Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Oficiální diskuze k nové generaci DrD, vydané v roce 2011.

Moderátoři: Bouchi, Pieta, Charles

Odpovědět
luke31
Příspěvky: 33
Registrován: 13. 7. 2011, 09:43

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od luke31 »

Ale jinak ano, omezovat obranu na defenzivní věci je nerf a houserule.
Ono to sice dle toho mnou popsaného příkladu tak vypadá, že manévr Obrana je čistě defenzivní, ale nehrajeme to tak.
Může to být i protiútok. Jen v tom uvedeném příkladu jsem to schválně napsal tak, aby byl zřejmější rozdíl proti Vlastní akci.
Spíše jsem chtěl říci, že postavu reagující z Vlastní akce, má přeci jen větší přehled o situaci a tím pádem více možností. Při Obraně už je to "jen" reflex a popsaná fikce by tomu měla odpovídat.
Ale klidně při Obraně při boji dvou bojovníků tváří v tvář akceptuji i akci "naučeným pohybem vykryju ránu štítem a probodnu ho skrz na skrz", protože mi to u bojovníka dává smysl. Nebo "uskočím stranou a využiji setrvačnost protivníka proti němu a navýším mu tak Ohrožení" je také O.K.
Ale u Obrany se většinou snažíme vystříhat popisů, které by vyžadovali nějakou větší úvahu než jen instinkt/reflex. Např. popis Obrany "Popadnu soudek, co leží v regálu vedle mě a roztříštím mu ho o hlavu, dříve než stačí dokončit svůj výpad proti mě" bych buď prohlásil za nemožnou akci nebo bych ji dovolil s Náročností. Tam už je jasné, že postava/NPC by musela vést v patrnosti své okolí, vyhodnotit tuto akci jako efektivnější než jen "uskočím" či "praštím ho hranou štítu do brady" apod.

Obranu hrajeme zkrátka jako akci, která má omezenější repertoár možností, neboť přeci jen postavu/NPC už jednala a v Obraně už "jen" reaguje.
Díky této společné skupinové berličce s interpretací mechanika <-> fikce se nám omezily takové občas podivné momenty z počátku hraní DrD2, kdy se např. kejklíř dokázal díky opakovaným uskakováním a kotoulům v Obranách dostat přes celé bojiště, odkud pak snadno v příštím kole utekl (kdežto kdyby na něj nikdo neútočil a nemohl využít Obranu, tak daleko by určitě neprokličkoval). Vím, že to vlastně od nás byla začátečnická chyba, kde jsme skrze mechaniku ohýbali fikci, ale svádělo to k tomu. Po společné dohodě, že Obrana je spíše reflexivní záležitost, tyto počáteční WTF momenty ze hry prakticky vymizely a vznikají nám naopak zajímavější herní situace.
Uživatelský avatar
Wulfric
Příspěvky: 99
Registrován: 20. 2. 2018, 20:29
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od Wulfric »

Když alchymista vytvoří umělý život, má ten Oživený i nějakou Sudbu? Pravidla ji nezmiňují, tedy ani jak ji stanovit, ale předpokládám, že má a že se stanoví stejně, jako by ji PH stanovoval u jakékoliv jiné bytosti? Anebo ji fakt nemá a jede jen z Pouta?
DrD v1.6 od r. 2001 do 2006, krátce DrD+, HEMA a konečně DrDII od r. 2016 dosud, tvůrce Světa Velimaru.
Uživatelský avatar
Fafrin
Příspěvky: 2384
Registrován: 4. 3. 2010, 22:15
Bydliště: Olomouc

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od Fafrin »

Ano, viz popis Sudby u pomocníků, který se odvolává na určování Sudby v Bestiáři.
http://drd2srd.d20.cz/zakladni-prirucka ... html#popis
Za tento příspěvek děkují uživateli Fafrin:
Wulfric
DrD 1.x od roku 1996, od 1997 jako PJ. Bývalý ORG, občasný LARPař. DrDII since beginning.
Uživatelský avatar
BlackAdder
Příspěvky: 7
Registrován: 13. 4. 2020, 07:38

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od BlackAdder »

Zdravím, měl bych několik dotazů (předem se omlouvám za trochu delší výblitek, ale pár věcí je mi trochu nejasných):
1) Požehnání, postih i náročnost z jizvy se obvykle vztahují jen na nějakou skupinu dovedností, ale jak moc je to omezený? Pokud má někdo například zlomenej prst, s tím, že ho to omezí v boji zblízka proti lidem, bylo by moc extrémní to jako náročnost použít i pro boj zblízka s čímkoliv jiným? Co třeba i boj z dálky, odemykání zámků nebo třeba kouzlení gesty? Přijde mi, že fikčně mi zlomený prst omezuje až znemožňuje spoustu akcí. Ale zas nevím, jestli by to pravidlově nebylo trochu extrémní.
Co když někomu dám zběhlost očarováním meče jako hořícího, s tím, že má přesně v boji proti lidem, je mu to úplně k ničemu proti netvorům a nemrtvým?
2) Trochu mám nejasnost s pojetím dlouhodobý magie. Př. když jako druid změním rozbahněnou vodní plochu v led, aby ty co přes ní pudou měli zvýšený ohrožení, asi nepotřebuju dlouhodobou magii, aby mi tam v rámci boje vydržel, po efektu kouzla je to obyčejnej led reagující na prostředí (v horku roztaje, v zimě zůstane). Potřebuju ale dlouhodobou magii, pokud chci, aby každej kdo tam šlápne měl postih. Když mi někdo šlápne do prostoru s dlouhodobou magií (kterej nečeká a nevidí), na to jestli dostane postih si hází výzvu? Když to padne je v pohodě. Když to nepadne, ale vyčerpá se nedostane postih? Když se nevyčerpá dostane postih. Nebo dostane postih automaticky když tam stoupne a dokud tam stojí?
3) Zvažuju vytvoření kampaně v prostředí cca 30-tiletý války tzn. budou tam palný zbraně. Uvažoval jsem jak to pojmout mechanicky a napadlo mě brát to tak, že palná zbraň ignoruje jeden level zbroje (tzn. ignoruje lehkou a těžká snižuje náročnost o 1), nevýhoda je, že nejde použít tiše a třeba efekt toho, že když je mokro nejde použít vůbec. Dává to smysl?
4) Navazující dotaz, jak by se pracovalo s dobou nabíjení? To se nevztahuje jen na palný zbraně, ale i na kuše. Přijde mi, že fikčně v podstatě nejde použít rozsáhlý manévry s kuší, protože prostě nejde přebíjet tak rychle, aby se dalo v jednom kole vystřelit víckrát, často ani nedává smysl aby se dalo v jednom kole nabít a vystřelit. Tohle mi přijde že asi jediný férový řešení je ignorovat to a víc napnout hranice reality, ale jen přemejšlím, jestli mi třeba neuniklo nějaký elegantnější řešení.
5) Asi jsme ve skupně hráli trochu chybně s ohrožením. Často se nám stalo, že se vyšplhalo až na třeba 6-7, ale pak když aktér vstal tak si sice snížil ohrožení o jedna, ale v praxi se tím vyřešilo skoro všechno co mu fikčně dělalo problémy. Takže v takový situaci je lepší nepovolit tak výraznou akci a protivníkovi kterej leží v ohništi a trpaslík do něj kope prostě povolit jen se třeba odkulit od ohniště? Za npc jsem to moc nedělal, ale asi jsem byl trochu benevolentní k snižování ohrožení hráčů. Prostě ohrožení vnímat jako celek, spíš než ve vztahu k tomu o kolik se mění.
Je obecně dobrý dostat se do ohrožení přes 5 nebo je to spíš tak, že když někdo leži v ohništi tak to že do něj ještě někdo začne kopat je mu z hlediska ohrožení už jedno a musí se pracovat s jinýma akcema než zvýšením ohrožení?
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16381
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od MarkyParky »

1) Je věc, co za vaši skupinu fakt pravidla nevyřeší. Tohle hraje každý trochu jinak.

Za mě osobně nějaká rada je, být u toho přiměřeně heroičtí a nepřehánějte to s bookkeepingem.

- když tu jizvu udělujete, tak si udělejte nějaké rámcové vymezení, které zjizvenec pocítí. "Máš náročné běhat a skákat", "Máš náročné hledání, skrývání a orientaci za tmy", "Máš náročné zacházet s ohněm" a tohle poctivě hrajte
- když vás během hry trkne, že nějakou konkrétní věc by ta jizva měla ovlivňovat taky (třeba "Máš náročné běhat a skákat" zjevně ovlivní i možnost tančit, i když to nikdo explicitně neřekl), tak to zahrajte
- jinak to ale do moc velkých detailů neřešte, spíš než forenzní anatomii se věnujte hraní :)
BlackAdder píše:když jako druid změním rozbahněnou vodní plochu v led, aby ty co přes ní pudou měli zvýšený ohrožení, asi nepotřebuju dlouhodobou magii, aby mi tam v rámci boje vydržel, po efektu kouzla je to obyčejnej led reagující na prostředí (v horku roztaje, v zimě zůstane).
Ano.
BlackAdder píše:Potřebuju ale dlouhodobou magii, pokud chci, aby každej kdo tam šlápne měl postih.
Ano. Představuju si to tak, že ta magie se stará nejen o to, aby to byl led, ale i o to, aby byl řádně uklouzaný vždycky zrovna tam, kde ti lidé šlapou.
BlackAdder píše:Když mi někdo šlápne do prostoru s dlouhodobou magií ...(kterej nečeká a nevidí)., na to jestli dostane postih si hází výzvu?
Když se tam bude pohybovat, tak dostane postih. Tečka. Žádné výzvy netřeba, vlezl do místa, kde působí dlouhodobá magie, dobře mu tak.

Výzva dává smysl, kdyby se tomu postihu chtěl zkusit vyhnout (třeba se zastavit a pak si vybrat cestu jinudy).

Tady mám pár zpřesnění:
1) Je lepší říct "Čelí výzvě". To, jestli si proti té výzvě bude házet (a v konfliktu na to spálí akci/obranu) je jeho volba. Třeba ne, třeba je mu to šumák a klidně ten postih přijme, aby akci ušetřil na něco jiného.
2) Do závorky jsi napsal "kterej nečeká a nevidí" - není mi jasné, co tím myslíš.
- pokud na jinak normální vodě plave ledová kra, kolem které je nepřirozeně mrazivo a jejíž povrch se leskne jako zrcadlo působením dlouhodobé magie, tak možná nečeká, co se tam děje, ale určitě to přinejmenším vidí nebo tuší ... takže tam to nabídnutí čelit výzvě je ok řešení
- jestli to ale nevidí, protože mu někdo zavázal oči nebo tam vlezl, tak pak žádné výzvy netřeba, napálil bych mu ten postih rovnou, protože nemá jak z toho působení uniknout
BlackAdder píše: Když to padne je v pohodě. Když to nepadne, ale vyčerpá se nedostane postih? Když se nevyčerpá dostane postih.
Když reaguje způsobem, co ho dostane z oblasti působení nebo to kouzlo zlomí/zruší=> v pohodě.
Když se vyčerpá, tak asi záleží na podobě vyčerpání. Obecně pro dlouhodobou magii platí, že vyčerpání před postihem nechrání - tzn. vyčerpat se a zůstat tam mu nepomůže. Vyčerpat se tím, že hodí kačera do vody vedle, kde už ta magie nepůsobí, to mu samozřejmě pomůže.
BlackAdder píše: Nebo dostane postih automaticky když tam stoupne a dokud tam stojí?
Když tam stojí a nic s tím nedělá, dostane ho automaticky. Jo.
BlackAdder píše: Uvažoval jsem jak to pojmout mechanicky a napadlo mě brát to tak, že palná zbraň ignoruje jeden level zbroje (tzn. ignoruje lehkou a těžká snižuje náročnost o 1), nevýhoda je, že nejde použít tiše a třeba efekt toho, že když je mokro nejde použít vůbec. Dává to smysl?
Ano, dává.

Ještě další nápady:
- doutnákové zámky jsou ve tmě vidět z dálky (žhnou podobně jako oharek cigarety)
- mají jeden výstřel, nabíjení je akce (a celkem dlouhá)
- můžeš rozlišovat tři druhy palných zbraní:
-- pistole (lstivě)
-- muškety (přesně)
-- trombóny (mocně)

Taky můžeš zařadit nějaké malé houfnice/varhany (dají zdarma rozsáhle, ale už vyžadují aby je někdo tlačil na lafetě nebo opíral o pavézu, kterou nese pomocník).

Kdybys náhodou se chtěl v DrDII posouvat ještě dál do budoucnosti, tak pak:
- drážkování hlavní vypne zbroje úplně (a do hry je vrátí neprůstřelné vesty)
- postupně budou mizet nevýhody (kolečkové zámky, nábojnice, zásobníky...)
- dál se drží ty tři základní modely zbraní
-- pistole (lstivě)
-- pušky (přesně)
-- brokovnice (mocně)
- boj zblízka se krom meelee rozšíří o boj palnými zbraněmi v "close quarters" (uvnitř budov a pod..), aby bojovníci měli pořád co na práci..
BlackAdder píše: To se nevztahuje jen na palný zbraně, ale i na kuše. Přijde mi, že fikčně v podstatě nejde použít rozsáhlý manévry s kuší, protože prostě nejde přebíjet tak rychle, aby se dalo v jednom kole vystřelit víckrát, často ani nedává smysl aby se dalo v jednom kole nabít a vystřelit. Tohle mi přijde že asi jediný férový řešení je ignorovat to a víc napnout hranice reality, ale jen přemejšlím, jestli mi třeba neuniklo nějaký elegantnější řešení.
Nabíjení (kuší, ale i palných zbraní) je vždycky otázka času. A v DrDII je proměnlivá délka kola, takže nemůžeš nabíjení svázat s pravidly a musíš si vystačit s fikcí.

Říct, že s kuší nestihneš vypálit na víc oponentů (a proto nedává smysl hrát rozsáhle) je v pohodě, kuše se ale pořád nabíjí o dost rychleji než předovka. A reálně se rychlost nabíjení řešila jen u bojů oddílů (a byla občas rozhodujícím faktorem), ale u bojů mezi jednotlivci prostě na zahájil boj jedním výstřelem (případně měl jezdec za pasem ty pistole dvě, aby mohl střílet vícekrát) a pak už klasické zbraně.

Takže mi v pohodě dává smysl říct, že nabíjet se dají jen mimo konflikt nebo v konfliktech s hodně dlouhými koly, kde to zabere celou akci.
BlackAdder píše:Často se nám stalo, že se vyšplhalo až na třeba 6-7, ale pak když aktér vstal tak si sice snížil ohrožení o jedna, ale v praxi se tím vyřešilo skoro všechno co mu fikčně dělalo problémy. Takže v takový situaci je lepší nepovolit tak výraznou akci a protivníkovi kterej leží v ohništi a trpaslík do něj kope prostě povolit jen se třeba odkulit od ohniště?
Tohle je správně.

Když si někdo sníží Ohrožení ze 6 na 5, tak není možné to popsat jako "odteď jsem vstal, stojím na nohou a jsem úplně v pohodě".

Ohrožení a fikci je pořád potřeba držet pohromadě.
BlackAdder píše:Je obecně dobrý dostat se do ohrožení přes 5 nebo je to spíš tak, že když někdo leži v ohništi tak to že do něj ještě někdo začne kopat je mu z hlediska ohrožení už jedno a musí se pracovat s jinýma akcema než zvýšením ohrožení?
Tvrdý cap tam není, je možné dostat Ohrožení i výš než 5. Ale ty akce by tomu měly odpovídat.

Když je týpek shozený na zem, do ohniště a obklíčený, tak to už z ní jako 5.
Udělat takovou tu filmovou akci "všichni do něj kopeme a on už si jen zakrývá hlavu a choulí se do klubíčka" zní jako popis, co by se dal použít na zvednutí na 6.
Dělat takovou akci stále dokola a tvrdit, že to zvedne Ohrožení na 10 asi smysl nedává - tam už si to zase chce přisadit něčím dalším.
Za tento příspěvek děkují uživateli MarkyParky tito uživatelé (celkem 2):
Fafrin, BlackAdder
Uživatelský avatar
BlackAdder
Příspěvky: 7
Registrován: 13. 4. 2020, 07:38

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od BlackAdder »

Děkuju moc za odpověď, dost to pomohlo
1) Je lepší říct "Čelí výzvě". To, jestli si proti té výzvě bude házet (a v konfliktu na to spálí akci/obranu) je jeho volba. Třeba ne, třeba je mu to šumák a klidně ten postih přijme, aby akci ušetřil na něco jiného.
Tady jen pro doplnění, když mě někdo sekne v boji otráveným mečem, tak si ještě potom co jsem dostal jizvu ze zásahu musím zaplatit obranu, abych mohl vůbec zkusit odolávat jedu?
2) Do závorky jsi napsal "kterej nečeká a nevidí" - není mi jasné, co tím myslíš.
- pokud na jinak normální vodě plave ledová kra, kolem které je nepřirozeně mrazivo a jejíž povrch se leskne jako zrcadlo působením dlouhodobé magie, tak možná nečeká, co se tam děje, ale určitě to přinejmenším vidí nebo tuší ... takže tam to nabídnutí čelit výzvě je ok řešení
- jestli to ale nevidí, protože mu někdo zavázal oči nebo tam vlezl, tak pak žádné výzvy netřeba, napálil bych mu ten postih rovnou, protože nemá jak z toho působení uniknout
Ten příklad jsem asi nevybral úplně dobře, jde mi spíš třeba o situaci, kdy někdo šlápne na místo kde je led magicky ztenčenej, prostě když to je něco co je spíš past. Ale postihy teda obecně budu brát, že jsou spíš automatický, pokud se tomu nějak aktivně nesnažím vyhnout.
Říct, že s kuší nestihneš vypálit na víc oponentů (a proto nedává smysl hrát rozsáhle) je v pohodě, kuše se ale pořád nabíjí o dost rychleji než předovka. A reálně se rychlost nabíjení řešila jen u bojů oddílů (a byla občas rozhodujícím faktorem), ale u bojů mezi jednotlivci prostě na zahájil boj jedním výstřelem (případně měl jezdec za pasem ty pistole dvě, aby mohl střílet vícekrát) a pak už klasické zbraně.

Takže mi v pohodě dává smysl říct, že nabíjet se dají jen mimo konflikt nebo v konfliktech s hodně dlouhými koly, kde to zabere celou akci.
Prakticky to je jasný, akorát to pak vlastně vytváří situaci, kdy je luk strašně zvýhodněnej, protože není úplně cesta jak pravidlově dostatečně zohlednit výhody kuší nebo palných zbraní :-/ Víc zbraní mě taky napadlo, ale pak by ta rozsáhlost zase šla použít jenom jednou. Plánuju i v rámci 30-letý války furt mít luky (protože třeba dost elfů budou tradiční a ještě si pamatujou doby kdy palný zbraně nebyly), ale zas to nechci mít tak aby vlastně vládli jakýmukoliv boji. Moji hráči nejsou munchkini, ale zas nechci, aby měli pocit, že si se střelným prachem pohoršili.
Asi bych to udělal tak, že úplně nepůjde snadno ta rozsáhlost. Nabíjení holt trochu zrychlím proti realitě s tím, že většinou to nebude vyžadovat víc kol (jen když budou kola hodně krátký, tak jo). Ale dalo by se, že tu zbroj palný zbraně propálej úplně, kuše o ten jeden stupeň líp. Ještě mě napadlo něco ve stylu automatickýho nadání nebo automaticky o jedna těžší vyčerpání (ne manévr mocně, ale nad rámec manévru, taková reverzní zbroj).
Uživatelský avatar
Fafrin
Příspěvky: 2384
Registrován: 4. 3. 2010, 22:15
Bydliště: Olomouc

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od Fafrin »

Ad 1) Teoreticky Ano. Vybavuju si dokonce existenci ZS, která dávala obranu zdarma právě na odolávání jedům. (Mimochodem, svým způsobem je to působení magie.)
Ale hodně to posiluje jedy, takže pokud by to pro vás bylo moc, nemusíte to tak hrát a odolání okamžitému jedu je "pasivní", tělo to dělá samo a nevyžaduje akci. Důležité je pak být konzistantní v uplatňování tohodle.

Ad 2) Magicky ztenčený jed zní spíše jako magicky nastražená nouzová past. A na to asi není potřeba IMHO dlouhodobé magie, stačí jednorázová akce. Pokud není potřeba to ztenčení nějak udržovat. Ale ztenčení nezní jako něco, co by způsobovalo postih. (Ale zas, každá dlouhodobá magie nemusí působit postih, stejně jako každá akce nemusí mít pravidlový efekt.)

Postih je k činnosti, a měl by - pokud jsi v dosahu působení - uplatnit automaticky na danou činnost, pokud jsi se mu dříve nějak nevyhnul.

Ad palné zbraně; v průběhu let se tu objevilo několik návrhů k jejich řešení.
- http://rpgforum.cz/forum/viewtopic.php?p=329050#p329050
Za tento příspěvek děkují uživateli Fafrin:
BlackAdder
DrD 1.x od roku 1996, od 1997 jako PJ. Bývalý ORG, občasný LARPař. DrDII since beginning.
Uživatelský avatar
Wulfric
Příspěvky: 99
Registrován: 20. 2. 2018, 20:29
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od Wulfric »

Ahoj, jaké máte zkušenosti s Ničitelovou ZS Drakočlovek - není to game breaker? Jeden můj hráč si to chce dát a jsem z toho lehce nervózní.
DrD v1.6 od r. 2001 do 2006, krátce DrD+, HEMA a konečně DrDII od r. 2016 dosud, tvůrce Světa Velimaru.
luke31
Příspěvky: 33
Registrován: 13. 7. 2011, 09:43

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od luke31 »

U nás ZS Drakočlověk hrajeme tak, že jsou tam dvě podmínky:
A) Ničitel utrpí nedobrovolnou Jizvu
B) Ke každé proměně potřebuje Ničitel trofej z netvora, kterého sám zabil a trofej je takto možné použít jen jednou jedinkrát (trofej nezmizí, ale pro ZS Drakočlověk ji pak už Ničitel nedokáže znovu použít).

Taktéž hrajeme, že pro tyto účely lze získat z jednoho konkrétního netvora pouze jednu jedinou trofej (a nikoliv, že si hraničář nabere zuby, drápy, oči, šupiny, srdce, jazyk... z jednoho netvora a postupně je spotřebovává na Drakočlověka).
Takže do hry se nám dostává střídmě a vždy po úvaze, zda je to ten vhodný moment.
Na druhou stranu, když už to do hry přijde se silnou trofejí, tak to může změnit výsledek boje celkem snadno.
Za tento příspěvek děkují uživateli luke31:
Wulfric
Uživatelský avatar
Nogrim
Příspěvky: 19
Registrován: 31. 7. 2019, 22:15

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od Nogrim »

luke31 píše: 22. 3. 2023, 10:20 U nás ZS Drakočlověk hrajeme tak, že jsou tam dvě podmínky:
A) Ničitel utrpí nedobrovolnou Jizvu
B) Ke každé proměně potřebuje Ničitel trofej z netvora, kterého sám zabil a trofej je takto možné použít jen jednou jedinkrát (trofej nezmizí, ale pro ZS Drakočlověk ji pak už Ničitel nedokáže znovu použít).

Taktéž hrajeme, že pro tyto účely lze získat z jednoho konkrétního netvora pouze jednu jedinou trofej (a nikoliv, že si hraničář nabere zuby, drápy, oči, šupiny, srdce, jazyk... z jednoho netvora a postupně je spotřebovává na Drakočlověka).
Takže do hry se nám dostává střídmě a vždy po úvaze, zda je to ten vhodný moment.
Na druhou stranu, když už to do hry přijde se silnou trofejí, tak to může změnit výsledek boje celkem snadno.
Kde konkrétně se píše v pravidlech, že přeměnou trofej spotřebuje? Nedávno jsem se texty Her mocných přehraboval kvůli Truhlici a žádnou takovou zmínku jsem tam nepostřehl.
Uživatelský avatar
Wulfric
Příspěvky: 99
Registrován: 20. 2. 2018, 20:29
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od Wulfric »

Myslím, že to mají jako home rule. Z hlavy myslím, že to v té ZS není. Potenciálně dobrý nápad, jak zamezit příliš častým transformacím. Mimochodem, když už se mi teda Ničitel změní v netvora, hrajete to tak, že proti němu nepřátelé bojují dovedností Boj s netvory, anebo pořád Běžný boj?
DrD v1.6 od r. 2001 do 2006, krátce DrD+, HEMA a konečně DrDII od r. 2016 dosud, tvůrce Světa Velimaru.
Uživatelský avatar
Fafrin
Příspěvky: 2384
Registrován: 4. 3. 2010, 22:15
Bydliště: Olomouc

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od Fafrin »

Když si netvor, tak jsi netvor (Tělo). Stejně jako u Šamanské proměny ve zvíře.

(Samozřejmě je to věc, která se dá udělat i přes Alchymistické elixíry.)
Za tento příspěvek děkují uživateli Fafrin:
Wulfric
DrD 1.x od roku 1996, od 1997 jako PJ. Bývalý ORG, občasný LARPař. DrDII since beginning.
Uživatelský avatar
Stařec
Příspěvky: 226
Registrován: 25. 8. 2010, 11:30

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od Stařec »

Marky mě před nějakou dobou upozornil na relativně úzký vztah fikce a Ohrožení, což se mi hrozně líbí (podle závažnosti Ohrožení popisovat závažnost toho, co třeba nepříteli způsobím v boji). Pravidla mluví o samozřejmém snížení Ohrožení a že je lepší se mu vyhnout, jak je to ale se samozřejmým zvýšením Ohrožení?

Příklad:
- můj elfí rytíř má Ohrožení 1, potvora ho chapadlem odmrští do jezera, do hluboké vody. Mechanicky se Ohrožení zvýší o 1 na dvojku, ale fikce odpovídá tomu, že Ohrožení je spíš tak 4 (příklady uvádějí, že po kolena v něčem bývá trojka, tak plavání na hladině bych dal pocitově asi na 4)
- jasně, Ohrožení může být "pozadu" za fikcí, ale pokud se můj elfí rytíř další kolo z vody nedostane, nemělo by mu Ohrožení už automaticky stoupnout na tu dejme tomu čtyřku?
Verba vana aut risui apta non loqui!
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16381
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od MarkyParky »

Ano, může dojít i k samovolnému zvýšení Ohrožení. V pravidlech je tenhle textík:
Stařec píše: Velmi často však budou okolnosti natolik nepříznivé, že postavy nebudou moci Ohrožení 1 vůbec dosáhnout -- např. situaci, kdy je postava zabořená po kolena v bahně a zmítaná průtrží mračen, lze jen těžko nazvat bez komplikací. Proto se často stane, že Ohrožení postavy bez odstranění těchto vlivů neklesne pod 2 nebo 3, ani když se bude snažit sebevíc.
a nebál bych se ho vykládat i tak, že když se i s nízkým Ohrožením dostaneš do fikční situace, která je z nějakého externího důvodu natolik nepříznivá, že nízkému Ohrožení už neodpovídá, tak se může postavě Ohrožení zvednout samo od sebe. Zvážil bych, zda dotyčnému nedat možnost reagovat na to Výzvou (nejspíš z Obrany, když to bude v konfliktu).


Obecně platí následující princip:
Všechna tvrdá mechanická omezení (např. maximální změna Ohrožení o 1 bez manévrů, maximální velikost jizvy bez manévrů, magie bez posílení neumí zabít a pod...) platí za běžných okolností, když postavě nepomáhá sama od sebe nějak fikce. Když tě kopnu do břicha, nezvednu ti Ohrožení víc než o 1, i když mě necháš projít. Když přidám lstivě kopnu do břicha, bude to max o 2, ale furt ne víc.

Jestliže ale nějaká výraznější změna vyplývá právě ze situace ve fikci a dotyčnému týpkovi by se to Ohrožení zvýšilo stejným způsobem i kdyby se tam dostal třeba sám od sebe, tak pak se samozřejmě fikce projeví nad rámec těch běžných situací. Když tě kopnu do břicha na římse, ty mě necháš projít a pak se kvůli tomu zřítíš dolů do hluboké propasti, tak na vyhodnocení dopadu už asi budeš mít Ohrožení 5 - smrtící situace - i když jsi předtím měl jedna a já do tebe jen šťouchnul a normálné by to nezvedlo víc než na 2.

Prostě chytré využívání fikce dovoluje překračovat a obcházet některé limity pravidel, které jsou určené k běžným konfliktům.
Za tento příspěvek děkují uživateli MarkyParky:
Stařec
Uživatelský avatar
Stařec
Příspěvky: 226
Registrován: 25. 8. 2010, 11:30

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od Stařec »

Super, díky. Takhle se mi ten systém opravdu líbí.
Verba vana aut risui apta non loqui!
Odpovědět

Zpět na „Dračí doupě II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 hostů