Mausritter
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 21019
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Mausritter
Anotace a další informace v databázi
České deníky, kartičky atd. na stránkách Mytaga
Online nástroj na výrobu kartiček... a pomocí něj vytvořená stránka prázdných kartiček
Generátor myší
Doplňky:
Mausritter - Bestiář: Drobný sborník nových tvorů od fanouškovské komunity
Scénáře a dobrodružství
Zámeček - oficiální sandboxová kampaň / sborník 11 dobrodružství (k mání na Imagu)
---- Hexová mapa Zámečku k vytisknutí: Doubrava - malý hexcrawl se žabomyší válkou
Hrobka Spiacej kráľovnej – slovenský překlad mindungeonu s vampýří královnou
Vyschnutý chrám z Brakického jazera - minidungeon na dně vyschlého jezera
Errata:
- v připomenutí pravidel je prohozený zesílený a zeslabený útok
Užitečné materiályVe hře Mausritter se hráči stávají myšími hrdiny, kteří opustí bezpečí myší kolonie a vydají se na nebezpečná dobrodružství.
Hra vychází ze hry Into the Odd, ale čerpá inspiraci i z dalších zdrojů (např. hra Knave nebo blog Goblin Punch). Jednoduchá pravidla jsou rozepsaná na 43 stranách. Prvních 12 stran je věnováno hráčům - tvorba vlastní myši, vybavení, jak hrát, magie, najímání pomocníků a krátké příklady hraní. Zbytek pravidel je určen Pánovi hry a rychle a jednoduše jej seznámí s vedením hry, základním bestiářem, vedením sandboxové kampaně i tvorbou dobrodružných míst. Součástí jsou i tabulky a k dispozici je i jedno ukázkové dobrodružné místo. Zajímavý je mimo jiné slotový inventář a způsob užívání magie.
České deníky, kartičky atd. na stránkách Mytaga
Online nástroj na výrobu kartiček... a pomocí něj vytvořená stránka prázdných kartiček
Generátor myší
Doplňky:
Mausritter - Bestiář: Drobný sborník nových tvorů od fanouškovské komunity
Scénáře a dobrodružství
Zámeček - oficiální sandboxová kampaň / sborník 11 dobrodružství (k mání na Imagu)
---- Hexová mapa Zámečku k vytisknutí: Doubrava - malý hexcrawl se žabomyší válkou
Hrobka Spiacej kráľovnej – slovenský překlad mindungeonu s vampýří královnou
Vyschnutý chrám z Brakického jazera - minidungeon na dně vyschlého jezera
Errata:
- v připomenutí pravidel je prohozený zesílený a zeslabený útok
Re: [OSR] Mausritter
Nebo jsou to prostě "normální" penízky, co si myši razí z mědi, a ďobky je prostě odvozený/přenesený název z minulosti jako třeba kuny
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22629
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: [OSR] Mausritter
Nad tím jsem uvažoval taky, ale to vyžaduje raznice. A výroba raznice vyžaduje nástroje, a ty nástroje vyžadují stroje, na kterých je lze vyrobit, což vyžaduje celé manufaktury v myší velikosti - což vůbec neodpovídá tomu, že ostatní věci flikují z běžných lidských věcí.
Když bych připustil, že myši dovedou nějaké kovové věci skutečně vyrábět přetvářením základních materiálů, tak se rozpadne i ta vachrlatá představa, kterou o jejich světě mám.
Takové věci jako "mříž se zámkem" nebo jako že jde o větrací mřížku a dětský zámeček, obojí vyrobené lidmi, myši to nanejvýš přišroubují (raději neřeším jak) nebo přilepí.
Když bych připustil, že myši dovedou nějaké kovové věci skutečně vyrábět přetvářením základních materiálů, tak se rozpadne i ta vachrlatá představa, kterou o jejich světě mám.
Takové věci jako "mříž se zámkem" nebo jako že jde o větrací mřížku a dětský zámeček, obojí vyrobené lidmi, myši to nanejvýš přišroubují (raději neřeším jak) nebo přilepí.
Naposledy upravil(a) Jerson dne 22. 8. 2023, 10:09, celkem upraveno 1 x.
hraju: Ω Projekt Omega
- Selhan
- Moderátor
- Příspěvky: 3832
- Registrován: 2. 3. 2016, 13:33
- Bydliště: Pankrác
- Kontaktovat uživatele:
Re: [OSR] Mausritter
Nejstarší mince byly odlité kousky s razítkem - to by snad myši zvládnout mohly, ne? Zvlášť, když to razítko můžou taky ukrást lidem.
Toto všechno jsou jen nějaké mé naprosto subjektivní dojmy.
Re: [OSR] Mausritter
nebo... to sou prostě fakt ďobky chleba. Jakože bez nějaký sofistikace, prostě platěj jídlem, protože to sou myši.
A ďobky se kazej, samozřejmě, takže je myši potřebujou utrácet (resp. ono stejně co s tim když do dvou let tak jako tak umřou) - je to mizerný polatidlo, ale hej, co od nich chcete - sou to myši! Ďobky od sušenek sou samozřejmě cennější, protože se tak moc nekazej (ale zase se snáz drolej a tim ničej... ale zase sou chutnější) Někoho by možný napadlo platit sýrem nebo tak něco, ale to by byla hrozná blbost - přece nebudete platit něčim, co si kupujete za ďobky, ne? Na takovej barbarsky potkanní barter-downgrade by žádná civilizovaná myš nepřistoupila.
Já fakt nechápu, proč si hru o myších chcete kazit nějakou nesmyslnou antropomorfizací
A ďobky se kazej, samozřejmě, takže je myši potřebujou utrácet (resp. ono stejně co s tim když do dvou let tak jako tak umřou) - je to mizerný polatidlo, ale hej, co od nich chcete - sou to myši! Ďobky od sušenek sou samozřejmě cennější, protože se tak moc nekazej (ale zase se snáz drolej a tim ničej... ale zase sou chutnější) Někoho by možný napadlo platit sýrem nebo tak něco, ale to by byla hrozná blbost - přece nebudete platit něčim, co si kupujete za ďobky, ne? Na takovej barbarsky potkanní barter-downgrade by žádná civilizovaná myš nepřistoupila.
Já fakt nechápu, proč si hru o myších chcete kazit nějakou nesmyslnou antropomorfizací
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Re: [OSR] Mausritter
Selhan: Přesně. Já myslel peníze jako mince, ne bankovky. Na to nepotřebuješ stroj. Jako ano, musíš si do něčeho tvrdšího (kovového) vyrýt něčím ještě tvrdším tu raznici, ale to lze v zásadě udělat z věcí, co najdeš po lidech, a rýt by myši zvládnout mohly. Pak už jen do trubky hodíš měkčí kov (měď, stříbro) "vystřižený" z vytepaného plátku, nasadíš raznici a z vrchu do toho praštíš kladivem (případně kamenem).
A nepíšu to proto, že bych si myslel, že zrovna tohle Jerson neví/netuší, spíš ať si sladíme představy, o čem mluvím.
Na druhé straně jo, zrovna semínka mi u myší dávají větší smysl* (existují-li rozumně malá), protože podporují představu myší, nikoli malých lidiček.
*nicméně to otevírá další otázky - semínka se dají jíst (což je asi i důvod, proč jimi myši platí). Nicméně to teoreticky znamená, že na výpravě nepotřebuji jídlo, stačí mi ďobky a voda (která je třeba ve stonku pampelišky, když jsem myš).
Trochu ninjaed Sirienem.
A nepíšu to proto, že bych si myslel, že zrovna tohle Jerson neví/netuší, spíš ať si sladíme představy, o čem mluvím.
Na druhé straně jo, zrovna semínka mi u myší dávají větší smysl* (existují-li rozumně malá), protože podporují představu myší, nikoli malých lidiček.
*nicméně to otevírá další otázky - semínka se dají jíst (což je asi i důvod, proč jimi myši platí). Nicméně to teoreticky znamená, že na výpravě nepotřebuji jídlo, stačí mi ďobky a voda (která je třeba ve stonku pampelišky, když jsem myš).
Trochu ninjaed Sirienem.
Naposledy upravil(a) Jezus dne 24. 11. 2022, 11:59, celkem upraveno 1 x.
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22629
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: [OSR] Mausritter
Eurocent má hmotnost 2,4 g, takže je 400× větší, než by bylo potřeba - to jen pro představu, jak malé by ty mince musely být. A některé věci, jako třeba zrovna tavení kovů, se nedá libovolně škálovat. Na určitou teplotu - byť jen tavení zlata - potřebuješ určitou velikost plamene. Když plamen zmenšíš, nikdy potřebné teploty nedosáhneš. Mimochodem materiál myších pochodní musí být taky dost vymakaná technologie, protože malý plamen hoří vůči objemu materiálu neúměrně rychle (malé věci mají mnohem větší poměr povrchu k objemu, a plamen je v zásadě vytvářen díky povrchu hořlavého materiálu. Nedá se udělat malý stabilní plamen, nejmenší rozumný je dortová svíčka. A zapalování... Sirka vyžaduje ke škrtnutí sílu odpovídající asi půl kilogramu, takže dvacetigramová myš si ani neškrtne. Takže bude třeba nějaká samozápalná chemikálie. A nebo silné suspension of disbelief A nebo to neřešit - prostě mám v inventáři plochodeň, vytáhnu ji a svítí. Jak v Minecraftu.
hraju: Ω Projekt Omega
Re: [OSR] Mausritter
Neexistují semínka, která:
- se nedají jíst
- jsou dostatečně malá
- jsou dostatečně tvrdá
=> mohly by sloužit pro výrobu ďobků ?
(Úplně by to chtělo summon Faskal )
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 21019
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: [OSR] Mausritter
Tohle mi teda přijde jako typická ukázka „rveme realismus tam, kam nepatří“ ... ale ne že by mě výsledky Jersonovy analýzy nezajímaly.
EDIT: Představte si třeba Kačeří příběhy, kde strýček Skrblík plave ve zlatých mincích.
EDIT: Představte si třeba Kačeří příběhy, kde strýček Skrblík plave ve zlatých mincích.
Re: [OSR] Mausritter
Pidikřesadlo by nefungovalo? Počítám, že by házelo sotva jiskřičku, ale jemný myší troud by zapálit mohla...
U pochodní se divím něčemu jinému... proč si u všech bohů myš svítí?
Já třeba chápu, že se bude svítit v paláci myší vládkyně (aby vyniklo, co všechno má a že na to má) nebo třeba nějaký řemeslník (i když to se ve středověku třeba moc nesmělo, protože požár - což teda musí být cool mít pod dřevěnou podlahou myší kolonii ), případně, že si myš rozsvítí, když potřebuje přečíst nějaký nápis... ale aby si v dungeonu blokovala jednu packu pochodní (byť nejspíš magickou, jak postřehl Jerson), když má uši, čumáček a vousky?
Zajímavý postřeh a nejsem proti němu, i když proč platit něčím, co je skoro stejné jako něco, co se jíst dá, jen se to jíst nedá... Plus myslím, že zrovna myš zvládne sníst kde co, ale je fakt, že některá semena ve větším množství mohou být jedovatá.
Jenže ty nehraju. A pokud bych je hrál, nebude v zápletce zásadní, zda lze plavat ve zlatých mincích (případně bude specifikum settingu, že se mince chovají jako kapalina, protože v Kačerech zrovna tohle bylo využíváno i jinde). Navíc tím nebudu omlouvat kde jakou blbost. Prostě vytyčím několik pravidel (třeba že kachny nosí sukně, ale ne kalhoty), ale nebudu každý nesmysl omlouvat tím, že "je to pohádka" (stejně jako nebudu každý nesmysl omlouvat "protože magie").
Navíc tohle má být hra o hraní inteligentních myší. Ne Kačeří příběhy (protože Myší hlídka pro příklad nejsou pohádka). To je zase nějaká tvá ad hoc představa, kterou to hodláš omlouvat.
Reálně je prostě MR defaultní fantasy refluffovaná na cool prostředí myší, aniž by se cokoli měnilo. Jasně že hovniválové trpící pod útokem pavoučích assasínů jsou víc cool než pulčící, které napadli hlubinní gnómové, ale to neznamená, že kvůli tomu přehlédnu zjevné (či méně zjevné) chyby na kráse či logice.
Re: [OSR] Mausritter
Něco jedovatého, z čeho ale roste nějaká užitečná kytka by splňovalo zadání.
Moc to ale hrotíte
Peníze, co v sobě mají zabudovanou protiinflační ochranu jsou feature, ne bug. Co vím, tak v historii se používaly kakaové boby jako platidlo.
https://en.wikipedia.org/wiki/Commodity_money
Moc to ale hrotíte
Peníze, co v sobě mají zabudovanou protiinflační ochranu jsou feature, ne bug. Co vím, tak v historii se používaly kakaové boby jako platidlo.
https://en.wikipedia.org/wiki/Commodity_money
... ano, chtěl jsem zničit svět. Ale ne takhle.
Staré zápisy z her, aktuálně: Tannhäuserova brána - Claudius II, Karak - Erbald.
Staré zápisy z her, aktuálně: Tannhäuserova brána - Claudius II, Karak - Erbald.
Re: [OSR] Mausritter
A v těch drobných rozměrech by se už pomalu mohla začínat i trochu jinak chovat voda, protože by tam byl daleko větší význam povrchového napětí (i když ne tak velký, jako u hmyzu)... Chtěl bych vidět, jak si myš po úspěšném prolezení dungu nechá nalít panáka a pak honí kapku slivovice po celé hospodě...
Jinak řečeno, snaha o realismus je sice dobrá záminka pro přednášky o fyzice, ale hru by asi přece jenom zbytečně komplikoval...
Tohle je dobrá past Řekl bych, že malé věci mají poměr SVÉHO povrchu ke SVÉMU objemu úplně stejný, jako věci velké. Ta nelinearita se tam projeví teprve v okamžiku, kdy chceme/musíme malé i velké věci porovnávat stejným měřítkem, ne? (Tzn. souvisí to s hustotou a molárním objemem...) Ale to je jenom takový rýpnutí, když už jsme u toho realismu a přesnosti
Jinak řečeno, snaha o realismus je sice dobrá záminka pro přednášky o fyzice, ale hru by asi přece jenom zbytečně komplikoval...
Verify you are a human.
It's just an overreaction. In a few months, nobody will remember the drama.
It's just an overreaction. In a few months, nobody will remember the drama.
Re: [OSR] Mausritter
NE!
Když se něco zmenší na polovinu, povrch se zmenší na čtvrtinu, ale objem na osminu. Metry čtvereční, metry krychlové. Ostatně proto fungují i ty věci s povrchovým napětím a tak.
Když se něco zmenší na polovinu, povrch se zmenší na čtvrtinu, ale objem na osminu. Metry čtvereční, metry krychlové. Ostatně proto fungují i ty věci s povrchovým napětím a tak.
You are lords. We are slaves. But slaves of our lords are mightier than lords of your slaves.
***
Chcete nové lidi v RPG? Zabraňte jim potkat Jersona. Nováčci, kteří potkají Jersona, mají vždy mnoho problémů začít hrát. Ti co ho nepotkají, takové problémy nemají.
***
Chcete nové lidi v RPG? Zabraňte jim potkat Jersona. Nováčci, kteří potkají Jersona, mají vždy mnoho problémů začít hrát. Ti co ho nepotkají, takové problémy nemají.
Re: [OSR] Mausritter
Ninjaed.
Jinak to například vysvětluje fakt, proč ti dítě (pro)mrzne daleko dřív než dospělý - ochlazuje se sice menším povrchem, ale vůči svému objemu, kde vyrábí (a hlavně drží) teplo, je ten povrch větší, než u dospělého (vliv má samozřejmě i poměr svalů a podkožního tuku, velikost hlavy ale je to i tímhle ).
Naopak hustota se zachovává, protože je to váha přepočtená na jednotku objemu (vždycky stejnou jednotku ).
Samozřejmě každý má tu hranici jinde. Pro Markuse je to "všechno je jedno, hlavně když to bude cool, případně vám řeknu, co jde a co ne", u Jersona si nejsem jistý, jestli by pro něj byl hratelný Harry Potter. Mě třeba Suspension of disbelief rozbily nůžky jako obouruční zbraň a o nutnost svítit si pochodní bych se ve hře hádal (podobně jako někomu připadá cool návrh mít "nákladní" autíčko na dálkové ovládání a já ten nápad ani nevyslovím, protože je mi jasné, že by ho museli řídit dvě jiné myši - kvůli velikosti ovladače).
Reálně je ale polovina našich námitek fakt spíš "zábavná fyzika a biologie" - prostě něco, čím se inženýři normálně baví
Jinak to například vysvětluje fakt, proč ti dítě (pro)mrzne daleko dřív než dospělý - ochlazuje se sice menším povrchem, ale vůči svému objemu, kde vyrábí (a hlavně drží) teplo, je ten povrch větší, než u dospělého (vliv má samozřejmě i poměr svalů a podkožního tuku, velikost hlavy ale je to i tímhle ).
Naopak hustota se zachovává, protože je to váha přepočtená na jednotku objemu (vždycky stejnou jednotku ).
Jako všechno je to o nějaké zdravé míře. Určitá míra realismu může být cool - skákání v poměrově velké výšky, jedlé peníze, "kuličky" slivovice v náprstcích, možnost hrát po tmě (byť třeba s nějakou nevýhodou...)... Některá už asi otravná (třeba nemožnost si svítit jinak než relativně velkou svíčkou).Iwas Passingby píše: ↑24. 11. 2022, 12:32 Jinak řečeno, snaha o realismus je sice dobrá záminka pro přednášky o fyzice, ale hru by asi přece jenom zbytečně komplikoval...
Samozřejmě každý má tu hranici jinde. Pro Markuse je to "všechno je jedno, hlavně když to bude cool, případně vám řeknu, co jde a co ne", u Jersona si nejsem jistý, jestli by pro něj byl hratelný Harry Potter. Mě třeba Suspension of disbelief rozbily nůžky jako obouruční zbraň a o nutnost svítit si pochodní bych se ve hře hádal (podobně jako někomu připadá cool návrh mít "nákladní" autíčko na dálkové ovládání a já ten nápad ani nevyslovím, protože je mi jasné, že by ho museli řídit dvě jiné myši - kvůli velikosti ovladače).
Reálně je ale polovina našich námitek fakt spíš "zábavná fyzika a biologie" - prostě něco, čím se inženýři normálně baví
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22629
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: [OSR] Mausritter
Srovnáváš se špatným settingem. Kačeří příběhy jsou o antropomorfních zvířatech běžné velikosti. Mnohem lepší srovnání je s Rychlou rotou alias Rescue Rangers alisas Chip a Dale, což jsou veverky a myši v lidském světě. To za prvé.
Za druhé mi na tomto uvažování vadí, že v OSR se vyzdvihuje uvažování hráčů a jejich nápady, a popisy všeho možného, ale když začnu skutečně uvažovat, tak je to nějaké rvaní realismu.
Ona byla vtipná scéna, kdy jsme se vyhrabali na jabloň s krkavcem nebo čím, pak jsme chtěli shodit jeho váček s cennostmi a dostat se dolů dřív, než ho někdo sebere. První co mě napadlo bylo "jsem myš, tak dolů skočím", protože myši se při pádu ze tří metrů do trávy nemůže nic stát. Tedy, ona myš nejspíše může spadnout libovolné výšky, ale to je jedno. Karotku tohle moje uvažování překvapilo, a myslím že Kina a Vituse taky, protože je tohle - pro mě naprosto zjevné - řešení nenapadlo. A teď co? Je to rvaní realismu, nebo normální řešení ve stylu OSR? Protože už předtím došlo na to, že o jabloň je opřený žebřík, který má příčky daleko od sebe, a já řekl "Na co žebřík, jsem myš, vylezu po kmeni." A kdybych hrál déle, asi bych pokračoval jinými věcmi, třeba "Co kdybych ho kousnul / prokousal se pryč?" nebo "nepotřebuju světlo, abych dokázal najít cestu bludištěm," a jiné věci, které bych přisoudil myším postavám na základě reality. Nebo třeba problém s přesunem přes prostor okolo kašny, nějakých dvacet metrů. Karotka to popisoval, jako by šlo o nějaký problém, a já si přitom představoval, že jde o akci na deset sekund (myš by to zvládla za šest). Protože pokud se myši mají na takovou vzdálenost vláčet, jako by byli malinkatí lidé, zatímco krkavci a kočky jsou pořád stejně rychlá zvířata, tak to bude úmrtnost opravdu velká.
Protože třeba Chip a Dale chodí taky po zadních, a nosí košili nebo bundu, ale ne kalhoty (zatímco holky nosí sukně / kombinézy), ale když potřebují být někde rychle, tak běhají po čtyřech. Nevzpomínám si, zda takhle běhala i Gedžitka, tedy myš, ale zase to je holka a pro ně v antropomorfních animácích platí jiná pravidla.
____
Jinak semínka řepky nebo lnu asi nějaké využití pro myši budou mít, ale na jídlo je to jako trpasličí chleba - skoro vždy bude po ruce lepší věc, která se dá jíst. A věčně tohle platidlo taky nevydrží, tak je třeba ho točit. S tím problém nemám.
Naposledy upravil(a) Jerson dne 13. 10. 2023, 16:34, celkem upraveno 1 x.
hraju: Ω Projekt Omega
Re: [OSR] Mausritter
Zas aby si někdo nepěstoval ďobkovnik...
Já si představuju něco jako takový ty plastový mini korálky, ke kterejm předkové dnešních myších bankéřů kdysi nějak přišli.
Ono pokud se z toho nechce dělat zápletka (což by se i mohla), tak je trochu jedno. Ale tyhle debaty o ničem jsou leckdy zábavný
Já si představuju něco jako takový ty plastový mini korálky, ke kterejm předkové dnešních myších bankéřů kdysi nějak přišli.
Ono pokud se z toho nechce dělat zápletka (což by se i mohla), tak je trochu jedno. Ale tyhle debaty o ničem jsou leckdy zábavný
Tradiční jasnozřivost depresivních, často popisovaná jako radikální nezúčastněnost ve vztahu k lidským starostem, se projevuje v první řadě nezájmem o problémy, které vskutku nejsou příliš zajímavé.
(M. Houellebecq)
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti