Teoretizování ohledně remaku

Oficiální diskuze věnované Dračímu doupěti, nejstarší české hře na hrdiny.

Moderátor: Bouchi

Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16480
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: Teoretizování ohledně remaku

Příspěvek od MarkyParky »

To do it, do it.
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17485
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Teoretizování ohledně remaku

Příspěvek od York »

eerieBaatezu píše: 16. 3. 2023, 17:10místo "Chci si hodit na diplomacii", hráč řekne "chci vyjednávat"
eerieBaatezu píše: 16. 3. 2023, 17:10nemám s tím problém.
Ty možná ne, ale já (v roli hráče, kterej si projektoval svojí předstvu o postavě do čísel u dovedností) ano. Já si prostě chci hodit konkrétně na diplomacii, protože jsem si tak nakombil postavu a chci problémy řešit hodem na diplomacii. Jako hráč nechci vyjednávat, chci, aby moje postava vyjednávala svym super skillem a tys mi popsal, jak mi to skvěle šlo ;)
Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 10153
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: Teoretizování ohledně remaku

Příspěvek od eerieBaatezu »

Tak to je o tom, na jakým stylu hraní se skupina dohodne.
Obrázek
Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 10153
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: Teoretizování ohledně remaku

Příspěvek od eerieBaatezu »

Začínám mít takovej pocit, proč já blbec roky vymýšlím jak sjednotit systém, vychytat všechny oldschool a middleschool mouchy... když je populární OSR, se všema těma pravidlovýma ujetinama, do kterýho by se daly 1.5/6, Pluska a Dvojky převést mnohem snáze, než roky bloumat nad "pořádným" systémem. $lol$ Kterej stejně nikdo z běžných hráčů neocení, když recenze Hlídky mají 5 hvězdiček z pěti. $lol$ A OSR se vaří o sto šest, akorát se teda vyhodilo THAC0. $D
Obrázek
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17485
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Teoretizování ohledně remaku

Příspěvek od York »

Eerie: Njn, to je věčný dilema, jestli dělat něco populárního, nebo se snažit udělat něco lepšího. Powerful the dark side is, easy to resist it is not ;-)
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22629
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice

Re: Teoretizování ohledně remaku

Příspěvek od Jerson »

eerieBaatezu píše: 16. 3. 2023, 18:53roky bloumat nad "pořádným" systémem. $lol$ Kterej stejně nikdo z běžných hráčů neocení, když recenze Hlídky mají 5 hvězdiček z pěti.
To mají kvůli velké komunitě hráčů, přičemž dost z nich přišlo hodnotit. Nicméně většina hráčů Hlídky žádný moderní systém nikdy nehrála a nevedla, takže nemají srovnání a placebo pravidla založená na GM bias jim přijdou v pohodě.

Holt to teoretizování o remaku trvalo moc dlouho, indie pokus o náhradu Dračáku netrefil vkus většiny původních hráčů, takže tradiční hráče Dračáku k sobě stáhla až Dračí hlídka.
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17485
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Teoretizování ohledně remaku

Příspěvek od York »

Jerson píše: 22. 5. 2023, 13:22
eerieBaatezu píše: 22. 5. 2023, 09:25 1. Udělat remake Dračáku.
Pořád tě to nepustilo? Protože víš jak - aktivní příznivce Dračáku už téměř kompletně vybrala Dračí hlídka.
To je nejspíš pravda. Taky je ale zaktivizovala, takže bude snazší je oslovit. Navíc nejspíš nebude málo hráčů, kteří mají na starý DrD nostalgický vzpomínky, ale nevyhovujou jim pravidla Hlídky. Já rozhodně beru existenci Hlídky pro jakejkoliv kvalitní remake jako pozitivum.
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22629
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice

Re: Teoretizování ohledně remaku

Příspěvek od Jerson »

To nevím. Narazil jsem na hráče, kteří pořád hrajou Dračák - nebo spíše svou verzi Dračáku - a kteří na DH nepřešli, ale ti stejně tak nemají zájem přecházet ani na jinou "náhražku".
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17485
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Teoretizování ohledně remaku

Příspěvek od York »

Jerson píše: 22. 5. 2023, 13:39 To nevím. Narazil jsem na hráče, kteří pořád hrajou Dračák - nebo spíše svou verzi Dračáku - a kteří na DH nepřešli, ale ti stejně tak nemají zájem přecházet ani na jinou "náhražku".
Že takoví budou, jsme prorokovali už před mnoha lety, takže to není žádný překvapení. Hlídka ale ukázala, že komunita se zájmem o starý DrD existuje, není vůbec malá, je velice aktivní (organizuje vlastní con!) a uživí vydávání doplňků i za situace, kdy existujou JaD.
Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 10153
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: Teoretizování ohledně remaku

Příspěvek od eerieBaatezu »

Tak hlavně ten remake člověk dělá hlavně kvůli sobě, dalším podobným individuím, co na tom v devadesátkách ujížděli a kvůli tomu, co mu Dračák dal.

Když jsem teď byl schopen za dva a půl měsíce napsat 106 stran magisterky, tak tyjo bych mohl zkusit dát dohromady i ten Dračák. $lol$
Obrázek
Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 10153
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: Teoretizování ohledně remaku

Příspěvek od eerieBaatezu »

Úvahy do placu, o kterých přemýšlím:

:arrow? Proč mít remake po tom, co existují JaD:
- JaD sice mají Chodce, Pyrofory a Theurgy, ale spíš in name only, reálně mi to feeling těch DrD povolání moc (někdy skoro vůbec) neevokuje. (A Alchymista, co umí dělat zajímavý lektvary až někdy od 15. je úplná krize teda. Kolik lidí ty zajímavý věci zahraje?)
- JaD má takový ty "hromada zlatých" jednotky, kdežto mě prostě zajímá, jestli drak leží na sto tisících zlatých, nebo jednom milionu zlatých. (To se přelévá do něčeho jako DrD Svět a nějaké fantasy ekonomiky, ale co jako? Mi to přijde na imerzivní hraní mnohem lepší, než to tak silně abstrahovat.)
- Ještě něco, ale teď jsem to zapomněl.

:arrow? Po čtení DrD1.5/6 mám silný dojem, že Životy měly být meat points, akorát se z toho stal nějaký takový DnD/DrD hybrid. Každý případ, co není boj, má totiž zranění životy děleno úrovní, což evokuje, že to nejsou nějaké lucky/výdrž pointy, ale to, jak si natlučete. DrD+ jde stejnou cestou, HP = zranění.
Čili v DnD fighter, co spadne z věžě, dostane damage třeba za 40 a pak se zvedne a odejde, protože... důvody. Kdežto v DrD to takhle být nemá, přestože tam HP rostou jako v DnD.

:arrow? Hodně přemýšlím o tom, jak naložit s Kouzelníkem a magenergií. Jde o to, že Kouzelník: 1. musí mít magy, jinak to není Dračák, 2. nemá mít pocit, že musí magy syslit, protože bez magů nemůže kouzlit a tak nechce nic moc sesílat.
Ono se o tomhle v podstatě mluví u Čarodějovy hole v PPE, kde se říká, že to má řešit přesně tenhle problém. Čili nejvíc v souladu s DrD by asi bylo tohle pravidlo nějak rozšířit.
- Říkal jsem si něco na tenhle způsob: Kouzelník by mohl své magy přelévat do (nějak rituálně upravených?) věcí. Třeba v poměru 1 mag za den (dva, nebo tři) by z dané věci magy mizely, aby nemohl mít šílené baterie magů. Třeba by takhle mohl nabíjet předměty i kouzly, s tím, že by se síla, jak magy mizí, snižovala, až by nakonec vyprchala. Tím by se lišil od Alcháče, kterej má stálé magické předměty a taky Kouzelnická kouzla by měla být jiná, než věci, co má Alcháč (přestože teda v DrD dělají některé lektvary efekty Kouzelnických kouzel).
- Další možnost by byla umožnit mu víc zaostření za den, tam je pak otázka, k čemu to omezení magenergií vlastně slouží. Bylo by to vlastně omezení na jeden souboj, jednu dobroduržnou akci, než si může odpočinout.
- Přemýšlel jsem o variantě, kdy má Kouzelník konstatní přísun magů z astrálu, plus pool magů v hlavě. Ale ještě jsem to netestoval v reálu. Znamenalo by to, že na každé nové kolo by měl určitý počet volných magů. Tohle by úplně vyřešilo to, že Kouzelníkovi úplně dojdou magy, ale nevím, zda by se to dalo dobře vybalancovat.

:arrow? Brutální zásek do svaté krávy :!:, ale...
- Stalo by se něco, kdyby obory začínaly od první úrovně?
V 1.5 to tak nebylo, ale v 1.6 už je i u PPZ Alcháče napsáno, ze které sféry jsou démoni předmětů, co dělá. Takže Alcháč jak leze do sfér, tak dělá lektvary a pasti a na šestý se rozpadne na specializace.
Kdyby jeli Theurg a Pyrofor hned odděleně, tak by to posílilo jejich archetypy (Pyrofor neumí lézt do sfér, Theurg nedělá bomboviny), a taky by to trochu omezilo už tak silná povolání.
Theurg by všechny předměty dělal přes sféry (a nějaké sigily a pečetě a tak) a astron, do kterého by dával magy a Pyrofor přes talismany, tekutiny, magy, které by vyextrahoval, apod. (Je to jen návrh, třeba je to blbý a pokazilo by to ten originální feeling.)
- Stalo by se něco, kdyby základní povolání pokračovalo dál?
Bojovník by jel cestou bijce, Šermíř fint, ale Válečník by jel i nad šestou, jakožto univerzálně cvičený týpek, co umí v boji i velet, apod. (Kondotiér a podobné archetypy).
Druid by jel lesní magií, Chodec chodečil, a Hraničář nad šestou by mohl mít posílené zvířecí společníky a podobně. (Taky jsem přemýšlel o Lovci, jakožto hraničářské pet classe bez many (peti jako medvěd, potom pasti, výborná střelba a stopování, mystický lov a tak), ale to jsou všechno jen takové návrhy.)

:arrow? DnD 5e souboj s Pohybem/Akcí/Reakcí je super. Ale zase převzít to je takový pitomý?
A myslím, že pro PJe je super odlehčení, když neexistuje obrana zbraní a on si nemusí u každýho skřeta pamatovat, jestli už ji použil, nebo ne. Tady je DnD souboj na management pro PJ lepší. Zase mizí trocha taktiky.


Jinak jsem si pročítal Markyho Svět Dračáku a je super, jak tam některé věci implementoval. Něco, co je v DrD na několik stran, tam má funkčně v pár větách.
Obrázek
Uživatelský avatar
mrakomrak
Příspěvky: 123
Registrován: 24. 10. 2020, 10:12

Re: Teoretizování ohledně remaku

Příspěvek od mrakomrak »

York píše: 22. 5. 2023, 13:46
Jerson píše: 22. 5. 2023, 13:39 Hlídka ale ukázala, že komunita se zájmem o starý DrD existuje, není vůbec malá, je velice aktivní (organizuje vlastní con!) a uživí vydávání doplňků i za situace, kdy existujou JaD.
Ono je poměrně škoda že od vydání pravidel a zástěny, JaD/5e docela stojí (můj pohled).
Z názoru lidi kolem mě (co neumí anglicky) je problém že nejsou nějaké sborníky (ne fans překlad na d20) dobrodružství, karty kouzel a celkově prodej a výdej nových suplementu třeba v e-formě.
DH má svoje stránky kde se takové materiály dají sehnat (kvalitu nekomentuji :D )
"Simplicity is the key to freeing the imagination!" Scotty ‘DM SCOTTY’ McFarland
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17485
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Teoretizování ohledně remaku

Příspěvek od York »

eerieBaatezu píše: 23. 5. 2023, 14:12 :arrow? Proč mít remake po tom, co existují JaD:
Tuhle otázku jsem chtě nechtě musel zodpovědět. Nedávalo mi smysl pokoušet se o něco v zásadě stejnýho jen s trochu jinou příchutí, rozhodl jsem se proto nakonec posunout to k oldschoolu a sandboxu. Ono to k tomu beztak od začátku směřovalo.

eerieBaatezu píše: 23. 5. 2023, 14:12 :arrow? Po čtení DrD1.5/6 mám silný dojem, že Životy měly být meat points
Rozhodně. V DrD byly, tuším, dokonce i postihy podle ztráty životů. Dokud ti ale životy porostou lineárně s úrovní, bude to generovat paradoxy, který zmiňuješ.

eerieBaatezu píše: 23. 5. 2023, 14:12 :arrow? Hodně přemýšlím o tom, jak naložit s Kouzelníkem a magenergií.
Pokud se bavíme o "co nejpodobnějším" remaku, tak tohle jsme už přece dávno vyřešili: stačí zakázat sesílání neomezenýho počtu blesků v jenom kole a celkově kouzla zlevnit, aby ti vystačila magenergie na několik soubojů.

eerieBaatezu píše: 23. 5. 2023, 14:12 :arrow? Brutální zásek do svaté krávy :!:, ale stalo by se něco, kdyby obory začínaly od první úrovně?
Asi nemusím říkat, že jsem se pro tohle rozhodl taky. Respektive mám to v plánu, zatím mám jen 5 základních povolání. Přprav se ale na to, že to bude hodně práce, budeš muset vymyslet spoustu novejch schopností.
Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 10153
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: Teoretizování ohledně remaku

Příspěvek od eerieBaatezu »

York píše: 23. 5. 2023, 16:00 Tuhle otázku jsem chtě nechtě musel zodpovědět. Nedávalo mi smysl pokoušet se o něco v zásadě stejnýho jen s trochu jinou příchutí, rozhodl jsem se proto nakonec posunout to k oldschoolu a sandboxu. Ono to k tomu beztak od začátku směřovalo.
Myslím, že když se člověk drží Dračáku, tak to bude jiné už z podstaty. Kouzla jsou jiná, povolání mají jinou náplň/jsou jinak zpracovaná, magy místo vancian, sféry, meat pointy místo Výdrže, armor jako damage reduction, apod.

Proto i přemýšlím o tom, jak pojmout souboják, aby působil jinak, ale zase aby nebyl přespříliš složitý. 5e má hodně jednoduchej souboják, tak teď co s tím...
York píše: 23. 5. 2023, 16:00 Rozhodně. V DrD byly, tuším, dokonce i postihy podle ztráty životů. Dokud ti ale životy porostou lineárně s úrovní, bude to generovat paradoxy, který zmiňuješ.
No vidíš, na ty postihy jsem zapomněl. Další perfektní důkaz. Tam jim to celé nějak uteklo, když jeli meat pointy, ale zamíchali do toho tu DnDčkovou inflaci.
York píše: 23. 5. 2023, 16:00 Pokud se bavíme o "co nejpodobnějším" remaku, tak tohle jsme už přece dávno vyřešili: stačí zakázat sesílání neomezenýho počtu blesků v jenom kole a celkově kouzla zlevnit, aby ti vystačila magenergie na několik soubojů.
Jo tak ty blesky, to je jasňačka, ale jinak furt moc nevím. Nikdy nevíš, kolik toho za den potkáš, čili mi nějakej víc flexibilní systém přijde na místě.
York píše: 23. 5. 2023, 16:00 Asi nemusím říkat, že jsem se pro tohle rozhodl taky. Respektive mám to v plánu, zatím mám jen 5 základních povolání. Přprav se ale na to, že to bude hodně práce, budeš muset vymyslet spoustu novejch schopností.
Já v podstatě beru zajímavý věci z DrD1.X, Plusek a Dvojek a hážu to do hávu DrDO s poštelovaným designem. Takže spíš implementuju, než že bych vymýšlel spoustu nových věcí. To vymýšlení se týká hlavně mechanik, než obsahu.
(Novej obsah vymýšlím pro Theurga, aby mohl bejt víc akční povolání, ale jinak asi nic.)

Zajímavý, jak 5e šlo směrem starýho Dračáku s těmi obory, a my od toho jdeme pryč. Ale často mi fakt dává smysl začít s takovým Bijcem nebo Theurgem hned na první.
A úrovní taky nechci mít moc. Teda podle toho, jak moc feeling by to nabouralo, ale mít ty prázdný levely, kde akorát přibude hrstka životů a magů, to asi nikdo nechce.
Obrázek
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17485
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Teoretizování ohledně remaku

Příspěvek od York »

eerieBaatezu píše: 23. 5. 2023, 19:09 Myslím, že když se člověk drží Dračáku, tak to bude jiné už z podstaty. Kouzla jsou jiná, povolání mají jinou náplň/jsou jinak zpracovaná, magy místo vancian, sféry, meat pointy místo Výdrže, armor jako damage reduction, apod.
Jasně, ale dokážeš to udělat o tolik lepší, aby to vyrovnalo výhodu nejhranějšího a nejrozšířenějšího systému? Protože pokud ne, tak to můžeš postavit na systému DnD 5e, získáš celkem slušnej a otestovanej systém, pro spoustu hráčů bude snadný se to naučit (protože už znaj DnD 5e nebo JaD) a s trochou snahy to bude i natolik kompatibilní s DnD 5e, aby se v tom daly hrát dobrodružství pro 5e.

eerieBaatezu píše: 23. 5. 2023, 19:09Jo tak ty blesky, to je jasňačka, ale jinak furt moc nevím. Nikdy nevíš, kolik toho za den potkáš, čili mi nějakej víc flexibilní systém přijde na místě.
Kouzelník vyplácá manu a jde se spát, DrD tahle fungovalo. DnD 5e to má podobně.

Ono všechno má svý pro a proti - šel jsem cestou, že se po každym boji doplňěj kouzla a doléčej skoro komplet životy, ale hráči si zas musej zvykat na to, že jsou v boji zmlácený až do vyřazení a za chvilku jsou zas v pohodě. A nefunguje pak hra o zdroje z OSR, kdy tě každý náhodný setkání má potenciál vytáhnout z kouzel a životů. Osobně se mi ta rychlejší dynamika líbí víc, ale nemusí to vyhovovat každýmu.

eerieBaatezu píše: 23. 5. 2023, 19:09Novej obsah vymýšlím pro Theurga, aby mohl bejt víc akční povolání
Doufám, že se podělíš, toho zatím netuším, jak pojmout.

eerieBaatezu píše: 23. 5. 2023, 19:09Ale často mi fakt dává smysl začít s takovým Bijcem nebo Theurgem hned na první.
Však mě taky. Jenže pak zas musíš vymyslet theurga, sicca, druida a mága jako plnohodnotný povolání. V DrD tolik nevadilo, že maj převážně nedobrodružný schopnosti, protože k tomu měli pořád šest levelů základního dobrodružnýho povolání. Když začneš od první úrovně jako theurg, tak co budeš dělat v dungeonu, kontaktovat sféry?

Zpět na „Dračí doupě“