Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Oficiální diskuze k nové generaci DrD, vydané v roce 2011.

Moderátoři: Bouchi, Pieta, Charles

Odpovědět
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16381
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od MarkyParky »

Ještě dvě poznámku:
1) Jestli jsem něco zaregistroval jako poměrně četné houserule, tak je to naopak upevnění významu přístupů, kdy hráči dělají houserule typu:

- použití rychle mi dává jistotu (ne jen větší šanci), že budu hrát před osatními a
- použití pomalu mi dává jistotu (ne jen větší šanci), že budu hrát pomalu

a to způsobem, že místo zvýhodněného/znevýhodněného hodu na inciativu prostě hází klasicky, ale odehrávají v pořadí:
- nejdřív všichni, co hrají rychle
- pak všichni bez přístupu
- a nakonec všichni co hrají pomalu

2) Riskovat hraní vlastní akce až na nízké iniciativě (tzn. nereagovat na akce soupeřů) může být velký boost do hry, protože mohu hrát pomáhací akce, na které nemůže nikdo reagovat (nikoho neohrožují). Ale dokud je to kompenzováno tím, že i soupeř si předtím může dělat co chce, pže já nemohu reagovat na něj (abych to mohl zahrát z akce), tak je to celkem vyvážené riziko.

Jakmile dovolíš blokovat soupeřovy akce z obrany, tak se nízká iniciativa stává hrozně silnou.
Uživatelský avatar
Fafrin
Příspěvky: 2384
Registrován: 4. 3. 2010, 22:15
Bydliště: Olomouc

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od Fafrin »

Ještě položím naplocho, že standard je na jednu postavu jedna akce za kolo.
Každá obrana je "navíc".
Pokud tedy o svou hlavní akci přijdu, protože se musím bránit, je to přesně tak, jak to má být ukazuje to cenu iniciativy.
Proto jsou taky cenné věci jako překvapení, přečíslení a nebo přístupy. Vnucený přístup pomalu vede k tomu, že si můžu s ostatními dělat co chci.
Schopnost být trvale rychlý má taky něco do sebe. Pokud jsem rychlý a umím být plošný, můžu sám zvládnout přesilu. Pokud se nemůžu ke svému tahu dostat, platí "každý šermíř nahovno, když nepřátel nerovno".

Možná by jsme do mistrů mohli přidat nějaké silnější přístupy k iniciativě.
DrD 1.x od roku 1996, od 1997 jako PJ. Bývalý ORG, občasný LARPař. DrDII since beginning.
trajda
Příspěvky: 1043
Registrován: 1. 6. 2015, 22:11

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od trajda »

MarkyParky píše: 12. 2. 2023, 11:52
Myslím, že se to tu už někdě řesilo, ale nemůžu to dohledat.

Přístupy, str 111:
Spoiler
Přístup však lze použít i zdarma, a to v důsledku magického zásahu (více viz účinky dlouhodobé magie, strana 189). Pokud hrdinu nějaký spojenec očaruje, aby mu otevřel určitý přístup (např. aby hrdina mohl jednat rychle), může ovlivněná postava tento přístup používat, kdykoliv bude chtít. Pokud jí naopak někdo jeden z přístupů kouzlem vnutí proti její vůli, musí jej nadále používat.
Dlouhodobá magie, str. 189:
Spoiler
Ta mohou kromě běžných následků způsobit i to, že cíl kouzla získá po dobu jeho trvání zběhlost nebo naopak postih. Namísto zběhlosti a postihů tato kouzla také mohou vnucovat cílové postavě přístup k získávání iniciativy. Všechny dlouhodobé magie dokážou vynutit přístup pomalu. Magie mysli, Magie zvířat a omamné látky pak dokážou vynutit i přístup rychle.
Strana 189 nezmiňuje nic o "otevřených" přístupech, pouze o vynucených. Existují "otevřené" přístupy nebo ne?
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16381
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od MarkyParky »

Existují.
Ta formulace není úplně jasná, ale myšlené je takhle:

- strana 111 vysvětluje, jaký efekt má použití dlouhodobé magie na přístupy a rozdíl mezi tím, někomu je poskytnout zdarma (otevřít) a někomu je vnutit.
- strana 189 říká, které přístupy (pomalu/rychle) se dají vnucovat/poskytovat kterou magií
trajda
Příspěvky: 1043
Registrován: 1. 6. 2015, 22:11

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od trajda »

MarkyParky píše: 12. 2. 2023, 16:40 Existují.
Ta formulace není úplně jasná, ale myšlené je takhle:

- strana 111 vysvětluje, jaký efekt má použití dlouhodobé magie na přístupy a rozdíl mezi tím, někomu je poskytnout zdarma (otevřít) a někomu je vnutit.
- strana 189 říká, které přístupy (pomalu/rychle) se dají vnucovat/poskytovat kterou magií
Takže všude, kde na straně 189 je "vnutit", tak si tam mám dosadit "vnutit/poskytnout"? To je dost neintuitivní. Ale zároveň je to tak, jak jsem předpokládal.

A nebo to znamená, že strana 111 sice popisuje, že dlouhodobá magie umí přístupy vnutit i poskytnout, ale magie v základní příručce podléhá straně 189 a tudíž umí pouze vnucovat?
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16381
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od MarkyParky »

Trajda píše:Takže všude, kde na straně 189 je "vnutit", tak si tam mám dosadit "vnutit/poskytnout"? To je dost neintuitivní. Ale zároveň je to tak, jak jsem předpokládal.
Tohle.
Za tento příspěvek děkují uživateli MarkyParky:
trajda
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22592
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od Jerson »

trajda píše: 12. 2. 2023, 11:42Když průvodce sepisuje souboj, ideální situace je mít jedno DPSko, které vyhraje iniciativu, zahlásí něco plošného a všem hráčům sebere akci z iniciativy, pak přijdou tanci, kteří uplatí hráče na obranách a poslední iniciativu má support, který začne přidávat svým spojencům výhody a hráči na to už nemohou reagovat
Az zase někdo bude říkat, že DrD2 je vyptávěcí hra a nikoliv gamistická, odcituju mu tohle. Včetně "sepisování souboje". Mám si pod tím představit, že tímto způsobem plánuješ souboj dopředu včetně potřebné iniciativy, která se nahazuje až v boji?
Uživatelský avatar
Fafrin
Příspěvky: 2384
Registrován: 4. 3. 2010, 22:15
Bydliště: Olomouc

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od Fafrin »

Představ si pod tím, že _pokud chceš mít taktické a gamistické souboje_ dopředu si chystáš protivníky tak, aby mohli plnit nějaké role a vzájemně se podporovat a podle toho jim třeba vybíráš ZS.
DrD 1.x od roku 1996, od 1997 jako PJ. Bývalý ORG, občasný LARPař. DrDII since beginning.
trajda
Příspěvky: 1043
Registrován: 1. 6. 2015, 22:11

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od trajda »

Jerson píše: 13. 2. 2023, 08:54Mám si pod tím představit, že tímto způsobem plánuješ souboj dopředu včetně potřebné iniciativy, která se nahazuje až v boji?
1) Ideální situace se ne vždy povede.
2) Všechno, co dělám, je ve jménu lepšího příběhu.

Myslím, že nikdo si neužíval souboje z Drd1.6, kde jsi vzal jeden útok, jednu obranu a rozdíl odečetl ze životů. Drd2 je interaktivní hřiště, kde máme pasti, jedy, magické obrazce, dlouhodobou magii, jizvy, náročnosti, výškový rozdíly, přečíslení,...
...a kdybych chtěl metagamovat, tak i práce s iniciativou, práce se Sudbou a práce s počtem manévrů za kolo.

Každý souboj může být originální a jedinečný. A čím originálnější souboj je, tím déle na něj lidi vzpomínají.
Za tento příspěvek děkují uživateli trajda:
Nogrim
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16381
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od MarkyParky »

Mám si pod tím představit, že tímto způsobem plánuješ souboj dopředu včetně potřebné iniciativy, která se nahazuje až v boji?
Spsi tomu rozuměj tak, že když jde hrát parta lidí, je fajn, když mají rozdílné role.

A DrDII tuhle rozdílnost mimo jiné podporuje tím, v průběhu kola se postupně snižuje množství reakcí, které tvá akce může vyvolat, takže různé role v družině se různě uplatní při různých iniciativách.
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22592
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od Jerson »

Tohle se ale týkalo chování NPC a protivníků postav, ne?
trajda
Příspěvky: 1043
Registrován: 1. 6. 2015, 22:11

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od trajda »

Jerson píše: 13. 2. 2023, 13:38 Tohle se ale týkalo chování NPC a protivníků postav, ne?
Odpověď se ovšem neliší.
luke31
Příspěvky: 33
Registrován: 13. 7. 2011, 09:43

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od luke31 »

Ad Stařec:
Tak, a teď vidím, že si jen stěžuju a vlastně se na nic neptám :) Otázka je asi taková: chápu to opravdu správně, nebo jsem to zkomolil? A pokud to chápu dobře, hrajete to takhle běžně, nebo je to něco jako "no. 1 homebrew", že to lze hrát před akcí? Nebo (pokud to moje skupina nepřijme jako domácí pravidlo) mám prostě smůlu?
U nás ve skupině manévr Obrana skutečně dodržujeme dle pravidel. Jak již popsal Marky, Fafrin, Trajda, je to zajímavý taktický prvek.
Aby se nám Obrana při hře lépe chápala, bereme ji víceméně jako reflex či podvědomou akci.
Tzn. jde o akci rychlou, jednoduchou a svým způsobem omezenou.
Např. Pokud bych vyšel z Tvého příkladu Střelce, Bojovníka a Kouzelníka, tak fikční rozdíl mezi reakcí ve vlastní akci a Obranou by u nás vypadal asi takto:
A) Bojovník má nižší inic než Střelec, ale stále ještě nejednal (má vlastní Akci):
Bojovník je ve střehu, obhlíží "bitevní pole" a rozhoduje se, co dál. Než má možnost jednat, spatří koutkem oka, jak Střelec opodál pozvedá luk jeho směrem. Bojovník se rozhodne pro protivýpad a se zařváním a pozvednutým štítem se vrhne proti střelci ve snaze probodnout ho dříve, než stačí zamířit a vypustit svůj šíp...
B) Bojovník už v tomto kole jednal, ale Střelec stále ještě nikoliv (bojovník má už jen Obranu):
Bojovník právě parakotoulem za sloup se úspěšně ukryl před čarodějovou ohnivou střelou. Vzduch kolem něj je stále ještě horký od kouzla a okraj jeho pláště doutná. V tu chvíli zaslechne zadrnčení tětivy. Léty bojů vybroušený reflex ho donutí bleskurychle přikrčit a pozvednout svůj štít před letícím šípem...

V případě B), tj. manévru Obrana, jsou u nás ve skupině připuštěny obvykle značně jednodušší akce a instinktivnější. V tomto konkrétním případě zkrátka protiútok je buď nemožný (v příkladu Bojovník o akci Střelce neví, dokud neletí šíp) nebo je třeba možný, ale jen s Náročností, pokud postava oplývá nějakou ZS, který by to ospravedlnila.
A protože u nás je Obrana "jen" reflex či instinkt, tak určitě není možné reagovat na prchajícího kouzelníka snahou ho dostihnout BTW: ve Tvém příkladu je to docela pěkná ukázka, jak si představuji "krycí palbu" pro prchajícího kouzelníka a taková taktika by vůbec nešla odehrát, když by šlo nejdříve zahrát Obranu a pak vlastní akci, jak navrhuješ, což by mi přišlo dost škoda.

Oproti tomu vlastní akce, byť hrané v reakci, mají široké možnosti v jednání a krom toho, že musejí bránit v úspěchu postavy, která má iniciativu, je dovoleno vše, co z pohledu fikce je možné.
trajda
Příspěvky: 1043
Registrován: 1. 6. 2015, 22:11

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od trajda »

luke31 píše: 14. 2. 2023, 18:09Aby se nám Obrana při hře lépe chápala, bereme ji víceméně jako reflex či podvědomou akci.
Líbí se mi to, ale nenazýval bych to "podle pravidel". Podle pravidel může manévrem obrana dělat prakticky cokoliv. Vaše verze je nerf původních pravidel, ale líbí se mi.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16381
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od MarkyParky »

Lepší asi říct: prakticky jakoukoliv protiakci, pže přeci jen to, že je to jen protiakce, nějaké limity představuje.

Ale jinak ano, omezovat obranu na defenzivní věci je nerf a houserule.
Odpovědět

Zpět na „Dračí doupě II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů