[Děti mraků] - Zápisy a komentáře kolemjdoucích

Zápisy a zážitky z vašich her, pomoc s přípravou, společné hraní.
Odpovědět
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16381
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

[Děti mraků] - Zápisy a komentáře kolemjdoucích

Příspěvek od MarkyParky »

Zde budu dávat zápisy z WM kampaně pro účely debaty na RPGF/zvědavé čtení.

Je to mirror toho, co si vedu jinde, takže se klidně nebojte komentovat, reagovat.... nebo se inspirovat k zapojení.

V každém zápisu je vždy v úvodu soft-spoilerové shrnutí (kdybyste si nechtěli vyspoilovat hraný modul), a pak kompletní popis (pro ty, kterým spoilery nevadí/už to četli/hráli)....
Naposledy upravil(a) MarkyParky dne 18. 7. 2021, 09:57, celkem upraveno 2 x.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16381
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Děti mraků] - Zápisy a komentáře kolemjdoucích

Příspěvek od MarkyParky »

Markus píše:Chápu to správně, že celou tu první polovinu sezení (zhruba před mapkou) jsi vykřesal z tohohle?
Z drtivé většiny ano, ale byl tam i pár věcí, co vyplynulo z předchozích her/jiných modulů.

Třeba to s tím peklem a rarachy vyplývá z odehraného Saturnine Chalice a nedalekého Into the Lanf of Dead.

Markus píše: Tak jako je to obdivuhodné... ale zároveň je vidět, jak moc jsi toho musel „dopracovat“, jak s oblibou říkávám. Byla to improvizace přímo ve hře, nebo sis to rozpracovat už v rámci přípravy na sezení?
Z přípravy jsem měl jen to, že role Johany a Edwiga budou prohozené (pže k prvnímu setkání s Edwigem došlo před 50 lety) a že démon bude zaseklý.

Zbytek vznikl za hry.

A do záznamu je dobré říct, že nejen mým rozhodnutím. Nejedná věc vznikla tak, že se na to někdo zeptal.
Markus píše:Ze všeho zmíním například to, že text zmiňuje knihovnu se „spoustou okultních textů“, kdežto ty už explicitně nabízíš dvě konkrétní knihy s přesným popisem. To je IMHO to, co mělo být už v textu modulu (ale to by ho natáhlo), aby mi to šetřilo práci.
Nevnímám to jako práci navíc.

Práci by mi to ušetřilo jen tehdy, kdyby ty knihy z modulu přesně trefily to, co jsem tam s hráči řešil. Ale to se zas tak často nestane.

S generickou knihovnou jsme je mohl nechat najít odměnu, která opravdu adresovala něco, co potřebují v rámci rozehraných zápletek. Nějaké info o ritualech domácích skřítků shání právě kvůli tomu jak dopadlo hraní Saturnine Chalice. A tady se to dost nabízelo, s její pomocí vysvětlit homunkula.

To Quentin jako autor modulu nikdy nemohl tušit, protože tohle je vazba mimo modul. Takže konkrétní jiná kniha, vymyšlená od něj, by mi stejně nikdy nepomohla tohle zajistit.
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [Děti mraků] - Zápisy a komentáře kolemjdoucích

Příspěvek od Markus »

Těší mě, že někdo konečně tu Prasnici prošel důkladně. Ale teda takhle z přečtení to působí jako překvapivě čistý a pohodový průchod, dokonce ani nikdo nezařval. Kde je ten body horror? :>;o) Jaké to bylo při hře?
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16381
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Děti mraků] - Zápisy a komentáře kolemjdoucích

Příspěvek od MarkyParky »

Markus píše: 31. 10. 2021, 09:35 Těší mě, že někdo konečně tu Prasnici prošel důkladně. Ale teda takhle z přečtení to působí jako překvapivě čistý a pohodový průchod, dokonce ani nikdo nezařval. Kde je ten body horror? :>;o) Jaké to bylo při hře?
Nikdo nezařval protože měli s sebou "hůlku přenášení zranění" ze Slangy (ta co má šanci 1:12 že praskne) a ještě měli štěstí, že jim při všech jejích použitích (byla potřeba 4x) padl pokaždé silný úspěch, takže nejen zacelila ránu, ale i vytlačila ven červy a hnis.

Pravděpodobnost, že to takhle napadá, byla něco kolem 6%... ale napadalo. A zároveň byla kumulativní šance 33% že praskne ... a nepraskla. A já v tomhle respektuju kostky, kdyby jim to alespoň jednou nepadlo, tak klidně červíky pod kůží rozehraju, ale kostky si to nepřály.

To mělo vliv i na atmosféru, která se se vyvíjela.

Dokud se tumoři neobjevili a hrdinové spíš nacházeli stopy jejich působení, tak byla docela hutná. Kráska většinou hrává dost careless, ale když se po propadnutí skrz mech k prasnici nechala raději vytáhnout zpátky, místo toho aby začala sólovat průzkum, tak jsem si říkal, že to funguje.

První bitka se čtyřmi tumory byla trochu šok, protože jsem je asi nedokázal popsat dost hrůzně, plus Frank hraje tanka, takže se postavili tumorům dost čelem. Což samozřejmě mělo drsné následky ... ale jak jsem psal výše, hodně jim přály kostky na té straně léčení, takže šok velmi rychle přešel do atmosféry Bčkového zombie hororu .. a tam už zůstal.

Po prvním boji už hrdinové věděli co čekat, hráči i celkem dobře odhadli ty místa, kde byly připravené "lekačky" takže byli připravení a sundavali zbylé tumory z dálky. Jen u jednoho z těch tunýlků to Frankovi jednou nepadlo, ale pak zase kostky dobře hodily nasazení čistících krabíků..

Na závěr se atmosféra změnila zas až u té zbroje, ale to kvůli tomu pitoresknímu popisu a prasečí podobě. Že je prokletá samozřejmě odhadli, ale Frank to stejně zkusil nanadat :)
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [Děti mraků] - Zápisy a komentáře kolemjdoucích

Příspěvek od Markus »

Tu zbroj Frankovi přeju. Je to moc pěkný magický předmět. :)
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16381
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Děti mraků] - Zápisy a komentáře kolemjdoucích

Příspěvek od MarkyParky »

Situace v roce 108 ppm
Map014-A.png
Map014-F.png
- Sv. Modrá / Řád / Sedkramské hradiště
- Tv. Modrá / Řád / Povodí na severozápadě, vládce neznámý
- Stříbrná / ??? / Slanga
- Šedá / Smrt / Nekromant Monarch
- Sv. zelená / Divočina / Minotaurus
- Tm. zelená / Divočina / Čarodějky
- Růžová / Chaos / Kultisté
- Oranžová / Chaos / Barbaři Pavoučího klanu
Pověst a vztahy:
Sedkramské knížectví:
Pomalu se na Děti mraků zapomíná ... přinejmenším mezi panstvem.
plebs Dětem mraků fandí, ale mnohem opatrněji (zhoršení): +1
panstvo je chce zlikvidovat (zhoršení): =-1
vojsko je má za nepřátele (zhoršení): =-1
klan Ryby je chce zlikvidovat (zhoršení): =-2

Povodí na severozápadě
doposud nemáme kontakt

Nekromant Monarch
Uzavřena křehká dohoda, co se nedmítá
Nekromant nabídl spolupráci z pozice síly. Trochu se uklidnil, že Děti drží slovo, vyklidily pole a neotravují (-1)

Slanga
Navázány přátelské vztahy jak s nemrtvou paní Johanou ze Slangy, která vládne de-jure, tak s protřelou obchodnicí Lyrou, která vládne de-facto.
Johana ze Slangy je potěšena přátelským vztahem s Bellou z Vajlantu: +1
obyvatelé Slangy uvítali ochotu pomoci i to, že je Děti mraků zbavily zdroje kostilamné horečky: +1

Přívrženci učení minotaruova
Děti mraků přímo pomohli Thelemovi dostat se k Minotaurovi, a Minotaurovi předtím uprchnout.
Příznivci minotaura (beze změny): +1 přízeň

Čarodějný koven
Děti mraků na jednu stranu pomohly svým zásahem z rozhádané pětice čarodějek udělat sjednocený koven + odhalily začínající nekromantku a zrádkyni v jejich středu, zároveň ale čarodějky okradly o množství magických itemů i nejdůležitější věc, co chránila jejich hvozd.
Astrid, Matka Mab, Tichava: -1 spravedlivý vztek
Emalína, Zora (pokud přežily): -2 nenávist, touha po pomstě

Kultisté chaosu:
Děti mraků otevřeně napadly uctívače Chapadla
Uctívači Chapadla jsou v otevřené válce: (zhoršení) -2
Ostatní sekty kultistů jsou nedůvěřiví: (zhoršení) -1

Barbaři
Barbaři pavoučího klanu získali díky dětem zpět část svého domova. Děti mraků pomohly Johanovi se získání materiálů na pokusy s červivou magií.
Barbaři díky tomu získali na vlivu a obsadili území na sever až k moři.
Barbaři Pavoučího klanu jsou spojenci: (zlepšení) +2

Vývoj zajímavých NPC
Dvojvěž nekromanta Monarcha
Bývalý dobrodruh Arko - zemřel, když bránil Zvon před nemrtvými, jeho klony se staly Monarchovou armádou
Požírač duší - podivný konstrukt, osud po zničení Zvonu Monarchem je neznámý

Tvrz Grauberk
Rod z Grauberka (nevěsta a spol) - potomci Nastaši žijí kdesi v exilu
Rod z Kenmotu (ženich a spol) - zemřeli, nejspíš rukou kultistů

Sedkramské panství
Rybář - tajemný vůdce klanu Ryb - Nejspíš je to putovní titul.

Rzivý čaroděj Šílba
Byl podražen a okraden, poštvává na Děti mraků Rytíře. - Není jasné, ke které frakci patří.

Slanga a močály ospalých ryb
Johana ze Slangy - (14 / 86+ mrtvá) - zemřela ještě před příchodem Dětí mraků, otec ji oživil, teď vládne Slanze a teskní po otci, jehož duše trpí v pekle.
Vědma - Je kontakt na nákup velmi silných magických léčiv za velmi neobvyklé ceny.
Hospoda, rybáři, loděnice - kontakty na nákup
Hvozdy na jihu
Minotaurus - osvobozen z Monarchovy dvojvěže, usadil se v osadě jih od hvozdu
Theleme - zachráněn Dětmi mraků, vydal se k Minotaurovi
Manfred z Grauberka (prvorozený syn, netvor) - naposledy viděn při hledání Minotaura

Barbaři
exKrál Donar (77+) - zemřel sešlostí věkem
Královna Gwel (67+) - zemřela statečně v boji při dobývání severu
Mají nového vládce, zatím nezjištěno jakého, ale spojenectví drží díky Johanovi
Pavoučí a červavý kouzelník Johan - věčné v lihu, spolupracuje, kdyź ho děti opijí
Barbaři jsou kontakt:
- prodej lootu z kupeckých karavan za standardní ceny
- výměna useklých rukou strážců karavan za neobvyklé a zajímavé zbraně
Co se týká prasnice, tak Johan získal všechny cysty, co potřeboval, ona zimu jakš takš přežila, ale příští rok už se do tohoto zimoviště nevrátila ... našla si jiné hnízdiště, kde ji nikdo nebude opižlávat.

Vejlant
Rod z Vejlantu vyvražděn Rarachem (55+) - mrtvola kostra Veroniky, poslední z rodu, je napíchnutá na kůlu pŕed hradem a odrazuje návštěvy
Na hradě začal strašit pro změnu rarach ze Slangy (14+)

Další zajímavé novinky
Devalvace malých denárů pokračuje, sice pomalu, ale stále. Aktuální kurz je 5 malých stříbrných denárů za 2 velké stříbrné denáry.
Vzácně se objevují dlouhé meče a bastardy.
Vzácně se začínají objevovat cvičení váleční koně a látkové či kožené čabraky.
Běžně se dají koupit těžké kuše a pavézy.
Běžně se dají koupit kyrysy a plátové zbroje.
Vzácně si vesničasné staví dvojdílné domy s temnicí a světnicí.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16381
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Děti mraků] - Zápisy a komentáře kolemjdoucích

Příspěvek od MarkyParky »

Výprava XIX. - rok 108 ppm (po probuzení Matky)

Účastníci:
@Bahňák ten, co mu roste tráva z kůže
@Leon ten s hřívou
@Frank ten se sundavací hlavou

Moduly
Shattered Hope
Odehráno: 100%
Nastrassia's Wedding
Odehráno: 100%

Shrnutí (TL;DR pro další výpravy, minimum spoilerů)
Děti mraků se vydaly ke stříbrnému dolu obsazenému kultisty. Na místě zjistili, že stejný nápad dostal i Sedkramský kníže a vyslal na místo oddíl vojáků pod vedením Nihila z Grauberka - vnuka Nastašy, které kdysi pomohly před nevyžádanou svatbou. Ukázalo se, že v dolu neřádí přímo kultisté, ale jakýsi démon s mutačník kamenem. Děti vyčistily důl od démona i jeho zplozenců a odvezly kámen pryč.

Slovo dalo slovo a na zpáteční cestě se Děti ještě rozhodly Nihilovi pomoct vyčistit od kultistů Grauberk, výměnou za přátelské vztahy a přímluvu, která zlepší jejich reputaci v Sedkramu. Tvrz z části přestavěnou na svatyni se podařilo dobýt. Cestu Dětem mraků zkřížila čtveřice asasínů, která se shodou okolností ve stejný čas vydala zabít velekněžku kultu. Setkání skočilo pro asasíny špatně, v nastalém zmatku ale ze svatyně uniklo sedm divokých démonek, osvobozených od pout kultistické magie.


Průběh (podrobný zápis, spoilery)
Děti mraků se vydaly po bývalé obchodní stezce, aby obhlédly situaci
  • Mezi Slangou a Grauberkem už je cesta v dezolátním stavu.
  • Grauberku se obloukem vyhli.
  • V Igrikově osada zanikla, zůstala tvrz na kopci. Barbaři tam také mají zakotvenou veslici, se kterou podnikají nájezdy podél vody.
  • Pohostinství Pod jabloní vede nový majitel. Obchodu se moc nedaří, takže farmaří. Tak jednou do roka sestaví obchodníci karavanu a pokouší se projít přes barbarské území - karavanu sestavují u něj v hospodě, tak to má kšeft.
  • Umí stále dělat léčiva po babičce - stal se dodavatelem.
Děti dorazily do blízkosti dolu a narazily na vojenský tábor.
  • Hlídka z tábora, jakýsi horlivec jménem Jurc opustil hlídku a vyrazil Dětem mraků na proti, když je viděl.
  • Než skončilo uvítání, přijel ho seřvat rytíř Rajand, který velí pěchotě z tábora
  • Rytíř Rajand přišel o ruku v bojích s nemrtvými, nad kterými Monarch ztratil kontrolu a zužují kraje na východě, proto se pokusil Děti mraků odmítnout.
  • Po chvíli přesvědčování připustil, že o tom rozhodne velitel tábora, pan Nihilus z Grauberka.
ShatteredHope_zapis.png

Děti následovaly Rajanda do tábora za velitelem.
  • Velitel si dobře pamatoval, kdo zachránil jeho babičku Nastašu před svatbou i kultistickým masakrem a uvítal Děti mraků s nadšením.
  • Vyjevil jim, že právě kvůli této historii se přihlásil vést vojáky vyčistit důl.
  • Po příjezdu vyslali do dolů dva oddíly průzkumníků, ani jeden se nevrátil.
  • Pak se pokusili o frontální útok. Na mostku před vstupem do dolu se srazili se zmutovanými hlídkami, zpanikařili a během úprku téměř polovina padla.
  • Teď čekají na posily, ale ty už několik týdnů ze Sedkramu nepřichází. Pomoc Dětí mraků, specialistů na nestvůry, by jim přišla vhod.
Děti strávily odpoledne a noc v táboře
  • Frank trénoval vojáky, Bahňák vyzvídal detaily o útoku a úprku - zjisti, že můstek přes trhlinu v dole je zhroucený.
  • Leon šel prozkoumat stavbu hlídanou knížecími strážemi. Byli v ní zajatci podezřelí z kacířství a příslušnosti ke kultistům.
  • Ukázalo se, že to jsou vesničané z okolních vesnic, kteří chodí do děsivého dolu krást knížecí stříbro.
  • Knížecí stráže konstatovali, že to je dobré - alibi, znamená to jen useknutí ruky, ne upálení na hranici.
  • Leon je ukecal k tomu, aby vesničané dostali jen pořádný výprask. Luboš z osady Černovoda byl velmi vděčný a bude si to pamatovat.
  • V noci se nespalo dobře - v táboře všichni měli zlé sny, ze spaní křičeli o chapadlech, očích, krvi a tak..
Následující den ráno se Děti mraků vydaly do dolu.
  • Povrchová část dolu byla plná šedozelené lepkavé mlhy, která snižovala viditelnost
  • Cestou narazili na dřevěné kolejnice, v jednom místě roztrhané a poházené po okolí. Nedokázali zjistit, zda to způsobil výbuch nebo nějaký velký tvor.
  • Ve starém důlním skladišti nalezli velké množství mrtvol, nových i starých. Mnohé z nich nesly známky mutací.
  • Hlouběji v povrchové časti dolu narazili na kaluži šedomodrého slizu, která vykondenzovala z oné mlhy. Cosi v ní bublalo.
  • Bahňák přitáhl koleje a položil je napříč přes louži, aby se dalo přejít suchou nohou.
  • Stejným způsobem pak Děti mraků překonaly i zborcený můstek u trhliny.
Děti mraků vstoupily do doly
  • Bahňák a panoš neměli plynové mastky a zelenošedý dým, který zde byl ještě hustší, začal být nepříjemný .
  • Na zemi byla spousta mrtvol vojáků - panoš začal mít strach.
  • Z postranní chodby na ně zaútočil zmutovaný voják. Podařilo se ho ubít, ale záblesky bleskového luku upozornily na přítomnost Dětí mraků nestvůry hlouběji v dole.
Po levé straně se za dřevěnou přepážkou pracovny skrýval jeden z vesničanů, co kradli stříbro.
  • Když Bahňák vrazil dovnitř, vyděšený po něm hodil kámen.
  • Bahňák s Leonem ho uklidnili a ukázali mu cestu ven.
  • Frank mu naopak pohrozil, aby bylo jisté, že ho třeba nenapadne shodit provizorní lávku z kolejí.
  • Na zdi našly Děti mraků plánek se dvěma zajímavými místy - Divnokámen na konci tunelu a Plynová kapsa ve vyztužené odbočce doprava.
Za dalším rohem se na hrdiny vrhli čtyři zmutovaní horníci.
  • Potyčka trvala krátce.
  • Panoš se ovšem choval příliš neohroženě ... a dostal velkým kamenem z praku.
  • Bahňákovo dýchání se ne a ne zlepšít.
Děti mraků se vydaly k Divnokameni.
  • On byl zdrojem hustého dýmu.
  • Leon se pokusil ho dotknout, navzdory Frankově varování.
  • Po dotyku se začalo Leonovo tělo měnit.
  • On se ale zatvrdil, zatnul zuby a nakonec kouzlo vyvanulo, aniž by ho zmutovalo.
Jakmile se Děti mraků pokusily kámen zabalit do celty, zaútočil na ně jakýsi démon.
  • Drsná potyčka s teleportujícím se démonem vyřadila panoše a přinutila Franka propůjčit síly od své prasečí zbroje.
  • Když získaly Děti navrch, démon se teleportoval do mlhy a vysmál se jim, že je klidně vyhladoví.
  • Leon ho vyprovokoval se ukázat.
  • Jak se neustále Dětem mraků vysmíval, rozčílilo to kliďase Bahňáka a ten mu rozsekl čelist.
  • A s rozseknutou čelistí nedokázal znovu vyřknout teleportační formuli a konečně byl poražen.
Poté se Děti mraků vydaly prozkoumat plynovou kapsu.
  • Tahle část dolu byla podpíraná četnými výdřevami a plná plynu smrdícího po kravských lejnech
  • Když se z temnoty vynořil zplozenec chaosu, Leon na něj vystřelil bleskovým lukem.
  • Tím odpálil plynovou kapsu, výbuch lehce ožehl Leona s Bahňákem a smetl Franka, ale zbroj mu podruhé propůjčila sílu, takže neskončil na uhel.
  • Následně se zhroutily podpěry, ale Leon s Bahňákem nemohoucího Franka vytáhli ven.
  • Když vylezli z oblaku prachu, vítr už rozfoukával zelenošedý dým a vstup do dolu osvítilo slunce.
Intermezzo:
  • Povzbuzen úspěchem, rozhodl se Nihilus z Grauberka rychle shromáždit muže a táhnout na Grauberk a i ten vyrvat ze spárů kultistů.
  • Děti mraků domluvili průchod tohoto oddílu skrze babrarské území. Ručí však svým spojenectvím s barbary za to, že pán z Grauberka nezneužije situace a nepokusí se vyhnat barbary z Igrikova.
Druhá část zápisu později.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16381
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Děti mraků] - Zápisy a komentáře kolemjdoucích

Příspěvek od MarkyParky »

.. pokračování zápisu ..

Děti mraků v doprovodu 40 vojáků, dvou rytířů a Nihila z Grauberka dorazili před brany rozestavěného kultistického kláštera. Mapku nemám, nebylo to připravené dopředu.
  • V lese cestou si vojáci vyrobili beranidlo
  • Po soumraku rovnou zahájili frontální útok na bránu.
  • Bránu bránili jen dva kultisté s pomocí magických střel. Kušníci je velmi brzo udolali.
  • Zatímco brána vzdorovala, v zadní části kláštera začali kultisté s nějakým rituálem.
  • Leon po zabití strážců brány vylétl na jednu z věží a poslal do obřadiště ohnivou kouli.
  • Zároveň záhlédl loďku se čtyřmi zakuklenci, jak ke klášteru přijíždí od jihu.
Výbuch přerušil rituál.
  • Dírou v prostoru vlétlo dovnitř 9 démonek. Bylo vidět, že jich bylo nachystáno mnohem víc.
  • Všechny kultisty kolem obřadiště to usmažilo.
  • Výbuch probral akolyty v jižní části kláštera a velekněžku v severní.
  • Vojákům se zároveň podařilo vyrazit bránu.
  • Čtveřice neznámých přistála u branky, vstoupila dovnitř a ztratila se ve stínech kláštera.
Frank a dva vojáci se pustili do ubikací v jižní části.
  • Jako smršť se prohnali mezi probouzejícími se akolyty a zanechali za sebou krvavou lázeň.
  • Když se dostali k poslední ubikaci, zjistili, že je tajemná čtveřice předběhla. Krvavé stopy vedly k dlouhému domu uprostřed.
  • Arcikněžka na severu vyšla před dům a začala ovládat uniklé démonky.
  • Ty se sešikovaly nad dlouhým domem a vydaly se naproti vojákům.
  • Skvělá salva kušníků pod velením Leona dvě z nich sestřelila - nezabilo je to, ale propadly střechou kamsi dovnitř dlouhého domu.
Frank a dva vojáci se vrhli do dlouhého domu, Leon je následoval se zpožděním.
  • Ukázalo se, že tajemná čtveřice jsou asasíni - uspali šipkou z foukačky arcikněžku.
  • Ovládané démonky se utrhly ze řetězu.
  • Frank vtrhl dovnitř - a málem dostal od asasínů nakládačku, naštěstí ho následovali vojáci (jeden pak zdrhnul, když zjistil, proti čemu stojí), pak Leon.
  • Do zmatku také vtrhly dvě sestřelené démonky.
  • V bitce nakonec Děti mraků zvítězili (přičemž uzavřeli rychlou dohodu o neútočení s démonkami), dva asasíni ale unikli.
  • Jeden doběhl k arcikněžce, zabil ji a něco ji ukradl.
  • Frank mu nadběhl temnotou při pokusu utéct, porazil ha a získal amulet, který ukradl.
  • Druhý asasín zmizel ve tmě, pronásledován dvěma démonkami.
Pěchota mezitím obsadila klášter.
  • Dobyla nebo zajala zbylé akolyty.
  • Kušníci ještě chvíli bojovali s démonkami, další dvě zabily, pak se zbytek rozlétl s šíleným smíchem do všech stran.
  • A klášter byl obsazen a padl zpět do rukou rodu z Grauberka.
Na závěr výpravy:
  • Přišla na přestřes otázka, zda Nihilus z Grauberka dodrží své slov, zejména co se týká příměří s barbary. Ukázalo se, že ano.
  • Děti mraků si jako odměnu odnesly veškerý magický loot.
  • A padla domluva, že Nihilus se postará o obnovení zarostlé cesty na západ.
Magie zkrmená matce: (bez vybavení, co si postavy nechaly na příště)
  • 1x mutační divnokámen (velká 3)
  • 1x hlava démona (velká 2)
  • 1x hlava zmutovaného vojáka (střední)
  • 2x rohy démonky (střední)
  • 4x jazyk zmutovaného horníka (malý)
  • 2x asasínské kočičí drápy (malé)
  • 1x náhrdelník magie démonické mysli (střední)
  • 5x amulet magických střel (malý)
  • 1x svitek ohnivých koulí (malý) <= tady si nejsem jistý, jestli se nespálilo nakonec něco jiného?
=> 12xp

Matka je nasycena na cca 12 let.

Ukořistěné vybavení:
  • 2x svitek ohnivé koule (malý)
  • Stříbrné šperky v hodnotě 12 velkých denárů
  • 3x dýka
  • 1x asasínské kočičí drápy (malé) - zbraň (LZ) a zároveň dovolují kočičí pohyb, z výšky spadnout vždy na 4 a pod...
  • 3x foukačka se sadou otrávených šipek (střední)
  • 3x škrtící struna (malá)
  • 3x tmavý plášť (střední)
  • 1x lano s kotvičkou
  • 1x sada šperháků
  • 1x amulet magických střel - dávají LZ autohitem

    Ztracené vybavení
    Jeden zajímací pytel se roztrhl o démonův roh.
Naposledy upravil(a) MarkyParky dne 21. 11. 2021, 12:54, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16381
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Děti mraků] - Zápisy a komentáře kolemjdoucích

Příspěvek od MarkyParky »

Situace v roce 120 ppm (po probuzení matky)
Geografická mapa
Map015-A.png
Mapa frakcí
Map015-F.png
- Sv. Modrá / Řád / Sedkramské hradiště
- Tv. Modrá / Řád / Povodí na severozápadě, vládce neznámý
- Stříbrná / ??? / Slanga
- Šedá / Smrt / Nekromant Monarch
- Sv. zelená / Divočina / Minotaurus
- Tm. zelená / Divočina / Čarodějky
- Oranžová / Chaos / Barbaři Pavoučího klanu
Dávám jen změny (celkový přehled je na discordu)

Sedkramské knížectví:
Děti mraků pomohly obnovit těžbu stříbra a zlikvidovat ložiska chaosu v kraji. Nihilus z Grauberka se za ně přimluvil u knížecího dvora.
  • plebs Dětem mraků fandí: +1
  • panstvo je toleruje (zlepšení): =0
  • vojsko je má za žoldnéře - užitečné i nebezpečné, podle toho kde stojí (zlepšení): =0
  • klan Ryby je chce zlikvidovat: =-2
V pohostinství Pod jablobní byl obnoven kontakt na vendora zdravotních potřeb a byla téměř obnovena kupecká stezka => je možné nakupovat obyčejné vybavení za normální ceny.

Kultisté chaosu:
Zcela vyhlazeni, alespoň co je známo.
  • Dojde-li ke kontaktu, tak útok od pohledu: (zhoršení) -2
Barbaři
Děti mraků ručí svým jménem a spojenectvím za to, že Sedkramští se nepokusí vytlačit barbary od řeky a z Igrikova
Barbaři drží pás území na sever až k moři.
  • Barbaři Pavoučího klanu jsou spojenci: (zlepšení) +2
Další zajímavé novinky
Měnová reforma
Díky tou, že se znovuotevřely stříbrné doly, vyhlásil kníže Sedkramský Měnovou reformu, aby zastavil devalvaci. Začal tisknout stříbrné brakteáty, lidmi také přezdívané "plecháče", kvůli tenkým okrajům, které jdou ohýbat. V roce zavedení byla hodnota zavedena takto: za 4 velké stříbrné denárů nebo 9 malých stříbrných denárů dostal člověk 5 brakteátů.

V letech, které následovaly (a pro další hry) pak:
- velké stříbrné denáry zůstaly tolerovaným platidlem ve směnném kurzu 1:1 (reálně tak jejich hodnota poklesla o 20%)
- malé stříbrné denáry už nejsou přijímané a hodnota se úplně propadla (dají se občas udat v poměru 1:20, ale vy je máte utracené, takže to ani nemusíme řešit)
- potřeba menšího platidla ke každodennímu použití vedla k tomu, že lidé tenké mince občas lámou na "půlplecháče" - 1:2.
Ceník odteď bude přepočítaný na brakteáty. Očekává se měnová stabilita po nejméně 100 let, nejspíš i víc.

Vývoj opevnění
Výjimečně se objevují kamenné hradby a první přechodové hrady.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16381
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Děti mraků] - Zápisy a komentáře kolemjdoucích

Příspěvek od MarkyParky »

A odteď budu také dávat pozvánky na další výpravy, pokud v nich bude volno, kdyby třeba někomu sednul termín a chtěl by se přidat:

Nejbližší:
  • 25.11. 1900-??? GM Insolitus: @Frank (Cort) @Marpar (MarkyParky) 2 volná místa Výprava do Durgeddinovy trpasličí pevnosti (dungeon / DnD5E)
Budoucí vyhlášené:
  • 2.12. 1900-??? GM MarkyParky: - 4 volná místa, cíl zatím nezvolen
  • 14.12. večer GM Sarsaparillos: @Marpar (MarkyParky) @Kráska @Frank (Cort) @Konstantin Výprava za neznámými monstry na západě (sandbox / AW)
  • 26.12. nebo 27.12. nebo 28.12. 1900-???? GM MarkyParky: - jeden z těch termínů, 4 volná místa, cíl zatím nezvolen
  • 29.12. 1900-??? GM MarkyParky: @Frank (Cort) @Leon (Insolitus) 2 volná místa, cíl zatím nezvolen
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16381
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Děti mraků] - Zápisy a komentáře kolemjdoucích

Příspěvek od MarkyParky »

Výprava XV. - rok 120 ppm (po probuzení Matky)

Účastníci:
@Frank ten se sundavací hlavou
@Dobrivoj Hlíza ten s prasečím rypáčkem

Moduly
Seeds of Tomoroww
Odehráno: 42%
Hrobka anihilace / Ohniprst
Odehráno: 88%

Shrnutí (TL;DR pro další výpravy, minimum spoilerů)
Děti mraků se vydaly k obelisku, který zahlédly při osvobozování stříbrného dolu. Při hledání noclehu v okolí Sedrkamu se nachomýtli k únosu zvláštních dětí z kláštera. 3 z nich zachránili a poskytly jim útočiště ve Vajlantu. Čtvrté dítě, dívka označovaná jako Vrána, zmizela. Následujícího dne Děti mraků vystoupaly postupně po obelisku, utkali se s ptakoještěry, kteří zde měli hnízdo. Statečně jich asi desítku pobyli, než se dostaly do patové situace, ze které vycouvaly příměřím a rozchodem.

Průběh (podrobný zápis, spoilery)
Děti mraků se vydaly pustinou, aby se vyhly problémům.
  • Přenocovaly Pod jabloní a dozvěděly se, že Grauberk a Pod jabloní si zřídily stanice na výměnu koní, aby se dalo barbarse území projet rychleji.
  • Sedkram minuly v uctivé vzdálenosti, prohlédli si ale jak se tam věci mají. Zejména byla zajímavá čtyři předměstí s kostely.
Sedkram_120.png

Večer se Děti mraků chtěly ubytovat ve vesnici Benfren.
  • Když dorazili, část vesnice byla v plamenech.
  • Na uhel byl shořelý rozestavěný klášter, stále hořelo několik domů. Děti mraků přidaly ruku k dílů a pomáhaly hasit.
  • Po uhašení poháru našli ve vesnici raněné a to nejen popáleniny, ale i zranění z boje.
  • Místni vypověděli, že se objevil podivný muž v doprovodu šesti identických nemrtvých a zapálil klášter.
  • Nemrtví bránili v hašení, proto požár přeskočil na okolní domy. Místní se je pokusili přemoct, ale neúspěšně, dva zabili.
  • Další vyptávání prozradilo, že nemrtví odvlekly z kláštera čtyři děti - sirotky, které tam vychovávala církev Slunce.
Děti vyzvaly vesničany k záchranné výpravě.
  • Dobrivojův apel na záchranu dětí nezabral. Místní tvrdily, že ty děti jsou nějaké divné a že je dobře, že jsou ze vsi pryč.
  • Frankova výzva k pomstě na nemrtvých zabrala víc. Vesničané sebrali vidle, pochodně a s pomocí místního lovce se vydaly po stopě.
  • Stopař odhadl, že únosci i s dětmi míří k nedaleké strážní věži.
  • Frank s Dobrivojem na koních se pokusili unikajícím nemrtvým nadjet, ale ztratili se v lese. K věži dorazili pozdě, když už byli nemrtví i děti uvnitř.
Frank s Dobrivojem zkusili lest. Dřív než dorazili vesničané, předstírali, že jsou posily vyslané Monarchem.
  • Nemrtví - teď už bylo poznat, že to jsou všechno Monarchovi kloni Arka - pustili Franka, Dobrivoje i panoše dovnitř.
  • Uvnitř Frank s Dobrivojem zjistili, že v horních patrech věže, kdosi "třídí zrno od plev" a "hledá Vránu".
  • Stráže je nepustily nahoru, takže se strhla bitka. Děti mraků otevřely bránu, aby dovnitř mohli vesničané a pomohli jim zmocnit se věže.
  • Z nejvyššího patra zachránili tři děti - tajemný únosce a dívka s havraními vlasy však byli pryč.
  • Děti mraků přislíbily, že se podivných sirotků ujmou, když o ně vesnice nemá zájem.
  • Výprava se vrátila do vesnice a sečkala do dalšího dne.
Cesta15.png

Následující den v husté mlze dorazily Děti mraků k úpatí obelisku.
  • S pomocí koštěte, lana i obratnosti postupně stoupaly vzhůru.
  • V prvním patře přeskočily jámu s pavouky.
  • V druhém se téměř bez ztráty kytičky vypořádaly s hejnem strig a obraly mrtvolu neznámé lovkyně.
  • Ve třetím se Dobrivoj pokusil navázat kontakt se skupinou starých ptakoještěrů, ti ale dostali chuť na vepřové a vrhli se na nej.
  • Dobrivoj ustoupil, do jeskyně vtrhl Frank s bastardem v ruce a starce vyřídil. Dostal při tom ale zezadu zásah od Dobrivoje z bleskového luku.
  • Ve stejném patře našly Děti mraků zajatého Árakokru jménem Nefyr. Dobrivoj ho osvobodil a on se jednak rozhodl pomoci s bojem s dalšími ptakoještěry, a také přislíbil, že bude šířit jejich věhlas a pokud se Děti mraků někdy dostanou do oblačného města, mocná Ašara je s pomocí Tance sedmi větrů naučí létat.
Ohniprst.png

Do čtvrtého patra se vydaly Děti mraků rozděleně a opatrně.
  • Frank to vzal skalním komínem, Dobrivoj na koštěti s Nefyrem venkem.
  • Ukázalo se, že nahoře je celkem 9 mladších ptakoještěrů, včetně náčelníka jejich kmene.
  • Frank se překvapivým útokem probil do přízemí ohnivého majáku na vrcholu obelisku. Tam však začal podléhat přesile.
  • Dobrivoj zaúročil ze zálohy a když se po něm ptakoještěři vrhli, prokličkoval mezi nimi za Frankem.
  • Nefyr padl v boji s náčelníkem ptakoještěrů.
  • Frankovi se - trochu i díky Dobrivojovi - podařilo zvrátit nešťastnou situaci a pozabíjet ptakoještěry, kteří ho drželi v šachu.
Když náčelník viděl, že prohrává, ustoupil z přízemí majáku a povolal posily.
  • Dobrivoj se mu nejprve vysmál ... a vyvolal tak dojem, že Děti mraků mají víc sil, než si ptakoještěři mysleli.
  • Vznikla patová situace, kdy Děti mraků beznečně držely přízemí majáku, ale nemohly ven - a ptakoještěři kontrolovali vzduch i zemi kolem budovy.
  • Dobrivoj začínal vyjednávat o podmínkách příměří - nakonec vyjednal, že Děti mraků odejdou bez dalšího krveprolévání a vezmou si trofeje ze dvou nejméně schopných válečníků ptakoještěrů, kteří padli jako první.
  • Při odchodu Děti mraků obhlédly zajímavé body v okolní krajině - co jim mlha dovolila - a také si všimli, že v majáku mají ptakoještěři jakési hnízdo.
  • Také s pomocí pavouka oživili Nefyra, aby mohl splnit co slíbil.

Na závěr výpravy:
  • Děti mraků dovedly domů tři sirotky. Ukázalo se, že to jsou míšenci mezi lidmi a nekromantovými nemrtvými výtvory.
  • Jsou dlouhověcí a budou Dětem mraků sloužit jako pomocníci.
  • V současné chvíli jsou dobří jako "jednotka pouličních spratků", výcvik a výchova může jejich budoucnost změnit.
Magie zkrmená matce: (bez vybavení, co si postavy nechaly na příště)
  • 12x hlavy nemrtvých Arků
  • 6x zobák ptakoještěra
=> 6xp

Matka je nasycena na cca 6 let.

Ukořistěné vybavení:
  • 150 st. plecháčů
  • zlatý prsten s drahokamem
  • dvě sošky cwingů - ihned proměněny za dary - zlatý valoun a nebroušený kámen
Ztracené vybavení
  • 30 velkých stříbrných denárů
  • Oživovací pavouk
  • Obvazy (2x) a lektvar léčící pohmožděniny
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16381
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Děti mraků] - Zápisy a komentáře kolemjdoucích

Příspěvek od MarkyParky »

Situace v roce 126 ppm (po probuzení matky)
Geografická mapa
Map016-A.png
Mapa frakcí
Map016-F.png
- Sv. Modrá / Řád / Sedkramské hradiště
- Tv. Modrá / Řád / Povodí na severozápadě, vládce neznámý
- Stříbrná / ??? / Slanga
- Šedá / Smrt / Nekromant Monarch
- Sv. zelená / Divočina / Minotaurus
- Tm. zelená / Divočina / Čarodějky
- Oranžová / Chaos / Barbaři Pavoučího klanu
- Tm. červená / Chaos / Ptakoještěři

Dávám jen změny (celkový přehled je na discordu)

Nekromant Monarch
Děti mraků porušily příměří, když mu ze spárů vyrvaly sirotky uvězeněné ve strážní věži jižně Benfre
  • Nekromant chce Děti mraků zlikvidovat (-2). Musí ale nejprve překonat jednu ze dvou tvrzí na řece - Grauberk nebo Igrikov
Sedkramské knížectví
Sedkram je přístupný a dá se do něj zajet - kontakt na nákup i méně běžného vybavení (v podstatě cokoliv, co dává smysl a není to extra vzácné/magické)
Pod Jabloní a v Grauberku je stanice na výměnu koní - barbarské území se projíždí spěšně => obchod po staré císřské cestě funguje

Další zajímavé novinky
Objevil se první vodní mlýn.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16381
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Děti mraků] - Zápisy a komentáře kolemjdoucích

Příspěvek od MarkyParky »

Další vyhlášené termíny

Nejbližší:
  • 14.12. večer GM Sarsaparillos: @Marpar (MarkyParky) @Kráska @Frank (Cort) @Konstantin Výprava za neznámými monstry na západě (sandbox / AW)
Budoucí vyhlášené:
  • 26.12. nebo 27.12. nebo 28.12. 1900-???? GM MarkyParky: - jeden z těch termínů, 4 volná místa, cíl zatím nezvolen
  • 29.12. 1900-??? GM MarkyParky: @Frank (Cort) @Leon (Insolitus) 2 volná místa, cíl zatím nezvolen
  • zatím nestanoveno GM Insolitus: 4 volná místa Výprava do Durgeddinovy trpasličí pevnosti (dungeon / DnD5E)
Jezus
Příspěvky: 2601
Registrován: 26. 1. 2018, 10:35
Bydliště: Brno

Re: [Děti mraků] - Zápisy a komentáře kolemjdoucích

Příspěvek od Jezus »

A ještě možná zítra (v sobotu) večer taková akčnější (pravděpodobně) dohrávka dvou posledně nedokončených modulů (viz poslední zápis).
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16381
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Děti mraků] - Zápisy a komentáře kolemjdoucích

Příspěvek od MarkyParky »

Výprava XVI. - rok 126 ppm (po probuzení Matky)

Účastníci:
@Frank ten se sundavací hlavou
@Dobrivoj Hlíza ten s prasečím rypáčkem

Moduly
Hrobka anihilace / Ohniprst
Odehráno: 100%

Shrnutí (TL;DR pro další výpravy, minimum spoilerů)
Děti mraků se rozhodly vrátit k obelisku s vědomím, že v jeho špici zůstalo nevybrané doupě ptakoještěrů. Cestou nezabránili barbarské frakci Štik ve vyrabování hospodářství Pod jabloní. Znovu vyšplhali na vrchol obelisku a tentokrát pozabíjeli a vyhnali ptakoještěr, zhasili jejich věčný oheň a odnesli si slušný poklad.

Průběh (podrobný zápis, spoilery)
Děti mraků to tentokrát vzaly přes Igrikov.
  • Tamní barbaři byli někde na výpadu.
  • Večer téhož dne Děti mraků zjistili kde - dohaly je u usedlosti Pod jablobní, kterou se barbaři chystali vyrabovat
  • Ukázalo se, že z barbatského kmene se oddělila frakce Štik, která nectí dohodnutá pravidla a je mnohem divočejší
  • Děti mraků pokývaly hlavou a nechaly událostem volný spád. Přespaly v lese.
Cesta16.png

Druhý den ráno na cestě ze Sedkrami potkali v protisměru trestný oddíl.
  • Rytíř Hynek z Černovody, který oddíl vedl, se vyptával, odkud Děti mraků jedou
  • Dobrovil mu namluvil, že jako nestvůrobijci byli zkontrolovat, zda se ke stříbrnému dolu nevrátili kultiste.
K večeru dorazili Děti mraků do vinařské vesnice Poostroží.
  • Na návsi byli v pranýři nějací provinilici
  • Vesnice (na první pohled bohata) je prý téměř nonstop okrádána, nejhorší to bývá na konci léta, před sklizní.
  • Děti mraků za dost drahý peníz přespaly a poveselily se.
Následujícího dne vyrazili k obelisku za aprílového počasí.
  • Ještě cestou na ně záutočili ptakoještěři a zabili panoše a těžce zranili Franka i Dobrivoje
  • V prvním patře nejdřív Dobrivoj, a pak i Frank spadli mezi obří pavouky a málem se potloukli navzájem, než je ubili.
  • V druhém patře narazili místo strig na létající opice - ty jim ukradly zrcátko, plynovou masku, roztrhaly jednu tornu a mále zmizely se Slunečním palcátem - ten naštěstí Dobrivoj zachránil.
  • Ve třetím patře spustili iluzorní past, která měla vystrašit přicházející zvuky velkého netvora. Dost je to vyděsilo a zároveň zalarmovalo ptakoještěry.
  • Dobrivojovi se podařilo jednoho neopatrného sestřelit, ale jinak se Děti ocitly v obklíčení.
Frank se obětoval jako návnada.
  • Vylezl šachtou na sever a vyprovokoval co nejvíc ptakoještěrů
  • Dobrivoj pak dopálil firebal tak, že spálil 5 útočníků i Franka. Útočníci se spálenými blánami na křídlech popadali jak hrušky, Frak se spálenou hlavou to nějak přežil.
  • Když náčelník ptakoještěrů viděl, jak se situace zvrtla, dal se na útěk. Při tom ale volal, že Děti mraků stihle kletba Báby Pů-pů, ať už to znamená cokoliv.
Na závěr výpravy:
Děti mraků vybrali hnízdo ptakoještěrů.
  • Odnesly si velký poklad (ve staré měně) a masku porozumění zvířat.
  • Pokusily se odtáhnout i plápolající věčný oheň, ale to se jim nepodařilo - shodily ho z věže a on se při pádu rozplynul na menší uhlíky a zhasnul.
Magie zkrmená matce: (bez vybavení, co si postavy nechaly na příště)
  • vyhaslé uhlíky věčného ohně (2 řádky)
  • 10x zobák ptakoještěra
  • 2x hlavy nemrtvých Arků (z minula)
=> 6xp

Matka je nasycena na cca 6 let.

Ukořistěné vybavení:
  • 3000 malých st. denárů
  • 480 velkých st. denárů
  • 100 st. plecháčů
  • Maska přátelství se zvířaty
  • Bobule přírodozpytu
Ztracené vybavení
  • 100 vel. st. denárů
  • zrcátko
  • torna
  • strohá plynová maska
  • panoš
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16381
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Děti mraků] - Zápisy a komentáře kolemjdoucích

Příspěvek od MarkyParky »

Inzerce volných míst v dalším termínu:
27.12. 1900-??? GM MarkyParky: @Frank (Cort) @Leon (Insolitus) 2 volná místa

Budete už mít po krk kaprů, bramborového salátu, koled, příbůzných, dárků a budete mít náladu na jednoduchou, přímočarou fantazy akci? Tak pojďte doplnit stavy:

Krátké lineární dobrodružství inspirované modulem Of Shadows Yet to Come. Dokáží Děti mraků převézt po staré císařské cestě skrze území divokých barbarů vůz plný polapených zombií v takovém stavu, aby nemrtví postačili jako důkaz o nebezpečných plánech nekromanta Monarcha? Zachrání si tím kůži?
Odpovědět

Zpět na „Vaše hraní - příprava, rady, zápisy a PbP“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů