Znovu zažehnout Slunce (MarkyParky)

V letošním podzimním ročníku RPG Kuchyně tvoříme jednostránkové dungeony!
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16381
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Znovu zažehnout Slunce (MarkyParky)

Příspěvek od MarkyParky »

Sosejte:
Znovu zažehnout Slunce.pdf
(1.09 MiB) Staženo 103 x
Ingredience:
- Dřevo - balista je celá dřevěná
- Křídové nápisy - návod k provedení rituálu v Přípravně
- Balista - hlavní téma dungeonu
- Ruina - balista je poškozená, potřebuje opravit
- Smrt - pach smrti se vznáší nad krajem, protože nemrtvé nezahání Slunce

Fonty:
- Shadows into Light (Google Fonts)
- Georgia (MS)

Licence:
- CC-BY
Naposledy upravil(a) MarkyParky dne 18. 10. 2021, 06:47, celkem upraveno 4 x.
Za tento příspěvek děkují uživateli MarkyParky:
Quentin
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16381
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [placeholder] Markyho dungeon

Příspěvek od MarkyParky »

Hlavní téma v kombinaci s aktuálním hraním Chuuba mi okamžitě vnuklo nápad.

Takže kategorie nenahazuji, ale vybírám.

- Dřevo
- Křídové nápisy
- Balista
- Ruina
- pach zatím nechávám otevřený
Uživatelský avatar
Antharon
Příspěvky: 6890
Registrován: 24. 10. 2007, 16:33
Bydliště: Šenkvice

Re: [placeholder] Markyho dungeon

Příspěvek od Antharon »

MarkyParky píše: 1. 10. 2021, 09:37Takže kategorie nenahazuji, ale vybírám.
Playing it safe? :)
Moaaaar!!!! - [móur] - The provided level of material relevant to my interests is insufficient to meet my personal required needs.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16381
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [placeholder] Markyho dungeon

Příspěvek od MarkyParky »

Ani ne.

Spíš mám nápad, kam tyhle ingredience sedly, tak se ho budu držet.

Jinak bude to obrovská balista "Světlonoš", která každé ráno vystřelí na oblohu Slunce. Ale teď byla poškozena, je z ní ruina ... a je nutné ji opravit dřív, než přijde další den.

Jinak hrozí, že na oblohu nevyjde Slunce, ale jen obyčejná vzdálená koule žhavých plynů ....

Thank you, Jade Irinka, for part of your story ...
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22593
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: [placeholder] Markyho dungeon

Příspěvek od Jerson »

Pratchett? Podobnou otázku tam také řeší, jen už nevím, ve kterém díle.
Naposledy upravil(a) Jerson dne 2. 10. 2021, 14:48, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Nordoslav
Příspěvky: 749
Registrován: 24. 10. 2017, 10:07
Kontaktovat uživatele:

Re: [placeholder] Markyho dungeon

Příspěvek od Nordoslav »

V Otci Prasátek 🙂
Ahoj, já jsem Nordst Fuchs a tohle je DRAČÁK: THE NEXT GENERATION!
:!: Fantasy PbtA které klade důraz na fikci v kulisách povědomé fantasy, ale zároveň je tam hodně originalnich prvku, které z her dělaji nové zážitky.
:!: Jednoduchý systém tvorby postav, který ovšem nabízí mnoho možností a voleb na výběr a produkuje unikátní, nezaměnitelné a velmi hratelné a zábavné charaktery.
:!: Jednoduchý systém hry ve kterém můžete hrát aniž byste nad ním museli pořád přemýšlet.

:arrow? Vše o pravidlech a o hrách zde: https://discord.gg/Mks4DzzMJ7
:arrow? A vlákno tady: https://rpgforum.cz/forum/viewtopic.php?t=16363
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16381
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [placeholder] Markyho dungeon

Příspěvek od MarkyParky »

Že je to i v Pratchetovi už jsem zapomněl. Já si na to fakt vzpomněl u té Jade Irinky z Glassmaker's dragon.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16381
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [placeholder] Markyho dungeon

Příspěvek od MarkyParky »

Že já nad tím tolik přemýšlím, když ten pach je přeci jasný. Nafta..., jak jinak by zažehli Slunce.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16381
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [placeholder] Markyho dungeon

Příspěvek od MarkyParky »

Zatím hrubé poznámky:

Měl jsem problém s tím, jak nahodit příběhový háček. Aby se to dalo zařadit do kampaně a nebylo příliš velké WTD "Hej, zrovna jdete kolem, když tu náhle někdo zničil balistu, kvůli které zítra nevyjde Slunce.

Tím pádem trochu jinak.

Balista už je vyřazená nějaký čas (jedno jak dlouho).
Vyřadili ji nemrtví - těm totiž ubližuje světlo symbolicky zažehnutého Slunce - tak jim zabraňovalo pohybovat se venku. Takže balistu přepadli, posádku zabili a teď ji drží. A když je na obloze jen vzdálená žhavá koule plynů, jim to nevadí, a proto ji dosud nikdo neopravil.

Tím pádem se do hry dostává i pach smrti.


Další poznámky:
- Je fakt vleká.
- Je to ruina, některé z částí jsou poškozené, i konstrukce může být poškozená.
- Trámy, ze kterých je sbitá = chodby.
- Klíčové lokace (prak, škrtátko, rumpály) + křížení některých trámů => místnosti
Spoiler
Zatím náčrtek sekvence spouštění (na pořadí nezáleží, pokud bude smysluplné)
FirstDraft.jpg
Teď do toho vetknout nelineární strukturu dungeonu, enemíky, pasti + trochu to rozbít ....
Uživatelský avatar
Antharon
Příspěvky: 6890
Registrován: 24. 10. 2007, 16:33
Bydliště: Šenkvice

Re: [placeholder] Markyho dungeon

Příspěvek od Antharon »

Sekciu pod balisou by som vyplnil servisnymi chodbami, zasobnikmi a podobne
Moaaaar!!!! - [móur] - The provided level of material relevant to my interests is insufficient to meet my personal required needs.
Uživatelský avatar
KDolecek
Příspěvky: 921
Registrován: 2. 11. 2008, 18:38

Re: [placeholder] Markyho dungeon

Příspěvek od KDolecek »

Tohle rituálno mne ve hrách baví.
Přišlo by mi super, kdyby ze strany postav nebylo potřeba jen inženýrství na balistě, ale i nějakého rituálního postupu. Nějaké formule, modlitby nebo něco, co hráči reálně musí vyslovit.

Dumám nad tím jaký má být zamýšlený rozsah problému.
Projevuje se tento efekt vůči nemrtvým po celém kontinentu? V jednom království? V okolí pěti vesnic, kde je to pozůstatek dávné bitvy proti nemrtvé armádě a už si nikdo nepamatuje proč a jak?
Čím by totiž scope a stakes byly větší, tím zvláštnější by mi přišlo, že to nikdo neřeší.
Jasně, ve one-page dungeonu to není o vyprávění nějakého velkého příběhu, ale alespoň naznačení v tomto směru by mi přišlo velmi užitečné pro mne jako GM, kdybych to chtěl použít.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16381
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [placeholder] Markyho dungeon

Příspěvek od MarkyParky »

Antharon píše: Sekciu pod balisou by som vyplnil servisnymi chodbami, zasobnikmi a podobne
Jop. Vlastně tak přirozeně vzniknou dvě patra.

KDolecek píše: Přišlo by mi super, kdyby ze strany postav nebylo potřeba jen inženýrství na balistě, ale i nějakého rituálního postupu. Nějaké formule, modlitby nebo něco, co hráči reálně musí vyslovit.
Určitě.
Spoiler
IMHO je přesně na tohle prostor buďto při přípravě škrtátka, nebo při přípravě zhasnutého slunce.
KDolecek píše: Dumám nad tím jaký má být zamýšlený rozsah problému.
Projevuje se tento efekt vůči nemrtvým po celém kontinentu? V jednom království? V okolí pěti vesnic, kde je to pozůstatek dávné bitvy proti nemrtvé armádě a už si nikdo nepamatuje proč a jak?
Čím by totiž scope a stakes byly větší, tím zvláštnější by mi přišlo, že to nikdo neřeší.
Odpověď na tuhle otázku IMHO nemá modul dávat - to je přesně věc, kterou si má určit až GM, když to zapojuje do kampaně.

Je to lokální věc? Pak to může být zapomenutá lokace, kterou fakt nikdo neřeší a družina se k ní dostane náhodou. Výplňovka. A úskěšná akce postav zlepší životy pěti okolním vesnicím nebo jednomu městu.

Je to globální po celém kontinentu? Pak to možná i někdo řeší - a možná i to, že je sem vůbec byla družina vyslaná je známka toho, že to někdo řeší. Už cesta sem bude plná nemrtvých a družina možná není první, kdo sem došel. A tahle lokace může být závěrečná lokace většího questu.

Každopádně možná to naznačím nějak ve zkratce, jako příběhové háčky, pokud zbude místo. Ale moc bych na to nesázel, ten rozsah je nemilosrdný.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16381
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: Znovu zažehnout Slunce (Markyho dungeon)

Příspěvek od MarkyParky »

Publikováno.

Chtěl jsem toho udělat o tolik víc .... ale čas je tak neúprosný.

Přes den to nechám uležet, večer na to mrknu a pokud najdu ještě něco k vyčištění, vyčistím.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16381
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: Znovu zažehnout Slunce (MarkyParky)

Příspěvek od MarkyParky »

Hm, vidím tam jeden nedopsaný řádek.snad ho stihnu do uzavírky opravit.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16381
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: Znovu zažehnout Slunce (MarkyParky)

Příspěvek od MarkyParky »

V prvním postu nahraná oprava + nějaký polishing sazby a pár informací navíc.

Přidána volitelná možnost propojit s okolím přes McGuffiny při rituálech - jo, není to nějaký zázračný design, ale nějaké propojení jsem chtěl, a než prasit s velikostí písma, abych tam narval několik odstavců storyhooků mi tohle přijde jako vhodnější řešení.
Odpovědět

Zpět na „Dungeonová kuchyně 2021“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů