Retroklon a retrokostlivec

Oficiální diskuze věnované Dračímu doupěti, nejstarší české hře na hrdiny.

Moderátor: Bouchi

Odpovědět
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16377
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Retroklon a retrokostlivec

Příspěvek od MarkyParky »

Doplňuji do prvního příspěvku link na stažení poslední verze a přilepuji ho do záhlaví vlákna:
Zároveň trochu edituji průvodní povídání, ať v tom záhlaví není tak dlouhé.

Takže - o čem to tu e?

Díky přístupu k první "bezverzi" Dračího doupěte, jsem jsem se rozhodl přespat ji do formy Retroklonu. Pomocnou ruku přidal a vydatně pomáhá Iwas Passingby.

Plánuji dvě verze: Retroklon a Retrokostlivce.

Sestavení (nebudu to nazývat vývojem) bude probíhat nahodile, dle časových možností.


Co je tedy zadáním?

Vstupem pro oba dokumenty bude první vydaná edice PPZ, bez verze, se zapracovanými erraty. Tuhle verzi vezmu a ořežu na dřeň tak, že zůstanou pouze:
- holé mechaniky
- některá fikční vymezení
- a postupy ze sekcí o hraní a vedení hry

Zejména tedy vyhážu:
- Jarikovo dobrodružství a Bílý hrad
- veškeré dobové návody, které vysvětlují dnes už samozřejmě věci ... a vlastně obecně veškeré návody (vyjma části jak hrát), protože cílovka takovéhohle produktu je pokročilý hráč RPGček a ne začátekčník.

Retroklon bude verze, která bude obsahovat veškeré mechaniky převedené téměř 1:1 se dvěmi výjimkami
- některé mechaniky budou přepočítané tak, aby se matematicky nezměnily, ale bylo snazší je používat.
- a úplně zbytečné parametry, které nemají vliv na hru (jako opravy dosahů mimosmyslových schopností podle tloušťky překážky v coulech) půjdou ze hry ven

Retrokostlivec bude silně zjednodušená verze, klon ořezaný o maso na tu úplně nejhrubší kostru. Bude zachovávat pouze postupy a tři základní mechaniky DrDO, zbytek nechá čistě na fikci a rullingu.

Teoreticky si myslím, že Retroklon by mohl mít něco kolem 30 stran textu (při obdobné sazbě), Retrokostlivec tak 20.

Kdyby se někdo chtěl zapojit, budu rád ... ale zároveň zdůrazňuji, že tohle fakt nemá být remake na nějakou novou hru, ale archeologický projekt, který má vytáhnout na světlo a zpřístupnit úplně původní verzi dračáku.
Naposledy upravil(a) MarkyParky dne 28. 11. 2021, 05:00, celkem upraveno 3 x.
Za tento příspěvek děkují uživateli MarkyParky tito uživatelé (celkem 4):
Markus, eerieBaatezu, ShadoWWW, ondralukas1010
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16377
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: Retroklon a retrokostlivec

Příspěvek od MarkyParky »

Debatu o sesílání v 1.0/retroklonu odkláním sem.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16377
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: Retroklon a retrokostlivec

Příspěvek od MarkyParky »

Drobná poznámka.

Trochu změna filozofie ... pokud bude něco v pravidlech chybět nebo bude nejednoznačné, tak místo - "zaplním podle principů OSR" ještě mezikrok "podívám se do BECMI, a pokud ani tam nenajdu odpověď, tak zaplním podle principů OSR".

No a pak je šedá zóna, kde DrDO říká něco jiného než BECMI. A tam to udělám takhle:

> Pokud to, co říká DrDO dává smysl a funkční koncept, tak to tak nechám a budu to považovat za vývoj.
> Pokud to, co říká DrDO hapruje nebo není dotažené do konce (a vypadá to spíš jako cargo cult nebo špatný překlad), tak tam možná udělám nějaký citlivý revert k BECMI.
Za tento příspěvek děkují uživateli MarkyParky:
ShadoWWW
Uživatelský avatar
Passingby
Příspěvky: 1595
Registrován: 13. 10. 2021, 16:41

Re: Retroklon a retrokostlivec

Příspěvek od Passingby »

Základ tabuky všech monster z Bestiáře, nestvůráře a potvoráře (69 ks, Družinu CP nemá smysl do tabulky dávat, protože to je samý "různé" a "dle povolání"). Zatím chybí hlavně útoky, protože většina potvor jich má víc. Text mám v plánu přepsat podle vzoru OSE (se zachováním oddílů pro třídy potvor), ale uvidím, jak to půjde. Nějaký tip na rozumnou zkratku pro "životaschopnost?" A má smysl zachovávat Životaschopnost 4+1 a 4+2 (zatím nechávám)?


A myslel jsem, že když potvorám v boji klesnou životy pod nějakou úroveň, tak začnou mluvit chrchličštinou, ale v originálu jsem to nenašel...

(Sry, Markusi, ale když jsem viděl tu ukázkovou stránku z CZ OSE, věděl jsem, že to musím někam propašovat. Tam to bylo samozřejmě jako "chrličština..." :wink: )
Za tento příspěvek děkují uživateli Passingby:
Markus
Verify you are a human.
It's just an overreaction. In a few months, nobody will remember the drama.
Uživatelský avatar
Passingby
Příspěvky: 1595
Registrován: 13. 10. 2021, 16:41

Re: Retroklon a retrokostlivec

Příspěvek od Passingby »

RetroDrD joke...
Zkušenost za červa také závisí na délce. Za každou úroveň životaschopnosti přibyde navíc (10 x úroveň) bodů zkušenosti (tj. za 1. úroveň životaschopnosti bude 10 zt, za 2. úroveň 2x10 + 10 = 30 zt, za 3. úroveň 3x10 + 30 = 60 zt atd.).
:eyecrazy: :dance: :eyecrazy:

A myslím, že jak jsem to napsal, tak jsem to pochopil, ale o to je to horší... Dá se to používat k vysvětlení rekurze... Nebo částečných součtů aritmetické řady... Ke spočítání zkušenosti za nějakou životaschopnost potřebuju spočítat zkušenosti za o jedna nižší životaschopnost, a abych spočítal to, potřebuju spočítat zkušenost za o jedna nižší životaschopnost... Nebo můžu jít obráceně od životaschopnosti 1 dokud nedojdu k tomu, co potřebuju...

:eyecrazy: Eezee peezee lemon squeezee... :eyecrazy:

EDIT Tzn. protože životaschopnost je závislá na délce (1 bod za 2 sh), zkušenosti z délky spočítáme jednoduchým vzorcem (10/8)*(L*(L+2)), kde L je délka červa v DrD sázích...
Za tento příspěvek děkují uživateli Passingby:
Fafrin
Verify you are a human.
It's just an overreaction. In a few months, nobody will remember the drama.
Sosacek
Příspěvky: 25732
Registrován: 14. 7. 2004, 19:30

Re: Retroklon a retrokostlivec

Příspěvek od Sosacek »

Jak jsem to cetl, tak jsem si rikal ze tu uzavrenou formu te rekurentni rovnice zkusim spocitat, ale koukam ze jsi byl rychlejsi.
But nobody came.
Uživatelský avatar
Passingby
Příspěvky: 1595
Registrován: 13. 10. 2021, 16:41

Re: Retroklon a retrokostlivec

Příspěvek od Passingby »

Je to hra pro děti od 7 let... $lol$
Za tento příspěvek děkují uživateli Passingby:
Fafrin
Verify you are a human.
It's just an overreaction. In a few months, nobody will remember the drama.
Pepa
Příspěvky: 3233
Registrován: 25. 5. 2013, 15:00

Re: Retroklon a retrokostlivec

Příspěvek od Pepa »

Je to hra od matfyzáků pro budoucí matfyzáky :wink:
Za tento příspěvek děkují uživateli Pepa:
Fafrin
Uživatelský avatar
Passingby
Příspěvky: 1595
Registrován: 13. 10. 2021, 16:41

Re: Retroklon a retrokostlivec

Příspěvek od Passingby »

Iwas Passingby píše: 1. 11. 2021, 18:19 EDIT Tzn. protože životaschopnost je závislá na délce (1 bod za 2 sh), zkušenosti z délky spočítáme jednoduchým vzorcem (10/8)*(L*(L+2)), kde L je délka červa v DrD sázích...
Fun fact (nepočítám to, že cituju sám sebe...): Popis výpočtu i vzorec přežily až do verze 1.6, takže očividně hráčům DrD problémy nedělaly. (Nebo že by ho ignorovali a nějak to nastřelili? To se mi moc nechce věřit... :wink: )

Fun fact 2: Stejně tak do 1.6 přežil i dobový popis kanibala, který tu opisovat nebudu, protože kdybych to udělal a pak se rozhodl kandidovat na prezidenta, někdo to na mně vytáhne a mám v politice utrum.
Verify you are a human.
It's just an overreaction. In a few months, nobody will remember the drama.
Uživatelský avatar
Antharon
Příspěvky: 6887
Registrován: 24. 10. 2007, 16:33
Bydliště: Šenkvice

Re: Retroklon a retrokostlivec

Příspěvek od Antharon »

Iwas Passingby píše:
EDIT Tzn. protože životaschopnost je závislá na délce (1 bod za 2 sh), zkušenosti z délky spočítáme jednoduchým vzorcem (10/8)*(L*(L+2)), kde L je délka červa v DrD sázích...
ale no fuj! Kazde sedemrocne dieta vie ze odpoved je
5n(n+1) :D
Naposledy upravil(a) Antharon dne 2. 11. 2021, 01:58, celkem upraveno 1 x.
Moaaaar!!!! - [móur] - The provided level of material relevant to my interests is insufficient to meet my personal required needs.
Uživatelský avatar
Passingby
Příspěvky: 1595
Registrován: 13. 10. 2021, 16:41

Re: Retroklon a retrokostlivec

Příspěvek od Passingby »

Antharon píše: 1. 11. 2021, 23:47 ale no fuj! Kazde sedemrocne dieta vie ze odpoved je
5n(n+1) :D
Okej, pro životaschopnost máš pravdu, zapomněl jsem to vydělit. :D Počítal jsem to z hlavy, protože tohle mi fakt nestálo za to, abych na to bral papír... :D

Takže oprava... Protože životaschopnost je závislá na délce (1 bod za 2 sh), zkušenosti z délky spočítáme jednoduchým vzorcem (5/4)*(L*(L+2)), kde L je délka červa v DrD sázích... (EDIT Což je úplně to stejný, co mi vyšlo předtím... :D )
Verify you are a human.
It's just an overreaction. In a few months, nobody will remember the drama.
Uživatelský avatar
Passingby
Příspěvky: 1595
Registrován: 13. 10. 2021, 16:41

Re: Retroklon a retrokostlivec

Příspěvek od Passingby »

WIP verze bestiáře, cca 1/3 až menší 1/2.

EDIT
@MarkyParky - Nedoporučuju s tím dělat cokoliv složitějšího než nějaký text sazby, protože v tom ještě můžu dělat změny a opravovat to.
@Náhodní kolemjdoucí - Zatím neřeším sazbu (i když mám pár nápadů, co bych chtěl vyzkoušet), takže PDFko vypadá dost hrozně.

Pár poznámek...
  • ŽS <1 je většinou psaná „1-2 žt“ nebo „1-3 žt,“ jen Netopýr obyčejný má „½“
  • Chřestýš obří – Mez vyřazení “20,80,60” a Rychlost “25,70,40”
  • Obr lidožrout má ŽS 4+1 (proč???), zredukoval jsem na 4 (někde bylo i 4+2)
  • Huňáč modrý – Jak vysává magenergii, při úspěšném útoku??? Podle popisu asi spíš plošně od někoho v dosahu, takže beru tak
  • Zrušil jsem bonus +1 zk za nemocnou krysu (protože 1 zk je málo a navíc to nefunguje tak, že by krysy byly přenašeči/čisté, ale na přenos se háže vždy)
  • Lykantropie – u přenosu se píše „každá lidská postava,“ tzn. na elfy, krolly atd. lykantropie nepůsobí??? Nebo se tím myslí obecný humanoid?
Přílohy
RetroDrD0 - BezVerze - Bestiar 20211104 0142.pdf
(79.98 KiB) Staženo 49 x
RetroDrD0 - BezVerze - Bestiar 20211104 0142.odt
(34.25 KiB) Staženo 44 x
RetroDrD0 - BezVerze - Bestiar 20211104 0142.docx
(17.42 KiB) Staženo 42 x
Verify you are a human.
It's just an overreaction. In a few months, nobody will remember the drama.
Uživatelský avatar
Passingby
Příspěvky: 1595
Registrován: 13. 10. 2021, 16:41

Re: Retroklon a retrokostlivec

Příspěvek od Passingby »

Dobouchaný komplet bestiář s testovací verzí statbloků (exportované z tabulky). Na pročtení a aspoň nějakou korekturu zatím nemám náladu. Je zbytečné v tom teď hledat překlepy atd., ale na věcné chyby klidně koukněte. Ale bacha, je to podle PPZ 1.0.
Přílohy
RetroDrD0 - BezVerze - Bestiar 20211105 0143.odt
(50.44 KiB) Staženo 45 x
RetroDrD0 - BezVerze - Bestiar 20211105 0143.docx
(31.19 KiB) Staženo 43 x
RetroDrD0 - BezVerze - Bestiar 20211105 0143.pdf
(137.43 KiB) Staženo 45 x
Verify you are a human.
It's just an overreaction. In a few months, nobody will remember the drama.
Uživatelský avatar
Passingby
Příspěvky: 1595
Registrován: 13. 10. 2021, 16:41

Re: Retroklon a retrokostlivec

Příspěvek od Passingby »

Zdrojové tabulky pro statbloky z bestiáře k PPZ 1.0.

Za funkčnost mých suprvzorců generujících vzorce, které generují vzorec, který z vzorců generujících vzorce generuje vzorec, který generuje statbloky, v Excelu neručím. Ani za to, že jsem to teď popsal tak, že z toho někdo pochopí, jak to funguje...
Přílohy
RetroDrD0 - BezVerze - Tabulky Bestiar 20211105 0150.xlsx
(31.97 KiB) Staženo 40 x
RetroDrD0 - BezVerze - Tabulky Bestiar 20211105 0150.ods
(40.05 KiB) Staženo 44 x
Verify you are a human.
It's just an overreaction. In a few months, nobody will remember the drama.
Uživatelský avatar
Passingby
Příspěvky: 1595
Registrován: 13. 10. 2021, 16:41

Re: Retroklon a retrokostlivec

Příspěvek od Passingby »

Sry za bump... Testovací sazba na 2 sloupce, aby bylo vidět, jak jsou texty dlouhé. Včetně pár vzorových statbloků (nekompletních - chybí útoky, dračí dech, je neúplná pohyblivost...).
Přílohy
RetroDrD0 - BezVerze - Bestiar 2COL TEST 20211105 1349.pdf
(154.84 KiB) Staženo 51 x
Verify you are a human.
It's just an overreaction. In a few months, nobody will remember the drama.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16377
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: Retroklon a retrokostlivec

Příspěvek od MarkyParky »

Díky moc.

Já mám teď IRL zásek, očekávám odseknutí v druhé půlce listopadu.

Kdyby se ti chtělo na něčem dělat, tak jedna z věcí, ze které mě bolí oči, je nejednotnost mechanik u potvor vs stavy a speciální útoky v combatu.

Všichni ti vyřazení protivníci by měli být vyřazení protivníci, a ne že každá potvora vyřazuje trochu jinak. IMHO.
Odpovědět

Zpět na „Dračí doupě“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů