PC hry - obecná diskuze, novinky, atd.

Diskuze o jiných hrách, než jsou stolní RPG.
Odpovědět
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17485
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: PC hry - obecná diskuze, novinky, atd.

Příspěvek od York »

Pieta píše: 28. 3. 2023, 15:46 Tak to bych asi radši hrál hru, kde po dvou letech hraní poznám, že jsem se někam posunul. (:
Například nějakou kde všechny potvory scalujou s tvojí úrovní, takže po levelupu jsi efektivně slabší? $D
Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 15085
Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Re: PC hry - obecná diskuze, novinky, atd.

Příspěvek od Pieta »

York píše: 28. 3. 2023, 15:48Například nějakou kde všechny potvory scalujou s tvojí úrovní, takže po levelupu jsi efektivně slabší? $D
To zase platí, jen když je to blbě udělané. Nemluvím o stylu Elder Scrolls, kde si pár dní jdeš sbírat kytičky a kovat a najednou jsou místo všech banditů obři.
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9351
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: PC hry - obecná diskuze, novinky, atd.

Příspěvek od Quentin »

Pieta píše: 28. 3. 2023, 15:53To zase platí, jen když je to blbě udělané. Nemluvím o stylu Elder Scrolls, kde si pár dní jdeš sbírat kytičky a kovat a najednou jsou místo všech banditů obři.
Můj oblíbený meme :)

draugr.png
Za tento příspěvek děkují uživateli Quentin:
Pieta
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17485
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: PC hry - obecná diskuze, novinky, atd.

Příspěvek od York »

Pieta píše: 28. 3. 2023, 15:53To zase platí, jen když je to blbě udělané.
V tom případně by mě zajímalo, jak bys to chtěl udělat dobře. Síla postavy v typickym PC RPGčku je daná skillama (nový kouzla, bonus do vlastností, životy za levelup atd.) a equipem. Vlastnosti dostaneš při dingu hned, equip ale ještě nemáš. Potvory jsou nastavený tak, aby byly stejně silný proti equipnutý postavě na daný úrovni, takže než ten equip seženeš, máš proti nim power deficit.

Jako asi bys to mohl udělat tak, že potvory nebudou scalovat jen s tvym levelem, ale i s equipem (když zahodíš meč, tak ho zahoděj taky, aby to bylo fér ;-)). Nicméně to pořád není hra, ve který bys po dvou letech hraní pocítil, že jsi silnější :think:
Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 15085
Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Re: PC hry - obecná diskuze, novinky, atd.

Příspěvek od Pieta »

Teď teda úplně nevím, co řešíš. Když je řeč o RPG, tak když postoupíš o pár úrovní a neměníš meč, budeš normalizace nenormalizace slabší, než bys mohl být, až to skončí tím, že budeš na dvacáté úrovni a nepřátelé na dvacáté úrovni z tebe budou mít legraci, protože máš lvl. 5 zbraň, ne?
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17485
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: PC hry - obecná diskuze, novinky, atd.

Příspěvek od York »

Pieta píše: 28. 3. 2023, 17:59Když je řeč o RPG, tak když postoupíš o pár úrovní a neměníš meč, budeš normalizace nenormalizace slabší, než bys mohl být, až to skončí tím, že budeš na dvacáté úrovni a nepřátelé na dvacáté úrovni z tebe budou mít legraci, protože máš lvl. 5 zbraň, ne?
To jo, ale pořád se můžeš vrátit do předchozí zóny, kde jsou koboldi level 5, a dát jim přes držku, protože sice máš stejnou zbraň, ale schopnosti z dalších 15 levelů. Zatímco v Diablu 4 nebo jiný hře, kde celej svět scaluje s tvym levelem, se tam vrátíš a dostaneš přes držku, protože ten kobold už není level 5, ale level 20.
Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 15085
Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Re: PC hry - obecná diskuze, novinky, atd.

Příspěvek od Pieta »

I v tom si myslím, že normalizace vede, protože se můžeš vrátit na koboldy o pět úrovní pozdějš a pořád mít zajímavý gameplay, místo aby to bylo triviální a všichni padali, jen co se na ně ošklivě podíváš. To se potom, když chceš, aby hra byla zajímavá, musíš pořád držet v úzkém pruhu mezi tím, kde jsou nepřátelé už triviální a tím, kde jsou nepřekonatelní bez ohledu na hráčské dovednosti, a vracení se k předchozím koboldům je zbytečné, protože ti z nich stejně nepadne nic, co by pro tebe bylo zajímavé.
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17485
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: PC hry - obecná diskuze, novinky, atd.

Příspěvek od York »

Pieta píše: 28. 3. 2023, 18:21vracení se k předchozím koboldům je zbytečné, protože ti z nich stejně nepadne nic, co by pro tebe bylo zajímavé.
Naopak. V PoE nebo Diablu 2 když nedáváš nějakou zónu, tak jdeš do nižší právě proto, aby ti napadal equip, se kterym ji dávat budeš. To je přesně ten princip, že hráč si volí obtížnost tím, co dělá ve hře, aniž by na to musela bejt kolonka v menu.
Za tento příspěvek děkují uživateli York tito uživatelé (celkem 2):
Vito, Jezus
Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 15085
Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Re: PC hry - obecná diskuze, novinky, atd.

Příspěvek od Pieta »

Na to mi přišlo lepší, když je možnost od NPC koupit nějaké vybavení, se kterým to člověk nějak překlepe, aby nemusel farmit vybavení na to, aby mohl farmit vybavení, co potřebuje, aby pokročil dál.
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Sosacek
Příspěvky: 25787
Registrován: 14. 7. 2004, 19:30

Re: PC hry - obecná diskuze, novinky, atd.

Příspěvek od Sosacek »

Pieto, videl jsem tvuj prispevek na rpg.net.

Night in the Woods me se libilo. Jeste lidi z tehdle kratkych emocionalnich her hodne chvali Norco, ale jeste jsem to nehral, takze nemam osobni zkusenost. A Citizen Sleeper je samozrejme taky v tomhle duchu.
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 15085
Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Re: PC hry - obecná diskuze, novinky, atd.

Příspěvek od Pieta »

Já jich mám strašné zásoby, protože je samozřejmě pořizuju, jen se nemůžu dostat k tomu hraní, pokud se nedonutím takhle "uměle". (: Ale Norco jsem neznal, přihodil jsem na wishlist, dík.

Do budoucna mám taky na seznamu třeba druhý průchod Oxenfree, protože to hrát jen jednou je fakt málo, všechny Life Is Strange od prvního dílu dál, a kupu WoD textovek - Shadows a Coteries of New York, Night Road, a tak.
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Sosacek
Příspěvky: 25787
Registrován: 14. 7. 2004, 19:30

Re: PC hry - obecná diskuze, novinky, atd.

Příspěvek od Sosacek »

Faskal me dnes upozornil, ze podle knizky Invincible od Lema ma vyjit hra, vyrobena nejakymi Polaky. Ma to demo: https://store.steampowered.com/app/7310 ... nvincible/
Za tento příspěvek děkují uživateli Sosacek tito uživatelé (celkem 2):
Jezus, kin
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
Uživatelský avatar
Selhan
Moderátor
Příspěvky: 3832
Registrován: 2. 3. 2016, 13:33
Bydliště: Pankrác
Kontaktovat uživatele:

Re: PC hry - obecná diskuze, novinky, atd.

Příspěvek od Selhan »

Ooo, to vypadá zajímavě – hard scifi se sovětskou estetikou je zrovna přesně mě do rány. Dejte prosím vědět, až to vyjde.
Za tento příspěvek děkují uživateli Selhan:
Antharon
Toto všechno jsou jen nějaké mé naprosto subjektivní dojmy.
Uživatelský avatar
kin
Warden
Příspěvky: 919
Registrován: 31. 7. 2006, 23:00
Bydliště: Pilsen
Kontaktovat uživatele:

Re: PC hry - obecná diskuze, novinky, atd.

Příspěvek od kin »

Ježíš, to vypadá nádherně!

Mě teď láká Red Matter a Red Matter II. Taky hard scifi se sovětskou estetikou, adventura, je to ale VR. Ale běží to na Questu.
OSR - Open-world Survival horroR
Survive, Save, Solve ...pick two
Uživatelský avatar
Selhan
Moderátor
Příspěvky: 3832
Registrován: 2. 3. 2016, 13:33
Bydliště: Pankrác
Kontaktovat uživatele:

Re: PC hry - obecná diskuze, novinky, atd.

Příspěvek od Selhan »

O tom jsem slyšel, že gameplay je nic moc – taková ta otravná, lehce rozbitá point and click adventura.
Toto všechno jsou jen nějaké mé naprosto subjektivní dojmy.
Odpovědět

Zpět na „Ostatní hry“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti