[Podcast] Stvořitelna
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22593
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: [Podcast] Stvořitelna
Stvořitelna 11 - Reakce našich hráčů na vedení hry na Anchoru, na Youtube
Tak jako většina Vypravěčů si myslíme, že hru vedeme dobře a naši hráči jsou spokojeni. Někteří si předchozí díly poslechli a napsali, co si o našem vedení hry myslí doopravdy.
Tak jako většina Vypravěčů si myslíme, že hru vedeme dobře a naši hráči jsou spokojeni. Někteří si předchozí díly poslechli a napsali, co si o našem vedení hry myslí doopravdy.
hraju: Ω Projekt Omega
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22593
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: [Podcast] Stvořitelna
Stvořitelna 12 - Převod postav z DrD do JaD (I. díl) na Anchoru, na Youtube
První pokusy s konverzí postav z Dračího Doupěte do Jeskyní a Draků. Na co zatím Count s přáteli přišli? Obstojí jejich postupy mimo uzavřenou skupinu? A vydrží po nárazu Jersonova kladiva praktičnosti? Budeme rádi za vaše názory a zkušenosti s konverzí z DrD do JaD, protože to je pouze začátek celé minisérie.
První pokusy s konverzí postav z Dračího Doupěte do Jeskyní a Draků. Na co zatím Count s přáteli přišli? Obstojí jejich postupy mimo uzavřenou skupinu? A vydrží po nárazu Jersonova kladiva praktičnosti? Budeme rádi za vaše názory a zkušenosti s konverzí z DrD do JaD, protože to je pouze začátek celé minisérie.
hraju: Ω Projekt Omega
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22593
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: [Podcast] Stvořitelna
Stvořitelna 13 - Převod postav z DrD do JaD (II. díl) na Anchoru, na Youtube
Druhá část postupů pro konverzi postav z Dračího Doupěte do Jeskyní a Draků, kterou předchází rozbor mnoha reakcí na první díl. Jersonův bonus +4 na Moudrost je nedocenitelným pomocníkem naší dvojčlenné družiny při prozkoumávání různých zákoutí obou systémů. A s čím se tentokrát vytasí Count? Bude to meč +1 nebo postup, po kterém budete mít týden na čele červený otisk vlastní dlaně?
Kniha o které jsem mluvil byla ""Gotika"" vydaná v roce 2000 v nakladatelství Slovart. Chyba nebyla v tisku, ale při elektronickém zpracování českého překladu v zahraničí, kdy vypadlo v celém nákladu z textu -ý-. Více zde: https://www.databazeknih.cz/dalsi-vydani/gotika-55583
Druhá část postupů pro konverzi postav z Dračího Doupěte do Jeskyní a Draků, kterou předchází rozbor mnoha reakcí na první díl. Jersonův bonus +4 na Moudrost je nedocenitelným pomocníkem naší dvojčlenné družiny při prozkoumávání různých zákoutí obou systémů. A s čím se tentokrát vytasí Count? Bude to meč +1 nebo postup, po kterém budete mít týden na čele červený otisk vlastní dlaně?
Kniha o které jsem mluvil byla ""Gotika"" vydaná v roce 2000 v nakladatelství Slovart. Chyba nebyla v tisku, ale při elektronickém zpracování českého překladu v zahraničí, kdy vypadlo v celém nákladu z textu -ý-. Více zde: https://www.databazeknih.cz/dalsi-vydani/gotika-55583
hraju: Ω Projekt Omega
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22593
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: [Podcast] Stvořitelna
Stvořitelna 14 - Převod postav z DrD do JaD (III. díl) na Anchoru, na Youtube
Třetí a poslední díl minisérie o převodu Dračího Doupěte do Jeskyní a Draků. Tentokrát na téma co se změní ve světě vystavěném podle pravidel DrD, jak to ovlivní či neovlivní postavy a hru a snad se dozvíme, kolik extrabuřtů proti jiným mají elfové. Mimochodem, už jste jedli baziliška?
Odkazy:
Delicious in Dungeon: https://en.wikipedia.org/wiki/Delicio...
Třetí a poslední díl minisérie o převodu Dračího Doupěte do Jeskyní a Draků. Tentokrát na téma co se změní ve světě vystavěném podle pravidel DrD, jak to ovlivní či neovlivní postavy a hru a snad se dozvíme, kolik extrabuřtů proti jiným mají elfové. Mimochodem, už jste jedli baziliška?
Odkazy:
Delicious in Dungeon: https://en.wikipedia.org/wiki/Delicio...
hraju: Ω Projekt Omega
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22593
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: [Podcast] Stvořitelna
Stvořitelna 15 - Zpětná vazba na Anchoru, na Youtube
V tomto díle nakousneme dost ožehavé téma. Všichni zpětnou vazbu chtějí, ale často dostanou něco jiného, než původně očekávali. Proto jsme dali dohromady naše názory na zpětnou vazbu z pohledu PJ i hráčů a několik rad jak se s ní vypořádat.
Časové stopy
0:00:01 - 0:00:55 Začátek a o čem díl bude.
0:00:56 - 0:12:06 Jak se to vlastně se zpětnou vazbou má a různé druhy neverbální zpětné vazby.
0:12:07 - 0:15:35 Zpětná vazba a emoce
0:15:36 - 0:20:44 Převaha negativní nad pozitivní? Kritika autority?
0:20:45 - 0:21:56 Nechte je ""vyemočit"".
0:21:57 - 0:34:02 PJ vs. hráč, odmítání emocí jiných a jak se ozvat.
0:34:03 - 0:35:29 Ten divý pocit a jak ho popsat
0:35:30 - 0:48:55 Kontrola hráčů u stolu, PJ k hráčům a načasování.
0:48:56 - 0:54:59 Další formy zpětné vazby
0:55:00 - 1:01:56 Jak si říkat o zpětnou vazbu
1:01:57 - 1:07:15 Jak a kde zpětnou vazbu předat
1:07:16 - 1:10:07 Jak informace ze zpětné vazby zapracovat.
1:10:08 - 1:14:19 Zpětná vazba hráč - hráč
1:14:20 - 1:16:00 Další možnosti: Jak to vidí tvá postava? Přání hráčů a přání postav.
1:16:01 - 1:18:50 Jak hodnotíme naší práci se zpětnou vazbou.
1:18:51 - Závěr.
Dotazníky
Getting Feedback from Your Players – Justice Arman https://justicearman.com/2020/02/26/g...
The Player Survey I Use to Improve My D&D Games - YouTube https://www.youtube.com/watch?v=7eNtX...
Virtuální nástěnka
Desktopová aplikace: https://noteapp.com/
Mobilní aplikace: https://play.google.com/store/apps/de...
Critical Role
Problémy první kampaně: https://www.reddit.com/r/HobbyDrama/c...
Podivný hod: https://youtu.be/XGs3bOX4XFQ?t=3139"
V tomto díle nakousneme dost ožehavé téma. Všichni zpětnou vazbu chtějí, ale často dostanou něco jiného, než původně očekávali. Proto jsme dali dohromady naše názory na zpětnou vazbu z pohledu PJ i hráčů a několik rad jak se s ní vypořádat.
Časové stopy
0:00:01 - 0:00:55 Začátek a o čem díl bude.
0:00:56 - 0:12:06 Jak se to vlastně se zpětnou vazbou má a různé druhy neverbální zpětné vazby.
0:12:07 - 0:15:35 Zpětná vazba a emoce
0:15:36 - 0:20:44 Převaha negativní nad pozitivní? Kritika autority?
0:20:45 - 0:21:56 Nechte je ""vyemočit"".
0:21:57 - 0:34:02 PJ vs. hráč, odmítání emocí jiných a jak se ozvat.
0:34:03 - 0:35:29 Ten divý pocit a jak ho popsat
0:35:30 - 0:48:55 Kontrola hráčů u stolu, PJ k hráčům a načasování.
0:48:56 - 0:54:59 Další formy zpětné vazby
0:55:00 - 1:01:56 Jak si říkat o zpětnou vazbu
1:01:57 - 1:07:15 Jak a kde zpětnou vazbu předat
1:07:16 - 1:10:07 Jak informace ze zpětné vazby zapracovat.
1:10:08 - 1:14:19 Zpětná vazba hráč - hráč
1:14:20 - 1:16:00 Další možnosti: Jak to vidí tvá postava? Přání hráčů a přání postav.
1:16:01 - 1:18:50 Jak hodnotíme naší práci se zpětnou vazbou.
1:18:51 - Závěr.
Dotazníky
Getting Feedback from Your Players – Justice Arman https://justicearman.com/2020/02/26/g...
The Player Survey I Use to Improve My D&D Games - YouTube https://www.youtube.com/watch?v=7eNtX...
Virtuální nástěnka
Desktopová aplikace: https://noteapp.com/
Mobilní aplikace: https://play.google.com/store/apps/de...
Critical Role
Problémy první kampaně: https://www.reddit.com/r/HobbyDrama/c...
Podivný hod: https://youtu.be/XGs3bOX4XFQ?t=3139"
hraju: Ω Projekt Omega
Re: [Podcast] Stvořitelna
Stvořitelnu jsem objevil až před nějakými dvěma týdny. Proposlouchal jsem se zatím tuším skrz 12 dílů. Moc pěkně se to poslouchá. Stopáž mi vyhovuje. Nevadí mi to poslouchat na etapy, ale často to zvládnu i téměř v kuse, protože řídím dlouhé cesty.
Byl jsem zpočátku trochu zklamaný, že hodně věcí bude o Dračáku a poslední díly věnované D&D přeskynované na JaD ... ale zpětně musím říct, že mi to vůbec nevadí. Díky tomu, že Jerson hraje v podstatě pravý opak, který je blíže mému naturelu, tak se mi líbí rozebírání diametrálně odlišných pohledů na věc. Nutí mě to o daných tématech přemýšlet z různých úhlů. Překvapivě poslouchám bez přeskakování i díly o konverzi postav do JaD, které jsem myslel, že přeskočím a v důsledku i tyhle díly považuju za přínosné a zajímavé. Například debata ohledně zkušeností a jejich rozdělování atp.
Díky za pěknou práci. Doufám že vám to vydrží stejně jako pravidelnost. Ani vlastně nevím jak často to natáčíte, protože jsem na podcast narazil, když už měl současných 15 dílů ... myslím. Ale když to bude aspoň díl měsíčně (dva by byly lepší ) bude to skvělé.
Byl jsem zpočátku trochu zklamaný, že hodně věcí bude o Dračáku a poslední díly věnované D&D přeskynované na JaD ... ale zpětně musím říct, že mi to vůbec nevadí. Díky tomu, že Jerson hraje v podstatě pravý opak, který je blíže mému naturelu, tak se mi líbí rozebírání diametrálně odlišných pohledů na věc. Nutí mě to o daných tématech přemýšlet z různých úhlů. Překvapivě poslouchám bez přeskakování i díly o konverzi postav do JaD, které jsem myslel, že přeskočím a v důsledku i tyhle díly považuju za přínosné a zajímavé. Například debata ohledně zkušeností a jejich rozdělování atp.
Díky za pěknou práci. Doufám že vám to vydrží stejně jako pravidelnost. Ani vlastně nevím jak často to natáčíte, protože jsem na podcast narazil, když už měl současných 15 dílů ... myslím. Ale když to bude aspoň díl měsíčně (dva by byly lepší ) bude to skvělé.
Naposledy upravil(a) alladjex dne 6. 4. 2022, 15:14, celkem upraveno 1 x.
🗡 Toho času solitér v Železných zemích (Ironsworn). 🗡
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22593
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: [Podcast] Stvořitelna
Snažíme se nahrávat jeden díl za 14 dní, ale občas nám do toho hodí vidle nějaká indispozice, rodinné záležitosti a podobně, takže to v průměru vychází na jeden díl za 17 dní.
A děkujeme za pochvalu.
A děkujeme za pochvalu.
hraju: Ω Projekt Omega
Re: [Podcast] Stvořitelna
U tý diskuze kolem zkušeností jak si navrhoval, že by se mohli dávat bodíky za sezení / odehrané hodiny atd. aniž by se zkušenosti počítali přes ty šílený sumy jsem si jen říkal, že by to vlastně postrádalo motivační smysl, protože bez ohledu na to jak hráči hrají by prostě dostali "kus levelu". Čímž ale nechci říct, že jsem zastáncem počítání zkušeností. V dávných dobách, kdy jsem se s tím potýkal, to byla pro mě jedna z nevotravnějších a nejsložitějších věcí. Na druhou stranu si nejsem jistej, že úplně predikovatelnej fixní systém je taky dobrej. Ale to jen tak na okraj.
🗡 Toho času solitér v Železných zemích (Ironsworn). 🗡
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22593
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: [Podcast] Stvořitelna
Reálně se ukázalo jako nejlepší vyhodit automatické zlepšování postav úplně. Zjednodušilo mi to strašně moc věcí a funguje to ideálně.
hraju: Ω Projekt Omega
Re: [Podcast] Stvořitelna
S tím rozhodně souhlasím Ale pro JaD je to nepoužitelný
Naposledy upravil(a) alladjex dne 7. 4. 2022, 00:07, celkem upraveno 1 x.
🗡 Toho času solitér v Železných zemích (Ironsworn). 🗡
Re: [Podcast] Stvořitelna
.
Naposledy upravil(a) Aegnor dne 13. 6. 2022, 23:16, celkem upraveno 1 x.
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22593
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: [Podcast] Stvořitelna
Už jsem různým lidem navrhoval, aby v DnD/JaD nechali hráče udělat si postavy na úrovni, která by jim přišla zajímavá, a s takovými postavami pak hrát a zkusit,, zda by hráči měli potřebu levelovat.
Ale každý mi na to řekl, že by to nefungovalo, že by to hráči nechtěli, a že to ani nebude zkoušet. Takže si můžu jen vzpomenout na to, jak mi lidé říkali, že bez úrovní a zlepšování by nikoho nebavilo hrát RPG, a budu čekat, zda se nevyskytnou případy skupin, které takové setrvání na dané úrovni zkusí.
Pro všechny určitě ne. Ale praktické testy na hráčích ukázaly, že i to, kteří mají levelování v DnD velmi rádi, můžou být bez XP a růstu schopností spokojení.
hraju: Ω Projekt Omega
Re: [Podcast] Stvořitelna
Tak samozřejmě se tak dá hrát. To není nic proti ničemu. Teda pokud nemají hráči ty favorite levely moc daleko od sebe, ale pak se asi nepotkají ani ve stylu hry.
Jen tedy za sebe nevidím důvod, proč to dělat. DnD/JaD je na tohle dělané, na jiné věci jsou dělané jiné systémy. Takže mě napadají jen ti, co jim systém ve skutečnosti nesedí, ale nevyměnili by ho ani náhodou. Což jsou většinou ti, co říkají, že na pravidlech nezáleží. Tak nevím, jak moc mají vypovídací hodnotu.
Jen tedy za sebe nevidím důvod, proč to dělat. DnD/JaD je na tohle dělané, na jiné věci jsou dělané jiné systémy. Takže mě napadají jen ti, co jim systém ve skutečnosti nesedí, ale nevyměnili by ho ani náhodou. Což jsou většinou ti, co říkají, že na pravidlech nezáleží. Tak nevím, jak moc mají vypovídací hodnotu.
You are lords. We are slaves. But slaves of our lords are mightier than lords of your slaves.
***
Chcete nové lidi v RPG? Zabraňte jim potkat Jersona. Nováčci, kteří potkají Jersona, mají vždy mnoho problémů začít hrát. Ti co ho nepotkají, takové problémy nemají.
***
Chcete nové lidi v RPG? Zabraňte jim potkat Jersona. Nováčci, kteří potkají Jersona, mají vždy mnoho problémů začít hrát. Ti co ho nepotkají, takové problémy nemají.
Re: [Podcast] Stvořitelna
Já teda hraju DnDčko i DrD2 na společné levelování/"milníky" roky a neměnil bych (prostě když GM přijde, že by to chtělo level, tak ho dostanou všichni - hráči mají poradní hlas/reálně si případně řeknou, když GM "zapomene").
Chápu důvody některých skupin to tak nedělat, ale vážně doporučuji to nejdřív zkusit. Šetří to hafo práce (a někdy i mrzení) a ten "spravedlivější" rozdíl půl levelu za to vážně nestojí.
Jinak u podobných systémů jako je DnD to levelování smysl má. Klidně se dá začít třeba na pátém levelu, ale ten progres do desítky dvanáctky (případně i dál) je zábavný. Navíc to umožňuje trochu poznat postavu a vyzkoušet i "nízkolevelové schopnosti", než je přehluší ty vyskokolevelové + se člověk nezblázní z možností vysokolevlové postavy, na niž není zvyklý.
Ono hrát pro vás nové povolání na desáté úrovni není žádná legrace. Reálně zapomínáte na spoustu schopností/možností. Postupný progres vám líp umožňuje to povolání poznat, sladit se s družinou a hrát blíže optimu. A protože DnD je také taktická hra a tento prvek hodně lidí baví, má smysl růst postupně. Byť ne nutně "od jedničky do dvacítky".
Chápu důvody některých skupin to tak nedělat, ale vážně doporučuji to nejdřív zkusit. Šetří to hafo práce (a někdy i mrzení) a ten "spravedlivější" rozdíl půl levelu za to vážně nestojí.
Jinak u podobných systémů jako je DnD to levelování smysl má. Klidně se dá začít třeba na pátém levelu, ale ten progres do desítky dvanáctky (případně i dál) je zábavný. Navíc to umožňuje trochu poznat postavu a vyzkoušet i "nízkolevelové schopnosti", než je přehluší ty vyskokolevelové + se člověk nezblázní z možností vysokolevlové postavy, na niž není zvyklý.
Ono hrát pro vás nové povolání na desáté úrovni není žádná legrace. Reálně zapomínáte na spoustu schopností/možností. Postupný progres vám líp umožňuje to povolání poznat, sladit se s družinou a hrát blíže optimu. A protože DnD je také taktická hra a tento prvek hodně lidí baví, má smysl růst postupně. Byť ne nutně "od jedničky do dvacítky".
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22593
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: [Podcast] Stvořitelna
No, tohle téma už nechám Countovi a lidem, kteří ho řeší, protože já ho už 17 let neřešil.
Za pár dní vyjde nový díl o tom, co hráčům vadí na GMmech, a mezitím si začnu připravovat podklady na téma smrti v RPG.
Za pár dní vyjde nový díl o tom, co hráčům vadí na GMmech, a mezitím si začnu připravovat podklady na téma smrti v RPG.
hraju: Ω Projekt Omega
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host