Retroklon a retrokostlivec
Moderátor: Bouchi
- MarkyParky
- Příspěvky: 16382
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Retroklon a retrokostlivec
Doplňuji do prvního příspěvku link na stažení poslední verze a přilepuji ho do záhlaví vlákna:
Zároveň trochu edituji průvodní povídání, ať v tom záhlaví není tak dlouhé.
Takže - o čem to tu e?
Díky přístupu k první "bezverzi" Dračího doupěte, jsem jsem se rozhodl přespat ji do formy Retroklonu. Pomocnou ruku přidal a vydatně pomáhá Iwas Passingby.
Plánuji dvě verze: Retroklon a Retrokostlivce.
Sestavení (nebudu to nazývat vývojem) bude probíhat nahodile, dle časových možností.
Co je tedy zadáním?
Vstupem pro oba dokumenty bude první vydaná edice PPZ, bez verze, se zapracovanými erraty. Tuhle verzi vezmu a ořežu na dřeň tak, že zůstanou pouze:
- holé mechaniky
- některá fikční vymezení
- a postupy ze sekcí o hraní a vedení hry
Zejména tedy vyhážu:
- Jarikovo dobrodružství a Bílý hrad
- veškeré dobové návody, které vysvětlují dnes už samozřejmě věci ... a vlastně obecně veškeré návody (vyjma části jak hrát), protože cílovka takovéhohle produktu je pokročilý hráč RPGček a ne začátekčník.
Retroklon bude verze, která bude obsahovat veškeré mechaniky převedené téměř 1:1 se dvěmi výjimkami
- některé mechaniky budou přepočítané tak, aby se matematicky nezměnily, ale bylo snazší je používat.
- a úplně zbytečné parametry, které nemají vliv na hru (jako opravy dosahů mimosmyslových schopností podle tloušťky překážky v coulech) půjdou ze hry ven
Retrokostlivec bude silně zjednodušená verze, klon ořezaný o maso na tu úplně nejhrubší kostru. Bude zachovávat pouze postupy a tři základní mechaniky DrDO, zbytek nechá čistě na fikci a rullingu.
Teoreticky si myslím, že Retroklon by mohl mít něco kolem 30 stran textu (při obdobné sazbě), Retrokostlivec tak 20.
Kdyby se někdo chtěl zapojit, budu rád ... ale zároveň zdůrazňuji, že tohle fakt nemá být remake na nějakou novou hru, ale archeologický projekt, který má vytáhnout na světlo a zpřístupnit úplně původní verzi dračáku.
Zároveň trochu edituji průvodní povídání, ať v tom záhlaví není tak dlouhé.
Takže - o čem to tu e?
Díky přístupu k první "bezverzi" Dračího doupěte, jsem jsem se rozhodl přespat ji do formy Retroklonu. Pomocnou ruku přidal a vydatně pomáhá Iwas Passingby.
Plánuji dvě verze: Retroklon a Retrokostlivce.
Sestavení (nebudu to nazývat vývojem) bude probíhat nahodile, dle časových možností.
Co je tedy zadáním?
Vstupem pro oba dokumenty bude první vydaná edice PPZ, bez verze, se zapracovanými erraty. Tuhle verzi vezmu a ořežu na dřeň tak, že zůstanou pouze:
- holé mechaniky
- některá fikční vymezení
- a postupy ze sekcí o hraní a vedení hry
Zejména tedy vyhážu:
- Jarikovo dobrodružství a Bílý hrad
- veškeré dobové návody, které vysvětlují dnes už samozřejmě věci ... a vlastně obecně veškeré návody (vyjma části jak hrát), protože cílovka takovéhohle produktu je pokročilý hráč RPGček a ne začátekčník.
Retroklon bude verze, která bude obsahovat veškeré mechaniky převedené téměř 1:1 se dvěmi výjimkami
- některé mechaniky budou přepočítané tak, aby se matematicky nezměnily, ale bylo snazší je používat.
- a úplně zbytečné parametry, které nemají vliv na hru (jako opravy dosahů mimosmyslových schopností podle tloušťky překážky v coulech) půjdou ze hry ven
Retrokostlivec bude silně zjednodušená verze, klon ořezaný o maso na tu úplně nejhrubší kostru. Bude zachovávat pouze postupy a tři základní mechaniky DrDO, zbytek nechá čistě na fikci a rullingu.
Teoreticky si myslím, že Retroklon by mohl mít něco kolem 30 stran textu (při obdobné sazbě), Retrokostlivec tak 20.
Kdyby se někdo chtěl zapojit, budu rád ... ale zároveň zdůrazňuji, že tohle fakt nemá být remake na nějakou novou hru, ale archeologický projekt, který má vytáhnout na světlo a zpřístupnit úplně původní verzi dračáku.
Naposledy upravil(a) MarkyParky dne 28. 11. 2021, 05:00, celkem upraveno 3 x.
- Za tento příspěvek děkují uživateli MarkyParky tito uživatelé (celkem 4):
- Markus, eerieBaatezu, ShadoWWW, ondralukas1010
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 20871
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Retroklon a retrokostlivec
Nebo to prostě napiš na první stránku tam, kde vysvětluješ, co znamená třeba k6.
- Vallun
- Příspěvky: 32275
- Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
- Bydliště: Velká Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Retroklon a retrokostlivec
No a ono ne.MarkyParky píše: ↑25. 10. 2021, 17:12"Máš šanci 60 %, uprav ji o –50 %" a problem solved!
Ne, tohle špatně. Jakmile použiješ značku %, tak je to relativní snížení a ne absolutní.
Je totiž rozdíl
a) snižít o 50 %
b) snížit o 50%.
Pokud mám jako výchozí hodnotu 60 %,
tak v případě a) je výsledná hodnota 30 % a v případě b) 10 %.
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Re: Retroklon a retrokostlivec
Vallun: Tak, jak jsi to napsal, to budeš číst:
a) snížit o padesát procent
b) snížit o padesátiprocentní (co?)
což jsi asi úplně napsat nechtěl?
a) snížit o padesát procent
b) snížit o padesátiprocentní (co?)
což jsi asi úplně napsat nechtěl?
- Vallun
- Příspěvky: 32275
- Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
- Bydliště: Velká Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Retroklon a retrokostlivec
Pane Bačo, napsal jsem přesně to, co jsem napsat chtěl.
Slovy
a) snížit o padesát procent;
b) snížit o padesát procentních bodů.
Slovy
a) snížit o padesát procent;
b) snížit o padesát procentních bodů.
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Re: Retroklon a retrokostlivec
Moaaaar!!!! - [móur] - The provided level of material relevant to my interests is insufficient to meet my personal required needs.
Re: Retroklon a retrokostlivec
Vallun: ať hledám, jak hledám, nikde takové pravidlo nemůžu najít. Pouze "pokud číslovku čteme jako přídavné jméno, nepíšeme mezi číslovkou a dalším znakem (%, jednotky atd.) mezeru".
Takže u "padesát procentních bodů" je číslovka pořád jako číslovka, ne jako přídavné jméno (což samozřejmě nutně neznamená, že nemáš pravdu, ale nic mi na to nenahrává).
Takže u "padesát procentních bodů" je číslovka pořád jako číslovka, ne jako přídavné jméno (což samozřejmě nutně neznamená, že nemáš pravdu, ale nic mi na to nenahrává).
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 20871
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Retroklon a retrokostlivec
z matematického hladiska je scitanie a odcitanie percent neuveritelna prasacina. nemalo by sa to robit. percenta su iba zapis desatinnych koeficientov pre ludi co nemaju radi cisla.
percenta sa maju medzi sebou nasobit.
percenta sa maju medzi sebou nasobit.
Moaaaar!!!! - [móur] - The provided level of material relevant to my interests is insufficient to meet my personal required needs.
- MarkyParky
- Příspěvky: 16382
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: Retroklon a retrokostlivec
Fňů. Asi jsem převálcován, jediný Antharon mi rozumí.
Ok, co takhle:
Nechám tam ten debilní zápis s procenty, ale někam si vecpu disclaimer, že nejsem debil a jsou to procentní body?
Ok, co takhle:
Nechám tam ten debilní zápis s procenty, ale někam si vecpu disclaimer, že nejsem debil a jsou to procentní body?
- Za tento příspěvek děkují uživateli MarkyParky:
- Quentin
Re: Retroklon a retrokostlivec
Tím z toho uděláš hru pro matfyzáky. Ostatní nad tím budou kroutit hlavou, co to je za dvojsmysl. Obzvlášť děti 7-12 let.Nechám tam ten debilní zápis s procenty, ale někam si vecpu disclaimer, že nejsem debil a jsou to procentní body?
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Re: Retroklon a retrokostlivec
Jako matematik bych k tomu asi měl něco říct, jenomže já tak nějak jako nevím, co
1) Napříč celými pravidly se procenta sčítají a odečítají, tudíž se chápou aditivně. (Ne multiplikativně, aby se počítala "procenta z procent"... Protože mimochodem, co kdyby mi to také vyšlo desetinně jako třeba 32,4%... ) Radil bych vám, abyste to nechali tak, jak to je...
2) Souhlasím s Jersonem v tom, že ta značka procenta (%) vlastně také nemusí (nemusela) znamenat procenta, ale prostě proceduru "hoď si stostěnnou kostkou proti tomuto cílovému číslu"... Opět bych vám radil, abyste to nechali tak, jak to je (včetně toho procentního symbolu)...
1) Napříč celými pravidly se procenta sčítají a odečítají, tudíž se chápou aditivně. (Ne multiplikativně, aby se počítala "procenta z procent"... Protože mimochodem, co kdyby mi to také vyšlo desetinně jako třeba 32,4%... ) Radil bych vám, abyste to nechali tak, jak to je...
2) Souhlasím s Jersonem v tom, že ta značka procenta (%) vlastně také nemusí (nemusela) znamenat procenta, ale prostě proceduru "hoď si stostěnnou kostkou proti tomuto cílovému číslu"... Opět bych vám radil, abyste to nechali tak, jak to je (včetně toho procentního symbolu)...
- MarkyParky
- Příspěvky: 16382
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: Retroklon a retrokostlivec
1) Je to učivo 7. třídy základní školy, ne matfyzu.
2) Možná, že kdyby se všichni odpůrci procentních bodů ve zdejším vláknu ve věku 7-12 let nesetkávali s blbostmi, jako že když 50% zvýšíte o 50%, dostanete 100%, tak bychom celou tuhle debatu nemuseli vést.
3) I kdyby nakrásně bylo dobře dětem ve věku 7-12 let cpát do hlavy blbosti s tím, že později se to naučí správně (hint: nenaučí, viz debata v tomhle vlákně), tak 7-12 let fakt není cílovka retroklonu DrDO a nevidím důvod, proč téhle skupině text podřizovat a co má vůbec s tímhle vláknem společného.
4) Když jsem psal bod dva, napadla mě formulace, která používá % a přitom je relativně nekonfliktní.
Když k 50% z X přidáte dalších 50% z X, tak to 100% z X je.
EDIT: Jersonův výklad, že to nejsou procenta, ale parametrizace hodu k100 zní taky dobře. Ale pak se to chce zbavit té značky %.
2) Možná, že kdyby se všichni odpůrci procentních bodů ve zdejším vláknu ve věku 7-12 let nesetkávali s blbostmi, jako že když 50% zvýšíte o 50%, dostanete 100%, tak bychom celou tuhle debatu nemuseli vést.
3) I kdyby nakrásně bylo dobře dětem ve věku 7-12 let cpát do hlavy blbosti s tím, že později se to naučí správně (hint: nenaučí, viz debata v tomhle vlákně), tak 7-12 let fakt není cílovka retroklonu DrDO a nevidím důvod, proč téhle skupině text podřizovat a co má vůbec s tímhle vláknem společného.
4) Když jsem psal bod dva, napadla mě formulace, která používá % a přitom je relativně nekonfliktní.
Když k 50% z X přidáte dalších 50% z X, tak to 100% z X je.
Je to kostrbaté, ale není to blbě.Tohle by se dalo zkousnout píše:Získáváš schopnost najít a sledovat stopy nestvůr, odhadnout přibližně jejich počet a stáří.
Základní šance na objevení stop je:
* V přírodě:
> Lehký terén 80%
> Těžký terén 50%
* V uzavřených prostorách
> Lehký terén 60%
> Těžký terén 40%
* Nepoužitelný terén 0%
Přidej 2% šance na objevení za každou svou úroveň, 3% za každou nestvůru navíc a odeber 10% šance na objevení a každý den stáří stopy.
EDIT: Jersonův výklad, že to nejsou procenta, ale parametrizace hodu k100 zní taky dobře. Ale pak se to chce zbavit té značky %.
Naposledy upravil(a) MarkyParky dne 26. 10. 2021, 00:42, celkem upraveno 1 x.
- Za tento příspěvek děkují uživateli MarkyParky:
- Fafrin
- MarkyParky
- Příspěvky: 16382
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: Retroklon a retrokostlivec
Aktualizace playtestu:
Na playtest zatím přihlášeni čtyři lidičkové:
- Antharon
- Johny Idler
- Cor
- Bifi
jedno místo volné.
Na playtest zatím přihlášeni čtyři lidičkové:
- Antharon
- Johny Idler
- Cor
- Bifi
jedno místo volné.
Re: Retroklon a retrokostlivec
Ako funguju percenta.
V pripade pouzitia percenta máme vždy nejaký základ. Implicitne sa jedna o číslo 1. Potom tu máme nejaký koeficient. Napríklad 0,6. Ten potom vieme previesť na percentá tým, že ho prenásobíme stovkou.
60% je teda 1x(60/100)
Ak by sme chceli túto hodnotu znížiť o 50%, jediné, čo vieme urobiť je pridať toto percento do nášho výpočtu. Keďže nie je definovaný základ, použijeme to čo nám ostalo. Napríklad:
1x(60/100)x(50/100)
Výsledok je teda 0,3 a teda 30%
Nič také ako 30% vs 30 % neexistuje, pretože matematický zápis používa medzery iba pre prehľadnosť
Ešte tu teoreticky existuje prístup, ktorý načrtol valun, že k poviem že mám znížiť 60% o 50% výsledkom by mohlo byť 10%. V tomto prípade už sa však nejedná o percentá ale o jednotky. Znamienko percenta si teda vieme nahradiť za akékoľvek iné znamienko, pretože sa nejedná o operáciu ale o jednotku. V tom prípade môžeme rovnako dobre zapísať zápis aj ako 60 + - 50 + a výsledkom bude 10 +: . Výpovedná hodnota je však v tomto prípade iba taká, že autor nevie pou6ívať matematické znamienka.
V pripade pouzitia percenta máme vždy nejaký základ. Implicitne sa jedna o číslo 1. Potom tu máme nejaký koeficient. Napríklad 0,6. Ten potom vieme previesť na percentá tým, že ho prenásobíme stovkou.
60% je teda 1x(60/100)
Ak by sme chceli túto hodnotu znížiť o 50%, jediné, čo vieme urobiť je pridať toto percento do nášho výpočtu. Keďže nie je definovaný základ, použijeme to čo nám ostalo. Napríklad:
1x(60/100)x(50/100)
Výsledok je teda 0,3 a teda 30%
Nič také ako 30% vs 30 % neexistuje, pretože matematický zápis používa medzery iba pre prehľadnosť
Ešte tu teoreticky existuje prístup, ktorý načrtol valun, že k poviem že mám znížiť 60% o 50% výsledkom by mohlo byť 10%. V tomto prípade už sa však nejedná o percentá ale o jednotky. Znamienko percenta si teda vieme nahradiť za akékoľvek iné znamienko, pretože sa nejedná o operáciu ale o jednotku. V tom prípade môžeme rovnako dobre zapísať zápis aj ako 60 + - 50 + a výsledkom bude 10 +: . Výpovedná hodnota je však v tomto prípade iba taká, že autor nevie pou6ívať matematické znamienka.
Moaaaar!!!! - [móur] - The provided level of material relevant to my interests is insufficient to meet my personal required needs.
Re: Retroklon a retrokostlivec
Antharon: To, co napsal Vallun, možná dává smysl matematikovi, ale z hlediska jazykového je to špatně, jak jsme s markusem uvedli výše. Takže i když to Marky použije, první korektor mu to seškrtá a bude zase tam, kde byl. Leda by na začátku pravidel uvedl, jak se tyto dva zápisy liší a proč je používá tak, jak je má napsané.
MarkyParky: ad 2) možná kdybys dával pozor o pár postů výše (ne jen na základce v matice), tak nebudeš pořád zuřivě psát ta procenta blbě, protože celý ten řádek se česky nedá přečíst.
Celý tenhle spor se tak nějak přesouvá do střetu matematika vs. čeština. Já si na rozdíl od ShadoWWWa nemyslím, že by bylo blbé hodit na začátek vysvětlivku (pro sichr), pokud teda nezabere půl strany vysvětlujícího textu. Což by celý ten problém vyřešilo.
MarkyParky: ad 2) možná kdybys dával pozor o pár postů výše (ne jen na základce v matice), tak nebudeš pořád zuřivě psát ta procenta blbě, protože celý ten řádek se česky nedá přečíst.
Celý tenhle spor se tak nějak přesouvá do střetu matematika vs. čeština. Já si na rozdíl od ShadoWWWa nemyslím, že by bylo blbé hodit na začátek vysvětlivku (pro sichr), pokud teda nezabere půl strany vysvětlujícího textu. Což by celý ten problém vyřešilo.
- Za tento příspěvek děkují uživateli Pan Bača:
- Vandalicus
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 hostů