Světlonoš (kin)

V letošním podzimním ročníku RPG Kuchyně tvoříme jednostránkové dungeony!
Uživatelský avatar
kin
Warden
Příspěvky: 919
Registrován: 31. 7. 2006, 23:00
Bydliště: Pilsen
Kontaktovat uživatele:

Světlonoš (kin)

Příspěvek od kin »

Tak má mimozemská terraformovací Loď je hotova, zvu Vás na prohlídku :)

Téma: Světlonoš
Materiál: Zlato/Led
Typ: vesmírná loď (jo, vím, není to tam....je to ale jako kobka, ne? :) ) - jediné vybráno
Vybavení: Kotel (Reaktor s černou dírou)
Ornament: Fresky
Pach: Pach smrti

Bude se jednat o ztracenou mimozemskou Loď, poháněné energií z umělě vytvořené černé díry a vezoucí náklad nemrtvých náboženských válečníků a terraformovací technologie.

Jediný problém co mám, jsou ty dvě stránky. Hrozně mě ten formát láká, ale zároveň omezuje. I po (z mého pohledu) velkém osekání, tak jsem stále na třech stranách. Takže jsem se nakonec rozhodl, že ta dvou stránková verze bude sice stand-alone, ale bude k ní na mém blogu i delší (cca 4-5 stránková) full verze a dvou-stránková verze půjde skvěle použít jako poznámky během hraní. Nedokázal bych se rozloučit s tím vším, co jsem musel kvůli formátu smazat :D

*edit: upraveno nouzové vysílání na první straně, omylem jsem tam nechal pracovní poznámku.

edit2: při minulém editu jsme omylem smazal přílohu, dodám ji dnes večer doma, až budu u svého pc.
Přílohy
scifi světlonoš kin.pdf
(3.99 MiB) Staženo 101 x
Naposledy upravil(a) kin dne 18. 10. 2021, 19:48, celkem upraveno 5 x.
Za tento příspěvek děkují uživateli kin:
Antharon
OSR - Open-world Survival horroR
Survive, Save, Solve ...pick two
Uživatelský avatar
Ota
Příspěvky: 666
Registrován: 6. 6. 2007, 16:17
Bydliště: KrPole

Re: [placeholder] kinova mimozemská loď

Příspěvek od Ota »

Taky jsem se o víkendu dostal na rozcestí, zda mazat a uškodit nebo nemazat a přesáhnout 2 stránky.
Doufám, že změna fontu z 9 na 8.5 mi umožní nemazat a vlézt se.
Chudák estetika a vzdušnost textu ... holky asi dostanou napráskáno :).
Uživatelský avatar
kin
Warden
Příspěvky: 919
Registrován: 31. 7. 2006, 23:00
Bydliště: Pilsen
Kontaktovat uživatele:

Re: [placeholder] kinova mimozemská loď

Příspěvek od kin »

Mě to trhá vedví, chci aby to nějak vypadalo, chci aby to obsahovalo vše důležité, ale ten formát mi to nedovolí.

Ale zase je to skvělé cvičení, jak se naučit psát úsporněji. První verze měla dobře trojnásobnou délku než bylo zadání a rozhodně jsem umazal dost zbytečných věcí. Teď už ale hledám jaká slova vyškrtnu a jak tu už někdo psal ve svém podtématu, věty bez sloves taky dávají smysl! :D
OSR - Open-world Survival horroR
Survive, Save, Solve ...pick two
Uživatelský avatar
Antharon
Příspěvky: 6945
Registrován: 24. 10. 2007, 16:33
Bydliště: Šenkvice

Re: [placeholder] kinova mimozemská loď

Příspěvek od Antharon »

Nemusis mat vsetko podrobne napisane gm si to vymysli sam ked bude treba

Snaz sa pridat viac informacii do mapy. mozes tam Pisat informacie, kreslit detaily...
Moaaaar!!!! - [móur] - The provided level of material relevant to my interests is insufficient to meet my personal required needs.
Uživatelský avatar
kin
Warden
Příspěvky: 919
Registrován: 31. 7. 2006, 23:00
Bydliště: Pilsen
Kontaktovat uživatele:

Re: [placeholder] kinova mimozemská loď

Příspěvek od kin »

Přesně to si říkám, snažím se tam dát pouze klíčová slova a zbytek nechat na GM. A mapa je komplet z informací, na art nezbylo místo, takže to zkouším dát do nějaké verze technického schématu-zápisu.
OSR - Open-world Survival horroR
Survive, Save, Solve ...pick two
Uživatelský avatar
Antharon
Příspěvky: 6945
Registrován: 24. 10. 2007, 16:33
Bydliště: Šenkvice

Re: [placeholder] kinova mimozemská loď

Příspěvek od Antharon »

To mi pripomenulo mork borg
Přílohy
irhscfyu9kt61.jpg
Za tento příspěvek děkují uživateli Antharon:
kin
Moaaaar!!!! - [móur] - The provided level of material relevant to my interests is insufficient to meet my personal required needs.
Uživatelský avatar
kin
Warden
Příspěvky: 919
Registrován: 31. 7. 2006, 23:00
Bydliště: Pilsen
Kontaktovat uživatele:

Re: Světlonoš (kin)

Příspěvek od kin »

Aktualizováno záhlaví .)
OSR - Open-world Survival horroR
Survive, Save, Solve ...pick two
Uživatelský avatar
Nordoslav
Příspěvky: 750
Registrován: 24. 10. 2017, 10:07
Kontaktovat uživatele:

Re: Světlonoš (kin)

Příspěvek od Nordoslav »

Sakra Kine, to má grády a šťávu jak sfiň. Klobouček a poklona, tvůj talent ti můžu jen tiše závidět :)
Ahoj, já jsem Nordst Fuchs a tohle je DRAČÁK: THE NEXT GENERATION!
:!: Fantasy PbtA které klade důraz na fikci v kulisách povědomé fantasy, ale zároveň je tam hodně originalnich prvku, které z her dělaji nové zážitky.
:!: Jednoduchý systém tvorby postav, který ovšem nabízí mnoho možností a voleb na výběr a produkuje unikátní, nezaměnitelné a velmi hratelné a zábavné charaktery.
:!: Jednoduchý systém hry ve kterém můžete hrát aniž byste nad ním museli pořád přemýšlet.

:arrow? Vše o pravidlech a o hrách zde: https://discord.gg/Mks4DzzMJ7
:arrow? A vlákno tady: https://rpgforum.cz/forum/viewtopic.php?t=16363
Uživatelský avatar
Antharon
Příspěvky: 6945
Registrován: 24. 10. 2007, 16:33
Bydliště: Šenkvice

Re: Světlonoš (kin)

Příspěvek od Antharon »

Tak úspešne dočítané a úžasne sa mi páči biomechanická atmosféra, ktorá mi osobne evokuje gigera, alienov a promethea a hlavne riddickovské kroniky temna. Páči sa mi prístup k dungeonu, ktorý je veľmi blízky tomu môjmu. Náhodné stretnutia, podivné lokácie plné nešpecifikovaného vybavenia a nejasný cieľ výpravy. Hra si vyslovene pýta byť odohraná ako survival thriller. Plíženie a naháňačky v neustále sa meniacich chodbách a nebezpečenstvo života pri manipulácií s najnevinnejším vybavením tvoria dokonalú kulisu pre tento žáner.

Hlásim sa na GMkovanie! Zatiaľ premýšlam že to bude Dread...

Čo sa týka designu, ružové chodby sa v zlom svetle úplne zlievajú s červenými, možno by som zvolil tyrkysovú/cyan.

A tiež by som podfarbil začni zde.
Moaaaar!!!! - [móur] - The provided level of material relevant to my interests is insufficient to meet my personal required needs.
Uživatelský avatar
TheLacrot
Příspěvky: 95
Registrován: 27. 12. 2020, 02:25

Re: Světlonoš (kin)

Příspěvek od TheLacrot »

Pročetl jsem jedním dechem. Kdybych to měl shrnout do jedné věty, bylo by to něco jako: "Kulervoucí vesmírná magořina plná bezmoci a nechutností." :clap: Dost ses mi strefil do vkusu, kdybych měl hrát nějaké sci-fi, pak je to rozhodně tohle. Zkusím se být nicméně objektivní a podrobnou recenzi dávám kvůli případným hráčům do spoileru.
Spoiler
Grafika, stylistika:
Hned při otevření na mě koukne milé futuristické pozadí s rámečky. Texty jsou psané strohým strojovým písmem jako z "kompjůtru" a jsou přehledné. Celkově je grafika sice minimalistická, ale výstižná k žánru. Neruší nijak při čtení. Co se dílku nedá upřít jsou právě evokativní úderné texty. Vypíchnu tu jeden, který podle mě mluví za všechny ostatní:
Laina “Boční salva”, (...) vystresovaná a s lehkým prstem na spoušti
TO JE PROSTĚ TOP! Naopak pro mě byla na první dobrou chaotická struktura lokací na druhé stránce a musel jsem si utřídit, co jsou všechna ta X a K 1-3 a podobně.

Dobrodružství:
Je to úlet do nějakého osmdesátkového sci-fi. Když jsem to četl, ihned se mi vybavil kultovní seriál Lexx (napůl vesmírná loď, napůl hmyz), nebo Horizont událostí, který také operuje s černou dírou a partou lidí, co zešílí na palubě. A zároveň strach z nahánění kyber-stonožkovým "polobohem" je vetřelcovina jak prase. Dobrodružství je silně atmosférické a zanechává ve mě dojem jako by se Anubis, egyptský bůh smrti, vznesl ke hvězdám do tisíc let vzdálené budoucnosti a povstal jako techno-bůh, rozsévaje po vesmíru zkázu.
Tahle ujetina se spacemrtváky, kyberstonožkovým hnusákem a chodbami, které se mění, si rozhodně zasluhuje odehrát. Nic není nazbyt, dokonce mě potěšily minitextíky s gravitací a obsahem atmosféry. Zdá se mi, že ingredience "Fresky" byly upozaděny ostatním, ale celkovému obrazu to nikterak neuškodilo.

Chybky(?):
První odstavec: Jehím jméně = Jejím jméně?
[H] 1 v přerozeném (přerodit se?) nebo přirozeném?, 5 Lepivýme končetiny
[E] Složenina z stonků = ZE stonků
[G] kapelného dusíku

Shrnutí:
+ Grafické zpracování
+netradiční prostředí a postavy
+každé odehrání bude vždy jiné
- chaotická struktura místností
Uživatelský avatar
kin
Warden
Příspěvky: 919
Registrován: 31. 7. 2006, 23:00
Bydliště: Pilsen
Kontaktovat uživatele:

Re: Světlonoš (kin)

Příspěvek od kin »

Omlouvám se za pozdní odpověď, trošku náročnější období. Ale už se to uklidňuje, tak se jdu vrhnout i na ty recenze ostatních two-pagů, ale nejdřív díky za zpětnou vazbu :)

Nord: ále blbost, ty máš jak talent, tak i vůli tomu dát víc času a prostoru, u mě 95% projektů končí v nedodělané fázi. Jsem rád, že tohle jsem úspěšně dotáhl :)

Antharon: Díky! A doufám že bude záznam ze hry, Dread mám hrozně rád jako systém a myslím že je to boží volba :)
Tu barvu jsem tam řešil taky, protože mi taky přišli dost podobné, ale pak to šlo stranou. Podívám se tomu ještě na zoubek. A k tomu "Začni zde", já bych to nejradši i přesunul jinam, ale prostě místo nebylo...zkusím to nějak víc zvýraznit, ať to přitáhne oči na první dobrou.

Lacrot: díky za chválu! :) Jinak jsi to vystihl dobře, nedávno mi přišel domů artbook Ankhu, fantasy egyptské coolminiornot deskovky, který pošloužil jako jedna z inspirací ;-)
A teď k chybkám: Jehím jméně bylo schválně....čeština nebyla moje silná stránka nikdy a tak si rád slova měním a ohýbám na vlastní novotvary, tohle je kombinace Jeho/Její :D Ostatní opravím, moc díky!
OSR - Open-world Survival horroR
Survive, Save, Solve ...pick two
Uživatelský avatar
Malabar
Příspěvky: 73
Registrován: 17. 10. 2021, 23:47

Re: Světlonoš (kin)

Příspěvek od Malabar »

Dungeon jsem si s vychutnáním přečetl a musím říct: "Sakra, já si to chci zahrát" A nebo spíš odvést jako vypravěč, když už jsem si to vyspoiloval :)

Co mě konkrétně zaujalo:
- Tabulky, tabulky, tabulky: Náhodných generátorů zde bylo akorát a všechny byly super a celkově dobře použity. A't už jde o tabulku pirátů, která GMa dostatečně inspiruje k vystrihnutí nějakého (povětšinou) šílence a nebo fatální dopady "upgradů" v místnosti H.
- Živoucí dungeon: System na generování chodeb v lodi je skvělá samočinná AI, která bude při hraní generovat hodně zábavy a nepříjemnosti hráčům.
- Světlonoš: Sám pan Světlonoš vypadá jako drsný badass, který je přesvědčený svou nadřazeností. To z něj dělá skvělého záporáka, který ale neudělá ihned TPK, ale bude hráče jedno po druhém odkrajovat. Navíc celá kultura okolo Světlonoše je pěkně "alien" a mysteriózní.
- Všudypřítomná úzkost: Celkově to vypadá na tematický space horor, který je protkán úzkostí, neklidem, šíleností a strachem. Dobré pokud si na straně GM, výzva pokud si na straně hráčů :)

Než jsem se pustil do podrobného čtení, tak mi mapka místností přišla trochu zahlcující, ale jakmile jsem se do toho zakousnul, tak už to šlo dobře. Zde kladně hodnotím užitečný box "Kde začít".

Kdybych to měl GMovat (což doufám, že se jednou stane :) ), zvolil bych asi system SWN s nějakým addonem na strach/šílenství. Určitě na to ale budou vhodnější systémy.

Celkově tento hororový dungeon hodnotím jako kvalitní práci, která má pěkný tematický vizuál a nabízí zábavu i po několikátém odehrání.
Uživatelský avatar
Antharon
Příspěvky: 6945
Registrován: 24. 10. 2007, 16:33
Bydliště: Šenkvice

Re: Světlonoš (kin)

Příspěvek od Antharon »

konečne sa mi podarilo donútiť malú skupinu hráčov odohrať světlonoša a chcel by som sem spísať pár postrehov.

Skupina zliezla do vesmírneho telesa cez kapsule nesmrteľných. Tam ihneď pri prvej príležitosti narazili na jedného z nesmrteľných a po úspešnom použití dostatku výbušnín sa im podarilo utiecť. Vtedy postavy začali hľadať cestu von. vyupgradovali sa, stretli Dessu a Skálu a pridali sa k nim. Skála čoskoro padol v boji s vyvoleným a zbytok skupiny utekal kade ľahšie. Po troch hodinkách sa postavám podarilo preskúmať asi polovicu miestností, zničili teraformačnú raketu, nalootovali nejaké vybavenie a prežili. Do vnútorných komnát sa ani nedostali. Aj keď to bol one shot pud sebazáchovy bol silnejší ako hrdinstvo.

Myslím si, že úlohu zohral aj systém, stále sa snažím urovnať si v hlave, prečo mi 2400 nefunguje, ale mám pocit, že mechanika "uspej a znič si vybavenie" sa sem úplne nehodila. Jocho navrhoval Cthulhu dark a možno skutočne hororový systém bude fungovať lepšie. Druhá vec ktorá nám asi nefungovala boli motivácie postáv. Očividne ak ide o riskovanie života nikto nie je tak hlúpy aby sa vrhal do nebezpečenstva za pár neurčitých lootov. Možno keby šlo o prežitie ľudského pokolenia alebo podobný vznešený cieľ, postavy by boli ochotnejšie riskovať.

Dungeon ako taký sa mi zdá vhodnejší ako modul do dlhodobej kampane. Pri oneshote sme chceli hru dohrat v jednom sedeni a hraci neboli zziti s postavami. Predstava, že loď sa valí do obývaných oblastí a je tam ako stúpajúce riziko je zaujímavá, najprv ide o peniaze, neskôr sa postavy vracajú aby dokončili robotu, čo tu zanechali. Potenciál ako miniatúrny megadungeon tu isto je.

Este pridavam appku pre trackovanie mapy, cas a spojnice sa posuvaju tlacitko vlavo dolu, miestnost sa preskuma kliknutim. http://kin.antharon.eu/
Moaaaar!!!! - [móur] - The provided level of material relevant to my interests is insufficient to meet my personal required needs.
Uživatelský avatar
Jocho
Příspěvky: 494
Registrován: 5. 7. 2009, 23:08
Kontaktovat uživatele:

Re: Světlonoš (kin)

Příspěvek od Jocho »

Od hry som nemal žiadne očakávania. Takisto nie som ani extra fanúšik sci-fi a malo sa hrať vo W40K univerze, o ktorom viem len to, že imperátor je super, takže som k hre pristupoval pozitívne predovšetkým kvôli absťáku dačo zahrať. Nakoniec sa ukázalo, že znalosť lore nebola pre hru až tak podstatná a uspokojil som sa s tým, že sme niečo ako scoundrels, ale v podstate pod záštitou Impéria.

Systém ako taký ma extra neohúril, ani mi nevadil, ale hneď prvý súboj bol dosť ťažký a automaticky sme sa celá trojica nastavili na bezpečný prielez raketou. Také staré OSR, kde najväčšie víťazstvo je prežiť.

V hre mi chýbala osobnejšia motivácia, alebo vyššie stávky, pretože - ako popísal Antharon - samotný dôvod ideme do rakety nalootovať niečo, čo tam je mi fakt nestačila na to, aby som riskoval krk, hoci aj ako vesmírny vagabund. Pri hraní nám dosť pomáhala web-appka, čo Antharon spísal, pretože som si fakt nevedel predstaviť, ako by sme sa v rakete orientovali bez mapy a bez farbistejších opisov (sorry, Antharon, tvoje opisy miestností nie sú práve Mercer-style).

Samotný "dungeon" však hodnotím veľmi pozitívne. Bolo v ňom naozaj dostatok obsahu a pri našom tempe aj na viac ako jednu session. Boli tam náhodné udalosti aj nenáhodné, zlí-zlí mali svoju motiváciu aj model správania, v dungeone bolo čo objavovať. Síce ma miestnosť s vylepšovaním ľudí veľmi nenadchla, zato kolegovci neváhali a takmer okamžite vliezli pod nôž, aby ich loď vylepšila. Vec vkusu.

Po hraní sme venovali dobrých 15-20 minút debriefu, kde nám Antharon ozrejmil čo sa vlastne na lodi dialo, keďže sme za bezmála 3 hodiny nepreskúmali ani 50 % miestností. Opäť sa mi potvrdzuje, že pri one-shotoch je 5 miestností často až-až. Osobne mi debrief trocha ucelil predstavu, čo sme to vlastne hrali a pocit bol vo výsledku pozitívny, ale ako som aj spomínal, hra si takmer žiadala hororovejší survival prístup na štýl ani nie tak predátora ako klasického Votrelca. Preto som navrhoval použiť niečo ako Cthulhu Dark alebo iný systém, kde postavy nemajú inú možnosť než utekať a ideálne s využitím takých možností, aby príšery za nimi nemohli ísť. Aspoň nie hneď.

Isté nedostatky dávam za vinu aj sebe pretože som urobil uchvápené rozhodnutia, ktoré ma prakticky odrezali od celej kopy informácií, ale celkovo hodnotím dungeon aj sedenie skôr pozitívne.
DNGN - vstupný d6 systém so sandboxovým freeform svetom
moloth - sólo kartové RPG o živote na tvorovi veľkom ako okres
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20994
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Světlonoš (kin)

Příspěvek od Markus »

Jocho píše: 17. 12. 2021, 21:23 Od hry som nemal žiadne očkovanie.
Twl, já už jsem fakt zblblej.

Pardon, pokračujte.
Za tento příspěvek děkují uživateli Markus tito uživatelé (celkem 3):
Antharon, Sosacek, Jocho
Odpovědět

Zpět na „Dungeonová kuchyně 2021“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů