[Děti mraků] - Markyho modulový mišmaš - Příprava

Zápisy a zážitky z vašich her, pomoc s přípravou, společné hraní.
Odpovědět
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16381
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Děti mraků] - Markyho modulový mišmaš - Příprava

Příspěvek od MarkyParky »

Děti mraků se konečně odhodlaly navázat konkrakt s tím druhým knížeství na severozápadě - což znamená, že se příště budou hrát Gang lords of Lankhmar.

Zároveň potřebuju dogenerovat 2 velehexy.

Jako první padli ....
Nájezdníci, část druhá, což je cesta jakýmsi Jiným světem, obývaným Stíny.
Vzhledem k tomu, že v Sedkramu je rozjetá zápletka se Stíny, Grauberk a Igrikov jsou "odehrané" a na samotném Motte Vajlant už nějaký čas straší neřešený rarach - tohle je zápletka směrem dovnitř. Detailněji uvidím, až ji načtu.


Takže pořád potřebuji dva:

Pravodonošové Další Gamecon, hmmm. Tohle dobrodružství sice také má tři části, ale je to jeden ucelený příběh jen rozkouzkovaný uzlovými body, takže ho tam dám v celku. Umístění prosté, na řece přibude další osada.
a
The Long road to Heaven. Z toho, že vyskočil znovu Scion jsem při otevření nebyl vůbec nadšený ... uvidíme, co s tím půjde dělat.
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [Děti mraků] - Markyho modulový mišmaš - Příprava

Příspěvek od Markus »

Máme v té databázi málo OSR věcí a moc DrD a White Wolfů. Pak se s tím musíš trápit.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16381
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Děti mraků] - Markyho modulový mišmaš - Příprava

Příspěvek od MarkyParky »

Markus píše: 10. 2. 2022, 08:22 Máme v té databázi málo OSR věcí a moc DrD a White Wolfů. Pak se s tím musíš trápit.
Já mám zatím nalosováno:
DrDO: 14
DnD5E: 13
DCC: 7
Scion: 4
ADnD1E: 3
DH: 3
DrDII: 3
LoFP: 3
WFRP: 3
WoD: 3
Zbytek 2 a míň výskytů.

EDIT: Kdybych dal příbuzné k sobě:
DrDO: 14
DnD5E: 13
OSR/oldschool: 9
DCC: 7
SAS: 7
Warhammer: 4
Zbytek 3 a míň výskytů.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16381
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Děti mraků] - Markyho modulový mišmaš - Příprava

Příspěvek od MarkyParky »

Ten pocit, když vám během refflufu Gangs of Lankhmar vyjde, že
Spoiler
Owlets budou jeptišky z ženského kláštera, které okrádájí návštěvníky rytířských turnajů v převleku za nevěstky.
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [Děti mraků] - Markyho modulový mišmaš - Příprava

Příspěvek od Markus »

Na tuhle epizodu se těším. :)
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16381
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Děti mraků] - Markyho modulový mišmaš - Příprava

Příspěvek od MarkyParky »

Tak zatím jsou moje dojmy nějak ... hrozně ... rozpačité.

Ten základní konflikt je fajn. Ale to provedení ... je to hrozně roztahané, rozblemcané a hlavně rozkročené do podivné směsi sandboxového pobíhání po lokacích a railroadovaných setkání.

Jedna příběhová linka o 11 lineárních událostech (s možností jedné rozdvojky) roztahaná mezi 8 dní a mezi tím ... pseudorandom výplň, u které si zatím nejsem jistý, jestli bude cool nebo opruz - a mám pocit, že tohle rozhodne až chvíle, kdy nám to ve hře padne a já to budu muset interpretovat. Samozřejmě prokládaná výzvami, že jako sudí se tím railroadem nemám nechat vláčet a mám nechat hráče dělat si co chtějí ... až na to, že pro reakce na taková hráčská rozhodnutí mi ten modul nedává nic, ale fakt vůbec nic. Nanejvýš iluzi, která zahraje missnutý event na pozadí, když se ho oni sami nezúčastní, aby railroad běžel dál.

Navíc hráči musí ty koleje sami haluzí trefit - není tu ani striktní vedení, ani bagry, ani drobečky, nic. Prostě když jste ve správný čas na správném místě, tak vlak popojede s vámi, když nejste, popojede bez vás, ale to pak nemáte co hrát, takže lepší se trefit. Když vyhluzíte jak (nebo vás GM nějak našteluje).

To všechno v neskutečném množství vaty - 31 stran keců, které by Quentin zdrcnul na čtyři + oblikádní na pohled hrozně fancy a prakticky nepoužitelné/nečitelné DCC mapy. A zmatené nekonzistentní statbloky morfující a měnící staty NPCček podle toho, ve které železniční zastávce se zrovna nacházíme (aniž by daly nějakou referenci pro to, jaký statblok mám teda použít, když se postavy s něčím setkají sandboxově).

Tohle bude snad větší oříšek předělat do funkčního sandboxu, než ty WoDčka, na která pořád mrmlám.

O modulech pro DCC si definitivně začínám myslet svoje.

EDIT: Abych jen nemrmlal. Protivníci jsou cool. Loot je cool. Ty samotné eventy, když už je trefíte, jsou celkem hezké. Ale slušely by spíš tomu WoDčku, které vám je prostě nalajnuje, než fantasy hře co se hlásí k sandboxu a hráčské volnosti.
EDIT2: A abych si zas zamrmlal, Krysí bůh není cool, ale je to lame ojeb do ucha.
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [Děti mraků] - Markyho modulový mišmaš - Příprava

Příspěvek od Markus »

Jen jedna technická: DCC se k sandboxu moc nehlásí. :)
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16381
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Děti mraků] - Markyho modulový mišmaš - Příprava

Příspěvek od MarkyParky »

No, když jsme tohle debatovali v DCC vlákně tak jsi mi říkal něco jiného... Že jsem jen četl špatné moduly.

Tak hlásím, že jsem asi trefil další špatný.

Plus tenhle modul se k tomu verbálně hlásí. Akorát tak není napsaný, jsou to prázdné proklamace a skutečný obsah tomu souběžně házi klacky pod nohy.
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [Děti mraků] - Markyho modulový mišmaš - Příprava

Příspěvek od Markus »

Pravda, tak jinak: DCC jako hra vede k vysoce nelineárnímu hraní, mimo jiné třeba proto, že dokážeš rozstřelit skoro cokoli dobře seslaným kouzlem. Dobrodružství pro DCC ale nebývají sandboxy – sandbox je přece jenom něco jiného než nelinearita. Třeba jsi hrál People of the Pit – to je prostě rozsáhlý dungeon, není lineární, ale zároveň tomu asi nemůžeš říkat sandbox.

Většina dobrodružství pro DCC jsou právě dungeony. A je pravda, že ve srovnání s OSR scénou bývají jednodušší a lineárnější. DCC má pro mě jiné přednosti, především skvělou atmosféru, evokativní scény a pamětihodná setkání. To je i případ Gangs of Lankhmar. Má to časovou osu, ale zároveň to má mapku města se skvělými "scénami" (lokace jednotlivých gangů, rozmístěná NPC), má to sledovač napětí s přesnými definicemi toho, co se má stát v reakci na paseku, jakou hráči páchají. Setkání jsou tak dobrá, že tu lineární strukturu pro mě přebíjejí, navíc si to dokážu snadno rozebrat a nechat hráče pohybovat se po té čtvrti na vlastní pěst.

Ale to je jen vysvětlení mého postoje (když jsem to dobrodružství už pochválil). Jsem zvědavý, jak se ti to bude hrát a co na to řekneš potom. Já to jenom četl.

EDIT: A taky jsem zcela nepokrytě DCC fanboy.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16381
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Děti mraků] - Markyho modulový mišmaš - Příprava

Příspěvek od MarkyParky »

Markus píše: Má to časovou osu, ale zároveň to má mapku města se skvělými "scénami" (lokace jednotlivých gangů, rozmístěná NPC), má to sledovač napětí s přesnými definicemi toho, co se má stát v reakci na paseku, jakou hráči páchají. Setkání jsou tak dobrá, že tu lineární strukturu pro mě přebíjejí, navíc si to dokážu snadno rozebrat a nechat hráče pohybovat se po té čtvrti na vlastní pěst.
V tohle trochu doufám. Uvidíme příští čtvrtek, až to budeme hrát.

Jen konstatuji, že by mi nevadilo, kdyby to takhle bylo a ta lineární linka stála na pozadí a říkala, co se. stane, když do toho hráči nezasahnou.

Ona místo toho říká, co budou dělat hráči (a když hráči na koleje nenaskočí, tak alternativy nabízí sporadicky a ještě takové, že negují hráčskou volbu se neúčastnit). A podklady, na kterých by se dalo stavět, kdyby se hráči rozhodli jít proti připravenému příbehu (třeba motivace a záměry pojmenovanýc NPC), ty abys hledal lupou, jestli tam vůbec jsou.
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [Děti mraků] - Markyho modulový mišmaš - Příprava

Příspěvek od Markus »

Já tam vidím potenciální problém v tom, že hráči musejí pomáhat gangu. Doma si to ošetřím snadno – znám své hráče a postavy, navíc jim to můžu nabídnout v nějakém předchozím sezení, a když nepřijmou, tak tenhle modul nehrajeme. Ale ty to máš stížené tím, že ti tam postavy přijdou nezaháčkované zvenčí, a jestli odmítnou, tak máš problém.

U těchhle modulů pro Lankhmar (četl jsem zatím dva - tenhle a Masks, stejně jako ty) mi jako ideální řešení přijde „rozebrat je“ a prsknout je do města, kde hráči řeší i jiné věci. Nevyžaduje to vlastně žádnou změnu modulu, spíš změnu kontextu. Když se to bude odehrávat v rámci městské kampaně, kde hráči souběžně s tím řeší i něco jiného, tak to výrazně otupuje problém té linearity – ten modul i beze změny bude výrazně lepší díky tomu, že hráči z něj můžou odejít, pořešit si něco jiného a pak se vrátit. (To je především případ Masks, kde se v tom předělu mezi dvěma částmi dá stihnout leccos jiného.)
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16381
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Děti mraků] - Markyho modulový mišmaš - Příprava

Příspěvek od MarkyParky »

Tak já z toho hlavně dělám bohaté údolí s pár osadami/výnosnými podniky, o které se perou tři klasické dobové instituce:
- Šlechta (Korvul)
- Obchod (Letho)
- Církev (Abbess)

No, já přemýšlím, že nechám linearitu hlavní linky, ale zruším časovou osu.

A místo ní budu ty události házet do hry iluzemi, když se hráči zrovna budou motat kolem.

Pokud na ně naskočí, tak super... A pokud ne, tak se to alespoň odehraje někde v zorném poli postav s možností ovlivnit outcome a ne někde offscreen s tím, že svět kolem se mění a oni neví proč.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16381
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Děti mraků] - Markyho modulový mišmaš - Příprava

Příspěvek od MarkyParky »

Mapička na čtvrtek pomalu začíná získávat obrysy.
Spoiler
Korvulice_1181.png
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16381
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Děti mraků] - Markyho modulový mišmaš - Příprava

Příspěvek od MarkyParky »

Tak jsme to včera zahráli.

Zatím nejhorší dobrodružství kampaně, co se týká odvedení i výsledku. Píšu zápis, pak dám recenzi, kde toho uvedu víc.

Každopádně jsem se natolik spálil, že jsem si slíbil, že odteď už vždy a všechno striktně překovávám do čistého sandboxu s AW-like hrozbami. Tady jsem se trochu nechal unést těmi skripty a hře to IMHO jen ublížilo.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16381
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Děti mraků] - Markyho modulový mišmaš - Příprava

Příspěvek od MarkyParky »

Krom paralelního průzkumu Záporáckého hexu vedeného Sarsem se hrdinové příští neděli vydají finálně dočistit Jámu Chapadla od toho, co po sto letech zbylo z kultistů.

Takže žádné nové lokace teď chvíli nebudou.
Odpovědět

Zpět na „Vaše hraní - příprava, rady, zápisy a PbP“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů