Retroklon a retrokostlivec

Oficiální diskuze věnované Dračímu doupěti, nejstarší české hře na hrdiny.

Moderátor: Bouchi

Odpovědět
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16379
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Retroklon a retrokostlivec

Příspěvek od MarkyParky »

Doplňuji do prvního příspěvku link na stažení poslední verze a přilepuji ho do záhlaví vlákna:
Zároveň trochu edituji průvodní povídání, ať v tom záhlaví není tak dlouhé.

Takže - o čem to tu e?

Díky přístupu k první "bezverzi" Dračího doupěte, jsem jsem se rozhodl přespat ji do formy Retroklonu. Pomocnou ruku přidal a vydatně pomáhá Iwas Passingby.

Plánuji dvě verze: Retroklon a Retrokostlivce.

Sestavení (nebudu to nazývat vývojem) bude probíhat nahodile, dle časových možností.


Co je tedy zadáním?

Vstupem pro oba dokumenty bude první vydaná edice PPZ, bez verze, se zapracovanými erraty. Tuhle verzi vezmu a ořežu na dřeň tak, že zůstanou pouze:
- holé mechaniky
- některá fikční vymezení
- a postupy ze sekcí o hraní a vedení hry

Zejména tedy vyhážu:
- Jarikovo dobrodružství a Bílý hrad
- veškeré dobové návody, které vysvětlují dnes už samozřejmě věci ... a vlastně obecně veškeré návody (vyjma části jak hrát), protože cílovka takovéhohle produktu je pokročilý hráč RPGček a ne začátekčník.

Retroklon bude verze, která bude obsahovat veškeré mechaniky převedené téměř 1:1 se dvěmi výjimkami
- některé mechaniky budou přepočítané tak, aby se matematicky nezměnily, ale bylo snazší je používat.
- a úplně zbytečné parametry, které nemají vliv na hru (jako opravy dosahů mimosmyslových schopností podle tloušťky překážky v coulech) půjdou ze hry ven

Retrokostlivec bude silně zjednodušená verze, klon ořezaný o maso na tu úplně nejhrubší kostru. Bude zachovávat pouze postupy a tři základní mechaniky DrDO, zbytek nechá čistě na fikci a rullingu.

Teoreticky si myslím, že Retroklon by mohl mít něco kolem 30 stran textu (při obdobné sazbě), Retrokostlivec tak 20.

Kdyby se někdo chtěl zapojit, budu rád ... ale zároveň zdůrazňuji, že tohle fakt nemá být remake na nějakou novou hru, ale archeologický projekt, který má vytáhnout na světlo a zpřístupnit úplně původní verzi dračáku.
Naposledy upravil(a) MarkyParky dne 28. 11. 2021, 05:00, celkem upraveno 3 x.
Za tento příspěvek děkují uživateli MarkyParky tito uživatelé (celkem 4):
Markus, eerieBaatezu, ShadoWWW, ondralukas1010
Tronar
Příspěvky: 224
Registrován: 15. 12. 2014, 04:05

Re: Retroklon a retrokostlivec

Příspěvek od Tronar »

Scitani procent a la 30 % + 50 % = 80 % je formalne v poradku pokud jde o procenta ze stejneho zakladu

Pokud sanci 30 % zvednes o 50 % zpusobem 30 % * 1.5 = 45 %, pak nejde o procenta ze stejneho zakladu.
(30 % je ze zakladu x, 50 % je ze zakladu 0.3x, 45 % je ze zakladu x)

Ad 7. trida) U nas na zakladni skole se prave daval duraz na shodnost/neshodnost zakladu.
Pokud je jasne, ze jde o stejny zaklad (muzes na zacatku napsat, ze veskera scitani/odcitani procent jsou ze stejneho zakladu) pak muzes psat 30 % + 50 % = 80 %.


EDIT> nebo pokud chces byt opravdu dusledny, tak k procentum vzdy uvadej i jejich zaklad. Lenost v uvadeni zakladu prave vedla k zavedeni p.b.
Naposledy upravil(a) Tronar dne 26. 10. 2021, 15:13, celkem upraveno 1 x.
Za tento příspěvek děkují uživateli Tronar:
ShadoWWW
Uživatelský avatar
Passingby
Příspěvky: 1595
Registrován: 13. 10. 2021, 16:41

Re: Retroklon a retrokostlivec

Příspěvek od Passingby »

Quentin píše: 26. 10. 2021, 14:25
Markus píše: 26. 10. 2021, 14:20Používejte avatary, přátelé! Vy lidi bez tváře mi všichni splýváte do jednoho. :)
A rovnou širokoúhlé avatary! (150x80) O-)
Spokojeni? :wink:
Za tento příspěvek děkují uživateli Passingby tito uživatelé (celkem 3):
Markus, Quentin, Ecthelion
Verify you are a human.
It's just an overreaction. In a few months, nobody will remember the drama.
Uživatelský avatar
Antharon
Příspěvky: 6887
Registrován: 24. 10. 2007, 16:33
Bydliště: Šenkvice

Re: Retroklon a retrokostlivec

Příspěvek od Antharon »

Tronar: pokial uvedies ze mas k 30% pridat 50% tak zakladom je tych 30% z jednicky.

Kazdopadne asi by sme mali uzavriet jazykovedno matematicke okienko a zhodnut sa, ze pouzivanie percent a ich scitanie a nasobenie je nefunkcne zlo. Preto, Marky, prosim, skus pouzit nejaku jednotku skillu, jednotku co moze neobmedzene rast a klesat a napis ze 00 je vzdy fail a 01 je vzdy uspech? Alebo nenapis?
Moaaaar!!!! - [móur] - The provided level of material relevant to my interests is insufficient to meet my personal required needs.
Tronar
Příspěvky: 224
Registrován: 15. 12. 2014, 04:05

Re: Retroklon a retrokostlivec

Příspěvek od Tronar »

Antharon, to neni pravda. Nebot neuvadis zaklady, nebo nejsou jasne z kontextu.
Za tento příspěvek děkují uživateli Tronar:
ShadoWWW
Uživatelský avatar
ShadoWWW
Příspěvky: 4575
Registrován: 21. 8. 2007, 11:16
Bydliště: Kostka
Kontaktovat uživatele:

Re: Retroklon a retrokostlivec

Příspěvek od ShadoWWW »

Tronar má pravdu. Je to přesně tak, jak píše.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16379
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: Retroklon a retrokostlivec

Příspěvek od MarkyParky »

Tronar: Psaní základů už se tu navrhovalo (byl to můj druhý nebo třetí návrh) a hrozně to prodlužuje text => bylo poctivě zváženo a zamítnuto.
Tronar
Příspěvky: 224
Registrován: 15. 12. 2014, 04:05

Re: Retroklon a retrokostlivec

Příspěvek od Tronar »

Vsak proto jsem psal, at na zacatek dokumentu napises, ze se scitani a odcitani procent kona nad stejnym zakladem (pokud neni uvedeno jinak), a tak se neprohresis proti formalismu.
Zachovas styl pro byvale DrDare, styl bude spravne a pro tebe to bude znamenat minimum prace navic.

Ten edit uz byl jen pro uplnost.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16379
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: Retroklon a retrokostlivec

Příspěvek od MarkyParky »

Fakt to není takhle jednoduché. Jazyk je mrcha. Zkusí si to napsat a zjistíš, že ty věty jsou i tak kostrbatější a delší.

Protože nemůžeš používat formulace, které by implikovaly že základem je třeba hodnota z tabulky.

Už je tu navržené funkční, jednoduché a nekonfliktní řešení. Pošleme procenta i procentové body k šípku.

Howg.
Tronar
Příspěvky: 224
Registrován: 15. 12. 2014, 04:05

Re: Retroklon a retrokostlivec

Příspěvek od Tronar »

co je kostrbateho na:
... zakladni sanci 30 % uprav o +2 % za kazdou uroven postavy ...
... zakladni pavdepodobnost uspechu uprav o +50 % pri ...
... sanci na postreh uprav o -5 % za kazdych 10 sahu vzdalenosti ...

(na zacatku dokumentu mas definovano, ze vsechna scitani a odcitani je ze stejneho zakladu)

Puvodni prispevek jsem hlavne psal jako reakci na to, ze scitani/odcitani procent jak je uvedene v DrDold je spatne. Coz je pravda jen v pripade, ze neuvedli, ze se jedna o scitani/odcitani nad stejnym zakladem.

Howgh.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16379
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: Retroklon a retrokostlivec

Příspěvek od MarkyParky »

Už nemám sílu vysvětlovat to po čtvrté, proč tyhle formulace jsou špatně. A hlavně to hrozně užírá čas, který by se mohl věnovat něčemu užitečnějšímu.

Prostě jdeme jinou, nekonfliktní cestou.
Za tento příspěvek děkují uživateli MarkyParky:
Antharon
Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 10153
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: Retroklon a retrokostlivec

Příspěvek od eerieBaatezu »

:eyecrazy: Co tady řešíte? Prostě to napište, jak to bylo v originále, a hotovo. Nikdo nikdy nebude počítat procenta z procent. Každýmu je jasný, že se ta procenta sčítají a odčítají.
Obrázek
Uživatelský avatar
Pan Bača
Příspěvky: 296
Registrován: 7. 12. 2005, 14:45
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Retroklon a retrokostlivec

Příspěvek od Pan Bača »

To se pak nemusí dělat žádný retroklon, to se to může jen okopírovat, ne?

Marky to chce mít správně matematicky i jazykově, toť vše. A na jeho příkladu jde vidět, že ne všem je to jasné, resp. mělo by to být tak, aby to bylo neprůstřelné (když už se na tom vážně pracuje).
Za tento příspěvek děkují uživateli Pan Bača:
MarkyParky
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Retroklon a retrokostlivec

Příspěvek od Markus »

eerieBaatezu píše: 26. 10. 2021, 19:07 :eyecrazy: Co tady řešíte?
Vítej na RPG Fóru!

(Omlouvám se za svůj podíl na vytáhnutí problematiky procent a odcházím se stydět do kouta.)
Za tento příspěvek děkují uživateli Markus:
Fafrin
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16379
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: Retroklon a retrokostlivec

Příspěvek od MarkyParky »

Tak, co tohle:
Hod kostkou - návrh píše: Pravidla znají následující hody kostkou:
* 1k6, 2k6+1, 3k6-3, … - hoď popsaným počtem šestistěnných kostek a uprav ho o uvedený koeficient. Hod zpravidla přímo určuje nějakou hodnotu (např. zranění způsobené ohněm, množství vyléčených životů).
> 1k8+2, 2k10, … - varianty hodu, které používají jinou kostku (např. osmistěnnou, desetistěnnou)
> Můžeš se setkat s tím, že varianta tohoto hodu bude určovat něco jiného (např. hod 2k6 rozhodne, zda nestvůra uteče zboji nebo hod 1k10 rozhodne to tom, zda tě zasáhne past). To je popsáno vždy u příslušného pravidla.
* k100 – hod na šanci. Hoď za sebou dvěma desetinnými kostkami – první výsledek zapiš jako jednotky, druhý jako desítky. Je-li tento hod menší nebo roven než hodnota vypočtená z pravidel, vyhodnocovaný jev nastane.
> Můžeš se setkat s tím, že varianta tohoto hodu rovnou vybírá z několika různých výsledků.
* k6+ - hod s „explodující“ šestkou. Hoď šestistěnnou kostkou. Pokud ti padne šestka, házej znovu a výsledky sčítej. To dělej stále dokola, dokud ti nepadne něco jiného než šestka. Používá se v boji.
V tabulkách pak už nepoužívat žádné značky %, jen čísla, takže:
Schopnost - návrh píše: Získáváš schopnost najít a sledovat stopy nestvůr, odhadnout přibližně jejich počet a stáří.
Základní šance na objevení stop je při hodu k100:
* V přírodě:
> Lehký terén 80
> Těžký terén 50
* V uzavřených prostorách
> Lehký terén 60
> Těžký terén 40
* Nepoužitelný terén 0

Zvyš tuto šanci o +2 za každou svou úroveň, o +3 za každou nestvůru navíc, a sniž ji o –10 za každý den stáří stopy.
Za tento příspěvek děkují uživateli MarkyParky:
Passingby
Uživatelský avatar
Pan Bača
Příspěvky: 296
Registrován: 7. 12. 2005, 14:45
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Retroklon a retrokostlivec

Příspěvek od Pan Bača »

snad jen u toho k100 bych napsal, že můžeš házet buď po sobě, nebo dvěma najednou (čistě pro forma)
pak tam jsou nějaké překlepy, ale to teď neřeším.
Odpovědět

Zpět na „Dračí doupě“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti