Dungeon Crawl Classics (DCC RPG)

Diskuze o hrách, které se vracejí k herním stylům D&D v 70. letech.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Dungeon Crawl Classics (DCC RPG)

Příspěvek od Markus »

Obrázek

:arrow? Anotace v Databázi RPG

Nejsi žádný hrdina. Jsi dobrodruh: plenitel, chmaták, zabiják bezvěrců, málomluvný černokněžník. Hledáš peníze a slávu a dobýváš je mečem a kouzlem. Jsou zbrocené špínou a krví slabochů, zloduchů, démonů a pokořených nepřátel. Hluboko pod zemí leží poklady a čekají na tebe

Vraťte se do starých dobrých dob brakové fantastiky a zažijte dobrodružství, za jaká by se nestyděla ani sedmdesátá léta!

Dungeon Crawl Classics (zkráceně DCC) je klasická dobrodružná fantasy hra pojatá neklasickým způsobem. Napodobuje způsob hraní i mnohé motivy, jaké znáte z her jako Dungeons & Dragons, ale jde na to jinak. Vrací se do 70. let, kdy RPG hry vznikaly, a klade si otázku, jak by se asi mohly vyvíjet, kdyby se místo wargamingu a čím dál podrobnější simulace soustředily spíš na napodobování klasických dobrodružných povídek v žánru meče a magie (sword & sorcery). Výsledkem jsou svižná, příjemně volná pravidla jako dělaná pro zběsilou akci. Válečníci vládnoucí mocnými skutky! Kouzelníci snažící se s pomocí nadpřirozených patronů ovládnout nevyzpytatelné magické síly! A půlčíci, kteří přinášejí štěstí!

:!: DCC v češtině :!:

Z nakladatelství Mytago:
:arrow? Pravidla pro rychlý start a dvě dobrodružství (PDF zdarma nebo fyzický sešit) – Zjednodušená pravidla pro 0. a 1. úroveň
:arrow? Deníky postav na webu mytago.cz/dcc

„Neoficiální“ překlady na webu:
:arrow? dobrodružství Plavci po bezhvězdném moři, pro 0. úroveň (Pan Bača)
:arrow? dobrodružství Zkáza divošských králů, pro 1. úroveň (Markus)

:arrow? Náhled ShadoWWWova překladu DCC
:arrow? české karty postav (Pan Bača) – terminologie sedí k ShadoWWWově překladu, ne k Mytagu

Další odkazy
:arrow? Bifiho recenze v 32. čísle Drakkaru.
:arrow? Markusův hack pravidel DCC + DCC Lankhmar
Uživatelský avatar
Selhan
Moderátor
Příspěvky: 3812
Registrován: 2. 3. 2016, 13:33
Bydliště: Pankrác
Kontaktovat uživatele:

Re: Dungeon Crawl Classics (DCC RPG)

Příspěvek od Selhan »

Hele, já si nemyslím, že jsou to chyby z tvojí strany, já si myslím, že ten modul je prostě celkem na nic :D Když máš hráče, kteří chtějí něco jiného než jen opravdu čistý funnel ve smyslu "hahaha a ta desátá postava mi umřela tak, že jí obětovali její vlastní kamarádi", tak s tím nic moc vymyslet nejde.
Toto všechno jsou jen nějaké mé naprosto subjektivní dojmy.
Uživatelský avatar
strucky
Příspěvky: 276
Registrován: 3. 5. 2018, 19:12
Bydliště: Osada vrabců

Re: Dungeon Crawl Classics (DCC RPG)

Příspěvek od strucky »

Markus píše: 5. 2. 2023, 17:20 Budete pokračovat i nějakým standardním dobrodružstvím, co nebude vyvražďovačka? To by se mohlo líbit víc.
Konec jsem nechal tak nějak otevřený, ale v merku mám právě Zkázu divošských králů - prvně bych rád projel ty přeložené, ať je s tím trochu méně s... štvaní. :-)
Selhan píše: 5. 2. 2023, 17:39 Hele, já si nemyslím, že jsou to chyby z tvojí strany, já si myslím, že ten modul je prostě celkem na nic :D Když máš hráče, kteří chtějí něco jiného než jen opravdu čistý funnel ve smyslu "hahaha a ta desátá postava mi umřela tak, že jí obětovali její vlastní kamarádi", tak s tím nic moc vymyslet nejde.
S tím do toho šli, ale holt i tak se to někde "nepotkalo". No druhá session (pod pevností, v podzemí) už prý byla lepší než ta první, ale stále ten hráč nemá o Plavcích zrovna valné mínění. I ho chápu.
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Dungeon Crawl Classics (DCC RPG)

Příspěvek od Markus »

Obrázek

Už je venku DCC Dying Earth. Budu si sem odkládat poznámky ze čtení:

Je to prokládané „vancovským jazykem“, což je celkem vtipné, když se v textu vyskytují slova jako „pusillanimous“, „inchoate“, „adumbrated“ atakdále. Pracujou s tím spíš s humorem, tj. text je normálně srozumitelný, akorát jsou v něm místy divná slova, která chápete spíš tak nějak intuitivně než fakticky. Dobrá je tabulka původů, kde jsou profese jako „Catechumen“, „Maugifer“ nebo „Pantologist“. Je zajímavé vidět, jak jde DCC přesně opačným směrem než momentální vlna minimalismu, vstříc barokní próze. :)

Celkově je to „total conversion“ DCC do světa Dying Earth. Nová tvorba postavy, nová povolání, noví patroni, nové jazyky, nové vybavení... ale je to „plně kompatibilní“ s poznámkami pro případ, že byste chtěli používat povolání za základu. Samozřejmě to předpokládá využití kouzel z DCC, byť je jich tu tuna nových.

Grudge Tokens: Zatímco Lankhmar měl přelétavé štěstí, Dying Earth má tokeny pechu. Dostáváte je, kdykoli vám padne 1. Utracením tokenu pak můžete způsobit, že nějaký jiný hráč nebo sudí bude muset přehodit úspěšný hod. Jinými slovy, je to mechanika přelétavé smůly. :) Kdykoli hodíte 20, pochopitelně o všechny tokeny přicházíte.

Používá to normální funnel. 20% z tabulky původu / civilních profesí, jsou „vat things“, tj. umělí lidi z kádě. Ti potom musejí levelovat v povolání „vat thing“.

Povolání:

Magician: Vancovská magie („rote magic)!!! Ano, skutečně si memorujete kouzla jako v D&D, akorát jich máte víc (3 na prvním levelu). Stále to ale používá DCCčkové tabulky účinků kouzel – když se kouzlo učíte, standardním hodem určíte, s jak silným účinkem jste se ho naučili, a od té doby používáte vždy daný účinek (nebo nižší). Je tu možnost různě se kouza při levelování „přeučovat“, takže nemáte na celou hru nutně jeden efekt. Mágové nemají rtuťovitou magii a tradiční spellburn, místo toho ale můžou pálit body osobnosti. Vyvolávají elementály. Nestárnou. A pár dalších schopností. Líbí se mi to.

Vat-Thing: Věc z kádě. V zásadě varianta bojovníka, ale umí i trochu kouzlit (všichni v Dying Earth umí kouzlit) a má lepší dovednostní hody v závislosti na tom, pro co byl dotyčný stvořen. Vlastně takový všeuměl. Umí kouzlo invoke creator, což je vtipné – stvořitel (mocný mág) na dálku poskytuje různé bonusy.

Wayfarer: Varianta zloděje. Umí se namemorovat libovolné kouzlo ze svitku nebo knihy, ale udrží v hlavě jen jedno. Navíc sudí předem potají určí, s jakým stupněm úspěchu (jestli vůbec) ho sešle. Nepálí štěstí jako zloděj, ale je tu celý subsystém na to, jak mění pálení štěstí v družině – TLDR, za některých okolností kradou společníci štěstí jemu, za jiných krade on štěstí společníkům. Během hry mu bude štěstí divoce lítat nahoru a dolů. Umí řečnické skutky, což jsou mighty deeds, ale na sociální situace. :)

Witch: Varianta klerika, má uzavřený pakt s nějakým mocným démonem nebo patronem. Sesílá kouzla a kletby. Může spellburnovat obětováním lidí nebo mrtvol v rituálech.

Tím mám přečtenou „příručku hráče“.

Zajímavé je, že podle všeho v krabici není žádný geografický průvodce světem, kromě mapy a pár poznámek. Celé je to nesené adaptací pravidel, povoláními, kouzly, patrony a nestvůrami, nikoli geografickými průvodci. (Ale je k tomu série dobrodružství.)
Za tento příspěvek děkují uživateli Markus tito uživatelé (celkem 6):
Mizy, ShadoWWW, Stařec, strucky, Bifi, Winnie
Uživatelský avatar
Selhan
Moderátor
Příspěvky: 3812
Registrován: 2. 3. 2016, 13:33
Bydliště: Pankrác
Kontaktovat uživatele:

Re: Dungeon Crawl Classics (DCC RPG)

Příspěvek od Selhan »

Používání ujetých atmosférických slov je naopak v "momentální" vlně minimalismu dost in -- ale neoznačil bych to za barokní prózu.
Toto všechno jsou jen nějaké mé naprosto subjektivní dojmy.
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Dungeon Crawl Classics (DCC RPG)

Příspěvek od Markus »

Och, já nemyslel ta jednotlivá izolovaná slova, já myslím celý květnatý text.
DCC magician.jpg
Za tento příspěvek děkují uživateli Markus:
Selhan
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Dungeon Crawl Classics (DCC RPG)

Příspěvek od Markus »

Náhodná volba rozhodla o tom, že tentokrát recenzuju tenhle setting/dobrodružství pro DCC Lankhmar.

A lámu si hlavu s tím, k čemu jsou settingové příručky na světě. (Aby z nich byly... ?)

Obrázek

:arrow? Recenze: The Land of the Eight Cities aneb K čemu jsou settingové příručky na světě?
Settingové příručky obvykle nerecenzuju a mám k tomu prostý důvod: moc nevím, co si s nimi počít. Nuže, tuhle jsem si koupil a do jejího pročtení a zhodnocení jsem se dokopal, což vám, drazí čtenáři, dává jedinečnou možnost sledovat v přímém přenosu další vlnu myšlenkových pochodů na téma Markus se snaží pochopit settingové příručky.

The Land of the Eight Cities je zčásti popis herního prostředí a zčásti krátké dobrodružství pro DCC Lankhmar. Samotné DCC je vynikající hra a DCC Lankhmar je jeho perfektní adaptace do světa Lankhmar/Nehwon od Fritze Leibera. Stojí za pozornost nejen proto, že Leiberovy povídky i svět jsou parádní ukázkou žánru sword & sorcery (měly by být povinnou četbou pro každého, kdo se zajímá o lehkou dobrodružnou fantastiku), ale taky proto, že krabicová sada DCC Lankhmar přistupuje ke zpracování herního světa dobře. Obsahuje totiž jen nemnoho faktografického povídání a místo toho svět předává hlavně ve formě herních materiálů – úprav pravidel, všelijakých generátorů, setkání, zápletek, nestvůr, kouzel, bohů, patronů…

Což nás přivádí k The Land of the Eight Cities, drobnému rozšíření světa Newhon, které spíš než cestu herních materiálů volí cestu faktografického povídání. Vzdych.
Za tento příspěvek děkují uživateli Markus:
Mizy
Uživatelský avatar
strucky
Příspěvky: 276
Registrován: 3. 5. 2018, 19:12
Bydliště: Osada vrabců

Re: Dungeon Crawl Classics (DCC RPG)

Příspěvek od strucky »

Cover na nadcházející nový Lankhmar modul "The House of Jade and Shadow".
https://www.instagram.com/p/CsleAlluRNn/
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Dungeon Crawl Classics (DCC RPG)

Příspěvek od Markus »

Tím jsi mi akorát připomněl, že jsem z toho všeho Lankhmaru zatím četl tři dobrodružství a hrál jen jedno. :(
Uživatelský avatar
Mizy
Příspěvky: 348
Registrován: 27. 1. 2021, 10:22

Re: Dungeon Crawl Classics (DCC RPG)

Příspěvek od Mizy »

Mě už se konečně podařilo rozjet kampaň v Lankhmaru. 🙂 Teď dodělávám přípravu na Gangy, které budou následovat. Na další sešit se těšim.
Za tento příspěvek děkují uživateli Mizy:
strucky
HeadShot
Příspěvky: 37
Registrován: 8. 2. 2023, 16:18

Re: Dungeon Crawl Classics (DCC RPG)

Příspěvek od HeadShot »

Jsou dvě nový nabídky na Bundle of Holding a obě jsou DCC Lankhmar. První obsahuje boxed set, Gang Lords a několik dobrodružství, je tam i Land of Eight Cities. Druhá je Lankhmar Thieves.

Já si určitě doplním sbírku $D
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Dungeon Crawl Classics (DCC RPG)

Příspěvek od Markus »

Co to je? Co se to chystá?
DCC Rychlý start.jpg
Vydá Mytago.

Je to tohle. Zjednodušená pravidla + dvě oneshotová dobrodružství.

Takže vlastně drobnost, ale je to především navázání licenčního vtahu s Goodman Games. Chtějí vidět, co a v jaké kvalitě dokážeme vydat, pak jsou prý otevření dalším jednáním. Vydání plných pravidel DCC momentálně není v plánu (překlad by byl hrozně náročný a drahý), ale Skaven by rád skrz tahle stručná pravidla „odemkl“ tu jejich ediční řadu dobrodružství a začal vydávat ta. Tam je to výrazně schůdnější, protože jsou krátká a snadno přeložitelná.

Mezitím je samozřejmě k dispozici ShadoWWWův fanouškovský překlad, který už teď obsahuje v zásadě všechna pravidla hry, kromě kouzel (a to se dá relativně snadno napravit, aspoň pro nižší úrovně). Zbývají kouzla (třetina knihy) a potom bestiář a nástroje sudího (další třetina knihy), ale to je vlastně postradatelné.

Uvidíme, kam nás tahle cesta zavede.
Za tento příspěvek děkují uživateli Markus tito uživatelé (celkem 4):
Mizy, HeadShot, strucky, Bifi
Uživatelský avatar
Mizy
Příspěvky: 348
Registrován: 27. 1. 2021, 10:22

Re: Dungeon Crawl Classics (DCC RPG)

Příspěvek od Mizy »

Ale hov.... tak to je pecka.
Uživatelský avatar
strucky
Příspěvky: 276
Registrován: 3. 5. 2018, 19:12
Bydliště: Osada vrabců

Re: Dungeon Crawl Classics (DCC RPG)

Příspěvek od strucky »

Mytago jede. 😍
My btw v pátek odehráli The Web of All-Torment (2 sezení) - chtěl jsem něco spooky pro tenhle dušičkový čas a... no... asi už všichni dávno víme, že v takovéhle (a podobných) "hrdinštější" fantasy dělat horor je prostě těžký, plus když moje budování atmosféry prostě sucks. Při čtení jsem z toho byl hrozně nadšenej, ale při hře všechno tak nějak "fell flat".
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Dungeon Crawl Classics (DCC RPG)

Příspěvek od Markus »

DCC není a nikdy nebude hororové. Jakýkoli horror se rozplyne ve chvíli, kdy někdo začne kouzlit. :) Takže tohle jsou spíš dobrodružství s halloweenskou tématikou (navíc takovou tou nadsazeně „strašidelnou“) než horory. To bych si nevyčítal a nevynil z toho tvoje budování atmosféry.

EDIT: A to dobrodružství není horor už podle obálky. :D

Obrázek
Za tento příspěvek děkují uživateli Markus:
HeadShot
Uživatelský avatar
strucky
Příspěvky: 276
Registrován: 3. 5. 2018, 19:12
Bydliště: Osada vrabců

Re: Dungeon Crawl Classics (DCC RPG)

Příspěvek od strucky »

Markus píše: 6. 11. 2023, 16:06 EDIT: A to dobrodružství není horor už podle obálky. :D
Ale podle obsahu mělo/mohlo být. 😄
Odpovědět

Zpět na „Old School Renesance (OSR)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti