[FitD] Blades in the Dark
Moderátor: MarkyParky
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 21021
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
[FitD] Blades in the Dark
Anotace v Databázi
Blades in the Dark (BitD) je hra o gangu odvážných darebáků, kteří se snaží najít štěstí ve strašidelných ulicích fantasy-industriálního města. Čekají na vás loupeže, útěky a pronásledování, okultní záhady, nebezpečné dohody, krvavé střety a, nade vše ostatní, bohatství — pokud teda jste dostatečně troufalí na to, abyste po tom zisku šli.
Co všechno jste ochotní udělat pro to, abyste se vyšplhali až na vrchol?
Re: [FitD] Blades in the Dark
Tuhle debatu jsem zachytil už před tím měsíce. Docela zajímavé, i když si už tolik nepamatuju, co se tam vlastně konkrétně řešilo, možná si to osvěžím. Ale je tam hodně vidět, že v docela zásadních momentech se tam bije vkus toho člověka s tím, o čem ta hra je.
Každopádně to není překvapení, Blades je v řadě věcí docela "netypická" hra. Osobně bych řekl revoluční, ale to je asi můj bias Zejména pokud ten hráč přichází z OSR, tak v některých zásadních konceptech se ten přístup ke hře liší, například hierarchie hráčů je docela hodně posunutá blíž ke středu (ne úplně, není to PbtA, pořád je to v řadě věcí relativně "tradiční" hra co se autority GMa nad světem týče), takže chce mít jako GM mnohem vyšší autoritu nad hrou, tak to bude skřípat.
Jinak já osobně bych taky řekl, že Blades nutně nevyžaduje "hráčské kreativní vstupy". Spíš hodně těch mechanik daleko víc "rozkvete", když mnohem víc popustíš uzdu (zejména pokud jsi Leech, tam se prostě musíš a chceš odvázat ). Mechanicky to ale bude i bez toho docela fungovat, jen to bude mdlejší.
Každopádně to není překvapení, Blades je v řadě věcí docela "netypická" hra. Osobně bych řekl revoluční, ale to je asi můj bias Zejména pokud ten hráč přichází z OSR, tak v některých zásadních konceptech se ten přístup ke hře liší, například hierarchie hráčů je docela hodně posunutá blíž ke středu (ne úplně, není to PbtA, pořád je to v řadě věcí relativně "tradiční" hra co se autority GMa nad světem týče), takže chce mít jako GM mnohem vyšší autoritu nad hrou, tak to bude skřípat.
Jinak já osobně bych taky řekl, že Blades nutně nevyžaduje "hráčské kreativní vstupy". Spíš hodně těch mechanik daleko víc "rozkvete", když mnohem víc popustíš uzdu (zejména pokud jsi Leech, tam se prostě musíš a chceš odvázat ). Mechanicky to ale bude i bez toho docela fungovat, jen to bude mdlejší.
"Nadšený kontrarián."
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Re: [FitD] Blades in the Dark
Kreativní vstupy nejsou v Blades nutné pro fungování systému, což je důvod, proč Blades můžou v klidu fungovat bez nich. Na pohled.
Ty vstupy jsou totiž nicméně součást designu, zejména žánrového - fakt, že hráči mají možnost definovat části světa tak jak jim vyhovuje / potřebují zejména (ale nejen) skrze pravidlo že to jsou hráči kdo definují jaké akce lze a nelze provádět (zejména ve vztahu ke ghost fieldu, ale nejen) totiž hodně pomáhá vytvořit onen heist/leverage feeling toho že postavy chytře využívají reálie okolí ve svůj prospěch - v podstatě to je design cheat který úmožňuje stylizovat postavy jako vychytralé a protřelé zločince co dokáží přechytračit okolí a exploitovat drobné detaily ve svůj velký prospěch.
Ty vstupy jsou totiž nicméně součást designu, zejména žánrového - fakt, že hráči mají možnost definovat části světa tak jak jim vyhovuje / potřebují zejména (ale nejen) skrze pravidlo že to jsou hráči kdo definují jaké akce lze a nelze provádět (zejména ve vztahu ke ghost fieldu, ale nejen) totiž hodně pomáhá vytvořit onen heist/leverage feeling toho že postavy chytře využívají reálie okolí ve svůj prospěch - v podstatě to je design cheat který úmožňuje stylizovat postavy jako vychytralé a protřelé zločince co dokáží přechytračit okolí a exploitovat drobné detaily ve svůj velký prospěch.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Re: [FitD] Blades in the Dark
Ah, chápu co myslíš. Jako, za mě ... Blades bez toho budou fungovat, ale budou hrozná nuda.Iwas Passingby píše: ↑2. 11. 2022, 15:44Že se hráči nepohybují ve světě, který "celý objektivně" vytvořil výhradně GM, ale některé části, události a věci vymýšlejí a definují sami (existuje samozřejmě nějaká škála, kolik toho hráči takhle během hry vytvářejí, není to jenom ano/ne). Určitě na to bude normální termín, a možná i český ("player agency" mi v tomhle přijde dost zavádějící, ale třeba je to ono)... Ty bys měl vědět, co tím myslím, takže ho klidně doplň, já to teď v hlavě nemám.. píše: ↑2. 11. 2022, 15:30 Co si představuješ pod "hráčské kreativní vstupy"?
A netuším, jestli je pro to nějaký konkrétní výraz.
Re: [FitD] Blades in the Dark
Blades in the Dark: Game Rhythm & Calling For Rolls, krátké video od Johna Harpera.
"Nadšený kontrarián."
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Re: [FitD] Blades in the Dark
Jinak JH to video udělal asi hlavně proto, že aktualizoval své jednostránkové přehledy pravidel BitD (Core Play Sheets; nicméně GMovský se mu v updatu rozrostl na 2 strany...).Corny píše: ↑8. 11. 2022, 13:18 Blades in the Dark: Game Rhythm & Calling For Rolls, krátké video od Johna Harpera.
Verify you are a human.
It's just an overreaction. In a few months, nobody will remember the drama.
It's just an overreaction. In a few months, nobody will remember the drama.
Re: [FitD] Blades in the Dark
Tak ono to šlo ruku v ruce. Každopádně jsem předpokládal, že kdo se na to podívá, tak se dostane k i těm cheat sheetům, tak nemá cenu je extra zmiňovat (navíc to video je zkrátka lepší na pochopení myšlenky), ale samozřejmě nic proti tomu to doplnit.
"Nadšený kontrarián."
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Re: [FitD] Blades in the Dark
Nechtěl jsem to psát dál do toho vlákna o OSR, protože to s tím přecijen už nesouvisí, tak jsem to přesunul k BitD, kterého se to alespoň trochu dotklo.
1) Pokud tě žádný zajímavý fail nenapadne, tak je možná na místě zvážit, jestli má cenu házet; zrovna u Blades je docela vhodné nad výsledky uvažovat předtím, než se vůbec hází a dokonce o nich předtím i mluvit;
2) Nejsi u stolu sama, třeba bude mít někdo jiný zajímavý nápad, občas i zajímavější; často navíc fikce nabídne sama ten nejlogičtější výsledek;
3) GM má často tendence přeceňovat, jak moc "Cool" ten výsledek hodu při neúspěchu má být a i kdyby samotný fail zas tak cool nebyl, často stačí, že se na tom dá dál pracovat, zatímco pouhý "miss" moc dobré zázemí nenabízí;
4) Byť se to samozřejmě nesmí přehánět, tak často není na škodu se prostě zarazit, říct hráčům ať si dají pauzu na toaletu nebo na dolití nápojů, a ty se nad tím mezitím zamyslíš, většinou není kam spěchat;
5) Vymýšlení cool neúspěchů je dle mého skvělá příležitost protahovat improvizační svaly, kterou stojí za to využít - ostatně takováto kreativní činnost je jedna z věcí, která tvoří tu správnou náplň GMování.
Aniž bych chtěl nějak presumovat, že třeba ty tu radu potřebuješ případně o ni vůbec stojíš, tak když už to vidím, tak mi přišlo za vhodné na to nějak reagovat, třeba pro ty, kteří s něčím podobným mají problém. Vymýšlet zajímavé faily může být totiž relativně náročné a na fleku s ním občas mám taky problém, zejména jelikož často mám pocit, že musím vymyslet něco zajímavějšího, než je skutečně nutné. Myslím ale, že je vhodné nezapomínat na následující:
1) Pokud tě žádný zajímavý fail nenapadne, tak je možná na místě zvážit, jestli má cenu házet; zrovna u Blades je docela vhodné nad výsledky uvažovat předtím, než se vůbec hází a dokonce o nich předtím i mluvit;
2) Nejsi u stolu sama, třeba bude mít někdo jiný zajímavý nápad, občas i zajímavější; často navíc fikce nabídne sama ten nejlogičtější výsledek;
3) GM má často tendence přeceňovat, jak moc "Cool" ten výsledek hodu při neúspěchu má být a i kdyby samotný fail zas tak cool nebyl, často stačí, že se na tom dá dál pracovat, zatímco pouhý "miss" moc dobré zázemí nenabízí;
4) Byť se to samozřejmě nesmí přehánět, tak často není na škodu se prostě zarazit, říct hráčům ať si dají pauzu na toaletu nebo na dolití nápojů, a ty se nad tím mezitím zamyslíš, většinou není kam spěchat;
5) Vymýšlení cool neúspěchů je dle mého skvělá příležitost protahovat improvizační svaly, kterou stojí za to využít - ostatně takováto kreativní činnost je jedna z věcí, která tvoří tu správnou náplň GMování.
"Nadšený kontrarián."
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Re: [FitD] Blades in the Dark
Řekla bych že nejen vhodné, ale nutné. Mělo by se házet jen když GM ví, že tam něco hrozí. Tím pádem už by měl před hodem mít promyšlené, co tam hrozí.
Výjimka je fortune roll, který se právě hodí na ty prohledávací rolly, o kterých byla řeč ve vlákně o OSR. V BitD příručce je přímo přiklad fortune rollu na hledání informací v knihovně. Kde sice není žádná komplikace při blbém hodu, ale zase se tam očekává, že i při blbém hodu najdou aspoň něco.
Já jako GM preferuju vyhodnotit takové situace jako fortune roll (a i když failnou, dát jim aspoň malý reward) než se tam snažit uměle vymyslet nějakou potenciální hrozbu, která původně nebyla v přípravě a fikce by se bez ní obešla, jen abych splnila nějakou obecnou poučku, že každý hod musí mít cool zajímavý outcome i při failu.
If you tell me I should be like 'Mercer', you get your wish: you won't be playing at either of our tables.
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání
Doplněk pro získávání zkušeností - alternativní pravidla "expení" pro Dračák / DnD / Hlídku / Fate a další systémy
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání
Doplněk pro získávání zkušeností - alternativní pravidla "expení" pro Dračák / DnD / Hlídku / Fate a další systémy
- Selhan
- Moderátor
- Příspěvky: 3832
- Registrován: 2. 3. 2016, 13:33
- Bydliště: Pankrác
- Kontaktovat uživatele:
Re: [FitD] Blades in the Dark
To je přesně o čem Harper mluví v tom nedávném videu, ne?
Toto všechno jsou jen nějaké mé naprosto subjektivní dojmy.
Re: [FitD] Blades in the Dark
Sparkle: A nebylo by lepší to pak brát jako Gather Info? To mi osobně připadá že na podobné případy sedne nejlépe.
Myslím, že ano.
"Nadšený kontrarián."
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Re: [FitD] Blades in the Dark
Kontinuální Fail forward pro všechny hody je easy - stačí přestat přemýšlet o tom "co za cool unikátní a originální věc tu teď pro tuhle situaci musim vymyslet abych tím všechny oslnil" a začít přemýšlet o tom "co se při failu může stát abysme se ve hře posunuli někam smysluplně dál" (ideálně, ehm ehm, k zodpovězení nějaké té příběhové otázečky...) - ideálně si zažít že se mám zamyslet ještě než si o ten hod vůbec řeknu.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Re: [FitD] Blades in the Dark
I při failu najde v knihovně dostatek info, aby to aspoň trochu posunulo příběh dál. Toť vše. Hotovo.
Kdyby mě hráč prudil, že this was not dwwwamatic outcome enough, tak ho pošlu k šípku.
If you tell me I should be like 'Mercer', you get your wish: you won't be playing at either of our tables.
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání
Doplněk pro získávání zkušeností - alternativní pravidla "expení" pro Dračák / DnD / Hlídku / Fate a další systémy
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání
Doplněk pro získávání zkušeností - alternativní pravidla "expení" pro Dračák / DnD / Hlídku / Fate a další systémy
Re: [FitD] Blades in the Dark
Pokud by to bylo pro někoho atraktivní, tak toto teď vyšlo: Blades in the Deck(s)
"Nadšený kontrarián."
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Re: [FitD] Blades in the Dark
Vidím dobře, že v tom nejsou karty pro výbavu? Ne, že by chyběly v bundle, ale prostě jednotlivé karty pro výbavu neudělali. Jsou tam jenom jakési "balíčky" (scoundrel kits?) a některé věci v nich mají být "nové"...Corny píše: ↑30. 11. 2022, 00:39 Pokud by to bylo pro někoho atraktivní, tak toto teď vyšlo: Blades in the Deck(s)
(Ale beru to tak, že to akorát přeposíláš, protože to není něco, co bys ve své hře využil.)
Verify you are a human.
It's just an overreaction. In a few months, nobody will remember the drama.
It's just an overreaction. In a few months, nobody will remember the drama.
Re: [FitD] Blades in the Dark
Podle mě tam žádný karty předmětů nejsou, na druhou stranu si osobně myslím, že v téhle hře by něco takového prakticky postrádalo smysl (v tomhle má daný rámeček na deníku postavy zcela dostatečnou funkčnost).
Jinak já to přeposílám, protože mi to připadá zajímavé a souvisí to s tématem/hrou, které je mi blízké a třeba to někoho zaujme. Já osobně si nejsem jist, jestli bych pro to měl ve hře využití. Připadá mi to jako cool věc, ale mám trochu problém si u hry představit, že to používáme.
Jinak já to přeposílám, protože mi to připadá zajímavé a souvisí to s tématem/hrou, které je mi blízké a třeba to někoho zaujme. Já osobně si nejsem jist, jestli bych pro to měl ve hře využití. Připadá mi to jako cool věc, ale mám trochu problém si u hry představit, že to používáme.
"Nadšený kontrarián."
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti