[Podcast] Stvořitelna
- boubaque
- bubák; Moderátor
- Příspěvky: 6652
- Registrován: 2. 10. 2006, 19:49
- Bydliště: Brno/Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: [Podcast] Stvořitelna
Jersone, jen jsem si to na chviličku pustil, čas na to opravdu poslouchat budu mít nejdřív o víkendu. Ale pokud máte nahrané dvě stopy, tak srovnat jim hlasitosti je třeba v zmiňovaném Audacity otázka tří kliknutí. A i když s tím neumíš, tak to nezabere víc než pár minut. Vzhledem k tomu, že na Youtube nemáte žádné komentáře (a na podcastových serverech nejspíš taky ne), tak bych zvážil to srovnat (aspoň zhruba podle ucha) a nahrát znovu.
Když se kácí les, lítají kopí — sv. Vojtěch
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)
Hraju/vedu: D&D 5e, Svitky hrdinů, Příběhy Impéria
Další oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch, Wushu
Vlastnoruční heartbreaker: Fossa (Fate to Old School System Adjustment)
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)
Hraju/vedu: D&D 5e, Svitky hrdinů, Příběhy Impéria
Další oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch, Wushu
Vlastnoruční heartbreaker: Fossa (Fate to Old School System Adjustment)
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 21022
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: [Podcast] Stvořitelna
Kvituji, že jste zmínili i "třetí možnost" tvorby světa, tj. bastlit to organicky odspodu. Už jsem se bál, že mezi Countovým "třicet let si buduju svůj svět" a Jersonovým "můj svět je Wikipedie" na tuhle – objektivně samozřejmě nejlepší – cestu nezbude prostor.
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22629
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: [Podcast] Stvořitelna
Tss, to si jako myslíš, že když dělám pořad o hraní RPG, tak budu tlačit lidem do hlav Jediný správný přístup™ tak, jak mi to někteří opakovaně předhazují?
hraju: Ω Projekt Omega
Re: [Podcast] Stvořitelna
Wikipedia existuje od roku 2001, takže Jorson "buduje svůj svět už dvacet let".
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22629
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: [Podcast] Stvořitelna
ShadoWWWe, slyšel jsi v jaké souvislosti o wiki mluvím ve Stvořitelně?
Mimochodem Markusi, Svět Omegy jsem taky dělal pomocí organického blastlení zespodu. Dokonce jsem musel provést retušování, protože původně Omega začínala v roce 1939, necelý rok po Česko-německé válce (ke které došlo v naší předchozí kampani), a navázání na reálnou historii jsem provedl až o něco později, když mi udržování podrobností o fiktivním světě začalo přerůstat přes hlavu.
Mimochodem Markusi, Svět Omegy jsem taky dělal pomocí organického blastlení zespodu. Dokonce jsem musel provést retušování, protože původně Omega začínala v roce 1939, necelý rok po Česko-německé válce (ke které došlo v naší předchozí kampani), a navázání na reálnou historii jsem provedl až o něco později, když mi udržování podrobností o fiktivním světě začalo přerůstat přes hlavu.
hraju: Ω Projekt Omega
Re: [Podcast] Stvořitelna
Myslím, že jsme se na té třetí možnosti s Jersonem shodli. Po zkušenostech bych už nikomu ani nic jeného nedoporučil.
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22629
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: [Podcast] Stvořitelna
Další díl je venku.
Svět 2-2 na Anchoru, na Youtube, nebo na jiné vaší oblíbené podcastové platformě.
V tomto dílu rozebíráme některé z odpovědí, které jsme dostali na otázku, zda používat již vytvořené herní světy a proč. Řešíme historii tvořeného světa, možnou tvorbu za pochodu, zkusíme se zaměřit na adaptace a několik věcí, které do tvorby světa zařadit. K tomu zvážíme, zda má smysl nechat se inspirovat reálným světem a na závěr přidáme pár rad, jako sumarizaci celého dvojdílu.
Poděkování všem co nám poslali své odpovědi, ze kterých jsme v dílu vycházeli: AisuKirei, Stranger Skaman, George Džanězašvili, Marek Tengler, LokiB, Sirien, Nihil Refert (Eddie), Jindřich Zeman, Vitus, JIPak, DaKan, Jaroslav, Viktor Čáslava, Jakub Civín, Wenceslaus Kasai Danish, Wenceslaus Kasai Danish, Svoby, X-life, Stranger Artemian, Stranger Kirael, Cizæk, Sayu, Jiří Petrů (Markus), Anežka Marková.
Hlasování o logičnosti světa
Svět 2-2 na Anchoru, na Youtube, nebo na jiné vaší oblíbené podcastové platformě.
V tomto dílu rozebíráme některé z odpovědí, které jsme dostali na otázku, zda používat již vytvořené herní světy a proč. Řešíme historii tvořeného světa, možnou tvorbu za pochodu, zkusíme se zaměřit na adaptace a několik věcí, které do tvorby světa zařadit. K tomu zvážíme, zda má smysl nechat se inspirovat reálným světem a na závěr přidáme pár rad, jako sumarizaci celého dvojdílu.
Poděkování všem co nám poslali své odpovědi, ze kterých jsme v dílu vycházeli: AisuKirei, Stranger Skaman, George Džanězašvili, Marek Tengler, LokiB, Sirien, Nihil Refert (Eddie), Jindřich Zeman, Vitus, JIPak, DaKan, Jaroslav, Viktor Čáslava, Jakub Civín, Wenceslaus Kasai Danish, Wenceslaus Kasai Danish, Svoby, X-life, Stranger Artemian, Stranger Kirael, Cizæk, Sayu, Jiří Petrů (Markus), Anežka Marková.
Hlasování o logičnosti světa
hraju: Ω Projekt Omega
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 21022
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: [Podcast] Stvořitelna
Hele, technická: proč pořád ještě nejste na Apple Podcastech? Brání tomu něco? Nebo jste se tím prostě nezabývali? Ten Anchor by to měl umět distribuovat sám (my jsme taky na Anchoru). Chci si vás odebírat ne telefonu v applácké aplikaci!
Re: [Podcast] Stvořitelna
Na apple musíš udělat registraci kanálu přes svůj Apple-id účet. Podle mě se tím ještě nezabývali.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Re: [Podcast] Stvořitelna
Je to tak, jak píše ShadoWWW. Anchor už sám na Apple Podcast nedistribuuje, ale musíš se zaregistrovat a vytvořit si Apple ID a projít několika dalšími kroky. Zvažuji to, ale mám nyní k dispozici jen firemní ID a to nemohu použít. Takže si musím nastudovat jak na to. Rozhodně to do budoucna alespoň zkusím.
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 21022
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: [Podcast] Stvořitelna
óóóó... namedrop hned na začátku! A potom zase! ... óóóó
Děkujeme, děkujeme. Za to vám možná odpustím, že rozlišujete mezi "světem" a "settingem" a já dodeť nevím, jak si to jako představujete
(Zatím nedoposloucháno, slyšel jsem jen úvod.)
Děkujeme, děkujeme. Za to vám možná odpustím, že rozlišujete mezi "světem" a "settingem" a já dodeť nevím, jak si to jako představujete
(Zatím nedoposloucháno, slyšel jsem jen úvod.)
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9352
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: [Podcast] Stvořitelna
Jsem u místa, kde říkáte, jak je strašné, když mají hráči s vypravěčem protichůdné preference. On chce vážnou hru, oni chtěji murderhobboing. Mluvíte o tom, jako by to byl nějaký běžný jev, ale IMHO(!) není. Většinou chtějí vážnou hru všichni, ale DM hráče railroaduje tak dlouho a drsně, že jim nezbyde než mu do toho agresivně házet vidle a využívají k tomu to jediné, co mají; kvanta bojových pravidel a schopností.
tl:dr Neberte zoufalé DMy, co si stěžují na murderhobbos, moc vážně.
tl:dr Neberte zoufalé DMy, co si stěžují na murderhobbos, moc vážně.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 21022
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: [Podcast] Stvořitelna
Na to, že se držíte v celkem obecné rovině, mě mile překvapuje důslednost a pestrost. Bál jsem se, aby to nebylo na téma "dva muži popisují své postupy, co se 30 let nezměnily", ale každou chvíli mě potěší, že se systematicky snažíte prezentovat i pohledy z jiných přístupů, o kterých vím, že je sami nehrajete. Takže palec nahoru.
Akorát teda nevím, kdo vám podle vás odpoví, že chce hrát v nelogickém světě. Nikdo - každý chce, aby svět byl logický. Akorát se asi rozcházíme v tom, co je pro nás logické.
Například já bych klidně dokázal odehrát celou kampaň s postavou dvousetletého elfa, aniž bych vůbec věděl, kde strávil celý život, jestli náhodou pracoval na statku a co si z toho pamatuje. Tohle pro mě spadá to kategorie "nepodstatné". Pro vás do kategorie "nelogické?". Prostě někde nějak žil, teď je dobrodruhem, minulost nás nezajímá.
Logičnost se projevuje především v tom, jak se bude děj a svět chovat ve hře - ne nutně v tom, že musím mít pečlivě promyšlené všechny informace na pozadí.
Akorát teda nevím, kdo vám podle vás odpoví, že chce hrát v nelogickém světě. Nikdo - každý chce, aby svět byl logický. Akorát se asi rozcházíme v tom, co je pro nás logické.
Například já bych klidně dokázal odehrát celou kampaň s postavou dvousetletého elfa, aniž bych vůbec věděl, kde strávil celý život, jestli náhodou pracoval na statku a co si z toho pamatuje. Tohle pro mě spadá to kategorie "nepodstatné". Pro vás do kategorie "nelogické?". Prostě někde nějak žil, teď je dobrodruhem, minulost nás nezajímá.
Logičnost se projevuje především v tom, jak se bude děj a svět chovat ve hře - ne nutně v tom, že musím mít pečlivě promyšlené všechny informace na pozadí.
- Vandalicus
- Příspěvky: 737
- Registrován: 17. 4. 2006, 20:04
- Bydliště: Brno
Re: [Podcast] Stvořitelna
Oops.
(pak sem teda ale uz nikdy nevyplnil druhou otazku, takze se to asi nepocita )
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22629
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: [Podcast] Stvořitelna
Markusi, není zač. O váš pořad se otřeme asi častěji
A děkujeme za pochvalu. Ono to totiž vůbec není tak, že bychom 30 let nezměnili přístup. Dokonce ani Count nehraje pořád stejně.
Quentine, vedení hry a následky railroadu budeme ještě zmiňovat, takže znovu rozebereme murderhobos a příčiny jejich chování.
A děkujeme za pochvalu. Ono to totiž vůbec není tak, že bychom 30 let nezměnili přístup. Dokonce ani Count nehraje pořád stejně.
Quentine, vedení hry a následky railroadu budeme ještě zmiňovat, takže znovu rozebereme murderhobos a příčiny jejich chování.
hraju: Ω Projekt Omega
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 hostů