Teoretizování ohledně remaku
Moderátor: Bouchi
Re: Teoretizování ohledně remaku
Jak už jsem psal, tenhle předpoklad měl smysl před pěti lety, kdy nebyly JaDčka a nebyla Hlídka. A ostatně i spousta dalších her, který teď Skaven vydává jak na běžícím pásu - Forbidden Lands, OSE, Knave atd.
Jiná věc je samozřejmě Eerie, kterej to dělá čistě pro radost z tvorby. Navíc jeho úvahy jsou pro mě přínosný, protože se zamejšlí nad věcma, o kterejch se nikdo jinej nechce bavit.
- MarkyParky
- Příspěvky: 16477
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: Teoretizování ohledně remaku
Přečti si to po sobě ještě jednou, třeba ti to dojde.Sirien píše:Když rozumně zkrotíš HP prog tak to je jen o tom jak nastavíš číslíčka na zbraních / zbrojích.
EDIT: A pak si k tomu navíc přidej všechna místa, co tahle číslíčka nějak modifikují/rozvíjejí a opět jsi u volby, jestli to řešit (a multiplikovat si náročnost prvního kroku) nebo na to kašlat a feeling+flavour, čímž se opět dostáváme k původní otázce: Proč to nepostavit na něčem už hotovém, co ti tenhle oser ušetří a usetřenou energii dovolí narvat do modu, který akcentuje flavour a feeling.
- eerieBaatezu
- Příspěvky: 10153
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
Re: Teoretizování ohledně remaku
Já celou dobu existence té hry tápu v tom, co to vlastně Dračí Hlídka vůbec znamená?
Ale jak mu říkám, bylo by super, aby to vyšlo také v zahraničí, protože to konečně dělá ten princip, kterým se OSR zaklíná, úplně nově a mnohem lépe.
Už si nepamatuju, co to bylo?MarkyParky píše: ↑1. 6. 2023, 12:57 Jako v podstatě jakkoliv, hlavně rozetnout tu dementní volbu o které mluvil Sirien.
Dík. Motivace jak noha, teda. Co je na DrD Bojovníkovi tak šíleného, že nejde převést do DnD?MarkyParky píše: ↑1. 6. 2023, 12:57 Jinak dneska ráno jsem měl chvilku, tak jsem se cítil nahypovaný a říkal jsem si, že si na zkoušku nabastlím nějaké 5E classy, co budou mimikovat 1.6. Z posledního půlroku mám dost načtené 1.0 z toho OSEnautování, tak jsem si říkal, že použiju nějaké své poznámky a bude to raz dva. Otevřel jsem pravidla, nalistoval bojovníka a ...
.... 1.6 je fucked.
Konečně něco! Super! Gratuluji!
Yorkova "stará škola", je něco hodně jiného, než všechy ty ODnD klony.sirien píše: ↑1. 6. 2023, 13:43 A trojka je ještě větší "why", protože mimo místní křiklavou bublinu (tvořenou pár lidma) OSR vlastně nikoho nezajímá a nikdo ho nechce (z velmi dobrejch důvodů, to "O" v tom OSR neni pro nic za nic) - jeho jediná výhoda je že na něj má Skaven fetiš, takže ti cokoliv OSR nadšeně vydá.
Ale jak mu říkám, bylo by super, aby to vyšlo také v zahraničí, protože to konečně dělá ten princip, kterým se OSR zaklíná, úplně nově a mnohem lépe.
Ví někdo, jak ta komunita vypadá? Pokud to jsou všechno lidé, co chtějí prostě jen nový starý Dračák, tak to musí být fotři 35+.
DrDO pokračovalo v Pluskách, což bylo ultimátní dovršení celé té mánie ohledně simulace světa.
Tímhle se jen potvrzuje to, co tu celou dobu říkám, a co je mi pořád rozporováno, že pojem Dračák o sobě prostě má pořád tažnou sílu.sirien píše: ↑1. 6. 2023, 15:06 York: tvoje pointa? Měl sem tak nějak za to že výchozí předpoklad téhle diskuse je, že to chceš udělat správně a mít výsledek co je dobrej. Že část hráčů DrD zhltne cokoliv dojmově podobného DrD na co nalepíš slovo "dračák" (což DH dobře hijackla) bez ohledu na to jak moc shit to bude myslim nikdo nikdy nepochyboval - a nikdy ti nic nebránilo přesně to udělat.
- MarkyParky
- Příspěvky: 16477
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: Teoretizování ohledně remaku
Nejde o to, že to nejde převést.Co je na DrD Bojovníkovi tak šíleného, že nejde převést do DnD?
Jde o to, že to nejde hrát, takže převádět to je zbytečné.
- MarkyParky
- Příspěvky: 16477
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: Teoretizování ohledně remaku
Abych byl konkrétní:
Zastrašování
To je asi v pohodě.
1.0 i 1.6
Poznávání artefaktů
Skill, co se dostane do hry jednou za kampaň. EPIC! Snad je tam proto, aby se válečník cítil stejně zbytečný jako sicco.
jen 1.6
Přesnost
Blbě udělané účetnictví, kandidát na předělávku. Flat bonus, který je tak nějak očekáván, ale v dost nudné implementaci.
1.0 i 1.6
Sehranost
Ještě nesmyslnější účetnictví, kandidát na totální předělávku. A dává situační bonusy, jejichž trackování v boji je peklo.
jen 1.6
Léčba vlastních zranění
To je asi v pohodě.
1.0 i 1.6
Odhad zbraně
Skill s nulovou užitečností, co potřebuje tabulku, jejíž aplikace má do hry nulový přesah.
jen 1.6
Odhad soupeře
Relativně užitečný skill s neskutečně blbou implementací, která vytváří zbytečný workload pro GMa. Kandidát na totální předělávku.
jen 1.6
Vícenásobné útoky
To je asi v pohodě.
1.0 i 1.6
Pro znázornění přínosu verze 1.6 proti verzi 1.0 dávám výše kurzívou, kde co je. 1.6 je fucked.
Chcete-li hrát dračák, hrajte 1.0.
Zastrašování
To je asi v pohodě.
1.0 i 1.6
Poznávání artefaktů
Skill, co se dostane do hry jednou za kampaň. EPIC! Snad je tam proto, aby se válečník cítil stejně zbytečný jako sicco.
jen 1.6
Přesnost
Blbě udělané účetnictví, kandidát na předělávku. Flat bonus, který je tak nějak očekáván, ale v dost nudné implementaci.
1.0 i 1.6
Sehranost
Ještě nesmyslnější účetnictví, kandidát na totální předělávku. A dává situační bonusy, jejichž trackování v boji je peklo.
jen 1.6
Léčba vlastních zranění
To je asi v pohodě.
1.0 i 1.6
Odhad zbraně
Skill s nulovou užitečností, co potřebuje tabulku, jejíž aplikace má do hry nulový přesah.
jen 1.6
Odhad soupeře
Relativně užitečný skill s neskutečně blbou implementací, která vytváří zbytečný workload pro GMa. Kandidát na totální předělávku.
jen 1.6
Vícenásobné útoky
To je asi v pohodě.
1.0 i 1.6
Pro znázornění přínosu verze 1.6 proti verzi 1.0 dávám výše kurzívou, kde co je. 1.6 je fucked.
Chcete-li hrát dračák, hrajte 1.0.
- eerieBaatezu
- Příspěvky: 10153
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
Re: Teoretizování ohledně remaku
MarkyParky píše: ↑1. 6. 2023, 15:29 Nejde o to, že to nejde převést.
Jde o to, že to nejde hrát, takže převádět to je zbytečné.
Re: Teoretizování ohledně remaku
Ohledně válečníka sdílím Markyho závěr. Výsledek mojeho průzkumu válečníka v DrD 1.x a DrD+ byl: Ok, takže začínám s čistym stolem.
- eerieBaatezu
- Příspěvky: 10153
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
Re: Teoretizování ohledně remaku
DrD+ má super Bojovnické obory.
Proto říkám, že bych do remaku přidal i věci z Dvojek a Plusek. Žádný Dračákista se nebude zlobit, když bude mít jeho oblíbené povolání užitečnější schopnosti, než dřív.
Proto říkám, že bych do remaku přidal i věci z Dvojek a Plusek. Žádný Dračákista se nebude zlobit, když bude mít jeho oblíbené povolání užitečnější schopnosti, než dřív.
- Vallun
- Příspěvky: 32335
- Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
- Bydliště: Velká Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Teoretizování ohledně remaku
Yorku, Ascella je teď v Namibii, ale zkus si někdy popovídat s ní o DrD válečnících:)
Jakykoliv skill co dává informave se sakra hodí...
Jakykoliv skill co dává informave se sakra hodí...
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Re: Teoretizování ohledně remaku
Eerie: Dračí hlídka je nějaká dobrodružná/rytířská organizace v Domovině (default DH setting). Asi jakobys "Příběhy Impéria" nenazval "Příběhy Impéria" ale "Klub dobrodruhů" (což je dobrodružná organizace v rámci PI settingu).
Marky: já v tom číslíčkovym ladění nevidim až tak velkej problém. d10 dává rozumný rozsahy, k tomu nahodíš nějakou žádoucí power progress křivku a namapuješ to k ní podle nějakejch obecnejch pravidel. Když převrátíš váhu char stats a weapon stats, což by mělo projít, tak potřebuješ už jen doladit damage dealing, což pořešíš přes ten druhej weapon stat ("útočnost" bylo myslim to divnoslovo?) čímž sme zpátky u toho že to je netriviální práce, ale ne nutně problém.
Marky: já v tom číslíčkovym ladění nevidim až tak velkej problém. d10 dává rozumný rozsahy, k tomu nahodíš nějakou žádoucí power progress křivku a namapuješ to k ní podle nějakejch obecnejch pravidel. Když převrátíš váhu char stats a weapon stats, což by mělo projít, tak potřebuješ už jen doladit damage dealing, což pořešíš přes ten druhej weapon stat ("útočnost" bylo myslim to divnoslovo?) čímž sme zpátky u toho že to je netriviální práce, ale ne nutně problém.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- eerieBaatezu
- Příspěvky: 10153
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
Re: Teoretizování ohledně remaku
A to je nějaká hlídka, že drak sedí na zadku na posedu a hlídá, kdo půjde kolem? Nebo maníci dřepí v rozhledně a koukají, zda nepřiletí drak? Nebo co? Ten název jak takovej matoucí.
Re: Teoretizování ohledně remaku
Pokud se nepletu tak to je prostě jen "heraldické" nebo "vznosné" pojmenování, jakože sou prostě hustý.
(Tj. v en by to bylo Dragon Guard, nikoliv Dragon Watch.)
Jestli tam je nějakej lore faktickej historickej vztah k drakům a případně jakej netušim (tipuju že asi jo, ale fakt nevim).
(Tj. v en by to bylo Dragon Guard, nikoliv Dragon Watch.)
Jestli tam je nějakej lore faktickej historickej vztah k drakům a případně jakej netušim (tipuju že asi jo, ale fakt nevim).
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- eerieBaatezu
- Příspěvky: 10153
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
Re: Teoretizování ohledně remaku
Jak York, tak i já, jsme z našich DrD návrhů útok zbraně zahodili. Chovají se jako v DnD, žádný bonus na trefu, jenom statistika zranění, a to ještě taková, že každý jednotlivý typ zbraně nemá rozdílné zranění, ale všechny stejné (na rozdíl od DnD). Ono to rozdílné zraněné je stejně k ničemu. Jsou mnohem zajímavější způsoby, jak odlišit zbraně, než jakou kostkou se háže jejich damage.sirien píše: ↑1. 6. 2023, 16:10 Marky: já v tom číslíčkovym ladění nevidim až tak velkej problém. d10 dává rozumný rozsahy, k tomu nahodíš nějakou žádoucí power progress křivku a namapuješ to k ní podle nějakejch obecnejch pravidel. Když převrátíš váhu char stats a weapon stats, což by mělo projít, tak potřebuješ už jen doladit damage dealing, což pořešíš přes ten druhej weapon stat ("útočnost" bylo myslim to divnoslovo?) čímž sme zpátky u toho že to je netriviální práce, ale ne nutně problém.
Další Dračákovská věc, které se pomalu zbavuji, je Obrana Zbraně. Je to sice hafo DrD koncept, ale taky je pruda pro PJ každé kolo sledovat, kdo ze sedmi skřetů má pořád ještě obranu a kdo už ne.
- MarkyParky
- Příspěvky: 16477
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: Teoretizování ohledně remaku
Do záznamu: Já neříkal, že je to problém, ale že je to opruz s řádově horším poměrem utracený čas/výkon, než tohle celé vzít z něčeho hotového.netriviální práce, ale ne nutně problém.
Re: Teoretizování ohledně remaku
Marky: tak to samozřejmě - od začátku myslim řikám že základní problém DrD remakeu je, že to vůbec nemá smysl dělat
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Bing [Bot] a 4 hosti