Oficiální rozšíření a produkty pro Zapovězené země

Původně švédská hra Forbidden Lands je retro fantasy RPG s důrazem na survival v otevřeném světě.

Moderátor: skaven

Odpovědět
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Oficiální rozšíření a produkty pro Zapovězené země

Příspěvek od Markus »

Diskuze k oficiálním rozšířením pro Zapovězené země.

ObrázekObrázekObrázekObrázek

Doposud ke hře v angličtině vyšlo tohle (po rozkliknutí bližší informace v naší databázi). České překlady jsou v plánu, bližší informace v diskuzi.

:arrow? Raven's Purge (Krkavcova čistka): Epická kampaň, ve které postavy hledají mocný artefakt, který rozhodne o osudu Zapovězených zemí
:!: Legendy ke stažení: Dole vespodu tohoto příspěvku.

:arrow? The Spire of Quetzel (Quetzelina jehla): Sborník čtyř dobrodružných míst od tvůrců z old-school komunity

:arrow? Crypt of the Mellified Mage (Krypta melifikovaného mága): Sborník čtyř dobrodružných míst od tvůrců z old-school komunity

:arrow? The Bitter Reach: Epická kampaň odehrávající se na ledovcích a zasněžených pláních severu Zapovězených zemí

:arrow? Bloodmarch: Kampaň pro Zapovězené země v zemi sužované démony

:arrow? Book of Beasts: Bestiář pro Zapovězené země s různými doplňujícími pravidly
Přílohy
Krkavcova čistka - Legendy.pdf
(1.22 MiB) Staženo 27 x
Uživatelský avatar
ShadoWWW
Příspěvky: 4575
Registrován: 21. 8. 2007, 11:16
Bydliště: Kostka
Kontaktovat uživatele:

Re: Oficiální rozšíření a produkty pro Zapovězené země

Příspěvek od ShadoWWW »

V novém updatu v KickStarteru nových modulů Book of Beasts a The Bloodmarch se píše, že texty i ilustrace už finišují, ale že jsou mírně pozadu (původně měly být do konce března), protože tým opouští jedna z klíčových osob týmu. Neřekli, o koho jde, ale prý opouští Free League a jde do jiné firmy.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Uživatelský avatar
smrq
Příspěvky: 2558
Registrován: 6. 2. 2006, 10:16
Bydliště: Vsetín

Re: Oficiální rozšíření a produkty pro Zapovězené země

Příspěvek od smrq »

Tak mi do emailu dorazila beta The Book of Beasts.
Zatím jsem nestihl víc než prolistovat a pokochat se ilustracemi. Ale těším se, že si snad najdu chvilku a projdu si to blíž.
Radim "Smrk" Trčálek
Dnes aktivně hrající Zapovězené země. Hotové a rozpracované dobrodružství:
Vražedné světlo Strach nad Kelpenem Kdo seje vítr
Překlady:
VtM 5V startovací sada, Vetřelec startovací sada, Rozbité příběhy-rychlý start
Uživatelský avatar
smoldar3
Příspěvky: 18
Registrován: 13. 11. 2020, 13:22

Re: Oficiální rozšíření a produkty pro Zapovězené země

Příspěvek od smoldar3 »

***Obsahuje spoilery***
Nevím kam to napsat, tak to píšu sem. Hrajeme Krkavcovu Čistku, já dělám vypravěče. Lore a svět je super, už to koumu měsíc a nacházím tam stále nové a zajímavé věci a souvislosti. Ale občas tam jsou nelogičnosti a boty, které musím pracně domýšlet.
Nejhorší je Údolí Mrtvých.
Chrám ticha má v útrobách umístěnou páku, díky které se vstupní údolí s orci posádkou zatopí vodou, ale jenom to údolí. K čemu to je?
Další otázka je proč si Scrome nepřeleze hory a nevezme si od orků krumhorn?
Přelézt hory nejspíše umí protože se může zúčastnit dobývání Vondu.
Když postavy zachrání unesené sípaly, tak Scromovi vrátí krumhorn, který mu sebrali protože se jim ničí dutokamen ve kterém žijí.
Já jako PJ s tím mám kupu práce navíc.
Zbytek lokaci už je po většinou o hodně lepší.
Lumra ještě působí jako že ji nedomysleli.
V popisu má že by se dobrodruzi měli vybavit nějakou formou ochrany třeba smaragdovým hnevookem. Smaragdové hněvooko je drahokam usazený v meči Maligarn, který má doporučenou lokaci kde ho najít Lumru.
Krkavcovu Čistka je jak výborně veliké puzzle, ve kterém si ale musím občas nějaký dílek nakreslit sám.
Uživatelský avatar
smrq
Příspěvky: 2558
Registrován: 6. 2. 2006, 10:16
Bydliště: Vsetín

Re: Oficiální rozšíření a produkty pro Zapovězené země

Příspěvek od smrq »

Njn, tyto nelogičnosti mě taky štvou. Pokud jsi ještě nehrál věci z Jehly, tak se jí raději výhni. Nebo aspoň samotné Jehle a Báni. Protože tam nedává smysl skoro nic. :)
Radim "Smrk" Trčálek
Dnes aktivně hrající Zapovězené země. Hotové a rozpracované dobrodružství:
Vražedné světlo Strach nad Kelpenem Kdo seje vítr
Překlady:
VtM 5V startovací sada, Vetřelec startovací sada, Rozbité příběhy-rychlý start
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Oficiální rozšíření a produkty pro Zapovězené země

Příspěvek od Markus »

Možná jste příliš racionální a málo... ehm literární, bájní? Obr Scrome je pod vlivem zlého oka, nemusí uvažovat racionálně, nemusí vědět, kam mu unesli jeho hudební nástroj, nemusí to místo znát a vědět, jak se na něj dostane, nebo je možná prostě blbej atd... Že nám něco přijde očividné (když čteme modul "božím" pohledem), ještě neznamená, že to přijde očividné i lidem na tom místě.

Další věc je snaha vysvětlovat všechno fantastické a nemít nic nevysvětleného. Třeba smrqem zmíněná Quetzelina jehla podle mě nemá žádné nelogičnosti. Má jenom nevysvětlené věci. Působí mýticky. Vzduchem pluje loď s měděnými křídly, ovládaná terakotovou posádkou. Fakt to potřebuješ mít vysvětlené? Fakt musíš vědět, kdo tu loď postavil, jak přesně funguje a jaktože ji řídí golemové? Nemůže to tak... prostě být?

Proč potřebuješ mít vysvětleno, proč je někde páka? Prostě tam je.

Neztotožňoval bych nelogičnost s věcí, která je záměrně nevysvětlená. Nevysvětlování mi často přijde dobré.

Ale teda Zářivá báň je blbá a nelogičností plná, to souhlasím. :)
Uživatelský avatar
ShadoWWW
Příspěvky: 4575
Registrován: 21. 8. 2007, 11:16
Bydliště: Kostka
Kontaktovat uživatele:

Re: Oficiální rozšíření a produkty pro Zapovězené země

Příspěvek od ShadoWWW »

Markus píše:Působí myticky.
Nemáš zač. :-)=
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Uživatelský avatar
Log 1=0
Příspěvky: 2692
Registrován: 20. 7. 2017, 14:06

Re: Oficiální rozšíření a produkty pro Zapovězené země

Příspěvek od Log 1=0 »

smoldar3 píše: 21. 8. 2022, 17:18 Nejhorší je Údolí Mrtvých.
Chrám ticha má v útrobách umístěnou páku, díky které se vstupní údolí s orci posádkou zatopí vodou, ale jenom to údolí. K čemu to je?
Bezpečnostní opatření z dob, kdy chrám ještě fungoval, a reálně hrozilo, že ho bude ohrožovat banda nájezdníků. V podstatě vodní příkop, který má nejeden hrad. A je to tam dokonce napsané.
Další otázka je proč si Scrome nepřeleze hory a nevezme si od orků krumhorn?
Přelézt hory nejspíše umí protože se může zúčastnit dobývání Vondu.
A kde jsi přišel na to, že Scrome ví, že krumhorn mají orkové. Vzali mu ho sípalové, ke kterým se nedostane, a ani sípalové, ani orkové nemají důvod mu o tom říkat. Navíc orkové ho používají jako komín od palírny, takže je nemůže slyšet hrát, nebo tak něco. Jako, on se to fakt nemá jak dozvědět, a nejlogičtější je, že krumhorn je rozbitý nebo schovaný hluboko v sípalích chodbách. To má jako opustit nespokojené nemrtvé a naslepo přelézt hory, jestli tam někde jeho krumhorn není?
Když postavy zachrání unesené sípaly, tak Scromovi vrátí krumhorn, který mu sebrali protože se jim ničí dutokamen ve kterém žijí.
Mohou vrátit krumhorn. Postavy o něj musí jednat, sípalové budou spíše preferovat jinou odměnu.
Mohou ho vrátit s tím, že ho časem zas ukradnou, když budou jejich zajatí druhové zpátky a dobrodruzi pryč.
Mohou se oni nebo dobrodruzi zároveň dohodnout s trpaslicí, že krumhorn upraví a udělá novou rouru.
A o tom to je, tohle je právě ta věc, co se má zjistit hrou.
Lumra ještě působí jako že ji nedomysleli.
V popisu má že by se dobrodruzi měli vybavit nějakou formou ochrany třeba smaragdovým hnevookem. Smaragdové hněvooko je drahokam usazený v meči Maligarn, který má doporučenou lokaci kde ho najít Lumru.
Oboje jsou jen příklady a doporučení. Jestli bude Hněvooko v Lumře, použijí dobrodruzi něco jiného. Jestli bude jinde, můžou ho dobrodruzi použít. Ano, není to nejšťastnější volba příkladu, ale na funkčnost samotné lokace to nemá vliv.
Krkavcovu Čistka je jak výborně veliké puzzle, ve kterém si ale musím občas nějaký dílek nakreslit sám.
Já jako PJ s tím mám kupu práce navíc.
Pod tohle bych se podepsal, ale žádná z věcí, co jsi jmenoval mi nepřipadá jako příklad tady tohohle, spíš jen nepochopení textu modulu. Který je teda napsaný dost nepřehledně, takže to neber jako útok na sebe. Ale stejně mi tvůj post připadá jako dost nefér kritika.
You are lords. We are slaves. But slaves of our lords are mightier than lords of your slaves.
***
Chcete nové lidi v RPG? Zabraňte jim potkat Jersona. Nováčci, kteří potkají Jersona, mají vždy mnoho problémů začít hrát. Ti co ho nepotkají, takové problémy nemají.
Uživatelský avatar
smoldar3
Příspěvky: 18
Registrován: 13. 11. 2020, 13:22

Re: Oficiální rozšíření a produkty pro Zapovězené země

Příspěvek od smoldar3 »

Údolí Mrtvých se mi moc nelíbí, ale třeba mu křivdím. Snad ve čtvrtek si jdeme zahrát, tak ho uvidím v praxi. Hráči jsou hex od Údolí, kam je poslal Zertorme pro korunu. Cestou potkali bandu lovců sípalů a družinu kamenopěvkyně. Uvidím jak to dopadne. Pak můžu napsat recenzi.
Za tento příspěvek děkují uživateli smoldar3 tito uživatelé (celkem 2):
Markus, smrq
Uživatelský avatar
ShadoWWW
Příspěvky: 4575
Registrován: 21. 8. 2007, 11:16
Bydliště: Kostka
Kontaktovat uživatele:

Re: Oficiální rozšíření a produkty pro Zapovězené země

Příspěvek od ShadoWWW »

Určitě pak poreferuj, jak se vám dařilo.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Uživatelský avatar
smoldar3
Příspěvky: 18
Registrován: 13. 11. 2020, 13:22

Re: Oficiální rozšíření a produkty pro Zapovězené země

Příspěvek od smoldar3 »

Ve čtvrtek jsem s družinou odehrál Údolí Mrtvých.
Před údolím si rozbily tábory lovci sípalů a trpasličí kamenopěvkyně, hráči je ignorovali. Proplížili se kolem spícího orka na stráži a po žebřících slezli dolů do prvního kempu. Orci, kteří chrání kolonii sípalů, byli z prvu nepřátelští, ale postavy jim vysvětlili, že o sípali jim vůbec nejde a že se potřebují dostat skrz chrám pro poklad. Orci souhlasili s tím že je provedou chrámem a ukážou jim cestu, ale budou za to chtít podíl z pokladů.
Postavy prošli chrámem ticha až k prasklině ve zdi vedoucí k 4 metrovemu srazu. Orci že zde počkají na postavy. Ty se spustily dolů po laně. Poté co byli všichni dole orci vytáhli lano nahoru a že postavy pustí nahoru jen když se vrátí s úlovkem.
Postavy se plizily kolem hrobu v údolí a snažily se ignorovat duchy a neupozornil na sebe obra. Při obhlidce terénu se s nimi chtěl hrát duch malého chlapce. Řekli mu ať piká a že se schovají, následně utekli. Kluk je ale za chvíli dostihl a začal hulakat že je našel. Tim na sebe upozornil obra. Postavy se rychle proplížily do rozpadlé chaty, kde pak rychle zabili přeživší zygoferuv experiment, Jedlíka haramu, prosícího o smrt.
Dobrodruzi dali hlavy do hromady a rozhodli se že si půjdou promluvit s obrem. Obr se rozhněval že tu živí nemají co dělat a snažil se dobrodruhy vyhnat, ti ho nakonec ukecali k spolupraci. Když mu přinesou jeho ukradený roh krumhorn tak jim dá korunu stanegist. Dobrodruhům to ale bylo málo, a chtěli aby jim rovnou dal ještě nějaké poklady aby mohly zaplatit orkům, což obra rozhněvalo. Dobrodruzi obrovi utekli, nicméně jim v patách letěli 2 duchove.
Doběhli k orkům na srázu. Rychlé jim ukázali nějaké peníze a stribrnou dýku, aby si mysleli že našli loot. Orci shodily lano. Přiletěli duchové. Dva plošné útoky strachem + podchlazení a dobrodruhům teklo do bot. Druid se je snažil zabít kouzlem to ale nestačilo. Zbylé 3 postavy vyskočily na lano, to se ale utrhlo a všichni spadli na zem. Znova 2 útoky strachem + podchlazení. Postaví zapálily pochodně a duchy vyhnaly ohněm. Super encounter, další kolo útoku duchu by už asi nepřežily, takhle to bylo ideálně napínavé.
Postavy orkům hodily lano, nahoře jim dali 2 zlaté. Přespali u nich v táboře. Další ráno orkové šli zaútočit na lovce sípalů. Postavy orkum vpadli do zad ve ztečí a pobili je. V jejich táboře vzali krumhorn ze kterého měli orci udělanou palírnu. Roh donesli obrovi, ten jim dal korunu a společně s duvhama jim řekl pár legend. Příště půjde družina do Šipkoveho oka.
Dobrodružství celkem dobré. Bitvu lovci vs. Orci jsem hrál jako souboj dvou hord, parádně to urychlilo hru.
Za tento příspěvek děkují uživateli smoldar3:
efram
Uživatelský avatar
ShadoWWW
Příspěvky: 4575
Registrován: 21. 8. 2007, 11:16
Bydliště: Kostka
Kontaktovat uživatele:

Re: Oficiální rozšíření a produkty pro Zapovězené země

Příspěvek od ShadoWWW »

Tak pdf Bloodmarch (zatím beta) konečně vyšel! :clap:
Za tento příspěvek děkují uživateli ShadoWWW tito uživatelé (celkem 2):
efram, smrq
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Uživatelský avatar
Jarilo
Příspěvky: 1101
Registrován: 5. 6. 2009, 00:49
Kontaktovat uživatele:

Re: Oficiální rozšíření a produkty pro Zapovězené země

Příspěvek od Jarilo »

Díky za tip, koukám, že ilustrátor Henrik Rosenborg jde ve šlépějích Paula Bonnera, a to je moc dobře, mám ten styl rád.
Hry hraju a ještě radši dělám - doma i v práci.
Uživatelský avatar
smrq
Příspěvky: 2558
Registrován: 6. 2. 2006, 10:16
Bydliště: Vsetín

Re: Oficiální rozšíření a produkty pro Zapovězené země

Příspěvek od smrq »

Tak mi do emailu dorazila informace, že Book of Beasts je hotová a jde do tisku. Na DriveThruRPG je už aktuální verze. Ale čekám, že se brzy strhne lavina nalezených chyb. Tak za měsíc by mohlo být PDF bez většiny viditelných chyb. Takže ti, co nejsou nedočkaví, si můžou klidně chvilku počkat. :)
Radim "Smrk" Trčálek
Dnes aktivně hrající Zapovězené země. Hotové a rozpracované dobrodružství:
Vražedné světlo Strach nad Kelpenem Kdo seje vítr
Překlady:
VtM 5V startovací sada, Vetřelec startovací sada, Rozbité příběhy-rychlý start
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Oficiální rozšíření a produkty pro Zapovězené země

Příspěvek od Markus »

Zahlídl jsem v poličce Krkavcovu čistku a vzpomněl jsem si, že jsem ji blahé paměti chtěl po dokončení překladu recenzovat, ale nikdy jsem se k tomu nedostal. Už asi nedostanu (paměť pokulhává a nechce se mi to znovu podrobně číst), tak aspoň takhle vyleju celkové dojmy:

Hodnotím v databázi:
Silně atmosférické, nepříjemně vágní
***

(Chtěl jsem psát recenzi, ale odkládal jsem to tak dlouho, až si nepamatuju detaily. Tak aspoň takhle zrychleně.)

Krkavcova čistka má strašně cool atmosféru a nápady. Konečně dává Zapovězeným zemím konkrétnější podobu – a to je drsnější fantasy s démony, které tu vidíte fungovat, vidíte, kde žijí atd. Celkový příběh pracuje s převtělováním elfů do rubínů a vůbec podivnou podstatou jejich existence, která není ze základních příruček tak patrná. Ono vůbec je tu názorně zpracována spousta věcí, co v základní příručce nejsou tolik patrné. Z tohohle ohledu měla Krkavcova čistka fakt být v základu hry, ne jako její volitelné rozšíření. Tím by taky odpadlo podivné rozsekání materiálů mezi Příručku Vypravěče a Krkavcovu čistku, kdy v příručce Vypravěče máte první půlku popisu světa, tady druhou. V Příručce Vypravěče máte popisy artefaktů z Krkavcovy čistky a tak podobně. Celé tohle rozdělení je jaksi pofidérní.

Čistka mě napřed zklamala, protože to ve skutečnosti není moc kampaň ani moc dobrodružství. Popisuje řadu dobrodružných míst, na kterých většinou není nic moc dobrodružného – respektive nejsou to "dobrodružství" v tom smyslu, jak s tímhle operujeme. Skoro bez výjimky jsou to "osady", menší městečka nebo vesnice, obydlené různými rasami tohoto světa. Nemají jasný děj ani zápletku, jsou to prostě jen snůšky materiálů, zápletek a háčků, se kterými budete muset pracovat sami.

Těch pár míst, která jsou dělaná jako dobrodružství (je tu pár dungeonů nebo jeden dlouhý sestup do hlubin trpasličí hory) jsou přinejlepším průměrná. Obvykle jsou to lineární sekvence "encounterů", ve kterých se nedá vymyslet nic moc zajímavého. Mají sice silnou atmosféru (mechaničtí pavoukoidní tvoři, valící se koule lávy, divné podzemní rasy), ale všechny situace jsou frustrujícím způsobem vágní, odfláknuté. Působí jako nástřel, který není připravený k okamžitému hraní, ale musíte si ho dopracovat.

Říkají tomu "kampaň", dají vám k dispozici několik důležitých aktérů, kteří mají nějakým způsobem bojovat o mocný artefakt, a celé to má nějak gradovat... ale nedají vám absolutně žádné nástroje, jak tuhle jejich soutěživost rozehrát. Poraďte si sami. Irituje mě, že v jednom "dobrodružství" dorazí na místo hlavní záporák, nestvůra Zytera. Je tu barvitě popsán průvod, který ji provází... a tím to končí. Žádná další pomůcka, jak s návštěvnou hlavního záporáka hrát.

Celkově je na Čistce vidět, že ji psal spisovatel. Ten člověk má super nápady, celkově to má mrd, ale absolutně netuší, jak se hrajou RPG hry a co k nim potřebuju. Po spisovateli to převzali herní designéři, kteří jeho tvorbu tak nějak zohýbali do čehosi, co na první pohled připomíná dobrodružství... ale jen na první. Na druhý pohled vidíte, že jsou to prostě texty spisovatele, který neumí hrát RPG hry, protože u každého druhého cool nápadu si budete říkat "A co s tím sakra mám dělat ve hře?“ Kde je na tom ta interaktivní situace? Kde je to dobrodružství?

Jakékoli případné „dobrodružství“, které se tu vyskytne, má obvykle podobu obecného povídání v souvislém odstavci textu, přičemž jednotlivé prvky jsou sice zmíněné v daném ostavci, ale nejsou konkrétně "implemetované" a "umístěné" do jednotlivých míst. Jinými slovy, spisovatel přišel s počátečním nástřelem, ale skutečnou práci nechal na vás.

K tomu přičtěme, že kniha rozhodně není organizovaná jako kampaň a jednotlivé lokace nemají formát dobrodružství – to oddělení na popis místa, popis osob a popis událostí je fakt demence největšího zrna, jako dobrodružství je to nepoužitelné, funguje to fakt jako popis lokace s nápady „co se tu může, ale nemusí stát“.

Byl jsem nasměrovaný k tomu, abych Čistku prohlásil za průměrný produkt, ale pak mi to došlo: tohle není kampaň, není to dobrodružství, je to settingová knížka. A na poměry settingových knížek je ve skutečnosti dobrá! Nedává mi žádné obecní, abstrahované "odzoomované" kecy, naopak zoomuje na úroveň jednotlivých domečků, mapek, postaviček, jejich charakterů a vztahů. Ano, musíte to pak rozehrát sami, ale ten spisovatelem vymyšlený základ je dostatečně silný na to, aby dokázal inspirovat a vzbudil ve vás chuť si to zahrát. A především skutečně nechává Zapovězené země ožít a ukazuje vám, jak si je autoři představovali – a ta představa je parádní.

Samozřejmě že pokud by to měla být settingová knížka, tak je žalostně neúplná, protože popisuje jen asi 15 lokací, přičemž mnohé zásadní lokace ze světa Zapovězených zemí vynechává (Falender?). Ale zase má díky úzkému záběru možnost jít do detailů v tom, co popisuje.

Zkrátka: Krkavcova čistka je sborník dost nahodilých materiálů, který si říká "kampaň", ale jsou to spíš inspirativní střípky, lokace, postavy, ze kterých si něco musíte poskládat. Hodnoceno čistě jako dobrodružství by to bylo průměrné – dá se to hrát a nebude to blbé, ale taky nic extra a kvůli frustrující vágnosti bude hodně záležet na vás. Můžete si přičíst navíc za to, že navzdory průměrným dobrodružstvím to velmi pěkně vykresluje svět hry, dává mi ho pochopit, dává mi spoustu silných motivů a nápadů. Já tu hvězdičku navíc nepřičtu – jsem líný spotřebitel a vážím si víc řemeslného zpracování, které mi šetří čas, než silné inspirativnosti, kterou si ale musím dopracovat.

Podle mě je Krkavcova čistka povinnost pro každého, kdo hraje Zapovězené země v originálním světě, protože bez ní je ten svět vlastně nepopsaný. Naopak ji můžou směle ignorovat všichni, kdo ve světě Zapovězených zemí nehrajou – ta dobrodružství tady nejsou tak dobrá, aby stála za vykrádání jinam.
EDIT: A víte co? Rozleželo se mi to (po pár minutách :) ) v hlavě. Dávám tři hvězdičky. Reálně je to přesně ten případ, kdy tři je málo a čtyři je moc, takže bych ocenil půlhvězdičky. Krkavcova čistka má prostě silné nápady, silné obrazy, ale je to výtvor spisovatele a ne moc RPG produkt. Je strašně cool, ale hrát ji bude stát strašně moc práce. Což je přesně ten důvod, proč se blbě hodnotí – a bude záležet na tom, jestli si víc ceníte cool nápadů, nebo usnadnění práce. Já jsem asi spíš na té straně lenivých spotřebitelů, pro něž je míra úspora práce primárním hodnotícím kritériem.
Za tento příspěvek děkují uživateli Markus:
smrq
Uživatelský avatar
smrq
Příspěvky: 2558
Registrován: 6. 2. 2006, 10:16
Bydliště: Vsetín

Re: Oficiální rozšíření a produkty pro Zapovězené země

Příspěvek od smrq »

Já to pořád ještě nehrál. Vlastně z důvodu, který popisuješ. Když jsem to četl, nevěděl jsem, co si s tím počít. Jsou tam lokace, jsou tam popsané důležité postavy a jejich motivy a cíle, je naznačeno, kde by šlo tato NPC potkat, ale všechno mi přišlo jen naznačené.
Radim "Smrk" Trčálek
Dnes aktivně hrající Zapovězené země. Hotové a rozpracované dobrodružství:
Vražedné světlo Strach nad Kelpenem Kdo seje vítr
Překlady:
VtM 5V startovací sada, Vetřelec startovací sada, Rozbité příběhy-rychlý start
Odpovědět

Zpět na „Zapovězené země“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host