Světlo na konci sklepa (sharka)

V letošním podzimním ročníku RPG Kuchyně tvoříme jednostránkové dungeony!
Uživatelský avatar
sharka
Příspěvky: 70
Registrován: 12. 5. 2021, 18:59

Světlo na konci sklepa (sharka)

Příspěvek od sharka »

Ok, tak... můj pokus o minidungeon...

Ingredience... jsem si vybírala:
Vybavení - kotel
Typ - ruina
Materiál - led
Ornament - sochy
Pach - ocet

Světlonoš:
phos =světlo, phoros = nesoucí --> fosfor = světlonoš

Původní verze: Světlo na konci sklepa
Upravená verze: Světlo na konci sklepa 1.1
Naposledy upravil(a) sharka dne 23. 10. 2021, 14:48, celkem upraveno 1 x.
Za tento příspěvek děkují uživateli sharka tito uživatelé (celkem 3):
Sosacek, Quentin, crowen
fluffy and non-lethal nuke
Uživatelský avatar
crowen
Administrátor
Příspěvky: 3748
Registrován: 11. 9. 2004, 12:51
Bydliště: Hlavna dedina Bananistanu
Kontaktovat uživatele:

Re: Světlo na konci sklepa (sharka)

Příspěvek od crowen »

Pekna, jednoducha lokacia, lahko zaraditelna do vpodstate akejkolvel low-level fantasy hry.
Za tento příspěvek děkují uživateli crowen:
sharka
Uživatelský avatar
Antharon
Příspěvky: 6890
Registrován: 24. 10. 2007, 16:33
Bydliště: Šenkvice

Re: Světlo na konci sklepa (sharka)

Příspěvek od Antharon »

Jednoduchý minidungeon, osobne mi spôsobuje veľké potešenie keď vidím väzbu RPG na skutočný svet a vedu a presne toto tá jaskyňa je. Postavy sa pokusom a omylom (a že vybrať rukou ten biely fosfor z nádoby bude riadny omyl, náš nebohý dedo by vedel rozprávať) dozvedia o fosfore a vlastne možnoi nájdu aj ten červený. Námraza v jaskyni je pekná, originálna pasca, ktorú určite niekam ukradnem.

Čo by som vylepšil? Asi by som iba zvýšil kontrast mapky a ilustrácií a pridal by som možno niekde schovanú Wilhelmovu knihu receptov, aby z toho hráči mali niečo aj do budúcna. Možno by mohol dať postavám nejaký quest a lokácia kuchárskej knihy by bola odmenou (a zrazu máš náväznosť na ďalšie dobrovoľné dobrodružstvá, nesúvisiace s hlavnou úlohou).
Za tento příspěvek děkují uživateli Antharon:
sharka
Moaaaar!!!! - [móur] - The provided level of material relevant to my interests is insufficient to meet my personal required needs.
Uživatelský avatar
Ota
Příspěvky: 642
Registrován: 6. 6. 2007, 16:17
Bydliště: KrPole

Re: Světlo na konci sklepa (sharka)

Příspěvek od Ota »

Kdo chce zpětnou vazbu, měl by ji sám dávat, tudíž zkusím napsat pár postřehů k co nejvíc dungeonům a začnu Světlem na konci sklepa:

- Sharka skvěle odhadla, kolik se toho tak může vejít na dvě stránky a neměla velké oči. Díky tomu nejsou dvě stránky přeplácané a přitom tam je napsané vše podstatné.

- Zajímavá jinovatka v jeskyni, jenom je podle mě škoda, že postavy nemají motivaci jinovatku nějak překonávat, neboť v jeskyni nic není. Kdyby byla jeskyně alchymistovou tajnou místnosti, kam si schovával ty nejlepší věci, přičemž jinovatku odháněl nějakým fosforovým udělátkem, postavy by se musely snažit vymyslet, jak se dostat na druhou stranu jeskyně a přitom nepřimrznout k podlaze.

- jestli jsem to správně pochopil, výbuch způsobil, že do jeskyně svítí sluneční světlo - to by ovšem znamenalo, že postavy mohou do jeskyně slanit rovnou z povrchu, nebo jsem něco přehlédl? Pokud ano, mohlo by to být zmíněno jako druhý možný vstup.

- pokud jinovatce brání v rozšiřování sluneční světlo, nemohla se dostat k mrtvolám alchymisty a Dakkkoba v noci?

- nápad na interaktivní prvek - Dakkob by mohl mít v kapse papír, který by uváděl, komu v okolí jakou výbušninu pod rukou prodal, případně pro koho jeho banda nechala něco vybuchnout - postavy by to mohly využít jako nástroj k vydírání

- mně osobně jako vypravěči by pomohlo, kdyby dungeon uváděl, před kolika dny k výbuchu došlo, lépe bych pak popsal stav zraněného bandity i stav mrtvol ve sklepě

- přítomnost krysí nory v zásobárně znamená, že postavy mohou mít potíže s krysami? Nebo je to jenom na dokreslení atmosféry?

Závěr: Doufám, že má zpětná vazba nebyla příliš negativní. V pohodě si dovedu představit, že bych Světlo na konci sklepa vzal a po krátké přípravě jej odehrál (akorát bych si fakt něco přidal do té jeskyně :) ) a to je asi hlavní účel těchto minidungeonů.
Za tento příspěvek děkují uživateli Ota:
sharka
Uživatelský avatar
sharka
Příspěvky: 70
Registrován: 12. 5. 2021, 18:59

Re: Světlo na konci sklepa (sharka)

Příspěvek od sharka »

Děkuji za zpětnou vazbu.
Antharon píše: 20. 10. 2021, 22:46 Asi by som iba zvýšil kontrast mapky a ilustrácií
Kontrast už jsem zvyšovala a když ho zvýším ještě víc, tak ty ilustrace vypadají blbě. Mapky by to asi snesly.
Antharon píše: 20. 10. 2021, 22:46 a pridal by som možno niekde schovanú Wilhelmovu knihu receptov, aby z toho hráči mali niečo aj do budúcna.
To je dobrý nápad. Nebudu tam dávat celou knihu, ale pár ohořelých papírů mezi bordelem ve sklepě by najít mohli.
Ota píše: 20. 10. 2021, 23:30 - Zajímavá jinovatka v jeskyni, jenom je podle mě škoda, že postavy nemají motivaci jinovatku nějak překonávat, neboť v jeskyni nic není. Kdyby byla jeskyně alchymistovou tajnou místnosti, kam si schovával ty nejlepší věci, přičemž jinovatku odháněl nějakým fosforovým udělátkem, postavy by se musely snažit vymyslet, jak se dostat na druhou stranu jeskyně a přitom nepřimrznout k podlaze.
....
- nápad na interaktivní prvek - Dakkob by mohl mít v kapse papír, který by uváděl, komu v okolí jakou výbušninu pod rukou prodal, případně pro koho jeho banda nechala něco vybuchnout - postavy by to mohly využít jako nástroj k vydírání
Tohle mě nenapadlo, ale zní to celkem dobře. I když... papír v kapse mi už připadá jako RPG klišé. :D
Zapracovávat to tam nebudu, to už mi připadá jako příliš velká změna, ale zkusím do příští tvorby pamatovat na interaktivnost.
Ota píše: 20. 10. 2021, 23:30 - jestli jsem to správně pochopil, výbuch způsobil, že do jeskyně svítí sluneční světlo - to by ovšem znamenalo, že postavy mohou do jeskyně slanit rovnou z povrchu, nebo jsem něco přehlédl? Pokud ano, mohlo by to být zmíněno jako druhý možný vstup.
To je zcela validní možnost a tak nějak implicitně předpokládám, že to hráče napadne. Ale pro jistotu zmíním, že je díra v zemi dostatečně velká.
Ota píše: 20. 10. 2021, 23:30 - pokud jinovatce brání v rozšiřování sluneční světlo, nemohla se dostat k mrtvolám alchymisty a Dakkkoba v noci?
Mohla a chtěla, ale neroste tak rychle, aby překonala oblast světla, kterou pak slunko spálí. Ale je to dobrá připomínka a přidám to tam.
Ota píše: 20. 10. 2021, 23:30 - mně osobně jako vypravěči by pomohlo, kdyby dungeon uváděl, před kolika dny k výbuchu došlo, lépe bych pak popsal stav zraněného bandity i stav mrtvol ve sklepě
1k4+1
Ota píše: 20. 10. 2021, 23:30 - přítomnost krysí nory v zásobárně znamená, že postavy mohou mít potíže s krysami? Nebo je to jenom na dokreslení atmosféry?

Závěr: Doufám, že má zpětná vazba nebyla příliš negativní. V pohodě si dovedu představit, že bych Světlo na konci sklepa vzal a po krátké přípravě jej odehrál (akorát bych si fakt něco přidal do té jeskyně :) ) a to je asi hlavní účel těchto minidungeonů.
Dokreslení atmosféry. Ale nic nebrání tomu, aby se krysy přemnožily a šly hromadně nakrmit plíseň. :D
Zpětná vazba je naprosto v pohodě, děkuji za ni. :)
Přílohy
Svetlo-na-konci-sklepa-1.1.pdf
(340.04 KiB) Staženo 75 x
fluffy and non-lethal nuke
Uživatelský avatar
Selhan
Moderátor
Příspěvky: 3812
Registrován: 2. 3. 2016, 13:33
Bydliště: Pankrác
Kontaktovat uživatele:

Re: Světlo na konci sklepa (sharka)

Příspěvek od Selhan »

Sám jsem dlouho uvažoval o tom, že si budu ve svém příspěvku hrát s fosforem - nakonec jsem zůstal u jiného výkladu, ale jsem rád, že tenhle nápad dostal i někdo jiný :)
Hodnotím verzi 1.1 se zapracovanými návrhy Oty, které jsou super.

Tahle kobka je maličká a spíš asi na úrovni nějakého zajímavého místa na mapě než plnohodnotného dungeonu, který by vydal na vlastní sezení - vlastně zde není ani žádný zásadní konflikt, pouze pár prvků, které můžou dráždit zvědavost hráčů. Což za mně není kritika, takový obsah se také hodí, a výhoda tohohle kousku podle mě je, že se bude do jakékoli fantasy kampaně.

Ke konkrétním prvkům: Jinovatková plíseň je super, hned mě napadá, že by bylo zajímavé ji zkusit nějak použít jako nástroj - když by se teda povedlo ji bezpečně přepravovat. A když se spojí s alchymistovým dědictvím vedle... u něj ale musím říct, že bych možná uvítal trochu víc informací, jak se takový fosfor chová. Spousta lidí o něm určitě ví dost, ale všichni to zase asi nebudou, a zábavy se s ním přitom dá zažít spoustu. Taky bych ho tam, osobně, dal trochu víc. U předmětů na jedno použití je podle mě třeba dát hráčům pár pokusů k tomu zjistit, o co vlastně jde a jak by to šlo použít - text nám sice dává několik kousků fosforu v jednom balení, ale bojím se, že hráči ve hře velmi pravděpodobně budou uvažovat o jedné nádobce jako o jedné dávce. Jinak ale myslím, že je to skvělé - hratelný obsah bez zádrhelů, stručně podaný tak, aby se to dalo rychle vzít a rovnou hrát, zajímavá NPCčka, která nejsou proti hráčům, jen mají vlastní cíle, různé malé poklady pro pozorné, tohle bude podle mě ve hře zkrátka fungovat.

Co se zpracování týče, tady evidentně víš, co děláš, odrážky fungují docela pěkně, vše je podáno přehledně, mapa je ok, dokonce máme i ilustrace, i když jednoduché - asi by se to dalo všechno dostat i na jednu stránku, ale to samozřejmě nebylo zadáním. K dojmu mám jen jednu výtku - pochopení, o co tady šlo, je možné jen výslechem NPC, samotná lokalita to moc nevypráví. Třeba sklep je popsán tak. že vlastně není patrné, že je to alchymistická laboratoř a ne podzemí, kde alchymistu věznili (a hloupě mu při tom nechali jeho hračky). Samozřejmě, ten záměr znám z úvodního odstavce, takže bych si to při vedení upravil a popsal bych tam i nějaký ohořelý stůl s rozházenými moždíři a roztříštěnými křivulemi, ale můj tip do budoucna je možná zkusit víc vyprávět skrz prostředí?

Moje návrhy asi nejsou zapracovatelné tak snadno jako připomínky Oty, spíš do budoucí tvorby, ale, inu, za mně je to prostě dobré jak to je.
Za tento příspěvek děkují uživateli Selhan:
sharka
Toto všechno jsou jen nějaké mé naprosto subjektivní dojmy.
Uživatelský avatar
sharka
Příspěvky: 70
Registrován: 12. 5. 2021, 18:59

Re: Světlo na konci sklepa (sharka)

Příspěvek od sharka »

Opět děkuji za zpětnou vazbu.
Selhan píše: 26. 10. 2021, 12:03 Sám jsem dlouho uvažoval o tom, že si budu ve svém příspěvku hrát s fosforem - nakonec jsem zůstal u jiného výkladu, ale jsem rád, že tenhle nápad dostal i někdo jiný :)
Byla to první použitelná věc, co mě napadla, když jsem si přečetla "téma Světlonoš". Tak jsem se toho chytla. :)
Selhan píše: 26. 10. 2021, 12:03 Tahle kobka je maličká a spíš asi na úrovni nějakého zajímavého místa na mapě než plnohodnotného dungeonu, který by vydal na vlastní sezení - vlastně zde není ani žádný zásadní konflikt, pouze pár prvků, které můžou dráždit zvědavost hráčů. Což za mně není kritika, takový obsah se také hodí, a výhoda tohohle kousku podle mě je, že se bude do jakékoli fantasy kampaně.
Ano, souhlasím, psala jsem to s vědomím, že "plnohodnotný dungeon na celé sezení" je v zadaném formátu a časovém limitu nad mé síly (a priority), tak jsem se zaměřila na něco, co se dá vzít a plácnout kamkoliv.
Budu ráda za kohokoliv, komu se to bude hodit, nebo ho to třeba jen k něčemu inspiruje. :)
Selhan píše: 26. 10. 2021, 12:03 K dojmu mám jen jednu výtku - pochopení, o co tady šlo, je možné jen výslechem NPC, samotná lokalita to moc nevypráví. Třeba sklep je popsán tak. že vlastně není patrné, že je to alchymistická laboratoř a ne podzemí, kde alchymistu věznili (a hloupě mu při tom nechali jeho hračky). Samozřejmě, ten záměr znám z úvodního odstavce, takže bych si to při vedení upravil a popsal bych tam i nějaký ohořelý stůl s rozházenými moždíři a roztříštěnými křivulemi, ale můj tip do budoucna je možná zkusit víc vyprávět skrz prostředí?
No, jo. Na tohle jsem nepomyslela a děkuji za vyzdvihnutí, zkusím na to pamatovat do příští tvorby. :oops:
fluffy and non-lethal nuke
Jekyll
Příspěvky: 177
Registrován: 1. 3. 2019, 19:56

Re: Světlo na konci sklepa (sharka)

Příspěvek od Jekyll »

Za seba môžem povedať, že toto je presne ten typ two page dungeonu, ktorý som od takéhoto formátu čakal, a síce nič prekombinované, krátke, stručné rozsahom, no nie obsahom. Niečo, čo viem v prípade núdze vytiahnuť na session, načítať počas prestávky a použiť.

Dokonca mi ani neprekážalo, že niektoré veci pôvodne neboli špecifikované, napr. tá krysia diera (presne ten prvok, čo imho spĺňa ten aspekt prvku na "ošahanie", obsah mu dodajú, alebo nedodajú hráči, v tom je to čaro), či čas výbuchu. Tu si vyslovene myslím, že je ten časový údaj na škodu. Viem si v Zapovězených zemích predstaviť situáciu, že hráči sú štvrťdeň vzdialení od hexu s touto pevnôstkou a zrazu výbuch. Skrátka, nechal by som to na GM (čo neznamená, že to tak urobiť nemôžem, ale chápete :D). Ale priznám sa, že nejaká konkrétnosť by sa mi zišla pri tom octe, niežeby som na nič neprišiel, ale keď už to bola jedna zo základných ingrediencií...

No a napokono oceňujem nápad s fosforom, magické a skutočné zároveň, vhodné do fantasy i pseudo real sveta.
Za tento příspěvek děkují uživateli Jekyll:
sharka
Som Knihobôľ
Stvoril som pre Zapovězené země Lyset a Kolosovu vyhňu
Hrám: Zapovězené země/DnD 5e
Odpovědět

Zpět na „Dungeonová kuchyně 2021“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host