DrD 3 podle eerieho - pokračování třech dekád Dračáctva na sjednoceném základě
Moderátor: Bouchi
- eerieBaatezu
- Příspěvky: 10153
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
Re: DrD 3 podle eerieho - pokračování třech dekád Dračáctva na sjednoceném základě
Nebudou.
Tohle je totálně mimo. Theurg je duchovní, možná nejduchovnější povolání. Theurg fungující na tom, že je zabiják, je těžké WTF. A sféry jako stínový svět taky.
- eerieBaatezu
- Příspěvky: 10153
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
Re: DrD 3 podle eerieho - pokračování třech dekád Dračáctva na sjednoceném základě
Tohle chápu, ale tyhle problémy jsou tak teoretické, že stojí mimo implementaci. Když řeknu, že tam nechci hod, který ti jen řekne, že ses do žádné sféry nedostal nebo že se ti kouzlo prostě nepovedlo, tak je jedno, jestli je to ve Fate, DnD, nebo Dungeon Worldu.MarkyParky píše: ↑3. 6. 2023, 09:18 Klucí, způsob vedení této debaty mi nedává smysl.
Představte svou základní mechaniku/mechaniky. Jádro systému.
Pak mi představte čtyři jeho/jejich typické aplikace, které jsou svatými kravami:
- souboják
- přirozené schopnosti s nejistou šancí an úspěch
- kouzla
- nástrahy a pasti
A pak, v takhle stanoveném rámci, přemýšlejte o tom, jak v něm znázornit jednotlivé kousky DrD.
Zkrátka, odprezentujte výsledek vývoje toho základního opruzu, o kterém jsme se bavili se Sirienem, že je zbytečný, ale jako jestli ho chcete dělat, tak sem s ním ... a pak se můžeme bavit o tom, jak do něj co naportovat. A s tím vám klidně pomůžu.
Ale tyhle výkřiky jednotlivostí do tmy, aniž by mě člověk před sebou koncept ....
Podobně, když řeším, co za věci má umět Pyrofor nebo třeba Sicco.
V týdnu sem ten systém, včetně jeho matiky, pastí a soubojáku hodím. Jelikož stále přemýšlím, jak bude vypadat Kouzelníkova magie, tak kouzla ještě ne.
- MarkyParky
- Příspěvky: 16477
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: DrD 3 podle eerieho - pokračování třech dekád Dračáctva na sjednoceném základě
Vallun: Já jsem na to koukal a nepochopil jsem z toho nic?
Viděl jsem jen néjaké odstavečky schopností s nějakými mřížkami, ale minul jsem text, který by vysvětloval co a jak s tím dělat?
Viděl jsem jen néjaké odstavečky schopností s nějakými mřížkami, ale minul jsem text, který by vysvětloval co a jak s tím dělat?
- eerieBaatezu
- Příspěvky: 10153
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
Re: DrD 3 podle eerieho - pokračování třech dekád Dračáctva na sjednoceném základě
Nemůžu se rozhodnout nad kostkou.
k10 je Dračák, ale jsou dost malé rozsahy (postavy jsou číselně hodně stejné (protože jsou atributy a dovednosti, takže se výše bonusu rozdělí mezi ně a všechno musí docela nízké)), v podstatě se tam nevejdou démoni a podobné bonusy.
k12 není Dračák, ale o něco lépe se toho tam vejde. Démoni by pořád museli být prťaví, tak +3 max.
k20 není Dračák, ale jde pak udělat postavy s Atributem +5 , vejdou se tam démoni i do těch +6 a čísla mohou hodně odpovídat bestiářům DrD a Asterionu s těmi draky a tak.
Mám pocit, že to napíšu na jednu z nich, než nad tím nekonečně přemýšlet a kdyžtak to v průběhu změním, pokud se ukáže, že by jiná kostka seděla líp.
A koukal jsem na Stínové zranění, Únavu a Stínovou únavu. Přemýšlím, zda by se to dalo shrnout pod jedno (a případně používat jako zdroj).
k10 je Dračák, ale jsou dost malé rozsahy (postavy jsou číselně hodně stejné (protože jsou atributy a dovednosti, takže se výše bonusu rozdělí mezi ně a všechno musí docela nízké)), v podstatě se tam nevejdou démoni a podobné bonusy.
k12 není Dračák, ale o něco lépe se toho tam vejde. Démoni by pořád museli být prťaví, tak +3 max.
k20 není Dračák, ale jde pak udělat postavy s Atributem +5 , vejdou se tam démoni i do těch +6 a čísla mohou hodně odpovídat bestiářům DrD a Asterionu s těmi draky a tak.
Mám pocit, že to napíšu na jednu z nich, než nad tím nekonečně přemýšlet a kdyžtak to v průběhu změním, pokud se ukáže, že by jiná kostka seděla líp.
A koukal jsem na Stínové zranění, Únavu a Stínovou únavu. Přemýšlím, zda by se to dalo shrnout pod jedno (a případně používat jako zdroj).
Re: DrD 3 podle eerieho - pokračování třech dekád Dračáctva na sjednoceném základě
K20 dava nezmyselnu mieru nahody (a tym padom velku mieru frustracie, ked ma niekto niekolko hodov v rade smolu). Ja by som skusil tu k12.
DrD (II), Pribehy Imperia
- eerieBaatezu
- Příspěvky: 10153
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
Re: DrD 3 podle eerieho - pokračování třech dekád Dračáctva na sjednoceném základě
U k20 je tak velká míra náhody, jak velké jsou modifikátory. Velká míra náhody je třeba u 5e s tou jejich nablblou bounded accuracy, když ale hraješ 3,5e, kde jsou bonusy mnohem vyšší, tak tu míru náhody hodně stáhneš. Potom se d20 vůbec neliší od k10 nebo k12, jenom tam máš větší míru rozlišení, po pěti procentech za každou stěnu, což tam právě dovolí nacpat démony, apod. Máš dvakrát větší rozlišení, než už k10.
Re: DrD 3 podle eerieho - pokračování třech dekád Dračáctva na sjednoceném základě
3,5e som nehral, takze sa nehadam, ale v 5e ma z toho slo porazit.
DrD (II), Pribehy Imperia
Re: DrD 3 podle eerieho - pokračování třech dekád Dračáctva na sjednoceném základě
Na kterýcgh levlech jsi ji hrál?
You are lords. We are slaves. But slaves of our lords are mightier than lords of your slaves.
***
Chcete nové lidi v RPG? Zabraňte jim potkat Jersona. Nováčci, kteří potkají Jersona, mají vždy mnoho problémů začít hrát. Ti co ho nepotkají, takové problémy nemají.
***
Chcete nové lidi v RPG? Zabraňte jim potkat Jersona. Nováčci, kteří potkají Jersona, mají vždy mnoho problémů začít hrát. Ti co ho nepotkají, takové problémy nemají.
Re: DrD 3 podle eerieho - pokračování třech dekád Dračáctva na sjednoceném základě
Taku mikrokampan na 3-5 lvl.
DrD (II), Pribehy Imperia
Re: DrD 3 podle eerieho - pokračování třech dekád Dračáctva na sjednoceném základě
Tak to už jsme doma.
Na úrovních, kde jsou bonusy oproti ideálnímu stavu trochu podstřelené (aby jsi byl to "zero" ve "from zero to hero"), i když popravdě, ne zas tak moc, šance máš i tak vcelku reálné. mnohem lépe fungují čísla na 6-15 levelu, pak to zase začne být trochu málo náhodné (aby jsi byl ten OP hero).
Na úrovních, kde jsou bonusy oproti ideálnímu stavu trochu podstřelené (aby jsi byl to "zero" ve "from zero to hero"), i když popravdě, ne zas tak moc, šance máš i tak vcelku reálné. mnohem lépe fungují čísla na 6-15 levelu, pak to zase začne být trochu málo náhodné (aby jsi byl ten OP hero).
You are lords. We are slaves. But slaves of our lords are mightier than lords of your slaves.
***
Chcete nové lidi v RPG? Zabraňte jim potkat Jersona. Nováčci, kteří potkají Jersona, mají vždy mnoho problémů začít hrát. Ti co ho nepotkají, takové problémy nemají.
***
Chcete nové lidi v RPG? Zabraňte jim potkat Jersona. Nováčci, kteří potkají Jersona, mají vždy mnoho problémů začít hrát. Ti co ho nepotkají, takové problémy nemají.
Re: DrD 3 podle eerieho - pokračování třech dekád Dračáctva na sjednoceném základě
eerie: Děláš pořád stejnou chybu v úvaze. Nejde o to, jakejch hodnot můžou nezávisle na sobě nabejvat různý hodnoty, který do výpočtu započítáš, ale jakejch hodnot budou reálně nabejvat při hře v součtu.
Starý DrD je dobrej příklad, před pár lety jsme to rozebírali: Bonusy za vlastnosti jsou v rozsahu -5 až +5 a útoky zbraní tuším +0 až +7, ale různý povolání mají omezení na to, jaký zbraně můžou používat a jaký maj rozsahy vlastností, který k tomu přičítaj, takže ve výsledku se reálně hodnoty útočnejch čísel postav pohybovaly v relativně malym rozsahu (rozhodně ne -5 až +12). Démoni, za který může mít každej stejnej bonus, jsou v zásadě taky irelevantní.
Starý DrD je dobrej příklad, před pár lety jsme to rozebírali: Bonusy za vlastnosti jsou v rozsahu -5 až +5 a útoky zbraní tuším +0 až +7, ale různý povolání mají omezení na to, jaký zbraně můžou používat a jaký maj rozsahy vlastností, který k tomu přičítaj, takže ve výsledku se reálně hodnoty útočnejch čísel postav pohybovaly v relativně malym rozsahu (rozhodně ne -5 až +12). Démoni, za který může mít každej stejnej bonus, jsou v zásadě taky irelevantní.
Re: DrD 3 podle eerieho - pokračování třech dekád Dračáctva na sjednoceném základě
Btw, asi by se to dalo i řešit tak, že když v boji (nebo jiných střetech) budete házet proti sobě jako v OG DrD (= kdo hodí víc), bonusy od sebe odečtete a ten rozdíl si jako bonus přičte jenom lepší ze soupeřů. Ale to už by asi "nebyl Dračák."
Verify you are a human.
It's just an overreaction. In a few months, nobody will remember the drama.
It's just an overreaction. In a few months, nobody will remember the drama.
Re: DrD 3 podle eerieho - pokračování třech dekád Dračáctva na sjednoceném základě
To je zbytečnej krok navíc, matematicky je to stejný, jako když si je přičtou oba a odečtou pak výsledek.
Re: DrD 3 podle eerieho - pokračování třech dekád Dračáctva na sjednoceném základě
York: Jo, ale nepočítáš pak s tak velkýma číslama. Vyrovnaní protivníci = žádný nebo malý bonus, velký rozdíl ve schopnostech = výrazný bonus pro toho lepšího. Ale vyžaduje to otevřenou hru. Na druhou stranu se to dá podle potřeby plynule převádět na player-facing rolls.
Ale je to jenom taková poznámka na okraj, dál si to obhajovat nepotřebuju.
Ale je to jenom taková poznámka na okraj, dál si to obhajovat nepotřebuju.
Verify you are a human.
It's just an overreaction. In a few months, nobody will remember the drama.
It's just an overreaction. In a few months, nobody will remember the drama.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů