CBETNOHOC (Antharon)

V letošním podzimním ročníku RPG Kuchyně tvoříme jednostránkové dungeony!
Uživatelský avatar
Antharon
Příspěvky: 6888
Registrován: 24. 10. 2007, 16:33
Bydliště: Šenkvice

Re: CBETNOHOC (Antharon)

Příspěvek od Antharon »

Aj ja by som chcel nejaky feedback a odohranie :)
Moaaaar!!!! - [móur] - The provided level of material relevant to my interests is insufficient to meet my personal required needs.
Uživatelský avatar
TheLacrot
Příspěvky: 94
Registrován: 27. 12. 2020, 02:25

Re: CBETNOHOC (Antharon)

Příspěvek od TheLacrot »

Jdu na zpětnou vazbu tohoto dungeonu, protože si myslím, že zasazení do alternativního Ruska 90. let by se mi odehrávalo těžce, neznám to prostředí tak dobře, abych v tom hrál, natož to vedl. Také dungeon byl hodně vzadu kvůli nepřibývajícím příspěvkům - čas to tedy napravit a posunout ho nahoru!

Feedback dám do spoileru s ohledem na ty, kteří by to chtěli odehrávat.
Spoiler
Grafika, stylistika:
Zde budou padat ze mě asi nejsilnější slova. Izometrická minimalistická mapa se mi na první pohled velmi zalíbila. Raketové silo je pecka! Při bližším zkoumání mi jen trochu nesedly dvojice bočních dveří v oblastech 11. Obzvlášť u severních není jednoznačné do jak velkého prostoru vedou, někde to vypadá, že vedou jen do zdi, to je nicméně detail. Barevné rozlišení nakažlivosti je také skvělé.
Co mi více dělalo vrásky je rozložení textu. Na první stránce je klasicky na řádky, ve druhé už jsou sloupce. Radím to sjednotit a také prohodit stránky. Druhá s názvem v azbuce (font je super!!!) a základním konceptem by měla dle mě být jednoznačně jako první. Proto jsem si ji přečetl jako první (kde jsem si zvykl číst po sloupcích) a najednou mě hrozně zmátlo, že jsou místnosti psané "hala bala". Pak jsem pochopil, že jsou na "řádky", ale třeba místnost 7 mi přijde úplně mimo - osobně bych ji vyměnil za osmičku. Možná jsem perfekcionista, ale text bych zarovnal do bloku, tak by se ti zkrátila i délka některých pasáží.

Dobrodružství:
Na můj vkus "one-page dungeonu", ehm, pardon, two-page dungeonu je tu hodně hodně textu. Velikost písma tak 7,5 odhaduji :D Námět je přinejmenším zajímavý. Houba, co dělá zombíky z pracovníků stanice je skvělý koncept. Do toho zima, led, křídové nápisy se souřadnicemi k odpálení rakety, bomba! V tomto dungeonu doslova :D Co mi naopak nesedlo je rozložení místností. Příklad: Operační velitelství je až za dílnou a nelze ji obejít. Za normálního provozu budou tedy chodit na (předpokládám 1 ze 3 nejstřeženějších míst na stanici) skrz skladiště. Méně do očí bijící je podle mě umístění zbrojnice - takhle vědečtí pracovníci musí z laborky do podpory života přes sklad zbraní, nebo zase přes sklad nářadí (dílna). Chápu, jsou to Sověti, ale že by byli až tak chaotičtí? To se mi úplně nepozdává. V místnosti 2 se buď půlka poslední věty ztratila někam do éteru, nebo tam chybí tečka.
Trochu bych lépe popsal mechanismus vyhodnocování Náhodných setkání. Chápu to správně, že každé "kolo" přičítám vždy o číslo navíc, až do +8? Všiml jsem si také, že "žetonků" posádky v dokumentu je 30 a na stanici v plánku jen 26. Je to chyba, nebo ty žetonky v rámečku jsou jen ilustrací a jejich počet nehraje roli? u Spetsnazu mi to dávalo smysl - dva týmy po deseti lidech.
Přijde mi, že dungeon bude hodně o počtu nábojů, kterými družina dokáže nakrmit nepřátele. Až na zamrzlý poklop k hlavici mi tam chybí nějaká těžší překážka, která nesouvisí s nákazou, třeba nějakého speciálního kódu, nebo něčeho podobného. Možná využít nějak azbuku?

Chybky(?)
Ač nejsem kovaný ve slovenské gramatice, našel jsem na několika místech překlepů: Rusko i Japonsko s malými písmeny, Katnýna (není to slovensky spíš kantína?) a ještě bych dal na některá místa čárky.
Shnutí:
+ nápad originální, dobrodružství má více rovin a řešení, které vypravěč s hráči může rozehrát
+ jednoduchá a přehledná mapa
- uhlazení textu je největší slabinou tohoto díla
Snad jsem nebyl příliš krutý :D
Uživatelský avatar
Jocho
Příspěvky: 490
Registrován: 5. 7. 2009, 23:08
Kontaktovat uživatele:

Re: CBETNOHOC (Antharon)

Příspěvek od Jocho »

Sú síce dva týždne po funuse, ale predsa len dám spätnú väzbu aj ja, pretože feedback je ako Sinatra. Nepodlieha času. Rovnako ako napísal TheLacrot, dávam spätnú väzbu ako spoiler.
Spoiler
Antharon má, podľa mňa, cit na previazanosť. Veci, ktoré pridáva do svojej tvorby, majú spojitosť a ťažko v nich hľadať také, ktoré sú tam nalepené iba tak. Rovnako je tomu aj v prípade tohto dungeonu. Ide o taký typ dungeonu, ktorý každý hráč sci-fi už aspoň raz vyskúšal: vojenská základňa, tajný výskum, niečo sa pokašle. Ide však o drobné detaily, ktoré z tohto dungeonu robia ucelený a potenciálne zábavný kúsok.

Prvá vec, ktorá upúta, je izometrická mapa, ale prv sa pristavím k celému layoutu. Na svoje príspevky mali účastníci 2 týždne, ale je mi jasné, že dobrá polovica ich plátala dokopy posledné dva-tri dni. Preto prehliadnem rozloženie, ktoré by rozhodne bodlo učesať. Mapa samotná je výborná; jednak sa v nej pomerne dobre orientuje a obsahuje aj informácie o rozložení personálu (o tom neskôr). Strašne mi chýba náznak ventilačných šácht, ktoré sa spomínajú v texte, ale uvedomujem si, že sme limitovaní priestorom a pre viac mapiek nebolo miesta.

Najväčším plusom dungeonu je podpora pre nelineárny postup. Základňu možno preskúmať hneď niekoľkými cestami a skoro každá obsahuje aspoň jednu križovatku s inou cestou, takže v komplexe sa bez mapy možno v pohode aj stratiť. Rozhodne nejde o tunelový dungeon s jedinou správnou cestou.

Čo mi trošičku vadí, je rozloženie miestností. Osobne by som zamenil zbrojnicu (13) a operačné veliteľstvo (7), pretože mi príde divné, že do miestnosti, ktorá je mozgom celého komplexu, sa ide cez dielňu alebo sekundárny generátor. Možno je to tak schválne, aby v prípade problému mohlo vedenie zo základne rýchlo ujsť, ale viac mi dáva zmysel umiestniť zbrojnicu to technického krídla a veliteľskú časť umiestniť bližšie k silu. Už od čias Jamesa Bonda musí byť vo veliteľskej miestnosti okno, ktorým možno pozorovať vzlet rakety.

Kvitujem aj dynamicky a staticky rozložené postavy - pôvodnú posádku základne možno nájsť rozloženú priamo na mape, hneď aj s jej nebezpečnosťou. Druhým prvkom sú potom jednotky Spectnaz, ktoré do komplexu vstúpia o čosi neskôr a ich pohyb už nie je celkom naliňajkovaný.

Veľmi sa mi páčia previazané mechanické udalosti - postavy môžu putovať základňou potme, ale orientácia bude horšia, celková atmosféra stiesnenejšia a stret s jednotkami nastane skôr, než stihnú preskúmať väčšiu časť základne. Ak však zapnú generátor, spustí sa aj klimatizácia, ktorá zahreje a prebudí obyvateľov a vypustí do ovzdušia výtrusy húb.

Ó, huby. Páči sa mi nápad využiť hubu, čo reálne existuje a zasadiť ju do sci-fi výskumu. Jednak sa to dá ľahšie predstaviť aj bez ilustrácií infikovaných vedcov (hoci to by atmosfére tiež pomohlo), a jednak hráči vedia, čo môžu očakávať. Tomu ostatne pomáhajú aj rady uvedené na druhej strane dungeonu - ako hrať, na čo sa zameriavať, ako netlačiť hráčov a podporovať ich, aby k skúmaniu základne pristupovali freeformovo. Túto idylku síce narúša nutnosť rátať čas do príchodu jednotiek, ale keď sa už objavia, atmosféra sa značne zdynamizuje.

Z celého dungeonu sála oldschoolová atmosféra a rozhodne z nej mám pocit, že je určená pre staršie systémy, kde sa postupuje takticky a rozvážne. Nie je to hurá-dungeon, kde možno len tak pobehovať. A to je dobre.
Celkový skvelý dojem teda zráža hlavne prevedenie, ktoré by mohlo byť lepšie - niektoré časti by bodlo preformulovať, opraviť preklepy, prehodiť miestnosti. Napriek tomu však mám z tohto dungeonu skvelý dojem a dúfam, že aj ostatné budú na podobnej úrovni.
Za tento příspěvek děkují uživateli Jocho:
Antharon
DNGN - vstupný d6 systém so sandboxovým freeform svetom
moloth - sólo kartové RPG o živote na tvorovi veľkom ako okres
Uživatelský avatar
Selhan
Moderátor
Příspěvky: 3812
Registrován: 2. 3. 2016, 13:33
Bydliště: Pankrác
Kontaktovat uživatele:

Re: CBETNOHOC (Antharon)

Příspěvek od Selhan »

Zástupce menšiny příspěvků, které se nevydaly směrem klasického fantasy. Antharon nám připravil horrorovou lokaci v Rusku devadesátých let - docela specifické zasazení, které se asi na širší kampaň bude roubovat trochu obtížně (o to víc vzhledem k tomu, že je to pravověrný horror a pravděpodobnost přežití postav je minimální), jenže na druhou stranu, já si ho v playtestovacím oneshotu tak ohromně užil, že to rozhodně nemohu brát jako mínus.

Antharon je zručný designér a asi k tomu nemám říct co víc než že doporučuji všem zájemcům na jeho dílo kouknout a opisovat. Atmosférická, nelineární lokace, zajímavé překážky a protivníci, dilemata, pěkná mapka a šikovné pomůcky k vedení hry - škrtací seznamy nepřátel a časomíra, zvlášť seznam důležitých předmětů, a to vše se Antharonovi vlezlo na jednu stránku, zatímco ta druhá poskytuje pokyny jak hrát a podrobnějěí vysvětlení číhajících nebezpečí. Vlastně nechápu, jak se mu toho povedlo dostat na tak malý prostor tolik. (Pravda, ty okraje jsou pro tisk už poněkud za hranou :D )

Hru jsem vedl jako playtest a bylo to super, a asi jediné, co mi trochu pochybělo, bylo víc informací k průběhu původní pohromy - hrubé črty se dají snadno odvodit z envirometnálního vyprávění a pro hráče to určitě stačí, ale párkrát jsem se trochu zarazil na přemýšlení, co jsou mrtvoly vlastně zač a jak je mám popsat. Při přípravě jsme si to neuvědomil, ale kdybych to vedl znovu, tak si ještě před hrou promyslím, co přesně se stalo v posledních pár hodinách života základny, například kde a v jakém stavu je velitel, kdo vypnul reaktor, proč nevolali o pomoc a tak podobně - abych pak snáze odpovídal na zvídavé otázky vyšetřujících hráčů. Možná by stačilo tam dát tenhle tip?

Jinak se mi z téhle hry povedlo udělat záznam a je ke shlédnutí zde: https://www.youtube.com/watch?v=F6FvWXkUnss
Musím říct, že to byla skvělá, potrhlá hra, byť k "morálním otázkám" jsme se úplně nedostali. "Toto som nevidiel ani v Čečensku!"

P.S. Vlastně jsem chtěl ještě zmínit svou již tradiční připomínku: při tištění v černobílé bohužel splynou barvy s hladinami nákazy. Možná by se dalo použít nějaké šrfování?
Za tento příspěvek děkují uživateli Selhan:
Antharon
Toto všechno jsou jen nějaké mé naprosto subjektivní dojmy.
Uživatelský avatar
Antharon
Příspěvky: 6888
Registrován: 24. 10. 2007, 16:33
Bydliště: Šenkvice

Re: CBETNOHOC (Antharon)

Příspěvek od Antharon »

Konečne sa mi podarilo pozrieť si záznam a hrozne sa mi to páčilo. Celý čas som sa skvele bavil, ale priznám sa, že som mal pocit, že ten break point sa mi zdal trošku zle načasovaný. Osobne som zvyknutý tým časom trochu viac plytvať. Prieskum veľkéo laboratória je u mňa kľudne aj na pol hodinu, rozchodenie generátoru, alebo prehľadávanie zbraní by som asi tiež robil dlhšie. Z pohľadu réžie keď sa postavy dostali do kantýny, už som si netrpezlivo podupkával a opakoval v hlave, zobuď tie zombie konečne! :)

Tým by sa pravdepodobne postavy ešte kúsok zdržali v ľavom krídle a tým by som dostal do hry aj speznaz. Tí by sa medzičasom obrnili v hale a začali by plniť svoju misiu. postavy by sa zasekli medzi obranným postavením a zombíkmi a ich novou úlohou by bolo dostať sa von živí a zdraví. Spetznaz si tu riešia vlastnú úlohu a sami by bojovali proti zombíkom. Postavy by sa von mohli prestrieľať, využiť zombie, alebo by mohlo prísť aj na korupciu alebo diplomaciu (napríklad mali vo vrecku 5 mesačných platov vojaka).
Moaaaar!!!! - [móur] - The provided level of material relevant to my interests is insufficient to meet my personal required needs.
Odpovědět

Zpět na „Dungeonová kuchyně 2021“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů