[Děti mraků] - Markyho modulový mišmaš - Příprava

Zápisy a zážitky z vašich her, pomoc s přípravou, společné hraní.
Odpovědět
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16381
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Děti mraků] - Markyho modulový mišmaš - Příprava

Příspěvek od MarkyParky »

Tak jsme včera odehráli první část až ke vstupu do dungeonu.

Vážně přemýšlím, jestli ty dvě hvězdičky nejsou moc. Hodnocení průchodnosti a zajímavosti zápletky platí, ale to uspořádání modulu je tak katastrofické, že jsem v jednu chvíli po úspěšném hodu na zkoumání prostě zavřel okno s modulem a odpověděl hráči: "Víš co? Ty jsi to zkoumal, ty mi řekni, proč se to má s těmi zřídly takhle." Protože dohledat, jak to měla autorka rozmyšlené, by bylo na půlhodinové přerušení hry.
Uživatelský avatar
smrq
Příspěvky: 2558
Registrován: 6. 2. 2006, 10:16
Bydliště: Vsetín

Re: [Děti mraků] - Markyho modulový mišmaš - Příprava

Příspěvek od smrq »

MarkyParky píše: 6. 6. 2022, 16:33 Město čtyř.

Jo a přečetl jsem si Sirienovu recenzi. Docela mě překvapilo, jak moc mimo je. Že je ten úvod railroad? To teda moc pozorně nečetl ... :think:
A já si říkal, proč jsou ty vaše recenze tolik rozdílné. :) Ale na celkovém hodnocení se asi shodnete. Velké špatné.
Radim "Smrk" Trčálek
Dnes aktivně hrající Zapovězené země. Hotové a rozpracované dobrodružství:
Vražedné světlo Strach nad Kelpenem Kdo seje vítr
Překlady:
VtM 5V startovací sada, Vetřelec startovací sada, Rozbité příběhy-rychlý start
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16381
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Děti mraků] - Markyho modulový mišmaš - Příprava

Příspěvek od MarkyParky »

Když si v půlce překreslování hostince z "Rough night at Three feathers" uvědomíte, že chodba je anachronismus a musíte přeházet pokoje v patře, aby byly přístupné z pavlače a některé průchozí, aniž by to rozbilo zápletky :)
Jablon_1241_Patro.png
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22593
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: [Děti mraků] - Markyho modulový mišmaš - Příprava

Příspěvek od Jerson »

Ale Marky, takové věci přeci můžou mít i nějaké přirozené vysvětlení, vždyť hraješ fantasy a je historickou realitu. Navíc by to toho hráči nevšimli.

:lol:
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [Děti mraků] - Markyho modulový mišmaš - Příprava

Příspěvek od Markus »

Já bych řekl totéž, co Jerson, akorát nesarkasticky. :)
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16381
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Děti mraků] - Markyho modulový mišmaš - Příprava

Příspěvek od MarkyParky »

Jerson píše: 8. 7. 2022, 15:15 takové věci přeci můžou mít i nějaké přirozené vysvětlení,
Kdyby to byla nová lokace, kde bych si její historii mohl vyfabulovat, tak asi v pohodě.
Ale tahle hospoda je v kampani od prvního sezení a víme přesně, jak vznikla, jak se rozvíjela, vyhořela, kdy byla znovu obnovena.... tam mi chodba fakt nesedí.
Jerson píše: 8. 7. 2022, 15:15 vždyť hraješ fantasy a ne historickou realitu.
Tak hlavně hraju kampaň, která má jako jeden z hlavních motivů kontrast magie vs měnící se technologie + vývoj světa v čase, takže mi přijde cool takovéhle drobnosti nemít blbě.
Jerson píše: 8. 7. 2022, 15:15 Navíc by to toho hráči nevšimli.
Málem jsem si toho nevšiml ani já. Docvaklo mi to až během reflufování jedné ze zápletek.

A tu a tam mi určitě něco uteče, to určitě a nestřílí se z toho. Ale přijde mi fajn takovéhle detaily mít dobře, když si jich včas všimnu. Myslím, že i těm hráčům, co to nepoznají, to atmosféru doby přiblíží.
Uživatelský avatar
Rillae
Příspěvky: 490
Registrován: 9. 8. 2018, 11:37
Bydliště: Waterdeep

Re: [Děti mraků] - Markyho modulový mišmaš - Příprava

Příspěvek od Rillae »

MarkyParky píše: 8. 7. 2022, 13:54 Když si v půlce překreslování hostince z "Rough night at Three feathers" uvědomíte, že chodba je anachronismus
Marky, a jaký máš pro svůj setting zhruba nastavený období? Jestli se pohybuješ někde kolem řekněme čtvrtý čtvrtiny 16. století (a protože se bavíme o fiktivním světě, tak s trochou dobrý vůle klidně i celý 16. století), ta chodba zas takovej anachronismus nebude.

A koukám, že ti ta hospoda vyhořela, byla obnovená.... tak nemusí bejt chodba původní prvek, ale byla přidaná v rámci oprav/přestavby?
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16381
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Děti mraků] - Markyho modulový mišmaš - Příprava

Příspěvek od MarkyParky »

Teď jsou hráči v ekvivalentu poloviny třináctého století.

EDIT: A přestavba po vyhoření právě proběhla někdy na začátku třináctého století => pavlač a přístup do pokojů ze dvora už asi v pohodě, ale na chodbu je IMHO fakt brzo.

Jinak kampaň celá je postavená tak, že mezi jednotlivými West Marches výpravami jsou postavy v limbu a vždycky uteče pár let. Začínali jsme cca v ekvivalentu roku 1000.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16381
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Děti mraků] - Markyho modulový mišmaš - Příprava

Příspěvek od MarkyParky »

Also:
Příští výpravu se hráči pokusí v té hospodě udat Vránu nějaké karavaně, aby odcestovala daleko od upíra Panarethose.
Spoiler
IMHO tam moc příležitostí nebude, ale třeba něco vymyslí
Jestli se nepovede, Panarethos Vránu unese a budeme pár dnů na to hrát Jdi za hlasem svého srdce (refluf theurga co ukradl srdce na upíra co ukradl dívku). A tím pádem potřebuji dogenerovat okolí.
  • Emirikol Was Framed! DCC dungeon. Mimochodem, už třetí opuštěná mágovská věž v relativně malé oblasti ... to nebude náhoda a nějak to rozvinu, až zjistím, co mají společného.
  • Modrá horečka - část první DrDO městské dobrodružství. Docela se mi hodí, že mi konečné na jihozápadě padlo město, takže mám hlavní město království, které se tam rýsuje.
  • Anomalous Subsurface Environment: Dungeon Levels 2 & 3 LL část megadungeonu. Popravdě - tohle umístím do opuštěného doupěte Prasnice. Zemětřesení tam udělalo puklinu v zemi. Je to už druhý gonzo/sci-fantasy modul na mapě (první je Expedition to Barrier peaks) a takhle to nebudou mít daleko od sebe. Jak to bude s reflufem/použitím uvidím, až se dostane do hry.
  • Anomalous Subsurface Environment: City of Denethix and Dungeon Level 1 Tak tohle se generátoru teda povedlo. Mám tam ještě dva dohrané velehexy vedle Prasnice - Jámu s chapadlem a důl na stříbro. Ještě se rozhodnu, zda hamižní horníci kopali příliš hluboko nebo zda je to jiný vstup otevřený červotřesením, ale tyhle dva kousky musí ležet vedle sebe.
  • Stranger Things Dungeons & Dragons Starter Set DnD5E, resp. dobrodružství Hunt for the Thessalhydra. Je tam cesta Upside Down a je to na linii Sedkram > Grauberk > velehex, kde mi to padlo => to vypadá, že je to nějaká Stínová linie....
  • Hrobka anihilace DnD5E a z ní tentokrát ztracené město Omu. Vyšlo mi to do velehorského velehexu ... tak tam jen udělám zapomenuté údolí.
  • Explorer's Guide to Wildemount DnD5E a z něj
    Unwelcome Spirits, které se celé odehrává v bažinách a padlo mi vedle Barrowmaze (které mám taky jako mohylový ostrov uprostřed bažin), což krásně navazuje mapu.
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [Děti mraků] - Markyho modulový mišmaš - Příprava

Příspěvek od Markus »

Člověk tam tak pečlivě sází různé moduly a ono to vygeneruje zase samé "same old". :)
Uživatelský avatar
Rillae
Příspěvky: 490
Registrován: 9. 8. 2018, 11:37
Bydliště: Waterdeep

Re: [Děti mraků] - Markyho modulový mišmaš - Příprava

Příspěvek od Rillae »

MarkyParky píše: 11. 7. 2022, 21:16 Teď jsou hráči v ekvivalentu poloviny třináctého století.

EDIT: A přestavba po vyhoření právě proběhla někdy na začátku třináctého století => pavlač a přístup do pokojů ze dvora už asi v pohodě, ale na chodbu je IMHO fakt brzo.

Jinak kampaň celá je postavená tak, že mezi jednotlivými West Marches výpravami jsou postavy v limbu a vždycky uteče pár let. Začínali jsme cca v ekvivalentu roku 1000.
Tak to opravdu ještě pár set let počkat. Nebo to můžeš odmávnout s tim, že ve tvym světě někoho napadlo používat chodby dřív než v naší reálný historii. A pak je taky možný DnD řešení, ten nápad přines někdo odjinud, z jinýho světa (přes Sigil, nebo podobný lokace se dostaneš prakticky kamkoliv, a na spoustu světů lítaj spelljammer lodě, takže vždycky je jak to okecat)
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16381
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Děti mraků] - Markyho modulový mišmaš - Příprava

Příspěvek od MarkyParky »

Pár set let nepočkám, jdou tam teď.

Ale fakt nebyl problém to překreslit a dát ty místnosti vedle sebe. Sem jsem to dával spíš jako kuriozitu ze svého přístupu k dobovému reflufování.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16381
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Děti mraků] - Markyho modulový mišmaš - Příprava

Příspěvek od MarkyParky »

Vránu neupíchnuli, takže ve středu Jdou za hlasem svého srdce.

29 místností úplně klasického dračákovského designu z roku 1995.
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [Děti mraků] - Markyho modulový mišmaš - Příprava

Příspěvek od Markus »

Jsem zvědav. :)
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [Děti mraků] - Markyho modulový mišmaš - Příprava

Příspěvek od Markus »

MarkyParky píše: 11. 7. 2022, 22:28refluf theurga na se generátoru teda povedlo. Mám tam ještě dva dohrané velehexy vedle Prasnice - Jámu s chapadlem a důl na stříbro. Ještě se rozhodnu, zda hamižní horníci kopali příliš hluboko nebo zda je to jiný vstup otevřený červotřesením, ale tyhle dva kousky musí ležet vedle
Dej tam nějakou prostorovou anomálii tak, aby ty dungeony na sebe normálně navazovaly tak, jak je to zamýšlené, přestože na mapě světa jsou jinde. Stačí prikreslit vchod v potřebném patře. Takže teoreticky můžeš z mapy světa vylézt do patra 2, z něho vystoupat do patra 1 a z něho vylézt na úplně jiném hexu. Teda ne že by na tom v tvém pojetí kampaně záleželo :)
Odpovědět

Zpět na „Vaše hraní - příprava, rady, zápisy a PbP“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti