Dračák podle staré školy

Dakara: diskuse ke hře v duchu Shadowrunu bez technologie ve středověce laděném fantasy prostředí

Moderátor: York

Odpovědět
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17447
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Dračák podle staré školy

Příspěvek od York »

Pravidla (pdf).
Souhrn pravidel (pdf).
Bestiář (pdf).
Discord
Webové stránky

Přednáška na Gameconu 2022: Jak vzniká Dračák.
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17447
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Dračák podle staré školy

Příspěvek od York »

Iwas Passingby píše: 17. 6. 2022, 16:58stejně nejspíš počítáš s tím, že to pak budeš muset projít, pročistit a odstranit duplicity...
Přesně tak.
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17447
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Dračák podle staré školy

Příspěvek od York »

Dal jsem to na web, zatím jen jako očíslovanej seznam.

Přemýšlím, co by mělo náhodný generování umět.

• Zvolit si počet položek, který to má vylosovat?
• Losovat jen z těch, který ještě vylosovaný nebyly (dokud nedojdou)?
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17447
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Dračák podle staré školy

Příspěvek od York »

Zprovoznil jsem náhodný generování: https://dracak.surge.sh/generatory

Přijde vám to použitelný?



Known issues: Na stránce s generováním předmětů nefunguje reload a ze stejnýho důvodu nefunguje adresa https://dracak.surge.sh/generatory/osobni-predmety. Hosting si zase nerozumí se svelte-routify. Zatím nevím, jak to vyřešit.

edit: Teda vim, můžu ty stránky vytvořit staticky. Z toho bych ale neměl radost, dost jsem se pral s tím, aby se to všechno generovalo z jednoho datovýho souboru.
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17447
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Dračák podle staré školy

Příspěvek od York »

Brouk nalezen a opraven. Už by měl točit klikou na správnou stranu.
Uživatelský avatar
Vitus
Příspěvky: 2664
Registrován: 21. 7. 2006, 09:03
Bydliště: Kladno

Re: Dračák podle staré školy

Příspěvek od Vitus »

York píše: 17. 6. 2022, 16:51
Vitus píše: 16. 5. 2022, 18:10 Ještě mne napadlo, že u některých jsi udělal opaky (držgrešle vs štědrý), ale já bych se nebál udělat víc opaků:
• milovník alkoholu => nenávidí alkohol (koho mi to připomíná ? :))
• ztratil víru => nikdy nenalezl víru (a proto ji třeba stále hledá)
Tohle má jeden potenciální problém - může se ti stát, že si vylosuješ rys a jeho opak. Možná by dávalo větší smysl naopak opaky důsledně vyházet (to si hráč zvládne domyslet sám).
Aha, navedl jsi mne na myšlenku - ty opaky tam nedávej, ale dej možnost hráči si zvolit jestli chce tu vlastnost nebo její opak, tedy:
• milovník alkoholu nebo nenávidí alkohol
• ztratil víru nebo se utvrdil ve víře
• právě nalezl svoji víru nebo není schopen svoji víru nalézt
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17447
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Dračák podle staré školy

Příspěvek od York »

Vitus píše: 20. 6. 2022, 09:27 Aha, navedl jsi mne na myšlenku - ty opaky tam nedávej, ale dej možnost hráči si zvolit jestli chce tu vlastnost nebo její opak, tedy:
• milovník alkoholu nebo nenávidí alkohol
• ztratil víru nebo se utvrdil ve víře
• právě nalezl svoji víru nebo není schopen svoji víru nalézt
To je zajímavej nápad, akorát pak bude text dost dlouhej. Což v pravidlech asi nevadí, ale na kartičkách jo:

Obrázek

Plus to neřeší rysy typu "nesnáší pavouky", kde můžeš nesnášet kde co a fakt nejde to všechno vypsat.

Pořád mi tudíž přijde jako nejlepší řešení dát tam jen jednu variantu a do pravidel napsat, že si hráč může vzít opak nebo jinou variantu.


A nebo to nějak fikaně formulovat, podobně jako mám třeba "nezvyklá barva očí".
Uživatelský avatar
Vitus
Příspěvky: 2664
Registrován: 21. 7. 2006, 09:03
Bydliště: Kladno

Re: Dračák podle staré školy

Příspěvek od Vitus »

York píše: 21. 6. 2022, 17:40 To je zajímavej nápad, akorát pak bude text dost dlouhej. Což v pravidlech asi nevadí, ale na kartičkách jo:
Já myslel, že uděláš obecené pravidlo, že si hráč může zvolit vlastnost, co mu vyšla nebo opak té vlastnosti.
York píše: 21. 6. 2022, 17:40 Plus to neřeší rysy typu "nesnáší pavouky", kde můžeš nesnášet kde co a fakt nejde to všechno vypsat.
Řeší, opakem arachnofoba je arachnofil, alias "miluje pavouky" :).
York píše: 21. 6. 2022, 17:40 Pořád mi tudíž přijde jako nejlepší řešení dát tam jen jednu variantu a do pravidel napsat, že si hráč může vzít opak nebo jinou variantu.
Přesně tak jsem to myslel, viz výše ;).
York píše: 21. 6. 2022, 17:40 A nebo to nějak fikaně formulovat, podobně jako mám třeba "nezvyklá barva očí".
Počke, já to myslel u charakterových vlastnostní (tedy těch hráč může hrát), nikoliv u popisu fyzcikých zvláštností - přišlo mi, že ty kartičky máš rozdělené na tyhle dvě skupiny. :think:
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17447
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Dračák podle staré školy

Příspěvek od York »

Vitus píše: 22. 6. 2022, 19:28 Já myslel, že uděláš obecené pravidlo, že si hráč může zvolit vlastnost, co mu vyšla nebo opak té vlastnosti.
Aha, tak to pak jo :)

Vitus píše: 22. 6. 2022, 19:28Počkej, já to myslel u charakterových vlastnostní (tedy těch hráč může hrát), nikoliv u popisu fyzcikých zvláštností - přišlo mi, že ty kartičky máš rozdělené na tyhle dvě skupiny. :think:
U vzhledovejch to může nastat taky, můžeš si vytáhnout například "malý" a "vysoký".

Ty "oči nezvyklé barvy" dávám jako příklad formulace, která nespecifikuje variantu a přímo tě nutí si barvu určit. Podobně by asi šlo říct "netypická výška" nebo třeba "něco nesnáší" (místo "nesnáší pavouky").
Uživatelský avatar
Wolfus
Příspěvky: 1094
Registrován: 14. 8. 2009, 11:45

Re: Dračák podle staré školy

Příspěvek od Wolfus »

York píše: 23. 6. 2022, 00:02 Třeba "něco nesnáší" (místo "nesnáší pavouky").
Mozes tam dat jednoducho Fobia a hrac si vyberie z ponuky povedzme piatich.
DrD (II), Pribehy Imperia
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17447
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Dračák podle staré školy

Příspěvek od York »

Wolfus píše: 23. 6. 2022, 00:09 Mozes tam dat jednoducho Fobia a hrac si vyberie z ponuky povedzme piatich.
Nebo tak.

U rysů pro hráče je ale na místě opatrnost, aby to pak nebylo otravný na hraní. Když "nesnášíš pavouky", tak sice budeš mrmlat, ale do boje s obřím křižákem se asi nakonec zapojíš. Když budeš mít z pavouků fóbii, může to vést k netýmovýmu chování.
Za tento příspěvek děkují uživateli York:
Wolfus
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17447
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Dračák podle staré školy

Příspěvek od York »

Přidal jsem na web generátory pro vzhled a chování. Seznamy jsou z pravidel z kapitoly Tvorba postavy.

Včera na hře jsme si říkali, že by se možná hodilo udělat rozšířený seznamy pro vzhledový a charakterový rysy NPCček - na rozdíl od těch pro postavy tam můžou bejt i negativní a otravný rysy. Nemám teď na to sílu, ale pokud by se vám někomu chtělo sepsat seznamy, rád je přidám na web.
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17447
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Dračák podle staré školy

Příspěvek od York »

Potřebuju poradit.

Hrál jsem obří orly tak, že ráčkujou. Přišlo mi to fajn, zněj pak hodně výrazně a zapamatovatelně. Count mě ale upozornil, že ráčkujou papoušci, takže mu to kazí dojem vznešenýho ptáka.

Napadá vás někoho jinej charakteristickej rys řeči, kterej by se hodil pro obří orly?

- zatím mě napadlo vyslovovat "r" hodně zněle a trošku drnčivě, jako "rr" (orrel).
Uživatelský avatar
Wolfus
Příspěvky: 1094
Registrován: 14. 8. 2009, 11:45

Re: Dračák podle staré školy

Příspěvek od Wolfus »

Rackuju aj straky/vrany/havrany/krkavce... Podla mna to toho orla nejak extra nedehonestuje.
DrD (II), Pribehy Imperia
Uživatelský avatar
Corny
Příspěvky: 1734
Registrován: 4. 10. 2021, 11:13

Re: Dračák podle staré školy

Příspěvek od Corny »

No... ony teda ani vrány, ani havrani v reálu převážně neráčkují, když napodobují člověka, spíš mají důraznější R (ale taky ne nutně). Ráčkují možná zejména v pohádkách, a to asi hlavně proto, že krákají, tak autorům připadá ráčkování jako vhodné. Ale orli nekrákorají, spíš tak vřískají, takže ani ráčkování nebo nějaké zvýrazňování R podle mě není moc věrné. A pískot nevím jestli "vznešeně" převedeš do řeči.

Je vůbec nutný, aby jsi tam nějaký "charakteristický rys" tohohle typu dával? Popravdě mi to připadá takové laciné a trochu zbytečné. Když už bych se prostě snažil mluvit normálně spisovně a vznešeně. Například v LotR: War in the North orli mluvili normální spisovnou angličtinou, s jen takovým povzneseným důrazem, a nijak mi nikdy nepřišlo, že by tomu něco chybělo.
"Nadšený kontrarián."

Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Uživatelský avatar
Ota
Příspěvky: 642
Registrován: 6. 6. 2007, 16:17
Bydliště: KrPole

Re: Dračák podle staré školy

Příspěvek od Ota »

Vzhledem k tomu, že jsou to obří inteligentní orli, měli by hovořit klidně a s obrovským nadhledem (celý život se na humanoidní pinožení dívají pěkně shora). Samozřejmě taky záleží na tom, kolika let se tví orli dožívají.
Určitě by mohli používat svoje jednotky, přirovnání a přísloví:
- "do Kvítečkova je to půl dne letu"
- "lepší zajíc v drápech, nežli kamzík na stěně"
- "nechovej se jako kondor!"
Za tento příspěvek děkují uživateli Ota:
MarkyParky
Odpovědět

Zpět na „Dakara“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti