Plamen pouště (Selhan)

V letošním podzimním ročníku RPG Kuchyně tvoříme jednostránkové dungeony!
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 21028
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!

Re: Plamen pouště (Selhan)

Příspěvek od Markus »

Opravdu ti York dává rady, které směřují k hraní bez přečtení předem?

Mně to přijde jako obecně užitečné rady k lepšímu dávkování informací, které využije každý, kdo to bude hrát podle textu (a ne po paměti). Tj. i potom, co to přečte a připraví se, pořád ocení lepší organizaci textu. Tak rychle bych to nezavrhoval.

Ale je to detail.
Uživatelský avatar
Selhan
Moderátor
Příspěvky: 3832
Registrován: 2. 3. 2016, 13:33
Bydliště: Pankrác

Re: Plamen pouště (Selhan)

Příspěvek od Selhan »

Ja to nechci rychle zavrhovat. Jen rikam, ze tohle je vedoma volba. Kdybych tam psal prehled "co vidite kdyz prijdete", tak se mi to na jednu stranku nevleze. Je to tradeoff za to, ze tim nemusis listovat.
Toto všechno jsou jen nějaké mé naprosto subjektivní dojmy.
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17485
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Plamen pouště (Selhan)

Příspěvek od York »

Selhan píše: 20. 12. 2021, 12:52kritizuješ, že není to možné hrát přímo z papíru, že si to gamemaster musí přečíst a trochu promyslet dopředu
Neber to jako kritiku, není to tak myšleno. Jsou to jen postřehy a návrhy, co by mi usnadnilo přípravu a vedení hry. Můžeš je klidně ignorovat, pokud ti to přijde jako snůška nesmyslů.
Uživatelský avatar
Selhan
Moderátor
Příspěvky: 3832
Registrován: 2. 3. 2016, 13:33
Bydliště: Pankrác

Re: Plamen pouště (Selhan)

Příspěvek od Selhan »

Já to neberu nějak špatně, jsem za to fakt rád. Nechci to ani jen tak shodit ze stolu. Jen prostě tohle je něco, co není nějaké přehlédnutí, ale výsledek volby. Ty tam píšeš "Popis chatrčí měl být hned na začátku", ale k tomu mám prostě protiargument, že to tam reálně být nemohlo, ježto se tam další odstavec kde by se něco redundatně popisovalo nevešel - leda bych to proškrtal. A nebo teda nedělal text jen na jednu stránku - což se klidně můžeme bavit, jestli by to bylo lepší, to je taky zajímavá otázka - ale já si prostě vážně myslím, že ono má svou výhodu. Vedl jsem teď těch kuchyňovek už docela hodně, a vážně mi vyhovuje, že nemusím listovat.
Toto všechno jsou jen nějaké mé naprosto subjektivní dojmy.
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17485
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Plamen pouště (Selhan)

Příspěvek od York »

Selhan píše: 20. 12. 2021, 17:26A nebo teda nedělal text jen na jednu stránku - což se klidně můžeme bavit, jestli by to bylo lepší, to je taky zajímavá otázka - ale já si prostě vážně myslím, že ono má svou výhodu. Vedl jsem teď těch kuchyňovek už docela hodně, a vážně mi vyhovuje, že nemusím listovat.
Pokud ti to tak vyhovuje, tak v pohodě a moje připomínky jsou samozřejmě k ničemu.

Hodně by mě ale potěšilo, kdyby se někdo naučil psát herní materiály tak, aby se podle nich dala hra vést, ne jen připavovat, aby to pak mohl naučit mě ;-)
Uživatelský avatar
Selhan
Moderátor
Příspěvky: 3832
Registrován: 2. 3. 2016, 13:33
Bydliště: Pankrác

Re: Plamen pouště (Selhan)

Příspěvek od Selhan »

Já mám podezření, že to ztroskotává na faktu, že si každý tu přípravu děláme trochu po svém. Nemám to nějak podložené, možná se pletu, ale když vidím, jak se připravují jiní, tak si říkám, že mě by to asi nevyhovovalo, a ostatní to se mnou zase asi budou mít stejně. Koneckocnů, sám mi dáváš příklad: Já si zásadně takhle zvýrazňuji důležité body, abych se v textu zorientoval, tak jsem je tady vytučnil, ale tobě to nesedí. To je prostě kříž...

Zároveň ještě podotknu: Tady to opravdu ale souvisí s tou extrémní krátkostí, kdybych dělal něco delšího, tak tam určitě takhle "vyhraněný" nebudu.
Toto všechno jsou jen nějaké mé naprosto subjektivní dojmy.
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17485
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Plamen pouště (Selhan)

Příspěvek od York »

Selhan píše: 20. 12. 2021, 18:11Já si zásadně takhle zvýrazňuji důležité body, abych se v textu zorientoval
Máš v tom nějakej systém? Klíč, podle kterýho zvýrazňuješ?

Selhan píše: 20. 12. 2021, 18:11Tady to opravdu ale souvisí s tou extrémní krátkostí.
To si nemyslím. Mrkni na ten úvod, dával jsem příklad, jak by to šlo přeuspořádat. Je to ten samej, stejně dlouhej text, jen jsou informace jinak pohromadě. Navíc by byl jen popis města a rumors, tj. jeden odstavec. Když text trochu zestručníš, v pohodě se vejdeš. Klidně bych se vsadil, že Quentin by to celý dokázal zkrátit na půlku bez ztráty informační hodnoty.
Uživatelský avatar
Selhan
Moderátor
Příspěvky: 3832
Registrován: 2. 3. 2016, 13:33
Bydliště: Pankrác

Re: Plamen pouště (Selhan)

Příspěvek od Selhan »

Vyloženě klíč nemám, ale idea je "co by se nemělo přehlídnout", případně taky možná trochu '"podnadpis"?

K tomu druhému bodu - jako u toho úvodu bych ti klidně i dal za pravdu, ale celé to tak podle mě udělat nejde. Nejde popsat všechno, co postavy uvidí, když přijdou k jámě, na začátku, protože postavy uvidí úplně všechno - ta lokace je naprosto otevřená. Respektive takhle, ono to popsat jde, a já se to tak snažil udělat* - ale potom jsem už k tomu rovnou přidal i detaily, protože jinak bych tam měl nejdřív výčet všeho, a pak znova výčet všeho s podrobnostmi.
Toto všechno jsou jen nějaké mé naprosto subjektivní dojmy.
Uživatelský avatar
Selhan
Moderátor
Příspěvky: 3832
Registrován: 2. 3. 2016, 13:33
Bydliště: Pankrác

Re: Plamen pouště (Selhan)

Příspěvek od Selhan »

Pardon za doublepost, ale vis co, mas pravdu - kdyz se na to koukam s odstupem, tak tam asi vidim moznosti, kde jsem to mohl seradit trochu jinak. No, kazdopadne, ten vetsi dungeon co mam rozpracovany to bude potrebovat urcite, takze na tebe budu pamatovat a snazit se :D
Toto všechno jsou jen nějaké mé naprosto subjektivní dojmy.
Uživatelský avatar
Bifi
Motivátor; Moderátor
Příspěvky: 7506
Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
Bydliště: hanzové mesto Brémy

Re: Plamen pouště (Selhan)

Příspěvek od Bifi »

Selhane, môj dlho sľubovaný feedback:

:: Veľmi pekný jazyk. Triezvy, presný, evokatívny, bez výrazných redundancií, s citom pre vizuál a pre priestor.

:: Prítomnosť autora v texte je geniálna - "Já bych řekl, že lže, ale nezkoušel jsem to." - !!!! Už len kvôli tejto jednej vete mám chuť dobrodružstvo hrať.

:: Stabilita ako lokálna mechanika je super nápad.

:: Technologické črty v dungeonoch ako spôsob poskytovania hejblátek a interaktivity pre hráčov mám vždy rád, za mňa fajn.

:: Trilobit a spona je super loot. Takisto bedne železa - zaujímavá logistická výzva.

:: Pekný worldbuilding - odkazy na staviteľov zikuratov a bohov vetra, otrokári závislí na uspávacom plyne...

:: Možno by som inak štrukturoval informácie, teda:
- Alchymistu by som nejako vyčlenil (možno do sekcie "zainteresovanie postáv").
- Poradie sekcií a ich príležitostné značenie písmenami je neintuitívne. Mám pocit, že si ich radil v poradí, v akom prídu do hry, a označoval tak, aby ľahšie pri čítaní mapy naskakovali asociácie - čo je super a rád by som to otestoval v hre. Ale stále je to dezorientujúce (aj napríklad, že dve entries majú "k").

:: Mapky sú v zásade prehľadné (aj na prípadnú streľbu, teda odkiaľ kam vidieť) a šikovne si poriešil aj to, že sú to vlastne tri poschodia schované v dvoch. Padací most je super. Vizuálne troška nešikovne sú poriešené schody a niekedy nie je jasné, ku ktorej časti sa číslo vzťahuje. Tiež nie je super prehľadné, ako sa dá dostať k dielni. Roztrojka hneď na začiatku je fajn, akurát keď som si to rozkreslil do grafu, vlastne mapa nie je až taká komplexná (sú to len dva väčšie okruhy s dvoma prepojeniami a inak len malými slepými odbočkami), ale tá vertikálnosť a viditeľnosť tomu pridáva taktickú hĺbku. Akurát by som sa bál, že pri tom, ako je celý priestor prehľadný, hráči budú chcieť stráviť štúdiom mapy a plánovaním dvadsať minút, kým sa rozhodnú, kade ísť.

:: Je to relatívne riedke, pripomína mi to Death Frost Doom v tom, koľko lokácií je vlastne prázdnych.

Chcel by som to vidieť rozpracovanejšie a zaopatrené štatistikami do OSE!
"Modern roleplayers own too many rule books and not enough story books and history books." :arrow? Play the worlds, not the rules
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre


Obrázek
Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22629
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice

Re: Plamen pouště (Selhan)

Příspěvek od Jerson »

Bifi píše: 28. 1. 2022, 18:34Akurát by som sa bál, že pri tom, ako je celý priestor prehľadný, hráči budú chcieť stráviť štúdiom mapy a plánovaním dvadsať minút, kým sa rozhodnú, kade ísť.
Tohle se mi nedělo, spíše naopak, hráči rovnou vyrazili na procházku, jen když se pod nimi začaly propadat lávky, tak některé ochota k průzkumu přešla. K sudu se zlatem jsem je musel vysloveně navést, a postava nakonec spadla i s výtahem do jezírka pod ním poté, kdy chvíli visela na provazu po utržené plošině. A nikdo nemohl dojít k ovládání jeřábu, protože přístupové lávky se téměř úplně rozpadly.

Na plamen se nakonec vykašlali, cesta k němu byla pro ně příliš nebezpečná.
Uživatelský avatar
Selhan
Moderátor
Příspěvky: 3832
Registrován: 2. 3. 2016, 13:33
Bydliště: Pankrác

Re: Plamen pouště (Selhan)

Příspěvek od Selhan »

Jé, děkuju :)
S tou komplexností mám jen vysvětlující poznámku, že za prvé jsme původní plán mít to složitější nezvládl nakreslit, aby to bylo pořád ještě alespoň nějak srozumitelné, a za druhé si myslím, že se to začne dost komplikovat v momentě, kdy to začne padat nebo hořet, a má představa byla, že se hráči asi pokusí najít si vlastní cesty - je to koneckonců otevřená lokace, určitě půjde skákat dolů, šplhat po skalách, házet si lana a podobně. Jersone, nenapadlo je to? To mě trošku mrzí, možná jsem tam měl dát nějaký hint tímto směrem?
Toto všechno jsou jen nějaké mé naprosto subjektivní dojmy.
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22629
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice

Re: Plamen pouště (Selhan)

Příspěvek od Jerson »

Lano neměli, šplhání po skalách je nenapadlo a jak jsem neměl informace o hloubce, v prvním popisu jsem řekl hloubka 30 metrů, což bylo asi moc, možná by dávalo smysl 20 nebo 15, ale ani pak by určitě neskákali. Jen z jednoho můstku, který nepotřebovali, vzali dlouhé prkno (které tam bylo nakreslené) a použili ho jinde.

Ono obecně stačilo jedno setkání s nemrtvým z jezírka, aby se jim následně dolů vůbec nechtělo. Zejména když tam jezírka nejsou nakreslená a tam není jasná cesta k plameni.

Zpět na „Dungeonová kuchyně 2021“