[Děti mraků] - Zápisy a komentáře kolemjdoucích

Zápisy a zážitky z vašich her, pomoc s přípravou, společné hraní.
Odpovědět
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16381
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

[Děti mraků] - Zápisy a komentáře kolemjdoucích

Příspěvek od MarkyParky »

Zde budu dávat zápisy z WM kampaně pro účely debaty na RPGF/zvědavé čtení.

Je to mirror toho, co si vedu jinde, takže se klidně nebojte komentovat, reagovat.... nebo se inspirovat k zapojení.

V každém zápisu je vždy v úvodu soft-spoilerové shrnutí (kdybyste si nechtěli vyspoilovat hraný modul), a pak kompletní popis (pro ty, kterým spoilery nevadí/už to četli/hráli)....
Naposledy upravil(a) MarkyParky dne 18. 7. 2021, 09:57, celkem upraveno 2 x.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16381
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Děti mraků] - Zápisy a komentáře kolemjdoucích

Příspěvek od MarkyParky »

Výprava XVII. - rok 132 ppm (po probuzení Matky)

Účastníci:
@Frank ten se sundavací hlavou
@Haldi ten s jantarovým okem
@Rena ta s velkýma špičatýma ušima

Moduly
Of Shadows Yet To Come
Odehráno: 100%

Shrnutí (TL;DR pro další výpravy, minimum spoilerů)
Děti mraků pomohly Nihilorovi z Grauberka doručit do Sedkramu vůz plný zajatých ghůlů na důkaz toho, že nekromant Monarch se chystá obsadit severní břeh řeky. Při tom odolaly útokům nemrtvích i bratrstva asasínů, které si Nekromant najal na to, aby je zastavil.

Cesta17.png

Průběh (podrobný zápis, spoilery)
Děti mraků po probuzení do silné zimy zjistily, že si jejich pomoc žádá Nihilor z Grauberka.
  • Po příjezdu do Grauberka (který prochází rekonstrukcí na kamenný hrad) jim sdělil, že z výslechu pěti zajatých ghůlů odhalil plány nekromanta Monarcha.
  • Monarch chce přepadnout klan Štik a obsadit jeho území.
  • Sedkramský kníže nevěří akutnosti této hrozby.
  • A Grauberk nemá dost sil, aby takové invaze čelil.
  • Je proto nutné dopravit zajaté ghůly do Sedkramu co nejdříve, jako pádný důkaz, který by přiměl Sedkram obsadit sever řeky jako první.
Grauberk_1132.png

Jednání s Nihilorem bylo přerušeno nálezem mrtvé stráže.
  • Děti mraků se okamžitě ujaly vyšetřování a zjistily, že do rozestavěného hradu pronikli nejméně dva asasíni.
  • Díky sledu různých preventivních opatření museli asasíni přejít k záložnímu plánu - pokusili se zapálit jednu budovu a využít zmatku k pozabíjení stráží u vozu s ghůly.
  • Děti mraků se zmást nedaly a přestože Rena skončila s roztříštěnou lopatkou od kuše, obklíčili asasíny u paty jedné z věží a odpravili.
  • Reně pomohl magický lektvar a pomocí nekromancie pak jednoho z asasínů vyzpovídala.
  • Ukázalo se, že jsou to novicové z bratrstva a dostali jako zakázku pozabíjet posádku vozu i jeho doprovod. Neví, kdo je najal, ani netušili proti čemu stojí. Rena také zjistila, kde v Sedkramu si členové bratrstva vyzvedávají zakázky.
  • Frank přibyl mrtvá těla asasínů zvenčí na vůz, aby vyslal jasný vzkaz případným útočníkům.
Druhého dne ráno se vydaly Děti mraků s vozem do vánice.
  • Na půl cesty k Igrokovu je začala sledovat dvojice stínů, a když se začalo smrákat, zaútočily.
  • Když pominulo prvotní zděšení, že na stíny nefungují obyčejné zbraně, nasadily Děti mraků svěcenou vodu, palcát slunce a stříbrné šípy a podařilo se jim útočníky udolat.
  • Krom trofejí po útočnících zbyly stínové čepele.
K večeru dorazily k Igrokovu.
  • Vesnice vypadala na první pohled opuštěně, nebyla tu ani veslice, kterou Štiky používají k výpadům.
  • Slabá záře ohně v mlze prozrazovala, že nahoře na tvrzi někdo je.
  • Děti se pokusily schovat vůz mezi zničenými domky a utábořit se v ruinách jednoho z nich.
  • Po hodině táboření je ale našel podezřele vyhublý barbar a pozval je nahoru do tvrze.
Igrik_1132.png

Barbar pozval Děti mraků na hostinu.
  • Na to, že byl ve tvrzi sám jediný hlídač, měl rozděláno na guláš pro deset a spoustu dalšího dobrého jídla k tomu.
  • Při otázkách Dětí mraků si často dlouho rozmýšlel odpovědi, byl nervózní když Frank chodil ven.
  • Když šla Rena pro pivo, zaslechla ze sklepení tvrze další hlasy.
  • A Frank se nerozpakoval a vyrazil do sklepení přímo.
Ve sklepení číhala čtveřice dalších asasínů.
  • Rena s Haldim se porvali s barbarem, který se také ukázal být převlečeným asasínem a zabili ho.
  • Frank s panošem vylákali ven ze sklepa čtveřici a díky výhodnému postavení na schodech hned tři vyřadili, čtvrtý utekl zpět do sklepa.
  • Rena se spustila šachtou vedoucí ze spižírny, pokusila se mu vběhnout do zad, ale dopadla špatně a on jí vystřelil oko.
  • Spěchající Frank zakopl na schodech a Haldi, který se pokusil spustit šachtou jako druhý také dopadl na zem blbě.
  • Asasín už se skláněl na Renou, že jí podřízne hrdlo .. ale ona v tu chvíli tasila stínovou čepel a probodla ho.
Po boji ve sklepení našly Děti mraků mrtvolu původního barbarského hlídače tábora.
  • Nekromantský výslech potvrdil, co už děti věděly o zakázce.
  • Vrazi u sebe měli i přímo znění zakázky - útok na vůz si objednal jakýsi NM.
  • Když už se nekromantilo, Rena vyzpovídala i mrtvého barbara.
  • Zjistila, že Štiky na zimu odpluly do Severního moře, takže tvrz měla hlídat jen necelá desítka barbarů a všichni krom jediného vyrazili na několikadenní lov - takže tvrz je zcela nechráněná.
  • Mrtvá těla opět skončila přibitá na voze.
Pokračování v dalším postu, pže jdou dát jen 3 obrázkové přílohy na jeden post...
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16381
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Děti mraků] - Zápisy a komentáře kolemjdoucích

Příspěvek od MarkyParky »

Po další klidné noci pokračovaly Děti mraků k Jabloni.
  • Tentokrát nenechaly nic náhodě a Haldi se vydal napřed na průzkum.
  • U vyhořelé usedlosti našel naštípnutou jabloň, udupadný sníh a širokou stopu vedoucí na sever.
  • Na konci stopy, jen pár desítek metrů od křižovatky, čekal nemrtvý obr s velkým kyjem a obrovským balvanem.
Jablon_1132.png

Rena oživila čtyři z těl na voze jako kostlivce a Děti mraků nastražily léčku.
  • Frank spolu s kostlivci vyrazili ke stromu, předstírali, že jsou posily.
  • To vylákalo nemrtvého obra na kraj lesa.
  • Rena se mu vplížila do zad a Haldi se připravil z boku.
  • Všichni navíc vybavení stříbrnými nebo posvěcenými zbraněmi.
Když byla obrova pozornost plně zaměřena na kostlivce, Rena vyrazila k útoku a Haldi z boku začal ostřelovat.
  • Kostlivcova kůže se ukázala být tvrdá jako kámen, ale svěcené a stříbrné zbraně dokázaly po kouskách odpižlávat vrstvy nemrtvého masa.
  • Reně se po chvíli úsilí podařilo přeseknout obrovi jednu šlachu a padl na koleno.
  • Rozdrtil kostlivce, co na něj začali skákat a lézt, ale díky tomu se vystavil palbě Haldiho a útoku Franka.
  • Palcát slunce mu rozdrtil koleno druhé nohy a obr spadnul na Franka - ten mu ale statečně nastavil hrot posvěceného meče.
  • Haldi nehybnému obrovi poslal stříbrný šíp mezi žebra a Rena mu pak vyběhla na záda a obouruční sekerou přeťala páteř.
  • Po odvalení se ukázalo, že Frankovi zachránil život všudypřítomný sníh, do kterého se mělce zabořil a tak neskončil rozdrcený.
  • I obří ostatky (hlava a srdce) skončily přibité na voze.
Po vítězném boji a dalším spánku vyrazila družina na poslední úsek cesty k Sedkramu.
  • Na výjezdu z lesa narazili na převrhnuté saně a mrtvého koně a vozku se zčernalýma nohama.
  • Frank neohroženě vyrazil kupředu, zatímco Haldi opatrně obcházel kolem.
  • Ze saní se vynořily tři stíny. Rena, které bylo jasné, že se Frank nedokáže vyhnout stínovým dýkám, zkusila spolubojovníka srazit - málem při tom sama málem vběhla do dráhy útoku, ale Frank statečně udělal krok vpřed a nechal to na své zbroji.
  • Haldi, který viděl zoufalost situace, si rozsekal batoh jen aby se rychle dostal ke stříbrným šípům.
  • Rena zkropila dva stíny svěcenou vodou, Frank dalšího roztrhal slunečním palcátem.
  • A Haldi dokončil zkázu stínů mistrnou střelou stříbrného šípu.

Na závěr výpravy:
Děti mraků dorazily do Sedkramu.
  • Povoz pobitý mrtvolami útočníků i trofejemi z nemrtvého obra vzbudil tolik pozornosti, že kníže je okamžitě přijal.
  • Chvíli váhal, ale když Děti mraků oznámili, že Igrikov může dobít v podstatě bez boje, rozhodl se vyslat vojsko přesně tak, jak Nihilor z Grauberka požadoval.
  • Lidé si hodně šuškali o mrtvých asasínech na voze - a že takový výsměch bratrstvo neodpustí.
  • Děti mraků ale nechali v opuštěném domku, kde se bratrstvo schází, drsně výmluvné vzkazy, že tohle se stane každému, kdo zkusí na Děti vztáhnout ruku ... a bratrstvo to odstrašilo od toho brát další zakázky na Děti mraků.
Magie zkrmená matce: (bez vybavení, co si postavy nechaly na příště)
  • 5x stínová trofej
  • 3x stínová čepel
  • 1x srdce obra (3 řádky)
  • Obrův kyj tesař zmenčil na použitelný člověkem - a protože byl magický, zbytky vydaly za 1 řádek.
=> 12xp

Matka je nasycena na cca 12 let.

Ukořistěné vybavení:
  • 2 bílé pláště dovolující urkývat se ve sněhu
  • 5 černých plášťů na ukrývání ve stínech
  • Kyj křesající při úderu do železa nebo kamene jiskry
  • Kladivo a hřebíky
  • Lojová lucerna
  • Karafa na svěcenou vodu a kropáč - dovoluje světit
  • 7 kuší
  • 7 jednoduchých asasínských drápů
  • 2 stínové meče s proměnlivou silou podle světelných podmínek
  • 4 ruce asasínů (později vyměněné za dva lektvary od čarodějnice)
Ztracené vybavení
  • batoh
  • vyplácaná svěcená voda
  • 2 lektvary od čarodějnice
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16381
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Děti mraků] - Zápisy a komentáře kolemjdoucích

Příspěvek od MarkyParky »

Situace v roce 144 ppm (po probuzení matky)
Geografická mapa
Map018-A.png
Mapa frakcí
Map018-F.png
- Sv. Modrá / Řád / Sedkramské hradiště
- Tv. Modrá / Řád / Povodí na severozápadě, vládce neznámý
- Stříbrná / ??? / Slanga
- Šedá / Smrt / Nekromant Monarch
- Sv. zelená / Divočina / Minotaurus
- Tm. zelená / Divočina / Čarodějky
- Oranžová / Chaos / Barbaři Pavoučího klanu
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16381
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Děti mraků] - Zápisy a komentáře kolemjdoucích

Příspěvek od MarkyParky »

Výprava XVIII. - rok 144 ppm (po probuzení Matky)

Účastníci:
@Frank ten se sundavací hlavou
@Haldi ten s jantarovým okem
@Rena ta s velkýma špičatýma ušima

Moduly
Seeds of Tommorow
Odehráno: 100%

Shrnutí (TL;DR pro další výpravy, minimum spoilerů)
Děti mraků zachránily čtveřici dlouhověkých a magií nadaných dětí ze spárů nekromanta Monarcha, resp. jeho služebníka Obrena, který je držel na tvrzi Solgok. Také zabránily tomu, aby si dívku Vránu odnesl upír Panaretos ... byť tak, že mu navrhli, aby se jí nějaký čas (100 let) dvořil, než bude plnoletá, neboť jen tím si ji opravdu získá.

Průběh (podrobný zápis, spoilery)
Děti mraků se o další zimě vydaly zachránit unesenou dlouhověkou dívku Vránu.
  • V Irgikově před nosem vyfoukly místo ke spaní nádeníkům ze Sedkramu, co pomáhají na přestavbě tvrze. Plebs to nelibě nesl.
  • V Sedkramu se Haldi podivoval nad velkým množstvím kostelů. Zjistil, že stojí na místě bývalých pohanských svatyní a 4 z nich jsou vysvěceny ve jménu patrona některého z živlů. Pátý je zasvěcený přímo Slunci a šestý, na hradě, neznámo čemu.
  • V noci v Sedkramu měly všechny Děti stejný věštecký sen, který zahrnoval stínového bojovníka a nekončící potopu.
  • Následující den ráno při modlitbě pak Haldi zjistil, že v chrámu zasvěceném vodě jsou podivné staré nápisy, které nejdou zabílit vápnem.
Děti mraků nechaly Sedkramské starosti některé příští výpravě a pokračovali k Benfre a nedaleké věži.
  • Přímo ve vsi se dozvěděly, že věž obsadili Sedkramští a čistí kraj od zatoulaných nemrtvých. Spotřebují na to ale veškeré odvedené zbraně.
  • Ve věži děti našly spojenectví skrze společného nepřítele - rytíř Siron se uvolil jim pomoci, pokud mu přinesou informace o aktuální situaci na Monarchem ovládané uzemí. Zároveň jim ukázal mapy okolí a polohou tří nejbližších tvrzí - Restvelské (Sedkram), Solgoku (Monrach) a Krvavé brány (opuštěná na blatech).
  • Odmítl jim poskytnout nocleh, ale prozradil jim polohu nedaleké opuštěné poustevny.
Cesta18.png

V poustevně se Děti mraků utábořily a Haldi vyrazil na výzvědy v podobě obří sovy.
  • Solgok zakrývalo husté sněžení, tak obhlédl jen vnější vzhled a okolí.
  • Když se při příletu zpět chtěli domluvit, Frank si nasadil zvířecí masku aby uměl soví řeč a zjistil, že je prokletá - od téhle chvíle nechce nosit žádné jiné masky, helmy a pod, než tuhle.
  • Krvavou bránu našel zcela opuštěnou uprostřed blat.
  • Zkusil také najít tábor lapků, který by měl být někde nedaleko Restvelské tvrze, ale ve vánici ho nenašel.
Frank a Rena mezitím z poustevny sledovaly, jak od Solgoku k Benfre postupuje oddíl klonů Arka.
  • Rychle se vydaly k věži, varovat rytíře Sirona.
  • Ten je požádal, aby přiložily ruku k dílu při obraně Benfre
  • Na koních vyrazili napřed, následováni šesticí mužů.
V Benfre zburcovali vesničany a postavili se k obraně.
  • Arkové se zalekli přesily a dožadovaly vydání jen Dětí mraků.
  • Bylo jasné, že někdo naprášil Monarchovým poskokům jejich přítomnost, ale Frank nezjistil kdo
  • Děti mraků se domluvily s rytířem Sironem, že tedy půjdou s Arky, ale on mezitím půjde naproti pro pěší šestici, přivede je zkrakou k poustevně a tam oddíl přepadnou.
  • Nepřízeň počasí ale nedovolila vojákům dorazit na místo.
Děti mraků tak dál pochodovali s Arky k Solgoku.
  • Haldi je sledoval z povzdálí a všiml si, že totéž dělá mračno netopýrů.
  • Netopýři telepaticky varovali Franka a Renu, že kráčí do pasti a vyzvali je ke schůzce v lese.
  • Frak a Rena ujeli Arkům na koních, ale v lese zabloudili.
  • Po půl dni bloudění nakonec dorazili na místo srazu.
Hejno netopýrů se převtělilo v člověka a představilo jako Panaertos.
  • Děti mraků celkem rychle poznaly, že je to upír, který před lety pomáhal unášet děti.
  • Upír prohlásil, že lituje chyby, kterou udělal, když svěřil Vránu otci Obrenovi.
  • Navrhl Dětem mraků, že jim pomůže s únosem dětí z pevnosti Solgok, pokud to zajistí, že Vrána u Obrena nezůstane.
  • Až podezřele se při tom vyhýbal debatě o tom, co bude s Vránou po osvobození.
Děti mraků si po probdělé noci odpočinuly a přesunuly se na skalní ostroh u tvrze, kde se s upírem domluvily na postupu.
  • Začátek se úplně nepovedl - Haldi nedokázal rychle zastřelit hlídky v přístavu a ty vyvolaly poplach.
  • Reně se podařilo zabít alespoň jednoho z Arků, co hlídaly.
  • Frank duchapřítomně odsekl lano lodi, ve které druhý hlídač vyzváněl na poplach a vyvolal tak v obráncích dojem, že poplach je kvůli krádeži lodi.
  • Frank s Renou se pak přenesly koštětem na druhou stranu.
  • Panoš s Haldim se vrátili do lesa naproti bráně.
Solgok_1144.png

Z brány vypochodovala skupina Arků a vydala se k přístavu řešit loď.
  • Cestou ale narazili na panošovy a Haldiho stopy. Po obdržení nových rozkazů se po nich vydali do lesa.
  • Haldi s panošem zprvu rozdělili klony Arků na menší skupiny a postupně se s nimi utkali.
  • Haldi to odnesl s useknutým uchem a probodnutými játry a oba byli nuceni nakonec prchnout dál od hradu, kde si teprve dokázali dát první pomoc.
Rena s Frankem se mezitím s pomocí létajícího koštěte dostali na druhou stranu řeky, přes vodu a skalní průrvou až k palisádě.
  • Frank zapískal s maskou netopýří signál pro upíra.
  • Panaretos se objevil před bránou a lákal na sebe pozornost.
  • Ukázalo se, že Obren velí arkům z ochozu v půli vysoké věže.
  • Rena s Frankem využili příležitosti a přelétli palisádu dovnitř hradu.
Rena otevřela dveře a nabídla dětem únik.
  • Děti ale nechtěly, jako by je něco nutilo zůstat se strýčkem Obrenem a poslouchat.
  • Jediná, kdo se nechal přesvědčit, byla vzpurná Vrána. Ta zároveň chtěla, aby Děti mraků odstranili Obrena z jejího života a světa vůbec.
  • Jeden chlapec se toho zalekl a vypálil ve střeše díru, aby přivolal Obrena a pomoc.
Frank a Rena přenesli za palisádu alespoň Vránu.
  • Děti mezitím dorazilo hlídat osm Arků - převelel je Obren z ochozu.
  • Rena s Frankem vylétli na koštěti na ochoz, Obrenovi do zad.
  • Zaútočili na něj, on ale stihl vrhnout v sebevražedném úmyslu na zem svůj náhrdelník smrti. Renu to spálilo tak, že se nemohla ani hnout, Franka zachránila jeho podivná zbroj.
  • Frank probral Renu s pomocí magického lektvaru.
  • Oba dva prohledali vnitřek věže, nalezli těžkou kuši, lektvary povolnosti a recept na jejich výrobu. Pochopily, proč děcka předtím odmítla záchranu a že starší vzpurná Vrána nejspíš lektvar odmítala.
  • Stejně tak našly papíry popisující nekromantovy plány s dětmi - chce využít jejich přirozeného růstu i přirozené schopnosti používat magii a založit si z nich chovnou stanici na kouzelníky.
Frenk a Rena dovezli Renu s pomocí koštěte a mnoha přestávek a překládání k těžce zraněnému Haldimu.
  • Poté se vrátily pro ostatní děti, kterým mezitím vyprchal
  • Jakmile děti přestaly být ovládané, jejich magie a Frankův a Renin útok snadno zdolaly zblé Arky.
Na závěr výpravy:
Konečně vyšlo slunce a to dovolilo Dětem mraků se přesunout zpět do poustevny a vyspat dřív, než je konfrontoval upír.
  • Když je následujícího večera upír kontrontoval, byly připravené se v poustevně bránit.
  • Upír se dožadoval Vrány, ukazalo se, že se do ní zamiloval.
  • Vrána ho označila za pošuka a odmítla s ním jít.
  • Rena přesvědčila upíra, že násilím si její lásku nezíská - a že se jí musí nějaký čas dvořit a také počkat až vyroste.
  • Upír slíbil Vráně, že se jí bude sto let dvořit, aniž by ji ublížil - a až sto let uplyne, pomalu stárnoucí Vrána dosáhne ekvivalentu osmnácti či devatenácti let, vrátí se pro ni a ona bude moct "svobodně" rozhodnout o svém osudu.
  • Všem bylo jasné, že to slůvku "svobodně" znamená, že si Vrána bude moct vybrat, zda odejde s upírem dobrovolně nebo si ji vezme ať chce či nechce, ale pro teď to znamenalo zažehnání hrozby na sto let, a to jim stačilo.
Magie zkrmená matce: (bez vybavení, co si postavy nechaly na příště)
  • 13x trofej z Arka
  • 1x zbytky sebevražedného náhrdelníku smrti (síla za 2 řádky)
=> 15xp

Matka je nasycena na cca 15 let.

Ukořistěné vybavení:
  • těžká kuše
  • 4 lektvary povolnosti
  • recept na výrobu lektvarů povolnosti
  • 1 řádek magických surovin na výrobu
  • luk
  • 65 st. plecháčů
Ztracené vybavení
  • 2x obvazy
  • Lektvar odstraňování popálenin
  • Lektvar proměny v obří sovu
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [Děti mraků] - Zápisy a komentáře kolemjdoucích

Příspěvek od Markus »

Marky, díky za další zápisy. Zůstávám věrným čtenářem a fandou.

V první části mě bavilo sledovat novou návštěvu ve starých známých lokací a dívat se, jak se proměnily.

Ve druhé části mě rozesmálo odložení problému o 100 let. :) Doufám, že to máš někde řádně poznamenané a za... odteď 85 let to hráčům řádně vrátíš. :)

Dlouhodobě taky musím obdivovat tvoji ochotu hrát náhodné věci, i když víš, že jsou špatné. Teď jsi měl po sobě věci, kterým si dal jednu hvězdičku a dvě hvězdičky. Nakolik to obsahově měníš a vylepšuješ? Chápu, že to konvertuješ, ale jaké změny děláš dál? Co vyhazuješ, co naopak přidáváš?

Mimochodem, díky takhle širokému a pestrému záběru jsi velmi znalý a spolehlivý recenzent. Díky, že svědomitě hodnotíš a komentuješ i ty nepovedené věci. Věřím, že i to má hodnotu. Jednak samozřejmě pro tebe, protože ti to dává bohatší zkušenosti, jednak i pro náhodné čtenáře, kteří někdy můžou náhodou narazit na to, že věc, kterou znají, je podle někoho špatná... a dostanou i vysvětlení proč (což možná sami tušili, ale nedovedli to pojmenovat) a může je to navést k věcem, které víc stojí za pozornost. A i pro ostatní je vždycky dobré mít srovnání a vidět, jak vypadá RPG svět mimo tu bublinu, kterou sami sledujeme.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16381
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Děti mraků] - Zápisy a komentáře kolemjdoucích

Příspěvek od MarkyParky »

Odpověděl jsem ti vedle, protože tam jsou nějaké spoilerové informace.

Jinak konstatuji, že to, že hráči vybírají ty WoDčkové moduly je docela dřina ... už jich tam naštěstí nezbývá mnoho, ale jako na potvoru ještě jeden, co dopadne velmi podobně, tam je ... a mají ho mezi volbami celkem často, protože je spojený s atraktivní částí Nekromantova příběhu, tak očekávám, že mě nakonec brzy čeká taky.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16381
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Děti mraků] - Zápisy a komentáře kolemjdoucích

Příspěvek od MarkyParky »

Výprava XIX. - rok 159 ppm (po probuzení Matky)

Účastníci:
@Frank ten se sundavací hlavou
@Haldi ten s jantarovým okem
@Kráska ta příliš krásná

Moduly
Murder Will Out
Odehráno: 50%
Collection of Horrors
Odehráno: 25%

Shrnutí (TL;DR pro další výpravy, minimum spoilerů)
Děti mraků vyjednaly s Minotaruem (mimochodem, strašlivý pacifista), že pokud sabotují Monarchovi výrobu klonů a on se vrátí k nemrtvým a konstruktům, tak se nestvůry vydají je zlikvidovat. Zároveň zbrzdili čarodějnici Karlu (ta co dovávala lektvary) v jejím projektu, kterým je znovuoživení lešije Askarana-Khůla a vyčistili Monarchovu osadu klidu a míru od dvou vrahů.


Průběh (podrobný zápis, spoilery)
Děti mraků se vydaly na jih přes Slangu.
  • V osadě vyrostl nový přístav, celkově prosperuje.
  • Babice (pojmenovali jsme ji konečně Karla) se odstěhovala - ne však na západ k sestře Jagule, jak plánovala, ale byla viděna odcházet na jihovýchod.
  • Děti mraků zjistily, že na západ je možné se (byť s nějakými komplikacemi) přes divočinu dostat k dalšímu knížectví, zatímco na jihu prý řádí skřeti.
Děti mraků pokračovaly k Robinově poustevně, kde chtěli strávit noc.
  • V poustevně místo Robina našly ženu jménem Rebeka, jejího chlapce Jásona a spoustu strašidelných dětských kreseb a rytin, znázorňujících smrt.
  • Ukázalo se, že chlapec je posedlý Starým Tomem, duchem uličníka a vůdce dětského gangu ze Sedkramu. Díky krásky obrazci opustil chlapcovo tělo.
  • Po krátké psychické bytce, která Krásce a Frankovi zcela znechutily jednání s dětmi se podařilo ducha přišpendlit stříbrnou šipkou ke stromu.
  • Ukázalo se, že duch nemůže nalézt klid, protože se chce pomstít všem dospělým za to, že mu kdysi vojáci zabili rodiče a vyhodili ho na ulici.
  • Po pokusu o domluvu od Krásky a Rebeky uznal, že další děti nejsou tím nejlepším nástrojem pomsty a slíbil, že už Jásona znovu neposedne, ale klid nenalezl a pomsty se nevzdal.
  • Frank tak ukončil jeho neživot slunečním palcátem.
Cesta19.png

Děti mraků pokračovaly do osady Klarion.
  • Cestou je dohnal tesař - že viděl Vránu, jak se za nimi pěšky vydává za dobrodružstvím.
  • Po zhodnocení šancí na to, že Vránu najdou v lese se rozhodli pokračovat do Klarionu s tím, že se snad holka neztratí a dorazí později.
V Klarionu nalezly Děti mraků podivnou vesnici plnou domků různých velikostí, všelijakých výběhů a podobě.
  • Vyhledali Monarcha a ten jim vysvětlil, že jde o malou utopii, kde žijí různé nestvůry v klidu, míru a lásce.
  • Jediné, co ho trápí, je série nevysvětlených vražd, ke kterým došlo v posledním půl roce.
  • Vraždy měly společné, že byly spáchány kuší, kolem rány byla zčernalá kůže a obětem byla odsáta krev pijavicemi.
Klarion_1159.png

Děti mraků začaly s opožděným vyšetřováním.
  • Ve stájích, kde zemřel satyr, se nepodařilo zjistit nic.
  • Místo, kde zemřela víla, bylo porostlé plísní, která tam musela růst na něčem rozsypaném.
  • Frank také požádal jednoho holuba, aby letěl do lesa hledat Vránu. Když se vrátil, ohlásil že tam potkal bledou ženu, ale dívku ne.
  • Pak se setmělo a Děti mraků byly pozvány na večeři k Monarchovi.
Večeři vyrušil další pokus o vraždu.
  • Na náves vyběhla harpyje Sandra a padla, držela se za břicho ze kterého trčela šipka.
  • Kráska převedla čarovnou hůlkou její zranění na obětavého Franka, ten ho nechal pohltit prasečí zbrojí.
  • Přeživší harpyje obvinila z vraždy mlynářku.

Shromáždil se rozzlobený dav, který chtěl mlynářku zlynčovat.
  • Kráska s Haldim je v tom podporovali, Frank naopak pomáhal Minotaurovi uklidnit situaci.
  • Minotaurova autorita nakonec zvítězila, lidé se rozešli..
  • Děti mraků s Minotaurem se vydali do mlýnice sami.
V mlýnici si babice Karla chvatně balila do nůše všechny magické propriety.
  • Na svou obranu přivolala torzo oživené z vrbového proutí a usekaných rukou bojovníků, vyzbrojené meči a tesáky.
  • Frank navrhl babizně obchod - že když ho naučí míchat silné lektvary, nechá ji jít.
  • Babizna chtěla víc - Děti mraků prý mají vyhledat její zrádnou sestru Jagulu, zabít ji a doručit suroviny, bez kterých Karla lektvary stejně nemůže vyrobit.
  • Při tom ukázala Dětem mraků podivný vzkaz na pergamenu (Kráska ho přečetla), který byl cítit slabou magií a osočoval Jagulu ze zrady a nabízel Karle spolupráci s tím, že kontakt je v koželužně. Byl podepsán Manfredem z Grauberka.
  • Ve skutečnosti byl ale rozhovor jen zástěrka pro sbalení věcí a když se Frank otočil, aby se domluvil s ostatními, baba na něj poštvala svůj vražedný výtvor.
  • Haldi s Kráskou se pokusili unikající babiznu zastřelit, ale nepodařilo se jim to, naopak zapálili mlýn.
  • Frank mezitím v boji vytáhl chapadlovitý výtvor před mlýn a tam mu pomohl minotaurus s jeho zdolání.
  • Babice uprchla do tmy a ani Haldiho snaha rychle ji dohnat, ani Kráska, která přivedla psa ze stájí ji nedokázali ve tmě najít.
Zatímco vesnice byla celá na nohou a hasila mlýn, Děti mraků se vydaly do podezřele klidné a tmavé koželužny.
  • Hned ve dveřích na Franka zaútočila obryně Stáňa.
  • Soustředěná palba Haldiho i Krásky a Frankovy útoky ji těžce zranily a hlavně jí znemožnily rychle se pohybovat.
  • Mezitím dorazil Minotaurus. Kráska vyzvala Stáňu, ať se vzdá, ale ta odmítla a řekla si o zabití. To Děti mraků před Minotaurem nechtěly způsobit.
  • Stáňa si přála smrt, protože jinak si pro ni přijde strašlivý lešij Askaran-Khůl. To Minotaura vyděsilo.
  • Frank jí nenápadně poradil, ať teda spáchá sebevraždu, když ji tu někde nechce zabít. A ona to udělala.
Zdrcený Minotaurus vysvětlil, jak se to mělo s Askaran-Khůlem.
  • Když uprchl z Monarchovy dvojvěže, dorazil sem, do kraje obývaného elfy, kteří trpěli pod lešijovou krutovládou.
  • Protože byl zapřísáhlý pacifista, sbalil pár monster a šel Askaranovi vysvětlit, že se dá žít i v míru a bez teroru.
  • Věci se zvrtli, došlo k bitce a Minotaurus se svými nestvůrami lešije porazil. Minotaurus si doteď vyčítá, že to nezvládl nenásilně.
  • Od té doby byl klid. Z toho, co ale zjistily Děti mraků od babizny a obryně to vypadá, že se Manfred, Karla a tady Stáňa pokoušely nějak vytvořit pro lešije nové tělo.
Nakonec ještě večer Děti mraků raději navštívili jedinou bledou ženu v celé osadě - upírku Emílii.
  • Ukázalo se, že to je zhrzelá upíří nevěsta, bývalá milenka Panterose, která ho chce mít jen pro sebe.
  • Když našla v lese bloudit Vránu, odvedla ji k sobě.
  • Frank s pomocí ostatních ji přesvědčili, že Panteros je společný nepřítel a že mu nikdo nechce Vránu vydat.
  • A když upírka zmínila, že by se jí taky mohla zbavit hned, zasáhl přítmoný Monarch a napomenul ji, že jsou v osadě lásky a porozumění.

Na závěr výpravy:
Děti mraků vyzvedly Vránu a konečně se vrátily k pozdní večery s Minotaurem.
  • Tam se domluvily, že Minotaurus nikdy nevytáhne proti ničemu, co ma v sobě alespoň trochu života (např. Monarchovy klony)
  • Pokud ale Děti mraků sabotují výrobu klonů a Minotaurus bude mít jen kostlivce nebo konstrukty, potom Minotaurus přijde a pomůže Monarcha porazit.
Magie zkrmená matce: (bez vybavení, co si postavy nechaly na příště)
  • 1x ektoplazma ze Starého toma
  • 2x zbytky konstruktu z rukou bojovníků
  • 2x hlava obryně Stáni
  • 1x palcát z minula na dorovnání
=> 6xp

Matka je nasycena na cca 6 let.

Ukořistěné vybavení:
  • jednoruční meč
  • meč bastard
  • 150 st. plecháčů
Ztracené vybavení
Nic.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16381
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Děti mraků] - Zápisy a komentáře kolemjdoucích

Příspěvek od MarkyParky »

Situace v roce 165 ppm (po probuzení matky)
Geografická mapa
Map020-A.png
Mapa frakcí
Map020-F.png
- Sv. Modrá / Řád / Sedkramské hradiště
- Tv. Modrá / Řád / Povodí na severozápadě, vládce neznámý
- Stříbrná / ??? / Slanga
- Šedá / Smrt / Nekromant Monarch
- Sv. zelená / Divočina / Minotaurus
- Tm. zelená / Divočina / Čarodějky
- Oranžová / Chaos / Barbaři Pavoučího klanu
- Fialová / Stará krev / Elfové
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16381
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Děti mraků] - Zápisy a komentáře kolemjdoucích

Příspěvek od MarkyParky »

Výprava XX. - rok 165 ppm (po probuzení Matky)

Účastníci:
@Frank ten se sundavací hlavou
@Haldi ten s jantarovým okem
@Orion ten s chápavým ocasem
@Rena ta s velkýma špičatýma ušima

Moduly
Murder Will Out
Odehráno: 88%
Collection of Horrors
Odehráno: 31%

Shrnutí (TL;DR pro další výpravy, minimum spoilerů)
Děti mraků odhalili elfům od Zeleného stromu spinutí čarodějky ze Slangy, Manfreda z Grauberka a prastarého lešije ze Zeleného stromu, které ohrožovalo kraj.

Průběh (podrobný zápis, spoilery)
Děti mraků se vydaly k Zelenému stromu přes Slangu, poustevnu a Klarion.
  • Bez toho, aby měly s sebou šlechtičnu, museli draze zaplatit mýtné.
  • Pustevna byla opuštěná. Frank nakreslil "žlutým inkoustem do sněhu" před vchod do jeskyně ochranná znamení - a jediný návštěvník, který se v noci ochomýtl kolem, se jím nechal odradit.
  • Když Děti mraků zjistili, že stopy neznámého vedou jinam, nechaly je být.
  • V Klarionu se nechaly pozvat Minotaurem na oběd. Poděkoval jim, že od jejich zásahu je klid, tajemné vraždy ale prý teď trápí elfy od Zeleného stromu.
  • Také jim prozradil, že na jihozápad od Klarionu vedou lidé potyčky se skřety a na jihovýchod žijí trpaslíci.
Cesta20.png

Děti mraků pokračovaly k Zelenému stromu.
  • Ukázalo se, že pod stromem vedou elfové špitál pro přestárlé příslušníky svého rodu - a poskytují tam podobnou péči i jiným rasám, je-li to potřeba.
  • Stranou od ostatních stavení má svou chatrč i čarodějnice, se kterou měly účty z dřívějška a věděli, že bude to nekalostí nějak zapletená.
  • Krátký rozhovor se strážemi odhalil, že prostory špitálu jsou ostatním rasám přístupné, ale samotný Zelený strom ne, tam smí jen elfové. Elfové se zjevně chovají k ostatním rasám nadřazeně, považují se za vznešený lid.
  • Dozvěděly se, že špitál vede elfka jménem Majoriel. Během čekání na ní také zjistily, že elfové nosí zbytky jídla i čarodějnici a rozhodli se, že jí do jídla podstrčí Orionem vyrobený lektvar proměny ve zvíře a promění ji v ještěrku.
  • Když skončila večeře a lidští pacienti se vraceli z jídelny, sehrál Frank s Renou scénku hádky, během které Haldi podstrčil misku s lektvarem mezi ostatní jídlo nesené čarodějce.
  • Hádka rozlobila Majoriel. Když se dotázala na důvod, Frank předstíral, že nerozumí elfím zvykům a hádali se o ně. Požádal o zasvěcení, a Majoriel je svěřila do rukou Otariona - elfa, který jinak sloužil jako ošetřovatel Manfredovi s Grauberka.
  • Manfred s Grauberka - nyní již zahořsklý stařec s nesmrtelnou duší v chátrajícím těle - byl hádce také přítomen a rychle si uvědomil, proč na místě Děti mraků jsou.
ZelenýLes_1165.png

Frank s Renou si nechali dát on Otariona lekci z elfí historie a mravů.
  • Zjistily při tom, jak se to má s elfím rasismem i historií Císařství - že Císařství zbudovali proti vůli elfů trpaslíci.
  • Zjistily také, že elfové se ve špitále starají o duševní a přírodní medicínu, trpaslíci tam slouží jako chirurgové a zbytek ras dělá pomocné práce.
  • Dozvěděly se, že ač jsou skřeti úhlavními nepřáteli elfů, jako nepřátele je respektují a cení si jich výš než lidí.
  • Dozvěděly se, že špitál je víc hospicem pro staré umírající elfy, a ostatní léčebné služby co poskytuje jsou přidružené.
  • Rena zvedla řeč na nedávná úmrtí a vyzvěděla jejich okolnosti. Zejména zjistila, že se vždy jednalo o vraždu mezi dvěma osobami, které se znaly, důvod k vraždě byl smyšlený, a když se to vrah dozvěděl, spáchal sebevraždu.
  • Také bylo zmíněno, že poslední vražda se stala před necelým měsícem, tentokrát Majoriel zabránila sebevraždě vraha a ten je teď držen na samotce kdesi ve Stromě.
  • Frank se vyptával na Manfreda z Grauberka - a dozvěděl se, že umírám, protože má sice nesmrtelnou duši, ale chátrající tělo a je odsouzen k věčnému utrpení. Stal se z něj prý zahořklý stařec. Majoriel nad ním ale drží ochrannou ruku a nevidí to, protože kdysi dávno, když takový ještě nebyl, ji zachránil před nemrtvými a ona se cítí být mu dlužná.
Orion s Haldim se mezitím vypravili k čarodějce.
  • Mistrnou střelbou sundali její dva ovády.
  • Čarodějku nalezli v podobě prochladlého obřího salamandra, snadno přemohli a svázali.
  • Pod stropem chatrče našli podivný vak naplněný krví a všelikými vnitřnostmi a odpadky - zjevně z něj měla vyrůst jakási komponenta pro budoucí lešijovo tělo.
  • Posečkali na příchod Reny a Franka.
  • Frank se pokusil ježibabu mučením přimět k tomu, aby mu vydala tajemství silných lektvarů - ale i jeho sundavací hlava nakonec pochopila, že ježibaba je vždycky bude zkoušet nějak podvést a pravé tajemství si nechá pro sebe.
  • Nakonec jí tedy Děti mraků setly hlavu, vyrabovali chaloupku a kořist ukryly u koní v lese, kde je hlídal panoš.
Noc Děti mraků strávily v noclehárně u řeky.
  • Ráno jim trpaslík, správce přístavu, donesl dvojici dopisů. Že prý je měl doručit odděleně, ale nemá na takové kraviny čas.
  • Frank jeden z dopisů přečetl - sděloval mu, že Rena ho chce zabít a připravit o prasečí zbroj a ponoukal ho zabít ji. Rozlobilo ho to, ale ne tak silně, aby se nedokázal ovládnout.
  • Vytrhl Reně druhý dopis a přečetl si ho také. Ten zase obviňoval Franka, že se mu stýská po staré obouruční sekeře, kterou teď Rena nosí - a ponoukal zase ji, aby ona odpravila Franka. Jakmile přečetl oba dopisy naráz, prokletí pominulo.
  • Oba dopisy byly podepsané monogramem MzG.
Děti mraků se rozhodly konfrontovat Manfreda z Grauberka.
  • Frank pod záminkou, že chce vědět víc o elfí kultuře a že si chce vyzkoušet kůži ošetřovatele přemluvil Otariona, aby ho nechal Manfreda chvíli vést.
  • Odvezli ho k chaloupce čarodějnice
Jakmile Manfred zjistil, že je vše prozrazeno, okamžitě se přiznal ke svému plánu:
  • Krátce po svém příchodu se s ním spojil lešil Askarana-Khůl, který není mrtev, ale stále dlí v srdci Stromu pod jeho kořeny.
  • Ten ho navedl na mocnou čarodějku ze Slangy, která prý umí vyrobit náhradní tělo.
  • Manfred poštval dopisem čarodějku proti její sestře Jagule a slíbil jí pomoc s intrikami, pokud vyrobí nové tělo pro lešije.
  • Ve skutečnosti chtěl ale podvést oba a získat tak tělo pro sebe.
  • Drzým přiznáním se snažil přimět Děti mraků, aby ho zabily - protože když jeho plán selhal, čekalo ho opravdu jen stovky let utrpení v hnijícím těle.
Děti mraků místo toho odvedly Manfreda před Majoriel a nechali ho, ať jí přiznání zopakuje.
  • On to chtěl udělat písemně - to mu nebylo dovoleno.
  • Majoriel to tak rozčililo, že ho málem na místě zabila, Frank ji však zastavil, že se o to postarají Děti mraků a ona nemusí pošipinit svou elfí čest.
  • Na důkaz vděčnosti elfové nabídli své léčebné služby a nějaké zásoby magických surovin.
Na závěr výpravy:
Fank se ještě pokusil přemluvit Majoriel, aby je nechala zničit lešijovo ostatky.
  • Majoriel jim ale vysvětlila, že nic takového neexistuje - že lešijovo tělo jej jejich Zelený strom, u jeho kořenů bije lešijov srdce a to nesmí být zničeno, aby strom neuhynul.
  • Pokud by ale Děti mraků našly jiný velký Strom, na který by se elfové mohli přestěhovat, pak by Majoriel se zničením lešijova srdce souhlasila.
  • Manfred byl popraven při odjezdu, hned za osadou.
Magie zkrmená matce: (bez vybavení, co si postavy nechaly na příště)
  • 2x křídla obřích hovad (malá)
  • 1x šipky do kuše očarované kletbou (malé)
  • 1x hlava čarodějky (střední, za 2)
  • 1x rozdělané tělo pro lešije/manfreda
=> 4xp

Matka je nasycena na cca 4 let.

Ukořistěné vybavení:
  • nůše
  • kuše
  • pero jedovatých slov (dokáže proti sobě dopisem poštvat dva spojence/přátele/společníky a pod. na smrt)
  • 1x hlava Manfreda z Grauberka
  • necele´dva řádky hrubých magických surovin
Ztracené vybavení
  • 50 stříbrných plecháčů
  • lektvar odstraňující krvácivá zranění
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16381
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Děti mraků] - Zápisy a komentáře kolemjdoucích

Příspěvek od MarkyParky »

Výprava XXI. - rok 169 ppm (po probuzení Matky)

Účastníci:
@Frank ten se sundavací hlavou
@Haldi ten s jantarovým okem
@Bahňák ten trávou místo vousů
@Dobrivoj ten s prasečím rypáčkem

Moduly
Válka neskončila
Odehráno: 57%

Shrnutí (TL;DR pro další výpravy, minimum spoilerů)
Děti mraků zbavily víly i obyvatele v okolí Bradoku problemů s otrávenou vodou.

Průběh (podrobný zápis, spoilery)
Děti mraků se vydaly prozkoumat dvojici velkých Stromů, aby pomohly najít domov pro elfy od Zeleného stromu.
  • Cesta po císařské cestě proběhla bez obtíží, přespání v Sedkramu jakbysmet.
  • Po příjezdu do Bradoku zastihly Děti mraků hradiště i podhradí stižené otravou vody.
Cesta21.png

Na horním nádvoří se lidé zrovna shromažďovali na trestnou výpravu proti elfům. Krom otrávené studny se prý v lese ztratili i jacísi posli.
  • Bahňákův soucit zchladil horké hlavy a když se přiblížil soumrak, ochota vyrazit do lesů se vytratila úplně.
  • Krátké vyšetřování v hradišti i podhradí ukázalo, že studnu neotrávil nikdo místní, ani nebyl spatřen nikdo cizí.
  • Z místních také vylezlo, že místní kastelánka se ke svému místu dostala tak, že její předci kdysi sloužili Monarchovi, pak vyměnili kabát a Sedkramský kníže jejich rodu od té doby svěřuje Bradok do správy.
  • Dobrivoj si byl s kastelánkou Karlou Ralston promluvit. I ona podezřívala elfy - ztracení poslové byli ve skutečnosti výběrčí daní, ale z mrtvol žádné daně nedostane, a tak by byla radši, aby se našel skutečný viník nebo alespoň obětní beránek, místo pogromu.
  • Další zprávy zmiňovaly barda - dudáka, který tudy před pár dny prošel a skládá baladu o utrpení v tomto kraji a také zmiňovaly, že otrava se stala i v menší osadě Balbek na sever odsud.
  • Děti z mraků strávily v Bradoku noc squatováním v jednom z opuštěných domů. Frank si spřátelil místní smečku psů a Haldi nechal přes noc hlídat studnu magickým obrazcem, nic nového ovšem už nezjistili.
Bradok_1169.png

Následující den časně z rána vyrazili na sever, do Balbeku.
  • V Balbeku narazili na barda Riela, dudáka a baladopisce. Loučil se s místními, zjevně tu přenocoval.
  • V krátkém rozhovoru zjistili, že barda velmi zajímá osud místních a chystá se napsat o nich baladu.
  • Bahňák nejprve naznačil, že bard dělá pro lidi trochu málo, když jen skládá písně o jejich utrpení. Bard ani v tu chvíli neprojevil sebemenší soucit a ukázalo se, že z neštěstí lidí spíš těží inspiraci a slávu.
  • Bahňák obvinil barda z toho, že neštěstí způsobil on, aby měl o čem psát. Frank se přidal a místní, kteří rozhovoru přihlíželi, se jali barda zlynčovat.
  • Frank ještě kouzlem zařídil, že jeho kůň ho odmítl odvézt a bard skončil ubitý sekerami.
Družina, bohatší o koně, bardovy peníze a kouzelné dudy, pokračovala na sever, k vílám.
  • I u víl se ukázalo, že mají otrávenou vodu - jejich strom, prorůstající skrze věž z dob císařství, umíral - a jim z toho udumíraly údy a tváře.
  • Víly nebyly moc chytré - teprve dotaz Dětí mraků je přivedl na myšlenku, že otrava je z podzemní vody. A když se Děti zeptaly, zda náhodou neví, kudy do podzemí, ukazalo se, že přímo v kořenech stromů je průchod do jakéhosi komplexu jeskyň s podzemní řekou.
  • Tunel je opravdu dovedl k podzemní řece protékající jeskynním komplexem.
Dung_21.png

Ukázalo se, že podzemí je plné pastí.
  • Panoš nejprve spadl mezi bodce do otrávené vody, vedle mrtvoly jakéhosi utopence.
  • Frank našel dveře s dírou na krmení, za nimi roztrhaného utopence a také schránku na maso pro něco, co za těmi dveřmi žije.
  • Ukázalo se, že tam jsou vězněni divocí psy. Frank jim hodil nalezené maso a kouzlem s nimi promluvil. Slíbil jim svobodu a zjistil, že je tam zavřela a chodí krmit jakási dvojice, žijící v podzemí. Snaha získat psy jako doprovod ale vyšla vniveč, rozutekli se podzemím.
  • Při opuštění psince severními dveřmi na Franka spadl pytel s jedovatými hady, pokousal ho do krku a ten mu opuchl.
  • Shora přišli k římse, kterou chvíli předtím sledovali zespoda a zjistili, že na dobrodruhy, co zdolávají podobné překážky s pomocí lana s kotvičkou tam čekaly nastražené hliněné nádoby se štiplavě smrdící tekutinou. Při tom zahlédli dalšího utopence, jak je sleduje z chodby pod římsou. Dobrivoj po něm vystřelil blesk, ale utopenec uprchl.
  • Další nástrahou se ukázalo být čiré jezírko s rybami a mincemi na dně. Zatímco ho družina zkoumala, utopenec jim vběhl do zad. Haldi ho ale skolil šipkou z kuše.
  • Frank se krátce prolétl na koštěti nad podzemní řekou, aby odhalil možnosti dalšího postupu, ale pak se vrátil a všichni pokračovali suchou nohou.
  • Během dalšího postupu začal panoš zvracet - zjevně se otrávil vodou, když do ní spadl. Velmi ho to oslabilo.
  • Další překážka byla skalní průrva a vodou ohlazené kameny na jejím okraji. Za nimi pak jezírko s ostrovem plným kostí, mastičkářskými a vědmářskými potřebami, dřevěnou lávkou a pevnými dveřmi. Když to Frank zkoumal na koštěti, mluvil k němu v myšlenkách tajemný hlas.
  • Děti s pomocí koštěte a lana překonaly průrvu i jezero a rozhodly se nejprve pro jistotu obhlédnout protější břeh. Haldi tam zakopl o nástražnou šnůru, kterou pořádně neviděl přes Franka letícího na koštěti v čele a celou družinu zasáhl výbuch. Panoše téměř zabilo - zachránil ho lektvar, který mu Frank nalil do krku, Haldimu potrhalo nohy, zbytek družiny to odskákal z lehkými zraněními.
Po návratu k jezeru už je čekala dvojice střelců v otevřených pevných dveřích.
  • Byl to jakýsi travič Tibalt a mutantka Fera, která vzrůstem připomínala jeden z mnoha nepovedených monarchových experimentů - neměla ústa a zdeformovaná hlava ji vyrůstala přímo z ramen.
  • V krátkém rozhovoru Bahňák zmínil, že travičovy aktivity ubližují vílám a jejich stromu a ukázalo se, že něco takového Tiabalt neměl v úmyslu a že ho to docela vzalo.
  • Pozval postavy do svého doupěte, za zavřené dveře, skrz které neproniknou hlasy z hromady kostí.
  • Za dveřmi vyjevil Dětem mraků svůj příběh. Během jednoho z mnoha konfliktů s Monarchem, kdy ještě rod Ralstonů sloužil nekromantovi a Tiabalt byl malé dítě, se Tiabaltovi příbuzní ukrývali zde v jeskyních a vedli partyzánskou válku s Ralstony. Karly děd je tenkrát odhalil a nechal celou rodinu zde, na ostrově zmasakrovat. Tiabalt jako zázrekm přežil v hromadě mrtvol nepovšimnutý, strávil několik dní blouděním v jeskyních a nakonec ho zachránili elfové. Vychovali ho, pak odešel do světa a stal se travičem. Neustále se mu ale vracely noční můry, tak se vrátil sem do jeskyní. Nejprve našel v jeskyních duchy předků, kteří žádali různé podivné věci, ale nakonec zde, u hromady kostí, uslyšel jasný hlas, který mu slíbil, že klidu nalezne jen když vykoná svou pomstu na rodu Ralstonů.
  • Proto před týdnem otrávil vody v podzemní řece a tedy celé údolí. Klidu ale nedosáhl a hlas ho nutí udělat ještě nějakou větší, strašnější věc.
  • Bahňák apeloval na jeho dobrotu, vysvětloval mu, že takhle umře spousta nevinných lidí, že kvůli otravě Bradočané chystají pogrom na elfy a to nakonec obměkčilo Tiabaltovo srdce. Odejít prý ale nemůže, hlas mu to nedovolí.
  • Bahňák nabídl, že mu pomohou dostat se ven a zbavit se těch kostí tím, že je zkrmí Matce. Naštěstí zakročil Dobrivoj a nabulíkoval Tiabaltovi, že to je jen takový obrat, že to znamená návrat k předkům a velkému koloběhu - že to znamená, že mu pomohou je pohřbít. Zároveň že Tiabalta uspí jedním z jeho jedů, aby neslyšel hlas a mohl upustit jeskyně.
  • Tiabalt souhlasil, za předpokladu, že ho bude chránit a hlídat jeho přítelkyně Fera. Ta celý rozhovor opatrně sledovala od dveří s připraveným lukem. Ukázalo se, že jsou si velmi blízcí.
  • Také poskytl družině protijed, aby panoš nezemřel na následky otravy a ostatním se nepřihoršilo v otráveném vzduchu jeskyň.
Děti mraků se pokusily postupně začít balit jednotlivé kostry s pomocí ochranných zranění a připravit je na přepravu k Matce.
  • Jakmile hlas pochopil, o co se snaží, pokusil se ze zbylých kostí sestavit mohutného kostěného hada.
  • Než se ale had dal dohromady, celá družina ho soustředěnými útoky rozbila na jednotlivé kosti.
Po zničení hada se k ostrůvku začali stahovat duchové předků a vznášet svá opravdová přání, která jim pomohou nalézt klid.
  • Frank, ve snaze urvat co nejvíc z hada pro matku, naházel na jednu hromadu kosti Tibaldovy matky i její služky a to rozhněvalo jejího ducha.
  • Tibalt mezitím poslal na věčnost svého dědečka tím, že ho uložil s rodovým mečem.
  • Děti mraků následně přesvědčily Franka, že je lepší kosti vyložit a dokončit obřad, aby duchové dali pokoj.
Na závěr výpravy:
Děti mraků přesvědčily Tibalda, že nejlépe odčiní své skutky tak, že řeku zase očistí protijedem a pak bude pomáhat lidem či elfům jako ranhojič.
  • Slíbili mu, že pohřbí ostatky předků - a tak i učinili poté, co jim ukázal bezpečnou cestu z jeskyň, jen si vzali pro matku ty nejvíc magií nabité kosti ke zkrmení.
  • Na zpáteční cestě se stavily v Bradoku. Za viníka celého neštěstí označili zlynčovaného barda a oznámili Karle, že sehnali léčitele, který dá řeku dohromady a nechaly ho v jeskyních - tak zajistili Tibaltovi klid na práci.
  • Dobrivoj byl v té lži tak přesvědčivý, že vděčná Karla jim dala svůj magický medvědí kožich jako dar.
Magie zkrmená matce: (bez vybavení, co si postavy nechaly na příště)
  • 5x kosti z masového hrobu (střední)
  • 3x jazyk utopence (malý)
  • 1x medvědí kožich (střední)
  • 1x hlava Manfreda z Grauberka (střední - doplnění expů matrošem z minula)
=> 8xp

Matka je nasycena na cca 8 let.

Ukořistěné vybavení:
  • jezdecký kůň
  • sedlo s brašnami
  • malá psí smečka
  • 3 hrsti rudé koky (1 lístek potlačí bolest z LZ, dodá euforii / 1 hrst potlačí bolest i postih z TZ, umožní vidět pravou tvář věcí / 3 hrsti spotřebované naráz potlačí všechnu bolest i postihy ze všech zranění a promění tě v berserka)
  • džbán kyseliny (rychle leptá kůži, dřevo/pomalu kov/způsobuje TZ)
  • Dudy písně utrpení Zahraješ-li na ně tesklivou píseň o nějakém utrpení, získáš si posluchače a svěří se ti, co je trápí
  • 125 st. plecháčů
Ztracené vybavení
  • 100 stříbrných plecháčů
  • lektvar odstraňující krvácivá zranění
Uživatelský avatar
Sarsaparillos
Příspěvky: 1166
Registrován: 27. 8. 2011, 10:15

Re: [Děti mraků] - Zápisy a komentáře kolemjdoucích

Příspěvek od Sarsaparillos »

Výprava XXII. - rok 177 ppm (po probuzení Matky)

Účastníci:
@Frank ten se sundavací hlavou
@Haldi ten s jantarovým okem
@Rena ta s opravdu hodně dlouhýma ušima
@Marpar ten s chapadlem místo ruky
Panoš, Pět koní, šest psů

Moduly
Záporáci
Odehráno: 10%

Shrnutí (TL;DR pro další výpravy, minimum spoilerů)
Děti mraků vyrazily do neprobádaného kraje obývaného tajemnými nestvůrami. Narazily na místní osadníky, jejich příběhy o přízračném lovci a příšeře z blat. Při dalším průzkumu se setkaly s kněžími Církve slunce a společnými silami oslabily místního tyrana, upíra Pietra von Holzkláde.

Průběh (podrobný zápis, spoilery)
Děti mraků se vydaly do neprozkoumaného kraje na jihozápadě, kde byly zahlédnuté různé nestvůry, které z nějakého důvodu nenašly útočiště u minotaura v Klarionu.
  • Děti postupovaly podél bažin a dorazily až do Kraje, kde na jeho okraji zahlédly první osídlení.
Mapa Záporáci 07-02-2022 po hře.jpg
  • Vydaly se po cestě do vsi, před kterou potkaly čtveřici místních. Ti, navzdory hodně zanedbanému zevnějšku a silnému kašli, byli z příchodu Dětí nadšení a zvali je k sobě do vsi k odpočinku.
  • Dětem se situace nezdála a místní osadníky vyzpovídaly. Zjistily, že ves Blatno se má skvěle od té doby, co nad ní drží ochrannou ruku přízračný jezdec; potíže ale pořád dělá nestvůra, která krade a trhá děti i občas dospělé.
  • Přízračnému jezdci vesničané darují mladá děvčata, od kterých si ale jezdec vždy vezme jen věno a o dívky nemá zájem; vesničané se bojí, že mu s nimi brzy dojde trpělivost.
Protože psi Dětí vyčenichaly u cesty zvláštní pach nějaké "velké samice", vydaly se Děti podél bažin po stopě.
  • Dostaly se až do podhůří a cestou zjistily, že stopy patří nějaké obrovské kočce.
  • Když zahlédly osamělou chatu v kopcích, zaslechly od bažin několik vřeštivých hlasů. Haldi se vydal na průzkum a narazil na šestici goblinů, kteří cosi přenášeli na nosítkách.
  • Goblini vzápětí narazili na zbytek dětí a pokusili se jim prodat nějaké informace. Po chvíli dohadování a vyhrožování, které dirigoval Frank, z goblinů vypadlo, že slouží nějaké Tharagavverug, podle nich nejmocnější bytosti v Kraji.
  • Podle jejích rozkazů nosí na blata soudky s kyselinou a zpátky odnáší od čarodějnice Jaguly soudky s léčivými lektvary.
  • Krom toho prozradili, že do chaty poblíž mají zakázáno chodit, stejně tak nesmí chlastat u Chrabrého reka, chodit do nedaleké vesnice Ustraš, musí se vyhnout Troskám obývaným upírem Pietrem von Holzkláde a taky nesmí chodit po cestě skrz les kolem druidského kruhu.
  • A nakonec z nich vypadlo, že jejich ves se jmenuje Hvozdíkov. Děti pak goblinům sebrali jeden soudek s lektvary, pět goblinů uteklo a jeden, Prcek, se radši Dětem přidal do služby; na starost si ho vzal Marpar.
Děti pokračovaly k osamělé chatě, ve které před jejich příchodem najednou zhaslo světlo.
  • Po příchodu, kdy už padla noc, objevily chatu prázdnou a z nedalekého lesa k nim nejprve přiletěly šípy a potom se i ozvala tajemná žena.
  • Na jejich nabídku pomoci s přízračným jezdcem reagovala jen tak, že lepší by bylo zbavit se děvkaře a hajzla upíra z Trosek.
  • Žena jim taky dovolila přenocovat ve své chatě a vydala se za svou vlastní noční zábavou.
Po spánku v chatě Děti vyjely na severozápad ke vsi Ustraš, která leží pod Troskami.
  • Po příjezdu je přivítali místní osadníci, bledí, kost a kůže a úplně lakoničtí.
  • S vesničany právě jednala skupinka kněží Církve slunce, kteří byli k Dětem podstatně podezřívavější.
  • Situaci uklidnil Frank ukázkou Palcátu světla, ale hned potom pozdravil sundáním hlavy, což ve vesničanech spustilo nečekaný amok. Se slovy, že se přízračný jezdec Igor dostal až do vsi, a že se s ním konečně vypořádají, jak si jejich pán Pietro přeje, popadli vidle a pochodně a pustili se do Dětí.
Děti se z Ustraše radši rychle stáhly a za vsí se setkali s pronásledujícími kněžími.
  • Zjistily od nich, že Církev slunce se snaží oslabit upíra z Trosek zbudováním svatostánku v Ustraši, ale přímý zákrok proti upírům je s pomocí Dětí taky možnost.
  • Kněží požehnali Dětem zbraně a v doprovodu paladina Svatopluka se Děti vydaly oklikou k Troskám.
Děti dojely až k Troskám, nedostavěné pevnosti na skalním ostrohu na kraji lesa.
  • Na Troskách Děti přivítala žena zahalená celá v černém, která odmítla pustit Svatopluka a mrmlala cosi o tom, že nemají s Pánem domluvenou audienci.
  • Když Svatopluk odjel a Děti vjely do Trosek, utekla žena do podzemí informovat ostatní a Frank se ji pokusil zastavit.
  • Dostali se do rozhlehlého sklepení, kde už čekalo několik netopýrů, ze kterých se vyklubaly Pietrovy upírky. Frank s panošem se utkali s jednou šesticí, zatímco Haldi a Marpar čelili druhé.
  • Haldi s Marparem si ze střetu odnesli nějaká zranění, ale ve výsledku Děti zvládly upírky pobít.
  • Rena se v mezičase vydala hlouběji do chodeb, kde narazila na samotného Pietra von Holzkláde.
  • Pustila se do něj ztečí, ale po tmě ji Pietro přemohl a nabídl jí stát se jeho zplozenkyní. Rena úplně nezvládla hrát o čas, ale než ji stihl Pietro proměnit násilím, doběhl Frank a sundáním své hlavy pohrozil přítomným upírům Igorovým hněvem.
  • Upírky se vyděsily a stáhly a nakonec i sám Pietro zmizel v jeskyních.
Děti prohledaly upírovo doupě a zjistily, že chodby jsou příliš spletité a občas zatarasené závaly, než aby upíry hledaly.
  • Vybrakovaly proto Pietrovu pracovnu, kde našly i dopisy adresované upírce Emilii, které ovšem Pietro nikdy neodeslal. Vyznává v nich Emilii lásku a nadává na soka jménem Panaretos.
  • Druhým objevem byl magický glejt, ve kterém stálo, že obyvatelé vsi Ustraš jsou ve všech směrech poddaní pánovi Trosek.
  • Za objev těchto tajemství zaplatily Děti daň v podobě poškozené detekční hůlky.
  • Na rozloučenou Děti spálily Pietrovy věci, dopisy a glejt si vzaly s sebou. Jen jeden ohořelý dopis nechaly na místě, aby si upír myslel, že přišel o všechny.
  • A k tomu Frank připsal magickým perem nový dopis, že za útokem stojí Emilia.
Děti odjely s kořistí z Trosek směrem domů k hladové matce.
  • Pod Troskami potkaly paladina Svatopluka a informovaly ho o výsledku. Svatopluk poděkoval za alespoň částečnou pomoc s potíráním temnoty.
  • Dál se Děti stavily v chatě u tajemné ženy. Ta sice ocenila útok na Trosky, ale nepřijala Reninu nabídku spolupráce, jen se rozhodla Děti v Kraji tolerovat. Prý až sní svého panoše, tak budou mít s ní něco společného a bude na čem stavět spolupráci.
Magie zkrmená matce: (bez vybavení, co si postavy nechaly na příště)
  • 9x trofeje z upírek (malé)
  • 1x prokletý glejt k vesnici Ustraš (střední)
    => 4xp
    Matka je nasycena na cca 4 roky.
Ukořistěné vybavení:
  • 3 léčivé lektvary (tržné a krvácející rány)
  • Milostné dopisy Pietra von Holzkláde
  • Goblin Prcek
Ztracené vybavení
  • Detekční hůlka - praskla a je potřeba ji nechat opravit
  • 10 plecháčů na úplatu goblinů
Naposledy upravil(a) Sarsaparillos dne 28. 2. 2022, 17:16, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [Děti mraků] - Zápisy a komentáře kolemjdoucích

Příspěvek od Markus »

Posune se díky zaporakum mapa? Bude se dogenerovavat? :)
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16381
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Děti mraků] - Zápisy a komentáře kolemjdoucích

Příspěvek od MarkyParky »

Díky Záporákům ne.

Trochu jsem upravil proceduru a dogenerovávám ne až po zahrání, ale už při výběru kam se půjde. Abych měl lepší kotext při plánování dobrodružství. Takže okolí Záporáků už na mapě je.

Teď běží hlasování o další výpravě - tak když se vybere něco na okraji známé oblasti, tak se možná dogenerovávat bude. Když se bude čistit/dohrávat prostředek, tak ne.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16381
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Děti mraků] - Zápisy a komentáře kolemjdoucích

Příspěvek od MarkyParky »

Výprava XXIII. - rok 181 ppm (po probuzení Matky)

Účastníci:
@Dobrivoj ten s prasečím rypáčkem
@Orion ten s chápavým ocasem
@Pivocajs ten se stínovýma rukama
@Emily ta se třetím okem

Moduly
Gang lords of Lankhmar
Odehráno: 68%

Shrnutí (TL;DR pro další výpravy, minimum spoilerů)
Děti mraků dorazili do osady Korvulice v Edorském knížectví. Pomohly tamnímu zločineckému gangu a zkorumpovanému klášteru oslabit tamního pána Karla z Korvulic.

Průběh (podrobný zápis, spoilery)
Děti mraků se vydaly navázat kontakt se neznámým knížectvím na severozápadě.
  • Ještě téhož večera narazili v lese na lovčího, který je dovedl na hrad svého pána, Karla z Korvulic.
  • Dobrivoj s sebou měl partu výrostů. Protože ji nechtěli stráže pustit na hrad, poslal je i s 30 plecháči do vesnice zjistit nějaké informace.
Cesta023.png

Na hradě uvítal postavy Karel z Korvulic, který jim nabídl práci.
  • V osadě prý řádí bandité, kteří vymáhají od lidí výpalné. Vede je jistý Bosor. Je to poměrně silná skupina, má podobné počty mužů jako on.
  • "Chrání" obyvatele před jeho výběrčími daní.
  • On s nimi nechce do otevřeného konfliktu, aby v nějaké bitvě nelehla celá osada popelem.
  • Hodilo by se mu tedy, aby Děti mraků vstoupily do jeho služeb, ukázaly banditům, zač je toho loket a přiměly je k poslušnosti před zákonem.
  • Děti se ptali, proč Karel nepožádá o pomoc knížete z Edoru. Karel odpověděl, že v tomhle knížectví je každý pán odpovědný za pořádek na svém panství.
Děti mraků souhlasily se spoluprací za 100 plecháčů na den a nocleh.
  • Ještě před spaním se vydaly na rychlý průzkum osady.
  • Ve svahu nad osadou potkali bandu deseti bouchačů, kteří se jim pokusily dát nakládačku obušky.
  • Děti mraků se nerozpakovaly použít blesků, těžké kuše či palcátu, zabily tři útočníky, těžce zranily velitele a přinutily je k ústupu.
  • Výsměchem na závěr útočníky potupily a rozzuřily zároveň. Bylo zřejmé, že až se přeživší dostanou k Bosorovi, ten bude zuřit.
Korvulice_1181-A.png

Děti mraků pokračovaly do hostince na druhém břehu řeky, vyzvednout své výrostky.
  • Ti prohýřili všechny peníze, vzbudily mnoho pozornosti a nakonec se pochlubily jen informací, kde obvykle Bosorovi muži přepadávají útočníky, co se snaží dostat do jeho věže přezdívané Jáma.
  • Děti mraků i osobně vyzvídaly u hostinského. Z něj ale vypadl jen stesk, že jeho dívka zmizela s Bosorovými muži a od té doby ji neviděl.
  • Emilia si všimla, že během rozhovoru s výrostky se kdosi vytratil.
  • Hlídala příchody k hostinci a podařilo se jí tak na poslední chvíli varovat ostatní, že je čas utéct.
  • Na molu pak s pomocí matoucího obrazce nasměrovala útočníky - asi dvacítku bouchačů s obušky a kyji - do řeky, zatímco Děti mraků i s výrostky zmizely přívozem zpět do vesnice
Další den ráno se družina vydala navštívit chrám Krysího boha, kterého zde všichni uctívají, přestože mají nad vesnicí klášter.
  • Slepý stařec u paty obrovské sochy krysy byl ochotný se s Dětmi mraků bavit pouze pokud přinesou správnou obětinu.
  • Děti nejprve zkusily stříbro, bez výsledků.
  • Poté si všimly, že krysí socha má na sobě jen tenkou vrstvu bláta, jinak je celá zevnitř utvářená z množství zlatých šperků, ozdob a podobně.
Korvulice_1181-B.png

Vydaly se na kolbiště, směnit stříbro za zlato.
  • Pivocajs hravé našel správný krámek, kde je neošidí.
  • Během obchodu se je pokusila okrást dívka vypadající jako nevěsta.
  • Pivocajs ji chytil při činu.
  • Děti mraků jí nabídly, že ji pustí, pokud jim odevzdá podíl na lupu.
  • Dívka se prořekla, že to by "abaty .. ehm, tedy má paní nikdy nepřipustila".
  • Děti správně poznaly, že jde o jednu z jeptišek ze Sovího kláštera. Když si to pak dali dohromady s informací od Karla, že zdroj příjmů kláštera není zřejmý, ale přesto bohatne, snadno jim došlo, že jeptišky jsou v téhle osadě třetím hráčem, který se přiživuje nelegálními aktivitami.
  • Děti mraků jeptišku zlodějku propustily, výměnou za příslib audience u abytyše Sovího kláštera.
Vrátily se ke Krysímu bohu a přenechaly mu správnou obětinu.
  • Slepec nabídl, že nechá krysy nahlédnout za oponu času a prostoru a řekne Dětem mraků, co tam vidí. Za svou obětinu si prý Děti zaslouží 3 otázky.
  • Děti zjistily, kdo v údolí má magické vybavení, že Karel z Korvulic se je chystá zneužít k tomu, aby poštval proti sobě bandity a jeptišky a že abatyši snadno přesvědčí ke spolupráci, když ji Karlův plán prozradí.
Abatyše přijala Děti mraků v táboře, přesně jak jeptiška-zlodějka slíbila.
  • Dobrivoj se nejprve neúspěšně pokoušel abatyši přesvědčit, aby si zvolila stranu, postavila se proti Bosorovi a pomohla Karlovi.
  • Abatyše se mu vysmála - status quo jí vyhovovalo, protože vytvářelo ideální podmínky pro zlodějiny jejích sester. A požádala Děti mraků, aby opustily město.
  • Když ale nakonec Dobrivoj zmínil Karlův plán, abatyše si konečně stranu zvolila - rozhodla se spojit s Bosorem proti Karlovi.
  • Abatyše také vymyslela, že Karlův plán by se mohl použít proti Karlovi - že by po drobné modifikaci mohly Děti mraků zlikvidovat Karlova stínového čaroděje.
Děti mraků několik dnů pracovaly pro Karla, aby si získaly jeho důvěru.
  • Když se to stalo, pověřil je plánem přepadnout nejlepší Bosorovy muže během rozlučky se svobodou jednoho z nich, přezdívaného Kočičí princ.
  • V hostinský se ukázalo, že Kočičí princ si chce vzít dceru hostinského.
  • Hostinský následně využil rozptýlení pozornosti od Dětí mraků, s Orionem seběhl do sklepa a tam otrávil další soudek, určený Bosorvým mužům.
  • Hostinský se bohužel prořekl a Kočičí princ si domyslel, co hostinský chystal.
Děti mraků s opilými Bosorovci začali hrát bojovou scénku, jejíž vyznění měl stínový čaroděj pozměnit tak, aby při pozorování z druhého břehu vypadalo, že útok provedly jeptišky.
  • Emily zabila čaroděje jednou ranou z těžké kuše.
  • Zbytek Dětí mraků se alespoň hezky rozcvičil.
  • Dobrivoj srazil jakoby omylem meč Kočičího prince do vody.
  • Když se ho vydal Kočičí princi hledal, Dobrivoj mu nejprve přetáhl přes hlavu pytel poslušnosti a pak ho utopil v řece.
Na závěr výpravy:
Abatyše nechala Děti mraků obrat Kočičího prince o meč. Zároveň ale rozázala, že přinejmenším za jejího života už Děti mraků do Korvulic nesmí vstoupit.


Magie zkrmená matce: (bez vybavení, co si postavy nechaly na příště)
NIC
=> Oxp

Matka dál hladoví.

Ukořistěné vybavení:
  • 370 st. plecháčů
  • Stínový plášť Dovoluje měnit stíny a přecházet mezi nimi (jako teleport)
  • loutkářův monokl Umožňuje vsugerovat někomu, že je kouzelníků přítel.
  • Meč požírač Je-li používán obouruč, dokáže ožírat lidem zbraně
Ztracené vybavení
Nic
Uživatelský avatar
Sarsaparillos
Příspěvky: 1166
Registrován: 27. 8. 2011, 10:15

Re: [Děti mraků] - Zápisy a komentáře kolemjdoucích

Příspěvek od Sarsaparillos »

Výprava XXIV. - rok 181 ppm (po probuzení Matky)

Účastníci:
@Frank ten se sundavací hlavou
@Haldi ten s jantarovým okem
@Rena ta s opravdu hodně dlouhýma ušima
@Aader ten s beraní hlavou
Panoš, Prcek

Moduly
Záporáci
Odehráno: 30%

Shrnutí (TL;DR pro další výpravy, minimum spoilerů)
Děti mraků se vrátily do kraje obývaného tajemnými nestvůrami, kde se před čtyřmi lety střetly s tygrodlačicí a upírem Pietrem von Holzkláde. Tentokrát prozkoumaly část blat, navštívily hospodu U Chrabrého reka, poznaly krásy i sílu lesa víly Gormal a uzavřely napjaté spojenectví s černokněžníkem Uzbatabundem.

Mapa Záporáci 28-02-2022.jpg

Průběh (podrobný zápis, spoilery)
Děti mraků probudila nezvykle hladová matka a obzvláště citlivé na magii je vyslala pro potravu. Děti se vydaly na západ a zamířily přímo na blata.
  • Děti postupovaly proti proudu řeky bažinami, až v dáli zahlédly podivnou konstrukci. Goblin Prcek je informoval, že jde o obydlí čarodějnice Jaguly.
  • Děti nechaly koně u řeky a vydaly se k podivnému stavení, které ze všeho nejvíce připomíná mrtvé tělo obrovského pavouka.
  • Zanedlouho je dohnal Prcek s koňmi a panošem, které pronásledovaly přízraky padlých bojovníků.
  • Děti se pokusily s přízraky komunikovat a zjistily, že táhnou do boje ve jménu nějakého Dobromila na nějakého Evilióna.
    Přízraky si sice hleděly svého, ale Frank podporovaný Renou se rozhodl zaútočit. Společně přízraky pobili, ale Rena to odnesla vícečetným zraněním a Haldi při snaze pomoct jim zasáhl sám sebe bleskem z luku.
  • Děti posbíraly ektoplazmu z přízraků a pokračovaly k Jagule.
U Jaguly Děti narazily na zvědavou čarodějnici.
  • Děti Jagule vyřídily, že její intrikářská sestra jí už nebude dělat problémy.
  • Děti nebyly schopné pořádně vysvětlit, jak o intrikách ví, a nebyly schopné rozptýlit Jaguliny obavy, že si jdou teď pro ni, takže nakonec se sebraly a šly o dům dál.
  • Při odchodu narazily na dvojici vesničanů z nedaleké Obilné, kteří se k Jagule vydali pro léčení nemocné ženy. Vyděšeně dětem vysvětlili co a jak a potom utekli.
Děti pokračovaly podél řeky na západ k Chrabrému rekovi
  • Po příchodu do hospody je zaskočil statný válečník, který v nich viděl příležitost získat trofeje, ale Frank ho rázně uklidnil.
  • Během večera Děti zjistily několik zajímavých věcí o okolí:
  • Pietro von Holzkláde je nezvěstný, Trosky už neobývá a dobrodruhové tam vyráží na výpravy za zapomenutými poklady.
  • V Ustraši se děje něco divného, ale ves má pod kontrolou Církev světla a je potřeba zjistit od nich, co se tam vlastně děje.
  • Největší zálusk mají místní hrdinové na tygrodlačici a přízračného jezdce, kteří se pohybují v okolí, ale nikdo je zatím nedokázal skolit.
  • Děti také zjistily, že nedaleko hospody je uprostřed lesa druidský kruh a v něm žijící víla, která je sice strašně milá a hodná, ale občas se od ní někdo nevrátí.
Děti přespaly do rána a pak vyrazily do lesa za vílou.
  • Zarazil je čarokrásný les s dokonalými scenériemi a kouzelně úžasnými zvířátky.
  • Frank oslovil kolemjdoucí srnu a zjistil, že ji ovládá nějaká vyšší síla, nejspíš víla. Ta se najednou ztratila řešit něco neodkladného.
  • Dál po cestě Děti zaslechly hrozný lomoz a díky Prckovi zjistily, že půjde o gobliny.
  • Narazili na čtveřici goblinů-nosičů, která se dohadovala a fackovala s dvojicí obzvláště špinavých, otrhaných a vyjukaných goblinů. K hašteřící skupině se zároveň z lesa stahovala zvířata včetně vlků.
  • Děti se stáhly, protože nechtěly riskovat konflikt, jen na hlasitě apelujícího Aadera skočila dvojice vlků.
  • Když les utichl, našly Děti už jen těla mrtvých goblinů, raněného vlka a u něj plakající vílu. Haldi pomohl vlkovi s ošetřením a Děti za to od víly zjistily, že ta nadevše miluje klid a mír a velmi ji rozrušilo, jak musela vyřešit spor mezi gobliny.
  • Děti ukořistily soudky s kyselinou, které goblini nesli k Jaguli a taky těla mrtvých goblinů, kterých slíbili, že se zbaví.
  • Děti se vyptávaly na to, jaké další konflikty vílu trápí a s čím by mohly pomoct. Když víle prozradily, co jsou vlastně zač a k čemu potřebují magii, zjistily toto:
  • Zjistily, že od té doby, co je upír Pietro na cestách a hledá jakousi Emílii, je celkem klid na Troskách. V Ustraši je ale nějaké ztělesnění zla, temnoty a zkaženosti a Církev s tím nechce od víly pomoct.
  • Na severu žijí skřeti přinášející válku, jejich průzkumné oddíly dorazily i ke Gormal.
  • Na východě loví tygrodlačice, která zabíjí jen pro zábavu, což je v rozporu s přírodou.
  • Na jihu je na vrcholu hory jakýsi zdroj zlé magie a i dole v podzemí pod horou se děje něco podivného.
  • Daleko na západě žije na břehu jezera někdo, kdo prý přeměňuje a vzájemně kombinuje lidi a zvířata, což je taky proti přírodě a proto špatné.
  • Jen na přízračného jezdce nesmí Děti ani sáhnout, protože ten je hodný a chrání slabší a potřebné.
Po načerpání nových informací se Děti rozhodly prozkoumat horu na jihu.
  • Cestou k hoře zahlédly dál na jihu obrovskou korunu stromu tyčící se nad hvozd; stromu, u kterého určitě žijí elfové a možná i nějaký lešij.
  • Pod horou narazily na osadníky - horníky, kteří se svými vozy opustili doly rozhodnutí zkusit štěstí jinde. Podle nich se na vrcholu hory usídlil černokněžník, který otrávil mysl mnoha lidem a je jen otázkou času, než zkazí i ostatní.
  • Děti pokračovaly do prosté osady pod horou a vlastními silami nahoru. Cestou na ně narazil vyjukaný muž, Jonáš, který je přivítal ve jménu "pána" a vedl nahoru.
  • Cestou Děti musely čelit intenzivnímu bolehlavu, který Frank málem odnesl ztracenou hlavou.
  • Nahoře se Děti setkaly s černokněžníkem Uzbatabundem, trpaslíkem, který obývá vrchol hory.
  • Černokněžník se ukázal být schopný číst dětem některé myšlenky a Frank mu prostě oznámil, že hledají magii a chtějí s ní nakrmit matku. Černokněžník přiznal, že proti Dětem nemá šanci, ale než aby s ním bojovaly, mohl by jim nabídnout lepší magickou kořist jinde. Vysvětlil jim, že žije dlouho a dokáže Dětem pomoct zajistit si lepší zdroj magie, než zvládnou sami. On přitom chce jen více moci pro své kdovíjaké plány. O okolí řekl Dětem toto:
  • Na jih od hory ve hvozdu u obrovského stromu žijí prastaří elfové prosycení magií a s nimi lešij.
  • Někde na severu se schovává bazilišek, určitě lepší trofej, než starý kouzelný trpaslík.
  • A na západě u jezera žije žena, která má celou magií poháněnou dílnu a určitě u ní bude co vzít.
  • Děti prozatím kývly na spolupráci a vydaly se po svých.
Děti pomalu vyrazily zpět domů.
  • Cestou se zastavily na blatech a vrátily Jagule její soudky s kyselinou. Frank za to vyjednal tři léčivé lektvary.
  • Jagula vysvětlila, že blata vznikla na místě dávné bitvy mezi dvěma císaři, Eviliónem a Dobromilem, a těla tisíců padlých dodávají energii její výrobě lektvarů - příště už Děti nesmí zabíjet další přízraky.
  • Jagula taky Děti upozornila, že by neměly přepadávat gobliny se zásilkami kyseliny, protože paní Tharagavverug prý určitě nechtějí dráždit (a to děti vysvětlily, že za smrt goblinů nemohou).
  • Haldi se zeptal na možnost opravy detekční hůlky a zjistil, že na břehu jezera žije jakási Fanka, která je prý mistr na práci s technikou a magií. A že kdyby Děti někdy šly tím směrem, Jagula má pro Fanku nějaké psaní.
  • Nakonec Děti zjistily, že když pro Jagulu příště něco udělají a ukáží, že se s nimi dá jednat, mohou od ní získat nějaké další lektvary.
Magie zkrmená matce: (bez vybavení, co si postavy nechaly na příště)
  • 12x ektoplazma z přízraků (malé)
    => 4xp
    Matka je nasycena na cca 4 roky.
Ukořistěné vybavení:
  • 3 léčivé lektvary (tržné a krvácející rány)
  • Šest mrtvých goblinů
Odpovědět

Zpět na „Vaše hraní - příprava, rady, zápisy a PbP“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů