[Podcast] Stvořitelna

Sekce zabývající se tvorbou RPG produktů a souvisejícími tématy.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22593
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: [Podcast] Stvořitelna

Příspěvek od Jerson »

Stvořitelna 11 - Reakce našich hráčů na vedení hry na Anchoru, na Youtube

Tak jako většina Vypravěčů si myslíme, že hru vedeme dobře a naši hráči jsou spokojeni. Někteří si předchozí díly poslechli a napsali, co si o našem vedení hry myslí doopravdy.
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22593
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: [Podcast] Stvořitelna

Příspěvek od Jerson »

Stvořitelna 12 - Převod postav z DrD do JaD (I. díl) na Anchoru, na Youtube

První pokusy s konverzí postav z Dračího Doupěte do Jeskyní a Draků. Na co zatím Count s přáteli přišli? Obstojí jejich postupy mimo uzavřenou skupinu? A vydrží po nárazu Jersonova kladiva praktičnosti? Budeme rádi za vaše názory a zkušenosti s konverzí z DrD do JaD, protože to je pouze začátek celé minisérie.
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22593
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: [Podcast] Stvořitelna

Příspěvek od Jerson »

Stvořitelna 13 - Převod postav z DrD do JaD (II. díl) na Anchoru, na Youtube

Druhá část postupů pro konverzi postav z Dračího Doupěte do Jeskyní a Draků, kterou předchází rozbor mnoha reakcí na první díl. Jersonův bonus +4 na Moudrost je nedocenitelným pomocníkem naší dvojčlenné družiny při prozkoumávání různých zákoutí obou systémů. A s čím se tentokrát vytasí Count? Bude to meč +1 nebo postup, po kterém budete mít týden na čele červený otisk vlastní dlaně?

Kniha o které jsem mluvil byla ""Gotika"" vydaná v roce 2000 v nakladatelství Slovart. Chyba nebyla v tisku, ale při elektronickém zpracování českého překladu v zahraničí, kdy vypadlo v celém nákladu z textu -ý-. Více zde: https://www.databazeknih.cz/dalsi-vydani/gotika-55583
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22593
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: [Podcast] Stvořitelna

Příspěvek od Jerson »

Stvořitelna 14 - Převod postav z DrD do JaD (III. díl) na Anchoru, na Youtube

Třetí a poslední díl minisérie o převodu Dračího Doupěte do Jeskyní a Draků. Tentokrát na téma co se změní ve světě vystavěném podle pravidel DrD, jak to ovlivní či neovlivní postavy a hru a snad se dozvíme, kolik extrabuřtů proti jiným mají elfové. Mimochodem, už jste jedli baziliška?

Odkazy:
Delicious in Dungeon: https://en.wikipedia.org/wiki/Delicio...
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22593
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: [Podcast] Stvořitelna

Příspěvek od Jerson »

Stvořitelna 15 - Zpětná vazba na Anchoru, na Youtube

V tomto díle nakousneme dost ožehavé téma. Všichni zpětnou vazbu chtějí, ale často dostanou něco jiného, než původně očekávali. Proto jsme dali dohromady naše názory na zpětnou vazbu z pohledu PJ i hráčů a několik rad jak se s ní vypořádat.

Časové stopy
0:00:01 - 0:00:55 Začátek a o čem díl bude.
0:00:56 - 0:12:06 Jak se to vlastně se zpětnou vazbou má a různé druhy neverbální zpětné vazby.
0:12:07 - 0:15:35 Zpětná vazba a emoce
0:15:36 - 0:20:44 Převaha negativní nad pozitivní? Kritika autority?
0:20:45 - 0:21:56 Nechte je ""vyemočit"".
0:21:57 - 0:34:02 PJ vs. hráč, odmítání emocí jiných a jak se ozvat.
0:34:03 - 0:35:29 Ten divý pocit a jak ho popsat
0:35:30 - 0:48:55 Kontrola hráčů u stolu, PJ k hráčům a načasování.
0:48:56 - 0:54:59 Další formy zpětné vazby
0:55:00 - 1:01:56 Jak si říkat o zpětnou vazbu
1:01:57 - 1:07:15 Jak a kde zpětnou vazbu předat
1:07:16 - 1:10:07 Jak informace ze zpětné vazby zapracovat.
1:10:08 - 1:14:19 Zpětná vazba hráč - hráč
1:14:20 - 1:16:00 Další možnosti: Jak to vidí tvá postava? Přání hráčů a přání postav.
1:16:01 - 1:18:50 Jak hodnotíme naší práci se zpětnou vazbou.
1:18:51 - Závěr.

Dotazníky
Getting Feedback from Your Players – Justice Arman https://justicearman.com/2020/02/26/g...
The Player Survey I Use to Improve My D&D Games - YouTube https://www.youtube.com/watch?v=7eNtX...

Virtuální nástěnka
Desktopová aplikace: https://noteapp.com/
Mobilní aplikace: https://play.google.com/store/apps/de...

Critical Role
Problémy první kampaně: https://www.reddit.com/r/HobbyDrama/c...
Podivný hod: https://youtu.be/XGs3bOX4XFQ?t=3139"
Za tento příspěvek děkují uživateli Jerson tito uživatelé (celkem 2):
kin, Korhul
Uživatelský avatar
alladjex
Příspěvky: 200
Registrován: 4. 12. 2020, 10:56
Kontaktovat uživatele:

Re: [Podcast] Stvořitelna

Příspěvek od alladjex »

Stvořitelnu jsem objevil až před nějakými dvěma týdny. Proposlouchal jsem se zatím tuším skrz 12 dílů. Moc pěkně se to poslouchá. Stopáž mi vyhovuje. Nevadí mi to poslouchat na etapy, ale často to zvládnu i téměř v kuse, protože řídím dlouhé cesty.

Byl jsem zpočátku trochu zklamaný, že hodně věcí bude o Dračáku a poslední díly věnované D&D přeskynované na JaD ... ale zpětně musím říct, že mi to vůbec nevadí. Díky tomu, že Jerson hraje v podstatě pravý opak, který je blíže mému naturelu, tak se mi líbí rozebírání diametrálně odlišných pohledů na věc. Nutí mě to o daných tématech přemýšlet z různých úhlů. Překvapivě poslouchám bez přeskakování i díly o konverzi postav do JaD, které jsem myslel, že přeskočím a v důsledku i tyhle díly považuju za přínosné a zajímavé. Například debata ohledně zkušeností a jejich rozdělování atp.

Díky za pěknou práci. Doufám že vám to vydrží stejně jako pravidelnost. Ani vlastně nevím jak často to natáčíte, protože jsem na podcast narazil, když už měl současných 15 dílů ... myslím. Ale když to bude aspoň díl měsíčně (dva by byly lepší :D ) bude to skvělé.
Naposledy upravil(a) alladjex dne 6. 4. 2022, 15:14, celkem upraveno 1 x.
Za tento příspěvek děkují uživateli alladjex:
Jerson
🗡 Toho času solitér v Železných zemích (Ironsworn). 🗡
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22593
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: [Podcast] Stvořitelna

Příspěvek od Jerson »

Snažíme se nahrávat jeden díl za 14 dní, ale občas nám do toho hodí vidle nějaká indispozice, rodinné záležitosti a podobně, takže to v průměru vychází na jeden díl za 17 dní.

A děkujeme za pochvalu.
Uživatelský avatar
alladjex
Příspěvky: 200
Registrován: 4. 12. 2020, 10:56
Kontaktovat uživatele:

Re: [Podcast] Stvořitelna

Příspěvek od alladjex »

U tý diskuze kolem zkušeností jak si navrhoval, že by se mohli dávat bodíky za sezení / odehrané hodiny atd. aniž by se zkušenosti počítali přes ty šílený sumy jsem si jen říkal, že by to vlastně postrádalo motivační smysl, protože bez ohledu na to jak hráči hrají by prostě dostali "kus levelu". Čímž ale nechci říct, že jsem zastáncem počítání zkušeností. V dávných dobách, kdy jsem se s tím potýkal, to byla pro mě jedna z nevotravnějších a nejsložitějších věcí. :) Na druhou stranu si nejsem jistej, že úplně predikovatelnej fixní systém je taky dobrej. Ale to jen tak na okraj. :D
🗡 Toho času solitér v Železných zemích (Ironsworn). 🗡
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22593
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: [Podcast] Stvořitelna

Příspěvek od Jerson »

Reálně se ukázalo jako nejlepší vyhodit automatické zlepšování postav úplně. Zjednodušilo mi to strašně moc věcí a funguje to ideálně. :-)
Uživatelský avatar
alladjex
Příspěvky: 200
Registrován: 4. 12. 2020, 10:56
Kontaktovat uživatele:

Re: [Podcast] Stvořitelna

Příspěvek od alladjex »

S tím rozhodně souhlasím :) Ale pro JaD je to nepoužitelný :D
Naposledy upravil(a) alladjex dne 7. 4. 2022, 00:07, celkem upraveno 1 x.
🗡 Toho času solitér v Železných zemích (Ironsworn). 🗡
Aegnor
Příspěvky: 527
Registrován: 31. 7. 2018, 15:13

Re: [Podcast] Stvořitelna

Příspěvek od Aegnor »

.
Naposledy upravil(a) Aegnor dne 13. 6. 2022, 23:16, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22593
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: [Podcast] Stvořitelna

Příspěvek od Jerson »

alladjex píše: 6. 4. 2022, 19:17 Stím rozhodně souhlasím :) Ale pro JaD je to nepoužitelný :D
Už jsem různým lidem navrhoval, aby v DnD/JaD nechali hráče udělat si postavy na úrovni, která by jim přišla zajímavá, a s takovými postavami pak hrát a zkusit,, zda by hráči měli potřebu levelovat.
Ale každý mi na to řekl, že by to nefungovalo, že by to hráči nechtěli, a že to ani nebude zkoušet. Takže si můžu jen vzpomenout na to, jak mi lidé říkali, že bez úrovní a zlepšování by nikoho nebavilo hrát RPG, a budu čekat, zda se nevyskytnou případy skupin, které takové setrvání na dané úrovni zkusí. :-)
Aegnor píše: 6. 4. 2022, 19:50 určitě není nejlepší pro všechny hráče a všechny styly hry.
Pro všechny určitě ne. Ale praktické testy na hráčích ukázaly, že i to, kteří mají levelování v DnD velmi rádi, můžou být bez XP a růstu schopností spokojení.
Uživatelský avatar
Log 1=0
Příspěvky: 2692
Registrován: 20. 7. 2017, 14:06

Re: [Podcast] Stvořitelna

Příspěvek od Log 1=0 »

Tak samozřejmě se tak dá hrát. To není nic proti ničemu. Teda pokud nemají hráči ty favorite levely moc daleko od sebe, ale pak se asi nepotkají ani ve stylu hry.

Jen tedy za sebe nevidím důvod, proč to dělat. DnD/JaD je na tohle dělané, na jiné věci jsou dělané jiné systémy. Takže mě napadají jen ti, co jim systém ve skutečnosti nesedí, ale nevyměnili by ho ani náhodou. Což jsou většinou ti, co říkají, že na pravidlech nezáleží. Tak nevím, jak moc mají vypovídací hodnotu.
You are lords. We are slaves. But slaves of our lords are mightier than lords of your slaves.
***
Chcete nové lidi v RPG? Zabraňte jim potkat Jersona. Nováčci, kteří potkají Jersona, mají vždy mnoho problémů začít hrát. Ti co ho nepotkají, takové problémy nemají.
Jezus
Příspěvky: 2601
Registrován: 26. 1. 2018, 10:35
Bydliště: Brno

Re: [Podcast] Stvořitelna

Příspěvek od Jezus »

Já teda hraju DnDčko i DrD2 na společné levelování/"milníky" roky a neměnil bych (prostě když GM přijde, že by to chtělo level, tak ho dostanou všichni - hráči mají poradní hlas/reálně si případně řeknou, když GM "zapomene").

Chápu důvody některých skupin to tak nedělat, ale vážně doporučuji to nejdřív zkusit. Šetří to hafo práce (a někdy i mrzení) a ten "spravedlivější" rozdíl půl levelu za to vážně nestojí.

Jinak u podobných systémů jako je DnD to levelování smysl má. Klidně se dá začít třeba na pátém levelu, ale ten progres do desítky dvanáctky (případně i dál) je zábavný. Navíc to umožňuje trochu poznat postavu a vyzkoušet i "nízkolevelové schopnosti", než je přehluší ty vyskokolevelové + se člověk nezblázní z možností vysokolevlové postavy, na niž není zvyklý.

Ono hrát pro vás nové povolání na desáté úrovni není žádná legrace. Reálně zapomínáte na spoustu schopností/možností. Postupný progres vám líp umožňuje to povolání poznat, sladit se s družinou a hrát blíže optimu. A protože DnD je také taktická hra a tento prvek hodně lidí baví, má smysl růst postupně. Byť ne nutně "od jedničky do dvacítky".
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22593
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: [Podcast] Stvořitelna

Příspěvek od Jerson »

No, tohle téma už nechám Countovi a lidem, kteří ho řeší, protože já ho už 17 let neřešil.
Za pár dní vyjde nový díl o tom, co hráčům vadí na GMmech, a mezitím si začnu připravovat podklady na téma smrti v RPG.
Odpovědět

Zpět na „RPG tvorba a design (aneb Kreslicí prkno)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů