Dračák podle staré školy
Moderátor: York
Dračák podle staré školy
Pravidla (pdf).
Souhrn pravidel (pdf).
Bestiář (pdf).
Discord
Webové stránky
Přednáška na Gameconu 2022: Jak vzniká Dračák.
Souhrn pravidel (pdf).
Bestiář (pdf).
Discord
Webové stránky
Přednáška na Gameconu 2022: Jak vzniká Dračák.
Re: Dračák podle staré školy
Přesně tak.Iwas Passingby píše: ↑17. 6. 2022, 16:58stejně nejspíš počítáš s tím, že to pak budeš muset projít, pročistit a odstranit duplicity...
Re: Dračák podle staré školy
Dal jsem to na web, zatím jen jako očíslovanej seznam.
Přemýšlím, co by mělo náhodný generování umět.
• Zvolit si počet položek, který to má vylosovat?
• Losovat jen z těch, který ještě vylosovaný nebyly (dokud nedojdou)?
Přemýšlím, co by mělo náhodný generování umět.
• Zvolit si počet položek, který to má vylosovat?
• Losovat jen z těch, který ještě vylosovaný nebyly (dokud nedojdou)?
Re: Dračák podle staré školy
Zprovoznil jsem náhodný generování: https://dracak.surge.sh/generatory
Přijde vám to použitelný?
Known issues: Na stránce s generováním předmětů nefunguje reload a ze stejnýho důvodu nefunguje adresa https://dracak.surge.sh/generatory/osobni-predmety. Hosting si zase nerozumí se svelte-routify. Zatím nevím, jak to vyřešit.
edit: Teda vim, můžu ty stránky vytvořit staticky. Z toho bych ale neměl radost, dost jsem se pral s tím, aby se to všechno generovalo z jednoho datovýho souboru.
Přijde vám to použitelný?
Known issues: Na stránce s generováním předmětů nefunguje reload a ze stejnýho důvodu nefunguje adresa https://dracak.surge.sh/generatory/osobni-predmety. Hosting si zase nerozumí se svelte-routify. Zatím nevím, jak to vyřešit.
edit: Teda vim, můžu ty stránky vytvořit staticky. Z toho bych ale neměl radost, dost jsem se pral s tím, aby se to všechno generovalo z jednoho datovýho souboru.
Re: Dračák podle staré školy
Aha, navedl jsi mne na myšlenku - ty opaky tam nedávej, ale dej možnost hráči si zvolit jestli chce tu vlastnost nebo její opak, tedy:
• milovník alkoholu nebo nenávidí alkohol
• ztratil víru nebo se utvrdil ve víře
• právě nalezl svoji víru nebo není schopen svoji víru nalézt
Re: Dračák podle staré školy
To je zajímavej nápad, akorát pak bude text dost dlouhej. Což v pravidlech asi nevadí, ale na kartičkách jo:Vitus píše: ↑20. 6. 2022, 09:27 Aha, navedl jsi mne na myšlenku - ty opaky tam nedávej, ale dej možnost hráči si zvolit jestli chce tu vlastnost nebo její opak, tedy:
• milovník alkoholu nebo nenávidí alkohol
• ztratil víru nebo se utvrdil ve víře
• právě nalezl svoji víru nebo není schopen svoji víru nalézt
Plus to neřeší rysy typu "nesnáší pavouky", kde můžeš nesnášet kde co a fakt nejde to všechno vypsat.
Pořád mi tudíž přijde jako nejlepší řešení dát tam jen jednu variantu a do pravidel napsat, že si hráč může vzít opak nebo jinou variantu.
A nebo to nějak fikaně formulovat, podobně jako mám třeba "nezvyklá barva očí".
Re: Dračák podle staré školy
Já myslel, že uděláš obecené pravidlo, že si hráč může zvolit vlastnost, co mu vyšla nebo opak té vlastnosti.
Řeší, opakem arachnofoba je arachnofil, alias "miluje pavouky" .
Přesně tak jsem to myslel, viz výše .
Počke, já to myslel u charakterových vlastnostní (tedy těch hráč může hrát), nikoliv u popisu fyzcikých zvláštností - přišlo mi, že ty kartičky máš rozdělené na tyhle dvě skupiny.
Re: Dračák podle staré školy
Aha, tak to pak jo
U vzhledovejch to může nastat taky, můžeš si vytáhnout například "malý" a "vysoký".
Ty "oči nezvyklé barvy" dávám jako příklad formulace, která nespecifikuje variantu a přímo tě nutí si barvu určit. Podobně by asi šlo říct "netypická výška" nebo třeba "něco nesnáší" (místo "nesnáší pavouky").
Re: Dračák podle staré školy
Nebo tak.
U rysů pro hráče je ale na místě opatrnost, aby to pak nebylo otravný na hraní. Když "nesnášíš pavouky", tak sice budeš mrmlat, ale do boje s obřím křižákem se asi nakonec zapojíš. Když budeš mít z pavouků fóbii, může to vést k netýmovýmu chování.
Re: Dračák podle staré školy
Přidal jsem na web generátory pro vzhled a chování. Seznamy jsou z pravidel z kapitoly Tvorba postavy.
Včera na hře jsme si říkali, že by se možná hodilo udělat rozšířený seznamy pro vzhledový a charakterový rysy NPCček - na rozdíl od těch pro postavy tam můžou bejt i negativní a otravný rysy. Nemám teď na to sílu, ale pokud by se vám někomu chtělo sepsat seznamy, rád je přidám na web.
Včera na hře jsme si říkali, že by se možná hodilo udělat rozšířený seznamy pro vzhledový a charakterový rysy NPCček - na rozdíl od těch pro postavy tam můžou bejt i negativní a otravný rysy. Nemám teď na to sílu, ale pokud by se vám někomu chtělo sepsat seznamy, rád je přidám na web.
Re: Dračák podle staré školy
Potřebuju poradit.
Hrál jsem obří orly tak, že ráčkujou. Přišlo mi to fajn, zněj pak hodně výrazně a zapamatovatelně. Count mě ale upozornil, že ráčkujou papoušci, takže mu to kazí dojem vznešenýho ptáka.
Napadá vás někoho jinej charakteristickej rys řeči, kterej by se hodil pro obří orly?
- zatím mě napadlo vyslovovat "r" hodně zněle a trošku drnčivě, jako "rr" (orrel).
Hrál jsem obří orly tak, že ráčkujou. Přišlo mi to fajn, zněj pak hodně výrazně a zapamatovatelně. Count mě ale upozornil, že ráčkujou papoušci, takže mu to kazí dojem vznešenýho ptáka.
Napadá vás někoho jinej charakteristickej rys řeči, kterej by se hodil pro obří orly?
- zatím mě napadlo vyslovovat "r" hodně zněle a trošku drnčivě, jako "rr" (orrel).
Re: Dračák podle staré školy
Rackuju aj straky/vrany/havrany/krkavce... Podla mna to toho orla nejak extra nedehonestuje.
DrD (II), Pribehy Imperia
Re: Dračák podle staré školy
No... ony teda ani vrány, ani havrani v reálu převážně neráčkují, když napodobují člověka, spíš mají důraznější R (ale taky ne nutně). Ráčkují možná zejména v pohádkách, a to asi hlavně proto, že krákají, tak autorům připadá ráčkování jako vhodné. Ale orli nekrákorají, spíš tak vřískají, takže ani ráčkování nebo nějaké zvýrazňování R podle mě není moc věrné. A pískot nevím jestli "vznešeně" převedeš do řeči.
Je vůbec nutný, aby jsi tam nějaký "charakteristický rys" tohohle typu dával? Popravdě mi to připadá takové laciné a trochu zbytečné. Když už bych se prostě snažil mluvit normálně spisovně a vznešeně. Například v LotR: War in the North orli mluvili normální spisovnou angličtinou, s jen takovým povzneseným důrazem, a nijak mi nikdy nepřišlo, že by tomu něco chybělo.
Je vůbec nutný, aby jsi tam nějaký "charakteristický rys" tohohle typu dával? Popravdě mi to připadá takové laciné a trochu zbytečné. Když už bych se prostě snažil mluvit normálně spisovně a vznešeně. Například v LotR: War in the North orli mluvili normální spisovnou angličtinou, s jen takovým povzneseným důrazem, a nijak mi nikdy nepřišlo, že by tomu něco chybělo.
"Nadšený kontrarián."
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Re: Dračák podle staré školy
Vzhledem k tomu, že jsou to obří inteligentní orli, měli by hovořit klidně a s obrovským nadhledem (celý život se na humanoidní pinožení dívají pěkně shora). Samozřejmě taky záleží na tom, kolika let se tví orli dožívají.
Určitě by mohli používat svoje jednotky, přirovnání a přísloví:
- "do Kvítečkova je to půl dne letu"
- "lepší zajíc v drápech, nežli kamzík na stěně"
- "nechovej se jako kondor!"
Určitě by mohli používat svoje jednotky, přirovnání a přísloví:
- "do Kvítečkova je to půl dne letu"
- "lepší zajíc v drápech, nežli kamzík na stěně"
- "nechovej se jako kondor!"
- Za tento příspěvek děkují uživateli Ota:
- MarkyParky
Okolí Kamence / Labyrint Chodce v tmách / Setkání v Zapovězených Zemích I / Setkání v Zapovězených Zemích II / Poslední uctívač / Noc krve (adaptace původního Night of blood pro ZZ)
Zpětná vazba mi pomůže se zlepšit. Díky.
Zpětná vazba mi pomůže se zlepšit. Díky.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů