[Děti mraků] - Markyho modulový mišmaš - Příprava

Zápisy a zážitky z vašich her, pomoc s přípravou, společné hraní.
Odpovědět
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16377
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Děti mraků] - Markyho modulový mišmaš - Příprava

Příspěvek od MarkyParky »

Nejspíš se půjde se znovu do Dead in Thay.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16377
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Děti mraků] - Markyho modulový mišmaš - Příprava

Příspěvek od MarkyParky »

Po několika domlouvacích peripetiích změna a jde se do klasiky - Keep on the Borderlands.

Potřebuji dogenerovat tři sousední velehexy.
  • Baklin: Jewel of the Seas - mám dohraný Chýžov, takže tamní osada se rozroste v přístavní město a začne se v něm dít tenhle modul.
  • Čara zatmění - po zběžném přečtení to bude hrozně railroad, ale geogragicky i tematicky mi sedne na to, že na východ od KotB je neprobádaná divočina, max primitivní kmeny.
  • The Hornet Rat - odehrává se ve městě a tunelech pod ním. Ok, tak to zas není tak primitivní oblast. Budu muset vymyslet, jak to tam kolem navázat, aby nebylo WTF že vyspělé město je mezi opuštěným Bílým hradem a primitivními kmeny.
  • Torg Eternity - á, tak tohle je scénář "lokace pod útokem". Rozhodně to bude útok na některou z dohraných lokací, možná i základnu Dětí mraků. Musím trochu načíst, abych rozhodl kterou.
  • Terra Nova - sci-fi vyšetřovačka. Tohle bude chtít těžký refluf, ale je to lokaci, kde už máme gonzodungeony + opuštěné hrady, to půjde.
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [Děti mraků] - Markyho modulový mišmaš - Příprava

Příspěvek od Markus »

Hmm, nějaké zajimavé kousky tady. Jsem zvědavý, co Děti mraků zvolí. A na Keep se těším.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16377
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Děti mraků] - Markyho modulový mišmaš - Příprava

Příspěvek od MarkyParky »

BTW při načítání jsem si vzpomněl, jak jsi kdesi zmínil, že absence jmen v tom modulu je sofistikovaná Gygraxova metoda, jak čtenáře navést k tomu si NPCčka pojmenovat, a tedy dodělávat si modul.

Nesouhlasím.

Podle mě tímto aktem Gygrax dal základ dnes široce rozšířenému zvyku NPCčkám nedávat jména, ale označovat je přes jejich funkci ve hře - "Starosta", "Hostinský", "Šlechtic", "Šéf loupežníků" a podobně. 😝
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [Děti mraků] - Markyho modulový mišmaš - Příprava

Příspěvek od Markus »

Včera jsme hráli a taky jsem hostinskému a paní hostinské říkal hostinský a paní hostinská, přestože jména už někde padla a mám je zapsaná. :)

Nicméně zrovna ty asi oceníš, že absence jmen zvyšuje modulárnost a možnost zapojit to do libovolného světa. :)

(Ne že bych to tak sám preferoval. Moje filozofie je opačná: jména můžu ignorovat snadno a vymyslet si vlastní, takže není důvod tam nějaká nemít.)
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16377
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Děti mraků] - Markyho modulový mišmaš - Příprava

Příspěvek od MarkyParky »

Markus píše: 10. 8. 2022, 17:18 Nicméně zrovna ty asi oceníš, že absence jmen zvyšuje modulárnost a možnost zapojit to do libovolného světa. :)
Zrovna tady je to přesně opačně, než bych to ocenil.

Lokální detaily (např. jméno hostinského) bych i ocenil, ale nejsou.
Naopak detaily s přesahem mimo modul (např. barva zbrojí) tu jsou a já musím přemýšlet, jestli je to schválně a krom modrých narazím ještě na červené vojáky, nebo jestli je to zbytečný detail, co můžu reflufnout.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16377
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Děti mraků] - Markyho modulový mišmaš - Příprava

Příspěvek od MarkyParky »

Hrad Restvel roku 1275 po probuzení Matky.
Restvel_1275.png
Tentokrát ani nemusela být nějaká extrémní předělávka, jen stylizace.
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [Děti mraků] - Markyho modulový mišmaš - Příprava

Příspěvek od Markus »

Poznávám na první pohled. :)
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16377
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Děti mraků] - Markyho modulový mišmaš - Příprava

Příspěvek od MarkyParky »

Trpím nad těmi generickými +1 itemy.

V zásadě mám dvě možnosti, jak to převést do Dětí mraků:

1) Vzít to tupě, že každý ten item je prostě magický a pomáhá s tím, k čemu je určen => dává lepší kostku. Vlastně ekvivalent toho, co mám v pravidlech pro specializované itemy, až na to že tyhle jsou generičtější. A samozřejmě, mechanicky nedává smysl je stackovat - do boje stačí třeba jeden takový.

2) Vzít to kreativně a z toho minima informací, co kolem itemu jsou (třeba že štít +1 leží u mrtvoly elfa) vymyslet nějaké chování (je to elfí štít => je lehký, tak zabere menší slot?), což je ale dost hardcore workload s hrozně blbým poměrem užitnosti, protože drtivou většinu postavy stejně minou/nedostanou. Takže bych to musel pojmout spíš tak, že postavy nechám najít "nějaký magický item" a jeho specifickou funkci domyslím až ve chvíli, kdy ho vezmou a začnou zkoumat.
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17447
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: [Děti mraků] - Markyho modulový mišmaš - Příprava

Příspěvek od York »

MarkyParky píše: 12. 8. 2022, 16:19 2) Vzít to kreativně a z toho minima informací, co kolem itemu jsou (třeba že štít +1 leží u mrtvoly elfa) vymyslet nějaké chování (je to elfí štít => je lehký, tak zabere menší slot?), což je ale dost hardcore workload s hrozně blbým poměrem užitnosti, protože drtivou většinu postavy stejně minou/nedostanou.
Jdi do toho.

I když to nevyužiješ v týhle hře, výstupem bude spousta zajímavejch kouzelnejch předmětů. Těch není nikdy dost a můžeš je použít kdekoliv jinde.

Já to takhle dělám už od chvíle, kdy jsem se začal zabejvat dungeoncrawlem. Vymyslet z fleku několik desítek kouzelnejch předmětů je problém - když to rozložíš do několika let, jde to mnohem snáž.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16377
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Děti mraků] - Markyho modulový mišmaš - Příprava

Příspěvek od MarkyParky »

Mám na to hodinu a kus a v tom modulu je asi 80 předmětů. :D

Fakt potřebuju metodu, která pojede za běhu/bude snadná/mít vysokou výtěžnost, ne teď strávit měsíc vymýšlením.
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17447
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: [Děti mraků] - Markyho modulový mišmaš - Příprava

Příspěvek od York »

MarkyParky píše: 12. 8. 2022, 16:37Fakt potřebuju metodu, která pojede za běhu/bude snadná/mít vysokou výtěžnost, ne teď strávit měsíc vymýšlením.
Zvládneš je za hodinu z modulu vytáhnout a hodit je na fórum včetně kontextu? Společně imho 80 předmětů do tejdne vymyslíme.
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [Děti mraků] - Markyho modulový mišmaš - Příprava

Příspěvek od Markus »

Hele, takhle já jsem zkoušel ozvlášťnovat magické předměty v megadungeonu a po čase jsem zjistil, že dělat to dopředu je ztracená práce. Prostě až to najdou, tak něco zaimprovizuj... anebo taky ne a bude to jenom meč +1.

Já jsem postupně opustil myšlenku, že každý magický předmět musí být unikát. To funguje, když jich je málo. V tomhle množství vlastně chceš mít předměty i nezajímavé, protože o to víc vyniknou ty zajímavé. Kdybys tam měl 80 zajímavých předmětů, tak je to vlastně nuda, akorát obráceně.

EDIT: Ale je asi pravda, že v tvém systému asi "zbraň +1" nevyužiješ. Ono to v D&Dčku samo o sobě je celkem velká věc, protože zraňuje nezranitelné, ale pokud něco takového nemáš, tak nevím.
Uživatelský avatar
Vaarsuvis
Příspěvky: 689
Registrován: 15. 2. 2008, 10:42

Re: [Děti mraků] - Markyho modulový mišmaš - Příprava

Příspěvek od Vaarsuvis »

MarkyParky píše: 12. 8. 2022, 16:37 Mám na to hodinu a kus a v tom modulu je asi 80 předmětů. :D

Fakt potřebuju metodu, která pojede za běhu/bude snadná/mít vysokou výtěžnost, ne teď strávit měsíc vymýšlením.
zkusit házet/vybírat z těchto 1k100 tabulek:
https://blog.d4caltrops.com/2021/02/d10 ... ields.html (štíty)
https://blog.d4caltrops.com/2019/04/d10 ... words.html (meče)
https://blog.d4caltrops.com/2021/03/d10 ... -bows.html (luky)
https://blog.d4caltrops.com/2022/02/d10 ... twear.html (boty)
https://blog.d4caltrops.com/2022/05/d10 ... capes.html (pláště)
https://blog.d4caltrops.com/2022/07/d10 ... tlets.html (rukavice)
Naposledy upravil(a) Vaarsuvis dne 12. 8. 2022, 16:55, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17447
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: [Děti mraků] - Markyho modulový mišmaš - Příprava

Příspěvek od York »

Markus píše: 12. 8. 2022, 16:49Kdybys tam měl 80 zajímavých předmětů, tak je to vlastně nuda, akorát obráceně.
Není, protože když vymyslíš 80 unikátních předmětů, většina bude ve stylu, co nastřelil Marky, tj. "štít je lehkej, tolik tě nezatěžuje", a jen pár bude herně opravdu zajímavejch.
Odpovědět

Zpět na „Vaše hraní - příprava, rady, zápisy a PbP“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 hostů