[SVITKY HRDINŮ] nová generace dračáku

Sekce zabývající se tvorbou RPG produktů a souvisejícími tématy.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Nordoslav
Příspěvky: 749
Registrován: 24. 10. 2017, 10:07
Kontaktovat uživatele:

[SVITKY HRDINŮ] nová generace dračáku

Příspěvek od Nordoslav »

svitky_logo2.png


:arrow? Pravidla ke stažení na webu: http://www.svitky-hrdinu.cz
:arrow? Zápis v databázi: https://rpgforum.cz/anotace/svitky-hrdinu



Svět je plný tajuplných míst. V podzemí se skrývají tajemná podzemní města zwargů ozářená slunečními věžemi. Pod hladinou oceánu se skrývají chrámy, ve kterých vodní elfové uctívají Matku z hlubin. Duchové prastarých hor sní o dobách, kdy jejich žilami proudilo žhavé magma. Staré kosti draků po staletí šíří auru moci, měnící vše živé, čeho se dotkne. Je na tobě, abys tento svět prozkoumal.

Jsi dobrodruh a objevitel. Hrdina. A toto jsou svitky s tvým příběhem.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Co je vlastně mým cílem:
Krátká odpověď: Fantasy hru šitou sobě na míru.

Dlouhá odpověď: Skloubit příběhové a gamistické hry v jeden koherentní celek, který umožní prožít pořádnou fantasy kampaň. Budete se bát o svoji postavu, budete muset řešit, jaké zdroje máte k dipozici, ale zároveň budete spoluvytvářet epický příběh, který se nezasekává na hloupostech a přinese pořádný zážitek.
Ve zkratce chci přinést klasický dračákovský feel bez zbytečného účetnictví na elegantnějším a hladším pbta mechanickém jádře.

Systém má být použitelný na předpřipravené sandboxové moduly, především hexcrawly jako Hot Spring Islands nebo ten můj. Nesnažím se udělat nic přelomového, jen něco pekelně zábavného.


Vývojářský deníček:
Získávání zkušeností a zlepšování postav
Hexové cestování ala PbtA
Mitigace náhody: momentum vs situace
Vyhodnocuju vyhodnocovací mechaniky
Jak jsem hledal svému RPG jméno

Discord SVITKY HRDINŮ
Naposledy upravil(a) Nordoslav dne 17. 7. 2022, 22:41, celkem upraveno 34 x.
Ahoj, já jsem Nordst Fuchs a tohle je DRAČÁK: THE NEXT GENERATION!
:!: Fantasy PbtA které klade důraz na fikci v kulisách povědomé fantasy, ale zároveň je tam hodně originalnich prvku, které z her dělaji nové zážitky.
:!: Jednoduchý systém tvorby postav, který ovšem nabízí mnoho možností a voleb na výběr a produkuje unikátní, nezaměnitelné a velmi hratelné a zábavné charaktery.
:!: Jednoduchý systém hry ve kterém můžete hrát aniž byste nad ním museli pořád přemýšlet.

:arrow? Vše o pravidlech a o hrách zde: https://discord.gg/Mks4DzzMJ7
:arrow? A vlákno tady: https://rpgforum.cz/forum/viewtopic.php?t=16363
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: [Heartbreaker] Pracovní název Nordsworn - fantasy PbtA pro sandboxové hraní v0.026

Příspěvek od Quentin »

Je to pouze moje preference, takže mě můžeš v klidu ignorovat, ale ideálně bych se vyvaroval všech čísel. A pokud ne všech, tak alespoň vyhodit vlastnosti (dokonce i ten Vincent je vyhodil).

edit: Tenhle set je IMHO ještě zmatečnější než dndčková šestice.
• Nezdolnost – Fyzická síla, odolnost a boj
• Hbitost – Mrštnost, postřeh, střelba. Utíkání a skákání.
• Srdnatost – Odvaha, vůle, schopnost získat si ostatní.
• Důvtip – Chytrost, vynalézavost a inteligence.
• Lstivost – Podvádění, lhaní a plížení
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
Nordoslav
Příspěvky: 749
Registrován: 24. 10. 2017, 10:07
Kontaktovat uživatele:

Re: [Heartbreaker] Pracovní název Nordsworn - fantasy PbtA pro sandboxové hraní v0.026

Příspěvek od Nordoslav »

Quentin píše: 14. 10. 2021, 09:47 Je to pouze moje preference, takže mě můžeš v klidu ignorovat, ale ideálně bych se vyvaroval všech čísel. A pokud ne všech, tak alespoň vyhodit vlastnosti (dokonce i ten Vincent je vyhodil).

edit: Tenhle set je IMHO ještě zmatečnější než dndčková šestice.
• Nezdolnost – Fyzická síla, odolnost a boj
• Hbitost – Mrštnost, postřeh, střelba. Utíkání a skákání.
• Srdnatost – Odvaha, vůle, schopnost získat si ostatní.
• Důvtip – Chytrost, vynalézavost a inteligence.
• Lstivost – Podvádění, lhaní a plížení
Na tomhle setu běží Ironsworn, Starforged, Markyho Děti mraků a Skyfarer (plus na PC Sunless seas) a ve všech těch hrách to funguje. Je asi ale trochu matoucí tomu říkat Atributy, je to ve skutečnosti blíž přístupům ve Fate Accelerated

Nerozumím úplně tomu, že Vincent je vyhodil, myslíš to, že je nahradil Coolnes, Tough apod?

EDIT:
Quentin píše: 14. 10. 2021, 09:39
Čas na tabulky pravděpodobnosti!

Červeně jsou nejvyšší hodnoty v daných pravidlech, zeleně nejvyšší.
Asi má být nejnižší.
Jo, to určitě, to je tak když to po sobě přečteš a stejně půlku chyb přehlédneš :D
Ahoj, já jsem Nordst Fuchs a tohle je DRAČÁK: THE NEXT GENERATION!
:!: Fantasy PbtA které klade důraz na fikci v kulisách povědomé fantasy, ale zároveň je tam hodně originalnich prvku, které z her dělaji nové zážitky.
:!: Jednoduchý systém tvorby postav, který ovšem nabízí mnoho možností a voleb na výběr a produkuje unikátní, nezaměnitelné a velmi hratelné a zábavné charaktery.
:!: Jednoduchý systém hry ve kterém můžete hrát aniž byste nad ním museli pořád přemýšlet.

:arrow? Vše o pravidlech a o hrách zde: https://discord.gg/Mks4DzzMJ7
:arrow? A vlákno tady: https://rpgforum.cz/forum/viewtopic.php?t=16363
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: [Heartbreaker] Pracovní název Nordsworn - fantasy PbtA pro sandboxové hraní v0.026

Příspěvek od Quentin »

Myslím, že v té svoji poslední hře je nemá vůbec. Přiřazuje čísla rovnou jednotlivým moves, což mi přijde mnohem lepší.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
Nordoslav
Příspěvky: 749
Registrován: 24. 10. 2017, 10:07
Kontaktovat uživatele:

Re: [Heartbreaker] Pracovní název Nordsworn - fantasy PbtA pro sandboxové hraní v0.026

Příspěvek od Nordoslav »

Quentin píše: 14. 10. 2021, 09:58 Myslím, že v té svoji poslední hře je nemá vůbec. Přiřazuje čísla rovnou jednotlivým moves, což mi přijde mnohem lepší.
Wiki mi našla tohle, myslíš jednu z nich? (že bych do ní nakoukl pro inspiraci)
Under Hollow Hills is a role-playing game about a circus of fairies.
Murderous Ghosts is a party game for Halloween or for horror fans.

EDIT:
Přemýšlím nad tím přiřazováním čísel přimo k movum a asi se mi ta myšlenka aboslutně nelíbí :D Já se snažím udělat aby bylo validní jednu situacíá řešit více přístupy, tudíž každá postava si to jede po svém a vzniká zajímavá dynamika. Tohle tlačí postavy ještě do specializovanšjích rolí a přijd eim to mnohem víc limitující.

na druhou stranu jsme neviděl implementaci, takže je dost dobře možné že mi něco dost uniká.
Naposledy upravil(a) Nordoslav dne 14. 10. 2021, 10:05, celkem upraveno 1 x.
Ahoj, já jsem Nordst Fuchs a tohle je DRAČÁK: THE NEXT GENERATION!
:!: Fantasy PbtA které klade důraz na fikci v kulisách povědomé fantasy, ale zároveň je tam hodně originalnich prvku, které z her dělaji nové zážitky.
:!: Jednoduchý systém tvorby postav, který ovšem nabízí mnoho možností a voleb na výběr a produkuje unikátní, nezaměnitelné a velmi hratelné a zábavné charaktery.
:!: Jednoduchý systém hry ve kterém můžete hrát aniž byste nad ním museli pořád přemýšlet.

:arrow? Vše o pravidlech a o hrách zde: https://discord.gg/Mks4DzzMJ7
:arrow? A vlákno tady: https://rpgforum.cz/forum/viewtopic.php?t=16363
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16379
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Heartbreaker] Pracovní název Nordsworn - fantasy PbtA pro sandboxové hraní v0.026

Příspěvek od MarkyParky »

Ten set je dobrý, i když to jsou opravdu spíš přístupy.

Já v něm teda dělám drobný twist zpět od Ironswornu k AW pojetí, že to první je Tvrdost, nikoliv houževnatost, a používá se v sociální situacích tam, kde vyhrožuješ. To mi v Ironswornu dost chybělo a v AWčku to tak je.
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: [Heartbreaker] Pracovní název Nordsworn - fantasy PbtA pro sandboxové hraní v0.026

Příspěvek od Quentin »

Under hollow hills, yes. Když jsem viděl, že na character sheetu nejsou staty, tak jsem úplně zajásal :D

Ale nehrál jsem to. Provozuju tady tvrdou dojmologii :)

Doma v odnd-hacku jsme staty vyhodili a vůbec nikomu nechybí. Doslova po nich neštěkl ani pes. IMHO jsou jen naprosto zbytečnou komplexitou navíc.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
Nordoslav
Příspěvky: 749
Registrován: 24. 10. 2017, 10:07
Kontaktovat uživatele:

Re: [Heartbreaker] Pracovní název Nordsworn - fantasy PbtA pro sandboxové hraní v0.026

Příspěvek od Nordoslav »

MarkyParky píše: 14. 10. 2021, 10:03 Ten set je dobrý, i když to jsou opravdu spíš přístupy.

Já v něm teda dělám drobný twist zpět od Ironswornu k AW pojetí, že to první je Tvrdost, nikoliv houževnatost, a používá se v sociální situacích tam, kde vyhrožuješ. To mi v Ironswornu dost chybělo a v AWčku to tak je.
Actually....
compel.PNG
Ahoj, já jsem Nordst Fuchs a tohle je DRAČÁK: THE NEXT GENERATION!
:!: Fantasy PbtA které klade důraz na fikci v kulisách povědomé fantasy, ale zároveň je tam hodně originalnich prvku, které z her dělaji nové zážitky.
:!: Jednoduchý systém tvorby postav, který ovšem nabízí mnoho možností a voleb na výběr a produkuje unikátní, nezaměnitelné a velmi hratelné a zábavné charaktery.
:!: Jednoduchý systém hry ve kterém můžete hrát aniž byste nad ním museli pořád přemýšlet.

:arrow? Vše o pravidlech a o hrách zde: https://discord.gg/Mks4DzzMJ7
:arrow? A vlákno tady: https://rpgforum.cz/forum/viewtopic.php?t=16363
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16379
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Heartbreaker] Pracovní název Nordsworn - fantasy PbtA pro sandboxové hraní v0.026

Příspěvek od MarkyParky »

Quentin píše: 14. 10. 2021, 09:58 Myslím, že v té svoji poslední hře je nemá vůbec. Přiřazuje čísla rovnou jednotlivým moves, což mi přijde mnohem lepší.
On zrušil obecné moves?
Protože ty "staty" uplatníš zejména v nich.

Jinak mě osobně se právě víc zamlouvá ta cesta, kterou šel Ironsworn, tedy:
- rozšířil rodinu obecných moves
- zavedl v nich opakující se vzorce, takže jakmile pochopíš zahájení trackování, pay-the-price princip nebo ukončení přes vyhodnocení progress-tracku na jedné situaci, tak jsi pochopil a umíš používat všechny
- "zabarvené" a "na míru" jsou tahy, které jsou jakoby uvnitř každého toho vyhodnocovaného cyklu
- a talenty (asety) jsou většinou jejich twisty, výjimky a dílčí vylepšení, jen zřídka mají vlastní moves.

Ale zároveň chápu, že ty "cykly" se Nordovi nehodí, když potřebuje procházet předskriptované moduly.

Já mám v plánu si někdy dát Ironsworn jako "Iron-horse sworn" - steampunkovou cestu kolem světa za 80 dnů. A tam také budu muset řešit nějak převedení progress tracků na skutečný svět 19. století, takže pozorně čtu, jak se s tímhle Nord pere.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16379
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Heartbreaker] Pracovní název Nordsworn - fantasy PbtA pro sandboxové hraní v0.026

Příspěvek od MarkyParky »

Nordoslav píše: 14. 10. 2021, 10:08 Actually....
compel.PNG
Achá, tak tam jsem to přehlédl nebo spíš zapomněl - když jsem compiloval Děti mraků tak už jsem se díval jen na ty úvodní popisy a tam mi to chybělo.

Takže tím spíš potvrzuji, že je to dobrý set.
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: [Heartbreaker] Pracovní název Nordsworn - fantasy PbtA pro sandboxové hraní v0.026

Příspěvek od Quentin »

MarkyParky píše: 14. 10. 2021, 10:10 On zrušil obecné moves?
Protože ty "staty" uplatníš zejména v nich.
Naopak - tam, kde bys měl na kartě postavy obyčejně staty, máš rovnou seznam basic moves.

Za mě je to pořád zbytečně moc čísílek, ale je to posun správným směrem.

Ironsworn neznám, pardon.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
Nordoslav
Příspěvky: 749
Registrován: 24. 10. 2017, 10:07
Kontaktovat uživatele:

Re: [Heartbreaker] Pracovní název Nordsworn - fantasy PbtA pro sandboxové hraní v0.026

Příspěvek od Nordoslav »

Já mám v plánu si někdy dát Ironsworn jako "Iron-horse sworn" - steampunkovou cestu kolem světa za 80 dnů. A tam také budu muset řešit nějak převedení progress tracků na skutečný svět 19. století, takže pozorně čtu, jak se s tímhle Nord pere.
[/quote]

V tom případě si nutně potřeubješ zahrát tohle: https://www.inklestudios.com/80days/


Osobně bych udělal cestu kolem světa právě trochu ve stylu hry, na kterou se odkazuji. Tedy jako pointcrawl s důležitými městy, kde budou základní trasy vlaků a vzducholodí klidně i s obtížností s tím, že hráči budou moc objevovat i cesty (a body) nové a pak bych cestu mezi pointy už řešil klasickou Ironsworn metodou. Myslím, že ej to dobrý kompromis mezi plánováním a emergencí.

(plus můžeš vykrást 80 days i o body)
534363939_preview_80_days (5).jpg
Ahoj, já jsem Nordst Fuchs a tohle je DRAČÁK: THE NEXT GENERATION!
:!: Fantasy PbtA které klade důraz na fikci v kulisách povědomé fantasy, ale zároveň je tam hodně originalnich prvku, které z her dělaji nové zážitky.
:!: Jednoduchý systém tvorby postav, který ovšem nabízí mnoho možností a voleb na výběr a produkuje unikátní, nezaměnitelné a velmi hratelné a zábavné charaktery.
:!: Jednoduchý systém hry ve kterém můžete hrát aniž byste nad ním museli pořád přemýšlet.

:arrow? Vše o pravidlech a o hrách zde: https://discord.gg/Mks4DzzMJ7
:arrow? A vlákno tady: https://rpgforum.cz/forum/viewtopic.php?t=16363
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16379
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Heartbreaker] Pracovní název Nordsworn - fantasy PbtA pro sandboxové hraní v0.026

Příspěvek od MarkyParky »

Quentin píše: Naopak - tam, kde bys měl na kartě postavy obyčejně staty, máš rovnou seznam basic moves.
Aha, na to se budu muset podívat.
Nordoslav píše: V tom případě si nutně potřeubješ zahrát tohle: https://www.inklestudios.com/80days/
Zkoušel jsem a těžce to minulo mé preference.


Jinak co se cestování týká, tak tam jsem vůbec nepředpokládal, že bych dopředu připravoval nějakou síť - naopak. Chtěl jsem sledovat čistě hráčská rozhodnutí a nabízené trasy dělat on-the-fly podle historických map/materiálů, podle toho, kudy se vydají (a jak jim padnou kostky).

Ale zatím je to taková velmi volná představa, reálně to budu řešit teprve až se to fakt bude blížit. Teď mám rozjeté dvě velké kampaně a to mi stačí.

BTW nejvíc mě na tom baví ten twist, že main-quest v tom vlastně nebude přísaha, ale sázka o dodržení gentlemanského slibu ....

A úplně vidím to zahajování subquestů:
"Dávám vám své slovo gentlemana, že ...."
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22590
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: [Heartbreaker] Pracovní název Nordsworn - fantasy PbtA pro sandboxové hraní v0.026

Příspěvek od Jerson »

Quentin píše: 14. 10. 2021, 10:05Když jsem viděl, že na character sheetu nejsou staty, tak jsem úplně zajásal :D
...
Doma v odnd-hacku jsme staty vyhodili a vůbec nikomu nechybí. Doslova po nich neštěkl ani pes. IMHO jsou jen naprosto zbytečnou komplexitou navíc.
Už můžu říct "Ale to vám přeci říkám minimálně šest let"? :-)
Uživatelský avatar
Nordoslav
Příspěvky: 749
Registrován: 24. 10. 2017, 10:07
Kontaktovat uživatele:

Re: [Heartbreaker] Pracovní název Nordsworn - fantasy PbtA pro sandboxové hraní v0.026

Příspěvek od Nordoslav »

MarkyParky píše: 14. 10. 2021, 10:29 Zkoušel jsem a těžce to minulo mé preference.
To dokážu pochopit :-)
MarkyParky píše: 14. 10. 2021, 10:29 Jinak co se cestování týká, tak tam jsem vůbec nepředpokládal, že bych dopředu připravoval nějakou síť - naopak. Chtěl jsem sledovat čistě hráčská rozhodnutí a nabízené trasy dělat on-the-fly podle historických map/materiálů, podle toho, kudy se vydají (a jak jim padnou kostky).
Pořád bych to chtěl zkusit:) Ale je pravda že ti v podstatě stačí dobová mapa železniční a lodepavební sítě a tím dáš hráčům dostatečné podklady k plánování a nějakým informovaným rozhodnutím. A je to méně práce

MarkyParky píše: 14. 10. 2021, 10:29 BTW nejvíc mě na tom baví ten twist, že main-quest v tom vlastně nebude přísaha, ale sázka o dodržení gentlemanského slibu
Tohle je jeden mechanismus, který mě trochu štve - že mém hacku bude u přijímání questů trochu vystoupení z fikce a hráčské rozhodnutí o přijetí úkolu. Na druhou stranu mi přijde, že je to menší zlo než to lámat do fikce na sílu, protože třeba už ve Starforged chvílema cítím, že to trochu skřípe. Tvoje řešení s gentlemanskou přísahou ale bude fungovat.

Obecně narážím trochu na to, že se snažím aby můj hack byl generičtější a tedy šířeji uplatnitelný, ale některé mechaniky fungují pěkně spíš v předem specifikovaném settingu hře. kdybych dělal Zaklínače tak je to easy, přísahu nahradím zakázkou a jsem happy :D
Ahoj, já jsem Nordst Fuchs a tohle je DRAČÁK: THE NEXT GENERATION!
:!: Fantasy PbtA které klade důraz na fikci v kulisách povědomé fantasy, ale zároveň je tam hodně originalnich prvku, které z her dělaji nové zážitky.
:!: Jednoduchý systém tvorby postav, který ovšem nabízí mnoho možností a voleb na výběr a produkuje unikátní, nezaměnitelné a velmi hratelné a zábavné charaktery.
:!: Jednoduchý systém hry ve kterém můžete hrát aniž byste nad ním museli pořád přemýšlet.

:arrow? Vše o pravidlech a o hrách zde: https://discord.gg/Mks4DzzMJ7
:arrow? A vlákno tady: https://rpgforum.cz/forum/viewtopic.php?t=16363
Uživatelský avatar
Nordoslav
Příspěvky: 749
Registrován: 24. 10. 2017, 10:07
Kontaktovat uživatele:

Re: [Heartbreaker] Pracovní název Nordsworn - fantasy PbtA pro sandboxové hraní v0.026

Příspěvek od Nordoslav »

Jerson píše: 14. 10. 2021, 10:35
Quentin píše: 14. 10. 2021, 10:05Když jsem viděl, že na character sheetu nejsou staty, tak jsem úplně zajásal :D
...
Doma v odnd-hacku jsme staty vyhodili a vůbec nikomu nechybí. Doslova po nich neštěkl ani pes. IMHO jsou jen naprosto zbytečnou komplexitou navíc.
Už můžu říct "Ale to vám přeci říkám minimálně šest let"? :-)
Mám z toho pocit, že tu dochází záměně osobních preferencí a obecné pravdy
Ahoj, já jsem Nordst Fuchs a tohle je DRAČÁK: THE NEXT GENERATION!
:!: Fantasy PbtA které klade důraz na fikci v kulisách povědomé fantasy, ale zároveň je tam hodně originalnich prvku, které z her dělaji nové zážitky.
:!: Jednoduchý systém tvorby postav, který ovšem nabízí mnoho možností a voleb na výběr a produkuje unikátní, nezaměnitelné a velmi hratelné a zábavné charaktery.
:!: Jednoduchý systém hry ve kterém můžete hrát aniž byste nad ním museli pořád přemýšlet.

:arrow? Vše o pravidlech a o hrách zde: https://discord.gg/Mks4DzzMJ7
:arrow? A vlákno tady: https://rpgforum.cz/forum/viewtopic.php?t=16363
Odpovědět

Zpět na „RPG tvorba a design (aneb Kreslicí prkno)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google [Bot] a 6 hostů