[FitD] Blades in the Dark
Moderátor: MarkyParky
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 21022
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
[FitD] Blades in the Dark
Anotace v Databázi
Blades in the Dark (BitD) je hra o gangu odvážných darebáků, kteří se snaží najít štěstí ve strašidelných ulicích fantasy-industriálního města. Čekají na vás loupeže, útěky a pronásledování, okultní záhady, nebezpečné dohody, krvavé střety a, nade vše ostatní, bohatství — pokud teda jste dostatečně troufalí na to, abyste po tom zisku šli.
Co všechno jste ochotní udělat pro to, abyste se vyšplhali až na vrchol?
Re: [FitD] Blades in the Dark
Selhan: Přiznám se, že by mě asi taky docela zajímalo, co v tom settingu nebo v té hře na tebe takhle působí.
"Nadšený kontrarián."
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
- Selhan
- Moderátor
- Příspěvky: 3832
- Registrován: 2. 3. 2016, 13:33
- Bydliště: Pankrác
- Kontaktovat uživatele:
Re: [FitD] Blades in the Dark
Nic? Systém je v pohodě, chci sehnat takové hráče.
Toto všechno jsou jen nějaké mé naprosto subjektivní dojmy.
Re: [FitD] Blades in the Dark
Jasně, já měl pocit, že narážíš na nějaký problém v té hře. Pak to chápu.
My to třeba máme takové různé a máš pravdu, že hodně záleží na hráčích. Já k tomu osobně přistupuju hodně uvolněně a nechávám čistě na hráčích, jestli k té hře budou přistupovat víc odlehčeně nebo tragicky a myslím, že tam mají většinou dost prostoru pro obojí (resp. já se snažím setting asi kombinovat v tom, aby byl temný a tragický, ale místy svým způsobem absurdní). V praxi nám to docela funguje, že to není příliš vážné ani příliš utržené ze řetězu a trhlé, s občasnými výkyvy tím či oním směrem.
My to třeba máme takové různé a máš pravdu, že hodně záleží na hráčích. Já k tomu osobně přistupuju hodně uvolněně a nechávám čistě na hráčích, jestli k té hře budou přistupovat víc odlehčeně nebo tragicky a myslím, že tam mají většinou dost prostoru pro obojí (resp. já se snažím setting asi kombinovat v tom, aby byl temný a tragický, ale místy svým způsobem absurdní). V praxi nám to docela funguje, že to není příliš vážné ani příliš utržené ze řetězu a trhlé, s občasnými výkyvy tím či oním směrem.
"Nadšený kontrarián."
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9352
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: [FitD] Blades in the Dark
Relevantní k té XP hammer diskuzi, co tu byla před pár dny.Korhul píše: ↑27. 5. 2022, 12:23Dívám se, že @skaven nám tu sepsal pěkný příspěvek, ale nenašel jsem ho tady odkazovaný: https://www.imago.cz/blog/motivace-v-rpg-pro-deti
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Re: [FitD] Blades in the Dark
.
Naposledy upravil(a) Aegnor dne 13. 6. 2022, 22:49, celkem upraveno 1 x.
Re: [FitD] Blades in the Dark
Jo no... Skaven je v tom článku totálně mimo
XP for X není žánrové sploštění, ale žánrový flag a ukazatel směru.
Vnější direction toho jak hru hrát může nastavit styl hry, který si pak hráč zvnitřní - Skavenem absolutně ignorováno.
Celý to je takový... na téma rodiče idealisticky zkouší změnit cokoliv ve výchovu, což stranou toho že to neuznávám ideově považuju funkčně za marný a víc za "rodiče sobě pro dobrý pocit" než za cokoliv funkčního - přístup rodiče (GMa...) u hry v tomhle stejně přebije libovolnou mechaniku (kterou si beztak zhouseruleuje).
Ta tvrzení o vztahu motivace a hraní z toho článku jsou za mě naprosto špatně.
(A to už vůbec nezabíhám do toho že morální orientace na odměnu/trest je u dětí běžná záležitost a aspirovat na nějaké vyšší ideály "zvnitřněné motivace" je možná krásně rodičovsky idealistické, ale v rozporu s realistickým očekáváním, kdy se beztak "vnitřně" orientuje jen za vnějším uspokojením rodičovského očekávání - viz Piaget a zejm. Kohlberg... - a ano Selhane, jestli mi tohle hodíš do Rozličnýho, tak to velmi tradičně obratem komplet smažu.)
XP for X není žánrové sploštění, ale žánrový flag a ukazatel směru.
Vnější direction toho jak hru hrát může nastavit styl hry, který si pak hráč zvnitřní - Skavenem absolutně ignorováno.
Celý to je takový... na téma rodiče idealisticky zkouší změnit cokoliv ve výchovu, což stranou toho že to neuznávám ideově považuju funkčně za marný a víc za "rodiče sobě pro dobrý pocit" než za cokoliv funkčního - přístup rodiče (GMa...) u hry v tomhle stejně přebije libovolnou mechaniku (kterou si beztak zhouseruleuje).
Ta tvrzení o vztahu motivace a hraní z toho článku jsou za mě naprosto špatně.
(A to už vůbec nezabíhám do toho že morální orientace na odměnu/trest je u dětí běžná záležitost a aspirovat na nějaké vyšší ideály "zvnitřněné motivace" je možná krásně rodičovsky idealistické, ale v rozporu s realistickým očekáváním, kdy se beztak "vnitřně" orientuje jen za vnějším uspokojením rodičovského očekávání - viz Piaget a zejm. Kohlberg... - a ano Selhane, jestli mi tohle hodíš do Rozličnýho, tak to velmi tradičně obratem komplet smažu.)
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Re: [FitD] Blades in the Dark
Zajimave.sirien píše: ↑27. 5. 2022, 18:31 Jo no... Skaven je v tom článku totálně mimo
XP for X není žánrové sploštění, ale žánrový flag a ukazatel směru.
Vnější direction toho jak hru hrát může nastavit styl hry, který si pak hráč zvnitřní - Skavenem absolutně ignorováno.
Celý to je takový... na téma rodiče idealisticky zkouší změnit cokoliv ve výchovu, což stranou toho že to neuznávám ideově považuju funkčně za marný a víc za "rodiče sobě pro dobrý pocit" než za cokoliv funkčního - přístup rodiče (GMa...) u hry v tomhle stejně přebije libovolnou mechaniku (kterou si beztak zhouseruleuje).
Ta tvrzení o vztahu motivace a hraní z toho článku jsou za mě naprosto špatně.
(A to už vůbec nezabíhám do toho že morální orientace na odměnu/trest je u dětí běžná záležitost a aspirovat na nějaké vyšší ideály "zvnitřněné motivace" je možná krásně rodičovsky idealistické, ale v rozporu s realistickým očekáváním, kdy se beztak "vnitřně" orientuje jen za vnějším uspokojením rodičovského očekávání - viz Piaget a zejm. Kohlberg... - a ano Selhane, jestli mi tohle hodíš do Rozličnýho, tak to velmi tradičně obratem komplet smažu.)
(ted to muzes hodit do pokecu)
EDIT: jak moc prace by bylo napsat bota co automaticky cituje siriena?
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
― William Gibson, Count Zero
Re: [FitD] Blades in the Dark
Takze, existuje nejaky kyberblades?
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
― William Gibson, Count Zero
Re: [FitD] Blades in the Dark
Myslíš něco jako tohle?
https://markcleveland.itch.io/runners-in-the-shadows
https://markcleveland.itch.io/runners-in-the-shadows
You are lords. We are slaves. But slaves of our lords are mightier than lords of your slaves.
***
Chcete nové lidi v RPG? Zabraňte jim potkat Jersona. Nováčci, kteří potkají Jersona, mají vždy mnoho problémů začít hrát. Ti co ho nepotkají, takové problémy nemají.
***
Chcete nové lidi v RPG? Zabraňte jim potkat Jersona. Nováčci, kteří potkají Jersona, mají vždy mnoho problémů začít hrát. Ti co ho nepotkají, takové problémy nemají.
Re: [FitD] Blades in the Dark
Nevim je to dobry?
EDIT: a taky chci cybersworn.
EDIT: a taky chci cybersworn.
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
― William Gibson, Count Zero
Re: [FitD] Blades in the Dark
Nevím, nečetl jsem to, jen mi to přišlo, že by to podle tématu mohlo být co hledáš.
You are lords. We are slaves. But slaves of our lords are mightier than lords of your slaves.
***
Chcete nové lidi v RPG? Zabraňte jim potkat Jersona. Nováčci, kteří potkají Jersona, mají vždy mnoho problémů začít hrát. Ti co ho nepotkají, takové problémy nemají.
***
Chcete nové lidi v RPG? Zabraňte jim potkat Jersona. Nováčci, kteří potkají Jersona, mají vždy mnoho problémů začít hrát. Ti co ho nepotkají, takové problémy nemají.
Re: [FitD] Blades in the Dark
http://www.d20.cz/clanky/pravidla/nabij ... mnote.html
Cinematicky-akční house-rule rozšíření do (nejen) všech Forged in the Dark her od Roba Donoghua.
Cinematicky-akční house-rule rozšíření do (nejen) všech Forged in the Dark her od Roba Donoghua.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Re: [FitD] Blades in the Dark
Zajímavá debata na Redditu, kdyby měl někdo čas na prokousávání se redditovým chaosem:
I don't like this game, but I desperately want to
Mě na BitD taky tak "polovina" věcí vyhovuje a tak "polovina" ne, a co jsem tak zachytil - a nejen tu, ale i jinde po netu - nejsem sám. Takže není špatný vidět různý nebo podobný pohledy a reakce na ně (který můžou objasnit, proč jsou některý věci vyřešený tak, jak jsou, a co na tom ostatním vyhovuje). Zajímavý mi třeba přišlo, kolik lidí tam považuje "hráčské kreativní vstupy" za naprosto zásadní a definiční věc BitD, přitom ty mechaniky na tom podle mně nijak závislé nejsou a BitD by šly hrát i (skoro) bez toho, a pořád bych je považoval za BitD.
I don't like this game, but I desperately want to
Mě na BitD taky tak "polovina" věcí vyhovuje a tak "polovina" ne, a co jsem tak zachytil - a nejen tu, ale i jinde po netu - nejsem sám. Takže není špatný vidět různý nebo podobný pohledy a reakce na ně (který můžou objasnit, proč jsou některý věci vyřešený tak, jak jsou, a co na tom ostatním vyhovuje). Zajímavý mi třeba přišlo, kolik lidí tam považuje "hráčské kreativní vstupy" za naprosto zásadní a definiční věc BitD, přitom ty mechaniky na tom podle mně nijak závislé nejsou a BitD by šly hrát i (skoro) bez toho, a pořád bych je považoval za BitD.
Naposledy upravil(a) Passingby dne 2. 11. 2022, 15:48, celkem upraveno 1 x.
Verify you are a human.
It's just an overreaction. In a few months, nobody will remember the drama.
It's just an overreaction. In a few months, nobody will remember the drama.
Re: [FitD] Blades in the Dark
Že se hráči nepohybují ve světě, který "celý objektivně" vytvořil výhradně GM, ale některé části, události a věci vymýšlejí a definují sami (existuje samozřejmě nějaká škála, kolik toho hráči takhle během hry vytvářejí, není to jenom ano/ne). Určitě na to bude normální termín, a možná i český ("player agency" mi v tomhle přijde dost zavádějící, ale třeba je to ono)... Ty bys měl vědět, co tím myslím, takže ho klidně doplň, já to teď v hlavě nemám.. píše: ↑2. 11. 2022, 15:30 Co si představuješ pod "hráčské kreativní vstupy"?
Verify you are a human.
It's just an overreaction. In a few months, nobody will remember the drama.
It's just an overreaction. In a few months, nobody will remember the drama.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti