2400 lo-fi sci-fi rpg

Diskuzní sekce věnovaná konkrétním RPG hrám, příručkám a produktům.
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

2400 lo-fi sci-fi rpg

Příspěvek od Quentin »

Obrázek

:arrow? Anotace v Databázi

Volný překlad autorova popisu hry:

2400 je lo-fi sci-fi rpg. Je to staletí v budoucnosti a je to modem, který kvílí jako umírající robot snažící se připojit k síti. Je to vesmírná loď s FTL pohonem, umělá gravitace a blikající display, který musíš párkrát poklepat, než ti ukáže skokové souřadnice. Je to bastlení s kdejakými levnými materíály, co máš zrovna po ruce, ignorování pravidel, dokud je nepotřebuješ, a uplácání něčeho, co se nezdá být hotové, ale určitě zní zábavně.

2400 je plug-and-play toolkit. Není to jen jedno RPG, ale série samostatných modulů, které lze snadno připojit nebo ignorovat. Každý sestává ze tří stran textu a obálky, dohromady na na jeden oboustraně potištěný list papíru. Všechny spadají do jednoho settingu, většinou. Prozatím je jich dvanáct.

itch.io
discord
Naposledy upravil(a) Quentin dne 14. 3. 2021, 22:03, celkem upraveno 1 x.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22593
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: 2400 lo-fi sci-fi rpg

Příspěvek od Jerson »

Na Slezině jsem si to díky Fenixovi zahrál ve dvou hráčích, tak můžu zhodnotit. Hráli jsme Zónu, celkem pochopitelně se z toho zformoval Stalker (přesněji Piknik u cesty), i když jsem trochu doufal v něco jako Anihilace. Obecně mám prostřední se zvláštními biofyzikálními efekty rád, protože vždycky doufám v nějakou záhadu s vnitřní logikou a fungováním, ale to oneshotová hra a minimalistická pravidla těžko zařídí.
To že by mechanika měla při hodu 1-2 znamenat smrt postavy jsme asi nehráli, vzhledem k našemu počtu by to byla dost rychlá hra :-) I když v první polovině jsem díky štěstí při pomáhání zachránil několik situací - tahle mechanika se mi líbila. Do náhodných tabulek jsem jen nahlédl, neměl jsem moc času to celé studovat, ale určitě bych se ještě podíval a také si některé další moduly vyzkoušel.

Dal jsem tři hvězdy, protože jde o minimalistické parazitické RPG, takže mu nemůžu dávat body za to, co se hráči naučili jinde, ale ve své třídě mi přijde dobré.
Za tento příspěvek děkují uživateli Jerson:
Markus
Uživatelský avatar
Bifi
Motivátor; Moderátor
Příspěvky: 7484
Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
Bydliště: hanzové mesto Brémy

Re: 2400 lo-fi sci-fi rpg

Příspěvek od Bifi »

"Modern roleplayers own too many rule books and not enough story books and history books." :arrow? Play the worlds, not the rules
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre


Obrázek
Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: 2400 lo-fi sci-fi rpg

Příspěvek od Quentin »

Bifi píše: 13. 1. 2023, 10:07 Na DTRPG je práve slušný bundle: https://www.drivethrurpg.com/product/339650/2400-BUNDLE
Buď jsem zmaten nebo je tohle jen nějaká "marketingová" sleva.

2400 se od začátku prodává v bundle za 6$
https://jasontocci.itch.io/2400
Za tento příspěvek děkují uživateli Quentin:
Bifi
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
mrakomrak
Příspěvky: 122
Registrován: 24. 10. 2020, 10:12

Re: 2400 lo-fi sci-fi rpg

Příspěvek od mrakomrak »

Asi jsem lama, ale moc nechápu systém poškození (harm). Může mě to prosím někdo vysvětlit? Děkuji
"Simplicity is the key to freeing the imagination!" Scotty ‘DM SCOTTY’ McFarland
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16381
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: 2400 lo-fi sci-fi rpg

Příspěvek od MarkyParky »

Tady je pěkný vysvětlující článek na téma, jak hrát combat (a tedy i jak řešit zranění) ve 2400.

TL;DR: Dostat poškození je riziko některých akcích. Když ho koupíš, omezuje (hinders) některé akce a máš kvůli němu d4 místo kostky skillů na odpovídající akce. Na které to funguje a na které ne je čistě fikční záležitost, a kdy a jak se ho zbavíš taky.

Ale mrkni na ten článek, je tam hodně příkladů a rozepsání různých situacích, ze kterého si uděláš představu líp než z mého obecného cancu.
Za tento příspěvek děkují uživateli MarkyParky:
mrakomrak
Uživatelský avatar
mrakomrak
Příspěvky: 122
Registrován: 24. 10. 2020, 10:12

Re: 2400 lo-fi sci-fi rpg

Příspěvek od mrakomrak »

Super dík.
"Simplicity is the key to freeing the imagination!" Scotty ‘DM SCOTTY’ McFarland
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: 2400 lo-fi sci-fi rpg

Příspěvek od Quentin »

A pokud to dává smysl, tak můžeš harmu odolat tím, že si zničíš nějaký předmět. Tzn. při pádu ses nezlomil ty, ale tvůj skateboard. V boji to obyčejně znamená zničení zbroje nebo štítu.

IMHO to je pro akční hru docela nedostatečný systém, ale vlastně to docela funguje v tom cyberpunku, kde pak takhle obětuješ svoje cyber-končetiny :D
Za tento příspěvek děkují uživateli Quentin tito uživatelé (celkem 2):
Selhan, mrakomrak
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Odpovědět

Zpět na „Hry, systémy, světy“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 hostů