Zatížení, naložení, inventář
- MarkyParky
- Příspěvky: 16381
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: Zatížení, naložení, inventář – k čemu je to dobré?
York: To je trochu falešné dilema ale.
Pokud to je pro hráče opruz, tak to nutně neznamená, že to není dobrý nápad.
Může to taky znamenat, že je v tom nějaká chyba, kterou je třeba opravit - nebo že třeba chybí hráčům návod, jak s tím zacházet, aby to opruz nebyl. Například ten vzorový deník.
Jerson: Myslel jsem to tak, že nutnost používat kartičky nesmí být nepřekročitelná bariéra. Musí to být hratelné i pro lidi, co nemají nic než papír, tužku a kostky.
Že to s kartičkami třeba půjde o řád líp, to je jiná.
Pokud to je pro hráče opruz, tak to nutně neznamená, že to není dobrý nápad.
Může to taky znamenat, že je v tom nějaká chyba, kterou je třeba opravit - nebo že třeba chybí hráčům návod, jak s tím zacházet, aby to opruz nebyl. Například ten vzorový deník.
Jerson: Myslel jsem to tak, že nutnost používat kartičky nesmí být nepřekročitelná bariéra. Musí to být hratelné i pro lidi, co nemají nic než papír, tužku a kostky.
Že to s kartičkami třeba půjde o řád líp, to je jiná.
Re: Zatížení, naložení, inventář – k čemu je to dobré?
Správa zdrojů může být imho dost zábavnou součástí hry, zároveň tam ale vidím tu potřebu nějak jednoduše definovat, jaké všechny nástroje a zdroje sebou postava může nosit, aby to ještě bylo uvěřitelné a zároveň se nemuselo vést nějaké pekelné účetnictví typu počítání "mincí" (jako váhové jednotky). Nadto ještě vnímám přínos kartičkového inventáře, který může do hry přidat i vizuální stránku - zejména když je to DYI.York píše: ↑19. 8. 2019, 15:36To bych úplně neřekl. Určitě se to hodí spíš do dungeoncrawlu než třeba do superhrdinské fantasy, ale potřeba to určitě není a validita je imho dána výhradně zábavností. Pokud je to pro hráče zábavná minihra, tak určitě smysl má. Když je to pro ně jen opruz, tak to není dobrý nápad.Sarsaparillos píše: ↑19. 8. 2019, 15:21Rozumím tomu, že pro oldschool/dungeon crawl/ apod., o kterých je myslím tahle diskuze, je to validní a potřebný přístup.
Re: Zatížení, naložení, inventář – k čemu je to dobré?
Na to celkem stačí nahlas přeříkat, co všechno s sebou neseš. U pátého meče zaručeně budou mít všichni u stolu přinejmenším zvednuté obočí a jak zmíníš žebřík, budou se válet pod stolem
Když jde o uvěřitelnost, hráči jsou vždycky lepšími arbitry než jakákoliv pravidla.
Re: Zatížení, naložení, inventář – k čemu je to dobré?
Já si myslím, že je to hodně o povaze a nastavení hry - už i tady v diskuzi se dost rozcházíme, Markus deklaroval třeba dvojnásobné množství předmětů, které postava u sebe může mít - zatímco pro něj, je to ok a vnímá dobrodruha jako postavu, která má sebou spousty užitečných předmětů, já jsem to chtěl nastavit více spartánsky, aby postavy byly hodně pohyblivé, měly s sebou jen to nejnutnější a nevytahovaly mi na každý problém KPZku. Líbí se mi nastavení, kdy schází zdroje a hráči musí více špekulovat, co použít.York píše: ↑19. 8. 2019, 15:54Na to celkem stačí nahlas přeříkat, co všechno s sebou neseš. U pátého meče zaručeně budou mít všichni u stolu přinejmenším zvednuté obočí a jak zmíníš žebřík, budou se válet pod stolem
Když jde o uvěřitelnost, hráči jsou vždycky lepšími arbitry než jakákoliv pravidla.
Druhý rozměr je hraní s dětmi - ty by problém s pěti meči a žebříkem neměly
Re: Zatížení, naložení, inventář – k čemu je to dobré?
Však právě to tím chci říct. Pro každého hráče je uvěřitelného něco jiného, takže to těžko postihneš pravidly.skaven píše: ↑19. 8. 2019, 16:35Já si myslím, že je to hodně o povaze a nastavení hry - už i tady v diskuzi se dost rozcházíme, Markus deklaroval třeba dvojnásobné množství předmětů, které postava u sebe může mít - zatímco pro něj, je to ok a vnímá dobrodruha jako postavu, která má sebou spousty užitečných předmětů, já jsem to chtěl nastavit více spartánsky, aby postavy byly hodně pohyblivé, měly s sebou jen to nejnutnější a nevytahovaly mi na každý problém KPZku.
Druhý rozměr je hraní s dětmi - ty by problém s pěti meči a žebříkem neměly
V tomhle případně ale naopak pravidla smysl mají a těžko to zařídíš bez nich.
edit: Chci tím říct, že pokud vymýšlíš podobná pravidla kvůli tomu, "aby to bylo uvěřitelné", tak si s tím nejspíš dáš spoustu práce a stejně to nebude tenhle cíl moc dobře plnit. Dělat je kvůli tomu, abys do hry dostal zábavnou minihru se zdroji, naproti tomu smysl určitě má.
- MarkyParky
- Příspěvky: 16381
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: Zatížení, naložení, inventář – k čemu je to dobré?
+1York píše: Chci tím říct, že pokud vymýšlíš podobná pravidla kvůli tomu, "aby to bylo uvěřitelné", tak si s tím nejspíš dáš spoustu práce a stejně to nebude tenhle cíl moc dobře plnit. Dělat je kvůli tomu, abys do hry dostal zábavnou minihru se zdroji, naproti tomu smysl určitě má.
Na druhou stranu, já třeba ten svůj systém měl původně jednodušší a gamističtější ... ale testeři mě dokopali k tomu, nějakou míru simulacionistických askpektů přidat, protože WTF, která čistě miniherní varianta generovala, jim přišla příliš velká.
Re: Zatížení, naložení, inventář – k čemu je to dobré?
Myslel jsem to tak, že inventář je součást hry a nesmí se stát to, že pravidla pro inventář generují nesmyslné možnosti - jako že někdo nese batoh plný věcí a k tomu pět halaparten a harfu. Nicméně já se potýkám možná s opačným problémem, tedy s tím, že by hráči mohli remcat ve stylu "tohle bych ale přece unesl" zatímco pravidla řikají, že ne. To je důvod, proč dělím vybavení na velké (aby postavy netahaly mocvelkých věcí), malé (abych je neomezil na nesmyslně malé množství třeba dýk) a drobné (aby si nemuseli počítat do inventáře každý prstýnek či minci...).York píše: ↑19. 8. 2019, 16:40 edit: Chci tím říct, že pokud vymýšlíš podobná pravidla kvůli tomu, "aby to bylo uvěřitelné", tak si s tím nejspíš dáš spoustu práce a stejně to nebude tenhle cíl moc dobře plnit. Dělat je kvůli tomu, abys do hry dostal zábavnou minihru se zdroji, naproti tomu smysl určitě má.
Nicméně myslím, že se chápeme - jde mi jen o to to pěkně odladit, aby se v naložení neobjevovaly extrémy a zároveň aby to bylo co možná nejjednodušší.
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22593
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zatížení, naložení, inventář – k čemu je to dobré?
A teď vážně - nějakého hráče tyhle "minihry" skutečně baví? Opravdu to pro ně není jen realistické či gamistické omezení, nebo přímo vopruz?
hraju: Ω Projekt Omega
Re: Zatížení, naložení, inventář – k čemu je to dobré?
No ja hlavne nevim, co je v tomto kontextu mysleno minihrou. Pro me osobne je zabavne premyslet nad kombinaci predmetu, ktere mi budou ve hre pomahat (je to jako delat si predpripraveny balicek treba v Magicu) a pak je ve hre efektivne pouzivat. Druhy zabavny aspekt je moznost namalovat si na karticku, jak ta vec vypada.
- MarkyParky
- Příspěvky: 16381
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: Zatížení, naložení, inventář – k čemu je to dobré?
Mě to baví!Jerson píše:A teď vážně - nějakého hráče tyhle "minihry" skutečně baví? Opravdu to pro ně není jen realistické či gamistické omezení, nebo přímo vopruz?
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22593
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zatížení, naložení, inventář – k čemu je to dobré?
A co konkrétně tě na tom baví? Ať už ve chvíli, kdy jdeš na výpravu, nebo ve chvíli, kdy najdeš loot a přemýšlíš, jak ho probrat.
Mí hráči třeba přemýšlí nad tím, zda nebudou s nožem, pistolí a plynovou maskou působit podezřele při případné policejní prohlídce. Jak provézt pušku v autě přes hranice. Jestli si vzít elegantní revolver, když do něj mají jen šest nábojů, nebo pistoli se dvěma zásobníky na sedm nábojů, která je ale ošklivá. Zda mají cigarety, a jak si po vydatném dešti zapálí. Jaká zbraň se dá schovat pod kabát, jaká pod šaty a jak moc bude kabát nápadný v červenci. Jak si vzít lano s kotvičkou a jak ho použít, když jsem se s nimi vsadil, že pro něj nenajdou uplatnění, protože jsem ho za 26 let hraní RPG nikdy neviděl použité. A tak. Nějaké sloty pro předměty a řešení jejich počtu, případně rozdělení do slotů nebo navěšení na postavu, v tom nedokážu žádný zábavný prvek nalézt.
Mí hráči třeba přemýšlí nad tím, zda nebudou s nožem, pistolí a plynovou maskou působit podezřele při případné policejní prohlídce. Jak provézt pušku v autě přes hranice. Jestli si vzít elegantní revolver, když do něj mají jen šest nábojů, nebo pistoli se dvěma zásobníky na sedm nábojů, která je ale ošklivá. Zda mají cigarety, a jak si po vydatném dešti zapálí. Jaká zbraň se dá schovat pod kabát, jaká pod šaty a jak moc bude kabát nápadný v červenci. Jak si vzít lano s kotvičkou a jak ho použít, když jsem se s nimi vsadil, že pro něj nenajdou uplatnění, protože jsem ho za 26 let hraní RPG nikdy neviděl použité. A tak. Nějaké sloty pro předměty a řešení jejich počtu, případně rozdělení do slotů nebo navěšení na postavu, v tom nedokážu žádný zábavný prvek nalézt.
hraju: Ω Projekt Omega
Re: Zatížení, naložení, inventář – k čemu je to dobré?
My mluvíme o kvantitě, ty o kvalitě. Všechno, co jsi vypsal, se dá uplatnit i ve hře s naším přístupem k inventáři.Jerson píše: ↑19. 8. 2019, 19:43 A co konkrétně tě na tom baví? Ať už ve chvíli, kdy jdeš na výpravu, nebo ve chvíli, kdy najdeš loot a přemýšlíš, jak ho probrat.
Mí hráči třeba přemýšlí nad tím, zda nebudou s nožem, pistolí a plynovou maskou působit podezřele při případné policejní prohlídce. Jak provézt pušku v autě přes hranice. Jestli si vzít elegantní revolver, když do něj mají jen šest nábojů, nebo pistoli se dvěma zásobníky na sedm nábojů, která je ale ošklivá. Zda mají cigarety, a jak si po vydatném dešti zapálí. Jaká zbraň se dá schovat pod kabát, jaká pod šaty a jak moc bude kabát nápadný v červenci. Jak si vzít lano s kotvičkou a jak ho použít, když jsem se s nimi vsadil, že pro něj nenajdou uplatnění, protože jsem ho za 26 let hraní RPG nikdy neviděl použité. A tak. Nějaké sloty pro předměty a řešení jejich počtu, případně rozdělení do slotů nebo navěšení na postavu, v tom nedokážu žádný zábavný prvek nalézt.
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22593
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zatížení, naložení, inventář – k čemu je to dobré?
To si právě nemyslím. Když Marky zadefinuje, že jedna dávka jídla zabírá stejně místa jako nůž, a že drobné předměty jsou ještě "menší", tak jak budeš najednou řešit pokus o pronesení šípu, které je relativně lehký, ale dlouhý, a do rukávu se jen tak nevejde? A holka v družině, která střílí ti řekne, že toulec šípů překáží podobně jako meč.
Prostě hráči si zvyknou přemýšlet o vybavení dost odlišným způsobem.
Prostě hráči si zvyknou přemýšlet o vybavení dost odlišným způsobem.
hraju: Ω Projekt Omega
Re: Zatížení, naložení, inventář – k čemu je to dobré?
To naše slotové zjednodušení zohleňuje jak velikost, tak hmotnost. Nemyslím si, že by to tlačilo hráče přemýšlet tím směrem, že něco váží stejně jako něco jiného. Řešíme pouze množstevní limit a limit řešíš ve chvíli, kdy jej dosáhneš, takže vpodstatě jde jen o to, že v určitou chvíli zjistíš, že víc už toho nepobereš a tak se něčeho prostě zbavíš nebo si něco nevezmeš... Pro někoho to může vypadat jako opruz, ale my díky tomu máme postavy, které se od sebe liší - tzn. každý netahá luk, kuši, vrhací nože, meče, lucerny, lana atd. (což by samozřejmě každý hráč tak trochu chtěl) ale musí se spolu domluvit, co kdo ponese a co bude používat...Jerson píše: ↑19. 8. 2019, 21:24 To si právě nemyslím. Když Marky zadefinuje, že jedna dávka jídla zabírá stejně místa jako nůž, a že drobné předměty jsou ještě "menší", tak jak budeš najednou řešit pokus o pronesení šípu, které je relativně lehký, ale dlouhý, a do rukávu se jen tak nevejde? A holka v družině, která střílí ti řekne, že toulec šípů překáží podobně jako meč.
Prostě hráči si zvyknou přemýšlet o vybavení dost odlišným způsobem.
Jinak v mé hře pronesení šípu není problém, je to věc, která se vymyká, takže bych asi uplatnil "rulings not rules" a pro potřeby pronesení bych jej považoval za drobnost s tím, že hráč musí šikovně vymyslet, jak ho pronese.
- Sarsaparillos
- Příspěvky: 1166
- Registrován: 27. 8. 2011, 10:15
Re: Zatížení, naložení, inventář – k čemu je to dobré?
Tohle je vlastně další věc, která mne specificky u Světa Dračáku prudí: designový záměr je stejný - ať každá postava tahá něco jiného, mají omezenou nosnost a jsou specializované. Ale zároveň hra předpokládá, že se postavy budou dělit a pohybovat se nejlépe ve dvojicích. Tyto dva záměry jsou ve sporu, jako hráči si to odsouhlasíme a hrajeme postavy, kterým chybí logické vybavení a nepřipadá jim to divné.skaven píše: ↑19. 8. 2019, 21:39 Pro někoho to může vypadat jako opruz, ale my díky tomu máme postavy, které se od sebe liší - tzn. každý netahá luk, kuši, vrhací nože, meče, lucerny, lana atd. (což by samozřejmě každý hráč tak trochu chtěl) ale musí se spolu domluvit, co kdo ponese a co bude používat...
Do tohoto rozporu by podle mne pravidla hráče tlačit neměla.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 12 hostů