DrD 3 podle eerieho - pokračování třech dekád Dračáctva na sjednoceném základě

Oficiální diskuze věnované Dračímu doupěti, nejstarší české hře na hrdiny.

Moderátor: Bouchi

Odpovědět
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22625
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: eerieho DrD remake

Příspěvek od Jerson »

eerieBaatezu píše: 11. 10. 2021, 13:50Na číslíčka ještě nikdo nepošel.
Když se ptáš přeživších, nediv se, že ti žádný z nich neřekl, že na číslíčka zemřel :-)

Co ti na to mám říct. Problém s přehazováním / podhazováním i své vyzkoušené a funkční řešení jsem tu (i konkrétně tobě) psal tolikrát, že nevidím smysl v opakování. Dračák to na jednu stranu nebude, protože tam se přehazuje, na druhou stranu bude, pokud řekneš, že zlodějova mechanika podhazování parametrů skutečně je jedna ze základních mechanik Dračáku.

Pokud chceš porovnávat, ale nechceš počítat, a zároveň chceš řešit, kdo má víc, a ještě chceš "intuitivní" řešení ve smyslu "nejvyšší je vždy nejlepší", nevím, co bych ti měl poradit. Tohle prostě nemá řešení.
Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 10153
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: DrD 3 podle eerieho - pokračování třech dekád Dračáctva na sjednoceném základě

Příspěvek od eerieBaatezu »

Já budu pokračovat tady, kam chodí lidi, u kterých převažuje pomoc s designem nad tím, že je pivo hnusný a vobsluha stojí za hovno. :lol:
MarkyParky píše: 1. 6. 2023, 12:57
Prosím Tě, co byly ty problémy Alcháče/Theurga a jeho zdrojů?

_______
:arrow? d20 by byla potřeba primárně proto, aby se zachovalo číslíčkování. Takže k10 je v poho volba.
Tohle rozhodnutí ovlivní hlavně věci jako útoční démoni, kdy to bude nutné vymyslet jinak (už to mám vymyšlené), protože tak vysoké bonusy se tam nevejdou, bez toho, aniž by to nositele takového předmětu učinilo over-powered.

:arrow? Divnost Pyrofora je v tom, že to není moc specializace, ale vlastně PPZ Alcháč, co pokračuje dál. Přemýšlím, zda by šlo udělat, aby byly Alchymista a Pyrofor opravdu rozdílní. (U Theurga je akorát problém s tím, zda ho nechat dělat lektvary a ohnivé hlíny, když toho už sám umí hafo (ale bez toho by mohl být samotné povolání a nemít s Alcháčem nic společného). Mám pro něj i akční věci, kdy ty hlíny potřebovat nebude.)

:arrow? 5e HP umí skvěle tu věc, že nehealeři nejsou tak závislí na healbotech. Přes resty si to doplní. Ale zase furt popisovat, jak jsou všechny hity uhýbání a hafo-damage nějaké oděrky, dělá to tak fakt někdo mimo playtestery a jejich kámoše? :D
Čili bych jel v té tradici DrD, že HP jsou fyzické zranění s tím, že by skrze rychle se obnovující zdroje bylo možno zranění bránit. Takové menší Vyčerpání Obrázek, kdy se neneguje výsledek tak zásadně, ale pouze to pomáhá redukovat pošramocení, a také by se z toho daly platit silnější schopnosti. Obrázek :D (Tohle nebylo záměrné, ale hezky to do tradice DrD zapadá, ne? $D)

O víkendu to v práci promyslím. Sice by tam byly HP a magy, a k tomu ještě zdroje Tělo a Duše, ale myslím, že pro hru DrD typu je to v poho. (Nehledě na to, že Válečníkům by se hodil nějaký zdroj na různé brutáloviny, to samé pro Zloděje (ale tím zdrojem nejsou "životy", které se žádnému minmaxerovi nechtějí utrácet), a navíc by se tím dala řešit i únava při cestování, hladovění, apod. Docela dobrý!)

To se nám to pěkně rýsuje. $D
Obrázek
Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 32332
Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: DrD 3 podle eerieho - pokračování třech dekád Dračáctva na sjednoceném základě

Příspěvek od Vallun »

eerieBaatezu píše: 2. 6. 2023, 18:14Přemýšlím, zda by šlo udělat, aby byly Alchymista a Pyrofor opravdu rozdílní. (U Theurga je akorát problém s tím, zda ho nechat dělat lektvary a ohnivé hlíny, když toho už sám umí hafo (ale bez toho by mohl být samotné povolání a nemít s Alcháčem nic společného). Mám pro něj i akční věci, kdy ty hlíny potřebovat nebude.)
Pyrofor je samo o sobě mocné povolání, pokud hraješ svět - řeší problémy na úrovní armád - skrze rachejtle...

Ale jinak stačí ho naučit koncetráty (snadno aplikovatelné) a vrstvené lektvary, aby byl víc, než původní Alchymista...

Celkově, problém hned několika povolání je, že Svět se z RPG vytratil - kdo chce hrát tohle, tak šáhne po nějaké strategii na PC...
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 10153
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: DrD 3 podle eerieho - pokračování třech dekád Dračáctva na sjednoceném základě

Příspěvek od eerieBaatezu »

Vallun píše: 2. 6. 2023, 19:01 Pyrofor je samo o sobě mocné povolání, pokud hraješ svět - řeší problémy na úrovní armád - skrze rachejtle...

Ale jinak stačí ho naučit koncetráty (snadno aplikovatelné) a vrstvené lektvary, aby byl víc, než původní Alchymista...

Celkově, problém hned několika povolání je, že Svět se z RPG vytratil - kdo chce hrát tohle, tak šáhne po nějaké strategii na PC...
Ten Alcháč se kolem a kolem ukazuje jako nejproblematičtější povolání. :D

Theurg i Pyrofor jsou vlastně oba strašně moc drsní.

Koukám, že rachejtle jsou brutus, se může jít vycpat i Kouzelník s jeho ohnivýma koulema. $lol$

(Už asi vím, jak logicky Pyrofora a Alchymistu rozlišit. Ještě to promyslím.)
Obrázek
Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 32332
Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: DrD 3 podle eerieho - pokračování třech dekád Dračáctva na sjednoceném základě

Příspěvek od Vallun »

Všechna povolání jsou drsná svým vlastním způsobem...:)

Čaroděj umí vyřešit specifický superproblém přípravou specializovaného protikouzla...

Mág ovládne kohokoliv...

Druid ovládá hvozd

Chodec je prototypem hrdiny

Sico má své sítě...

Lupič sejme kohokoliv

Pyrofor rachejtlí rozmlátí půl města

Theurg zničí zbytek elemntálem...

Bojovník je nejdrsnější týpek v partě

Šermíř nejhbitější a oba umí velet armádám...:)

Ale jak říkám - je otázka, jestli dneska je třeba dělat pravidla pro svět...od toho jsou simulace na počítači., ze zásady vždycky pestřejší...
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 10153
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: DrD 3 podle eerieho - pokračování třech dekád Dračáctva na sjednoceném základě

Příspěvek od eerieBaatezu »

Vallun píše: 2. 6. 2023, 22:04 Ale jak říkám - je otázka, jestli dneska je třeba dělat pravidla pro svět...od toho jsou simulace na počítači., ze zásady vždycky pestřejší...
Tím by se hodně pořešilo a taky by mě to hodně zajímalo, ale nejsem dost historik a ekonom, abych si troufl modelovat ekomoniku feudální/velkostatkářské fantasy.

Teď mi bude vrtat hlavou, jak nastavit ceny věcí u Alcháče, když neznám ekonomiku toho světa. $lol$
Obrázek
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16468
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: DrD 3 podle eerieho - pokračování třech dekád Dračáctva na sjednoceném základě

Příspěvek od MarkyParky »

Nijak.

Ty nepotřebuješ modelovat ekonomiku světa, nýbrž ekonomiku hry.
Prosím Tě, co byly ty problémy Alcháče/Theurga a jeho zdrojů?
Dilema, mezi tím, jestli teď hrát drobnosti, nebo se nudit a syslit magy, abych někdy příště udělal jednu Mega Epic věc.

Ono je samozřejmě hardcodované do samotného principu magenergie, ale když máš ten cyklus nastavený na 1 den, tak je to hratelné dilema. Když má theurg tentýž cyklus nastavený tak, že musí týden vydržet nic nedělat, aby se jednou zeptal sfér nebo hůř aby jednou vylepšil mečák jinému hráči, tak je to blbě.
Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 32332
Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: DrD 3 podle eerieho - pokračování třech dekád Dračáctva na sjednoceném základě

Příspěvek od Vallun »

MarkyParky píše: 3. 6. 2023, 07:07Ono je samozřejmě hardcodované do samotného principu magenergie, ale když máš ten cyklus nastavený na 1 den, tak je to hratelné dilema. Když má theurg tentýž cyklus nastavený tak, že musí týden vydržet nic nedělat, aby se jednou zeptal sfér nebo hůř aby jednou vylepšil mečák jinému hráči, tak je to blbě.
Pro hru možná, ale dovedeš si představit vliv na uvěřitelnost? Thuerg by v našem světě byl absolutně nejbohatší povolání...i s frekvencí užívání sfér jakou má v původním DrD...

Ascella řeší theurga tak, že do těch sfér může přímo vstoupit a tam si řeší, co potřebuje...je to relativně riskantní záležitost a nedá se to provádět v časové tísni...nicméně herně to dosti funguje...
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16468
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: DrD 3 podle eerieho - pokračování třech dekád Dračáctva na sjednoceném základě

Příspěvek od MarkyParky »

Theurgové formují svět, ne svět theurgy.

To platilo v Dračáku vždycky, takže jestli chceš věrný remake, měl by ses toho držet a ne tahat do něj nějaké pochybné GURPSovské snahy emulovat svět sám o sobě.
Uživatelský avatar
Korhul
Příspěvky: 667
Registrován: 15. 3. 2006, 22:40
Kontaktovat uživatele:

Re: DrD 3 podle eerieho - pokračování třech dekád Dračáctva na sjednoceném základě

Příspěvek od Korhul »

No nevím, ty procenta na úspěch styku se sférami zas tak skvělá nebyla, takže theurg při poctivém házení k%, taky o dost magů přišel, nehledě na možnost potkat při fatalu takové ty méně příjemné démony, co z tvojí postavy udělají trosku. Samozřejmě tohle je blbá mechanika stejně jako % na seslání u kouzelníka. Ale přece jen to tu absolutní přesilenost theurga relativizuje, aspoň tak cca do 10. úrovně, kdy už teda vstup do prvních sfér přestává být hazardem s vlastní postavou.
Moje RPG Laboratorium a k němu vlákno na fóru. Malý svět pro osobní potřebu. Třeba se bude něco hodit i někomu jinému.
Konfigurátor substancí a nástrah pro DrD II
Deníky pro DrD II podle revize pravidel
Obrázek Obrázek Baltazar Paprika, trpaslík, knihvazač
Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity
Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 10153
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: DrD 3 podle eerieho - pokračování třech dekád Dračáctva na sjednoceném základě

Příspěvek od eerieBaatezu »

MarkyParky píše: 3. 6. 2023, 07:07 Nijak.

Ty nepotřebuješ modelovat ekonomiku světa, nýbrž ekonomiku hry.
Jenže Alcháč je jediné povolání, co má za zdroj peníze. Takže by to spíš chtělo modelovat podle ekonomiky světa, ne? Balancovat to oproti ostatním povoláním nejde, ty prachy nepoužívají, a tak se to musí balancovat oproti tomu, co stojí jiné věci, jak velké jsou poklady nestvůr a tak.
MarkyParky píše: 3. 6. 2023, 07:07 Dilema, mezi tím, jestli teď hrát drobnosti, nebo se nudit a syslit magy, abych někdy příště udělal jednu Mega Epic věc.

Ono je samozřejmě hardcodované do samotného principu magenergie, ale když máš ten cyklus nastavený na 1 den, tak je to hratelné dilema. Když má theurg tentýž cyklus nastavený tak, že musí týden vydržet nic nedělat, aby se jednou zeptal sfér nebo hůř aby jednou vylepšil mečák jinému hráči, tak je to blbě.
Díky. Problém je v tom, že magenergie je čistě kvantitativní zdroj. Kdyby se tam vnesl i kvalitativní prvek, daly by se odlišit magy na běžné věci a na ty epické.

Magy mohou být klidně i nadále stejné kvality, ale užití by se mohlo lišit podle zdroje, ze kterého magy extrahuješ.
Na lektvar by stačily v noci oloupané houby, na bhůtu magy ze srdce draka, nebo tak.
Obrázek
Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 10153
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: DrD 3 podle eerieho - pokračování třech dekád Dračáctva na sjednoceném základě

Příspěvek od eerieBaatezu »

Korhul píše: 3. 6. 2023, 08:43 No nevím, ty procenta na úspěch styku se sférami zas tak skvělá nebyla, takže theurg při poctivém házení k%, taky o dost magů přišel, nehledě na možnost potkat při fatalu takové ty méně příjemné démony, co z tvojí postavy udělají trosku. Samozřejmě tohle je blbá mechanika stejně jako % na seslání u kouzelníka. Ale přece jen to tu absolutní přesilenost theurga relativizuje, aspoň tak cca do 10. úrovně, kdy už teda vstup do prvních sfér přestává být hazardem s vlastní postavou.
O tomhle bych vůbec nepřemýšlel. Věci jako procenta na úspěch patří úplně vyhodit a nahradit je mnohem zajímavějšími mechanikami.
Obrázek
Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 32332
Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: DrD 3 podle eerieho - pokračování třech dekád Dračáctva na sjednoceném základě

Příspěvek od Vallun »

Eerie - Magy více druhů ale stejné podstaty budou příliš vleká komplikace...

- proto mám na lektvary a pod esence:) a reálné magy nechť si řeší až theurg (respektive, ono to bude jinak - schopnosti budou teoreticky dostupné od začátku všechny, ale teď potřebuju pro začátenčíky zjednodušenou verzi...:)

- slyšel jsem o zajímavé mechanice pro theurgy - aby theurg mohl vstoupit do stínového světa (sfér) musí nasbírat stíny (tedy "mít na rukou krev", zabíjet....)
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16468
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: DrD 3 podle eerieho - pokračování třech dekád Dračáctva na sjednoceném základě

Příspěvek od MarkyParky »

Klucí, způsob vedení této debaty mi nedává smysl.


Představte svou základní mechaniku/mechaniky. Jádro systému.
Pak mi představte čtyři jeho/jejich typické aplikace, které jsou svatými kravami:
- souboják
- přirozené schopnosti s nejistou šancí an úspěch
- kouzla
- nástrahy a pasti

A pak, v takhle stanoveném rámci, přemýšlejte o tom, jak v něm znázornit jednotlivé kousky DrD.

Zkrátka, odprezentujte výsledek vývoje toho základního opruzu, o kterém jsme se bavili se Sirienem, že je zbytečný, ale jako jestli ho chcete dělat, tak sem s ním ... a pak se můžeme bavit o tom, jak do něj co naportovat. A s tím vám klidně pomůžu.

Ale tyhle výkřiky jednotlivostí do tmy, aniž by mě člověk před sebou koncept .... :doh:
Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 32332
Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: DrD 3 podle eerieho - pokračování třech dekád Dračáctva na sjednoceném základě

Příspěvek od Vallun »

Marky - já to u sebe už napsal;) za připomínky budu rád...
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Odpovědět

Zpět na „Dračí doupě“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů