[DCC] [dobrodružství] Zkáza divošských králů

Diskuze o hrách, které se vracejí k herním stylům D&D v 70. letech.
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 21004
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

[DCC] [dobrodružství] Zkáza divošských králů

Příspěvek od Markus »

Pár lidí se mi v reakci na moje (vesměs kritické) recenze ptalo, kdy že sám napíšu nějaké dobrodružství. Odpověď je: nikdy, neumím to. Ale jsem překladatel, takže bych vám mohl nějaké dobré přeložit. Tohle. Veselé Vánoce!

Obrázek

* Dobrodružství pro Dungeon Crawl Classics
* Postavy na 1. úrovni
* napsal Harley Stroh, přeložil Jiří „Markus“ Petrů

Kde to seženete?
:arrow? Původní překlad zdarma ke stažení na mém blogu

:arrow? Fyzická verze od Mytaga (drobné opravy, nové ilustrace, terminologie revidována podle oficiálního překladu DCC)
Vysoko nad větrem bičovanými vřesovišti a potemnělými lesy se osada Hirot nachází v obležení. Každou noc, sotva že slunce poklesne za západní hory a svíčky začnou dohořívat, vykročí do ulic démonická stvůra kosící vše živé. Pán ani chuďas, stařena ani dítě, nikdo před ní není v bezpečí. K přemožení nesmrtelného vlka nepostačí jen čepele, a dokonce ani kouzla. Aby postavy dokázaly démona zabít, musí se pohroužit do záhad zdejších krajů a jejich divošských králů. Teprve potom, vyzbrojeni relikviemi ukovanými v dávné minulosti, se můžou ti nejlstivější a nejodvážnější dobrodruzi postavit hirotskému vlkovi.

:arrow? Zkáza divošských králů v databázi (jestli se vám líbí, zanechte prosím komentář ;))
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 21004
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [CZ][dobrodružství][DCC] Zkáza divošských králů

Příspěvek od Markus »

Ta odlehlost sama o sobě poslouží jako dostatečné vysvětlení – lidi neutečou, protože jsou na tohle místo prostě zvyklí a jiné neznají. Zejména ve světě Zapovězených zemí to myslím stačí. I když ty asi hraješ v nějakém vlastním, kde to takový smysl dávat nemusí.

Já to řešil otroky. Prostě vlk řádí už nějakou dobu a Hirot mu postupně obětoval všechny otroky. Dobrodruzi přicházejí ve chvíli, kdy už otroci došli a nedávno se začalo tít do svobodných občanů, takže ve městě to začíná vřít a nějaká reakce je na spadnutí.
Uživatelský avatar
Vitus
Příspěvky: 2666
Registrován: 21. 7. 2006, 09:03
Bydliště: Kladno

Re: [CZ][dobrodružství][DCC] Zkáza divošských králů

Příspěvek od Vitus »

My jsme to taky hráli v Zapovězenkách, hrál jsem za postavu, a coby obyvatelům Zapovězek nám nepřišlo divné, že lidé neutekli - ten prokletý vlk není to nejhorší, co je ještě může v Zapovězenkách potkat (navíc se to dá udělat i tak, že na tohle hraje ten Rezavý bratr a tím směrem ty lidi i zpracovává - strach z neznámého může být větší, než strach ze známého).
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22624
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: [CZ][dobrodružství][DCC] Zkáza divošských králů

Příspěvek od Jerson »

Být to reálná vesnice, tak 90% obyvatel jsou farmáři, kteří nemají kam jít prostě proto, že by všechno museli nechat na místě, jít do nějaké jiné vesnice, získat svolení a místo (dobrá místa budou zabraná), postavit si tam dům, najít volné místo pro pole (nejspíše daleko od vesnice), vymýtit místo pro pole, zúrodnit ho, zasít... To prostě není věc, kterou by šlo udělat v řádu měsíců, ale musela by se naplánovat rok dopředu. Navíc je to dost nejistý podnik, a je dost možné, že než pole dají rozumnou sklizeň, tak budou několik let zivořit a dost možná trpět hlady, s nemalým rizikem smrti u dětí, atd.

Obecně myšlení "sebrat se a odejít" bylo pro část středověkých lidí na vesnici nemyslitelné, a to i v případě, že by nebyli nevolníky. Odejít můžou ti, kteří skoro nic nevlastní, což zrovna ve fantasy settinzích bývá málokdo.
Uživatelský avatar
Ota
Příspěvky: 667
Registrován: 6. 6. 2007, 16:17
Bydliště: KrPole

Re: [CZ][dobrodružství][DCC] Zkáza divošských králů

Příspěvek od Ota »

Díky všem za vstupy. Zatím to vidím následovně:

Uvolnění hirotské příšery z "klece" a její znovuzabydlení v černých bažinách způsobilo, že se okolní hexy staly více nebezpečnými.
Odlehlost Hirotu zdůrazním tím, že se občas v okolí vyskytnou ještě zbytky Krvavé mlhy, někdy jdou vidět i z palisády.
Mezi náhodné setkání v okolních hexech přidám i onu hirotskou příšeru (jen večer a noc).
Mezi náhodná setkání přidám i ohlodaná těla, pokrytá černým sajrajtem.
Mezi náhodné setkání přidám i hejna hnusných černých ptáků bažiňáků, kteří dosud bydleli v bažině, ale nestvůra je nutí hledat si potravu i jinde. Ptáci plivou černý sajrajt, který lepí a ulpívá na postavách.
Mezi drby přidám informaci, že se někteří odvážili z vesnice uprchnout, ale z prchající skupiny se vrátila jen část a vyprávěla hrozné věci (Krvesajové, ptáci bažiňáci, samotná nestvůra).
Jeden z vesnických rolníků se bude jmenovat Lorenc a postavám začne velmi detailně a pomalu popisovat všechny činnosti (Jersonův vstup mi připomněl film Na samotě u lesa, kde jedna osoba vždycky vypočítává, co je třeba ještě udělat), které by musel přistěhovalec udělat v nové vesnici, aby lépe pochopily situaci místních usedlíků.

A hlavně někde ve světě musím umístit někoho, kdo jim o Hirotu řekne a motivuje je k jeho návštěvě (přinesení předmětu z Hirotu, odnesení předmětu do Hirotu, eskort osoby do Hirotu apod.).
Za tento příspěvek děkují uživateli Ota:
Winnie
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 21004
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [CZ][dobrodružství][DCC] Zkáza divošských králů

Příspěvek od Markus »

NPC Jerson/Lorenc musím někdy využít. :)
Uživatelský avatar
Ota
Příspěvky: 667
Registrován: 6. 6. 2007, 16:17
Bydliště: KrPole

Re: [CZ][dobrodružství][DCC] Zkáza divošských králů

Příspěvek od Ota »

Další otázka na ty, co už tento modul hráli.
Lehce si ohýbám modul pro svou potřebu a zaujala mě tato věta v popisu hlavice kladiva v chrámu Justicie:

Když se hlavice připevní k dostatečně robustnímu toporu a znovu se zasvětí Řádu, vrátí se do ní její očarování proti démonům a ďáblům.

Jak konkrétně jste se vypořádali s oním zasvěcením Řádu?
Otce Beacoma o to zjevně žádat nelze, dva akolyti by se toho zřejmě taky neodvážili. Jelikož žádného zasvěcence Řádu ve skupině nemám, vychází mi to zatím následovně:

Pokud hlavici skupina jen vezme a nasadí na toporo, získá kladivo, které je proti démonům a ďáblům lehce posílené.
Pokud dokáže přesvědčit Beacoma, aby jim kladivo posvětil, bude posílené mnohem více. Otec Beacom kladivo posvětí jen za nějakých velmi zvláštních okolností (nad nimi ještě budu přemýšlet).
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 21004
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [CZ][dobrodružství][DCC] Zkáza divošských králů

Příspěvek od Markus »

Hraješ to v Zapovězených zemích, že? Hmm... zrovna v Zapovězených zemích moc kněží nepobíhá, tam to bude ošemetnější. Chápu to v zásadě tak, že s tím budou muset odejít někam do jiného města a zkusit odchytit jiného kněze - což dlouho potrvá a v Hirotu přibude mrtvých. Případně by možná postavy mohly samy vymyslet nějaký vhodný rituál k poctění příslušného boha? Kdyby mu nabídly dostatečné obětiny, určitě by je přidal i od nevysvěcenců.

Já to sice hrál a hráči to kladivo ukradli, ale nějak si nevybavuju, že by hráči ho světili. Zřejmě jsem si téhle pasáže nevšiml. :)
Jekyll
Příspěvky: 177
Registrován: 1. 3. 2019, 19:56

Re: [CZ][dobrodružství][DCC] Zkáza divošských králů

Příspěvek od Jekyll »

Markus píše: 14. 7. 2022, 20:58 zrovna v Zapovězených zemích moc kněží nepobíhá
Jak nepobíhá? A Rezavé bratstvo je čo? Nevidím najmenší dôvod, prečo by jeden z nich neprišiel vyzdvihnúť pre Pyronaxa dáky tribút, inak sa Hirotu zle povodí. Teda, niežeby sa tam mali zrovna dobre...
Som Knihobôľ
Stvoril som pre Zapovězené země Lyset a Kolosovu vyhňu
Hrám: Zapovězené země/DnD 5e
Uživatelský avatar
Ota
Příspěvky: 667
Registrován: 6. 6. 2007, 16:17
Bydliště: KrPole

Re: [CZ][dobrodružství][DCC] Zkáza divošských králů

Příspěvek od Ota »

Markus + Jekyll:
Ano, hodlám Hirot zařadit do hraní dle ZZ. Akorát to hraji na izolovaném ostrově a bohy tam mám trochu jiné (přiznávám inspiraci Markusovým starověkým světem). Justicie tam je, to je v pořádku, nicméně hlavním bohem je Světlobog a Hirot je se svým chrámem Justicie trochu rebelský. Vidím zde následující možnosti:

1. Postavy si úspěšně hodí na Příběhy a vzpomenou si, jak takový obřad probíhá. Pak splaší potřebné propriety a obřad provedou (nebude to tak kvalitní jak od kněze, ale lepší než bez požehnání).
2. Vlk zabije jednoho z akolytů (dejme tomu šance zhruba 1-z-20) a otec Beacom bude nakloněn k vyjednávání o požehnání.
3. Postavy si vyberou jednoho z akolytů a úspěšnou Manipulací jej zpracují tak, že jim hlavici nedokonale, ale funkčně požehná.
4. Vyprdnu se na požehnání a z modulu si tuto větu vymažu :).

Nechám si to projít hlavou.
Uživatelský avatar
Ota
Příspěvky: 667
Registrován: 6. 6. 2007, 16:17
Bydliště: KrPole

Re: [CZ][dobrodružství][DCC] Zkáza divošských králů

Příspěvek od Ota »

SPOILER
Moji hráči došli do Hirotu a je tak čas na další otázku :). Jak jste měli vyřešené švindlování s truhličkou? Cituji:
"Noc před losováním se Jarl a Sylle Ru rozhodnou, kdo bude obětován, a do menší truhličky umístí lístek, který má být vytažen."

Nechce se mi věřit, že by Jarl nebo Sylle Ru přišel v noci před losováním k truhličce, odemkl ji a do menší truhličky dal lístek se zvoleným jménem. I když je noc, truhlička je návsi, nedaleko je hospoda, dost velké riziko, řekl bych. Navíc bude noc před losováním hysterie obyvatel na maximu a ochomýtání kolem truhly by neodpustili snad ani Jarlovi.

To už mi přijde jednodušší, kdyby měl Jarl falešný lístek v rukávu, při "losování" by zajel rukou do truhly a takto maskován by si lístek z rukávu vyndal (ano, chce to cvik).
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 21004
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [CZ][dobrodružství][DCC] Zkáza divošských králů

Příspěvek od Markus »

Sylle Ru je černokněžník, tak bych se nedivil, kdyby to dokázal udělat po nocích nějak nenápadně. K truhličce se připlete stín, měsíc na chvíli pohasne, nikdo si ničeho nevšimne...
Uživatelský avatar
Ota
Příspěvky: 667
Registrován: 6. 6. 2007, 16:17
Bydliště: KrPole

Re: [CZ][dobrodružství][DCC] Zkáza divošských králů

Příspěvek od Ota »

Díky za návrh, ale kdyby postavy z nějakého důvodu držely na návsi stráž, neuměl bych magickou flignu Sylleho Ru dobře odehrát, takže na Attaloce před začátkem obětovávání strčil Jarl se Syllem Ru do menší krabičky 8 lístků se jmény postradatelných postav a doufali, že než se vypotřebují, na něco přijdou. Bylo již taženo 5 jmen, zbývají 3. Pokud jména dojdou, uchýlí se Jarl k riskantnímu triku. Při losování zaboří ruku hluboko do truhly a při "míchání" si vytáhne připravený lístek z rukávu (pro postavy test na Bystrost -2, že si toho všimnou). Bude-li přichycen, bude tvrdit, že se mu lístek do rukávu dostal při vsunutí a bude požadovat omluvu. Může dojít i na čestný souboj 1v1.

Jsem si vědom, že ztrácím efekt, kdy Jarl na lístek napíše jméno hráčské postavy, ale ten i tak může nastat (po prvních třech losech).

Navíc jsem do Hirotu doplnil rezignovaného kupce, který má základní věci (pochodně, oleje, zásoby), aby se postavy mohly zásobit před výpravou do Volokarnových katakomb pro kopí. Zároveň je kupec požádá o doprovod do Thurry (i s vozem, zbožím a svým starým otcem).

Každopádně mám teď Hirot nastudovaný a těším se na jeho odehrání. Minule postavy stihly odmítnout ženitbu s Ymae, takže katakomby je zřejmě neminou. Což mi připomíná, abych do hospody nachystal nějaké potenciální družiníky.
Naposledy upravil(a) Ota dne 6. 9. 2022, 01:13, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
smrq
Příspěvky: 2592
Registrován: 6. 2. 2006, 10:16
Bydliště: Vsetín

Re: [CZ][dobrodružství][DCC] Zkáza divošských králů

Příspěvek od smrq »

Mně se, Oto, tvůj nápad s lístkem v rukávu líbí. Jednoduché, ale účinné. Místo složitých kouzel a plížení po nocích mu stačí být krapet obratný.
Radim "Smrk" Trčálek
Dnes aktivně hrající Zapovězené země. Hotové a rozpracované dobrodružství:
Vražedné světlo Strach nad Kelpenem Kdo seje vítr
Překlady:
VtM 5V startovací sada, Vetřelec startovací sada, Rozbité příběhy-rychlý start
Uživatelský avatar
Elenistar
Příspěvky: 50
Registrován: 14. 6. 2022, 16:43

Re: [CZ][dobrodružství][DCC] Zkáza divošských králů

Příspěvek od Elenistar »

Ahoj, tohle dobrodružství zahrála skupinka, se kterou hraju ZZ, těsně před tím, než jsem se k nim přidal. Tudíž ho hrát určitě s nimi nebudu, ale chtěl bych ho v jiné skupině odvést jako vypravěč. Určitě ho někdo překlápěl do ZZ, mohl požádat o odkaz, pokud by to nevadilo. Četl jsem si Markusovo všechno možné a zaujalo mě to. Díky moc
Uživatelský avatar
Log 1=0
Příspěvky: 2694
Registrován: 20. 7. 2017, 14:06

Re: [CZ][dobrodružství][DCC] Zkáza divošských králů

Příspěvek od Log 1=0 »

Viz odkaz v postu
viewtopic.php?p=607263#p607263
ale budeš si to muset vyříznout z toho megasouboru.
Za tento příspěvek děkují uživateli Log 1=0:
Elenistar
You are lords. We are slaves. But slaves of our lords are mightier than lords of your slaves.
***
Chcete nové lidi v RPG? Zabraňte jim potkat Jersona. Nováčci, kteří potkají Jersona, mají vždy mnoho problémů začít hrát. Ti co ho nepotkají, takové problémy nemají.
Odpovědět

Zpět na „Old School Renesance (OSR)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů