Drobné dotazy k pravidlům ZZ
Moderátor: skaven
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 20870
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Drobné dotazy k pravidlům ZZ
Obecná diskuze na drobné dotazy a komentáře, kvůli kterým nemá smysl zakládat samostatnou diskuzi. Pokud chcete prodiskutovat nějaké obšířnější téma, nebojte se pro něj založit novou diskuzi. Jestli se tady nějaká diskuze nečekaně rozjede, můžeme ji oddělit do samostatného tématu.
Re: Drobné dotazy k pravidlům ZZ
Uvažuju nad tím, že toto použití rodového talentu bude dlouhá akce.
Pokud se ork při zkoušení štěstí dostane se Silou na nulu, klesá k zemi. Příští kolo (pokud ještě žije) může aplikovat rodový talent a krátkou akcí se pak bránit. Teprve v dalším kole může zase útočit.
Pokud se ork při zkoušení štěstí dostane se Silou na nulu, klesá k zemi. Příští kolo (pokud ještě žije) může aplikovat rodový talent a krátkou akcí se pak bránit. Teprve v dalším kole může zase útočit.
Okolí Kamence / Labyrint Chodce v tmách / Setkání v Zapovězených Zemích I / Setkání v Zapovězených Zemích II / Poslední uctívač / Noc krve (adaptace původního Night of blood pro ZZ)
Zpětná vazba mi pomůže se zlepšit. Díky.
Zpětná vazba mi pomůže se zlepšit. Díky.
Re: Drobné dotazy k pravidlům ZZ
Nebo omezit počet použití za bitvu?
Radim "Smrk" Trčálek
Dnes aktivně hrající Zapovězené země. Hotové a rozpracované dobrodružství:
Vražedné světlo Strach nad Kelpenem Kdo seje vítr
Překlady:
VtM 5V startovací sada, Vetřelec startovací sada, Rozbité příběhy-rychlý start
Dnes aktivně hrající Zapovězené země. Hotové a rozpracované dobrodružství:
Vražedné světlo Strach nad Kelpenem Kdo seje vítr
Překlady:
VtM 5V startovací sada, Vetřelec startovací sada, Rozbité příběhy-rychlý start
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 20870
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Drobné dotazy k pravidlům ZZ
Máš pravdu, koukám na to a je to hezky zacyklené. Za ztrátu bodů vlastností dostaneš body vůle, kterými si obnovíš ztrátu bodu vlastností...
Akorát že tenhle cyklus platí jenom při zkoušení štěstí, ne? To znamená, že zkoušení štěstí je pro orka víceméně bez rizika (kromě možnosti, že si rozbije zbraně, vybavení)... Ale když dostane normální zásah zbraní, body vůle za to nedostává a nezacyklí se to. Takže v boji by měl být normálně vyřaditelný.
Celkově to čtu tak, že talent Nezlomný v konečném důsledku znamená, že ork při pokoušení štěstí neztrácí body vlastností kvůli neúspěchům. Což, ano, je mocné, ale nezní mi to, že to úplně boří hru. (Ačkoli ji nemám nahranou tak jako ty a v praxi se to možná chová hůř.)
EDIT: Počkej, až si hráč orka uvědomí, že když si namaxuje talent Štastlivec, stává se de facto nezranitelným.
Akorát že tenhle cyklus platí jenom při zkoušení štěstí, ne? To znamená, že zkoušení štěstí je pro orka víceméně bez rizika (kromě možnosti, že si rozbije zbraně, vybavení)... Ale když dostane normální zásah zbraní, body vůle za to nedostává a nezacyklí se to. Takže v boji by měl být normálně vyřaditelný.
Celkově to čtu tak, že talent Nezlomný v konečném důsledku znamená, že ork při pokoušení štěstí neztrácí body vlastností kvůli neúspěchům. Což, ano, je mocné, ale nezní mi to, že to úplně boří hru. (Ačkoli ji nemám nahranou tak jako ty a v praxi se to možná chová hůř.)
EDIT: Počkej, až si hráč orka uvědomí, že když si namaxuje talent Štastlivec, stává se de facto nezranitelným.
Re: Drobné dotazy k pravidlům ZZ
O důvod víc orčí talent omezit, Markusi.
Radim "Smrk" Trčálek
Dnes aktivně hrající Zapovězené země. Hotové a rozpracované dobrodružství:
Vražedné světlo Strach nad Kelpenem Kdo seje vítr
Překlady:
VtM 5V startovací sada, Vetřelec startovací sada, Rozbité příběhy-rychlý start
Dnes aktivně hrající Zapovězené země. Hotové a rozpracované dobrodružství:
Vražedné světlo Strach nad Kelpenem Kdo seje vítr
Překlady:
VtM 5V startovací sada, Vetřelec startovací sada, Rozbité příběhy-rychlý start
Re: Drobné dotazy k pravidlům ZZ
No nie tak úplne, tento talent nemá na kritické zranenia nijaký vplyv. Čiže sa postaviť a bojovať ďalej môže, ale v akom stave, to je otázka. A ak mu padne insta death, tak je death.
Re: Drobné dotazy k pravidlům ZZ
Ahoj ano rodový orči talent je extrémně silný hlavně v tom že je schopný udělat obrovský hp pool .... Což ve světě kde ty postavy jsou z krepového papíru je extrémně silné .... když vezmu v potaz že ork bojovník má 6 sílu a 10 bodů vůle tak přeji hodně štěstí prosekávat se přes "16hp"+ může nadělat v tom souboji ještě body vůle z ostatních vlastnosti... To je úplně bokem
Re: Drobné dotazy k pravidlům ZZ
Jinak měl bych dotaz jak by ste řešili tule herní situaci.
Bard potká 4 lidí kteří mezi sebou bojují a chtěl by tento souboj ukončit:
1. stačí mu jen uspět v hodu na vystupování ?
2. Nějaká hromadná manipulace kde musí přehodit jejich empatii otázka jestli vůbec jde manipulovat víc lidí zároveň.
3. Tohle prostě nejde a bard má smůlu
3. Mě přijde nudná a chabá a 1. Zas moc jednoduchá a v podstatě hodně silná protože jen tak ukončovat boje kde nejsou zvířata / nestvůry ...
Bard potká 4 lidí kteří mezi sebou bojují a chtěl by tento souboj ukončit:
1. stačí mu jen uspět v hodu na vystupování ?
2. Nějaká hromadná manipulace kde musí přehodit jejich empatii otázka jestli vůbec jde manipulovat víc lidí zároveň.
3. Tohle prostě nejde a bard má smůlu
3. Mě přijde nudná a chabá a 1. Zas moc jednoduchá a v podstatě hodně silná protože jen tak ukončovat boje kde nejsou zvířata / nestvůry ...
Re: Drobné dotazy k pravidlům ZZ
Po prvé: toto mi príde veľmi situačné. Jednak, nevieme, čo je za súbojom tých ľudí, aké sú ich motivácie, od toho by som sa odrazil.
Po druhé: osobne by som použil MANIPULACE (plus pravidlá pre sociálny konflikt, ktorý rieši aj otázku viacerých ľudí, eventuálne by som len "skupinovo" za štvoricu hádzal) miesto VYSTUPOVÁNÍ, z tvojho popisu mi to príde logickejšie. Navyše je tam outcome pomerne jasný: alebo uspeje (a protivník podľa pravidiel môže aj tak niečo na oplátku vyžadovať), alebo neuspeješ a všetci štyria na neho svorne zaútočia. Čo je tiež úspech, lebo medzi sebou bojovať prestanú .
Po druhé: osobne by som použil MANIPULACE (plus pravidlá pre sociálny konflikt, ktorý rieši aj otázku viacerých ľudí, eventuálne by som len "skupinovo" za štvoricu hádzal) miesto VYSTUPOVÁNÍ, z tvojho popisu mi to príde logickejšie. Navyše je tam outcome pomerne jasný: alebo uspeje (a protivník podľa pravidiel môže aj tak niečo na oplátku vyžadovať), alebo neuspeješ a všetci štyria na neho svorne zaútočia. Čo je tiež úspech, lebo medzi sebou bojovať prestanú .
Re: Drobné dotazy k pravidlům ZZ
Zajímalo by mě jak hrajete talent kladivář jestli to hrajete na všechny zbraně co jsou tupé... Takže i třeba hůl, řemdih, kropáč atd a čistě teoreticky i když postava vezme jen obyčejný kámen ze země tak se dá považovat za tupou zbraň... Někoho může i napadnout jelikož v tabulce zbraní je zbraň žádná a u toho tupá tak že by to chtěl použít i na to..... Nebo vyloženě jen prostě na kladiva a konec... Je tam pak i otázka kladivář a štítonoš na 2 stupni můžeš seknout štítem jako by to byla zbraň (tupá rána) a to by za mě osobně bylo extrémě silné ...
Re: Drobné dotazy k pravidlům ZZ
A ještě sem zaregistroval že dost lidí používá talent Šťastlivec i na magické nehody. Já mám za to že magická nehoda a kritické zranění je něco jiného. Co si o tom myslíte ?
Re: Drobné dotazy k pravidlům ZZ
“Žiadna” zbraň nie je zbraň, takže určite nie talent Kladivár (navyše to rieši talent Rváč). Kameň tiež nie je zbraň, maximálne tak improvizovaný nástroj. Štít tiež zostáva štítom, na “zbraň” v pravidlovom zmysle ho talent Štítonoš nemení, ale len odomyká ďalšie použitie štítu. Na všetko ostatné zo zoznamu zbraní s vlastnosťou tupá sa talent Kladivár vzťahuje.Náhodný Kolemjdoucí píše: ↑29. 11. 2022, 14:46
Že je to houserule. Keby autori chceli, aby sa Šťastlivec vzťahoval aj na magické nehody, tak to do pravidiel napíšu.
Re: Drobné dotazy k pravidlům ZZ
Předložím i svůj pohled na věc. Osobně si myslím, že často je dobré kouknout do pravidel a pečlivě přečíst, co tam stojí.
Nemám rád kombení talentu, považuji to za error, který autoři nedostatečné otestovali a volá to po houserulech. Ale jejich kombinování je v pravidlech na str. 61 dovoleno. Talenty vůbec považuji za příliš silné vzhledem k tomu, kolik stojí zkušenosti. S naší partou jsme se dohodli, že každá úroveň bude za 4 zkušenosti (místo oficiálních 3) a zároveň jsme zlevnili za 4 zk i dovednosti (místo oficiálních 5). Hrozně se to osvědčilo a doporučuji všem.
K tvým dotazům:
1/ U barda si nejsem jistý, který talent chceš použít. Předpokládám, že 1. stupeň Cesty písně. Tam je ale na konci napsáno, že v boji nemá efekt.
2a/ Kladivář. Ano, je pro všechny tupé zbraně. Stejně jako sekerník je pro všechny sekery.
2b/ Jekyl má pravdu, že žádná zbraň není zbraň. Ale to je pro mlácení rukama. Pravidla říkají, že tabulka představuje jen nejběžněji používané zbraně. Je pak otázka, zda jsou zbraň i kámen, džbán od vína, stolička, klacek... Osobně si myslím, že ano. A byť se mi to nelíbí, zde bych užití Kladiváře dovolil. Ber to tak, že ten hrdina je fakt dobrý a dlouho na to cvičil.
2c/ Štítonoš na 2. stupni říká, že štít se počítá jako zbraň s +1 zraněním (tupá rána). Já bych to se skřípěním zubů dovolil. (Nemám rád kombení talentů )
3/ Šťastlivec je na Kritická zranění. Magická nehoda není kritické zranění.
Nemám rád kombení talentu, považuji to za error, který autoři nedostatečné otestovali a volá to po houserulech. Ale jejich kombinování je v pravidlech na str. 61 dovoleno. Talenty vůbec považuji za příliš silné vzhledem k tomu, kolik stojí zkušenosti. S naší partou jsme se dohodli, že každá úroveň bude za 4 zkušenosti (místo oficiálních 3) a zároveň jsme zlevnili za 4 zk i dovednosti (místo oficiálních 5). Hrozně se to osvědčilo a doporučuji všem.
K tvým dotazům:
1/ U barda si nejsem jistý, který talent chceš použít. Předpokládám, že 1. stupeň Cesty písně. Tam je ale na konci napsáno, že v boji nemá efekt.
2a/ Kladivář. Ano, je pro všechny tupé zbraně. Stejně jako sekerník je pro všechny sekery.
2b/ Jekyl má pravdu, že žádná zbraň není zbraň. Ale to je pro mlácení rukama. Pravidla říkají, že tabulka představuje jen nejběžněji používané zbraně. Je pak otázka, zda jsou zbraň i kámen, džbán od vína, stolička, klacek... Osobně si myslím, že ano. A byť se mi to nelíbí, zde bych užití Kladiváře dovolil. Ber to tak, že ten hrdina je fakt dobrý a dlouho na to cvičil.
2c/ Štítonoš na 2. stupni říká, že štít se počítá jako zbraň s +1 zraněním (tupá rána). Já bych to se skřípěním zubů dovolil. (Nemám rád kombení talentů )
3/ Šťastlivec je na Kritická zranění. Magická nehoda není kritické zranění.
Radim "Smrk" Trčálek
Dnes aktivně hrající Zapovězené země. Hotové a rozpracované dobrodružství:
Vražedné světlo Strach nad Kelpenem Kdo seje vítr
Překlady:
VtM 5V startovací sada, Vetřelec startovací sada, Rozbité příběhy-rychlý start
Dnes aktivně hrající Zapovězené země. Hotové a rozpracované dobrodružství:
Vražedné světlo Strach nad Kelpenem Kdo seje vítr
Překlady:
VtM 5V startovací sada, Vetřelec startovací sada, Rozbité příběhy-rychlý start
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 20870
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Drobné dotazy k pravidlům ZZ
Tak aby to nebyla nuda, já budu Smrqovi oponovat.
Nemám rád, když se pravidla vykládají doslovně jako právní text. Podle mě je potřeba vždycky k nim přistupovat s nějakou intuicí a sporná místa řešit nikoli doslovně, ale nějak pocitově podle toho, co člověku dává smysl.
Zkuste si představit, co ten talent Kladivář reprezentuje „v herním světě“. Podle mě postavu, která se učila bojovat „tupými zbraněmi“, což je nějaká třída zbraní, které si představím jako topor a na tom nějakou hlavici – kladivo, palcát atd. Ví, jak je držet, jak se jimi dobře ohánět, kam praštit.
Kámen je sice taky tupý, ale zkušenost s ohánění se kladivem ti při boji s kamenem nijak nemůže, takže na kámen se ten talent nezvtahuje. Na pěsti taky ne. Štít se jako tupá zbraň nechová ale vůbec, takže na ten se to nevztahuje stoprocentně.
Tolik můj styl uvažování.
Nemám rád, když se pravidla vykládají doslovně jako právní text. Podle mě je potřeba vždycky k nim přistupovat s nějakou intuicí a sporná místa řešit nikoli doslovně, ale nějak pocitově podle toho, co člověku dává smysl.
Zkuste si představit, co ten talent Kladivář reprezentuje „v herním světě“. Podle mě postavu, která se učila bojovat „tupými zbraněmi“, což je nějaká třída zbraní, které si představím jako topor a na tom nějakou hlavici – kladivo, palcát atd. Ví, jak je držet, jak se jimi dobře ohánět, kam praštit.
Kámen je sice taky tupý, ale zkušenost s ohánění se kladivem ti při boji s kamenem nijak nemůže, takže na kámen se ten talent nezvtahuje. Na pěsti taky ne. Štít se jako tupá zbraň nechová ale vůbec, takže na ten se to nevztahuje stoprocentně.
Tolik můj styl uvažování.
Re: Drobné dotazy k pravidlům ZZ
Děkuji, jsem za tento názor rád, protože já bych to ve své hře tak raději dělal taky. Ale bral bych to již spíše jako houserule. Ve svém příspěvku jsem se snažil na to zaměřit z pohledu zastánce oficiálního výkladu pravidel (a že jsem takové ve skupině opravdu měl).
Radim "Smrk" Trčálek
Dnes aktivně hrající Zapovězené země. Hotové a rozpracované dobrodružství:
Vražedné světlo Strach nad Kelpenem Kdo seje vítr
Překlady:
VtM 5V startovací sada, Vetřelec startovací sada, Rozbité příběhy-rychlý start
Dnes aktivně hrající Zapovězené země. Hotové a rozpracované dobrodružství:
Vražedné světlo Strach nad Kelpenem Kdo seje vítr
Překlady:
VtM 5V startovací sada, Vetřelec startovací sada, Rozbité příběhy-rychlý start
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 20870
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Drobné dotazy k pravidlům ZZ
Jasně. Protože já sice můžu napsat, jak bych to řešil já, ale když se pak najde hráč, co se bude hádat, tak je to těžký. To už by záleželo na vyjednávacích schopnostech jednotlivých hráčů.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Gimli, sharka a 5 hostů