Hry v enginu Year Zero

Diskuzní sekce věnovaná konkrétním RPG hrám, příručkám a produktům.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Hry v enginu Year Zero

Příspěvek od Markus »

Obrázek
ObrázekObrázekObrázekObrázek
Systém poprvé představený ve hře Mutant: Year Zero a používaný v mnoha dalších hrách švédského vydavatelství Free League. Jde o poolový systém, kdy vám výška základní vlastnosti a použité dovednosti určí počet kostek, kterými házíte. Když padne aspoň jedna šestka, uspěli jste. Jedničky naopak značí zranění, poškození předmětů atd.


Souhrnná diskuze k švédským hrám od nakladatelství Free League zasazeným do engine Year Zero. Patří sem i Forbidden Realms / Zapovězené země, ale ty mají na fóru samostatnou sekci.

Hry v databázi:
:arrow? Mutant: Year Zero (2014)
:arrow? Coriolis: The Third Horizon (2016)
:arrow? Tales from the Loop (2018)
:arrow? Forbidden Lands / Zapovězené země (2018) (samostatná sekce na Fóru)
:arrow? Alien: the Roleplaying Game (2019) (samostatná diskuze)
:arrow? Things from the Flood (2019)
:arrow? Vaesen (2020)
:arrow? Twilight: 2000 (4e)(2021) (samostatná diskuze tady)
:arrow? Blade Runner RPG (2022)
:arrow? The Walking Dead Universe RPG (2023)

SRD verze enginu:
:arrow? Year Zero Engine Standard Reference Document

Neoficiální:
:arrow? Year Zero Mini (fandovský univerzální minisystém)
:!: :!: Český překlad Year Zero Mini / Rok nula mini :!: :!:
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Hry v enginu Year Zero

Příspěvek od Markus »

Co znamená raw a punk? :)
Uživatelský avatar
mrakomrak
Příspěvky: 122
Registrován: 24. 10. 2020, 10:12

Re: Hry v enginu Year Zero

Příspěvek od mrakomrak »

Markus píše: 16. 2. 2022, 12:35 Co znamená raw a punk? :)
Že jsem to překládal v práci, jde o velmi hrubý překlad.
https://docs.google.com/document/d/1D6s ... sp=sharing
"Simplicity is the key to freeing the imagination!" Scotty ‘DM SCOTTY’ McFarland
Uživatelský avatar
alladjex
Příspěvky: 200
Registrován: 4. 12. 2020, 10:56
Kontaktovat uživatele:

Re: Hry v enginu Year Zero

Příspěvek od alladjex »

Díkes za recenzi a představení.
🗡 Toho času solitér v Železných zemích (Ironsworn). 🗡
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Hry v enginu Year Zero

Příspěvek od Markus »

Doplňuju přehlíženého bratříčka Year Zero her, tvrdé sci-fi Coriolis, kterého si tu nikdo nevšímá, chuďátka...

Obrázek

:arrow? Anotace Coriolis: The Third Horizon
Coriolis: The Third Horizon je sci-fi RPG hra zasazená do vzdáleného shluku hvězdných soustav zvaného Třetí horizont. Jedná se o reboot dřívější hry Coriolis (2008), která vyšla jen švédsky, a její předělání do jiného systému.

Třetí horizont je oblast zmítaná válkami a konflikty, ale taky o domov hrdých civilizací, jak starých, tak nových. Hra je laděná do hard sci-fi, technologický pokrok není příliš velký: lidstvo nedisponuje praktickým způsobem nadsvětelného cestování, místo toho používá prastaré portály, které ve vesmíru zůstaly po dávno zaniklé civilizaci. Hráči cestují po Třetím horizontu jako posádka vesmírné lodi, prozkoumávají rozvaliny po stavitelích portálů, podnikají mise pro mocné frakce a účastní se politických intrik na stanici Coriolis, ve které se soustředí hlavní moc celé oblasti. Možná se i setkají s podivnými tvory z mezihvězdí.

Hra je postavená na poolovém systému Year Zero Engine. Postavy jsou definované atributy, dovednostmi, talenty, vybavením a vztahy. Pravidla popisují i budování vesmírné lodi, správu posádky, vesmírné bitvy a průzkum mnoha hvězdných systémů Třetího horizontu. Součástí základní příručky je i popis herního světa, především vesmírné stanice Coriolis a frakcí, které na ní působí.
Hra je remakem dřívějšího švédského RPG Coriolis (2008) a mě nepřestává fascinovat, kolik toho Švédi – národ poloviční než my (a to ani nezahrnuju Slováky) – stihne vyprodukovat a na herní scéně uživit.
Uživatelský avatar
Selhan
Moderátor
Příspěvky: 3812
Registrován: 2. 3. 2016, 13:33
Bydliště: Pankrác
Kontaktovat uživatele:

Re: Hry v enginu Year Zero

Příspěvek od Selhan »

Poloviční? Vždyť jich je stejně - a jsou skoro čtyřnásobně tak bohatí: https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_c ... By_country
Toto všechno jsou jen nějaké mé naprosto subjektivní dojmy.
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Hry v enginu Year Zero

Příspěvek od Markus »

To mám za to, že jedu z hlavy, místo abych se předem podíval, než něco plácnu. :roll:
Uživatelský avatar
Mizy
Příspěvky: 348
Registrován: 27. 1. 2021, 10:22

Re: Hry v enginu Year Zero

Příspěvek od Mizy »

Coriolis má super setting. Na konci dubna rozjíždíme kampaň na živo. Má natěšenost je na maximu.
Uživatelský avatar
ShadoWWW
Příspěvky: 4575
Registrován: 21. 8. 2007, 11:16
Bydliště: Kostka
Kontaktovat uživatele:

Re: Hry v enginu Year Zero

Příspěvek od ShadoWWW »

KickStarter na novou hru do rodiny Year Zero Engine: Blade Runner Role Playing Game.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Hry v enginu Year Zero

Příspěvek od Markus »

Free League očividně svým obchodním modelem „Máme jeden engine a na ten napasujeme co nejvíc zajímavých prostředí/značek“ * trefili jackpot. „Funded in 3 minutes“ a už teď mají půl milionu dolarů.

* Který je pro ně sice obchodně zajímavý, ale v zásadě znamená, že ty produktové linie pořádně dlouhodobě nerozvíjejí, protože to všechno dělá jeden autorský tým, který prostě „dokončí“ jednu hru a pak přejde na druhou, kterou udělá úplně stejně, akorát vymění tapety.
Uživatelský avatar
ShadoWWW
Příspěvky: 4575
Registrován: 21. 8. 2007, 11:16
Bydliště: Kostka
Kontaktovat uživatele:

Re: Hry v enginu Year Zero

Příspěvek od ShadoWWW »

Podobnou strategii má americký Modiphius Entertainment* se svým enginem 2d20, ve kterém už vydal hry jako Connan, Star Trek, Fallout, Dune aj. A stále vyvíjí další. Vyvinout si svůj engine a na něm jet nové a nové hry je dnes asi docela populární.

-------------------
*který je mimochodem americkým distributorem her od Free League.
Naposledy upravil(a) ShadoWWW dne 3. 5. 2022, 18:14, celkem upraveno 1 x.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Uživatelský avatar
ShadoWWW
Příspěvky: 4575
Registrován: 21. 8. 2007, 11:16
Bydliště: Kostka
Kontaktovat uživatele:

Re: Hry v enginu Year Zero

Příspěvek od ShadoWWW »

* Který je pro ně sice obchodně zajímavý, ale v zásadě znamená, že ty produktové linie pořádně dlouhodobě nerozvíjejí, protože to všechno dělá jeden autorský tým, který prostě „dokončí“ jednu hru a pak přejde na druhou, kterou udělá úplně stejně, akorát vymění tapety.
Ono je to ale vlastně dost podobné tomu, co předvádělo TSR, respektive dnes WotC. Kdy máš jednu hru/engine a postupně přidáváš nové settingy, na které buď ohýbáš hru pomocí nových pravidlových rozšíření (styl DnD), nebo kostkovému enginu (kostře pravidel) dáváš nové významy v novém settingu a nenazýváš to novým settingem (u kterého navíc vždy potřebuješ i tu základní hru), ale nazýváš to novou hrou (která v sobě ten pravidlový základ znovu má).

Ať tak či tak, výsledek je víceméně stejný: udržuješ si skupinu hráčů/zákazníků, kteří hrají tvé nové settingy/hry v jimi už známém herním systému (nemusí se učit nový, úplně jiný systém).

EDIT: A na druhou stranu, jejich nejúspěšnější hra Zapovězené země se stále rozvíjí. I když po tom, co teď ten tým opustil prý nějaký klíčový člověk, mám trochu obavu, jestli ten poslední KS nebyl pro Zapovězené země poslední. I když na začátku devadesátek nám stačily desítky stran tlustá pravidla DrD Pravidla pro začátečníky a hráli jsme (jen) podle nich dlouhé roky dvakrát týdně. Pak přišla podobně tlustá Pravidla pro pokročilé a zase nám vystačila na dlouhé roky. Ono to nakonec není o velikosti knihovny, ale o velikosti chuti hrát.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Uživatelský avatar
ShadoWWW
Příspěvky: 4575
Registrován: 21. 8. 2007, 11:16
Bydliště: Kostka
Kontaktovat uživatele:

Re: Hry v enginu Year Zero

Příspěvek od ShadoWWW »

Tak mě napadlo... kdyby Goodman Games jel strategii, že by základní DCC RPG byla jen omáčka na nějaké kostře pravidel (engine) a stejný engine pak použil i v Lankhmaru a Dying Earth, ale ty hry by byly samostatné bez nutnosti mít tu tlustou bichli DCC, to by byla paráda!
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Uživatelský avatar
Gediman
Příspěvky: 1257
Registrován: 10. 3. 2010, 16:41
Kontaktovat uživatele:

Re: Hry v enginu Year Zero

Příspěvek od Gediman »

Stejný přístup používám i já s trilogií Void :) Plus mody, ale ty neobsahují komplet pravidla. Je to jen modifikace pro hru. Takže pro mě naprosto nic překvapivého. A není to ani nic nového. Je to vlastně docela logický postup. Pokud firma vyvinula systém a dala ho do nějakého žánru/settingu, který je oblíben u jedné skupiny hráčů, může ten stejný systém zabalit do jiného žánru/settingu a přilákat i jiné skupiny hráčů.
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Hry v enginu Year Zero

Příspěvek od Markus »

Jde mi o to, že oni vyplivnou hru, k ní vyplivnou jedno dvě dobrodružství a jdou dál, ničeho dalšího se nedočkáš. Když už zmínil ShadoWWW to DCC, tak to má desítky dobrodružství.

Ale chápu – obecně se ví, že základní příručky se prodávají nejvíc (protože to často nakoupí i lidi, co to nebudou hrát) a každá další rozšiřující příručka nebo dobrodružství se kupují míň a míň (protože to už kupují jenom lidi, co to fakt hrajou, a těch navíc postupem času ubývá, takže první dobrodružství si jich koupí nějaký počet, druhý míň, třetí ještě míň...).
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Hry v enginu Year Zero

Příspěvek od Quentin »

Markus píše: 3. 5. 2022, 22:32Jde mi o to, že oni vyplivnou hru, k ní vyplivnou jedno dvě dobrodružství a jdou dál, ničeho dalšího se nedočkáš. Když už zmínil ShadoWWW to DCC, tak to má desítky dobrodružství.

Ale chápu – obecně se ví, že základní příručky se prodávají nejvíc (protože to často nakoupí i lidi, co to nebudou hrát) a každá další rozšiřující příručka nebo dobrodružství se kupují míň a míň (protože to už kupují jenom lidi, co to fakt hrajou, a těch navíc postupem času ubývá, takže první dobrodružství si jich koupí nějaký počet, druhý míň, třetí ještě míň...).
Určitě existuje dost lidí jako já, co hrajou (skoro) výhradně vlastní prep. A těm základní příručky stačí.

Navíc dobrý způsob, jak zachránit DMa před vyhořením je změna kampaně (včetně nového žánru), ale tomu se lidi často brání, protože by se musela celá družina hráčů s různým buy-inem učit nová pravidla. Vzpomeň jaké drama dělá Count z přechodu mezi DrD a JaD, i když je to s přimhouřenýma očima ta samá hra.

Zatímco takhle od free league mají hafo settingů s jedněmi pravidly a mohou libovolně přecházet, vést paralelní kampaně, střídat DMy etc.

Docela ten model chápu.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Odpovědět

Zpět na „Hry, systémy, světy“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů