[podcast] Dinosaurium obskurních světů
- Vandalicus
- Příspěvky: 737
- Registrován: 17. 4. 2006, 20:04
- Bydliště: Brno
[podcast] Dinosaurium obskurních světů
Rozjeli jsme s Markusem nový podcast, kde si budeme povídat o inspirativních světech, dobrodružstvích a jiných RPG herních produktech. Nejsou to recenze, jako spíš diskuze o věcech, které podle nás stojí za to poznat, prozkoumat a nechat se jimi inspirovat.
Odebírejte nás na:
Anchor.fm
Spotify
iTunes / Apple Podcasts
Google Podcasts
...a prakticky jakékoli další podcastové platformě.
Kontaktujte nás:
V téhle diskuzi!
Na Instagramu
Na Facebooku
Naposledy upravil(a) Vandalicus dne 11. 1. 2021, 12:55, celkem upraveno 2 x.
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22629
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: [podcast] Dinosaurium obskurních světů
Ah tak ... no, přiznám se, že jsem z vašich obdivných slov nabyl dojmu, že to obsahuje propracovaný systém vzájemně působících efektů, které se nějak kombinují - třeba krysy na ostrově + hromady mrtvol = obří krysiště s nekonečnou zásobou potravy. Spolu se psy by to ještě obsahovalo zmutované psy bojující s krysami. Ale divil jsem se, že by se to vešlo na 30 stran.Markus píše: ↑18. 5. 2021, 09:35Jerson: Asi není důvod odpovídat ti v samostatném tématu. Ono to nijak extra sofistikované a složité není. Těch tagů je celkem 12, u konkrétních místností máš vypsané konkrétní změny. Na konci si ještě hodíš, co se stalo v posledních 1000 letech. Jinak se to drží dost oldschoolové logiky - tj. není všechno podrobně řešené a popsané do podoby skriptu.
Že to řekneš zrovna ty Já bych třeba chtěl, aby mi tohle nasimuloval modul a nemusel jsem to vymýšlet. Takové moduly jsou přeci taky. Jméno neznám, ale podzemí, které postupně prochází vývojem jste už taky probírali, ne?Tohle je nástroj, který musíš vzít a rozehrát, dát mu svůj osobní otisk. Takže jestli tě zajímá, jak interagují psi třeba s miliony mrtvol... vymysli si to!
Jako zaujalo mě to, ne že ne. Jen nevím, kde se k tomu dostat.Nicméně zrovna u tohohle jsem si říkal, že by tě to mohlo zaujmout, tak se na to zkus podívat. Akorát to teda používá dost „weird“, nikoli realistickou logiku, takže to možná spustí všechny možné jersonovské triggery.
Ne, vysvětlili jste to dobře. Spíše jak tam říkáte, že umřou někteří, nebo klidně i všichni členové původní skupiny, tak vlastně ve hře umře jen jeden, ten kdo si první nebude moct vzít žeton, a osud ostatních se neřeší, ne? Protože mě hned na začátku napadlo, jak se deník může dostat z místa, ve které zemřel poslední člen výpravy, a to se tady vlastně nechává otevřené.
Jinak mám opačný dojem než bubák, totiž že část "a teď spoilery" vám dala prostor se konečně vyjádřit konkrétně a detailně. A nevěřím tomu, že to někdo před spoilery vypne.
Celkově - nápad se mi líbí, ten by stál za vykradení, i když já bych hráčům neřekl, že události budou takto propojené, přijde mi to zajímavější.
hraju: Ω Projekt Omega
- Vandalicus
- Příspěvky: 737
- Registrován: 17. 4. 2006, 20:04
- Bydliště: Brno
Re: [podcast] Dinosaurium obskurních světů
Je to otevrene a specificky je tam recene, ze si to mas vymyslet sam. Nicmene o kus dal je tam i tahle poznamka:
Moznost, ze je to fejk a kdyz tam priplujes za tim stribrem, tak zjistis, ze to byla jenom vnadicka na postavy, je legit moznostIf this seems like narrativist bullshit, just remember you are actually playing the story your characters are reading in a book so it might just be narrativist bullshit. Maybe the whole thing is lies written by cultists trying to lure the PCs to their Icelandic murder coven. That is an actual possibility, but don’t tell the players.
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 21019
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: [podcast] Dinosaurium obskurních světů
Spíš se míjíš tím, na co se zaměřuješ. Obří krysiště s nekonečnou zásobou potravy je ti k ničemu - tohle je dungeon a ty změny, které tam proběhly, mění primárně jednotlivé nástrahy v dungeonu. Jestli po ostrově běhají psi, krysy, ptáci nebo Vikingové, to je pro dungeon celkem jedno, takže tomu není věnována pozornost víc než pár slovy. Simulovat propracovaný ekosystém netřeba.Jerson píše: ↑18. 5. 2021, 12:03 Ah tak ... no, přiznám se, že jsem z vašich obdivných slov nabyl dojmu, že to obsahuje propracovaný systém vzájemně působících efektů, které se nějak kombinují - třeba krysy na ostrově + hromady mrtvol = obří krysiště s nekonečnou zásobou potravy. Spolu se psy by to ještě obsahovalo zmutované psy bojující s krysami. Ale divil jsem se, že by se to vešlo na 30 stran.
Tady. Ale psst...
Re: [podcast] Dinosaurium obskurních světů
Na základě podcastu jsem si něco málo z modulu přečetl, ale právě ta otevřenost a možnost si to odehrát "podle" sebe a ve svém světě mi přijde jako jedna z největších deviz. Když si vezmeme, byť dobré, moduly, které stanovují vše, tak mám pocit, že se GM stane jen jakýmsi předčítačem. Musí si poměrně přesně nastudovat veškeré reálie. Samozřejmě cokoliv lze hrát podle sebe. Cokoliv lze upravit, když má GM invenci. Moduly, které mají část obsahu naznačenou a dávají tak, v určitém rámci, GM volnost si věci domyslet nebo improvizovat, mají větší potenciál pro hru.
Edit: V podcastu jste opakovaně zmiňovali i inspiraci Lovecraftem a dalšími autory. No stačí se podívat na stranu 20 modulu, kde je kresba jakých si sudovitých NPC. No to se znalý člověk hned přesune do Hor šílenství
Edit: V podcastu jste opakovaně zmiňovali i inspiraci Lovecraftem a dalšími autory. No stačí se podívat na stranu 20 modulu, kde je kresba jakých si sudovitých NPC. No to se znalý člověk hned přesune do Hor šílenství
Hru si užívej s nadhledem a lehkostí. Kdo řeší titěrnosti, ať stráví zbytek života v zesilovači bolesti.
Exulant před zlovůlí dětí, kteří se stanou správci čehokoliv
gnxbilz glcvpxlz cevxynqrz wr fvevra m q ubinqxb pb fihw cevfghc cbilfhwr an fgly nyr orqn wnx f avz arxqb wrqan fgrwar
Exulant před zlovůlí dětí, kteří se stanou správci čehokoliv
gnxbilz glcvpxlz cevxynqrz wr fvevra m q ubinqxb pb fihw cevfghc cbilfhwr an fgly nyr orqn wnx f avz arxqb wrqan fgrwar
- Vandalicus
- Příspěvky: 737
- Registrován: 17. 4. 2006, 20:04
- Bydliště: Brno
Re: [podcast] Dinosaurium obskurních světů
Jak vypadá svět podle Dungeons & Dragons? A dává vůbec smysl? Odpověď hledáme v dalekém pohraničí ve vesnici Orlane, kde řádí zlověstný kult plazího boha a hrdinní dobrodruzi tomu přijíždějí učinit přítrž.
Poslouchejte nás na:
- Anchor: https://anchor.fm/dinosaurium/
...a prakticky jakékoli další podcastové platformě.
Poslouchejte nás na:
- Anchor: https://anchor.fm/dinosaurium/
...a prakticky jakékoli další podcastové platformě.
Re: [podcast] Dinosaurium obskurních světů
Hele, jen aby to tady úplně nezapadlo, chtěl jsem napsat, že poslední díl mi přišel úplně super a moc mě v neděli večer bavil i přes horečku
Víc snad napíšu, až se úplně uzdravím... jen si to asi budu muset poslechnout ještě jednou, protože už teď si z toho pamatuju sotva půlku.
Víc snad napíšu, až se úplně uzdravím... jen si to asi budu muset poslechnout ještě jednou, protože už teď si z toho pamatuju sotva půlku.
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 21019
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: [podcast] Dinosaurium obskurních světů
Díky, bubáku. Když už jsme se nedávno pustili do (ne)logiky v DrD, řekli jsme si, že bude jedině fér podívat se stejnou optikou i na DnD
-
- Příspěvky: 124
- Registrován: 16. 6. 2017, 14:45
Re: [podcast] Dinosaurium obskurních světů
Upřímně, bavení se o "špatných" modulech je často zábavnější než o těch dobrých. Né že by mě nebavilo vaše povídání o Echoes, Purple Planet atd., ale bílý hrad jsem prostě pustil dvakrát.
- Vandalicus
- Příspěvky: 737
- Registrován: 17. 4. 2006, 20:04
- Bydliště: Brno
Re: [podcast] Dinosaurium obskurních světů
Tak to te potesim, v planech mame jeste par "laskyplnych hejtu" a bizaru
Re: [podcast] Dinosaurium obskurních světů
Opět skvělé!
Jen, já vím že se to tu nedávno řešilo....ale vůbec by mi nevadil nějaký delší cut (klidně neupravený). Většinou poslouchám podcasty při venčení, což jsou cca 2-3 hodiny venku a to mi Váš prostě nestačí a člověk pak musí hledat co dalšího ve zbylém čase...
Jen, já vím že se to tu nedávno řešilo....ale vůbec by mi nevadil nějaký delší cut (klidně neupravený). Většinou poslouchám podcasty při venčení, což jsou cca 2-3 hodiny venku a to mi Váš prostě nestačí a člověk pak musí hledat co dalšího ve zbylém čase...
OSR - Open-world Survival horroR
Survive, Save, Solve ...pick two
Survive, Save, Solve ...pick two
- Vandalicus
- Příspěvky: 737
- Registrován: 17. 4. 2006, 20:04
- Bydliště: Brno
Re: [podcast] Dinosaurium obskurních světů
Diky za pochvalu!
Jak jsem uz rikal, neupraveny cut rozhodne nebude. Duvodu je vic jednak nechci vypoustet nedokonale veci, jednak vlastne neni co davat ven - striham povetsinou technicke veci a opakovani, kdy se vracime kvuli prereknutim. Nepredstavujte si, ze mam na stole dalsi tri hodiny nepouziteho zajimaveho kontentu. Prumerne to vychazi, ze na 40 minut dil ma original 50-55 minut, z cehoz vetsinu tvori ticho, sumy, prereky receneho a fillery typu "eeeee" nebo "aaaa" "jooo".
Jak jsem uz rikal, neupraveny cut rozhodne nebude. Duvodu je vic jednak nechci vypoustet nedokonale veci, jednak vlastne neni co davat ven - striham povetsinou technicke veci a opakovani, kdy se vracime kvuli prereknutim. Nepredstavujte si, ze mam na stole dalsi tri hodiny nepouziteho zajimaveho kontentu. Prumerne to vychazi, ze na 40 minut dil ma original 50-55 minut, z cehoz vetsinu tvori ticho, sumy, prereky receneho a fillery typu "eeeee" nebo "aaaa" "jooo".
- Vandalicus
- Příspěvky: 737
- Registrován: 17. 4. 2006, 20:04
- Bydliště: Brno
Re: [podcast] Dinosaurium obskurních světů
Žil byl jednou jeden zlý elfský kníže z ledové Frigie a ten měl dceru, která milovala smrtelníka… Nemáte někdy chuť zahrát si, po všech těch akčních eskapádách, něco milého, kouzelného a nenásilného? Tak si uvařte hrnek horkého čaje, zachumlejte se ke krbu a nechte se ukolébat našim pohádkovým rozprávěním...
Poslouchejte nás na:
- Anchor: https://anchor.fm/dinosaurium/
...a prakticky jakékoli další podcastové platformě.
Poslouchejte nás na:
- Anchor: https://anchor.fm/dinosaurium/
...a prakticky jakékoli další podcastové platformě.
Re: [podcast] Dinosaurium obskurních světů
Tak dnešním dílem jste mi opravdu udělali radost (a tím nemyslím tu zmínku na konci ohledně Díry, to byl spíš docela šok , ale i za to děkuju). Na vydání Dolmenwoodu se těším jak malé děcko na Vánoce.
A jenom bych chtěl upravit jednu drobnost - ona to nemá být jedna kniha, ale celkem tři - Player's Book s vlastními postavami, systémem magie a tak, pak Campaign Book s rozepsanými 180+ hexy a dalšími pravidly, a Monster Book - viz info na webu Necrotic Gnome.
Jinak Dceru zimy mám na todo listu k přeložení, takže pokud mě někdo nepředběhne, tak taky bude.
A jenom bych chtěl upravit jednu drobnost - ona to nemá být jedna kniha, ale celkem tři - Player's Book s vlastními postavami, systémem magie a tak, pak Campaign Book s rozepsanými 180+ hexy a dalšími pravidly, a Monster Book - viz info na webu Necrotic Gnome.
Jinak Dceru zimy mám na todo listu k přeložení, takže pokud mě někdo nepředběhne, tak taky bude.
- Vandalicus
- Příspěvky: 737
- Registrován: 17. 4. 2006, 20:04
- Bydliště: Brno
Re: [podcast] Dinosaurium obskurních světů
No parada! Ze pak das vedet, az ten kickstarter rozbehnou? Ja to sice po ocku sleduju, ale tohle nechci minout, tohle proste musim mitMuzzug píše: ↑14. 6. 2021, 22:34 A jenom bych chtěl upravit jednu drobnost - ona to nemá být jedna kniha, ale celkem tři - Player's Book s vlastními postavami, systémem magie a tak, pak Campaign Book s rozepsanými 180+ hexy a dalšími pravidly, a Monster Book - viz info na webu Necrotic Gnome.
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9352
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: [podcast] Dinosaurium obskurních světů
Co to má vlastně Vandal za přízvuk? Já bysem, přinde mi, nandete tam, to je poenta...
(btw jsem u 11. epizody a je to super!)
(btw jsem u 11. epizody a je to super!)
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů