[FitD] Blades in the Dark
Moderátor: MarkyParky
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 20871
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
[FitD] Blades in the Dark
Anotace v Databázi
Blades in the Dark (BitD) je hra o gangu odvážných darebáků, kteří se snaží najít štěstí ve strašidelných ulicích fantasy-industriálního města. Čekají na vás loupeže, útěky a pronásledování, okultní záhady, nebezpečné dohody, krvavé střety a, nade vše ostatní, bohatství — pokud teda jste dostatečně troufalí na to, abyste po tom zisku šli.
Co všechno jste ochotní udělat pro to, abyste se vyšplhali až na vrchol?
Re: [FitD] Blades in the Dark
V tom případě jsi ve svém fundamentalismu už skutečně extremistou. Dobře že Ti to funguje, ale pro ostatní tím Tvoje názory bohužel docela ztrácí
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- Pieta
- sofistikovaný troll
- Příspěvky: 15030
- Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
- Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
- Kontaktovat uživatele:
Re: [FitD] Blades in the Dark
Na jednu stranu jo, k tomu nepochopení role se taky hlásím, chtěl jsem být drsňák a nevšiml jsem si, že hra očekává, že budu násilník...Sosacek píše: ↑17. 5. 2022, 09:32Ke Cutterovi co nemel co delat kdyz se mise darila se hlasim taky, ale hral jsem to jen chvili. Cekal jsem, ze to bude vic jak street samuraj ze shadowrunu, ale v Blades jsou postavy tak nejak samostatnejsi a tohle moc nefungovalo.
Beru to ale za vlastnost a ne za chybu, ze "cutter je od ziskavani veci nasilim, ne od cool boje kdyz se veci poserou" mi jenom nedoslo pri cteni playbooku.
Na druhou stranu si nemůžu pomoct a mám z toho pořád dojem, že se mi ta hra pokouší vnutit svou představu o tom, jak mám hrát svoji postavu. Těch playbooků je tam jen sedm či kolik, žádný z nich tak úplně nesednul na to, co jsem chtěl hrát, a když jsem vybral ten, co mi přišel nejbližší, tak to pořád skřípalo.
Navíc vzhledem k tomu, jak funguje heat, a vzhledem k fikci, jsem měl pořád dojem, že mi ta hra nabízí XP za to, že budu ostatním kazit hru. Což chápu třeba u traumatu, který dost otevřeně znázorňuje to, jak postava padá na dno a přestává být schopná žít ve společnosti; o dost míň jsem to ale čekal od playbooku, který měl být jenom typ mojí postavy. A zase to platí hlavně pro cuttera, takový lurk málokdy zvedne heat z akce jen tím, že provede "stealth or evasion".
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
- Pieta
- sofistikovaný troll
- Příspěvky: 15030
- Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
- Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
- Kontaktovat uživatele:
Re: [FitD] Blades in the Dark
Jo.
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Re: [FitD] Blades in the Dark
*Sigh* Je Úplně stejná šance, že Lurk zvedne Heat, jako že ji zvedne Cutter nebo úplně kdokoliv jinej. Heat nekazí nikomu hru, ale posouvá komplikace. Být drsňák nemá nic společného s násilím a Cutter může být úplně stejně drsňák jako kterákoliv jiná postava. Všechny ty XP triggery jsou tak extrémně volný a nesvazující, že mluvit o "vnucování" je úplně nesmyslný overkill...
(Což teda samozřejmě neznamená, že ty jsi to tak při hře nemohl vnímat. Kde tohle nedorozumění vzniklo těžko říct)
(Což teda samozřejmě neznamená, že ty jsi to tak při hře nemohl vnímat. Kde tohle nedorozumění vzniklo těžko říct)
"Nadšený kontrarián."
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
- Selhan
- Moderátor
- Příspěvky: 3812
- Registrován: 2. 3. 2016, 13:33
- Bydliště: Pankrác
- Kontaktovat uživatele:
Re: [FitD] Blades in the Dark
Siriene, co kdyby sis nechal to mluvení za ostatní? Mě Quentinův názor zajímá.
Já s tím cutterem teda taky mívám problém - z trochu opačné strany, neberu si ho, protože mě nebaví vždy končit v krvavé lázni, ale on si ho vezme někdo jiný a výsledek je stejný. Což teda není neřešitelný problém, a nedávám to za vinu přímo tomu systému, to je spíš můj pet peeve se světem - ale zkrátka taky mi to taky vadí, taky to tam vnímám.
Na druhou stranu, mám dojem, že ten problém, který popisuje Pieta, opravdu pramení u toho "Těch playbooků je tam jen sedm či kolik, žádný z nich tak úplně nesednul na to, co jsem chtěl hrát, a když jsem vybral ten, co mi přišel nejbližší, tak to pořád skřípalo." Blades proste nejsou univerzální systém který nabízí, že můžeš hrát kohokoli tě napadne. Ono je fakt třeba počítat s tím, že postavy jsou do určité míry předpřipravené a hráč si je jen dotváří. Což asi není pro každého, ale mě osobně se to líbí - i s tím mým problémem s cutterem.
Já s tím cutterem teda taky mívám problém - z trochu opačné strany, neberu si ho, protože mě nebaví vždy končit v krvavé lázni, ale on si ho vezme někdo jiný a výsledek je stejný. Což teda není neřešitelný problém, a nedávám to za vinu přímo tomu systému, to je spíš můj pet peeve se světem - ale zkrátka taky mi to taky vadí, taky to tam vnímám.
Na druhou stranu, mám dojem, že ten problém, který popisuje Pieta, opravdu pramení u toho "Těch playbooků je tam jen sedm či kolik, žádný z nich tak úplně nesednul na to, co jsem chtěl hrát, a když jsem vybral ten, co mi přišel nejbližší, tak to pořád skřípalo." Blades proste nejsou univerzální systém který nabízí, že můžeš hrát kohokoli tě napadne. Ono je fakt třeba počítat s tím, že postavy jsou do určité míry předpřipravené a hráč si je jen dotváří. Což asi není pro každého, ale mě osobně se to líbí - i s tím mým problémem s cutterem.
Toto všechno jsou jen nějaké mé naprosto subjektivní dojmy.
Re: [FitD] Blades in the Dark
SELHAN: zajímat tě může, ale na tom že ta obecná přidaná hodnota klesá typ nic nezmění. Asi jako když super kuchař píšící blog o zdravých jídlech propadne fundamentálnímu frutariánství - pořád to je super kuchař a ty recepty určitě budou pořád dobrá jídla, ale pro drtivou většinu lidí (a i pro vegany) se z dřív super lifestyle jídelního blogu stane divná kuriozita.
PIETA: Blades jsou "opinionated system" (u nás říkáme žánrově stylizovaný? Ono to víc souvisí s theme a color než se žánrem...) takže ano, v některých směrech Ti skutečně říkají, jak máš svojí postavu hrát. Podobně (byť citelně míň) jako AWčko. Nebo Avatar. Nebo DW. Celé PbtA a FitD herní rodiny k tomuhle tíhnou, takže pokud Ti to vadí nebo s tím neumíš pracovat, tak jsi spíš na špatné adrese (a možná budeš spokojenější, když jejich prostředí a obsah budeš hrát v jiném, non-opinionated systému - zrovna Blades by mělo být relativně snadné překlopit třeba do FAE)
PIETA: Blades jsou "opinionated system" (u nás říkáme žánrově stylizovaný? Ono to víc souvisí s theme a color než se žánrem...) takže ano, v některých směrech Ti skutečně říkají, jak máš svojí postavu hrát. Podobně (byť citelně míň) jako AWčko. Nebo Avatar. Nebo DW. Celé PbtA a FitD herní rodiny k tomuhle tíhnou, takže pokud Ti to vadí nebo s tím neumíš pracovat, tak jsi spíš na špatné adrese (a možná budeš spokojenější, když jejich prostředí a obsah budeš hrát v jiném, non-opinionated systému - zrovna Blades by mělo být relativně snadné překlopit třeba do FAE)
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Re: [FitD] Blades in the Dark
Ja bych do protokolu rekl ze toho Cuttera Blades nevycitam. Ze by sel hrat i jako drsnak a ne jen nasilnik a vrah a ze ma co jineho delat verim. Nevim jestli je to, ze sem to v tom playbooku nenasel na me nebo na tom playbooku ale je mi jasne, ze je to subjektivni.
Muj osobni problem s Blades byl vzdycky v tom, ze karierni svine co chteji byt zlocinci me nelakali jako koncept postavy, pac jsem byl dlouho posedly hranim kladaku - ale ted s odstupem casu myslim ze "karierni svine co chteji byt zlocinci" taky urcite nebudou jedina interpretace a pujde tam vytvorit jine zajimave postavy.
Asi si to s nove ziskanym osvicenim nekdy zahraju tyjo.
EDIT: treba postava typka co to ze zacatku delat nechce ale musi kvuli rodine a pak se mu to mozna zalibi a nebo ne a vcas toho necha mohla byt presne o cem ta hra je. Hmmm.
Muj osobni problem s Blades byl vzdycky v tom, ze karierni svine co chteji byt zlocinci me nelakali jako koncept postavy, pac jsem byl dlouho posedly hranim kladaku - ale ted s odstupem casu myslim ze "karierni svine co chteji byt zlocinci" taky urcite nebudou jedina interpretace a pujde tam vytvorit jine zajimave postavy.
Asi si to s nove ziskanym osvicenim nekdy zahraju tyjo.
EDIT: treba postava typka co to ze zacatku delat nechce ale musi kvuli rodine a pak se mu to mozna zalibi a nebo ne a vcas toho necha mohla byt presne o cem ta hra je. Hmmm.
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
― William Gibson, Count Zero
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9334
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: [FitD] Blades in the Dark
Děláš jako bych se zakopal do nějakého superspecifického fetishe a věnoval se jen tomu. Přitom se vymezuji pouze proti motivování hráčů přes XP, protože mi to nepřijde příliš praktické (někdy to omezuje, někdy to zdržuje, a málokdy to stojí za to). To je celé.sirien píše: ↑17. 5. 2022, 11:40SELHAN: zajímat tě může, ale na tom že ta obecná přidaná hodnota klesá typ nic nezmění. Asi jako když super kuchař píšící blog o zdravých jídlech propadne fundamentálnímu frutariánství - pořád to je super kuchař a ty recepty určitě budou pořád dobrá jídla, ale pro drtivou většinu lidí (a i pro vegany) se z dřív super lifestyle jídelního blogu stane divná kuriozita.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Re: [FitD] Blades in the Dark
V Blades určitě pěkně vynikají postavy, které se daly na zločin kvůli nepřízni osudu, zvůli nezdravým vlivům, případně jiné tragické postavy na klesající spirále. Mě například vždy lákaly postavy, které mají nějaké hodně specifické kontrastní vlastnosti (například citlivý hromotluk, co vlastně zločinec být nechce, ale musí se o někoho starat a zároveň ho prostě společnost do téhle role nastrčila ať už chtěl nebo ne).
Quentin: A které a v čem ti připadají jiné způsoby motivace v RPG více praktické? Mě totiž třeba nenapadají žádné, které by nějak trochu víc držely určitý konkrétnější herní žánr a premisu hry a současně byly podobně nenásilné, nesvazující. pozitivní a časově nenáročné, jako XP triggery v Blades.
Quentin: A které a v čem ti připadají jiné způsoby motivace v RPG více praktické? Mě totiž třeba nenapadají žádné, které by nějak trochu víc držely určitý konkrétnější herní žánr a premisu hry a současně byly podobně nenásilné, nesvazující. pozitivní a časově nenáročné, jako XP triggery v Blades.
"Nadšený kontrarián."
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9334
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: [FitD] Blades in the Dark
Zkusím to vysvětlit na nějakém hodně polopatickém zjednodušeném příkladu:Corny píše: ↑17. 5. 2022, 13:51Quentin: A které a v čem ti připadají jiné způsoby motivace v RPG více praktické? Mě totiž třeba nenapadají žádné, které by nějak trochu víc držely určitý konkrétnější herní žánr a premisu hry a současně byly podobně nenásilné, nesvazující. pozitivní a časově nenáročné, jako XP triggery v Blades.
Chceš hrát hororovou hru, kde jsou postavy vyděšené
1) Uděláš postavy slabé a monstra silná s nevyzpytatelnými schopnostmi (soft přístup, odnd)
2) Necháš postavy sbírat stress a v dramatických momentech hážeme panic roll (hard mechanika, mothership)
3) +1 xp kdykoli zahraješ vyděšenou postavu (hard mechanika, motivace přes XP)
Jedna a dva jsou cool, třetí na mě prostě vůbec nefunguje.
edit: Vlastně mi připadá, že se to XP kladivo používá jako berlička v momentě, kdy gameplay tvojí hry neumí vyvolat požadovaný žánr sám o sobě.
Naposledy upravil(a) Quentin dne 17. 5. 2022, 14:08, celkem upraveno 1 x.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Re: [FitD] Blades in the Dark
Tobě vážně připadá "Cool" mechanika jak motivovat hráče k tomu, aby hráli vyděšené postavy tím, že je uděláš slabé a monstra silná? A proč je jedna "Soft" a tři "Hard" mechanika?
"Nadšený kontrarián."
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9334
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: [FitD] Blades in the Dark
Není tohle prakticky doslova základ monster horror žánru?
Protože u jedničky se strach dostaví, přestože se s ním nemusíš přímo zabývat. Ale nechci se zase svést do debaty, jestli je nebo není OSR nejlepší věc o vynálezu toustového chleba. Ber to jen jako příklad. Líbí se mi, když mechaniky podporují nějaký žánr, aniž by na něj explicitně tlačily, ale schválně jsem uvedl i panic roll, aby bylo vidět, že ani hard mechanika nemusí být špatně.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Re: [FitD] Blades in the Dark
Quentin: ono jde spíš o Tvůj mnou déle pozorovaný myšlenkový posun, ne jen o expy, jen to tu na nich je hezky vidět - Tvoje preference minimalismu ve všech směrech už začíná být docela extrémní. Zejména když jak sleduju průběžně ignoruješ (nebo aspoň nezmiňuješ ani nepřiznáváš) tu oporu té gigantické hory zkušeností a znalostí (a meta-znalostí) co máš a která je nutně potřebná k tomu, aby Ti fungovalo cokoliv, co se takovému minimalismu byť jen přiblíží na dohled.
Jinak ten příklad cos napsal s těma mechanikama je biased a podsouvačnej jak sviň. Příklad 3 by když už měl bejt spíš něco jako "dostaneš xp když navedeš postavu do hororového momentu" a rozhodně to neni hard mechanika, ale na té škále to je někde víc u soft (minimálně pokud se na věc díváš dynamicky), protože co to reálně dělá je že to hráče směřuje k tomu aby např. rozdělili partu nebo se vydali prozkoumat divný zvuk ve sklepě sami aniž by čekali na ostatní - tj. funguje to mnohem víc jako žánrová směrovka na rozcestí nějaké volby než nějaký input-output který by tvrdě měnil dění ve hře.
Jinak ten příklad cos napsal s těma mechanikama je biased a podsouvačnej jak sviň. Příklad 3 by když už měl bejt spíš něco jako "dostaneš xp když navedeš postavu do hororového momentu" a rozhodně to neni hard mechanika, ale na té škále to je někde víc u soft (minimálně pokud se na věc díváš dynamicky), protože co to reálně dělá je že to hráče směřuje k tomu aby např. rozdělili partu nebo se vydali prozkoumat divný zvuk ve sklepě sami aniž by čekali na ostatní - tj. funguje to mnohem víc jako žánrová směrovka na rozcestí nějaké volby než nějaký input-output který by tvrdě měnil dění ve hře.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9334
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: [FitD] Blades in the Dark
Okay, fair enough. Poslední dobou nehraju nic delšího než 2xA4sirien píše: ↑17. 5. 2022, 14:47 Quentin: ono jde spíš o Tvůj mnou déle pozorovaný myšlenkový posun, ne jen o expy, jen to tu na nich je hezky vidět - Tvoje preference minimalismu ve všech směrech už začíná být docela extrémní. Zejména když jak sleduju průběžně ignoruješ (nebo aspoň nezmiňuješ ani nepřiznáváš) tu oporu té gigantické hory zkušeností a znalostí (a meta-znalostí) co máš a která je nutně potřebná k tomu, aby Ti fungovalo cokoliv, co se takovému minimalismu byť jen přiblíží na dohled.
Okay, řekněme, že to není hard mechanika, ale něco mezi. To asi není důležité.sirien píše: ↑17. 5. 2022, 14:47Jinak ten příklad cos napsal s těma mechanikama je biased a podsouvačnej jak sviň. Příklad 3 by když už měl bejt spíš něco jako "dostaneš xp když navedeš postavu do hororového momentu" a rozhodně to neni hard mechanika, ale na té škále to je někde víc u soft (minimálně pokud se na věc díváš dynamicky), protože co to reálně dělá je že to hráče směřuje k tomu aby např. rozdělili partu nebo se vydali prozkoumat divný zvuk ve sklepě sami aniž by čekali na ostatní - tj. funguje to mnohem víc jako žánrová směrovka na rozcestí nějaké volby než nějaký input-output který by tvrdě měnil dění ve hře.
Můj argument je spíš, že pointa hororového rpgčka je právě dostávat postavy do hororových momentů. Přehazovat to na hráče výměnou za pár xp je imho meh design.
Chápu, že např. Blades používají XP kladivo jen jako doplňující mechaniku a zbytek hry podporuje teslapunkové peaky blinders dobře, ale stejně bych to tam radši neměl, protože mě to vytrhuje z herního světa (nebo alespoň irituje z munchkinovského pohledu )
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Re: [FitD] Blades in the Dark
.
Naposledy upravil(a) Aegnor dne 13. 6. 2022, 23:06, celkem upraveno 1 x.
- Za tento příspěvek děkují uživateli Aegnor:
- MarkyParky
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti