[Děti mraků] - Markyho modulový mišmaš - Příprava

Zápisy a zážitky z vašich her, pomoc s přípravou, společné hraní.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: [Děti mraků] - Markyho modulový mišmaš - Příprava

Příspěvek od Quentin »

Vymýšlel bych je za běhu. Není to takové drama.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16381
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Děti mraků] - Markyho modulový mišmaš - Příprava

Příspěvek od MarkyParky »

Děkovala Vaarsuvisovi ... vlastně mě připomněl, že i v DmG DnD5E je tam čtyřhodová procedura na ozvláštnění itemu. Ale tohle je ještě lepší.
Uživatelský avatar
Vaarsuvis
Příspěvky: 689
Registrován: 15. 2. 2008, 10:42

Re: [Děti mraků] - Markyho modulový mišmaš - Příprava

Příspěvek od Vaarsuvis »

MarkyParky píše: 12. 8. 2022, 17:09 Děkovala Vaarsuvisovi ... vlastně mě připomněl, že i v DmG DnD5E je tam čtyřhodová procedura na ozvláštnění itemu. Ale tohle je ještě lepší.
Není zač, sám jsem jejich služeb využil, když jsem na poslední chvíli dodělával Zahradu Chaosu do Dungeonové kuchyně. :D
Místo meče +1 jsem tam mohl šoupnout ... "Zloděje duší", který svému cíli sebere hlas (skvělé na lov kouzelníků). :>;o)
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16381
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Děti mraků] - Markyho modulový mišmaš - Příprava

Příspěvek od MarkyParky »

Dočetl jsem ten Torg Eternity a srovnal jeho obsah s mapou. Je to celkem jasné.

Až se dnes vrátíme od Záporáků, zjistíme, že drowové zahájili expanzi z podzemí a jako předvoj posílají armádu torglodytů (sic!). No a protože si chtějí udělat předností na povrchu, ale zároveň (zatím) nechtějí napadnout silná lidská království, vybrali si za svůj cíl osamělý a nepříliš moderní hrádek v lesích, na pomezí obou říší. Vajlant.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16381
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Děti mraků] - Markyho modulový mišmaš - Příprava

Příspěvek od MarkyParky »

Takže, další výprava bude do hostince U strže pozdravit Minotaura a ve zbylém čase průzkum dál na jih.

Což znamená drobné dogenerování mapy.

A kostky mají smysl pro humor:
  • The Necropolis of Nuromen. Jsem na to přihlášený v rámci OSEnautů, takže si to nechci vyspoilovat :/ musím se zatím spolehnout na generický popis, že je to ve hvozdu. Nicméně pokud je téma "upadající rod elfů střeží rozvaliny, aby z nich na povrch světa nevylezlo zlo", tak je to jasný respawn lešije pod Zeleným stromem.
  • Peril on the Purple Planet podruhé, dohazuji sublokaci, City of Smoke. Kouřové město vznášející se nad mohutným Ziguratem. OMG WTF BBQ FTW.
  • Temple of the Twelve družina zápasí se dvěma dalšími frakcemi o to, kdo se zmocní v džungli zarostlého chrámu... no, budu muset vidět mapu, ale skoro si to říká o další respawm - že by po chrámem Neviděných sester bylo ještě tajné podzemí? Tohle rozhodnutí asi odkládám..
  • Runequest Starterpack, tři dobrodružství, dohazuji které a padá Cattle Raid. Opět kandidát na respawn, kterého musím prověřit, protože kde jinde by se mohly volně pást krávy, než na těch popelem pohnojených zvolna rekultivovaných lučinách severně od Monarchovy věže ... a kmenové potyčky převedu na spor nějakých šlechticů.
  • Incident ad Absalon station a opět zajímavá náhodička ... vyhledem k návaznosti na Temple of Twelve asi fakt deska odkládám generování
Projdu si v klidu anotace a obsahy, abych rozhodl o tom, zda to jsou respawny nebo ne a kam je dát ... a uvidím potom.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16381
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Děti mraků] - Markyho modulový mišmaš - Příprava

Příspěvek od MarkyParky »

Nějaké detaily dál:

* Temple of the Twelve má tři části. Úvodní je pokecovka, druhá se odehrává kolem obelisku a třetí je ztracený elfí chrám. Myslím, že tohle půjde opravdu naroubovat na krajinu kolem Igrikova => respawn.
* Runequest Gamemaster Screen Pack ... no ... zatím jsem neměl možnost si přečíst originál, ale prolezl jsem nějaký zápis, kde se rozebírají ty části a nějak to na ty pastviny taky napasovat půjde => respawn.
* Incident ad Absalon Station se odehrává, jestli to chápu správně, v přístavu a na lodi, co do něj přiletí (připluje) => nová lokace

Je to třetí námořní lokace v té pustině, co jsem nevěděl, jestli nechám jako pustinu nebo předělám na moře => předělám na moře.

Každopádně je potřeba generovat dál:
  • Dead planet => 3 lokace/dobrodružství, vybírám jednu náhodně, padá třetí - crawl na Mrtvém světě - několik lokací + podzemí => nová lokace
  • Dědictví civilizace Huňárů - zase ostrov. Prohazuju lokaci s tím Zigguratem z Purple planet, aby to víc geograficky sedělo do toho předělaného moře.
  • Dvelers of the Forbidden Ciry - druhé džungelní zapomenuté město. Budu jim pak muset najít nějaký společný prvek.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16381
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Děti mraků] - Markyho modulový mišmaš - Příprava

Příspěvek od MarkyParky »

Po hróóóózně dlouhé době máme termín, kdy budeme hrát.

A Iwas Passingby se nebál do toho pořádně šlápnout, takže vybral další lokaci na moři na severu ... skoro nejdál, co to jde od současné základny.

Což znamená potřebu dogenerovat buffer:

  • Over the Misty Mountains Cold - první tolkienovská lokace na mapě. Je to moje setkání s LotRAG a musím říct, že jsem fascinován. Ta věc je v podstatě gamebook předčítaný gamemasterem. Vůbec netuším, jak se mi podaří z toho udělat sandbox a poprvé, za celou dobu příprav Dětí mraků mám pocit, že Markus má šanci vyhrát sázku. Každopádně, jestli jsem to pochopil dobře, ten se to celé odehrává v jednom skalním průsmyku a je to pár lokací, zkusím to tedy nacpat na jeden velehex. Přičemž takové místo na mapě nemám, takže nový velehex.
  • Raides of the Lost Oasis - Hrobka v poušti. Na respawn to není, místo na mapě mám...
  • Heroes of Baldurs Gate - Deset kapitol na cca deseti lokacích, některé větší, některé menší. Padlo mi The Shadow Druid => Respawn v místě, kde byl Tettigonin hvozd ze záporáků.
  • Mystery Keep of the Blind Baron => Minidungeon o osmi místnostích. Ideálně mixnout s něčím dalším > respawn v Korvulicích, tam je nevytěžená tvrz s podzemím. Kdyby se tam někdy postavy vracely.
  • Curse of Strahd - Čtrnáct sublokací, padlo Vinařství U Mága. Dávám jako respawn k Benfre, které těsně sousedí s Dvěma týdny do vinobraní, a máme vinařská dobrodružství vedle sebe. Les na velehexu "zvelebuji" na vinice.
  • The Traveller Adventure - Čtrnáct sublokací, padl přístav Aramanx a okolí. Nemám moc kapacitu to číst, ale v travelleru je psí rasa, tohle dobrodružství se jmenuje "Vlk za dveřmi" a v okolí místa, kam to potřebuju dát, jsou už dvě další vlkodlačí zápletky, takže nový velehex.
  • Z prachu zrozený - Zkryté jezero v lese v horách .. a za rohem vlkodlaci. Tak to vyšlo celkem tématicky, čtvrtý vlkodlačí hex v malé oblasti. Asi tam bude lykantropí království nebo tak něco.
  • Thunderspire Labyrinth - Podzemní komplex o čtyřech sublokacích, padla Tower of Mysteries. Žádnou věž ani podzemí teď na respawn nemám, takže ji dávám na poslední neobsazený velehex, nejspíš refluf jako opravdu věž.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16381
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Děti mraků] - Markyho modulový mišmaš - Příprava

Příspěvek od MarkyParky »

Dneska (včera) jsme dohráli Tower of Invernes a hráči při tom lízli i jeden sousední velehex => potřebuju dogenerovat buffer.
  • Dwarven Glory / Looking stones - asi nemám vhodné místo => nový hex. Trochu mi nesedí na ten sever, kde mají být ruiny nějakého egypt-like království .. uvidím, až se postavy dostanou na místo, jestli to nedostane refluf.
  • Colossus, arise! Ztracené město v poušti - to do egypt-like lokace sedí perfektně
  • The Dungeon of the Bear Prostě dungeon, to není problém
  • Swords of the Undercity V Sedkramu zůstala nedořešená situace se zlodějskou guildou, takže respawn na lokaci.
  • One Shots of the Reikland / The Lock-in: Hospodské dobrodružství - koukám, že znamý hostinec Pod Jabloní dostane už svůj čtvrtý respawn.
  • Cthulhu by Gaslight / The Burnt Man: Vřesoviště na mapě zatím nemám, tak na sever Vlčího království.
  • Beyond the Mountains of Madness / SS Gabrielle: Tohle je druhý kandidát na nezpracovatelnost. Strávil jsem 15 minut jen přemýšlením, co z téhle 455 stránkové příručky mám vlastně vyzobnout - jestli lokaci nebo kapitolu scénáře. Nakonec jsem se rozhodl pro to druhé s tím, že to případně upravím do sandboxové kapitoly. A padla poslední kapitola, která se týká návratu domů, zvědavých otázek a možného nebezpečí na palubě SS Gabriele. Tak za lokaci beru SS Gabriele a vymyslím, co na ní vlastně hrozí. Tím pádem respawn mořského hexu.
  • The Island of Doctor Apocalypse Podzemní urychlovač a laboratoř šíleného vědce? Nic co by fantasy refluf nezvládl. Strkám do lesa na sever Vlčí země.
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [Děti mraků] - Markyho modulový mišmaš - Příprava

Příspěvek od Markus »

Pěkný. Začíná se projevovat větší pestrost databáze, skáčou už tam i dobrodružství z jiných her. Villans & Vigilantes? Proč ne!
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16381
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Děti mraků] - Markyho modulový mišmaš - Příprava

Příspěvek od MarkyParky »

Odehráli jsme dvě sezení (zápisy budou) a postavy navštívily jih, takže potřebuju tři velehexy navíc.
  • Deep Carbon Observatory - Obsahuje cestu zaplaveným říčním údolím a padlo mi na velehex s řekou.
  • Well of the Worm - Škoda, že všechny hexy kolem červotřesení jsou už zabrané, tenhle by se hodil na respawn. Ale asi v pohodě i na novém velehexu.
  • Palace of Fallen Stars - Městskou lokaci na respawn také momentálně volnou nemám, takže můžeme směle zaplnit poslední potřebný velehex. A jako město v pustině se tenhle modul celkem hodí.
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [Děti mraků] - Markyho modulový mišmaš - Příprava

Příspěvek od Markus »

Máš aktuální mapu rozmístění modulů ve světě? Jsem zvědavej.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16381
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Děti mraků] - Markyho modulový mišmaš - Příprava

Příspěvek od MarkyParky »

Hráčské mapy světa:
Geografická:
Map46_A.png
Písmena: Lokace na jedno a více sezení
Čísla: Lokace na méně než jedno sezení (radno spojovat) a zpestřující obsah
Otazníčky: Neznámé nebo částečně známé lokace vyžadující průzkum

Frakční:
Map46_F.png
Sv. Modrá / Řád / Sedkramské knížectví
Tv. Modrá / Řád / Edorské království
Žlutá / Řád / Paladinská država Církve Slunce
Šedá / Smrt / Pozůstatky Monarchových sil
Sv. zelená / Divočina / Minotaurus
Tm. zelená / Divočina / Čarodějky
Bílá / Divočina / Neznámý zdroj zimy
Tm. Růžová / Stará krev / Elfové a víly z Velkých stromů
Sv. Růžová / Neznámí nepřátelé drowů z hlubin
Tm. Fialová / Stará krev / Drowové
Hnědofialová / Stará krev / Doragonovi skřeti
Hnědá / Stará krev / Trpaslíci Adrokova klanu
Rudá / Stará krev / Hrůzná legie - Císařští
Okrová / Divočina / Vlkodlaci

Mapa "rizik" při průchodu:
Map46_H.png
🟥 Neznámé a postup blokující významné lokace:
Mají dost obsahu na plnohodnotnou výpravu.
Není možné jimi procházet na výpravě jinam.
Náhodná setkání jsou součástí jejich obsahu.
🟦 Známé významné lokace, které je možné obejít.
Mají dost obsahu na plnohodnotnou výpravu.
Je možné je procházet s vyhnutím se obsahu a pokračovat výpravu jinam.
Náhodná setkání obsahují informace o nich či blízkém okolí, nezdržují od jiných výprav.
🟧 Známé, ale méně významné lokace, dohrávky či série náhodných setkání.
Mají jen střípky obsahu, dohrávky, zpestření.
Je možné je procházet, ale s rizikem, že se obsah spustí.
Náhodná setkání jsou součástí jejich obsahu a může být větší či zdržet od jiné výpravy.
🟩 Dohrané lokace.
Nemají vlastní obsah, může se v budoucnu nějaký znovu objevit.
Je možné je procházet bez omezení.
Náhodná setkání obsahují informace o nich, nezdržují od jiných výprav.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16381
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Děti mraků] - Markyho modulový mišmaš - Příprava

Příspěvek od MarkyParky »

A potom GMovská mapa s rozmístěním modulů (bez těch posledních tří a vývoje po poslední hře, pže jsem se teď uklikl a nedal Uložit a musím změny zavést znovu):
Spoiler
GM-Map-049.png
Odpovědět

Zpět na „Vaše hraní - příprava, rady, zápisy a PbP“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 hostů