[FitD] Blades in the Dark

PbtA a od něj odvozené FitD jsou asi nejpopulárnější skupiny současných „příběhových“ her.

Moderátor: MarkyParky

Odpovědět
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

[FitD] Blades in the Dark

Příspěvek od Markus »

Obrázek

:arrow? Anotace v Databázi

Blades in the Dark (BitD) je hra o gangu odvážných darebáků, kteří se snaží najít štěstí ve strašidelných ulicích fantasy-industriálního města. Čekají na vás loupeže, útěky a pronásledování, okultní záhady, nebezpečné dohody, krvavé střety a, nade vše ostatní, bohatství — pokud teda jste dostatečně troufalí na to, abyste po tom zisku šli.

Co všechno jste ochotní udělat pro to, abyste se vyšplhali až na vrchol?
Uživatelský avatar
sirien
Enfant terrible
Příspěvky: 8895
Registrován: 6. 6. 2004, 18:10
Kontaktovat uživatele:

Re: [FitD] Blades in the Dark

Příspěvek od sirien »

A tak zase místo toho aby sis škrtnul bouchačku na sheetu před sebe při hře prostě plácnout kartu bouchačky... může mít svoje kouzlo.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Uživatelský avatar
Corny
Příspěvky: 1733
Registrován: 4. 10. 2021, 11:13

Re: [FitD] Blades in the Dark

Příspěvek od Corny »

Jako ne že ne, kartičky jsou cool, zejména když by byly pěkně udělané a měly třeba hezké obrázky, jen asi tohle je spíš balíček s "informacema po ruce" než kosmetický doplněk.
"Nadšený kontrarián."

Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Uživatelský avatar
Pete
Příspěvky: 84
Registrován: 14. 9. 2003, 13:52
Bydliště: Chrudim
Kontaktovat uživatele:

Re: [FitD] Blades in the Dark

Příspěvek od Pete »

Ahoj,

pro vlastní potřebu jsem si přeložil větší část SRD pravidel Blades in the Dark (FitD). Dávám k dispozici. Přeložil jsem si většinu základu, chybí tam překlad posledních kapitol downtime a nepřekládal jsem supplementy. Všechno je v jediném souboru HTML. Na odkazu si dejte soubor stáhnout a pak otevřete ve webovém prohlížeči.

Blades in the Dark SRD (CZ)

V překladu zatím neplánuju pokračovat, ale pokud někdo jiný přeloží zbylé kapitoly nebo supplementy, rád pravidla doplním.

Pete
Za tento příspěvek děkují uživateli Pete tito uživatelé (celkem 2):
Selhan, KDolecek
Rozhovor Jerry Queena a Alexe Parkera:
Jerry: "Slyším vodu. Buďto budeš ve vaně, nebo meješ nádobí?"
Alex: "Jsem ve vaně a meju si nádobíčko..."
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: [FitD] Blades in the Dark

Příspěvek od Quentin »

Tady týpek přesně popisuje moje obavy z vedení Blades
https://www.reddit.com/r/bladesinthedar ... are_button

A odpověď pod tím není špatná.

---

Něco mi říká, že přechod mezi OSR a FitD bude hodně šok :D
Za tento příspěvek děkují uživateli Quentin:
PanOndrej
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
Selhan
Moderátor
Příspěvky: 3810
Registrován: 2. 3. 2016, 13:33
Bydliště: Pankrác
Kontaktovat uživatele:

Re: [FitD] Blades in the Dark

Příspěvek od Selhan »

He? *Selhan který onehdy dostal nápad na využití fitd osr hacku*

(Ale chápu, Duskvol rozhodně není podrobně připravený modul.)
Toto všechno jsou jen nějaké mé naprosto subjektivní dojmy.
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: [FitD] Blades in the Dark

Příspěvek od Quentin »

Mám dva dotazy k vedení Blades:

1

Představte si, že se postavy snaží proplížit do opevněného sídla nepřátelského gangu. Vypravěč při prvním úspěchu s komplikací založí hodiny “Alarm” a vyplní 2/6. So far so good. Ale, co když hráči pokračují hlouběji, vylomí dveře, otraví strážím polívku etc., a nakonec se dostanou k dalšímu hodu na plížení a znovu padne úspěch s komplikací, ale na hodinách zbývá 5/6.
  • Dotiknete hodiny na 6/6, i kdyby to mělo znegovat záměr, takže je to prakticky plný neúspěch?
  • Překroutíte fikci tak, aby ta komplikace byla něco úplně jiného? (vyvrknul sis kotník, harm 1, whatever)
  • Pokusíte se to nastavit tak, aby se sice spustil alarm, ale někde jinde v budově (třeba odhalili ty vylomené dveře), takže se více méně naplní oboje; záměr i hodiny.
  • něco jiného?
2

Jak moc přemýšlíte o neúspěchu jako o stupnici od jedné do tří? Pozice (kontrolovaná, riskantní, zoufalá) jasně mapují na 1-3 tiky na hodinách, to vím. Můj dotaz je, jestli máte tuhle stupnici v hlavě, když vyhodnocujete obyčejný jednorázový hod, nebo jestli k tomu přistupujete víc wishy-washy jako třeba k defy danger v DW? (třeba i včetně nabízení dilemat)

Já jsem se na to možná příliš upnul. Byl bych schopný hráči, který šermuje se svým rivalem na střeše na desperate success with consequence dát 1 harm, 1 heat a 1 tik na nějakých hodinách, hlavně abych naplnil následek třetí úrovně.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
Selhan
Moderátor
Příspěvky: 3810
Registrován: 2. 3. 2016, 13:33
Bydliště: Pankrác
Kontaktovat uživatele:

Re: [FitD] Blades in the Dark

Příspěvek od Selhan »

1) Chápu, ale nechal bych to prostě dotiknout, jinak to rozbíjí celý systém hodin – nedotikáš nikdy žádný alarm.

2) Podle závažnosti hodu. FitD umí být trochu wishy-washy v tom, jak moc zazoomuješ na akce. U dostatečně podstatných hodů to řeším, ale nedávám tři různé následky, to mi už přijde, že zasekává hru – jeden následek, ale závažný. Rival na střeše by třeba podle mě klidně měl dát harm 2, nebo i 3 jestli je vyššího tieru.
Toto všechno jsou jen nějaké mé naprosto subjektivní dojmy.
Uživatelský avatar
Corny
Příspěvky: 1733
Registrován: 4. 10. 2021, 11:13

Re: [FitD] Blades in the Dark

Příspěvek od Corny »

1) Hodně záleží na fikci, o co přesně se hráči snažili atd. Pokud by z akce vyplývalo, že je vysloveně namířená na to se vyhnout spuštění alarmu, tak je jeho dotiknutí za mě trochu formalistický dick move (byť pravidlově akceptovatelný). Určitě bych si v takovém momentě dal pozor, aby si tenhle hrozící následek hráči uvědomovali a vnímal bych nějak, jak se na to před tím hodem dívají, jestli se netváří moc kysele atd. Výhoda toho hráčům sdělovat včas možné hrozby každopádně je, že pokud se jim taková hrozba nelíbí, byť je docela zjevná a samozřejmá z ujasněné fikce, tak o tom můžou s gamemasterem diskutovat nebo navrhnout jiný postup.

Určitě ale není pravda, že i kdyby se člověk v takovém momentě zdráhal ty hodiny dokončit, že by to pak rozbíjelo hodiny nebo že by alarmy nikdy nedotikaly. Zrovna plížení kolem stráží (například stráž stojí v chodbě a já se chci proplížit kolem něj ve stínu na druhou stranu) může být akce, u níž je z kontextu patrné, že je přímo zaměřená na zabránění spuštění alarmu. Takže pokud postavy alespoň částečně uspěly, tak se to dokončení hodin s tím úspěchem bije. To se ale děje spíš méně než více. Fikce je zpravidla mnohem komplexnější a hráči v drtivé většině dělají akce, které mají úplně jiné cíle, než bezprostředně zabránit spuštění alarmu. Zrovna vylamování dveří, otravování stráží atd. jsou akce, jejichž záměrem není primárně uniknout v tom daném momentu odhalení, takže tiknout ty hodiny se s tím úspěchem nijak nebije, ani fiktivně. A o i u hodů, kde se to tře, můžu ostatně vždy v reakci na částečný neúspěch do hry zavést komplikaci, u níž je ta hrozba alarmu už jasná.

2) Obecně uvažuju v 1-3(4) ala hodiny. Ale určitě ne formalisticky a záleží hrozně na fikci. Jsou momenty, kdy dávám 4kový harm a víc než jeden následek, když to tak ve fikci dává smysl. A klidně dám zásadní komplikaci a zároveň 3kový harm, pokud to tak sedí dané situaci (byť samozřejmě zrovna harm je docela nudný následek).

Spíš to neřeším jako nějaké součty (třeba aby to bylo celkem 3, takže 1 a 1 a 1), spíš prostě dává následek úměrný 3kovému harmu nebo hodinám, a k tomu přihodím občas další 1-3 následek nebo výjimečně dva. To, jak jsou silné, upravím dle situace (a občas to nějak pokrátím (třeba že místo jednoho 3 následku dám 2x2), když to tam víc vyhovuje).
Za tento příspěvek děkují uživateli Corny:
Quentin
"Nadšený kontrarián."

Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Uživatelský avatar
Passingby
Příspěvky: 1595
Registrován: 13. 10. 2021, 16:41

Re: [FitD] Blades in the Dark

Příspěvek od Passingby »

BitD jsem nikdy nevedl a ani prakticky nehrál, ale pořád mi vrtá hlavou, jestli by se to prostě přirozeně nepořešilo použitím DVOU hodin. Jedny "pozitivní/záměrový" na dostání se dovnitř ("Jsme už tam, kam jsme se chtěli dostat?") a druhý "negativní/komplikační" na ten alarm ("Zalarmovali jsme už stráže tak, že vyhlásily poplach?"). Takže když postavy budou dělat věci, který sice budou rizikový, ale nebudou souviset čistě s proniknutím na to požadovaný místo, budou jim tikat jenom ty negativní hodiny na alarm (třeba to otrávení jídla). A v té popsané situaci se jim potom může stát, že ano, dostaly se dovnitř do (cojávim) pracovny s trezorem, ale strážní si teď dali nějaký věci dohromady, našli někoho omráčenýho atd. a vyhlásili poplach (ale neví, kde přesně postavy jsou).
Verify you are a human.
It's just an overreaction. In a few months, nobody will remember the drama.
Uživatelský avatar
Selhan
Moderátor
Příspěvky: 3810
Registrován: 2. 3. 2016, 13:33
Bydliště: Pankrác
Kontaktovat uživatele:

Re: [FitD] Blades in the Dark

Příspěvek od Selhan »

Corny, popisuješ velmi specifické plížení, kde následek "alarm" nedává smysl. V takovém momentně ale přece alarm jako konsekveci vůbec nezvažuješ. Předpokládám, že se bavíme o situaci, kdy by ti normálně přišlo ok tiknout hodiny, ale brání ti v tom, že to bude znamenat spuštění alarmu. Napadá mě třeba situace, kdy se postavy chtějí proplížit po střeše do loftu – výsledek by mohl být, že se dostali do loftu, splnili svůj cíl, ale trvalo jim to déle, takže si mezi tím už strážní všimli, že jejich kolega někam zmizel a vyrážejí ho hledat.
Toto všechno jsou jen nějaké mé naprosto subjektivní dojmy.
Uživatelský avatar
Corny
Příspěvky: 1733
Registrován: 4. 10. 2021, 11:13

Re: [FitD] Blades in the Dark

Příspěvek od Corny »

Mě ale zase v tom momentě nepřijde problematické tiknout hodiny, protože pak ten negativní efekt neneguje úspěch. Tj. mi připadá smysluplné zmínit ten konkrétní případ, kdy bych s tím mohl mít problém a proč, jak ten problém případně zeslabit nebo se mu vyhnout (dopředu telegrafovat možné hrozby). V ostatních případech s tím alarmem problém není protože úspěch v cíli, o který se postavy snaží, nejde proti následku - alarmu.
"Nadšený kontrarián."

Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22590
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: [FitD] Blades in the Dark

Příspěvek od Jerson »

Passingby píše: 1. 3. 2024, 20:55 BitD jsem nikdy nevedl a ani prakticky nehrál, ale pořád mi vrtá hlavou, jestli by se to prostě přirozeně nepořešilo použitím DVOU hodin. Jedny "pozitivní/záměrový" na dostání se dovnitř ("Jsme už tam, kam jsme se chtěli dostat?") a druhý "negativní/komplikační" na ten alarm ("Zalarmovali jsme už stráže tak, že vyhlásily poplach?"). Takže když postavy budou dělat věci, který sice budou rizikový, ale nebudou souviset čistě s proniknutím na to požadovaný místo, budou jim tikat jenom ty negativní hodiny na alarm (třeba to otrávení jídla). A v té popsané situaci se jim potom může stát, že ano, dostaly se dovnitř do (cojávim) pracovny s trezorem, ale strážní si teď dali nějaký věci dohromady, našli někoho omráčenýho atd. a vyhlásili poplach (ale neví, kde přesně postavy jsou).
Po patnácti letech různého experimentování s hodinami musím říct, že dvoje hodiny - jedny na (hráčům) příznivé následky, a druhé na nepříznivé - jsou podle mě optimální a prakticky nezbytné řešení, které dávají situaci dvourozměrný stavový prostor a tedy poměrně široké možnosti mechanického zachycení toho, co se ve hře děje.
Odpovědět

Zpět na „Powered by the Apocalypse (PbtA) a Forged in the Dark (FitD)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti