Index Card RPG

Diskuzní sekce věnovaná konkrétním RPG hrám, příručkám a produktům.
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20997
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Index Card RPG

Příspěvek od Markus »

Obrázek

:arrow? Anotace v databázi
RPG hra od youtubera známého z kanálu Drunkens & Dragons (později přejmenovaného na Rune hammer), založená na kartách. Na nejprve vydaný balík ilustrovaných karet určených pro rozšíření libovolného systému se nabalily další, věci až vznikl zjednodušený RPG systém založený na běžných D&D kostkách.

Kniha obsahuje dva originální světy pro hraní fantasy Alfheim a sii-fi Warp Shell. Vylepšování a formování postav je založeno hlavně na lootu, který postava nese. Základní pravidla obsahují několik velkých tabulek náhodných předmětů a obsáhlou sekci s praktickými radami pro vedení a přípravu hry. K hlavní příručce vyšlo vícero rozšíření a hra má aktivní komunitu.
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20997
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Index Card RPG

Příspěvek od Markus »

Děkuju radunamlejnovi za založení anotace k téhle hře! Povíš nám, jak to s těmi kartami funguje? Ta hra má karty a zároveň kostky? Co slouží k čemu?
Uživatelský avatar
radunamlejn
Příspěvky: 172
Registrován: 30. 10. 2020, 20:08
Bydliště: z Kobylis

Re: Index Card RPG

Příspěvek od radunamlejn »

Předně bych chtěl uvést, že pravidla jsem nečetl. Narazil jsem na to na webu a tady jsem hledal nějakou poznámku česky, ale ani to nebylo v databázi. Po tom co jsem nakoukal nějaká videa, tak jsem to sem přidal.

Vlastně jde o dvě věci Index Card RPG byla původně (a jsou teď už 4) sada karet určených k pro PJ k vedení hry. (Jako vizualizace a inspirační zdroj a možná ještě s dalšími funkcemi, v každém případě nešlo o nic systémového, jen o hromadu procesů a doporučení a samozřejmě ty pěkné karty.)

Pak kolem toho několikanásobnou derivací a zjednodušením (asi DnD 5e, jestli to chápu správně) vznikl "jednoduchý systém" pracující s kostkami (jestli se něco, k čemu člověk potřebuje více než jednu kostku dá nazvat jednoduché...). Jedno zjednodušení je, že kostky jsou pevně přiřazeny činnostem. (Tady si přesně nejsem jist jak to funguje.) Pracuje to s pojmem effort (asi úsilí česky). HP jsou po deseti shrnuté do srdíček a prý ubývají právě po těch srdíčkách (tady taky přesně nevím). Každopádně pak jsou srdíčka použité všude jako "síla" kde čeho. Stejně jako Knave se "postupuje po úrovních" tím jak dobré poklady získáváte.

Takže kostky jsou mechanika, karty jsou pomocník pro obsah herního sezení. (Karty ani nejsou součástí té Core knížky.)

Pravidla jsou ilustrována v takovém komixovém stylu (moderní kreslený animák), jak se komu líbí nechám na vaší úvaze. Ale hlavně mě zaujalo, že spousta věcí v pravidlech je hezky zpracovaná návodnými obrázky, jak věci fungují ve hře (což je plus oproti prostému textu, řekl bych a přidává to na přístupnosti nových hráčů.)

Knížka obsahuje fantasy svět, který je celkem běžný a sci-fi svět, který vypadá i na mírně originální.
A kde kdo na internetu tvrdil, že část pro PJ je fakt skvělá, tak možná i je.

Shrnující recenze EN: https://www.youtube.com/watch?v=6Sv83FCigIA
"Oficiální" představení první sady karet: https://www.youtube.com/watch?v=27vYSQrhxR4

To je tak vše, co k tomu já můžu říci...
Občas hraju Grimoár, s těmihle doplňky.
Náhodné záznamy mých neuspořádaných myšlenek a výtvorů.
Uživatelský avatar
Passingby
Příspěvky: 1639
Registrován: 13. 10. 2021, 16:41

Re: Index Card RPG

Příspěvek od Passingby »

Vypadá to, že Tlamagames mají předobjednávky na nové vydání od Modiphius s dodáním leden 2022.
Za tento příspěvek děkují uživateli Passingby:
Muzzug
Verify you are a human.
It's just an overreaction. In a few months, nobody will remember the drama.
Uživatelský avatar
Passingby
Příspěvky: 1639
Registrován: 13. 10. 2021, 16:41

Re: Index Card RPG

Příspěvek od Passingby »

Přidal jsem do DB Index Card Master Edition.
V pořadí 3. vydání Index Card RPG (ICRPG). Jádrem jsou zjednodušená a zobecněná pravidla vycházející z D20 (tradiční D&D hexáda vlastností - Str, Dex, Con, Int, Wis, Cha, ale počítá se pouze s bonusy/postihy). Schopnosti postav jsou primárně určené vybavením.

Příručka má 400 stran a obsahuje 5 kompletních herních světů (fantasy Alfheim, travelleroidní Warp Shell, wierd westovou Ghost Mountain, pseudopravěký Blood and Snow a superácké Vigilante City) s pravidly pro tvorbu postav, seznamy výbavy a kořisti, informacemi o světě a s bestiářem. Část je věnovaná obecným radám k přípravě střetnutí a vedení dobrodružství.
+Recenze, hype a listovačka od Dungeon Craftu (ten balíček karet se prodává zvlášť; v 1080p je text na stánkách i docela čitelný)

EDIT Ty kopie anotací ve fóru mi většinou připadají úplně zbytečný, ale je fakt, že vám to ušetří klik - hlavně u těch krátkých, jako je tahle.
Verify you are a human.
It's just an overreaction. In a few months, nobody will remember the drama.
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20997
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Index Card RPG

Příspěvek od Markus »

Díky. Doplnil jsem do základní anotace hry odkazy na jednotlivé příručky. Respektive odkaz je jen na tuhle, protože jiné v DB nemáme, ale aspoň jsem tam o nich přidal zmínku.
Uživatelský avatar
Passingby
Příspěvky: 1639
Registrován: 13. 10. 2021, 16:41

Re: Index Card RPG

Příspěvek od Passingby »

Jinak tuhle edici fakt vydává přímo Modiphius a byla připravená ve spolupráci s nimi (poskytli mu redaktory a jánevimcoještě). ICRPG bylo na DriveThruRPG hodně úspěšné a Modiphius se mu sám ozvali, jestli by s nimi nechtěl spolupracovat. Vydávají i jeho Viking Death Squad, ale to je na mně už moc velkej úlet... (je to asi něco jako Mörk Börg)
Za tento příspěvek děkují uživateli Passingby:
Markus
Verify you are a human.
It's just an overreaction. In a few months, nobody will remember the drama.
Uživatelský avatar
Passingby
Příspěvky: 1639
Registrován: 13. 10. 2021, 16:41

Re: Index Card RPG

Příspěvek od Passingby »

Postupně se prokousávám přes ICRPG Master Edition tak jsem k tomu něco sepsal, kdyby to někoho zajímalo... Modiphius měl mezi svátkama asi dovolenou, takže PDFka zatím nemám. Snad budou příští týden a jestli jo, můžu sem pak kdyžtak i dát ukázky nějakých stránek.

Obecně
Nejlíp se to asi dá charakterizovat jako D20 zjednodušené do stylu starého DnD a hodně, hodně řízlé počítačovými hrami typu Zelda, 2D procházečkami jako Metroid a Castlevania a televizními seriály nebo filmy. Schopnosti postav byly v předchozích verzích určené výhradně výbavou, ale to se v Master Edition už trochu ztrácí. Celé je to psané takovým nahypovaným a naspeedovaným stylem, který nemusí každému vyhovovat. Ale i když mi "informační hustota" občas připomínala Fate Core, čte se to líp, protože i přes ten naspeedovaný styl tam jsou všude konkrétní příklady a popisy.

Master Edition víceméně nahrazuje ICRPG Core, ICRPG Worlds, ICRPG Magic, Vigilante City a Blood and Snow, i když světy byly trochu upravené a aktualizované a Magic bylo dost přepracováno. NEobsahuje cyberpunkový svět Altered State. Dobrodružství ani původní "Index Cards" v tištěné knížce nejsou, ale každý, kdo si knížku koupil, by je měl dostat jako PDF.

Trochu to srovnávám s předchozí verzí - hlavně tam, kde by některé věci na první pohled mohly vypadat divně, ale jsou třeba dané historicky.

Uspořádání knížky je trochu zmatené, protože víceméně kopíruje původní rozdělení na samostatná PDF (světy Alfheim a Warp Shell byly už ve 2e částečně integrované do Core, ostatní byly samostatně; v Core byla a je jednoduchá základní magie, ale navíc vyšlo samostatné rozšíření Magic). Povolání, rasy a vybavení pro Alfheim a Warp Shell jsou na začátku v kapitole Tvorba postavy, ale pro Ghost Mountain, Vigilante City a Blood and Snow jsou až ve druhé části knihy u popisu světů. Některá pravidla a mechaniky byly zobecněné (třeba Mastery z Magic nebo Milestone Paths z Worlds) a přemístěné do úvodní části, ale jiné zůstaly u světů, kde se používají (souboje vesmírných lodí, stun points a superschopnosti...).

Postavy
Postavy mají 6 obvyklých DnDčkových vlastností (Síla, Obratnost, Odolnost, Moudrost, Inteligence, Charisma), ale používá se jenom bonus (0 až +10). Jsou provázané na (relativně stručné) schopnosti povolání a na loot (několik 100 řádků náhodných tabulek), takže když by si je někdo chtěl obměnit, musel by si předělat i schopnosti a loot. Schopnosti určuje hlavně vybavení (Loot), ale nějaké schopnosti může poskytnout i povolání nebo rasa. Naložení je řešené přes pozice na výbavu - celkem 20, z toho 10 je "aktivních."

Povolání postavy určuje počáteční schopnost, počáteční vybavení, dostupné milníkové odměny/zlepšení a výběr mistrovských schopností. Rasa dává bonusy/postihy k vlastnostem a další schopnost. Proti 2e byly popisy povolání i ras rozšířené např. o motivace postavy atd. (Ve 2e byly všechny rasy z jednoho světa na jednu stránku, teď má každá svou; popisy povolání se roztáhly z 1/2 stránky na celou.)

Zlepšování postavy je mílníkové. Ve 2e mělo každé povolání seznam předmětů, ze kterých si hráč mohl při dosažení milníku vybírat, ale to bylo v Master Edition změněno na schopnosti (takže o ně postava nemůže přijít). K tomu tu je zobecněná mechanika mistrovství (Mastery) z ICRPG Magic, kdy postava za každý hozený totální úspěch (natural 20) dostane bod a za 20 bodů si může vybrat nějakou mistrovskou schopnost. Z Worlds je tu ještě mechanika cest (Milestone Paths), která vypadá jako stromy schopností s počítačových akčních RPG (Diablo, Torchlight) a tak jak je psaná mi už přijde dost přehnaná, ale třeba se to někomu hodit může.


Další pravidla, koncepty, postupy atd.
Hero Coin - Něco jako body osudu (Fate Points) ve Fate, ale jen jedna na celou herní skupinu.

Pižlačky - ICRPG DnDčkovou pižlačku HPček sice na jednu stranu zjednodušuje, ale na druhou stranu ji používá pro všechny akce a překážky (častým příkladem je třeba páčení zámku). V pojetí hry to má svoje místo - hra klade velký důraz na timery a pižlání překážek do ní vnáší nejistotu ohledně toho, jak dlouho bude jejich překonání trvat a jestli mají postavy pokračovat nebo radši (například) zdrhnout. Zjednodušení jsou třeba v tom, že se překážkám neháže na počet životů, ale za každé "srdíčko" (Hit Dice) mají vždycky 10 životů, a poškození je dané typem akce/útoku (holé ruce mají k4, ruční zbraně a nástroje k6, moderní střelné zbraně k8, magie a energetické zbraně k10 a "ultimátní" útoky/akce k12) s pevnými (nekostkovými) bonusy podle vybavení, vlastností atd.

Obtížnost místnosti (room DC) - ICRPG doporučuje nastavovat obtížnost překážek jednotně pro celou místnost/scénu. Standardní výchozí hodnoty jsou 10, 12, 15 a 18. Překážky v místnosti (pasti, protivníci, akce) potom můžou být lehké (-3), normální, nebo těžké (+3). Postavy můžou získat další bonus až +3 za akce, které můžou mít na obtížnost vliv. Záměrem je snížit zátěž GMa, takže se může soustředit na fikci a z ní vyplývající relativní úpravy obtížnosti.

(To je celé sice pěkné, ale je dobré nezapomenout, že na k20 +-1 znamená změnu v šanci na úspěch jen o 5%. Takže aby se to projevilo nějak výrazně, musí se bonusy naskládat.)

Archetypy setkání - 10 základních typů setkání (dobývání, úzké hrdlo, kladina, přepadení...)

Boj - Postavy mají na začátku 10 HP (1 "srdíčko"). Házení při boji je víceméně symetrické - postava si napřed hodí na útok proti upravené obtížnosti setkání a když uspěje, hodí si na poškození. Protivníci hážou stejně, jenom ne proti obtížnosti setkání, ale vždycky proti 10 upravené o bonus na obranu postavy (a další bonusy/postihy, třeba za silnějšího nebo slabšího protivníka). Kanónenfutr enemíci mají jenom 1 HP. To celé víceméně znamená, že komplet bojová výměna (postava na enemíka, enemík na postavu) potřebuje 2-4 hody. Brnění i štíty přidávají bonus k hodu na obranu (nesnižují poškození při úspěšném útoku).

Hodiny/timery - HODNĚ důležitá věc, asi jeden z hlavních rysů vedení hry ve stylu ICRPG, ale k tomu jsem se zatím nedostal... Je to provázané na ostatní věci, takže napřed je potřeba mít aspoň hrubou představu o ostatních pravidlech.

Bestiář - Díky jednotné obtížnosti místnosti/setkání jsou potvory v bestiáři charakterizované jen počtem "srdíček" (HP v násobcích 10), bonusy k vlastnostem (často jen jeden hromadný bonus stejný pro všechny) a zvláštními schopnostmi. Pro rychlejší vytváření silnějších variant protivníků zde je systém 4 stupňů (rostoucí bonusy podle stupně).
Naposledy upravil(a) Passingby dne 1. 1. 2022, 23:34, celkem upraveno 3 x.
Za tento příspěvek děkují uživateli Passingby tito uživatelé (celkem 3):
Stařec, Markus, Vikinos
Verify you are a human.
It's just an overreaction. In a few months, nobody will remember the drama.
Uživatelský avatar
Passingby
Příspěvky: 1639
Registrován: 13. 10. 2021, 16:41

Re: Index Card RPG

Příspěvek od Passingby »

Světy
Řečeno kulantně, všechny "světy" jsou načrtnuty hodně hrubými a velkorysými tahy, mezi kterými je dostatek prostoru pro GMovu vlastní invenci... Někdy možná až moc, ale těžko říct... Je taky otázka, jak vypadají dobrodružství - v 2e a Worlds byla nějaká přímo v knížkách, teď jsou jenom v PDF, který zatím nemám.

Alfheim - Kostra sandboxu. Každému regionu je věnovaná dvojstránka až dvě se zhruba jedno- až dvouřádkovými poznámkami (a úpravami pravidel) ke geografii, charakteru oblasti, základy náhodných setkání, významných NPC a frakcí, slavných dungeonů (občas i s hrubu mapkou)... Jinak "běžný" pseudostředověký fantasy svět s kotlem různých humanoidních ras a magií, lehkými prvky science-fantasy a načrtnutou dějovou linkou hrozby zničení strašným drakem. Proti 2e/Worlds se trochu obměnily hráčská povolání a rasy a svět prošel nějakým časovým vývojem.

Warp Shell - Kostra epické railroadové kampaně s 36 misemi. Tak trochu oxymoron - mise mají být na sobě víceméně nezávislé, ale jsou spojené do jednoho souvislého příběhu. Ale možná jsem to jenom špatně pochopil a tou nezávislostí se myslí to, že na každou misi můžou jít jiné postavy. Každá mise je popsaná jenom stručným odstavcem (prostředí se může generovat dvěma tabulkami pro k12 a na konci knížky jsou další náhodné tabulky pro generování zápletek, překážek atd.). Podle části věnované struktuře misí to vypadá, že je to atmosférou a dynamikou stylizované do (kreslených) sci-fi seriálů. Warp Shells jsou živoucí vesmírné lodě, které mají vlastní vůli a dovedou se přemisťovat vesmírným prostorem i časem. Obsahuje krátká pravidla pro souboje vesmírných lodí. Kampaň ve Worlds byla nejspíš jiná a v Master Edition je její pokračování. Těžko říct, jak je to celé hratelné a použitelné...

Ghost Mountain - Původně kampaň s dobrodružstvími, která byla do Master Edition přepracovaná na menší sandboxový svět. Ghost Mountain je hora, pod kterou se ukrývají samotné Brány pekelné a nějakým kataklyzmatem byla spolu s nejbližším okolím vyrvaná ze světa a teď se vznáší kdesi na hraně času a prostoru.

Vigilante City - To myslím nenapsal přímo Brandish Gilhelm, ale někdo jiný... Je to taková Batmanoidní rozpadající se metropole se záludnými komiksovými superpadouchy, proti kterým bojují superhrdinové hráčů. Jsou tu jednoduchá pravidla pro superschopnosti a generátory náhodných událostí/misí, takže by to mohlo být dobré i pro jednorázovky s velmi malou přípravou.

Blood on Snow - Survival sandbox z mýtické doby ledové s kostrami výprav za posvátnými relikviemi. S mechanikami pro počasí a důrazem na sběr jídla. Postavy nemají povolání, ale vybírají si schopnosti z jednoho seznamu.

Extra
Náhodné tabulky a generátory "na všechno." Dobrodružství, monstra, zázemí postav, úvodní výbava, a hlavně loot, loot, loot... Ale vypadá to, že tohle při revizi trochu odflákli, protože se v tabulkách objevují staré rasy a povolání z 2e, které v Master Edition už nejsou.
Za tento příspěvek děkují uživateli Passingby:
Stařec
Verify you are a human.
It's just an overreaction. In a few months, nobody will remember the drama.
Uživatelský avatar
Muzzug
Příspěvky: 372
Registrován: 28. 10. 2009, 10:23
Bydliště: Brno

Re: Index Card RPG

Příspěvek od Muzzug »

Uživatelský avatar
Passingby
Příspěvky: 1639
Registrován: 13. 10. 2021, 16:41

Re: Index Card RPG

Příspěvek od Passingby »

Jo, to už jsem sem dávál o pár postů výš. Tady je ještě playlist od Dave Thaumavore, ale ne všechno z toho je i v té Master Edition (akorát Magic, Vigilante City a Blood on Snow).

Nicméně v GM sekci už jsem narazil na radu, že GM má vždycky využít celou svou přípravu, takže když mu hráči něco obejdou, má zaimprovizovat a strčit jim to nějak do cesty... A ty jednotné obtížnosti setkání jsou taky dobrý nástroj pro maskované bagrování, přitlačení nebo uvolnění podle GMovy nálady (což samo o sobě špatné být nemusí, záleží na tom, jak se to použije).
Verify you are a human.
It's just an overreaction. In a few months, nobody will remember the drama.
Uživatelský avatar
Muzzug
Příspěvky: 372
Registrován: 28. 10. 2009, 10:23
Bydliště: Brno

Re: Index Card RPG

Příspěvek od Muzzug »

Ha, to jsem nějak přehlídl. :(

Ale celkem se mi líbí princip těch karet. Škoda že se dají sehnat jenom přes DriveThru...
Uživatelský avatar
Passingby
Příspěvky: 1639
Registrován: 13. 10. 2021, 16:41

Re: Index Card RPG

Příspěvek od Passingby »

Muzzug píše: 3. 1. 2022, 22:36 Ale celkem se mi líbí princip těch karet. Škoda že se dají sehnat jenom přes DriveThru...
Tak Modiphius v popisku ICRPG Master Edition (normální i sběratelské) píše
Includes 4 years of print-cut-fold miniatures in one enormous PDF. All the weird style you expect from Runehammer, in a fast-to-table format. Also check out runehammer.online for a HUGE and FREE collection of VTT tokens and tidbits from over the years

Now includes a comprehensive FREE 159 page PDF collection of adventures and material released for the RPG since its creation in 2016!
Takže tam snad budou všechny 4 sady (fantasy, sci-fi i weird west) a snad i to, co vyšlo jako součást ostatních příruček.

V FAQ píšou, že PDF dají každému, kdo si nějakou jejich knížku koupil, i když to koupil přes prostředníka/distributora/atd. Takže doufám, že se konečně po svátkách proberou a pošlou mi to :D V automailu mě 3x ujistili, že určitě, ale určitě odpoví (do dvou pracovních dnů) a hned mi i 3x poděkovali za trpělivost.

EDIT Jinak Runehammer web (ve skutečnosti asi 3, nebo kolik) je docela zmatený a tu "HUGE and FREE collection of VTT tokens..." jsem tam nikde nenašel.
Verify you are a human.
It's just an overreaction. In a few months, nobody will remember the drama.
Uživatelský avatar
Muzzug
Příspěvky: 372
Registrován: 28. 10. 2009, 10:23
Bydliště: Brno

Re: Index Card RPG

Příspěvek od Muzzug »

Jo, s tou zmateností webů souhlasím. :D Taky jsem tu kolekci hledal... a nenašel. :D

Tak pak dej vědět jak jsi dopadl a jestli to fakt poslali.
Uživatelský avatar
Passingby
Příspěvky: 1639
Registrován: 13. 10. 2021, 16:41

Re: Index Card RPG

Příspěvek od Passingby »

Hey, yo, Modiphius fakt nekecá a ty PDFka poslali :dance:

PDFka jsou 3 - elektronická verze knížky (v názvu souboru je v1.7, ale jak zjistit verzi fyzické knížky netuším), figurky (71 stran) a dobrodružství (159 stran).

Ále... Nejsou v tom ty "index cards," ale jenom figurky. Asi to pokrývá všechny ilustrace postav a potvor z knížky i dobrodružství + pár drobností navíc (vozítko, výbuchy, atd.). Ale nejsou v tom třeba kartičky s chodbama a pastma na dělání dungeonu, baráčky pro odehrání návštěvy města atd., který v těch Index Card sadách byly. A taky u toho nejsou hi-res mapy těch světů, které taky vyšly v samostatném balíčku.

Dobrodružství je celkem 19 a je mezi nimi i samostatný doplněk Relics of Odium (celobarevný :-D tohle je fakt jak z nějakýho ARPG). Je to mix různých prostředí a žánrů i různých rozsahů. Kvalitu/použitelnost bohužel jenom tak z fleku neposoudím.

A když už se tu řešily ty úvody do RPG, tady je pár ukázek (Master Edition zatím free ořezanou verzi nemá):
1.jpg
2.jpg
3.jpg
Naposledy upravil(a) Passingby dne 4. 1. 2022, 18:38, celkem upraveno 1 x.
Verify you are a human.
It's just an overreaction. In a few months, nobody will remember the drama.
Odpovědět

Zpět na „Hry, systémy, světy“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti