Enemy Within – kampaň ve WFRP 4e

Zápisy a zážitky z vašich her, pomoc s přípravou, společné hraní.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Enemy Within – kampaň ve WFRP 4e

Příspěvek od Markus »

ObrázekObrázek

Začínám hrát vyhlášenou kampaň Enemy Within, konkrétně její úvodní dobrodružství Enemy in Shadows v revizi pro čtvrtou edici WFRP. Pozvání ke hře naživo přijali Hout, KDolecek, Muzzug a Winnie.

Zápisy:

:arrow? Zápisy z 1. části: Enemy in Shadows
:arrow? Zápisy z 2. části: Death on the Reik
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Enemy Within – kampaň ve WFRP 4e

Příspěvek od Markus »

Díky!

Ne, ten kalendář jsem našel někde na netu. Je to celkem šikovná věc.
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Enemy Within – kampaň ve WFRP 4e

Příspěvek od Markus »

Obrázek

:arrow? DotR4: O nedostupnosti lékařské péče
Kampaň The Enemy Within bývá historicky kritizována za to, že má rozpačité rozjezdy dobrodružství. Trpí tím, že dobrodružství vznikala nahodila bez jasného plánu, takže na začátku si hráči často musejí projít sekvenci více či méně nahodilých událostí, které je překlenou z předchozí epizody do nové. Chvíli trvá, než se v nové epizodě nahromadí dost první a děj se plně rozjede – a právě takový je i začátek Death on the Reik a „obsah“, který jsme hráli v tomhle sezení.

Nám se ovšem mimoděk podařilo dosáhnout něčeho jiného – udělat z toho tématickou epizodu o nedostupnosti spolehlivé zdravotní péče ve světě Warhammeru.
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Enemy Within – kampaň ve WFRP 4e

Příspěvek od Markus »

Obrázek

:arrow? DotR5: Kuřata, česnek, trpaslíci, přízraky a zombie
V minulém sezení kampaně Enemy Within dopluli dobrodruzi s nalezenou lodí (plně naloženou balíky vlny) do Altdorfu a hráči na pár týdnů zahlásili „downtime“, aby mohli utratit zkušenosti a především přečkat krvavý průjem (neptejte se).

Shodou okolností nám do skupiny přibyl nový hráč, což se právě teď celkem hodí, protože tohle dobrodružství se zatím pořádně nerozjelo a hráči nemají v zásadě žádné jiné informace než „potřebujeme doplout na konec řeky a uvidíme, co tam zjistíme“. Nicméně to se dnes začne měnit. Čeká nás první lokace, která není v Death on the Reik náhodnou epizodou, ale má v ději důležitou roli – byť hráči zatím nezjistí jakou a dozví se to až o mnoho sezení později. (Tenhle styl psaní příběhů fakt miluju.)

Jo a obchod! Seznamujeme se s pravidly říčního obchodování!
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Enemy Within – kampaň ve WFRP 4e

Příspěvek od Markus »

Tohle sezení se mi líbilo, protože bylo takové správně cestovatelské.

Obrázek

:arrow? DotR6: Nečekaná setkání na řece Reik
Jedna taková kuriozita o dobrodružství Death on the Reik přestože má v názvu řeku a je proslavené tím, že dobrodruzi v něm získají loď a celou dobu se na ní plaví, samotné dobrodružství prakticky žádný „říční obsah“ neobsahuje. Odehrává se v lokacích podél řeky a řeka plní jen roli cesty – vlastně se dá celá přeskočit stylem „o několik dní později jste tam…“

Ale to by byla škoda. Postavy během dobrodružství urazí po řece stovky a stovky mil. Mám rád, když cestování ve hře skutečně působí cestovatelsky – dobrodruzi poznávají nahodilá místa a cestovatele, dějou se jim menší i větší kuriozity, cesta trvá. Za tím účelem jsem si vymyslel jednoduchý systém generování „náhodných“ setkání (reálně: náhodného obsahu z různých doplňujících příruček) a v tomhle sezení ho poprvé vyzkouším.

Leč ještě předtím – semafor! Minule jsme skončili v první „dějové“ lokaci, rozestaveném semaforu, kde mizeli trpasličí inženýři. Dobrodruzi právě pronikli do podzemí, kde se nachází laboratoř někdejšího majitele, čaroděje Dagmara von Wittgensteina. A my jsme je opustili zrovna v půlce boje s regenerujícími zombíky…
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Enemy Within – kampaň ve WFRP 4e

Příspěvek od Markus »

Obrázek

:arrow? DotR8: Potírání zelenokožců
Dobrodružství Death on the Reik z kampaně Enemy Within pokračuje.

V minulém sezení dorazili dobrodruzi do města Grissenwald, kde hledají čarodějku Etelku Herzen, kterou podezírají z účasti na temném spiknutí. Mezitím se ovšem ukázalo, že město má jiné trápení. Někdo v posledním týdnu začal vypalovat okolní farmy a měšťany podezírají trpaslíky ze zdejšího ghetta (jak jinak by přišli k penězům)? Minule se ukázalo, že v okolí řádí kmen goblinů. A dneska se ukáže, že dobrodruzi se s gobliny budou muset chtě nechtě vypořádat, protože ti okupují Etelčin domov. A co se stalo s Etelkou?

Zajímavý problém, který ve hře vyvstal: dobrodružství předpokládá, že dobrodruzi budou dobrodružství chtiví. Co ale dělat, když se hráči snaží svoje problémy řešit tím, že se je pokoušejí přehodit na městskou hlídku nebo jiné autority?
Uživatelský avatar
AllooSk
Příspěvky: 3
Registrován: 16. 4. 2022, 23:11

Re: Enemy Within – kampaň ve WFRP 4e

Příspěvek od AllooSk »

Ďakujem za ďalšiu zaujímavú kapitolu vo vašom dobrodružstve! Pokiaľ ide o problém so skupinovým bojom, tak oficiálny doplnok "Archives of the Empire II" má zaujímavú kapitolu práve o tomto.

Inak by si sa mohol pozrieť na fanúšikovský doplnok "Tides of War", ktorý napísal bývalý autor Cubicle 7 Ben Scerri.
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Enemy Within – kampaň ve WFRP 4e

Příspěvek od Markus »

Ahoj, dík za reakci!

Do Archives jsem koukal, ale je to vyloženě soubojový systém pro bitvy armád, navíc spíš abstraktní a slouží hlavně k tomu, aby vytvářel „filmové scény“ o akcích dobrodruhů na pozadí bitvy. Nijak podrobně jsem to nezkoumal, ale při letmém čtení mi přišlo, že s vyhodnocením skirmishe mi to nepomůže.

Ty Tides of War ale vypadají zajímavě. Staženo. :) Mezitím už jsem tu bitku vyhodnotil ručně podle normálních pravidel (cca 2 hodiny času), ale kdyby nastala potřeba někdy v budoucnu, prostuduju si ty Tides. Díky!
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Enemy Within – kampaň ve WFRP 4e

Příspěvek od Markus »

Obrázek

:arrow? DotR09: Krvavá gobliní jatka, spousta lootu a jedna záhadná loď Maria Borger
Minulé sezení kampaně Enemy Within skončilo in medias res. Dobrodruzi po osmi sezeních strávených cestou, kdy převážně na palubě lodi překonali stovky mil, konečně dorazili do dolu Černé štíty, kde má žít jistá Etelka Herzen – podle všeho vyznavačka chaotických bohů, čarodějka, démonoložka, obcovačka se zvěrolidmi, členka nebezpečných kultů a kdo ví co ještě, zkrátka jediná „příběhová stopa“, jejíž odhalení může postavám pomoct poodhalit spiknutí, které bublá po povrchem Říše. Akorát že nebyla doma. Místo toho je její domov okupován tlupou goblinů. Dobrodruzi naverbovali pomoc okolních rolníků, několika ranařů z města a skupinky trpaslíků a s touhle nesourodou skupinou vyrazili Etelčin dům dobýt. Několika šikovně umístěnými bombami zavalili vchod do sousedícího dolu, čímž se zbavili většiny goblinů, a potom vtrhli do Etelčina domu. Akce!

Rovněž v tomto sezení: Setkání s lodí v nouzi, která potřebuje pomoc. Jmenuje se Maria Borger. Modří už vědí. Zatímco část s goblini proběhla víceméně podle očekávání, část s pomocí lodi Maria Borger jede úplně mimo jakýkoli skript, a o to většími dělá radost, protože překvapuje i mě samotného.
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Enemy Within – kampaň ve WFRP 4e

Příspěvek od Markus »

Přes léto jsme měli pauzu, ale odehráli jsme intermezzo v podobě dobrodružství A Rough Night at the Three Feathers:

Obrázek

:arrow? DotR09 a 10: Drsná noc U Tří per
A Rough Night at the Three Feathers je jedna z legend první edice WFRP – inovativní dobrodružství, které v jednom večeru v hostinci spojuje několik dějových linek do zběsilé frašky. Dlouho jsem si ho chtěl zahrát a teď se naskytla příležitost zakomponovat ho do naší kampaně Enemy Within jako intermezzo. Bohužel se nepodařilo odehrát to v jediném sezení a museli jsme to rozdělit na dvě. Tak tady je dvojzápis. Hrajeme verzi z knihy Rough Nights & Hard Days, ale ono je to v zásadě jedno.

Dobrodružství pojedu přesně podle scénáře, s jednou drobnou, ale důležitou změnou. Dobrodruzi s sebou přivážejí upíra! Na konci minulého sezení potkali loď se záhadným nákladem, a navzdory mým očekáváním se rozhodli náklad nezkoumat a prostě pomoct zoufalému loďaři s jejím dopravením do cíle. A tak zatímco hrdinové vcházejí do hostince, u mola kotví loď a na ní rakev, ze které v noci vyleze nemrtvý…
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Enemy Within – kampaň ve WFRP 4e

Příspěvek od Markus »

Obrázek

:arrow? DoTR12 a 13: Kemperbad aneb pryč z kolejí a zase zpátky – a taky o problémech WFRP, Death on the Reik a Cubicle 7 obecně
Tohle měl být zápis, ale tak nějak se stalo, že první půlka článku je spíš kritika WFRP čtvrté edice a Cubicle 7. Takže může být zajímavá i pro čtenáře, kteří naši kampaň nesledují.

WFRP odedávna trpí schizofrenií. Na jednu stranu se tváří jako hra, ve které představujete „běžné lidi“ s běžnými povoláními a cynickým náhledem na svět, na stranu druhou se většina zápletek točí okolo odhalování chaotických kultů nebo zachraňování prostých obyvatel – zkrátka se předpokládá, že hráči budou hrdinové. Pochopitelně to nejvíc dře v dlouhých kampaních s lineárním, až railroadovým dějem, jako je Death on the Reik. Ne snad že bychom se s hráči nedokázali dohodnout, že budou sledovat „hlavní dějovou linku“ – jde spíš o to, že jak se postavy postupem kampaně prohlubují, mají tendenci věnovat se svým osobním linkám, zatahovat do příběhu různé nehráčské postavy (možná i organizace) a vůbec k řešení problému přistupovat po svém a bořit tak naplánovaný příběh.

Death on the Reik tenhle problém prohlubuje nedobře zvládnutou strukturou první půlky (slabé zaháčkování postav, nejasná motivace, pochybné časování… ale o tom jindy). Já jsem byl od začátku připravený umožnit hráčům, aby dobrodružství udělali „svým“ – hlavní kostra zůstane, ale budeme ho pozměňovat nebo na něj navěšovat další obsah podle toho, co nás zaujme nebo co hráči způsobí. A tak jsme se dostali až sem. V těchhle dvou sezeních jsme úplně vypadli z předepsané kampaně, přeskočili několik kapitol, hráli úplně vlastní „obsah“ a nakonec se zase napojili. Zkusím přiblížit, jak jsem k tomu ve hře přistupoval.

Jo a zabiju jednu hráčskou postavu. To se vždycky počítá.
Uživatelský avatar
Winnie
Příspěvky: 209
Registrován: 30. 11. 2020, 14:24

Re: Enemy Within – kampaň ve WFRP 4e

Příspěvek od Winnie »

Markusi, vím, že zvyk je železná košile, ale mohl bys mě zaznačit jako přítomnou? :-)
Uživatelský avatar
Winnie
Příspěvky: 209
Registrován: 30. 11. 2020, 14:24

Re: Enemy Within – kampaň ve WFRP 4e

Příspěvek od Winnie »

Pěkná formulace:
Lorelay (znechucená tím, že jí někdo ruší od přípravy na zkoušky z Petry) hlídce vysvětlí, že je vše v pořádku
Edited: a moje, jak si dodatečně uvědomuji. Tak nevím, jestli to byla ne moc elegantní narážka, nebo jen překlep pozdní hodiny psaní zápisu :-)
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Enemy Within – kampaň ve WFRP 4e

Příspěvek od Markus »

Tak jsme vyřídili Etelku a můžeme na hrad!

Obrázek

:arrow? DoTR14: Neslavný pád Etelky Herzen
Fůů… to je doopravdy už čtrnácté sezení naší kampaně v Death on the Reik (a pětadvacáté v Enemy Within celkově)? Působí to tak trochu jako věčnost. A taky popravdě asi nejslabší bod dosavadního hraní. O mých problémech s DotR jsem se rozepsal minule – v zásadě jsme se zamotali do situace, kde mi akce hráčských postav rozhodily railroadovou kampaň, postavám chybí silná motivace, hráčům skutečný zájem o rádoby nemesis Etelku a chvílemi to působí, jako bysme hráli hlavně proto, ať to dohrajeme. Ale skutečný dobrodruh se nevzdává, takže once more unto the breach! Vyhrňme si rukávy, ať už to máme za sebou. Je načase zavázat všechny rozmotané dějové linky, ať se můžeme přesunout k další fázi Death on the Reik (vy víte jaké).
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Enemy Within – kampaň ve WFRP 4e

Příspěvek od Markus »

Obrázek

:arrow? DotR15: Vítejte ve Wittgendorfu!
A je to tady! Naše kampaň v Death on the Reik se přehoupla do pomyslné závěrečné fáze! V minulém sezení neslavně zahynula Etelka Herzen, hráči pronikli do laboratoře Dagmara a Wittgensteina a dočetli se o jeho sto let starém záměru nalézt kus křivokamu (warpstonu) spadlého z nebe a dopravit ho pro účely „vědeckého“ bádání do rodového hradu Wittgenstein.

Po třech týdnech strávených odpočinkem a přípravou v Altdorfu – ostatně teď, když je Etelka po smrti nemají dobrodruzi kam spěchat, ten kámen je pod hradem už sto let – nasedla skupina na věrnou Perditu (loď), kuchařka Knedla nalodila zásoby na dlouhou plavbu a bárka opět vyrazila na řeku Reik. O zhruba týden později připlouvá k vesnici Wittgendorf… (Všimněte si dramatického „filmového“ skoku v čase – shledal jsem, že v téhle fázi kampaně už nechci zdržovat událostmi po cestě, a prostě jsem celou cestu přeskočil.)
Uživatelský avatar
Samuel
Příspěvky: 31
Registrován: 20. 3. 2007, 11:25
Kontaktovat uživatele:

Re: Enemy Within – kampaň ve WFRP 4e

Příspěvek od Samuel »

Ahoj,

brodíme se stokami Bögenhafenu a já bych se rád zeptal na názor nebo radu týkající se pár věcí, se kterými se při vyprávění EiS potýkám.

Spoilers ahead, ale předpokládám, že všichni přítomní už mají tuhle pasáž dávno za sebou...

Ta jednodušší (řekl bych) je časová osa Bögenhafenu. Storka je plánovaná na čtyři dny ve hře, které kulminují rituálem o půlnoci čtvrtého dne. Kdy ale tenhle odpočet začíná? Vnímal jsem to tak, že prvním dnem Shaffenfestu s tím, že kvůli vyrušení byli spiklenci nuceni přesunout chrám, takže neplatí Teugenův vzkaz Steinhägerovi o tom, že "až skončí Shaffenfest, o dvanáctém zvonu budeme všichni odporně bohatí!"

Ale když jsem četl Markusovy poznámky, přišlo mi, že jste měli ještě den navíc, tedy že odpočet začal až den po návratu ze stok, druhý den Shaffenfestu. Trochu mě to zmátlo a vlastně by mě zajímalo, jestli je to tvůrčí záměr (mé skupině by se popravdě den navíc taky hodil, protože zatím nemají moc pocit, že je nějak tlačí čas a trochu jím plýtvají), nebo to jen chápu z textu blbě?

A ta složitější - neustále balancuju na hraně motivace postav. Po útoku Adolphuse ve Weissbrucku se v podstatě vybodli na dědictví (a do Bögenhafenu se vydali stíhat družinu Tassenincka v naději, že vypadnou do Šedejch hor a bude dobře) a vlastně je teď k městu nic moc nepoutá. A už jen to, že nabyli dojmu, že by po nich mohla jít inkvizice (všichni strašně rychle podléhají dojmu, že je Adolphus lovec čarodějnic - a to i přesto, že jim v hospodě řekli, že jde o lovce odměn) je vyděsilo do té míry, že by nejradši zmizeli z povrchu zemského.

Tuším, že jakmile potkají démona ve sklepě, nepovede to k občanskému "to se musí zatrhnout", ale spíš "tohle je na nás moc, mizíme, ať si s tím poradí autority".

Měli byste někdo nápad, jak je ve městě udržet a navzdory nepřízni oficiálních míst (a spiknutí mezi mocnými města) je přimět konspiraci nadále řešit?

Zatím jsem zkusil nahodit alespoň situaci, že jedna z postav má na Shaffenfestu příbuzné (půlčíky, co tam ze svého pivovaru dovalili pivo), což jednak dává určitou šanci, že je nebude chtít nechat na pospas démonům a kultům a druhak možnost, že by někdo z nich byl unesen konspirátory a oni to museli řešit...

Další varianta je nějaký spojenec, který by jim dal alespoň nějakou oporu (takhle z hlavy třeba Ruggbroder, nebo Heinrich Steinhäger), ale trochu se bojím situace, kdy opatří nějaké důkazy a pak se budou snažit hodit řešení na vyšší místa (viz lovec čarodějnic při honu na Etelku).

Postava doktora by zase mohla leccos udělat za příslib licence, ale nějak mě nenapadá, jak tuhle vějičku elegantně nahodit...

Co myslíte, moudří mužové a ženy?
Odpovědět

Zpět na „Vaše hraní - příprava, rady, zápisy a PbP“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů