DrD 3 podle eerieho - pokračování třech dekád Dračáctva na sjednoceném základě

Oficiální diskuze věnované Dračímu doupěti, nejstarší české hře na hrdiny.

Moderátor: Bouchi

Odpovědět
Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 10153
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: eerieho DrD remake

Příspěvek od eerieBaatezu »

Tak či onak znamená, když to začneš řešit, no.

Mně prostě vadí, když nepřátelskej šermíř to má za 20 a má probodlí břicho a válečník v družině to má za 20 a za noc to vyspí (jak jsme viděl hrát 5e). Myslím, že tohle řeší JaD a proto si to zahraju, na rozdíl od 5e.
Obrázek
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: eerieho DrD remake

Příspěvek od Markus »

20 u jedné postavy znamená useknutou hlavu a u jiné odřený loket. Je to relativní jednotka. Ale když s ni tak pracuješ, tak funguje v pohodě.

EDIT: zrovna D&D 5e má ale šílenou inflaci životů, takže ten rozdíl muže byt komický
Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 10153
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: eerieho DrD remake

Příspěvek od eerieBaatezu »

Markus píše: 19. 9. 2021, 15:30 20 u jedné postavy znamená useknutou hlavu a u jiné odřený loket.
Já mluvím o postavách stejné úrovně.
Obrázek
Uživatelský avatar
Log 1=0
Příspěvky: 2692
Registrován: 20. 7. 2017, 14:06

Re: eerieho DrD remake

Příspěvek od Log 1=0 »

eerieBaatezu píše: 19. 9. 2021, 15:08 Mně prostě vadí, když nepřátelskej šermíř to má za 20 a má probodlí břicho a válečník v družině to má za 20 a za noc to vyspí (jak jsme viděl hrát 5e).
Ale to není v pravidlech, to je interpretace v rámci skupiny, která je naprosto v jejich režii, a pravidla jim do toho nemůžou kecat, leda že by se dodávala i s policajtem. Pokud ta skupina, kterou jsi viděl hrát, nebyla tvoje skupina, tak to nech plavat. Je to jeich věc, pokud to nevadí jim, ty jim nemáš proč do toho kecat. Pokud ano, tak se domluvte, že tohle dělat nebudete. Protože tobě to může připadat divné a matoucí (a já to naprosto chápu), ale jinému to je prostě jedno a popisy chce mít hlavně cool. Pokud jste každý v jiné skupině, je to OK, a pokud jste v té samé, tak autor hry nemá prostředky na to, vás nějak rozsuzovat a musíte si to dohodnout sami.

V JaD máme volitelná pravidla pro zranění, se kterými bude tento druh asymetrického popisu skutečně trochu WTF, což jeho použití nejspíš omezí. Ale pokud nějaký PH bude to WTF ignorovat, my mu v tom nezabráníme, a nezabránila by tomu ani ta pravidla, která vymýšlíš, protože tohle prostě není v moci pravidel. To si musí vymoci hráči, jestli jim to ovšem vadí.
You are lords. We are slaves. But slaves of our lords are mightier than lords of your slaves.
***
Chcete nové lidi v RPG? Zabraňte jim potkat Jersona. Nováčci, kteří potkají Jersona, mají vždy mnoho problémů začít hrát. Ti co ho nepotkají, takové problémy nemají.
Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 10153
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: eerieho DrD remake

Příspěvek od eerieBaatezu »

Log 1=0 píše: 20. 9. 2021, 00:12 Ale to není v pravidlech, to je interpretace v rámci skupiny, která je naprosto v jejich režii, a pravidla jim do toho nemůžou kecat, leda že by se dodávala i s policajtem. Pokud ta skupina, kterou jsi viděl hrát, nebyla tvoje skupina, tak to nech plavat. Je to jeich věc, pokud to nevadí jim, ty jim nemáš proč do toho kecat. Pokud ano, tak se domluvte, že tohle dělat nebudete. Protože tobě to může připadat divné a matoucí (a já to naprosto chápu), ale jinému to je prostě jedno a popisy chce mít hlavně cool. Pokud jste každý v jiné skupině, je to OK, a pokud jste v té samé, tak autor hry nemá prostředky na to, vás nějak rozsuzovat a musíte si to dohodnout sami.

V JaD máme volitelná pravidla pro zranění, se kterými bude tento druh asymetrického popisu skutečně trochu WTF, což jeho použití nejspíš omezí. Ale pokud nějaký PH bude to WTF ignorovat, my mu v tom nezabráníme, a nezabránila by tomu ani ta pravidla, která vymýšlíš, protože tohle prostě není v moci pravidel. To si musí vymoci hráči, jestli jim to ovšem vadí.
Máš recht, je to o tom GMovi, kterej to popisuje (ten slavnej Mercer, ale tak mě to otrávilo, že jsem na další videa nekoukal).
Jenom mi přišlo, že asi víc lidí má rádo, když bodaj mečem do ogra a není to furt dokola "vykryl to za 10", a radši popíší, jak ho seknul nebo bodnul. Takže mi přišlo dobrý mít to v pravidlech defaultně a jasně udělaný.



Jinak jsem počítal rozsahy, číslíčkování a... nejlíp mi vychází vzít na házení k20. Zabte mě.
Obrázek
Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 10153
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: eerieho DrD remake

Příspěvek od eerieBaatezu »

Jsem zjistil, že mě docela rozčiluje furt počítat přesah hodů v soubojáku. $lol$
Obrázek
Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 10153
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: eerieho DrD remake

Příspěvek od eerieBaatezu »

Kdyby se v Dračáku místo sčítání hodu a modifikátorů podhazovalo, tak už to není Dračák, co?
Obrázek
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: eerieho DrD remake

Příspěvek od Quentin »

To víš, že je. Hlavní je, že mydlíš skřety.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 10153
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: eerieho DrD remake

Příspěvek od eerieBaatezu »

Jsem zjistil, že podhazovat je tak děsně relaxující, oproti tomu furt něco počítat. Hraje se to mnohem pohodlnějc, že by taková změna ani skalním Dračákistům nemusela vadit. :D (A navíc mi tam vychází matika, takže paráda.) (A taky se tím dá pohodlnějc počítat i ten přesah.)
A byla by to i přidaná hodnota oproti DnD, JaD, DH, apod., protože se to házení hraje pohodovějc.

A pak přijde Vallun a řekne, že chce házet k6+, protože házet po šestce znova je Dračák. $D
Obrázek
Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 10153
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: eerieho DrD remake

Příspěvek od eerieBaatezu »

Test nedopadl dobře. Snažit se nehodit úplně nejvíc, ale tak jakože akorát nemá ten správnej feeling. $D
Obrázek
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: eerieho DrD remake

Příspěvek od Quentin »

eerieBaatezu píše: 11. 10. 2021, 10:36 Test nedopadl dobře. Snažit se nehodit úplně nejvíc, ale tak jakože akorát nemá ten správnej feeling. $D
IMHO se musíš zbavit opposite rollů :) Podhazování je sympatické jen proti jednomu číslu, sotva porovnáváš ještě s cizí kostkou, tak to působí divně.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 10153
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: eerieho DrD remake

Příspěvek od eerieBaatezu »

Quentin píše: 11. 10. 2021, 10:46 IMHO se musíš zbavit opposite rollů :) Podhazování je sympatické jen proti jednomu číslu, sotva porovnáváš ještě s cizí kostkou, tak to působí divně.
Já to měl nastavený tak, že se snažíš hodit co nejvíc, ale nepřehodit. Číslo, co padne, je výsledek. Což se děsně dobře hraje, protože nemusíš nic sčítat, koukneš na kostku a vidíš výsledek.

Takže v souboji to bylo opposite, a fungovalo to. Hodils 7, nepřítel 5, a je to.

Problémy, na které jsem narazil:

• Feeling snažit se hodit co nejvíc, je prostě super.

• Chtěl jsem, aby to bylo extra jednoduchý. Jenže jak je to podhoz a hozený číslo je výsledek, tak je divný, že i člověk, co má atr+dov třeba 7 může pořád hodit jedničku, jako úplnej nýmand. Jasný, v DnD i když máte velkej bonus taky můžete hodit blbě, ale furt máte nějakou mez, pod kterou to nejde. Když máte atribut + dovednost 7, tak prostě nehodíte pod 8.
Dá se to různě opravit, ale dycky k tomu ověřování výsledku přibude něco, že už to není tak extra jednoduchý jako prostě hodit, přečíst číslo na kostce a o ničem jiným už nepřemýšlet.

• Rozumný rozsahy čísel jsou furt docela malý, i když jsem podhazoval 1k12 vs 1k12.

Začínám mít heretickou myšlenku, že DrDO matematika vlastně funguje (skoro)úplně v poho... ...když se háže ká dvacítkou. :D

Jsem otevřel příručky Pána Jeskyně a jsem si bohužel opět uvědomil, že mám rád číslíčkování. $D Vidět příšery s hustejma statama je děsně satisfakující. DrDO a ADnD mě děsně zkazily. $D
Obrázek
Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 10153
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: eerieho DrD remake

Příspěvek od eerieBaatezu »

Nejlepší bylo, když jsem o kostkách teď kecal s kámošem, se kterým jsme hráli Dračák od mala, jakože d20 je moc DnD, a on, že je to úplně fuk, čím se v DrD hází. :D

Výhoda číslíček je, že se postava zlepší bez toho, aniž by dostala víc hejblátek, na který musí hráč myslet. Jsem přemejšlel, jak udělat démony ve zbraních bez stálých bonusů, možná by to bylo zajímavý, ale zase nějaká aktivace nebo něco je další věc, o kterou se starat.
Obrázek
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22593
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: eerieho DrD remake

Příspěvek od Jerson »

Vsadím se, že je to zásluha nejen těchto dvou systémů. Dál si můžeš představit, jak tj říkám nějaké další poznámky, které se ti nelíbí, uráží tě, a tak je ignoruješ. :-)
Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 10153
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: eerieho DrD remake

Příspěvek od eerieBaatezu »

Jerson píše: 11. 10. 2021, 13:22 Vsadím se, že je to zásluha nejen těchto dvou systémů. Dál si můžeš představit, jak tj říkám nějaké další poznámky, které se ti nelíbí, uráží tě, a tak je ignoruješ. :-)
Víš jak, dávej rady do hry dle jejího zadání, a ne takový, který se to zadání snaží změnit. :)

Na číslíčka ještě nikdo nepošel. DnD a Pathfinder hrajou lidi dekády let a furt je to baví a furt by si radši dali tyhle hry, i když ví o existenci jiných. A útočný démoni +14 nefungujou ani s tou d20. :D A aspoň tam furt budou krollové se silou +5, přece. $D
Obrázek
Odpovědět

Zpět na „Dračí doupě“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti