Letectví
Moderátor: Faskal
-
- Příspěvky: 26061
- Registrován: 14. 7. 2004, 19:30
Re: Letectví
Rika se, ze je rusky kurvy schvalne poslali az do Aktau, protoze doufali, ze spadnou do more a nepujde to poradne vysetrovat.
“Hard for me to believe gender is biological, if we need a whole police state to enforce it.”
― Someone on the Internet
― Someone on the Internet
-
- Příspěvky: 17653
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: Letectví
Jo, přesně to je další věc, co jsem chtěl napsat, když koukám na další a další detaily, co lezou ven.
Vypadá to, že "špatné počasí v Makhachkale" byla výmluva poslat to letadlo nad moře, ve kterém mělo skončit. Ale posádka to dala a dokázala to éro přes moře dostat.
Černé skříňky to přežily, takže jsem hodně zvědav na přepisy komunikace. Nebo na to, jaká bude výmluva ohledně toho, že se Kazachztáncům ztratily.
Každopádně tohle je o několik levelů jinde než MH17 a doufám, že Adzerbajdžán do toho bude šít a bude odkrývat, co to jen půjde.
-
- černá eminence
- Příspěvky: 19591
- Registrován: 18. 6. 2003, 21:31
- Bydliště: Praha
Re: Letectví
Rusové už dříve dnes vydali prohlášení, že lidi nemají spekulovat, takže máme i přiznání.Hovinky.cz píše:Příčinou havárie ázerbájdžánského letadla byla ruská raketa nad Grozným v Čečensku. Zpravodajskému serveru Euronews to potvrdily zdroje z ázerbájdžánské vlády. Zároveň uvedly, že poškozenému letadlu nebylo povoleno přistát na ruských letištích.
Ne croyez pas que les antisémites se méprennent tout à fait sur l'absurdité de ses réponses. Ils savent que leurs discours sont légers, contestables ; mais ils s'en amusent, c'est leur adversaire qui a le devoir d'user sérieusement des mots puisqu'il croit aux mots ; eux, ils ont le droit de jouer. Ils aiment même à jouer avec le discours car, en donnant des raisons bouffonnes, ils jettent le discrédit sur le sérieux de leur interlocuteur ; ils sont de mauvaise foi avec délices, car il s'agit pour eux, non pas de persuader par de bons arguments, mais d'intimider ou de désorienter. Si vous les pressez trop vivement, ils se ferment, ils vous signifient d'un mot superbe que le temps d'argumenter est passé.
-
- černá eminence
- Příspěvky: 19591
- Registrován: 18. 6. 2003, 21:31
- Bydliště: Praha
Re: Letectví
Z diskuse pod článkem:
Píše se v článku proč Moskva neuzavřela svůj vzdušný prostor kvůli válce.A proč UA taky dříve neuzavřela kvůli válce svůj vzdušný prostor tehdá když byla válka na UA.mohlo se tím také zabránit sestřelení letadla nad UA.
To byl ale mazaný trik, jak odvést pozornost od letadla sestřeleného rusákem! Připomenout jiné letadlo sestřelené rusákem:)
Ne croyez pas que les antisémites se méprennent tout à fait sur l'absurdité de ses réponses. Ils savent que leurs discours sont légers, contestables ; mais ils s'en amusent, c'est leur adversaire qui a le devoir d'user sérieusement des mots puisqu'il croit aux mots ; eux, ils ont le droit de jouer. Ils aiment même à jouer avec le discours car, en donnant des raisons bouffonnes, ils jettent le discrédit sur le sérieux de leur interlocuteur ; ils sont de mauvaise foi avec délices, car il s'agit pour eux, non pas de persuader par de bons arguments, mais d'intimider ou de désorienter. Si vous les pressez trop vivement, ils se ferment, ils vous signifient d'un mot superbe que le temps d'argumenter est passé.
-
- Příspěvky: 33155
- Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
- Bydliště: Velká Praha
Re: Letectví
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
-
- Příspěvky: 33155
- Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
- Bydliště: Velká Praha
Re: Letectví
Marky - máte něco jako den otevřených dveří?:)
Kolegyně se zmínila, že její syn o tom sní už nékolik let...
Kolegyně se zmínila, že její syn o tom sní už nékolik let...

Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
-
- Příspěvky: 17653
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: Letectví
Uh, tohle jsem minul.
Občas se u nás mihne nějaká organizovaná exkurze (školy a tak), ale vyloženě den otevřených dveří nemáme.
Občas se u nás mihne nějaká organizovaná exkurze (školy a tak), ale vyloženě den otevřených dveří nemáme.
-
- Příspěvky: 33155
- Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
- Bydliště: Velká Praha
Re: Letectví
Díky za reakci, to jsem předpokládal...:/
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
-
- Příspěvky: 2135
- Registrován: 13. 10. 2021, 16:41
Re: Letectví
Verify you are a human.
It's just an overreaction. In a few months, nobody will remember the drama.
It's just an overreaction. In a few months, nobody will remember the drama.
-
- Příspěvky: 17653
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: Letectví
Od rána si hledám chvíli se na to pořádně podívat.
Z prvních leaknutých záznamů komunikace to vypadá, že pilot vrtulníku potvrdil vizuální kontakt a vykřižování osy dráhy s dodržením vlastního rozstupu (což je teda poměrně zvláštní postup v CTR třídy B, ale Amerika je Amerika a armáda je armáda, takže netuším, jak moc /ne/normální na divokém západě tohle je) ...... a pak ho trefil.
Jestli si pilot vrtulníku spletl letadla, se kterými se má vyhnout nebo špatně odhadl vzdálenost těžko říct.
Z prvních leaknutých záznamů komunikace to vypadá, že pilot vrtulníku potvrdil vizuální kontakt a vykřižování osy dráhy s dodržením vlastního rozstupu (což je teda poměrně zvláštní postup v CTR třídy B, ale Amerika je Amerika a armáda je armáda, takže netuším, jak moc /ne/normální na divokém západě tohle je) ...... a pak ho trefil.
Jestli si pilot vrtulníku spletl letadla, se kterými se má vyhnout nebo špatně odhadl vzdálenost těžko říct.
-
- Příspěvky: 26061
- Registrován: 14. 7. 2004, 19:30
Re: Letectví
https://old.reddit.com/r/aviation/comme ... a/m9yfvz6/A lot of people asking what the helo was doing there. USCG helo pilot here who’s flown that route a thousand times:
DC has a whole network of helo routes and zones designed to organize helo traffic and route it under and around commercial traffic. Route 4 goes right down the east side of the Potomac, max altitude of 200 ft. It is not uncommon for helos to be flying under landing traffic once visual separation is established and with correct altitudes maintained.
From the ADSB data, it looks like the helo was southbound on Route 4, and the airliner was on final to rwy 33. Here’s one plausible scenario… just one that fits the facts we know right now, could be totally wrong: Landing on 33 is not as common as landing on rwy 1. Airliners are often not cleared/switched for RWY 33 until just a few miles south of the Wilson Bridge. Let’s say the H60 is southbound and is told to maintain visual separation with the landing CRJ. The 60 crew may not have caught that the CRJ in question was landing 33, which is less common. They look south and see lights of the next aircraft lined up for RWY 01, and they report “traffic in sight, will maintain visual separation.” Then they cruise south, looking south. Maybe the CRJ is a little low on their approach or the H60 is accidentally a little high on their route and fails to see the CRJ approaching from their 10 o’clock. The CRJ is focused on DCA which is surrounded by a sea of lights in the metro area. They don’t notice one small set of lights out of place at their 1-2 o’clock as they focus on the runway. The controller believes the helo will maintain visual separation so wouldn’t suspect a problem until too late to do anything. Bam.
EDIT: Updates…
I listened to the audio and can confirm that the CRJ was asked if they could switch from RWY 01 to RWY 33 just a few minutes before landing, which they agreed to do. Also, the H60 (PAT25) was asked to look for the CRJ a couple minutes before impact. They apparently reported the CRJ ‘in sight’ and agreed to maintain visual separation. They could have been looking at the correct aircraft, which was just beginning to circle east to line up for RWY 33, or they could have already been mistakenly looking at a different aircraft lining up for landing. There are a lot of lights out there at night. Then, when things are getting close, tower actually reconfirmed with PAT25 that they had the CRJ in sight, then directed PAT25 to pass behind the CRJ. To me, this indicates that tower might have seen that it was going to be a close pass and wanted to be sure that PAT25 wasn’t trying to cross right in front of the CRJ. Unfortunately, if PAT25 was mistaken on which aircraft they were watching, this wouldn’t help.
Common question: what about Night Vision Goggles (NVGs)? - I’m in the USCG, but I assume this Army crew likely had NVGs. But goggles are not a panacea… they don’t show color, they dramatically limit your peripheral view, and in bright, urban environments, they can get oversaturated aka washed out. Flying through DC, it can change minute by minute as to whether you are better off “aided” (goggles down in front of your eyes) or “unaided” (goggles flipped up out of the way on your helmet). Sometimes it even varies depending on which side of the aircraft you’re on. Just because they had goggles doesn’t mean they were more likely to see the airliner. The airliner has a lot of bright lights on already, and the same goggles that help them avoid trees and power lines could also have reduced their peripheral vision at key moments.
LAST EDIT: Another FAQ, then I have to sleep….
What about TCAS? - TCAS is great but speaking for the systems I’m familiar with, they’re not primarily designed for a dense airport environment like that… its accuracy at short range is not great, and with so many aircraft so close to you, including those that are sitting on the ground at DCA, you generally have to mute or inhibit the alerts because it would go off constantly and drown out your communications with your crew and ATC. Think about a ring doorbell camera: it’s great for alerting you when a suspicious person shows up unexpected at 1 AM, but it’s not much good while you’re having a house party at 7pm… you probably muted it because you KNOW there are dozens of people there and you’re okay with it. I have no idea what kind of system the CRJ or H60 have or what their procedures are, but it’s possible that TCAS could have been saturated/muted while flying that close to DCA, and even if it wasn’t, they may not have been able to distinguish the alert for the CRJ from another aircraft until too late.
“Hard for me to believe gender is biological, if we need a whole police state to enforce it.”
― Someone on the Internet
― Someone on the Internet
-
- Motivátor; Moderátor
- Příspěvky: 7770
- Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
- Bydliště: hanzové mesto Brémy
Re: Letectví
He blamed his predecessor, former President Joe Biden, for lowering standards for air traffic controllers and complained about government diversity efforts.
"We have to have our smartest people," he said. "They have to be naturally talented geniuses."
"We have to have our smartest people," he said. "They have to be naturally talented geniuses."
"Modern roleplayers own too many rule books and not enough story books and history books."
Play the worlds, not the rules
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre



Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre
-
- Příspěvky: 17653
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: Letectví
Sosacek: Jo, tak nějak mi to přijde.
K TCASu:
- pod 1000ft AGL je Resolution Advisory zcela potlačené (aby ho netriggeroval pozemní provoz na letišti)
- vojenský vrtulník ho vůbec nemusí mít na palubě, pak by ten civilní stroj nedostal RA, ale jen TA ... což by v blízkosti letiště pilota CRJčka, který na frekvenci slyšel, že ta druhá mašina je vrtulník a má ho v dohledu, nechalo oprávněně naprosto klidným

A samozřejmě úplně mimo, kvalita ATCO má na (podle zatím veřejného záznamu) na tenhle accident nulový vliv.
K TCASu:
- pod 1000ft AGL je Resolution Advisory zcela potlačené (aby ho netriggeroval pozemní provoz na letišti)
- vojenský vrtulník ho vůbec nemusí mít na palubě, pak by ten civilní stroj nedostal RA, ale jen TA ... což by v blízkosti letiště pilota CRJčka, který na frekvenci slyšel, že ta druhá mašina je vrtulník a má ho v dohledu, nechalo oprávněně naprosto klidným
He blamed his predecessor, former President Joe Biden, for lowering standards for air traffic controllers and complained about government diversity efforts.
A samozřejmě úplně mimo, kvalita ATCO má na (podle zatím veřejného záznamu) na tenhle accident nulový vliv.
-
- Vévoda z Knightlundu
- Příspěvky: 4996
- Registrován: 3. 4. 2004, 19:41
- Bydliště: Černá skála a Praha
Re: Letectví
Co jsem zatím četl tak vrtulnik letěl nad řékou a ne podel ní. Na visual separation si nejspíš spletl letadlo, ale ATC nemělo to CRJ poslat na potenciální kolizní kurz na R33 s výškovým rozestupem.100 stop a když už, tak to měl hlídat.
Pak je problém že ATC nepoužívá správnou frázologii a vizuálni separace je prostě v noci úplně debilní, leč legální nástroj. Pilot CRJ ten Blackhawk nemohl vidět ani omylem (levotočivá zatáčka v klesání s výhledem na práh dráhy). Pilot Blackhawku podle mě vůbec nevěděl, že tam má dvě ty CRJ
Za mě chyba ATC a Blackhawku.
Pak je problém že ATC nepoužívá správnou frázologii a vizuálni separace je prostě v noci úplně debilní, leč legální nástroj. Pilot CRJ ten Blackhawk nemohl vidět ani omylem (levotočivá zatáčka v klesání s výhledem na práh dráhy). Pilot Blackhawku podle mě vůbec nevěděl, že tam má dvě ty CRJ
Za mě chyba ATC a Blackhawku.
I am Alpharius!!!!
Kulka je hlupák, ale bodák, to je panečku jiný chlapík!
WargamingASP - nevážně nejen o wargamingu.
Kulka je hlupák, ale bodák, to je panečku jiný chlapík!
WargamingASP - nevážně nejen o wargamingu.
-
- Vévoda z Knightlundu
- Příspěvky: 4996
- Registrován: 3. 4. 2004, 19:41
- Bydliště: Černá skála a Praha
Re: Letectví
P.S. samozřejmě chyba ATC je to jen v obecné rovině, protože ten postup je nejspíš legální, i když extrémně nebezpečný. Ale prostě poslal letadlo na potencialně střetný kurz, což by z hlediska toho co dělá asi neměl.
Trump to hodil nejen na Bidena, ale hlavně na piloty Blackhawku... Ten si v armádě dělá hodně nepřátel.
Trump to hodil nejen na Bidena, ale hlavně na piloty Blackhawku... Ten si v armádě dělá hodně nepřátel.
I am Alpharius!!!!
Kulka je hlupák, ale bodák, to je panečku jiný chlapík!
WargamingASP - nevážně nejen o wargamingu.
Kulka je hlupák, ale bodák, to je panečku jiný chlapík!
WargamingASP - nevážně nejen o wargamingu.