[FitD] Blades in the Dark
Moderátor: MarkyParky
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 21019
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
[FitD] Blades in the Dark
Anotace v Databázi
Blades in the Dark (BitD) je hra o gangu odvážných darebáků, kteří se snaží najít štěstí ve strašidelných ulicích fantasy-industriálního města. Čekají na vás loupeže, útěky a pronásledování, okultní záhady, nebezpečné dohody, krvavé střety a, nade vše ostatní, bohatství — pokud teda jste dostatečně troufalí na to, abyste po tom zisku šli.
Co všechno jste ochotní udělat pro to, abyste se vyšplhali až na vrchol?
Re: [FitD] Blades in the Dark
To fakt nevím, a jestli ano, tak to je popravdě docela chabý.
Fakt nevidím důvod, proč by se dostavit Měl. Já bych prostě vyděšenou postavu nehrál jen proto, že stojí proti drsnějším nepřátelům. To ostatně ve spoustě jiných her taky (Hell, jsou postavy v DnD vyděšené, když si před ně stoupne obří drak?) Ani kdyby stála proti nepřátelům, který jsou neporazitelný. Strach podle mě netkví v nepřekonatelných překážkách nebo velkým riziku smrti. O tom horor není...ale to už je mimo Blades.Quentin píše: ↑17. 5. 2022, 14:28 Protože u jedničky se strach dostaví, přestože se s ním nemusíš přímo zabývat. Ale nechci se zase svést do debaty, jestli je nebo není OSR nejlepší věc o vynálezu toustového chleba. Ber to jen jako příklad. Líbí se mi, když mechaniky podporují nějaký žánr, aniž by na něj explicitně tlačily, ale schválně jsem uvedl i panic roll, aby bylo vidět, že ani hard mechanika nemusí být špatně.
Já jen fakt asi nechápu, proč tohle (kde je to prostě fakt okolného světa, s kterým hráč vůbec nic nezmůže) je soft mechanika a XP triggery (které tě k ničemu nenutí, na nic netlačí, hráč má obří spektrum způsobů, jak je sepnout a ve finále je může klidně a vesele úplně ignorovat) jsou hard mechanika. Ale tady asi mezi námi fakt shoda být nemůže.
"Nadšený kontrarián."
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9351
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: [FitD] Blades in the Dark
Aegnor, Corny:
Zkuste se nechytat za zkrácený příklad a dát mi trochu benefit of the doubt Přimyslete si k tomu hororovou estetiku, zajímavá monstra, pravidlo třeba pro světlo nebo důvěru. Moje pointa je, že je lepší generovat žánr (bez ohledu na žánr, horor byl random příklad) skrz ostatní mechaniky a ne XP kladivo.
edit: Dělení na soft a hard raději zapomeňte, zbytečně vás to odvádí od pointy.
Zkuste se nechytat za zkrácený příklad a dát mi trochu benefit of the doubt Přimyslete si k tomu hororovou estetiku, zajímavá monstra, pravidlo třeba pro světlo nebo důvěru. Moje pointa je, že je lepší generovat žánr (bez ohledu na žánr, horor byl random příklad) skrz ostatní mechaniky a ne XP kladivo.
edit: Dělení na soft a hard raději zapomeňte, zbytečně vás to odvádí od pointy.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9351
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: [FitD] Blades in the Dark
Ten příklad funguje i obráceně. Když naplníte hru matrixovými kabáty, katanami, samopaly a hody na iniciativu, tak vám z toho +1xp za vampire drama neudělá Anne Rice román.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Re: [FitD] Blades in the Dark
Sorry, ale tohle mi fakt nedá...
Dr. Henry Walton Jones, Jr. - Proč musí být monstra v horroru silnější než postava
Myslím, že to Quentin myslel spíš tak, že jedno (jeho "soft") ovlivňuje chování hráče implicitně a druhý (jeho "hard") explicitně, ale chtěl se vyhnout sofistikované terminologii.
- soft/implicitní formování žánru - (Příklady, co psal Quentin. Prostě "low-level" pravidla, který hráčům "dávají smysl," tzn. nepůsobí nějak divně a nepatřičně, takže když přemýšlejí a plánují v rámci těch pravidel, tak žánr atd. vznikají přirozeně "odspodu.")
- hard/explicitní formování žánru - (a) Nehodil jsi panic roll, postava zpanikařila, takže "teď se musíš zachovat takhle podle tabulky." (b) "Když zahraješ vyděšenou postavu nebo se zachováš/zareaguješ takhle a takhle, dostaneš cukřík/xp."
(+ V BitD je i freeformový playbook, kde si hráč může napsat jaký xp trigger chce a nevidím moc problém, proč by si to po domluvě s GMem/ostatníma nemohl třeba přizpůsobit.)
Naposledy upravil(a) Passingby dne 17. 5. 2022, 16:51, celkem upraveno 1 x.
Verify you are a human.
It's just an overreaction. In a few months, nobody will remember the drama.
It's just an overreaction. In a few months, nobody will remember the drama.
Re: [FitD] Blades in the Dark
Quentin: jeden z problémů a důvod, proč Tvoje posty ztrácí hodnotu, je, že ve svých výšinách minimalismu už prostě nevidíš hru stejně jako většina ostatních - spoustu věcí už nevidíš vůbec protože jsou tak hrozně pod Tebou a jiné vidíš odlišně, protože na ně koukáš shora.
Typicky to co Ty ze své povznesenosti vidíš jako XP hammer, ti kteří jsou teprve na úpatí vidí jako genre flag který jim ukazuje cestu a říká jim, kudy mají na tu horu vůbec lézt (jak jí mají hrát, aby její mechaniky fungovaly, aby dostali žádoucí žánr...) Protože Ty tu mechaniku nepotřebuješ a proto nepoužíváš k tomu k čemu je určená, tak vnímáš jen to kde Ti padá na palec a vůbec si neuvědomuješ, k čemu a jak jí používají ti, kteří zdaleka nejsou na Tvé úrovni.
Když dokážeš fyzicky vyskočit na 2m stěnu a máš vybroušenou dokonalou orientaci, takže prostě jen nohama cítíš svah i v husté mlze, tak Tvoje rady o tom jak mají lidi kašlat na nošení lan, kladiv a skob a mají prostě jít nahoru a nedívat se po značkách jsou nejen k ničemu, ale vysloveně kontraproduktivní. Možná by Ti prospělo zajet si na nějakou akci a udělat nějaké ukázkovky pro nováčky. Já taky nepotřebuju XP flagy k tomu abych dokázal hrát face v leverage žánru - ale věř mi, že když nováčkům vysvětluju, co vůbec jdeme hrát, co od nich ta hra chce a co mají za postavu, tak ty XP flagy (a jiné další podobné soft mechaniky, háčky a pomůcky) jsou neocenitelný.
Typicky to co Ty ze své povznesenosti vidíš jako XP hammer, ti kteří jsou teprve na úpatí vidí jako genre flag který jim ukazuje cestu a říká jim, kudy mají na tu horu vůbec lézt (jak jí mají hrát, aby její mechaniky fungovaly, aby dostali žádoucí žánr...) Protože Ty tu mechaniku nepotřebuješ a proto nepoužíváš k tomu k čemu je určená, tak vnímáš jen to kde Ti padá na palec a vůbec si neuvědomuješ, k čemu a jak jí používají ti, kteří zdaleka nejsou na Tvé úrovni.
Když dokážeš fyzicky vyskočit na 2m stěnu a máš vybroušenou dokonalou orientaci, takže prostě jen nohama cítíš svah i v husté mlze, tak Tvoje rady o tom jak mají lidi kašlat na nošení lan, kladiv a skob a mají prostě jít nahoru a nedívat se po značkách jsou nejen k ničemu, ale vysloveně kontraproduktivní. Možná by Ti prospělo zajet si na nějakou akci a udělat nějaké ukázkovky pro nováčky. Já taky nepotřebuju XP flagy k tomu abych dokázal hrát face v leverage žánru - ale věř mi, že když nováčkům vysvětluju, co vůbec jdeme hrát, co od nich ta hra chce a co mají za postavu, tak ty XP flagy (a jiné další podobné soft mechaniky, háčky a pomůcky) jsou neocenitelný.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Re: [FitD] Blades in the Dark
Vidíš, a přitom ve spoustě hororů to Vůbec neplatí Třeba drtivá většina Zombie horror žánru není vůbec o tom, že by byly zombie nějak dramaticky nebezpečný.Iwas Passingby píše: ↑17. 5. 2022, 16:11 Dr. Henry Walton Jones, Jr. - Proč musí být monstra v horroru silnější než postava
Ale tohle není téma o hororech. A teda asi ani o Quentinových preferencích, takže to tu asi možná rozjíždíme až moc zbytečně do hloubky, protože se tu už ztrácí nějaký smysl ve vztahu k systému, o kterém tohle vlákno je. Co mě zajímalo jsem zjistil a holt očividně Quentin a jiní mají určité preference, vyhovují jim jiné přístupy a XP mechanika v Blades není pro ně. Což se teda ostatně vracíme zase kruhem zpět k tomu, že prostě ta hra nemusí vyhovovat každému.
Já jen dodám, že mě třeba XP triggery vyhovují. Taky je nepotřebuju, já si většinou dělám docela vyhraněné postavy, které se projevují v rámci žánru docela silně, ale nepřekáží mi (protože mám postavu v souladu s žánrem a premisou, tak není důvod, proč by mi překážely, protože jdou ruku v ruce se mnou) a často je používám jako poznámky, kdybych třeba na něco během hry zapomněl nebo nemyslel na to (asi podobně, jako když si jako GM napíšu do poznámky, že chci při hře zmínit, že sněží).
"Nadšený kontrarián."
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
- Selhan
- Moderátor
- Příspěvky: 3832
- Registrován: 2. 3. 2016, 13:33
- Bydliště: Pankrác
- Kontaktovat uživatele:
Re: [FitD] Blades in the Dark
Je tady ještě někdo, na koho nefunguje motivace přes XP triggery jako jsou v bladesech? A na koho funguje, ale nelíbí se mu to?
Sosáček: Já pořád bojuju s tím, že mě nebaví hrát hry za svině - rád bych si zahrál Bladesy, které budou spíš tragické než "a pak ho umlátím jeho vlastní helmou, hahaha".
Sosáček: Já pořád bojuju s tím, že mě nebaví hrát hry za svině - rád bych si zahrál Bladesy, které budou spíš tragické než "a pak ho umlátím jeho vlastní helmou, hahaha".
Toto všechno jsou jen nějaké mé naprosto subjektivní dojmy.
Re: [FitD] Blades in the Dark
To se dá hrát docela hezky, zejména když se to třeba kombinuje (například máš jednu postavu, co nechce být šmejd, ale záleží jí na druhé postavě, která to má naopak) a vzájemně kontrastuje.
"Nadšený kontrarián."
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
- Selhan
- Moderátor
- Příspěvky: 3832
- Registrován: 2. 3. 2016, 13:33
- Bydliště: Pankrác
- Kontaktovat uživatele:
Re: [FitD] Blades in the Dark
Vznikající diskuzi o hororech jsem přesunul do vlákna Horor
Toto všechno jsou jen nějaké mé naprosto subjektivní dojmy.
Re: [FitD] Blades in the Dark
Tak rozjedem blades, Selhane?
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
― William Gibson, Count Zero
- Selhan
- Moderátor
- Příspěvky: 3832
- Registrován: 2. 3. 2016, 13:33
- Bydliště: Pankrác
- Kontaktovat uživatele:
Re: [FitD] Blades in the Dark
Který den se ti hodí?
Mimochodem, Markusi, jaké máš ze sleziny dojmy? To byly tvoje první blades, ne?
Mimochodem, Markusi, jaké máš ze sleziny dojmy? To byly tvoje první blades, ne?
Toto všechno jsou jen nějaké mé naprosto subjektivní dojmy.
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22629
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: [FitD] Blades in the Dark
Blades jsem hrál jen jednou bez expení, ale třeba v AW nebo i v jiných hrách mi vadí, že mě hra (nebo moje uvažování) pomocí mechanické motivace tlačí do činností, akcí, postojů a dalších věcí, které v dané chvíli dělat nechci.
Strašně se pak ve mě pere můj sklon k hledání funkční dokonalosti, což v RPG znamená expení -> zvyšování schopností -> zvyšování šancí na úspěch / rozvoj postavy, s touhou ponořit se do role a hrát v ní, aniž bych postavu do nějakého chování tlačil "zvnějšku".
A netýká se to jen XP, ale třeba i to když dostávám bonusy za popis / kostku navíc ve Wushu. Tohle je rovina hry, od které bych v jako hráč rád odstíněn.
hraju: Ω Projekt Omega
Re: [FitD] Blades in the Dark
Zní zajímavě. A chceš se o to pokoušet v tom základním nastavení, kde hraješ za kriminálníky? Existují různé varianty, kde se dá hrát za policajty, dělníky, vigilantes...
- Selhan
- Moderátor
- Příspěvky: 3832
- Registrován: 2. 3. 2016, 13:33
- Bydliště: Pankrác
- Kontaktovat uživatele:
Re: [FitD] Blades in the Dark
No já bych právěže chtěl ale nejraději hrát kriminálníky Mně ten základní setting láká, ale chci si ho trochu protrpět, ne se cynicky uchechtávat. Chtěl bych si zahrát Sleeping Dogs, ne GTA.
Toto všechno jsou jen nějaké mé naprosto subjektivní dojmy.
Re: [FitD] Blades in the Dark
.
Naposledy upravil(a) Aegnor dne 13. 6. 2022, 23:06, celkem upraveno 1 x.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů