[Kolektivní tvorba] Bílý hrad Remastered
Re: [Kolektivní tvorba] Bílý hrad Remastered
A málem bych zapomněl - jo, tak jsem to myslelDobrý nápad. Takhle?
Jo a ještě - ty tři prsty u Poletuchy vážně nevypadají "hezky" - což je hezky splněný autorský záměr, aby vypadala nelidsky a více hmyzovitě
- Ecthelion
- Moderátor
- Příspěvky: 12359
- Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
- Bydliště: Brno/Rezno
- Kontaktovat uživatele:
Re: [Kolektivní tvorba] Bílý hrad Remastered
Pokud vím, tak ty důvody jsou čistě estetické. V té stylizaci prostě 5 prstů vypadá jako chomáč buřtů, ty 4 vypadají prostě esteticky lépe.
(A tedy taky animovat o jeden prst míň je o dost rychlejší. Ono to nevypadá, ale v součtu je to dost času.)
OT:
Můj oblíbený fakt o Simpsonech je, že ačkoliv mají osm prstů, tak počítají v desítkové soustavě. A vysvětleno je to tak že jediná postava, která má 10 prstů je bůh (a všiměte si, že už u něho musejí prokreslovat ty prsty mnohem víc než u Homera, aby to fungovalo).
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22593
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: [Kolektivní tvorba] Bílý hrad Remastered
Zaprvé - napsal jsem svůj názor, nic víc. Za druhé - Ecthelione, ptal ses, proč by měla kumit poletucha hezké ruce. Napsal jsem ti své důvody. Pokud to byla řečnická otázka a mínil jsi tím, že poletucha nemá mít lidskou anatomii, mohl jsi to napsat rovnou a ušetřit mi tím vysvětlování.
Za třetí - třicet let jsou pro mě poletuchy ekvivalentem víl a vždycky jsme je tam popisovali, i když to nebylo příliš často. Stejně tak všichni hráči okolo automaticky předpokládají, že jakýkoliv živý tvor popsaný jako "humanoid" bude mít lidské počty a rozmístění vnějších orgánů jako oči, uši, atd, a řešit se budou detaily, třeba zda má špičaté uši, protože to je atribut fantasy tvorů už od dob Tolkienových elfů.
A to že desetitisíce autorů fantasy tvorů dodržují určité konvence má dost zásadní vliv na to, jak je vnímají čtenáři, diváci a hráči. Nevybavuju si žádnou "sympatickou" rasu, která by měla nelidské ruce. Ostatně i skřeti mají pět prstů.
Čtyři prsty v animácích mají postavy čtyři prsty proto, že pět prstů se výrazně hůř kreslí, zvlášť na malou ruku. Ale jen málokdy na to nějak upozorňují.
Na druhou stranu je mi to jedno, ten obrázek můžu vynechat, a ani to neměl být nátlak na překreslení.
Jen než začnete psát, kolik prstů k čemu stačí, zeptejte se napřed lidí, kteří jich mají méně.
Za třetí - třicet let jsou pro mě poletuchy ekvivalentem víl a vždycky jsme je tam popisovali, i když to nebylo příliš často. Stejně tak všichni hráči okolo automaticky předpokládají, že jakýkoliv živý tvor popsaný jako "humanoid" bude mít lidské počty a rozmístění vnějších orgánů jako oči, uši, atd, a řešit se budou detaily, třeba zda má špičaté uši, protože to je atribut fantasy tvorů už od dob Tolkienových elfů.
A to že desetitisíce autorů fantasy tvorů dodržují určité konvence má dost zásadní vliv na to, jak je vnímají čtenáři, diváci a hráči. Nevybavuju si žádnou "sympatickou" rasu, která by měla nelidské ruce. Ostatně i skřeti mají pět prstů.
Čtyři prsty v animácích mají postavy čtyři prsty proto, že pět prstů se výrazně hůř kreslí, zvlášť na malou ruku. Ale jen málokdy na to nějak upozorňují.
Na druhou stranu je mi to jedno, ten obrázek můžu vynechat, a ani to neměl být nátlak na překreslení.
Jen než začnete psát, kolik prstů k čemu stačí, zeptejte se napřed lidí, kteří jich mají méně.
hraju: Ω Projekt Omega
- MarkyParky
- Příspěvky: 16382
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: [Kolektivní tvorba] Bílý hrad Remastered
Kobodi, želváci, loxodoni, ještírci nesouhlasí ohledně počtu prstů.Jerson píše:Stejně tak všichni hráči okolo automaticky předpokládají, že jakýkoliv živý tvor popsaný jako "humanoid" bude mít lidské počty a rozmístění vnějších orgánů jako oči, uši, atd, a řešit se budou detaily, třeba zda má špičaté uši, protože to je atribut fantasy tvorů už od dob Tolkienových elfů.
O orgánech navíc/namísto lidských, jako žábry, chodoty, plovací blány, zobáky, rohy, obří slechy či ocasy u ostatních lidem vzdálenějších, ale zároveň humanoidních hráčských ras v DnD nemluvě.
Do cizích postav (mezi které patří poletucha) radši ani nezabředávám, illithidé jako jeden příklad za všechny asi stačí. A jací to jsou sympaťáci
Na názorech je blbý, že když se rozchází s fakty, tak jsou prostě chybné.
Samozřejmě, máš právo prezentovat i chybný názor, ale nečerti se pak, když tě lidi opravují.
Re: [Kolektivní tvorba] Bílý hrad Remastered
Taky mě to překvapilo. Poletucha asi může vypadat, jak chce, jen se ten obrázek netrefil do estetiky, kterou mám s Dračím doupětem spojenou. Poletuchy a elfy si představuju jako (podle lidských měřítek) krásný bytosti, v ostrym protikladu se škaredejma skřetama. Je to nepochybně klišé, ale tak jsem to vždycky vnímal.
Ono je to vůbec celkem zajímavý téma. DnD-like a DrD-like fantasy je obecně plná klišé, vůči kterejm se autoři jinejch her a prostředí mají obvykle tendenci vymezovat. Předpokládám, že takhle nějak vznikli tví fae v Příbězích impéria - což je super, tam perfektně sednou. Zpětně si ale říkám, jestli to stále ještě bude DnD-like a DrD-like fantasy, když všechna ta klišé popřeme. A jestli se vymýcením krásnejch elfů a zarputilejch trpaslíků ve výsledku o něco nepřipravíme.
- Ecthelion
- Moderátor
- Příspěvky: 12359
- Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
- Bydliště: Brno/Rezno
- Kontaktovat uživatele:
Re: [Kolektivní tvorba] Bílý hrad Remastered
Jersone já jsem ti taky jen napsal svůj názor. Nevím proč se tváříš, že ti bylo učiněno nějaké příkoří.
Já jsem se tě ptal, proč si myslíš, že ji lidskou má mít. Řečnického na tom nebylo nic. Jen jsi mě nijak nepřesvědčil. A napsal jsem ti i proč. Chtěl jsem ti jen vysvětlit svůj postoj a nic jízlivého jsem nepsal. Ani nečtu nic, co by se dalo jízlivě interpretovat. Opravdu nechápu, proč se na mě čertíš. Jediná věc, kterou jsem se provinil, je to, že mám jiný názor než ty.
+ Že já si myslím že úplně lidská být nemá, ti podle mě mohlo být jasné ještě než jsi napsal ten vůbec první post, protože jsem ji tak nakreslil.
(Ale je super, že ses začal rozčilovat, že ti ryjeme do postu, do kterého jsi investoval 5 minut. Ale tys začal rýt od ilustrace, na které jsem dělal 3,5 hodiny a očekáváš, že budu absolutně v klidu*. )
*Já to beru s absolutním klidem, na to mám tréninku dost + jak se u toho na tu ilustraci koukám, napadlo mě pár detailů, co můžu vylepšit. Tak mi to je i užitečné.
- MarkyParky
- Příspěvky: 16382
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: [Kolektivní tvorba] Bílý hrad Remastered
Jsem si jist, že vznikem nového díla (resp. tady spíš novou odvozeninou díla) nikoho o nic nepřipravujeme. Nejsem si vědom toho, že by případným vydáním remasteru Bílého hradu došlo k zákazu či mýcení krásných elfů a zarputilých trpaslíků.York píše:A jestli se vymýcením krásnejch elfů a zarputilejch trpaslíků ve výsledku o něco nepřipravíme.
Ošklivé a pološílené poletuchy mohou ve fantasy mnohovesmíru existovat v klidu a míru vedle těch krásných a naivně přitroublých.
Re: [Kolektivní tvorba] Bílý hrad Remastered
Myslel jsem to ve vztahu k remakování DrD. Pokud takový ambice nemáš, tak je to samozřejmě irelevantní.MarkyParky píše: ↑30. 9. 2021, 14:49 Ošklivé a pološílené poletuchy mohou ve fantasy mnohovesmíru existovat v klidu a míru vedle těch krásných a naivně přitroublých.
- MarkyParky
- Příspěvky: 16382
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: [Kolektivní tvorba] Bílý hrad Remastered
Nemám. Jedna z designových promis tohohle vlákna je, že to má být dobrodružství na systému/herním světě nezávislé.
Ostatně někde v průběhu vlákna došlo myslím i ke shodě na jistém odtržení od dědictví DrDO v tom, že to není poletucha=specifický tvor z DrDO PPZ, ale jaká si blíže neurčená víla jménem Poletucha.
Ostatně někde v průběhu vlákna došlo myslím i ke shodě na jistém odtržení od dědictví DrDO v tom, že to není poletucha=specifický tvor z DrDO PPZ, ale jaká si blíže neurčená víla jménem Poletucha.
Re: [Kolektivní tvorba] Bílý hrad Remastered
Ok.MarkyParky píše: ↑30. 9. 2021, 15:02 Nemám. Jedna z designových promis tohohle vlákna je, že to má být dobrodružství na systému/herním světě nezávislé.
- Ecthelion
- Moderátor
- Příspěvky: 12359
- Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
- Bydliště: Brno/Rezno
- Kontaktovat uživatele:
Re: [Kolektivní tvorba] Bílý hrad Remastered
Tak tady je ANOMÁLIE napodruhé. Myslím že to přepracování a doplnění těch pár prvků tomu dost pomohlo. Asi ještě úplně spokojený nejsem ale prozatím to sem házím.
EDIT: Ale náhodou jsem zjistil, že úplně nejlíp to vypadá pixelovaté.
EDIT: Ale náhodou jsem zjistil, že úplně nejlíp to vypadá pixelovaté.
Re: [Kolektivní tvorba] Bílý hrad Remastered
Tak s tím si dovolím nesouhlasit. Tato verze mi lepší nepřijde.Ecthelion píše: ↑2. 10. 2021, 14:27 EDIT: Ale náhodou jsem zjistil, že úplně nejlíp to vypadá pixelovaté.
Radim "Smrk" Trčálek
Dnes aktivně hrající Zapovězené země. Hotové a rozpracované dobrodružství:
Vražedné světlo Strach nad Kelpenem Kdo seje vítr
Překlady:
VtM 5V startovací sada, Vetřelec startovací sada, Rozbité příběhy-rychlý start
Dnes aktivně hrající Zapovězené země. Hotové a rozpracované dobrodružství:
Vražedné světlo Strach nad Kelpenem Kdo seje vítr
Překlady:
VtM 5V startovací sada, Vetřelec startovací sada, Rozbité příběhy-rychlý start
- Ecthelion
- Moderátor
- Příspěvky: 12359
- Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
- Bydliště: Brno/Rezno
- Kontaktovat uživatele:
Re: [Kolektivní tvorba] Bílý hrad Remastered
No koukám, že jsem na dvakrát zkazil svůj vlastní vtip. Nejdřív jsem to v zápalu boje místo .png uložil jako .jpg, které tomu udělalo antialiasing. A napodruhé jsem to hodil ne přímo jako obrázek, ale jako odkaz na dropbox, který má v náhledu vlastní antialiasing.smrq píše: ↑3. 10. 2021, 17:33Tak s tím si dovolím nesouhlasit. Tato verze mi lepší nepřijde.Ecthelion píše: ↑2. 10. 2021, 14:27 EDIT: Ale náhodou jsem zjistil, že úplně nejlíp to vypadá pixelovaté.
Trvám na tom, že pixelovaté to má jistý šarm a ta pixelovatost vytahuje pozitivní vlastnosti toho stylu a úspěšně zakrývá spoustu chyb a nedostatků, kterých jsem se dopustil. Samozřejmě ale pro Bílý Hrad je tohle diskuze irelevantní.
Jo a další budou nejspíš huňáči. Nejspíš. Možná.
- MarkyParky
- Příspěvky: 16382
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: [Kolektivní tvorba] Bílý hrad Remastered
Nikdy neříkej nikdy.Ecthelion píše:Samozřejmě ale pro Bílý Hrad je tohle diskuze irelevantní.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů