Teoretizování ohledně remaku
Moderátor: Bouchi
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 20870
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Teoretizování ohledně remaku
Ano. Jakmile začneš přemýšlet, jak kouzelníkovi zpřístupnit kouzlení i bez magů, jak oslabit hraničáře, jestli ze soubojáku nevyhodit explodující šestku nebo jestli by nebylo lepší mít místo náhodně nahazovaných vlastností bodový nákup (jako York v jeho DrD 1.9), tak už prostě neděláš Dračí doupě, ale nějakou svoji novou hru... a dostáváš se do stejné kategorie jako milion existujících domácích variant DrD. Zlé jazyky by řekly, že je to kategorie, která nikoho nezajímá, protože každý už svoje domácí DrD má a nemá důvod, proč se zajímat o tvoje domácí DrD.
Mně vážně přijde smysluplné udělat "konzervativní" DrD, i s jeho výstřelky a nevyváženostmi, prostě "Dračák, jak jsme ho v devadesátých letech hráli a pamatujeme si ho". A nikdo si zřejmě nepamatuje, že démoni měli výdrž v přesných dnech a psi měli jasně zadefinovaný dočich přes dubovou stěnu počítanou v coulech... protože tohle stejně každý ignoroval, takže je možné ignorovat to i teď.
Ale zatímco cítím ještě jakžtakž poptávku po "poctivém, nepřikrášleném, jen zjednodušeném DrD" – i kdyby to měla být poptávka čistě historické zvědavosti –, tak poptávku po sto padesáté osmé domácí variaci na DrD nevidím. Já si totiž dokážu představit, že bych si nějaké "obyčejné staré DrD" někdy třeba i z nostalgie zahrát – ale podle příruček DrD ho hrát nebudu, protože ty se nedají fakt ani číst, natož hrát. Chybí mi na trhu DrD retroklon, zatímco nová variace na DrD mi nechybí. Ale to se cyklím a opět zdůrazňuju, že je to čistě moje osobní reakce. Spíš je otázka, co je přesně tvým cílem a o co ti jde.
A taky, jak se změnila situace s tím, že vyšla Dračí Hlídka, která myslím pole "domácí variace na DrD" vyžrala dokonale a naprosto tak, že vedle ní nemáš šanci se prosadit. Už jenom proto, jaký té hře dávají support a další podporu.
EDIT: Například na anglofonní scéně retroklonů se taky prosadily čisté konzervativní klony D&D, zatímco "domácí vylepšené variace" zůstávají spíš obskurní a nikoho moc nezajímají (s výjimkou Lamentations). Mimo jiné i proto, že lidi si pořídí ten klon a potom si na to nalepí vlastní domácí pravidla podle sebe. Nepotřebují, aby jim někdo dával hru s cizími domácími pravidly – potřebují ten starý, konzervativní základ, který si dopracujou sami.
Mně vážně přijde smysluplné udělat "konzervativní" DrD, i s jeho výstřelky a nevyváženostmi, prostě "Dračák, jak jsme ho v devadesátých letech hráli a pamatujeme si ho". A nikdo si zřejmě nepamatuje, že démoni měli výdrž v přesných dnech a psi měli jasně zadefinovaný dočich přes dubovou stěnu počítanou v coulech... protože tohle stejně každý ignoroval, takže je možné ignorovat to i teď.
Ale zatímco cítím ještě jakžtakž poptávku po "poctivém, nepřikrášleném, jen zjednodušeném DrD" – i kdyby to měla být poptávka čistě historické zvědavosti –, tak poptávku po sto padesáté osmé domácí variaci na DrD nevidím. Já si totiž dokážu představit, že bych si nějaké "obyčejné staré DrD" někdy třeba i z nostalgie zahrát – ale podle příruček DrD ho hrát nebudu, protože ty se nedají fakt ani číst, natož hrát. Chybí mi na trhu DrD retroklon, zatímco nová variace na DrD mi nechybí. Ale to se cyklím a opět zdůrazňuju, že je to čistě moje osobní reakce. Spíš je otázka, co je přesně tvým cílem a o co ti jde.
A taky, jak se změnila situace s tím, že vyšla Dračí Hlídka, která myslím pole "domácí variace na DrD" vyžrala dokonale a naprosto tak, že vedle ní nemáš šanci se prosadit. Už jenom proto, jaký té hře dávají support a další podporu.
EDIT: Například na anglofonní scéně retroklonů se taky prosadily čisté konzervativní klony D&D, zatímco "domácí vylepšené variace" zůstávají spíš obskurní a nikoho moc nezajímají (s výjimkou Lamentations). Mimo jiné i proto, že lidi si pořídí ten klon a potom si na to nalepí vlastní domácí pravidla podle sebe. Nepotřebují, aby jim někdo dával hru s cizími domácími pravidly – potřebují ten starý, konzervativní základ, který si dopracujou sami.
- Za tento příspěvek děkují uživateli Markus tito uživatelé (celkem 2):
- Vandalicus, Quentin
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 20870
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Teoretizování ohledně remaku
Vlastně by mě zajímalo vyhrabat někde staré DrD, třeba 1.1 – což je tuším první verze, která měla i pokročilé – a pokusit se použít jako základ tohle, nikoli novější verze. Mám totiž dojem, že ta matfyzáckost a všechny ty bizarní výpočty tam naskákaly až s dalším vývojem, zatímco v začátku ta hra byla ještě celkem hratelná.
- eerieBaatezu
- Příspěvky: 10153
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
- eerieBaatezu
- Příspěvky: 10153
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
Re: Teoretizování ohledně remaku
Tyjo, 1.1 by mě fakt zajímala. Já vlastním jen 1.5 a na netu nikde skeny těch starých edic nemůžu najít.
- eerieBaatezu
- Příspěvky: 10153
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
Re: Teoretizování ohledně remaku
Ale zase, uděláš retroklon. Takže Zloděj bude podhazovat 3Ch+procenta na d100?.. Chce takhle někdo hrát? Chce tohle hrát i někdo, kdo si chce zahrát starý Dračák? Nemá se to sjednotit? Nebylo by to lepší prostě jako hod na past? Atd...
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 20870
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Teoretizování ohledně remaku
Eeerie, ne, nemá se to sjednotit! Protože to je přesně ten problém: jakmile to začneš přepracovávat, tak narazíš na to, že by to každej nejradši přepracoval úplně jinak a každej si chce vyrobit vlastní trochu jinou verzi. Nikdy se neshodnete. Sám říkáš, že se tu nedokážete shodnout na tom, co je a co není opravdovej Dračák.
Opravdovej Dračák jsou zlodějský schopnosti 3Ch+procenta na d100, se s tím smiř. Tohle je "nejmenší společný jmenovatel". Když vyrobíš hru, která všechno tohle zachová, ale zároveň bude přehledná a použitelná (na rozdíl od příruček DrD), tak tě lidi budou zbožňovat. Každej si to pak nahackuje, jak se mu zlíbí. Ale každej potřebuje ten společnej základ, kterej může hackovat – a tuhle funkci původní příručky DrD fakt neplní, resp. plní ji velmi velmi blbě.
Opravdovej Dračák jsou zlodějský schopnosti 3Ch+procenta na d100, se s tím smiř. Tohle je "nejmenší společný jmenovatel". Když vyrobíš hru, která všechno tohle zachová, ale zároveň bude přehledná a použitelná (na rozdíl od příruček DrD), tak tě lidi budou zbožňovat. Každej si to pak nahackuje, jak se mu zlíbí. Ale každej potřebuje ten společnej základ, kterej může hackovat – a tuhle funkci původní příručky DrD fakt neplní, resp. plní ji velmi velmi blbě.
- MarkyParky
- Příspěvky: 16381
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: Teoretizování ohledně remaku
Markus: Chalenge accepted, pokud mi někdo sežene pokročilé pod 1.2
EDIT: Zrovna ten zloděj by ještě hodem nahradit šel (retroklony DnD taky nabízí možnost vyhnout se THAC0), jako volitelné pravidlo..
EDIT: Zrovna ten zloděj by ještě hodem nahradit šel (retroklony DnD taky nabízí možnost vyhnout se THAC0), jako volitelné pravidlo..
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22593
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Teoretizování ohledně remaku
Markusi, jenže tvoje úvaha předpokládá, že existují nějaká pravidla Dračáku, podle kterých se v nějaké širší formě hrálo.
Osobně si myslím, že neexistují. Ostatně i Hlídka ukazuje, že se podle jejich pravidel až tak nehraje, a podstatné je, že ta pravidla jsou napsaná jako systém umožňující plný ilusionismus.
Nemáš žádné pravidlo, které ti říká, že když hodíš 05%, tam najdeš tajné dveře, a když hodíš 9 na 1k10, tak kdokoliv na 3. úrovni kromě čarodějů je tvůj kámoš.
Osobně si myslím, že neexistují. Ostatně i Hlídka ukazuje, že se podle jejich pravidel až tak nehraje, a podstatné je, že ta pravidla jsou napsaná jako systém umožňující plný ilusionismus.
Nemáš žádné pravidlo, které ti říká, že když hodíš 05%, tam najdeš tajné dveře, a když hodíš 9 na 1k10, tak kdokoliv na 3. úrovni kromě čarodějů je tvůj kámoš.
hraju: Ω Projekt Omega
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 20870
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Teoretizování ohledně remaku
Vidíš. Konzervativní jádro doplněné o volitelná pravidla u těch nejvíc house-rulovaných věcí je schůdný přístup – zachová starou podobu a zároveň nabídne novou. OSE to tak dělá, velmi dobře.MarkyParky píše: ↑15. 10. 2021, 13:14 EDIT: Zrovna ten zloděj by ještě hodem nahradit šel (retroklony DnD taky nabízí možnost vyhnout se THAC0), jako volitelné pravidlo..
- eerieBaatezu
- Příspěvky: 10153
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
Re: Teoretizování ohledně remaku
Marky zachránil DrDII a teď zachrání i DrDO.MarkyParky píše: ↑15. 10. 2021, 13:14 Markus: Chalenge accepted, pokud mi někdo sežene pokročilé pod 1.2
EDIT: Zrovna ten zloděj by ještě hodem nahradit šel (retroklony DnD taky nabízí možnost vyhnout se THAC0), jako volitelné pravidlo..
Takhle by to bylo super, napsal bych: "Jako volitelné pravidlo namísto selhání kouzel si můžete vzít tohle, díky kterému budeme naopak moct kouzlit déle."
- eerieBaatezu
- Příspěvky: 10153
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
Re: Teoretizování ohledně remaku
Připouštím, že tohle by mohla být nejschůdnější verze plánu, jak k tomu přistoupit. I Bouchi by to mohl uvítat a použít ten retroklon na prodávání jako e-verzi DrDO.
Pokud by někdo dokázal ta pravidla přepsat, tak by se dala doplnit o volitelná pravidla, totiž nějaké ty věci, co se obecně probírali, že by bylo záhodno upravit. Dvě mouchy jednou ranou.
A že prostě útočný číslo válečníků bude furt mnohem víc souviset se silou zbraně, než s dovedností postavy, se s tim smiř, no. Retroklon.
Pokud by někdo dokázal ta pravidla přepsat, tak by se dala doplnit o volitelná pravidla, totiž nějaké ty věci, co se obecně probírali, že by bylo záhodno upravit. Dvě mouchy jednou ranou.
A že prostě útočný číslo válečníků bude furt mnohem víc souviset se silou zbraně, než s dovedností postavy, se s tim smiř, no. Retroklon.
- Za tento příspěvek děkují uživateli eerieBaatezu:
- Markus
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9334
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Teoretizování ohledně remaku
Ale teda, když si vybavím, jak divné bylo hrát nehouserulované OSE pro nás, tak si nedovedu představit ty stovky tatínků, kteří se budou zoufale snažit hrát drd se svými dětmi pomocí retroklonu drd. Už teď je mi jich líto
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
- MarkyParky
- Příspěvky: 16381
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: Teoretizování ohledně remaku
A teda, když už mluvíme o té chalenge, chtělo by to i Základní pravidla "bez verze" nebo 1.0.
Dívám se do 1.2, a tam už jsou první náznaky "symetrizace" NPC. Ale starší už nemám.
Třeba odolnost.
Dívám se do 1.2, a tam už jsou první náznaky "symetrizace" NPC. Ale starší už nemám.
Třeba odolnost.
- eerieBaatezu
- Příspěvky: 10153
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
Re: Teoretizování ohledně remaku
Hmmm... Old-school Eczentials... Hmmm...
Se dvěmi variantami Chodce, zaklínačoidním s mečem a kouzly pocestných, a bardoidním s flétníčkou... Hmmm...
A se dvěmi variantami theurga, tím, co umí vyvolávat a ovládat elementály, a tím, co umí googlit v kyberprostoru, eee, meditací navazovat spojení s astrálními sférami... Hmmm... (protože v PPP 1.1 to myslím bylo obráceně než v pozdějších pravidlech, ale třeba si to pamatuju blbě)
Šikovně napsaná tak, aby se většina tabulek dala ignorovat, a dalo se to hrát v Fate... Ale aby to přitom poznali jenom zasvěcení... Hmmm...
Vydané v sešitech podle povolání za pár korun, s bestiářem v samostatném sešitu... Hmmm...
A s původními ilustracemi od Tomáše Kučerovského... Hmmm... (ty byly myslím nejdřív v PPE a teprve pak i v PPZ 1.6, ale to už jsem nesledoval)
Hmmm.... Hmmm...
Knock, knock...
Wake up, Neo...
Se dvěmi variantami Chodce, zaklínačoidním s mečem a kouzly pocestných, a bardoidním s flétníčkou... Hmmm...
A se dvěmi variantami theurga, tím, co umí vyvolávat a ovládat elementály, a tím, co umí googlit v kyberprostoru, eee, meditací navazovat spojení s astrálními sférami... Hmmm... (protože v PPP 1.1 to myslím bylo obráceně než v pozdějších pravidlech, ale třeba si to pamatuju blbě)
Šikovně napsaná tak, aby se většina tabulek dala ignorovat, a dalo se to hrát v Fate... Ale aby to přitom poznali jenom zasvěcení... Hmmm...
Vydané v sešitech podle povolání za pár korun, s bestiářem v samostatném sešitu... Hmmm...
A s původními ilustracemi od Tomáše Kučerovského... Hmmm... (ty byly myslím nejdřív v PPE a teprve pak i v PPZ 1.6, ale to už jsem nesledoval)
Hmmm.... Hmmm...
Knock, knock...
Wake up, Neo...
Verify you are a human.
It's just an overreaction. In a few months, nobody will remember the drama.
It's just an overreaction. In a few months, nobody will remember the drama.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti