[Děti mraků] - Zápisy a komentáře kolemjdoucích

Zápisy a zážitky z vašich her, pomoc s přípravou, společné hraní.
Odpovědět
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16381
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

[Děti mraků] - Zápisy a komentáře kolemjdoucích

Příspěvek od MarkyParky »

Zde budu dávat zápisy z WM kampaně pro účely debaty na RPGF/zvědavé čtení.

Je to mirror toho, co si vedu jinde, takže se klidně nebojte komentovat, reagovat.... nebo se inspirovat k zapojení.

V každém zápisu je vždy v úvodu soft-spoilerové shrnutí (kdybyste si nechtěli vyspoilovat hraný modul), a pak kompletní popis (pro ty, kterým spoilery nevadí/už to četli/hráli)....
Naposledy upravil(a) MarkyParky dne 18. 7. 2021, 09:57, celkem upraveno 2 x.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16381
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Děti mraků] - Zápisy a komentáře kolemjdoucích

Příspěvek od MarkyParky »

Markus píše:zjevení Šílby a jeho nabídky už na začátku
To byl random encounter. Jen jsem ho začal házet už při příchodu a hned na poprvé to padlo.
Markus píše:rozehrání vztahů s barbary
On od severu sousedí velehex s kouskem
Spoiler
Peril on the purple Planet
, takže barbaři jako refluf byli jasná volba.
Markus píše:a napojení na okolní svět (tetování rybiček?)
Že má zlodějska guilda tetování rybiček bylo zapsáno do fikce v Nastašině svatbě .. teď s tím už jen pracuji dál.
Markus píše:Nemůžu teda říct, že tohle raně středověké ultralow fantasy by byla moje preference, ale udělané to máš rozhodně pěkně.
Díky.

Na poznámku o žánru a preferenci nemohu říct nic jiného, než že s každou výpravou čas kvapí a žánr se bude vyvíjet. Vrcholný středověk a trochu vyšší fantasy pomalu začíná klepat na dveře. Samozřejmě ta změna je velmi pozvolná, ale pozorní hráči mohli třeba zaregistrovat, že v těch družinách na Igrikově slavnosti už byli nějací rytíři. A že Šílba a Johan zase byli čarodějové.
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [Děti mraků] - Zápisy a komentáře kolemjdoucích

Příspěvek od Markus »

Už se těším, jak těm hradištím začneš pomalu přikreslovat kamenné věže a pak i hradby. :)
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16381
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Děti mraků] - Zápisy a komentáře kolemjdoucích

Příspěvek od MarkyParky »

Já taky. Je to jeden z důvodů, proč jsem právě zavedl tu recyklaci lokací :).
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16381
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Děti mraků] - Zápisy a komentáře kolemjdoucích

Příspěvek od MarkyParky »

Aktuální mapy
Geografie
Geografie
Vliv frakcí
Vliv frakcí
- Modrá / Řád / Sedkramské hradiště
- Šedá / Smrt / Nekromant Monarch
- Zelená / Divočina / Minotaurus
- Růžová / Chaos / Kultisté z Grauberka
- Oranžová / ??? / Barbaři Pavoučího klanu
Blízké okolí: Podtržené jsou změny
Na severozápad stojí Igrikovo osada obklopená polnostmi. Obzor za nimi je fialový, leží tam podivná pustina.
  • Les kolem chrámu Neviděných sester začínají prorůstat obrovské houby
  • Igrikova rodina přišla o veškerý majetek, krom osady samotné, a teď se snaží nějak přežít
  • Žijí v křehkém příměří s barbarským kmenem, který žije v tamních lesích ... a odvádí mu tribut
  • Na břehu přilehlém k táboru jsou pole opuštěná a zarostlá, lidé se bojí nemrtvých
Na sever z osady vede kamenná cesta, míjející pohostinství Pod jabloní a Zelenou usedlost.
  • S tím, jak plyne čas, ustaly kontakty s majitelkou - zemřela.
  • Cesta dál pokračuje k Sedkramskému hradišti.
Na severovýchodě je hustý les, kdesi v něm mají žít čarodějnice.
  • Navzdory tomu, že břeh řeky už dávno uschnul a zmrtvěl, zde je hustý les stále svěží a zelený.
Na jihovýchodě je krajina zvlněná a ve větší dálce se z ní zvedá vysoká hora se sněhem pokrytou špicí prapodivného tvaru. Má tam být osada.
  • Kopce kolem podivné hory jsou mrtvá krajina.
Na jih od tábora se v mrtvé krajině nachází dvojvěž nerkomanta Monarcha.
  • Sedkramští už se sem vůbec neodvažují, je tu mrtvé ticho a klid.
Na západ vede taktéž kamenná cesta z Igrikovy osady do tvrze Grauberk.
  • Tvrz slouží jako základna kultistů, chráni ji démonky chaosu.
  • Obchodní cesta po řece/podél řeky je mrtvá.
Dál proti proudu řeky stojí na mostě přes řeku tvrz Slanga
  • Její pán Edwig před dvaceti lety přišel o jedinou dceru.
  • V okolí tvrze je chatrč vědmy a vrak neznámé lodi
Na jihozápad od nekromantova tvrzení jsou husté lesy plné netvorů
  • Na jejich jižním konci má být osada, ve které se skrývá uprchlý Minotaurus.
Pověst a vztahy
Igrikova osada
Obyvatelé si pamatují, jak je Děti mraků zneužili k loupeži, poštvali proti pánovi. A Igrik si domyslel, kdo ho oloupil a kdo varoval barbary a přivodil porážku jeho výpravy.
Obyvatelé Igrikovy osady: -1
Igrikova rodina: -2

Barbaři Pavoučího kmene byli poctěni tributem, uctivým přístupem dětí i varováním.
Barbaři Pavoučího kmene: +1

Sedkramské hradiště
Děti mraků utvrzují svou pověst troublemakerů, kteří zatápí panstvu a vojsku.
- plebs Dětem mraků fandí a pomáhá (beze změny): +2
- panstvo už je má za zločince (zhoršení): =-1
- vojsko ztratilo důvěru (zhoršení): =0
- klan Ryby už si domyslel, kdo několikrát překazil jejich akce (zhoršení): =-1


Slanga
Osud pana Edviga neznámý ...
Rod pana Edviga ze Slangy (beze změny): =0

Přívrženci učení minotaruova
Děti mraků přímo pomohli Thelemovi dostat se k Minotaurovi.
Příznivci minotaura (beze změny): +1 přízeň

Nekromant Monarch:
Nekromant Monarch uzavřel s Dětmi mraků dohodu, která se neodmítá.
Nemrtví: -1 křehké ostražité příměří, je možné zlepšit plněním questů

Kultisté chaosu:
Zatím se míjí, ale už se ví, ze existují.
Kult chaosu: =0

Rzivý čaroděj Šílba
Byl podražen a okraden. Není jasné, ke které frakci patří.
Spoiler
Padly dva protichůdné náznaky - měl rzivou hůl a chtěl Masky (něco s nicotou?) a nabízel překvapivě velké množstvím stříbra (to by zase ukazovalo na chaosáky).
Šílba: -2

Vztahy mezi frakcemi
Nekromant vs Sedkramské hradiště
Monarch rozprášil rozhodující úder Sedkramských v bitvě o Zvon a jeho moc v kraji roste.
Obsadil pravý břeh Líné řeky mezi Minotarovo hvozdem a Lesem čarodějnic. Na jihovýchod se roztahuje neznámo kam.

Chaos vs Civilizovaní lidé
Chaos provedl otevřenou akci a obsadil první tvrz. Také drží stříbrný důl na severu.

Barbaři vs Civilizovaní lidé
Barbaři občas přepadají karavany či si vynucují výpalné od pánů z nedostatečně chráněných osad.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16381
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Děti mraků] - Zápisy a komentáře kolemjdoucích

Příspěvek od MarkyParky »

Výprava VII. - rok 42 ppm (po probuzení Matky)

Účastníci:
@Otto ten s kamennou kůží
@Konstantin ten s horkým dechem
@Dobrivoj ten s prasečím rypáčkem

Modul
Spire of Quetzel / Hexenwald
Odehráno: 100%

Shrnutí (TL;DR pro další výpravy, minimum spoilerů)
Děti mraků se vydaly zkoumat, proč les obývaný čarodějkami odolává vlivu nekromanta Monarcha. Nalezli tam doupata pěti čarodějnic s poměrně komplikovanou sítí vzájemných vztahů. Ukázalo se, že jedna z nich drží Monarcha v šachu tím, že má jako rukojmí jeho srdce, zatímco další si s ním potajmu zahrává, učí se od něj nekromancie a po tomto srdci prahne. Děti odhalením této skutečnosti vyvolaly konflikt mezi čarodějkami a nastalého zmatku využily, aby vykradly chýše některých z nich, včetně onoho nekromantova srdce.

Průběh (podrobný zápis, spoilery)
Děti mraků se vypravily podél řeky na jihozápad.
  • Jako první zamířily k neznámé věž trčící z lesa.
  • Tam je stroze odmítla čarodějka Emalína, poslala je k jiné čarodějce, Tichavě, že prý peče skvělé pečivo a má ráda hosty.
  • Děti se nabídly, že trochu toho skvělého pečiva donesou, pokud je Emalína nechá rozhlédnout se z vrcholu věže. S tím souhlasila.
Čarodějky01.png

Děti pokračovaly k Tichavě
  • Cestou objevili chatrč uprostřed jezera
  • U Tichavy se Dobrivoj neobratně pokusil vyslídit, co je zač, byl u toho načapán
  • Tichava Děti pozvala na pečivo, Dobrivoj byl neuctivě opatrný, naštěstí se Otto příliš nedržel zpět, ochutnal a množstvím pochval situaci vylepšil.
  • Tichava se svěřila, že poslední dobou má hvozd problémy s kázní mladých čarodějek, zejména Zora si prý o sobě moc myslí, i když nic neumí.
  • Při otázce na pečení pečiva Tichava zmínila, že je určeno Matce Mab. Děti se nabídly, že jí ho odnesou a Tichava souhlasila.
Děti se s nůší plnou pečiv a koláčem navíc vydaly zpět v Emalíně.
  • Ta je tentokrát pustila do pátého patra věže, ze kterého byl skvělý výhled.
  • Přístup do věže střežilo osm kostlivců, Emalína jim říkala Jurové.
  • Přes kostlivce Děti předali trochu pečiva, prohlédly si kraj, a když se chystaly obejít, Emalína je oslovila.
  • Vyprávěla jim, že Matka Mab kdysi potrestala její sestru a vytrhla jí srdce z těla.
  • Slíbila jim nejprve 210 denárů, a po chvíli smlouvání 8 kostlivých služebníků za to, když srdce získají.
Děti se vypravily do doupěte Matky Mab.
  • Do doupěte dorazily ve stejnou chvíli, kdy se tam vrátila Matka Mab se svými vlky.
  • Předaly jí nůšu pečiva do Tichavy
  • Při hovoru zmínily, že Emalíně slouží kostlivci
  • Matku Mab to rozhněvalo a okamžitě vyrazila ke věži s tím, že "Emalínu roztrhne jak hada a utopí v jezeře."
  • Děti využily příležitosti, prohledaly opuštěné doupě, a pod ložem s lidím nalezli dutou stříbnou sochu Monarcha s čímsi tajemným a velmi magickým uvnitř.
Chvíli se rozhodovaly, zda rovnou nezmizet s uloupeným tajemstvím, ale nakonec se rozhodly obrazit domky zbylých čarodějnic.
  • Jako první navštívili Astrid. Po přátelském pozdravu je pozvala dál do svého stromového domku na bylinný odvar a věštbu.
  • Pozvání využil jen Dobrivoj, po chvilce společného hraní a věštbě skončil s Astrid v posteli.
  • Věštba, kterou získal, zněla: "Když získáš něčí srdce, pak od něj můžeš žádat velmi mnoho." Dobrivoj správně odhadl, že nemluví o něm a Astrid, ale o něčem jiném.
  • Když bylo po všem, Astrid požádala Dobrivoje, aby se svými přáteli pomohl usmířit její dvě nejlepší kamarádky - Tichavu a Zoru. Tichava prý Zoru neustále shazuje, a Zora naopak vyčítá Tichavě různé malichernosti, nejspíš protože jí chybí uznání od starší čarodějky.
  • Dobrivoj souhlasil, ale s tím, že by si potřeboval půjčit od Astrid létající koště. Ta svolila, když jako záruku nechal svůj naleštěný gladius.
S koštětem se Děti mraků vydaly po jižním břehu s tím, že se pokusí přepravit na chatrč uprostřed.
  • Cestou je přepadla skupina umrlců v pohřebním oblečení, kteří místo "Mozky, mozky!" říkali "Paní, paní!"
  • Dobrivoj z bezpečné vzdálenosti tři skolil bleskovým rukem.
  • Další tři se vrhli na Ottu a navzdory zbroji ho poskousali.
  • Dobrivoj využil Ottovy kroužkové zbroje ke zřetězení blesku a i zbylé umrlce odpravil.
  • Konstantin jim vyřízl jazyky jako trofeje.
Dobrivoj na koštěti přeletěl k chatrči, půjčit si loďku.
  • Při tom ho zahlédla Zora, čarodějka s chatrče. Díky jeho šarmu se rozhodla loďku mu půjčit a jestě slíbila pomoct Ottovi, který byl zraněný z boje s umrlci.
  • Pomoc spočívala v tom, že mu nabídla proměnu v hada pomocí lektvaru - tím by přišel o ruce, a tedy by ho neohrozila hniloba, co se mu dostala do rány.
  • Otto zvážil nabídku, a požádal Zoru, zda by jej neproměnila raději v obří mouchu, že tak mu zůstanou alespoň nějaké končetiny a muší tělo si s hnilobou snáz poradí.
  • Zora souhlasila, chtěla však Ottu sledovat
Po proměně v mouchu se Otta vydal na letecký průzkum situace ve věži.
  • Ukázalo se, že Matka Mab s vlky obsadila čtvrté patro, ale nedokázala se dostat do pátého, chráněného kostlivci.
  • V rozčilení pak úplně zapomněla přemýšlet, jak dostat Emalínu pomocí kouzel.
  • Otto v roli mouchy zlodějky vlétl k Emalíně do pracovny, ukradl jí tam nekromantský grimoár a uletěl, byl však spatřen.
  • Zoufalá Emalína volala skrze magické zrcadlo Zoře o pomoc. Tam naštěstí byl Dobrivoj s Konstantinem, rozptýlili Zoru, a ta díky tomu neviděla část zprávy věnovanou krádeži grimoáru. I nadále se domnívala, že Děti mraků pomáhají Emalíně proti Matce Mab.
Čarodějky02.png

Dobrivoj a Konstantin přesvědčili Zoru, že je potřeba Emalíně pomoci.
  • Sami se vydali loďkou a pěšky k věži.
  • Jako pomoc dostali od Zory další dva lektvary - proměnu v kozu a hada.
U úpatí Emalíniny věže je přepadla další skupina nemrtvých.
  • Dobrivojovi tentorkát nepřálo štěstí a umrlci málem udolali Konstantina.
  • Otto v muší podobě vzal z Dobrivojova vaku lahev řeckého ohně a po zapálení ji mistrně vylil umrlcům pod nohy.
  • Konstantin se ale ošklivě spálil, když v tom žáru zkoušel vyřezat trofeje - umrlčí jazyky.
Jakmile byla cesta volná, vystoupaly Děti mraků do čtvrtého patra k matce Mab.
  • Prozkoumaly, co má za magické vybavení
  • Docela dlouho s ní probíraly možnosti a plánovali, jak situaci vyřešit.
  • Pokusili se navrhnout příměří a společný slet čarodějnic, kde by si celá pětice vše vyříkala.
  • Při tom ale zmínili osud Emalíniny sestry - a Matka Mab se jim vysmála s tím, že tohle celé si Emalína vymyslela, aby se dostala k Monarchovu srdci a vynutila si tak výuku nekromancie přímo od Monarcha. Při tom použila slova věštby: "Když získáš něčí srdce, pak od něj můžeš žádat velmi mnoho."
S touto informací se Děti mraků rozhodly vydat "pro pomoc".
  • Ve skutečnosti obletěly všechny zbylé čarodějnice a sdělily jim, co se děje.
  • Bylo jasné, že Tichava se spojí s Matkou Mab a Zora je spojenkyně Emalíny.
  • Jazýčkem na vahách konfliktu tak byla Astrid. Tu navštívil Dobrivoj a přemluvil, aby nechala Zoru Zorou, přidala se k Matce Mab a Tichavě, a po porážce vzpurné čarodějky spolu založily koven.
Na závěr výpravy:
  • Zatímco Orion burcoval čarodějky, v těsném závěsu ho sledoval Otto v muší podobě a vybíral ze všech chýší magické vybavení, které si čarodějky nevzaly do boje.
  • Následoval únik zpět k Matce.
  • Návrat stihli těsně před soumrakem, dřív než je ghůlí nekróza vyřadila či zabila.
  • Děti mraků se shodly, že krádež srdce si nechají pro sebe a zatím Nekromanta nekonfrontují. Matka Mab nejspíš udělá totéž, aby uchránila hvozd, a tím se podaří udržet křehké příměří.
Magie zkrmená matce: (bez vybavení, co si postavy nechaly na příště)
  • téměř 2 kopy svíček vyvolávajících kouřové služebníky
  • necelý tucet hudebních nástrojů, které posilují magii založenou na hudbě
  • lektvar proměny v kozu
  • jedno ze dvou komunikačních zrcátek
  • 7 jazyků z umrlců
Matka je nasycena na cca 9 let.

Ukořistěné vybavení: Už jen to zajímavé
  • 3 tucty svíček vyvolávajících kouřové služebníky
  • 1 nástroj na posílení hudební magie (flétna)
  • souprava na kreslení ochranných, děsivých a matoucích run
  • věštecký hrneček
  • létající koště
  • lektvar proměny v sovu
  • kniha receptů proměn
  • monarchovo srdce
  • nekromantský grimoár
Ztracené vybavení: jen významné
  • gladius, co zůstal Astrid jako zástava.
  • řecký oheň
Naposledy upravil(a) MarkyParky dne 30. 8. 2021, 07:50, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16381
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Děti mraků] - Zápisy a komentáře kolemjdoucích

Příspěvek od MarkyParky »

Vývoj v příštích 9 letech
Map008-A.png
Map008-F.png
- Modrá / Řád / Sedkramské hradiště
- Šedá / Smrt / Nekromant Monarch
- Sv. zelená / Divočina / Minotaurus
- Tm. zelená / Divočina / Koven čarodějnic
- Růžová / Chaos / Kultisté z Grauberka
- Oranžová / ??? / Barbaři Pavoučího klanu
Blízké okolí: Podtržené jsou změny
Na severozápad stojí Igrikovo osada obklopená polnostmi. Obzor za nimi je fialový, leží tam podivná pustina.
  • Les kolem chrámu Neviděných sester začínají prorůstají obrovské houby
  • Igrikův rod zchudl, rozprodal artefakty a teď se snaží nějak přežít[/u]
  • Žijí v křehkém příměří s barbarským kmenem, který žije v tamních lesích ... a odvádí mu tribut
  • Na břehu přilehlém k táboru jsou pole opuštěná a zarostlá, lidé se bojí nemrtvých
Na sever z osady vede kamenná cesta, míjející pohostinství Pod jabloní a Zelenou usedlost.
  • Má nového, neznámého majitele.
  • Cesta dál pokračuje k Sedkramskému hradišti.
Na severovýchodě je hustý les a v něm čarodějný koven.
  • Z pěti rozhádaných čarodějek se stal koven tří - Astrid, Matky Mab a Tichavy. Osud Zory a Emalíny je neznámý.
  • Čarodějky přišly o Monarchovo srdce, kterým si zajišťovaly, že budou mít od nekromanta pokoj. Děti ale neprozradily, že srdce ukradly, Monarch to neví a Matka Mab tak dál může předstírat, že má Monarcha v hrsti.
  • Na východ a jihovýchod od jezírka a hvozdu jsou blata, na severovýchod úrodné údolí.
Na jihovýchodě je krajina zvlněná a ve větší dálce se z ní zvedá vysoká hora se sněhem pokrytou špicí prapodivného tvaru. Má tam být osada.
  • Kopce kolem podivné hory jsou mrtvá krajina.
Na jih od tábora se v mrtvé krajině nachází dvojvěž nerkomanta Monarcha.
  • Sedkramští už se sem vůbec neodvažují, je tu mrtvé ticho a klid.
Na západ vede taktéž kamenná cesta z Igrikovy osady do tvrze Grauberk.
  • Tvrz slouží jako základna kultistů, chráni ji démonky chaosu.
  • Obchodní cesta po řece/podél řeky je mrtvá, kamenná cesta se rozpadá.
Dál proti proudu řeky stojí na mostě přes řeku tvrz Slanga
  • Osud rodu ze Slangy je neznámý, jediná dcera pána Edwika zemřela před devětadvaceti lety.
  • V okolí tvrze je chatrč vědmy a vrak neznámé lodi
Na jihozápad od nekromantova tvrzení jsou husté lesy plné netvorů
  • Na jejich jižním konci má být osada, ve které se skrývá uprchlý Minotaurus.
Pověst a vztahy
Igrikova osada
Obyvatelé si pamatují, jak je Děti mraků zneužili k loupeži, poštvali proti pánovi. A Igrik si domyslel, kdo ho oloupil a kdo varoval barbary a přivodil porážku jeho výpravy.
Obyvatelé Igrikovy osady: -1
Igrikova rodina: -2

Barbaři Pavoučího kmene byli poctěni tributem, uctivým přístupem dětí i varováním.
Barbaři Pavoučího kmene: +1

Sedkramské hradiště
Děti mraků utvrzují svou pověst troublemakerů, kteří zatápí panstvu a vojsku.
- plebs Dětem mraků fandí a pomáhá (beze změny): +2
- panstvo už je má za zločince (zhoršení): =-1
- vojsko ztratilo důvěru (zhoršení): =0
- klan Ryby už si domyslel, kdo několikrát překazil jejich akce (zhoršení): =-1


Slanga
Osud pana Edviga neznámý ...
Rod pana Edviga ze Slangy (beze změny): =0

Přívrženci učení minotaruova
Děti mraků přímo pomohli Thelemovi dostat se k Minotaurovi.
Příznivci minotaura (beze změny): +1 přízeň

Nekromant Monarch:
Nekromant Monarch uzavřel s Dětmi mraků dohodu, která se neodmítá.
Nemrtví: -1 křehké ostražité příměří, je možné zlepšit plněním questů

Kultisté chaosu:
Zatím se míjí, ale už se ví, ze existují.
Kult chaosu: =0

Rzivý čaroděj Šílba
Byl podražen a okraden. Není jasné, ke které frakci patří.
Spoiler
Padly dva protichůdné náznaky - měl rzivou hůl a chtěl Masky (něco s nicotou?) a nabízel překvapivě velké množstvím stříbra (to by zase ukazovalo na chaosáky).
Šílba: -2

Čarodějný koven
Děti mraků na jednu stranu pomohly svým zásahem z rozhádané pětice čarodějek udělat sjednocený koven + odhalily začínající nekromantku a zrádkyni v jejich středu, zároveň ale čarodějky okradly o množství magických itemů i nejdůležitější věc, co chránila jejich hvozd.
Astrid, Matka Mab, Tichava: -1 spravedlivý vztek
Emalína, Zora (pokud přežily): -2 nenávist, touha po pomstě


Vztahy mezi frakcemi
Nekromant vs Sedkramské hradiště
Monarch rozprášil rozhodující úder Sedkramských v bitvě o Zvon a jeho moc v kraji roste.
Obsadil pravý břeh Líné řeky mezi Minotarovo hvozdem a Lesem čarodějnic. Na jihovýchod se roztahuje neznámo kam.

Chaos vs Civilizovaní lidé
Chaos provedl otevřenou akci a obsadil první tvrz. Také drží stříbrný důl na severu.

Barbaři vs Civilizovaní lidé
Barbaři občas přepadají karavany či si vynucují výpalné od pánů z nedostatečně chráněných osad.

Nekromant vs Čarodějky
Nekromant si myslí, že ho Čarodějky drží v šachu. Čarodějky dál hrají tuhle hru, i když to není pravda.
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [Děti mraků] - Zápisy a komentáře kolemjdoucích

Příspěvek od Markus »

Vypadá to na pěknou výpravu a dobře jste rozehráli všechny čarodějky. Jak dlouho jste to hráli? Přijde mi, že jste toho stihli celkem dost.

A jako... když jdu na výpravu já, tak je to chladnokrevná vyvražďovačka, a tohle zní jako příjemná povídací pohádka. :) Co tam bylo za postavy... *podívá se*... aha, skoro úplně jiná sestava. :)
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16381
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Děti mraků] - Zápisy a komentáře kolemjdoucích

Příspěvek od MarkyParky »

Hrálo se to čtyři hodiny.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16381
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Děti mraků] - Zápisy a komentáře kolemjdoucích

Příspěvek od MarkyParky »

Výprava VIII. - rok 51 ppm (po probuzení Matky)

Účastníci:
@Dobrivoj ten s prasečím rypáčkem
@Frank ten se sudnavací hlavou
@Orion ten s chápavým ocasem
@Lion ten s hřívou

Modul
Dead light and Other Dark Turns / Saturnine Chalice
Odehráno: 75%

Shrnutí (TL;DR pro další výpravy, minimum spoilerů)
Děti mraků usoudily, že v hrůzostrašném lese bude dost magie na zkrmení. Ukázalo se, že uprostřed lesa je prokletý hrádek Vejlant. Jeho majitel omylem místo domácího bůžka vyvolal zlého raracha a ten způsobil smrt jemu, spravci hradu i jeho dceři Veronice, která ho alespoň na hradě uvěznila. Děti mraků nejprve nedopatřením uvolnily některé zábrany, a rarach je ponoukal, aby uvolnily všechny, nakonec si to ale uvědomily, nicméně pokusem znovu raracha uvěznit jej jenom vyhnaly.

Průběh (podrobný zápis, spoilery)
Děti mraků se rozhodly vyrobit si vor a přeplavit se přes řeku mezi Igrikovou osadou a tvrzí Grauberk.
  • Zjistili, že stará kamenná cesta se bez provozu a údržby rozpadá a les získává navrch.
  • Na noc tábořily v kopcích na sever od Grauberka. Potkali dvojici kultistů s nůšemi a srpy, kteří při měsíčním světle sklízeli první jarní květy.
  • Orion je špehoval, vyslechl stížnost na to, že prý v Grauberku dělají oběti pro nějaké démonky a že je to náročné.
  • Kultisté si Oriona všiml. Ten je nejprve pozval k tábořišti a mrknul na Franka, že je sejmou. Zasáhl ale Lion, který místo toho začal kultisty přátelsky zpovídat ohledně strašidelného lesa.
  • Kultisté varovali Děti mraků, že na severozápad od Grauberka se lesem toulají slintající a blekotající lidé, kteří jako by měli jen úplně základní pudy k přežití, ale jinak úplně zešíleli. Dále mluvili o věži Vejlant, kterou někdo nedávno rozšířil na malý hrádek/motte, a pak v ní začalo strašit.
Děti přečkaly noc a ráno pokračovaly na západ, nabrali směr, který měl přetnou starou kamennou cestu.
  • Po půl dni pochodu si uvědomili, že les kolem nich houstne a je méně průchozí, když se snaží dostat k cestě, naopak řídne směrem na sever.
  • Frank na to nedbal a se svou sekerou prosekával cestu ke kamenné cestě, i když si u toho ošklivě potrhal tornu o trní.
  • Nakonec se Děti dostaly na rozcestí mezi Grauberkem, Slangou a hrádkém Vejlant, o kterém mluvili kultisté. Vydali s k hrádku.
Tam.png

Když došly na dohled ke strašidelnému hrádku, ponořenému do husté mlhy, opustily cestu a nejprve se pokusily přiblížit trochu ze strany, od lesa.
  • Lion vyrazil na před a pokusil se prohlédnout si hrádek skrz, nebo přes palisádu.
  • Zjistil, že mu v tom něco brání - kůly se přeskupovaly a zakrývaly skuliny, suky, o které by se mohl zapřít, aby nahlédl přes, mizely.
  • S Orionovou pomocí nakonec dokázali alespoň krátce nahlédnout na vnitřní předhradí. Bylo prázdné, opuštěné, ale udržované.
Děti se tedy vydaly podél palisády a následně příkopu k hlavní bráně.
  • U hlavní brány našly v příkopu hromadu popela a den či dva staré stopy příjezdu těžkého vozu taženého koňmi.
  • Po vstupu se na obou předhradích vyčasilo a mlhu vyhnal svěží vánek, okolí ale zůstalo zamlžené.
  • Všechny lidmi postavené části hrádku vypadaly jako čerstvě opuštěné, ale třeba malá zahrádka u domku služebnictva a záhony u stájí byly zarostlé plevelem.
Vejlant1.jpg

Děti začaly zkoumat jednotlivé budovy na prvním předhradí.
  • V domku služebnictva byly jen kavalce a truhlice, na zemi hrubá látka místo koberce.
  • Orion se spustil do studny. Zjistil, že je tam jen pitná voda.
Když Orion vylezl, od brány vnitřního předhradí oslovil skupinu muž ve slušném oblečení a pozval je dál, na jakousi slavnost. Pak hodil poleno do jednoho z železných košů, ve kterém hořel oheň (přestože při pohledu z venčí byly prázdné).
  • Děti se rozhodli jeho pozvání přijmout, ale s tím, že dorazí za chvilku. A pokračovaly v průzkumu vnějšího předhradí.
  • V jeskyni na severu našly hrobku a v ní velký sarkofág pro dva. Na víku byl vyobrazen manželský pár a jména Augustus a Evangelína z Vejlantu
  • Po otevření sarkofágu našly jednu rakev a v ní Evangelínu. Druhé místo pro manžela bylo prázdné.
  • Před stájí stál vůz, bez koní.
  • Dvě kóje byly prázdné, dvě sloužily jako skladiště truhlářského a zahradního náčiní.
  • Orion si ale všiml, že když pohlédne na prázdné stáje periferním vidění, uvidí tam stát dva hladové a žíznivé koně, kteří se sotva drží na nohou a zoufale olizují mokré dřevo po odpolední přeháňce. Děti si tak potvrdily, že
  • S pomocí kosy nasekaly Děti mraků koňům trochu býlí a nabrali jim vědro ze studny.
  • Frank se při prohledávání vozu podíval také pod kola a uviděl na druhé straně nohy a lem sukně mrtvé Evangelíny.
  • Zavolal na ostatní, aby ji obklíčili, ale nikde nikdo nebyl. Frank si uvědomil, že to je první známka toho, že ho popadá šílenství.
  • Když se Děti mraků pokusily koně vyvést ven z předhradí, spustila se strašná průtrž mračen - tak hrozná, že se koně plašily a nedalo se ujít ani krok. Jakmile se vrátili s koňmi do stájí, průtrž ustala.
S vědomím, že ne všechno zde je tak, jak to vypadá, vyrazily Děti mraků na vnitřní předhradí.
  • Tam je uvítal Augustus z Vajlantu, asi padesátiletý pán hradu. Choval se, jako kdyby Děti byly očekávaní hosté a oznámil jim, že dnes večer bude slavnost, protože jeho dcera Veronika se chystá provést důležitý obřad.
  • Z kaple na kraji předhradí ve stejnou chvíli vyšla asi padesátiletá žena - rysy tváře, svaly a jizvami dobrodružka, ale navlečená v nepadnoucích panských šatech. Představila se jako Veronika z Vajlantu. Ani jí, ani otci zjevně nevadilo, že jsou stejně staří.
  • Krom Augusta a Veroniky se na předhradí střídavě objevovaly další dvě postavy - služebná Róza a její manžel a správce hradu Jeremiáš.
Děti byly nasměrované do budovy bývalých ubikací mužstva, která se ukázala být vyklizená a připravená na slavnost.
  • Byla opět plná divných věcí. Oheň v krbu hořel bez dýmu, zlaté přesýpací hodiny na polici se stále přesýpaly, i když s nimi nikdo neotáčel a písku neubývalo, a podobně.
  • Když Veronika zasedla k harfě v jednom z rohů a začala hrát, vypadalo to dost nepatřičně - dělala chyby a ve tváři měla výraz jako dvanáctiletá dívka, která se teprve učí hrát, ale rodiče ji posadili k harfě, aby hostům ukázala, co umí.
  • Orion periferním pohledem odhalil, že to všechno jsou iluze či představy - krb je vyhaslý, hodiny sice skutečné, ale nepřesýpají se, a dokonce že i všichni čtyři obyvatelé hrádku zde ve skutečnosti nejsou.
  • U okna na jihozápad stála busta Augusta z Vajlantu, přes ramena a záda měla přehozený plášť a hleděla ven z místnosti do krajiny. Silně sálala magií.
Augustus začal vyprávět o svých starostech a důvodech, proč pořádá slavnost.
  • Nedávno přestavěl starou tvrz na hrádek (motte), ale má příliš starostí s jejím udržováním.
  • Na předhradí sice má kapli Slunce, ale to je jen na oko, aby neměl problémy, jinak věří pohanským zvykům. A proto sesbíral množství informací o pohanských rituálech a zjistil, že existují skřítci domovojové, či hospodáříčci, kteří se dokáží starat o panství lépe než poddaní.
  • Rozhodl se jednoho takového vyvolat, ale neuspěl.
  • Teď se ale vrátila domů z výprav jeho dcera Veronika. Jako zkušená dobrodružka určitě lépe vládne magií a rituál zdárně dokončí.
  • Na oslavu toho všeho uspořádal dnes večer slavnost, na kterou pozval spoustu přátel, mezi nimi i Děti mraků.
  • Leon mezitím prohodil pár slov s Veronikou. Ta se bavila jen o svých dobrodružstvích, mimo jiné ale popsala cestu k něčemu, co označovala za vstup do Podsvětí na západ od Vejlantu.
Vejlant2.jpg

Orionovi se nezdála poloha busty. Zeptal se Augusta, kam patří, a ten byl nejprve zmatený, jako by bustu vůbec neviděl, ale pak řekl, že má být za jeho trůnem v jídelně vedle.
  • Orion se nabídl, že tam bustu přenese. Ve skutečnosti chtěl jen záminku, aby mohl do věže, ale pán domu ho varoval, že věž jsou soukromé prostory, kam hosté nemají přístup.
  • Ve chvíli kdy začal se soškou manipulovat, na nádvoří se zvedl vítr a v celém předhradí se ozvalo tiché zašeptání "A-chá"
  • Orion odnesl bustu do jídelny, kde našel podobné neobvykle umístěnou pohanskou modlu býka. Hleděla na jih, přes záda a kolem ramen měla přehozenou kůži, také sálala magií.
  • Orion dal bustu na své místo a natočil modlu tak, aby si vzájemně hleděly do očí. Vítr opět zašuměl a všude bylo slyšet tiché šeptavé "Ano..."
  • Krom toho bylo v jídelně prostřeno na hostinu o dvaadvaceti hostech, a to včetně stříbrných příborů.
Dobrivoj vyzvídal od Jeremiáše, zda tu v okolí není víc věcí, které nejsou na svém místě.
  • Jeremiáš se vylekal, protože si uvědomil, že už dlouho neviděl svou ženu Rózu a že není na svém místě.
  • Naléhal na Dobrivoje, aby mu pomohl jít ji hledat na vnější předhradí, kam prý šla připravit vůz na noční odjezd.
  • Zmínil také, že v kapli není znak Slunce na svém místě na oltáři.
Frank se vydal do kaple, vyzvedl si Oriona z jídelny.
  • V kapli nalezli místo lavic velké množství polic, plných svitků co obsahují popisy a obkresy pohanských rituálů, run, obětišť, obřadišť a podobně.
  • Jediný společný faktor, co dokázali odhalit, byla informace, že se všechno týká domácích duchů a bůžků.
  • Orion vrátil znak Slunce na své místo a tichý hlas ve větru zašeptal "Jen tak dál..."
Dobrivoj se mezitím vydal na vnější předhradí za Jeremiášem, hledat jeho ženu.
  • Zaslechl ženský pláč, vydal se za ním do ubikace služebnictva.
  • Hrubá látka na zemi byla odhrnutá, byl pod ní poklop do malého přírodního sklípku.
  • Ve sklípku byla spousta polic a beden, v nich vyřazené a vyhozené panské věci - oblečení, hračky, nádobí.
  • Na samotném konci sklípku ležel Jeremiáš na klíně Rózy. Róza vzlykala, Jeremiáš blekotal a od úst mu tekla slina.
  • Róza se podívala na Dobrivoje, pak vzala své ruce a vyrvala si oči z důlků. Jeremiáše zkropila její krev.
  • Pak Dobrivojovi zhasla lucerna.
  • Ten se po tmě chvatně vyškrábal zpět do domku a na předhradí. Opravdu se bál znovu do domku vstoupit.
V mezičase se Leon vydal do věže.
  • Navzdory varování ho nikdo nezastavil.
  • V přízemí věže našel skladiště přebudované na pracovnu a ložnici v jednom.
  • Nechal se vést intuicí, aby odhalil případné iluze, ale zjistil, že tady je všechno pravé.
  • Krom běžného vybavení našel hlavně dva svitky popisující nějaký rituál, deník a na stříbrném podnose připravený dopis. Začal to studovat.
Když se při návratu Dobrivoj zastavil u brány, venku se setmělo .... podle jeho odhadu až podezřele brzy ... a ze tmy na vnějším předhradí začali přicházet další hosté.
  • Ukázalo se, že všichni hosté jsou úplně stejní, je to jeden člověk jménem Lester Dobromysl.
  • Každou jeho kopii uvítal Augustus stejným způsobem, poděkoval jí za prodej významné součásti obřadu i originálního návodu
Dobrivoj s Orionem prohledali zbylé budovy ve vnitřním předhradí - kuchyň a sýpku.
  • Našli další dva silně magické předměty, oba ukryté, aby nebyly na první pohled vidět. Vycpaného králíka v sýpce a sošku kočky v pytli od mouky v kuchyni. Oba měly na zádech vyrytou runu a v původním postavení hleděly do zdi ven z pevnosti.
  • Děti mraků je ztopily, když se tak stalo, pokaždé zavál vítr a šeptal. Poslední zašeptání bylo: "Už zbývá jen poslední ...."
  • Děti mraků se rozpomněly na pozice sošek předtím, než s nimi začali manipulovat a zjistily, že všechny hleděly do okolí, každá otočená o 60 stupňů proti předchozí (celkem tedy do 5 z 6 směrů, chyběl sever, který odhadly, že je na věži) a zády do středu hrádku.
Zatímco oslava plná Lesterů končí, všechny děti se sejdou v přízemí věže, kde Leon mezitím dočetl dokumenty. Dvojice svitků na pultíku jsou dvě verze téhož obřadu.
  • Přeložená verze má vyznačeno mnoho míst, které chybí nebo jsou špatně. Obsahuje návod k jakémusi rituálu, ve kterém figuruje dřevěná socha domavoje a obřadiště plné písku, ve kterém se má zprvu neviditelný skřítek zjevit a být následně sycen magií, aby se manifestoval do hmotného světa.
  • Originální verzi zapsanou runovým písmem Děti nedokáží přečíst, ale je zjevné, že je v ní několik kroků navíc. Také si všimnou, že jedna pasáž, která v přeložené chybí, je tady vepsána jiným inkoustem a rukopisem.
Deník patřil Augustovi a dala se z něj vyčíst následující historie panství.
  • Augustus s Evangelínou získali tvrz Vejlant a začali ji přestavovat na motte.
  • Evangelína porodila dceru Veroniku, ale při porodu zemřela.
  • Otec nechtěl přijít o Veroniku, tak ji držel zkrátka.
  • Ta se mu tím pádem vzepřela, a jakmile jí bylo 15 utekla.
  • Augustus zůstal sám. Dozvěděl se ale o síle skřítků domavojů - o tom, že dokáží ochránit domov před jakýmkoliv zlem. A dostal riskantní nápad.
  • Navštívil Nekromanta Monarcha a domluvil se s ním, že až nastane správný čas, přivede Evangelínu zpět k neživotu.
  • Aby se ale Evangelína nestala zlou nemrtvou, předtím vyvolá ve Vejlantu domavoje, který Evangelínu ochrání před temnými silami během probouzení.
  • Začal sbírat po celém kraji pohanské materiály, zachraňovat je před nastupujícím řádem Slunce.
  • Když získal to, co potřeboval, propustil služebnictvo, včetně správce Jeremiáše a jeho ženy Rózy, kteří odešli do Sedkramu.
  • Pokusil se vyvolat domácího skřítka, neúspěšně.
  • Nějaký čas se utápěl v samotě a žalu, pak ho navštívil obchodník s podivnostmi, Lester Dobromysl, a přinesl mu originální verzi obřadu plus čarovnou lampu, která Augostovi chyběla, a návod, jak ji použít.
  • Augustus se pokusil domácího skřítka vyvolat podruhé, podle nově získaných informací ... a tam deník skončil.
Dopis na stříbrném podnose byl vzkaz od Veroniky náhodnému nálezci.
  • Veronika v něm lituje toho, že když před třiceti lety dostala zprávu o smrti otce, a o tom, že se má vrátit a Sedkramský kníže mezitím svěřil správu panství Jeremiášovi, myslela si, že to je jen lest, jak ji dostat zpět domů.
  • Protože Vejlant stál u staré cesty, která byla přerušena, vesměs sešel z očí i z mysli jak Veroniky, tak Sedkramských
  • Když se na konci dobrodružné kariéry vrátila domů, zjistila, že na motte straší, otec opravdu před třiceti lety zemřel za podezřelých okolností ... a Jeremiáš se Zorou zmizeli.
  • Prostudovala otcovy zápisky a uvědomila si, že místo skřítka přivolal zlého raracha. Bylo jasné, že to někdo na otce narafičil.
  • Rozhodla se zopakovat rituál, aby přivolala raracha, který tyranizoval hrad i široké okolí.
  • Zároveň připravila po celém hrádku i předhradí šest pohanských pečetí, které zde bytost uzamkly.
  • A nakonec prohlásila, že buďto raracha zničí tím, že ho s pomocí přiblížení pečetí donutí se materializovat a zabije ho, nebo sama zahyne a nechá za sebou pečetě a na věky uvězněného raracha, aby alespoň nemohl terorizovat okolí.
  • Dopis končí větou, že pokud někdo tenhle dopis nalezl a čte, nejspíš nastala druhá varianta.
Leon se vydal prozkoumat zbytek věže.
  • V prvním patře - dříve obytném - nalezl pohanské obřadiště.
  • V jeho středu byla dřevěná soška Dobrivoje, vztažené ruce připravené, aby držely kovovou mísu na pálení obětin, kterou Leon předtím nalezl vyhozenou z okna před věží. Domácký bůžek byl z jasanového dřeva, světlý a usměvavý, zdobený symboly květin a života. Emanoval ale jen velmi slabou magii.
  • Pod stropem nad soškou Dobrivoje visela temná železná lampa, zdobená množstvím šklebících se tváří. Vyloženě zářila magií.
  • Pod schody do nejvyššího patra bylo mezi prkna zaražené zdobené pilum a na něm byla nabodnutá Veronika. Poloha kopí a těla prozrazovala, že na něj nespadla náhodou, ve tváři měla smířený a spokojený úsměv.
V druhém patře Leon našel podlahu posypanou třema palci jemného písku, uhrabaného hrabičkami.
  • V písku byla obtisknutá stopa malých křivých nožiček, která začínala přímo nad lampou z prvního patra a mířila k žebříku do trámoví věže.
  • Leon vyšplhal po žebříku vzhůru, a když si posvítil do jeho temných koutů, přímo před očima se mu zjevila tvář odporného raracha, která mu něco říkala a zkoušela mu u toho ukrást paměť.
  • Leon udržel svou paměť, ale zapamatoval si jen část slov, která se mu skřet říkal. Zazněla v nich ale pochvala stávajícího postupu Dětí mraků.
Děti mraků pochopily, že momentálně pomáhají rarachovi se zcela osvobodit.
  • Chvatně se rozeběhly po celém hrádku vrátit runové pečetě na svá místa.
  • Jakmile ale umístily první, vzduchem se ozvalo nesouhlasné zaskučení.
  • Vzduch se zatetelil a rarachovy iluze zmizely. Místo toho Děti mraků zjistily, že není noc, ale pozdní večer, hrad je mnohem víc zanedbaný, jak na něj třicet let nikdo nesáhl a udržovaný stav byl jen iluzí.
  • Rarach, který zjistil, že Děti mraků otočily proti němu, přestal kout plány, jak je využít k zesílení své moci a místo toho jen využil skulin ve svém vězení a zmizel neznámo kam.
  • Z polohy pečetí se dalo odhadnout, že Rarach unikl buďto ke dříve zmíněnému vstupu do Podsvětí, ke kultistům do Grauberka nebo do Igrikovy osady či k barbarům u obelisku.

Na závěr výpravy:
  • Děti mraků našly poslední šestou pečeť - kůži medvěda v truhlici v přízemí věže.
  • Naložily do těžkého vozu všechno, co se do něj vešlo a zapřáhly koně.
  • Po kamenné cestě a s pomocí sekery také trochu lesem dostali vůz až k řece, kde postavily mohutný vor a nakonec přepravily vůz i s kořistí zpět do tábora.
Magie zkrmená matce: (bez vybavení, co si postavy nechaly na příště)
  • 6 magických pečetí
Matka je nasycena na cca 12 let.

Ukořistěné vybavení: Už jen to zajímavé
  • jasanová soška dobrivoje (střední, slabě magická)
  • kovová lampa se šklebícími se hlavami (střední, silně(2) magická)
  • 7x sad stříbrných příborů
  • 1x zlaté přesýpací hodiny
  • 4x stříbrný svícen
  • stříbrný podnos
  • cestovní truhlice plná svitků zaznamenávajících pohanské rituály, obřady a oběti
  • dvě verze rituálu vyvolání domavoje (přeložená plná chyb, originální s přepsanou jednou částí)´
  • pomůcky na kreslení ochranných, matoucích a děsivých znamení
  • dva tažní koně a těžký panský vůz
  • velký vor, ukrytý na břehu řeky na západ od tábora
Ztracené vybavení: jen zajímavé
  • všechna lana
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16381
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Děti mraků] - Zápisy a komentáře kolemjdoucích

Příspěvek od MarkyParky »

Vývoj v příštích 15 letech

Map009-A.png
Map009-F.png
- Modrá / Řád / Sedkramské hradiště
- Šedá / Smrt / Nekromant Monarch
- Sv. zelená / Divočina / Minotaurus
- Tm. zelená / Divočina / Koven čarodějnic
- Růžová / Chaos / Kultisté z Grauberka
- Oranžová / ??? / Barbaři Pavoučího klanu
Blízké okolí: Podtržené jsou změny
Na severozápad stojí Igrikovo osada obklopená polnostmi. Obzor za nimi je fialový, leží tam podivná pustina.
  • Obrovské houby kolem chrámu Neviděných sester zcela nahradily původní les
  • Igrikův rod zchudl, rozprodal artefakty a teď se snaží nějak přežít
  • Žijí v křehkém příměří s barbarským kmenem, který žije v tamních lesích ... a odvádí mu tribut
  • Na břehu přilehlém k táboru jsou pole opuštěná a zarostlá, lidé se bojí nemrtvých
Na sever z osady vede kamenná cesta, míjející pohostinství Pod jabloní a Zelenou usedlost.
  • Má nového, neznámého majitele.
  • Cesta dál pokračuje k Sedkramskému hradišti.
Na severovýchodě je hustý les a v něm čarodějný koven.
  • Z pěti rozhádaných čarodějek se stal koven tří - Astrid, Matky Mab a Tichavy. Osud Zory a Emalíny je neznámý.
  • Čarodějky přišly o Monarchovo srdce, kterým si zajišťovaly, že budou mít od nekromanta pokoj. Děti ale neprozradily, že srdce ukradly, Monarch to neví a Matka Mab tak dál může předstírat, že má Monarcha v hrsti.
  • Na východ a jihovýchod od jezírka a hvozdu jsou blata, na severovýchod úrodné údolí.
Na jihovýchodě je krajina zvlněná a ve větší dálce se z ní zvedá vysoká hora se sněhem pokrytou špicí prapodivného tvaru. Má tam být osada.
  • Kopce kolem podivné hory jsou mrtvá krajina.
Na jih od tábora se v mrtvé krajině nachází dvojvěž nerkomanta Monarcha.
  • Sedkramští už se sem vůbec neodvažují, je tu mrtvé ticho a klid.
Na západ vede taktéž kamenná cesta z Igrikovy osady do tvrze Grauberk.
  • Tvrz slouží jako základna kultistů, chráni ji démonky chaosu.
  • Obchodní cesta po řece/podél řeky je mrtvá, kamenná cesta se rozpadá.
Dál proti proudu řeky stojí na mostě přes řeku tvrz Slanga
  • Osud rodu ze Slangy je neznámý, jediná dcera pána Edwika zemřela před devětadvaceti lety.
  • V okolí tvrze je chatrč vědmy a vrak neznámé lodi
Na sever od slangy jsou husté lesy a opuštěné motte Vejlant.
  • Byl z něj vyhnán rarach, který odtamtud terorizoval okolí. Vydal se na západ, do údajného vstupu do Podsvětí
Na západ od Vejlantu je prý v horách vstup do podsvětí.
  • Prchnul tam Rarach z Vejlantu.
Na jihozápad od nekromantova tvrzení jsou husté lesy plné netvorů
  • Na jejich jižním konci má být osada, ve které se skrývá uprchlý Minotaurus.
Pověst a vztahy
Igrikova osada
Obyvatelé si pamatují, jak je Děti mraků zneužili k loupeži, poštvali proti pánovi. A Igrik si domyslel, kdo ho oloupil a kdo varoval barbary a přivodil porážku jeho výpravy.
Obyvatelé Igrikovy osady: -1
Igrikova rodina: -2

Barbaři Pavoučího kmene byli poctěni tributem, uctivým přístupem dětí i varováním.
Barbaři Pavoučího kmene: +1

Sedkramské hradiště
Děti mraků stále mají svou pověst troublemakerů, kteří zatápí panstvu a vojsku.
- plebs Dětem mraků fandí a pomáhá (beze změny): +2
- panstvo už je má za zločince (zhoršení): =-1
- vojsko ztratilo důvěru (zhoršení): =0
- klan Ryby už si domyslel, kdo několikrát překazil jejich akce (zhoršení): =-1


Slanga
Osud pana Edviga neznámý ...
Rod pana Edviga ze Slangy (beze změny): =0

Přívrženci učení minotaruova
Děti mraků přímo pomohli Thelemovi dostat se k Minotaurovi.
Příznivci minotaura (beze změny): +1 přízeň

Nekromant Monarch:
Nekromant Monarch uzavřel s Dětmi mraků dohodu, která se neodmítá.
Nemrtví: -1 křehké ostražité příměří, je možné zlepšit plněním questů

Kultisté chaosu:
Zatím se míjí, ale už se ví, ze existují.
Kult chaosu: =0

Rzivý čaroděj Šílba
Byl podražen a okraden. Není jasné, ke které frakci patří.
Spoiler
Padly dva protichůdné náznaky - měl rzivou hůl a chtěl Masky (něco s nicotou?) a nabízel překvapivě velké množstvím stříbra (to by zase ukazovalo na chaosáky).
Šílba: -2

Čarodějný koven
Děti mraků na jednu stranu pomohly svým zásahem z rozhádané pětice čarodějek udělat sjednocený koven + odhalily začínající nekromantku a zrádkyni v jejich středu, zároveň ale čarodějky okradly o množství magických itemů i nejdůležitější věc, co chránila jejich hvozd.
Astrid, Matka Mab, Tichava: -1 spravedlivý vztek
Emalína, Zora (pokud přežily): -2 nenávist, touha po pomstě


Vztahy mezi frakcemi
Nekromant vs Sedkramské hradiště
Monarch rozprášil rozhodující úder Sedkramských v bitvě o Zvon a jeho moc v kraji roste.
Obsadil pravý břeh Líné řeky mezi Minotarovo hvozdem a Lesem čarodějnic. Na jihovýchod se roztahuje neznámo kam.

Chaos vs Civilizovaní lidé
Chaos provedl otevřenou akci a obsadil první tvrz. Také drží stříbrný důl na severu.

Barbaři vs Civilizovaní lidé
Barbaři občas přepadají karavany či si vynucují výpalné od pánů z nedostatečně chráněných osad.

Nekromant vs Čarodějky
Nekromant si myslí, že ho Čarodějky drží v šachu. Čarodějky dál hrají tuhle hru, i když to není pravda.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16381
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Děti mraků] - Zápisy a komentáře kolemjdoucích

Příspěvek od MarkyParky »

Výprava IX. - rok 63 ppm (po probuzení Matky)

Účastníci:
@Frank ten se sudnavací hlavou
@Lion ten s hřívou

Modul
Masks of Lankhmar
Odehráno: 100%

Shrnutí (TL;DR pro další výpravy, minimum spoilerů)
Děti mraků se rozhodly přestěhovat tábor do motte Vejlant. Dva zvědi byli vyslání, aby zajistili cestu přes Igrikovu osadu. Cestou je přepadl rytíř zavázaný přísahou Šílbovi Bezokému. Potom navštívili barbary pavoučího kmene a nabídli novému králi barbarů pomoc při dobíjení Igrikovy tvrze. Odvážný plán se zdařil, tvrz padla do rukou barbarů a brabaři dle úmluvy nechaly Děti mraků přestěhovat tábor přes získané území.

Průběh (podrobný zápis, spoilery)
Děti mraků se rozhodly přesouvat tábor územím Igrikovy osady.
  • Vzali dva koně a na voru se přepravily do hustého lesa na západ od osady.
  • Po hraně lesa velkým obloukem objížděly osadu směrem k barbarskému táboru u obelistku Neviděných sester.
  • V těchto místech narazili na osamělého rytíře na koni, doprovázeného mladým pážetem.
  • Pan Cedrik, jak se rytíř jmenoval, označil Franka a Leona za zloděje a zaútočil na ně, ve jménu okradeného rezavého čaroděje Šílby Bezokého.
  • V prudkém nájezdu srazil Franka z koně.
  • Zatímco se Frank zvedal a pustil do potyčky s pážetem, Cedrik těžce zranil Leona.
  • Frank omráčil páže a vyzval Cedrika na čestný souboj, pod pohrůžkou, že jinak zabije páže.
  • Cedrik výzvu přijmul a pustil se s Frankem do potyčky. V souboji se ukázala převaha vybavení i umění zkušeného rytíře a jen kroužková zbroj zachránila Franka před rychlou porážkou.
  • Leon se v mezičase ztěžka zvedl a jedním výstřelem z bleskového luku zasáhl do "čestného souboje", zpomalil tak rytíře. Frank využil nečestně získané příležitosti a přerazil palcátem Cedrikový obě ruce.
  • Rytíř se zhroutil bolestí, neschopen boje. Boj skončil. Zatímco Děti mraků si ošetřovaly vlastní rány, on díky ošklivé otevřené zlomenině vykrvácel.
  • Děti následně sebraly jeho majetek i koně.
Děti svázaly páže a pustily se do výslechu.
  • Chlapec jménem Patrik byl v učení u rytíře posledního půl roku, při kterém procestovali povodí obou místních řek a pobřeží.
  • Rytíř už delší dobu hledal Děti mraků, protože to prý kdysi slíbil Šílbovi. Na místo dnešní srážky jej přivedla věštba od neznámé vědmy.
  • Vyzvěděli také málo o situaci v Igrikově. Starý Igrik už je nemohoucí zahořklý stařec, ale nechce pustit otěže vedení osady. Jeho syn je sice schopný, ale stále se musí podvolovat otcově vůli. Osada stále odvádí tribut barbarům a protože nefunguje kupecká stezka, žije se v ní čím dál bídněji. Igrik je navíc paranoidní, takže se ve tvrzi na kopci opevnil a nikoho tam nepouští.
  • Frank nabídl chlapci, že může vstoupit do učení k Dětem mraků.
Děti strávily noc v lese a dopoledne se vydaly k barbarskému táboru. Při příjezdu do tábora zjistily, že les pomalu od severu pohlucují obrovské fialové houby. Barbaři také svůj tábor v ruinách proměnili v opevnění.

Masky-63.jpg

Děti vyrazily rovnou k jednomu ze vstupů do opevnění, kde je zastavily tři barbaři, ozbrojení kořistními meči a štíty.
  • Dožadovaly se vpuštění a přijetí u barbarského krále Gravaka. Bylo jim sděleno, že kmeni teď vládne nový král Doran.
  • Naštěstí se objevil opilý Johan, ten Franka poznal a začal mu vyprávět, jak před nějakým časem Doran po barbarském způsobu vyzval Gravaka, porazil v boji a stal se tak novým králem.
  • Protože Děti mraků příběh z úst opilého čaroděje vyslechli se všemi odbočkami a opakováním, Johan se dostal do dobré nálady a uvedl Franka a Leona před Dorana.
Děti mraků předložily Doranovy dary - 50 malých stříbrných denárů z majetku rytíře Cedrika a palcát.
  • Na Dorana - svalnatého barbara - to udělalo pramalý dojem. Svolil alespoň, že Franka a Leona vyslechne.
  • Frank a Leon zahráli na bojovnickou notu, vyptávali se, proč si Doran nevezme co mu patří - Igrikovu osadu.
  • Doran projevil zájem o to osadu obsadit, ale brání mu v tom "zavřené brány tvrze" - nechce hnát své muže na smrt proti palisádě.
  • Frank s Leonem slíbili, že následujícího dne večer bránu otevřou a zatroubí na roh znamení k útoku.
  • Při přípitku na úspěch akce (Doran pít odmítl, naopak Johan si dal dvojitý) vytáhl Leon medovinu z rytířových zásob a udělal tím Johanovi, který nabízel jen zvětralé víno, velkou radost.
  • Jako projev díků za dobrý chlast nabídl Johan oběma Dětem, že je promění od pasu dolů v obří pavouky - pavoukentaury, aby mohli snáze zdolat strmé svahy tvrze.
Ještě téhož večera vyrazily Děti na průzkum Igrikovy osady.

Igrik-63-1.jpg

Vzhledem k Igrikově chudobě se osada příliš nerovinula, jen dvorec na kopci byl nyní obehnán palisádou kolem dokola a měl nově zbudovanou bránu.
  • Z dálky se podařilo odhadnout posádku dvorce na něco mezi šesti a dvacítkou bojovníků.
  • Děti také zahlédly Igrikova syna na obhlídce, vypadal jako bojeschopný muž.
  • Po setmění zjistili, že krom hlídek ještě v noci obchází ponocný z vesnice, udržuje ve vsi a hlavně před bránou koše s hořícím ohněm a občas obchází osadu ze široka, jako hlídka.
  • Frank se v Leonově plášti pokusil dostat až k palisádě a lépe si prohlédnout vnitřek dvorce, ale ponocný ho spatřil a zatroubil na poplach.
  • Leon ve snaze odvrátit pozornost a hlavně zaměstnat na noc posádku i obyvatele zapálil s pomocí bleskového luku osamocenou ruinu na západním o kraji osady.
  • Ukázalo se, že osádce dvorce na osudu vesnice nezáleží nebo jsou si dobře vědomi toho, že jde o léčku, takže hasit začali pouze obyvatelé vesnice s ponocným.
Děti mraků se stáhly zpět do barbarského tábora, nevšimly si tak, že z brány vyrazil spěšný posel na koni do Sedkramu pro pomoc. Naštěstí pro barbary následující bitva měla tak rychlý průběh, že se posel nestihl vrátit.

Druhý den večer Děti mraků podstoupily u Johana rituál proměny v pavoukentaury a opilý čaroděj naštěstí nic nezkazil.
  • Ke dvorci se pod rouškou noci připlížily od východu.
  • V pavoučí podobě nebylo těžké zdolat obtížnou skálu.
  • Pohledem přes hradby zjistily rozložení hlídek - dvojice na bráně a tři dvojice procházející kolem palisád.
Igrik-63-2.jpg

Děti zaujmuly místo v křovisku v jihozápadním rohu pevnosti.
  • Ve vhodný okamžik se Frank se sekerou postavil do stínu za roh a Leon si připravil své kopí.
  • Když přišla dvojice stráží podél západní palisády, oba rychle zaútočili, srazili stráže a Frank následně svou sekerou umlčel jejich chroptění navždy.
  • Leon se vydal stínem podél hradby k bráně, avšak hlídka na bráně ho spatřila.
  • Leon zastřelil na podruhé jednoho ze zbrojnošů, avšak první výstřel blesku, který minul, ozářil jasnou září celý dvorec jako světlice
  • Frank na opačné straně dlouhého domu vykřikoval varování od útoku ze severu, čímž na chvíli obránce zmátl a získal Leonovi trochu času.
  • Po Leonovi se vrhnul druhý zbrojnoš od brány, zásah z luku ho ale vyřadil dřív, než vrhl své kopí.
  • Leon přiskočil k bráně, zatroubil signál k útoku, vytáhl závoru a snažil se ji odvléct pryč.
  • Dvojice stráží od severní hradby už si ale uvědomila, co se děje, dorazila blíž a vrhla svá kopí na Leona. Frank, který obíhal dům a chvátal na pomoc, se pokusil Leona vykrýt štítem, ale nebyl dost rychlý a Leon se zkácel k zemi.
  • Mezitím vyběhli ze severovýchodního domu další čtyři zbrojnoši a Igrikův syn. Zjevně útok čekali, protože byli ozbrojení, oblečení ve zbrojích, jen si dopínali poslední přesky.
  • Frank se v polostínu rozmáchl svou obouruční sekerou a s výkřikem: "Živého tě nedostanou, nic neprozradíš." velkým obloukem seknul. Všichni obránci získali dojem, že dorazil Leona. On ve skutečnosti naštípl závoru. Pak zmizel přes barikádu na druhé straně.
Barbaři zahájili útok.
  • Většina zbrojnošů se shromáždila kolem brány, vrátila závoru na své místo a připravovala se odrazit útok s pomocí kamenů, kopí a ohně.
  • Frank běžel podél severní palisády jako pavouk a natáhl na sebe dva z vojáků.
  • V severovýchoním rohu dvorce přelezl palisádu a kolem severního dlouhého domu mířil ke sklípku.
  • Dva zbrojnoši mu nadběhli, ale když se potkali u sklípku, barbarům se zrovna podařilo vyvrátit bránu.
  • Frank na ně zařval, že pokud teď hned utečou, mají šanci přežít - a zbrojnoši naposledy hodily svá kopí a zmizeli v temnotě.
  • Leon se mezitím odplížil do stínu dlouhého domu, kde přečkal vyřazený zbytek bitvy.


Barbaři hravě zvítězili.
  • Igrikův syn hrdině padl v bitvě.
  • Igrika vytáhli barbaři z postele a na dvoře popravili.
  • Ze zbytku přeživších vzpurné pozabíjeli a z povolných udělaly otroky.
  • Frank mezitím zaběhl do sklípku, který byl na rozdíl od minule zabezpečen jen provizorně, zabil strážného vlka, který nahradil kočky, a vybral ze zbytku kdysi slavné Igrikovy sbírky pro matku těch pár cetek, které byly opravdu magické.

Na závěr výpravy:
  • Děti mraků se na oslavě vítězství od Dorana dozvěděly, že houby jsou prokletí, které tenhle barbarský kmen sleduje od té doby, co pod vlivem Gravaka přestali uctívat červy a hady v puklinách na severu. Doplnil jim mapu této oblasti.
  • Nyní není možné se ke starým zvykům vrátit, protože do puklin se nasáčkovali kultisté. Barbaři tak mají v plánu pokračovat ve své plenitelské cestě krajem, tvrz za tvrzí, osadu za osadou, dokud to půjde a před kletbou prchat. Dětem dle dohody dovolí přejít přes jejich území.
  • Děti následně dorazili k Vejlantskému motte, našli tam seschlé mrtvoly zapomenuté minule a nenašly žádné známky toho, že by hrádek někoho zajímal. Frank vzal tělo Veroniky a nabodl ho na kůl před vstup do vnějšího předhradí, aby to odradilo jakéhokoliv zvědavce.
  • Tábor a matka se přestěhovaly do Vejlantu.
Magie zkrmená matce: (bez vybavení, co si postavy nechaly na příště)
  • 4 řádky jinak neužitečných magických artefaktů z Igrikova sklepa
  • Děti si také uvědomily, že lampa se šleby, kterou minule zachovaly, byla tím, co přivolalo raracha místo skřítka. Zkrmily jí s tím, že na některé z příštích výprav zkusí najít náhradu, která dovolí přivolat opravdového domavoje.
Matka je nasycena na cca 6 let.

Ukořistěné vybavení: Už jen to zajímavé
  • kroužkovka (2x)
  • jezdecký kůň
  • dýka
  • luk
  • štít
  • 223 malých stříbrných denárů
  • palcát
  • lano
  • panoš Patrik
  • sada tábornického vybavení velká (2)
A za prsty useknuté Cedrikovi se u vědmy u Slangy nakoupil jeden lektvar na krvácející zranění a jeden na pohnmožděniny.

Ztracené vybavení: jen zajímavé
  • štít
[*]2x obvazy
[*]1x mast na modřiny
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16381
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Děti mraků] - Zápisy a komentáře kolemjdoucích

Příspěvek od MarkyParky »

Vývoj v příštích 6 letech
plus informace získané rozhovorem s panošem a novým barbarským králem
Map010-A.png
Map010-F.png
- Modrá / Řád / Sedkramské hradiště
- Šedá / Smrt / Nekromant Monarch
- Sv. zelená / Divočina / Minotaurus
- Tm. zelená / Divočina / Koven čarodějnic
- Růžová / Chaos / Kultisté z Grauberka
- Oranžová / Chaos / Barbaři Pavoučího klanu
Středně blízké okolí (sousední velehexy): Podtržené jsou změny
SEVER - Pustina a pukliny
  • Pustina vyžraná houbami
  • Je tam jáma a v ní jakýsi obrovský zemní červ.
  • Barbaři ho kdysi uctívali a obětovali mu, za Gravaka toho ale nechali, pže to není civilizované
  • Na dně jeho jámy prý je silný magický krystal.
SV- Igrikov na východě obsadili a drží barbaři.
  • Obsadili opevněný dvorec a přesunuli tam své ležení
  • Houby dál zamořují a prorůstají lesem
  • Přeživší obyvatelé jsou zotročeni
  • Pomoc ze Sedkramu přišla pozdě ... a tak se radši otočila zpět a nechala to být. Sedkramští mají dost problémů jinde, než aby se starali o každý zapadákov.
JV- Kultisté přestavují Grauberk v jakýsi klášter Chaosu.
  • Klášter chráni démonky chaosu.
  • Obchodní cesta po řece/podél řeky je mrtvá, kamenná cesta se rozpadá.
J - Slanga a močály ospalých ryb
Na mostě přes řeku stojí tvrz Slanga
  • Tvrzi a přilehlé vesnici vládne Rianon ze Slangy, už čtyřicet let má být mrtvá, je stále mladá.
  • Za Slangou také žije babice, co prodává léčivé lektvary za zvláštní a morbidní ceny.
  • V močálech je vrak jakési lodi.
JZ - Vstup do podsvětí
  • V horách je vstup do podstvětí. Říkala to Veronika z Vejlantu a popsala cestu.
SZ - Trojice rozkmotřených osad
  • Pocházel odtamtud panoš Patrik. Cestu ale nezná, protože z ní odcházel velkým obloukem
Vzdálenější okolí (dva velehexy): Podtržené jsou změny
S- Osada v ústí řeky

SSV - Pustina a pukliny
  • Pustina vyžraná houbami
  • Je tam jáma a v ní jakési podzemní chapadlaté bytisti
  • Barbaři je kdysi uctívali a obětovali mu, za Gravaka toho ale nechali, pže to není civilizované
  • Přebrali a obsadili to kultisté chaosu.
SV - Pohostinství Pod jabloní a Zelenou usedlost.
  • Osud neznámý, ale když už není ani cesta do Igrikova, tak asi obchod moc nepokvete.
  • Cesta dál pokračuje k Sedkramskému hradišti.
V - Mrtvé prázdné pláně

JV - Dvojvěž nekromanta Monarcha

JJV - Divoké lesy plné monster

SSZ - Hradišté na řece

Vzdálenější okolí (dva velehexy): Ve zkratce, po směru hodinových ručiček.

Moře

Neznámý hex

Stříbrný důl obsazený kultisty, přesná poloha neznámá.

Hradiště Sedkram, už aspoň víte, kde leží.

Les čarodějek a čarodějný koven.

Na jih od čarodějek se zvedá vysoká hora se sněhem pokrytou špicí prapodivného tvaru. Má tam být osada, krajina kolem je mrvá.

Dál na jih od divné špice je krajina zamořená nemrtvými

Úplně na jih od Grauberka, za hvozdem osada, do které uprchl Minotaurus.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16381
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Děti mraků] - Zápisy a komentáře kolemjdoucích

Příspěvek od MarkyParky »

Vlastně jsem si uvědomil, že jsem vám sem nedal obrázek tábora.

Tak takhle vypadal tábor před stěhováním:

Tábor1051.png

A takhle vypadá teď. Matka se nastěhovala do věže:

Chalice-069.jpg
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16381
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Děti mraků] - Zápisy a komentáře kolemjdoucích

Příspěvek od MarkyParky »

Výprava XI. - rok 75 ppm (po probuzení Matky)

Účastníci:
@Frank ten se sudnavací hlavou
@Konstantin ten s horkým dechem
@Dobrivoj ten s prasečím rypáčkem

Modul
The People of the Pit
Odehráno: 40%

Shrnutí (TL;DR pro další výpravy, minimum spoilerů)
Děti mraků se vydaly pomoct brabarům Pavoučího kmene s návratem do země předků. Probojovaly se do podzemí plného kultistů a chapadel, sestoupily chapadlovým výtahem do nejnižšího patra a tam zachránily před obětováním dceru barbarského krále, zabili vůdce kultu a usmířily si chapadla tím, že jim obětovaly oba únosce královské dcery. Barbaři se vrátili k jámě a dočistily první podlaží od zbytku kultistů.

Průběh (podrobný zápis, spoilery)
Děti mraků se na koních a s pážetem vydaly do Igrikovy osady pozdravit barbarského krále Dorana a vyzvědět něco o jámách a kultistech na severu.
  • Král jim sdělil, že před pár dny ho zradila dvojice barbarů, unesla mu dceru a odvlekla ji k jedné z jam - té, ve které kdysi jejich kmeny uctívaly chapadla.
  • Král Doran věděl, že chapadlo a kultisté mají něco společného s historií kmene, ale nevěděl co.
  • Když se Frank zeptal, jak ji poznají, Doran odpověděl: Protože je královská dcera, má lepší oblečení než všichni ostatní barbaři mého kmene. Nechal jsem jí udělat bederní roušku i tenký pás na zpevnění prsou z ukořistěné kroužkové zbroje.
  • Konstantin se opil s kouzelníkem Johanem, který si pamatoval víc. V opilosti z něj vylezlo, že král kdysi nevládl jedinému barbarskému kmeni, ale svaz tří kmenů - Pavouka, Červa a Chapadla.
  • Každý z těchto kmenů uctíval nějakou sílu z propastí na severu. Když ale předchozí král Gravak začal zavádět zvyky z civilizovaných krajů, kmenový svaz se rozpadl. Kmen Červa zmizel úplně, kmen Chapadla odešel do nitra skal ke svému chapadlu a kmen Pavouka začal kočovat.
Děti mraků dorazily k jámě s chapadly a přivázaly koně v bezpečné vzdálenosti.
  • Při průzkumu zahlédly jak velké stíny v obrovské jámě, tak drobné stíny jak jim kráčí vstříc po úzkém ochozu.
  • Drobné stíny se ukázaly být pěticí kultistů. Děti mraků se neohrabaně pokusily svrhnout na ně velký balvan.
  • Kultisté následně začali přivolávat z jámy obrovská chapadla a spustil se tuhý boj.
  • Když první kultisté padli, z jejich těl vylézaly malé chapadlovité stvůry a dál dotíraly na Děti mraků.
  • Frank si z bitky odnesl ošklivé zranění ramene. Naštěstí měl jeden lektvar od babice ze Slangy, takže se mu rána zatáhla.
  • Dobrivoje naštěstí zachytilo jedno z chapadel přesně ve chvíli, kdy padal ze skály vstříc jisté smrti, jen díky tomu, že v danou chvíli kultisté nad chapadlem ztratili kontrolu a to si vybralo cíl k uchvácení zcela náhodně. I tak následné odhození na Konstantina odskákal otřesem mozku.
  • Nakonec se podařilo Dětem mraků (i díky panošově pomoci) kultisty přemoci a obří chapadla zahnat zpět do jámy.
  • Ukázalo se, že talismany, které kultisté mají, dovolují nositeli se sladit s chapadly, případně je ovládat
PoP1.jpg

Na římse Děti mraků nalezly kamenné dveře a Frank je téměř neslyšně otevřel.
  • Kultista v malé svatyni uvnitř se vrhnul na přicházející Děti mraků
  • Frank ho sice srazil, ale v nastalém zmatku se z něj uvolnilo malé chapadlovaté stvoření, a než ho Děti mraků utloukly, málem pokousalo panoše.
  • Uvnitř svatyně našly děti nahřáté kameny pomazané jakýmsi vonným olejem.
  • Frank odsunul oltář a objevil za ním nízké průlezy plné pavučin.
Konstantin vyrazil první a s pochodní v ruce pálil pavučiny.
  • Drobní malí pavoučci před ohněm utíkali na všechny strany.
  • Objevil, že z průlezů se dá sledovat co se děje uvnitř svatyně malými průzory.
  • Při postupu dál narazil na tenké nástražné špagáty, natažené mezi pavučinami. Děti je opatrně překonaly
  • Minuly na dvojici skluzavek vedoucí někam hlouběji a malou svažující se odbočku.
  • Nakonec našly druhou podobnou svatyni s šeptajícím kultistou uvnitř, jen tahle měla průlez k oltáři chráněný nástražným špagátem.
Děti mraků prozkoumaly svažující se odbočku.
  • Cestou musely odložit kopí - v ostrých zatáčkách se s ním nedalo vytočit.
  • Na dně nalezly podivnou antigravitační vodu, velmi slabě magickou, kapající od podlahy ke stropu
  • Ponechaly tam nastavenou prázdnou čutoru, aby se naplnila pro Matku.
Potom se Děti mraků vrátily k druhé svatyni.
  • Frank se pokusil odtlačit oltář, aby se vrhnul na kultistu.
  • Byl u toho ale příliš hrrr, takže spustil nastraženou past.
  • Obrovská čepel se zhoupla ze stropu a seknula panoše.
  • Poučen z předchozích bojů, tentokrát Frank rychle kultistu setnul a rozdrtil i nestvůrku, která vylezla z jeho těla.
  • Svatyně ovšem neskrývala víc, než další nahřáté kameny a východ zpět na římsu kolem jámy.
Po obou skluzavkách se děti zklouzly do přírodní jeskyně s hlubokou jámou.
  • Aby se dokázaly dostat zpět, zanechaly zde své lano nastražené na každou skluzavku jedním koncem
  • Z hluboké jámy trčelo chapadlo, které se chovalo přátelsky a jakoby se nabízelo.
  • Zároveň z něj visel provazový žebřík kamsi dolů-
  • A širší tunel směrem na sever skrýval podezřele vypadající hromady kamení.
Konstantin odhalil, že hroudy jsou erozí ohlodaná zkamenělá lidská těla
  • Seslal “Mluv s mrtvými” a vyslechl jedno, které vypadalo celkem zachovale.
  • Zjistil, že patří dobrodruhovi, který zdejší lokalitu navštívil před více jak sto lety a zkameněl při pohleud na baziliška se zlatými rohy.
  • Setkání s baziliškem děti odmítly riskovat a vrátily se k jámě s chapadlem.
Děti začaly sestupovat dolů po provazovém žebříku.
  • Po chvíli ale zjistily, že žebřík vede k jakési odbočce, zatímco po chapadle by se dalo sešplhat hlouběji.
  • Přelezly tedy z žebríku na chapadlo a začaly sestupovat po něm.
  • Konstantin ale málem chapadlo popálil, když si dal pochodeň kvůli sestupu do zubů ...a když se tomu snažil zabránit a přendat si jí, pochodeň mu spadla a Děti mraků se ocitly ve tmě
  • Po tmě děti dokončily sestup až dolů, při tom minuli nejméně jedno patro ze kterého se ozývaly těžké kroky, oddechování, skřípavé zvuky a vrzání dřevěných soukolí.
V nejspodnějším patře Děti mraků zjistily, že se nachází v prostorném jeskynním systému, a že o něco dál od nich od nich je dokonce slabé světlo, byť je celý prostor naplněn mlžným oparem. Ze světlejšího místa se také ozývalo dunění.

PoP2.jpg

Nejprve se rozhodly prozkoumat malou odbočku po levé ruce.
  • V ní narazili na podivné kamenožrouty s choboty, kteří vysávali krystaly a kamení v okolí zajímavých krystalů.
  • Vypadali nespokojeně.
  • Konstantin odhalil, že jsou inteligentní asi jako ryby.
  • Padla shoda, že k bytostem se Děti mraků vrátí později, až bude jisté, že přípdaný boj nevzbudí rozruch.
Na opačné straně od chapadla našly Děti mraků dvojici jeskyň.
  • V jedné z nich byla podezřelá podlaha z jemného písku.
  • Dobrivoj správně odhadl, že vzít to středem přes písek je nebezpečné a po okraji jeskyně se dostal až na druhou stranu, k hromadě harampádí.
  • Tam nalezl čtyři podivné lebky, kovové přezky, vybělené kosti, meče s chybějícími koženými řemínky a palcát slunce.
  • Dobrivoje to utvrdilo v domněnce, že tu něco tráví veškerý organický materiál.
  • Nejprve nabodl na kopí lebku a podal ji Konstantinovi. Ten si s ní promluvil. Lebka patřila k družiné dobrodruhů, vedená paladinem ze Sedkramu, nechali se zlákat hromadou haraburdí a utopili se v podivném pohyblivém písku.
  • Potom se pokusil přitáhnout si palcát. Ten mu spadl na písek, a když ho Dobrivoj zkusil (jištěný kopím) sebrat, nejen že se začal propadat, ale dokonce ho písek aktivně vtahoval, jako by byl živý. Frank měl ale spoustu sil a vytáhl ho.
  • Ve vedlejší jeskyni se nacházel jen pramen čisté vody.
Děti mraků pokračovaly do otevřeného prostranství za světlem a našly tam v oparu několik jurt.
  • V první nalezly na jedné straně nevábné zásoby lidského jídla v miskách, na druhé také misky připravené na jídlo, ale plné barevných krystalů.
  • Krom toho tam také byly malé zlaté ingoty a nebroušený drahokam.
Další průzkum tábora přivedl odhalil, že na vzdálenější straně končí skalním převisem, za kterým je střed oné obrovské jámy - a že světlo přicházející shora je denní světlo rozmělněné v oparu, a dunění a obrovské stíny patří obřím chapadlům, která tam víří. Na dunění navíc bylo cosi pravidelného.
  • Ve stejnou chvíli vyrazil z velkého stanu po levé ruce průvod kultistů a zmutovaných barbarů. Kultisté měli rudou, žlutou a mordou róbu, barbaři za nimi byli napůl proměnění v chapadlovité stvůry a vlekli na provazech dceru krále Dorana.
  • Procesí také doprovázela velká chapadlová stvůra.
Děti se rychle shodly na plánu na záchranu barbarky. Frank vyrazil kupředu jako první, aby podseknul kotvení nejbližší jurty a svrhunl jí na čelo procesí. Bohužel místo toho shodil jurtu sám na sebe. Tím posutp podle plánu skončil a začalo se improvizovat.
  • Dobrivoj skvělou střelou vyřadil rudého a zlatého kultistu.
  • Modrý kultista vydal několik rozkazů. Chapadlová stvůra a dva zmutovaní barbaři se vrhli na Franka, kterému panoš pomáhal dostat se z jurty. Další tři mutanti se rozbéhli k Dobromilovi a modrý kultista s pěti posledními barbary pokračoval v ústupu k hraně skály ve snaze obětovat barbarku.
  • Konstantin zapálil jurtu uprostřed jeskyně, vrhul jednu dýku po barbarech vlečoucích Doranovi dceru (velmi dobře - dýka jednoho vyřadila a barbarka se pak dokázala vzepřít dostatečně na to, aby ji vytáhla z jeho těla), potom šel chránit Dobrivoje
  • Dobrivoj dál ostřeloval modrého kultistu, více či méné úspěšně. Sám při tom skončil jednou uchvácený chapadlem, naštéstí se dokázal vysvobodit a skončil jen odhozený u skalní stěny.
  • Konstantin zápasil se zmutovanými barbary a postupně je utloukl, byť sám skončil na zemi, zavalený jejich těly.
  • Frank bojoval nejprve s chapadlatou stvůrou, pak zmutovanými brabary, kteří ho dokonce dvakrát na krátko odzbrojili a nakonec se stínových chapadlem. Boj skončil těžkým zraněním nohy od stínového chapadla, ale Frank nakonec zvítězil.
  • Barbarce se podařilo osvobodit, zabít dva mutanty, zbylým třema opět pomohla, pak modrý kultista přivolal velké chapadlo, které ji uchvátilo. Zakročil ale Dobrivoj, jediným výstřelem blesku přinutil chapadlo se sevřít. Barbarka bohužel ale při pádu upadla do bezvědomí.
  • Když na scéně zbyl poslední modrý kultista, pokusil se začít s Dětmi mraků vyjednávat, Dobrivoj s Konstantinem mu ale nedali šanci a utloukli ho.
Jamile zemřel, atmosféra v jeskyni se změnila.Chapadla i přeživśí chapadlaté stvůry se najednou uklidnily, začaly se stahovat pod skalní převis a zavládl klid.
  • Byl to ale klid před bouří. Jakmile byla všechna malá chapadýlka v bezpečí, začala velká opět dunět a bušit.
  • Konstantin vystoupil na skalní převis s talismanem chapadel v ruce a zeptal se, co chtějí.
  • Odpovědí mu bylo “Hlad! Hlad! Hlad!”
  • Konstantin se pokusil slíbit, že teď nemůže tuhle barbarku chapadlům předhodit, ale přivedou zítra jinou oběť.
  • Chapadla to rozzuřilo - včetně toho, po kterém předtím Děti mraků sestoupily, a bylo jasné, že nějakou oběť je nutné odvést.
  • Děti mraků chvíli zvažovaly, zda neobětovat panoše.
  • Pak ale někoho napadlo prohledat zbylé jurty. V jedné našly Děti dva zajatce - ony barbary, co zradili krále Dorana a odvlekli jeho dceru. Předhodily je jako oběť chapadlu.
  • Chapadla to okomentovala slovy “Neobvyklá chuť, takovou uź jsem pár set let neměl.” a zklidnilo se.
Po zklidnění situace se Děti mraků pokusily nalovit pro Matku ještě kamenožrouty.
  • Zkoušely je vylákat z jeskyně pomocí drobečků ze stanu se zásobami. To celkem zabíralo, ale kamenožrouti vyjídali drobečky příliš rychle a brzy došly zásoby.
  • Frank a Konstantin se pokusili vylákané kamenožrouty rozbít palcátem a páčidlem. Výsledkem byl Frankův otřes mozku (když se mu palcát odrazil do obličeje) a Konstantin sice částečně integritu jednoho kamenožrouta narušil, nicméně Dobrivoj, který se pokusil toho využít, o jeho tvrdé vnitřnosti jen otupil svůj gladius.
  • Děti pak už raději nechaly kamežrouty být.

Na závěr výpravy:
  • Děti mraků navrátili Doranovu dceru ke kmeni. Jako odměnu jim král nabídl dva volky, Frank ale místo toho navrhl jinou věc.
  • Barbaři opustí Igrikovu osadu a obsadí horní patro Jámy, kam přesunuly svůj tábor.
  • Vyčistí vše, kam se budou schopni dostat, od zbylých kultistů a jejich talismany donese Dětem mraků.
  • Krom pavouků začnou uctívat i chapadlo a zbaví se tak prokletí. Jako oběti budou používat zajatce a kořist ze svých nájezdů do okolí, ale budou dělat věci podle starých zvyků - nebudou se snažit chapadla zotročit a překroutit, jako to dělali kultisté.
  • A ty části podzemí, kam se barbaři nedostanou, budou jen hlídat, aby z nich nic nevylezlo … a kdyby někdy v budoucnu Děti mraků chtěly, mohou se tam vrátit podzemí dočistit.
  • Jak bylo dohodnuto, tak bylo provedeno. Barbaři donesli Dětem mraků ještě pár talismanů a detekční hůlku z rudého křišťálu.
Magie zkrmená matce: (bez vybavení, co si postavy nechaly na příště)
  • 5 řádků talismanů po kultistech
  • Tucet svíček kouřových služebníků, flétna posilující hudební kouzla, čutora antigravitační vody
Matka je nasycena na cca 6 let.

Ukořistěné vybavení: Už jen to zajímavé
  • 7 malých zlatých ingotů
  • 1 velký nebroušený diamant
  • detekční hůlka
Ztracené vybavení: jen zajímavé
  • pochodně
  • kopí
  • silný lektvar zacelující krvácivá zranění
Naposledy upravil(a) MarkyParky dne 30. 9. 2021, 14:02, celkem upraveno 2 x.
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [Děti mraků] - Zápisy a komentáře kolemjdoucích

Příspěvek od Markus »

Ciwe, Marky, co jsem ti říkal s těma mapama dungeonů? :>;o)

Zrovna tenhle dungeon mám teda v PDF, takže můžu do mapy nahlížet, ale chudák kdokoli jiný, kdo to chce číst.

Ale chápu, že tady to chce ve Photoshopu umazávat spoilery.

A mám dojem, že spodní patro jsi nějak přeskládal?

Na tohle sezení jsem se z pozice čtenáře těšil. Mám radost, že se někomu podařilo projít dál než za první dvě místnosti jako při nevydařeném hraní se mnou onehdá na Slezině. :) Vaše družina projela dungeonem skoro chirurgicky. Tajnou chodbou dovnitř, potom suverénně do nejnižšího patra, obejít většinu nebezpečí a na jistotu přímo k "finálnímu" souboji, kde zachránili oběť, pro kterou sem přišli. Blahopřeju k dobře vykonané speciální operaci!
MarkyParky píše: 11. 9. 2021, 08:50Nechal jsem jí udělat bederní roušku i tenký pás na zpevnění prsou z ukořistěné kroužkové zbroje.
I see what you did there! :)
Odpovědět

Zpět na „Vaše hraní - příprava, rady, zápisy a PbP“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 hostů