[Děti mraků] - Zápisy a komentáře kolemjdoucích

Zápisy a zážitky z vašich her, pomoc s přípravou, společné hraní.
Odpovědět
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 18124
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

[Děti mraků] - Zápisy a komentáře kolemjdoucích

Příspěvek od MarkyParky »

Zde budu dávat zápisy z WM kampaně pro účely debaty na RPGF/zvědavé čtení.

Je to mirror toho, co si vedu jinde, takže se klidně nebojte komentovat, reagovat.... nebo se inspirovat k zapojení.

V každém zápisu je vždy v úvodu soft-spoilerové shrnutí (kdybyste si nechtěli vyspoilovat hraný modul), a pak kompletní popis (pro ty, kterým spoilery nevadí/už to četli/hráli)....
Naposledy upravil(a) MarkyParky dne 18. 7. 2021, 09:57, celkem upraveno 2 x.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 18124
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Děti mraků] - Zápisy a komentáře kolemjdoucích

Příspěvek od MarkyParky »

Výprava LXVI. - rok 663 ppm (po probuzení matky)

Účastníci:
@Frank ten se sundavací hlavou
@Isolda ta se čtyřma rukama
@Pivocajs ten se stínovýma rukama
@Wolf ten s kónickou hlavou
@Panoška a Golem

Moduly:
Swords of Undercity / The Web of Mog Odehráno: 40 %
Shrnutí TL;DR pro další výpravy, minimum spoilerů
Děti mraků pomohly skupince dobrodruhů získat zpět ukradený loot a navázali kontakt se Sedkramským překupníkem.

Průběh podrobný zápis, spoilery

Za mlhavého podzimu se Děti mraků vydaly do Sedkramu, proměnit tam stříbro vytavené ze starých mincí a nějaké drahokamy v aktuální měnu.
  • Vyměnili koně ve Slanze, projeli hraničním území mezi Sedrkamem a drowy a přespali v Grauberku.
  • Následujícího dne pokračovali po cestě, vyměnili koně v Igrikově, odpočinuli si krátce v zájezdním hostinci Pod Jabloní a k večeru si našli ubytování v Sedkramu.
Cesta066.png
V hostinci U stříbrného úhoře se seznámili s Moolshem, samozvaným průvodcem Sedkramem.
  • Ten za slušný obnos naslibovat kontakt na spolehlivé zlatníky a také tvrdil, že zná ve městě kdekoho.
Během večera byly Děti mraků taktéž svědky několika zajímavých událostí, u kterých jim Moolsh řekl co ví o jejich aktérech.
  • Viděly schůzku Kapsářky Alix s neznámým důstojníkem sedkramské armády, který skrýval svou uniformu pod pláštěm. Kapsářka s ním flirtovala, a pak poslečně opustili hostinec.
  • Byly varovány před Quatchem, členem zlodějské guildy. Ten se ale v hostinci zdržel jen krátce.
  • Pivocajs se seznámil s partou dobrodruhů - kouzelníkem Erwanem, pistolnicí Leftie a šermířem Bainem, kteří si neopatrně před celou hospodou prohlíželi loot ze své nedávné akce.
  • Pivocajs nabídl odkup lootu, parta souhlasila, ale že prý ho nejdřív potřebují použít.
  • Nakonec byly Děti mraků svědky toho, jak si k partě dobrodruhů přisedl jakýsi Gib a začal jim kupovat alkohol, po dvou rundách se pak skupina odebrala na pokoj.
Při usínání byly Děti mraků opatrné, rozhodly se hlídat a nastražit kolem místnosti ochranný obrazec.
  • Při Isoldině hlídce se ozvalu bušení na dveře a rozčilení dobrodruzi vtrhli do místnosti a obvinili Pivocajse z krádeže věcí.
  • Po krátkém popichování se mezi Pivocajsem a Frankem, jakožto i Wolfově uklidňování dobrodruzi usoudili, že Děti mraků nejsou tím, kdo je okradl.
  • Isolda položila několik chytrých otázek, ze kterých vyplynul jako hlavní podezřelý Gib.
Nad ránem se hrdinové na Giba zeptali nejprve hostinské, která jim sdělila, že v noci tajně opustil svůj pokoj.
  • Poté se setkali se svým průvodcem Moolshem, nechali se odvést ke slušnému zlatníkovi, kde převedli přivezené stříbro i drahokamy na tolary, a poptali se jeho na Giba.
  • Moolsh zmínil, že nad ránem Giba viděl vstupovat do domu překupníka Bašarata.
  • Děti mraků se domluvily s trojicí dobrodruhů, že pokud získají ztracené předměty zpět, dobrodruzi je použijí ke své misi, a poté přenechají Dětem mraků jako odměnu, až už je potřebovat nebudou.
Vstup do Bašaratova domu hlídal osamělý strážný.
  • Protože v první patře domu byla prodejna košťat, panoška vytáhla své létající koště a celá skupina předstírala, že jde právě do onoho krámku.
  • Strážný je nechal projít. Wolf postavil golema na schodiště tak, aby strážný neviděl, co se děje za ním, a poté se skupina rozdělila.
  • Frank s Isoldou pokračovali dál vzhůru po schodech zakončených závěsem, zbytek družiny předstíral u koštětáře zájem o košťata a kupoval pentle na ozdobení létajícího koštěte.
Swords.png

Za závšem v druhém patře domu byli další dva strážní, kteří nechtěli nikoho pustit dál.
  • Frank je okázala ignoroval až do okamžiku, kdy mu nabitou pistolí zezadu zamíříli mezi lopatky.
  • Děti mraků trvaly na tom, že mají s Bašaratem schůzku, byť neohlášenou, ve věci předmětů přinesených dnes ráno Gibem.
  • Jeden ze stráží se vydal vzhůru, a po krátkém čekání se vrátil s tím, že pokud jde o věci přinesené Gibem, pan Bašarat družinu přijde, ale neozbrojenou a bez golema.
  • Krom Franka, který se nedokázal zcela ozbrojit, neboť některé zbraně mu již vrostly a některé nechce odložit kvůli tomu, že jsou prokleté, se ostatní vydali nahoru.
Prošli několik pater domu, zahlédli velký, bohatě vyzdobený salónek v patře čtvrtém i sbírku podivných tvorů v patře pátem a také zjistili, že v domě je asi půl tuctu dalších stráží, a že v horních patrech se dorozumívají pomocí zvukovodů.
  • Strážný doprovodil Děti mraků až do Bašaratovy pracovny, kde se právě generál Worlga ze Sedkramské armády (včera viděný ve společnosti Kapsářky Alix) a ohnivý čaroděj, představený skupině jako Sivilan, zajímají o ukradené předměty a chystají se je dražit.
  • Wolf se rozhodl zaběhnout rychle pro okradené dobrodruhy. Bašarat s tím souhlasil, ale s tím, že nebude čekat a s dražbou začne, ale pokud stihnou dorazit, mohou se zapojit v její druhé části.
Jako první se dražila tajemná mapa.
  • Čaroděj Sivilan přihodil jednou, pro forma, jinak se neúčastnil. Isolda schválně přihazovala až do okamžiku, kdy to vypadalo, že generál jen na hraně svých možností, a pak přestala, nechala generála vyhráta a spiklenecky na Bašarata mrkla.
  • Když měl generál zaplatit, zjistil, že až na jeden jsou jeho váčky s penězi prázdné a že mu chybí 45 tolarů. Děti mraků si ihned vzpomněly na Kapsářku Alix, která s generálem flirtovala včerejšího večera v hostinci.
  • Isolda půjčila generálovi Worlgovi potřebný obnos s tím, že si to Děti mraků v budoucnu vyberou v nějaké službičce. Generálovi na mapě hodně záleželo, takže souhlasil.
  • Odbíhající Wolf cestou zpravil Franka o situaci nahoře a Frank se rozhodl ignorovat stráže a vydal se nahoru. Stráže mu sice chvíli mířili na záda a hrozily, ale nakonec se neodvážily ho zastavit.
Poté se začaly dražit zelené kameny proměnlivého tvaru.
  • Čaroděj se opět účastnil velmi symbolicky, takže je nakonec vyhrála Isolda. Během přihazování ale popíchla čaroděje, aby odhalil, zda má dost peněz, aby dražba nedopadla jako s generálem. Čaroděj ukázal jeden rubín v ceně několika set tolarů s tím, že jich má mnoho.
  • Generál byl mezitím už na odchodu - zjevně neměl o zbytek předmětů zájem - a minul nejprve Franka stoupajícího vzhůru, a potom byl na ulici spatřen vracejícím se Wolfem.
  • Wolf si ho všiml, ale protože byl celkem daleko, v plášti a dobrodruzi ho nepoznali, neupozornil na něj a nechal ho proklouznout
Jako poslední přišel na řadu diamant s podivným amorfním tvarem uvnitř, tvarem, který se při delším sledování změnil v oko.
  • Na něj uź dorazil i Frank a stráže, které ho následovaly, slízly od Bašarata pokárání. Wolf dole zbylým strážím právě nakukával, že vede další účastníky dražby.
  • O "Oko leviathana" měl zájem čaroděj Sivilan, takže se strhlo velké přihazování.
  • Isolda, která si byla vědomá, že čaroděj má finančně navrch, co nejvíc zdržovala.
  • Přesně ve chvíli, kdy se cena vyloupla na hodnotu, kterou už Děti mraků nedokazaly zaplatitl, se rozrazily dveře a vstoupila skupina dobrodruhů.
Dobrodruzi se začali okamžitě dožadovat návratu svého ukradeného zboží a vytáhli zbraně.
  • Bašarat se pokusil ukrýt za stolem, stráže spustily poplach a Isolda s Pivocajsem se pokusili připravit obranná kouzla, ale stráže si to vyložily jako připojení se k útoku a třeskly první výstřely, které zranily Isoldu.
  • Sivilan využil příležitosti, vyskočil na stůl a pokusil se dostat k "oku leviathana", ale Wolf mu kouzlem nechal rozpadnout stůl pod nohama a on propadl deskou.
  • Tajným vchodem v knihovně mezitím vtrhli do místnosti dva pistolníci s pepřenkami.
  • Frank je zkameněl medůzím pohledem, jeden z nich ale stihl vystřelit a zasáhnout Franka do hlavy. Jeho zbroj naštěstí vstřebala jeho zranění.
Zatímco kouzelník Erwan úspěšně psychyckým kouzlem zmámil Bašarata, Sivilian si chystal další kouzla.
  • Wolf ho chtěl zneškodnit a strhl na něj kus stropu. Bohužel se mu nepodařilo kouzlo zacílit a začal se hroutit strop celé místnosti.
  • Frank se pokusil vyvolat silné větrné kouzlo, které odhodí trosky stranou, což se podařilo, jen trosky ucpaly východy z místnosti.
  • Pivocajs, který se před troskami ukryl pod jedním z gaučů, navíc vyvolali iluzi, že v místnosti jsou jen samí Bašaratové, což mělo zmást nově příchozí, ale zmátlo to téměř všechny.
  • Když se pravý Bašarat pod vlivem kouzla dostal k Erewanovi vypadajícímu jako Bašarat, zatímco mu na krku držel kord Bain-Bašarat a celou skupinu se chystal ohnivou koulí spálit Sivilan-Bašarat, Wolf přesměroval jeho kouzlo vzůhuru do krovů a skrze dívru v rozpadajícím se stropě až na oblohu, kde vykreslila krásný ohňostroj.
  • Pak se zbytek velkých trámů ze krovu zhroutil, naštěstí do míst, kde stálo minimum bojujících a panoška, Isolda i čaroděj zvládli uskočit.
  • Když čároděj viděl, že situaci už nemůže zvrátit, rozhodl se prchnonout oknem, ale dostal smrtící ránu do zad.
Jakmile bylo po boji, přišel čas vyřešit ukradené předměty. Generál s mapou už byli v tahu, ale Děti mraků pod hrozbou smrti přiměli Bašarata, aby odkoupené předměty vrátil dobrodruhům.
  • Ti pak slíbili, že je využijí ku svému prospěchu, ale po akci, kterou ve městě chystají, jich už nebudou potřebovat.
  • Bašata se pak Frank s mečem na jeho krku zeptal, zda Děti mraků někdy viděl. Na podruhé Bašarat pochopil, co po něm Frank chce a zavrtěl hlavou, že ne a že všechny události v jeho domě zavinil Sivilan.
Na konci výpravy:
  • Děti mraků vyzvedly předměty od dobrodruhů.
  • Při následném vyzkoušení zjistili, že Leviatanovo oko je prokleté a proměňuje své nositele v nestvůry Šrí-ká.
  • Po dotazu na to, k čemu ho dobrodruzi potřebovali, odvětili, že se potřebovali vetří někam, kam mohou právě jen Šrí-ká, ale hned poté na sebe seslali kouzlo Odstraň kletbu.
Magie zkrmená matce: (bez vybavení, co si postavy nechaly na příště)
  • 9x 1/3ř kámen, který umožní neutralizovat libovolný pavoučí jed
  • 1x 3ř Oko leviathana - prokleté, pomalu proměňuje nositele v nestvůru Šrí-ká
  • 1x 2ř Ohnivý plášť - jako berla, ale jen na ohnivou magii, ale nezabírá ruce.
8 XP => Matka je nasycena na 8 let.

Ukořistěné vybavení:
  • 3x 1/3ř kámen, který umožní neutralizovat libovolný pavoučí jed
Zničené vybavení:
  • Mýtné ve Slanze: 5 osob+koní = 27 krejcarů
  • 4x Výměna koní: 5 koní = 108 krejcarů
  • 2x Spaní v hospodě: 5 osob (golem nežere a stojí ve stáji) = 60 krejcarů
  • Služby Quatche: půl tolarů (36 krejcarů)
  • Svačina pro Quatche: 2 krejcary
  • Zdobení na koště: 6 krejcarů
  • (celkem 239 krejcarů)
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 18124
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Děti mraků] - Zápisy a komentáře kolemjdoucích

Příspěvek od MarkyParky »

Export pro RPG fórum
Výprava LXVII. - rok 669 ppm (po probuzení matky)

Účastníci:
@Frank ten se sundavací hlavou
@Isolda ta se čtyřma rukama
@Wolf ten s kónickou hlavou
@Panoška a Golem

Moduly:
Nabídka pro Vyslance Odehráno: 80 %

Shrnutí TL;DR pro další výpravy, minimum spoilerů
Děti mraků navázaly kontakt v Edoru a zajistily, že zakázku na zásobování armády, která půjde do války proti drowům, zajistí cech lidských kupců pod vedením rodiny Dwarů.

Průběh podrobný zápis, spoilery

Za mírného letního dne se Děti mraků vydaly do hlavního města království Edor.
  • Aby se vyhnuly nebezpečnému území drowů, zvolily cestu přes Obilnou a Ustraš.
  • Při zastávce v Ustraši se je pokusil zastrašit elfí lovec. Odhalili ho a přiměli ukázat tvář.
  • Je prý vyslancem paní Tettigony, které se nelíbí, že se Děti mraků znovu objevily v tomto kraji a vzkazuje jim, že mají zapovězený vstup do jejího hvozdu.
Cesta067.png
Následujícího dne Děti mraků dorazily do Edoru.
  • Ve velkém městě okamžitě přilákali pozornost místních a do svého paláce si je nechal zavolat Frederik Dwar, zástupce rodu lidských obchodníků.
  • Nabídl Dětem mrzkou odměnu za to, že mu pomůžou zmanipulovat armádní zakázku, kterou ve městě vyhlásil královský vyslanec. Dostali za úkol zjistit, s jakými cenami jdou do veřejné soutěže ostatní významné městské rody a jejich organizace, aby mohl nasadit cenu nižší a zvítězit.
  • Děti mraků odmítly peněžní odměnu, ale souhlasili s tím, źe se zapojí, když jim Frederik jako odměnu slíbil, že jim prozradí kde pod městem žije magická příšera, kterou by mohly ulovit.
  • Děti také dostaly informaci, že zakázku prý připravují: v cechu hobitů vedeném rodinou Survinských nějaký Vejral, v cechu kněží vedeném rodinou Gudwinských jeden ze tří zástupců velekněze a v cechu městkých služeb, vedeném rodem Vanderskškých, kapitán stráže.
Jako první se Děti mraků rozhodly vypátrat hobita.
  • Vyrazili přímo ke zdroj, navštívili obchod hlavy rodu Survinských a začaly se ho vyptávat na zakázku i hobita jménem Vejral.
  • Sirnel Survinský je velmi rychle vypoklonkoval a odmítl jim cokoliv říct.
  • Navíc při dalším procházneí hobití čtvrti Děti mraků zjistily, že je někdo sleduje. Takže přešli řeku do chrámové čtvrti, aby sledujícího setřásli.
Edor.jpg

Ve chrámové čtvrti nejrpve s překvapením zjistili, že nejen, že ve městě je legální nekromancie, ale přímo na hlavním náměstí má nekromantický krámek jednen z méně významných členů rodu Gugwinských.
  • Pod záminkou nákupu, a poté, co si koupili zvláštní variantu svitku "Mluv s mrtvými", která přinutí mrtvého odpovědět pravdivě na jednu položenou otázku, se dozvěděli několik základních informací o zástupcích velekněze a zůžili tak okruh podezřelých na dva - spolehlivého Patrika, který je ve službě nejdéle, a nespolehlivého, ale vychloubačného Dominika, který se prý mezi řečí chlubil tím, že od rodiny dostal velký úkol, a jinak má rád alkohol, hazard a děvky.
  • Při odchodu napsal Frank dva dopisy perem jedovatých slov a rozeslal je objema podezřelým zástupcům. Jak se později dozvěděli, ještě téže noci došlo v klášterní čtvrti v krátkém sledu po sobě k vraždě a sebevraždě.
Jakmile byla nabídka od rodu Gudwinských vyřešena, přesunuly se Děti mraků do Správní čtvrti a vydali se na strážnici za kapitánem Quidem.
  • Kapitána zastihli na cvičišti během končícího výcviku. Krátce na něj počkali a poté si s ním pohovořili.
  • Wolf zejména zdůraznil Frankovi zkušenosti s drowy a Frank následně zdarma poskytl zhodnocení jejjich nebezpečnosti a řádně jej zveličil, s úmyslem přimět kapitána, aby svou nabídku přepálil.
  • Kapitám přikývl s tím, že to zváží a následně se vydal do lázní.
Protože kapitánovi se po boku kýval magický meč, rozhodly se Děti mraků do lázní ho následovat.
  • Frank vyvolal vzdušného elemetnála a poslal ho dovnitř, aby mu meč uzmul.
  • Předpoklad, že kapitán odloží svůj meč v šatně spolu s oblečením se naplnil, ovšem lázeňský komplex byl příliš velký a elementál splnil rozkaz poněkud tupě, takže spousta svědků viděla kapitánův meč "vylétat" ven.
  • Upozornili jej a ten se jal svou zbraň pronásledovat a spustil poplach.
  • Děti mraků se rozutekly na všechny strany, elementál s mečem se vydali do hobití čtvrti. Aby toho nebylo málo, znásobili zmatek vyvoláním iluzí drowího útoku.
  • V hobití čtvrti došlo ještě k potyčce s místními zlodějíčky, nakonec se ale podařilo nejen uniknout, ale ještě u hobitů vyvolat dojem, že drowové jsou velmi mocní, a tím je také přimět cenu v soutěži přestřelit.
Na konci výpravy:
  • Když se Děti mraků postarali o to, že kněží nabídku nepodali a kapitán i hobiti ji podali předraženou, jejich zaměstnavatel byl spokojený.
  • Jako odměnu jim prozradil, kde v podzemí Edoru se nachází mocná nestvůra - mladý drak - a jak se dostat to částí podzemí zamořených duchy.
Magie zkrmená matce: (bez vybavení, co si postavy nechaly na příště)
  • Kapitánův meč (1)
1 XP => Matka je nasycena na 1 rok.

Cestovní výdaje:
  • 3x Výměna koní: 5 koní + Spaní v hospodě celá družina = 3 st. tolary.
Vyměněny drahokamy v cenně cca 100 dukátů za 50 guldenů.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 18124
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Děti mraků] - Zápisy a komentáře kolemjdoucích

Příspěvek od MarkyParky »

Minuli jsme magický rok 666.

Dvě třetiny kampaně jsou za námi.
Uživatelský avatar
Passingby
Příspěvky: 2225
Registrován: 13. 10. 2021, 16:41

Re: [Děti mraků] - Zápisy a komentáře kolemjdoucích

Příspěvek od Passingby »

Hmmm, chtěl jsem se přes odkaz kouknout na modul, co jste hráli a odkaz nefungoval. Tak jsem provedl autistickou investigaci a vypadá to, že ti těch odkazů nesedí víc :D Ale zkontroloval jsem jenom poslední dvě stránky, zas to nebudu přeháně, že :) Zajímavé je, že odkazy Gradient Descent ze začátku jsou dobře a fungují. Jak jsi ty odkazy vytvářel?

Nemám tušení, jestli Markus v poslední době něco měnil nebo ne, ale jestli jo a najednou to ty URL položek v DB generuje nějak jinak, bylo by asi dobré, aby o tom věděl. Napřed jsem myslel, že to má něco společného s tím, že v některých odkazech do DB bývá vecpané "index.php", ale pak jsem si všiml, že jsi tam měl podtržítka místo spojovníků a odkazy nefungovaly kvůli tomu.

MarkyParky píše: 29. 8. 2025, 00:37 Better than Any Man / Goblin Hill Odehráno: 100 %
Věž kněžky Afry Odehráno: 100 %
Swords of Undercity / The Web of Mog Odehráno: 40 %
Nabídka pro Vyslance Odehráno: 80 %
příspěvek)
Správné odkazy jsou:
https://rpgforum.cz/anotace/better-any-man
https://rpgforum.cz/anotace/na-zelene-v ... nezky-afry
https://rpgforum.cz/anotace/swords-undercity
https://rpgforum.cz/anotace/nabidka-pro-velvyslance


(Pak to můžeme přesunout do technické diskuze k DB, ať to tu neplevelíme.)
Verify you are a human.
It's just an overreaction. In a few months, nobody will remember the drama.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 18124
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Děti mraků] - Zápisy a komentáře kolemjdoucích

Příspěvek od MarkyParky »

Díky za report.

Celý problém je v tom, že občas píšu zápisy v práci o pauzách a pracovní firewall mě nepustí na RPGF => psal jsem to zpaměti a zapomněl jsem na formát a začal dělat podtržítka místo spojovníků.

Dám si na to pozor.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 18124
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Děti mraků] - Zápisy a komentáře kolemjdoucích

Příspěvek od MarkyParky »

Výprava LXVIII. - rok 672 ppm (po probuzení matky)

Účastníci:
@Kaňour ten s kančí hlavou
@Frank ten se sundavací hlavou
@Isolda ta se čtyřma rukama
@Wolf ten s kónickou hlavou
@Panoška a Golem

Moduly:
Nabídka pro Vyslance Odehráno: 100 %
Mystery keep of the Blind Baron Odehráno: 100 %

Shrnutí TL;DR pro další výpravy, minimum spoilerů
Děti mraků vyčistily Edorské stoky od trpasličího ducha i fialového draka, kterého tam skrýval jeden z Edorských senátorů jako strážce pokladnice. Na zpáteční cestě pak hned v zárodku utnuli nekromanta, který se dopustil tragické záměny ohledně toho, co znamená "král podsvětí".

Průběh podrobný zápis, spoilery

Za aprílového počasí se Děti mraků opět vydaly do hlavního města království Edor.
  • Stejně jako při minulé cestě zvolili okliku skrze Obilnou a Ustraš, tentokrát bez nečekaných přerušení.
  • Při večeři v hostinci v Korvulicích zaslechli drb o tom, že místnímu baronovi straší ve sklepeních a rozhodli se tuhle záhadu rozlousknout na cestě zpátky.
Cesta068.png
Po příjezdu do Edoru nelenili, a vydali se rovnou ke výtoku ze stok.
  • Wolf požádal golema, ať vylomí zrezivělou mříž, a ten tak učinil.
Edor_068.png

Po krátkém postupu stokou narazily Děti mraků na elfí dveře s hádankou (1), kterou promptně vyřešily.
  • Za dveřmi v chodbě vykládané dlaždicemii s trpasličímu runami se začala panoška chovat divně a podezřívavě vůči ostatním členům družiny.
  • Naštěstí Frank, schopný vidět neviděné, rozpoznal, že jí to našeptává duch trpaslíka, který se jí snaží posednout.
  • Rychý úder kouzelným mečem ducha proměnil v kaluž ektoplazmy.
Zápis-068A.png
O kousek dál, za křižovatkou dvou chodeb, narazily Děti mraků na kostry trpaslíků (2), které neměly to štěstí a duch je zjevně proti sobě poštval.
  • Jedna z mrtvol u sebe měla magický klíč ve tvaru tří draků.
O kus dál, za zhrouceným mostem (3) se nacházely i dveře, ke kterým dračí klíč pasoval.
  • Trpasličí nápis na dveřích ale varoval, že nejprve je třeba vyřešit další hádanku.
  • Tentokrát Děti mraků neměly potřebné znalosti k jejímu rozlousknutí, a tak se rozhodli zkoušet ji prolomit hrubou silou.
  • To zabralo nějaký čas, během kterého se nad družinu nasunul zelený hlen a pokusil se rozleptat panošku.
  • Následovalo několik pokusů hlena spálit, které vyvolaly spíš zmatek a způsobily poleptání nohou a zničení Kaňourovy sekery.
  • Isolda nakonec musela přeskočit na druhou stranu, udělat tak prostor Frankovy, který hlena natavil a Wolf jeho zbytky naopak zamrazil pro matku.
Jakmile bylo nebezpečí zažehnáno, Děti mraků otevřely dveře a vstoupily do dračího sálu (4).
  • Tři sochy draků byly potřísněny a zneuctěny starou zaschlou krví.
  • Isolda s Wolfem vzali své elementální hole a sochy očistili.
  • Wolf dokončil očistu jako první a socha jej oslovila v myšlenkách mu poděkovala.
  • Zeptala se ho, zda uctívá staré draky. Přitakal a socha se zeptala, zda i jeho činy v minulosti v hobití čtvrti byly vedeny v souladu s vírou v dračí ctnosti.
  • Wolf dokázal najít alespoň jeden příklad ctnostného jednání a socha mu sdělila, že se za něj přimluví.
  • Isoldě se vzápětí stalo totéž u sochy, jejíž přednostní byla odvaha a socha se tázala na setkání družiny s kapitánem stráží.
  • Isolda prohlásila, že vůbec začít hovořit s kapitánem vyžadovalo odvahu a socha taktéž připustila, že na tom něco je, a že se přimluví.
Zbývala třetí znesvěcená socha a tu se jal očišťovat Frank.
  • Když ji očistil a byl osloven ohledně toho, zda jeho chování v klášterní čtvti bylo v souladu s vírou v draky, Frank odpověděl, že věří v jediné Matku, kterou musí krmit.
  • Socha prohlásila, že za takový přístup se za něj přimluvit nemůže, ale ocenila jeho upřímnost. A protože všechny tři sochy dostaly odpověď, v severní části sálu se otevřelo schodiště dál.
  • Frank v zápětí vzal dýku, vylezl na sochu a začal páčit její rubínové oči.
  • Socha samotná stihla vykřiknout jen "Takové znesvěcení!", a pak ztichla.
Ticho ale prořízl hrozný řev - z čestvě otevřeného schodiště se do místnosti začal drát fialový drak.
  • "Potrestám tvou opovážlivost, heretiku!" hulákal mohutným hlasem.
  • Děti mraků okamžitě soustředily všechnu sílu do útoku.
  • Frank sekal draka svým smrtícím mečem, ale ten dokázal způsobit jen lehká zranění.
  • Jeho panoš dosáhl téhož s pomocí amuletu magických střel. Drak ale nevypadal, že by se takových ran obával.
  • Zapojila se i Isolda, panoška a Wolf s ledovými kouzly. Led draka zpomalil, ale téméř ho nedokázal zranit.
  • Pak naběhl zezadu na draka Kaňour se stínovým mečem. Stínová čepel, posílená komíháním světla i drakovým stínem, projela jeho zadní tlapou jako po másle a přesekla mu šlachy. Drak ale zároveň Kaňoura odhodil svým ocasem tak rázně, že to odnesl se zlomenými žebry.
  • Děti mraků pokračovaly v soustředěných úderech kouzly a čarovnými zbraněmi a pŕestože rány zmáhaly draka jen velmi pozvolna, zaměstnávaly ho a nedávaly mu příležitost použít své smrtící zbraně či hrozívý dech.
  • Až panoška v jednu chvíli zaváhala s ledovým kouzlem a drak využil příležitosti, teleportoval se do zad nejslabším členům.
  • Udeřit na ně ale nestihl. Wolf ho nejprve kouzlem zmenšil na velikost slona, Frank ho začala rozptylovat a zalévat vodou a než se drak vzpamatoval a uvědomil si, co se děje, Wolf znovu použil transmutační berlu, tentokrát aby zvětšil Kaňoura.
  • Zvětšený Kaňour se vrhl na draka a zasadil mu ránu, která by jiného zabila. Jeho samotného ale zasáhl smutek z toho, jakou krásu zde v podzemí ničí a zabíjí.
  • To už ale příležitosti využil Frank a během salvy dalších ledových a podpůrných kouzel proklouzl pod drakem a svým smrtícím mečákem rozpáral drakovi břicho a jako trofej mu utal jeho obří penis.
  • Hrozivá váha umírajícího draka Franka zalehla, ale ostatní mu pomohli z pod těla ven.
Zatímco Isolda ošetřovala Kaňourova žebra, z místnosti za schodištěm (5) se ozvalo kovové skřípění a rána.
  • Děti mraků vyrazily zvukům naproti. Na schodišti tak zjistily, že proti nim vyráží malý oddíl mušketýrů.
  • Frank odhalil svou zkameňovací hlavu a proměnil je v sochy.
  • Z místnosti se ozývaly další zvuky a stále zvětšený Kaňour se vrhnul kupředu, aby neznámému zabránil v úniku, ale jen naboural do zkameněkých mušketýrů a zablokoval chodbu.
  • Wolf mu v přilnavých botách proběhl nad hlavou a když viděl, že z malé pokladnice uniká po žebříku stropem fialový mág, s pomocí kouzla uvolnil víko nad mágem a nechal ho na něj spadnout.
  • Víko nejen že mága zásáhlo, ale srazilo ho na zem, on se potloukl pádem a na zemi ho pak zasedl a dorazil Kaňour.
Děti mraků obraly mága o jeho berlu a rozhodly se opustit podzemí, Frank při tom trval na prozkoumání cesty skrze stoky, mimo trpasličí tunely.
  • Na cestě zpět potkali malou skupinu městkých hlídačů s halapartnami, které přilákaly golemem vypáčené mříže.
  • Frank chtěl nechat prostor Wolfovi, aby je z toho nějak vykecal, ale ten jen pokrčil rameny a ukázal Frankovi na jeho medůzí hlavu. I městské stráže tedy čekalo zkamenění.
Korvulice_068B.png
S vědomím, že ve městě se nejspíš brzy rozkřikne zpráva o smrti senátora opustily Děti mraků Edor a rozhodly se přespat v kopcích za městem.
  • Noc byla klidná a tak druhého dne dopoledne doraztily do Korvulic.
  • V Korvulicích vyrazili rovnou nabídnout své sluźby slepému Baronu Hawkvelovi.
Nejprve je uvítala kuchařka, která potvrdila, že ve sklepě straší.
  • Poté potkali baronovu dceru Elsie, která se svěřila, že ve vinném sklípku ztratila náhrdelník od otce, a požádala je, aby jí pomohli ho najít.
  • No a nakonec přišel sám baron, který jakékoliv strašení ve sklepích popřel a obvinil bývalého šaška z šíření fám.
  • Wolf s ním vedl uctivý rozhovor a nabídl, že průzkumem sklepa udělají všem takovým fámám přítrž, když dokáží, źe tam nestraší.
  • To na barona zapůsobilo, byť upozornil Děti mraků, že průzkum musí provést na vlastní náklady.
Zápis-068B.png
Děti mraků sestoupily do vinného sklípku a za jedním ze sudů našly žebřík hloubéji do podzemí.
  • Hned po vstupu úzkou chodbou (1) vzburcovali strážné kostlivce v řetězech (2), a ti začali dělat randál.
  • Hlomoz přilákal skupinu podivně oblečených nemrtvých, kteří se při útoku navzájem oslovovali ještě podivnějšími tituly.
  • Frank se vrhl kupředu s elementální holí a nemrtvé zapálil, ti ale ignorovali oheň a hořící se na něj vrhli a povalili ho.
  • Ostatní členové výpravi museli nemrtvé posekat jednoho po druhém a bylo pro ně překvapením, že boj jim šel mnohem hůř, než souboj s drakem předchozího dne.
  • Po zlikvidování všech nemrtvých Děti mraků dorazili i rachotící kostlivce a pokračovali do chodby s dvojicí dveří (3).
Malá místnost s kruhovým stolem (5) ukrývala množství poznámek a plánů, které tam kdosi připravoval.
  • Děti mraků však neměly čas si je prohlédnout. Za mříží do místnosti se senem (6) se totiž nacházel minotaurus.
  • Wolf ho oslovil a začal se vyptávat, kde se tam vzal.
  • Minotaurus vyprávěl o svém pohnutém osudu jako nestvůry, a když se ve vyprávění dostal k tomu, jak unikl z masakru v hostinci U Strže, vzpomněl si, že to byl právě Wolf, kdo nešťastně provedenou tracheostomií jeho jmenovce masakr zahájil.
  • Wolf ho zkusil uklidnit a vše mu vysvětlit, a to se zdánlivě podařilo, takže minotaurovi otevřel mříž, aby si s ním potřásl rukou. Minotaurus ale uklidnění jen předstíral a jakmile měl volnou cestu k útoku, vrhl se kupředu.
  • V krátké bitce Děti mraků nestvůru porazily a vyzvedly ze sena v jeho doupěti kovový klíč, který tam někdo ve spěchu pohodil.
Děti mraků pokračovaly na opačnou stranu podzemí, kde Frank narazil na kostlice posedlého kvílejícím duchem (4).
  • Kvil mu málem potrhal ušní bubínky, ale s pomocí svých druhů se jim podařilo nemrtvého nejprve umlčet a pak zlikvidovat.
Skrze těžké železné dveře se pomocí klíče z minotaruovy stáje dostaly Děti mraků do pracovny plné čarovných pavučin (7).
  • Nekromantický grimoár na stole a zaklínání ze sousední místnosti (8) prozrazovalo, že se někdo snaží narychlo vyvolat dalšího nemrtvého.
  • Frank se zkusil se smrtícím mečem prosekat ke stolu, ale neúspěšně, čarovné pavučiny za ním zase zarůstaly.
  • Kaňour se pokusil o totéž, ale ve slabém ambientním světle jeho čepel byla spíš tesák a postupoval velice pomalu.
  • Když Franka konečně osvobodil, nekromant v severní místnosti již měl své dílo dokonané a ze sarkofágu u stěny se zvedala mohutná obézní zombie.
  • Wolf zombii přimrazil na místě, zatímco zbytek družiny koncentroval svou palbu na nekromanta a zabil ho.
  • Poté nebyl problém dorazit i přimraženou zombii.
Na konci výpravy:
  • Děti mraků letmo prošly poznámky nekromanta Persifala a zjistily, že se snažil oživit krále podsvětí Bosora.
  • Domníval se totiž, jde o nějakémo mocného pána nemrtvých. Nenapadlo ho, že titul "král podsvětí" prostě znamená, že šlo o mafiánského bosse a tedy že vyvolá obyčejnou zombii.
  • Baron poděkoval dětem za likvidaci sklepa a ukončení fám ohledně strašení a Děti mraků vrátily Elsie její náhrdelník, který nalezli na Persifalově krku.
Magie zkrmená matce: (bez vybavení, co si postavy nechaly na příště)
  • Ektoplazma (2x 1)
  • Náhrdelník s draky (1/3)
  • Zmražený hlen (1)
  • Drahokamy z dračích soch (3)
  • Dračí penis (3)
  • Zombií jazyky (6x 1/3)
  • Lebky kostlivců (2x 1/3)
  • Minotauří rohy (1)
  • Bosorův pupek (1)
14 XP => Matka je nasycena na 14 let.

Ukořistěné vybavení:
  • Grimoár nekromancie (1)
  • Berla chaosu (2)
Zničené vybavení:
  • Sekera
  • 3x Výměna koní: 5 koní + Spaní v hospodě celá družina = 3 st. tolary.
  • Zásoba hřebíků (následně dokoupeno)
  • 2 obvazy (následně dokoupeno)
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 18124
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Děti mraků] - Zápisy a komentáře kolemjdoucích

Příspěvek od MarkyParky »

Výprava LXIX. - rok 686 ppm (po probuzení matky)

Účastníci:
@Kaňour ten s kančí hlavou
@Frank ten se sundavací hlavou
@Isolda ta se čtyřma rukama
@Pivocajs ten se stínovýma rukama
@Zombiepanoš, Panoška

Moduly:
A Star Beyond the Stars / We are not ourselves Odehráno: 100 %
Svatyně pavoučího boha Odehráno: 100 %

Shrnutí TL;DR pro další výpravy, minimum spoilerů
Děti mraků odhalili snahu některých elfů dělat na vlkodlacích pokusy s podivnými parazity a zlikvidovali kult pavoučího boha.

Průběh podrobný zápis, spoilery

Během příjemného léta Děti mraků osedlaly koně a vydaly se přes hostinec U Strže, Klarion, Grauberk, Igrikov, hostinec Pod Jabloní a Sedkram do Fazulova.
  • Při zastávce v hostinci U Strže se dozvěděli o tom, že už tak dlouho nedošlo k žádné bitvě mezi skřety a trpaslíky, že si lidé ze zamrzlé války dělají legraci. Lidé se na ně koukají všelijak - někteří jako na zabijáky zrůd, jiní jako na zrůdy.
    "
  • V Sedkramu se setkali s emisarkou společenstva Chizma, které se označuje za ""zprostředkovatele"". Pokud se prý někdy vydají do Sedkramu za dobrodružstvím, dostanou velký finanční obnos jen za to, že jako první se vyptají na okolnosti a úkoly právě u Chizmy."
  • Ve Fazulově je uvítali s vděčností a pohostili.
  • Po opuštění Fazulova se družina vydala mimo cesty zalesněnými horami, aby zmapovala co nejvíc nové krajiny.
  • Třetí den cesty narazily Děti mraků na dvojici kultistů táhnoucí kokon ve tvaru lidského těla.
  • Frank se důrazně dožadoval magického vybavení kultistů výměnou za to, že je nechají jít. Kultisté nesouhlasili a Děti mraků je porazily.
  • Osvobozený vesničan jim poděkoval, ale ani o kultu, ani o situaci v Kortanu toho moc nevěděl.
Cesta069.png
Po dalších dvou dnech konečně Děti mraků dorazily před brany Kortnarské tvrze.
  • Ihned je zaujalo světlo mihotající se na skalním ochozu (1) nad velkým sesuvem půdy po levé strané pevnosti.
  • Pivocajs se vzhůru rozběhl po sesunutém svahu s pomocí asasínských drápů, zbytek družiny letěl na koštětech.
  • Košťata ovšem začala v půlce cesty vypovídat - sesun půdy obsahoval surový dwemerit a tedy narušoval jejich létající magii.
  • Frank s Kaňourem se tedy při přistání trochu potloukli, Isolda s panoškou přistály hladce.
Screenshot_20251007_183536_Drive.jpg

Na ochozu Děti mraků nalezly bezduchého vlkodlaka. Jeho tělo schopné regenerace ještě nějak žilo, byť se regenrovalo velmi pomalu, jeho mysl ale byla již po smrti.
  • Tělo bylo dost pozméněné různými výrůstky kostí a neslo známky toho, že vlkodlak si sám sobě vyrval z oblasti krku nějakého parazita, ale přesto nepřežil. Parazit ležel rozsekaný opodál.
  • Děti mraků obhlédly co se dalo a opatrně sestoupily ze svahu zpět k pevnosti.
Pevnost zela prázndotou, vyjma dvou místností - ošetřovny (2) a nejvyššího patra věže (3).
  • Na ošetřovně našly Děti mraků další 4 vlkodlačí těla v podobném stavu, jen těmto byl parazit před smrtí odborně vyjmut.
  • Pátá mrtvola ležící na zemi byl vlkodlačí lékař, zabitý střibrou dýkou vraženou mezi lopatky.
  • Podrobná lékařská prohlídka odhalila, že paraziti způsobují mutace vlkodlaků, zvyšují jejich tělesné schopnosti, avšak na úkor mozku, kde nejprve změní jejich chování a pak mozek svého nositele zcela zahubí.
  • V nejvyšším patře tvrze musel Pivocajs zatopit kouzlem, protože tam byl z rozbitých okenic hrozný chlad, a to se mu podařilo jen částečně, na všechny strany z něj sršely jiskry.
  • Ostatní ho vyhnali od dokumentů, které našly, aby je nezapálil.
  • V dokumentech se jednak dalo dočíst o původu jednotky, že šlo o jednotku vyvhrelů, která zde v pohraničí odčiňovala ztracenou čest, a také jejich počet a rozmístění.
  • Také se tam psalo o pravidelných zásobách, které vlkodlaci dostávají od elfů ze Ziměvody a Děti mraků nalezly záznam posledního příjezdu, který již neodjel.
  • Navíc hned druhý den po příjezdu elfího formanského vozu se změnilo chování některých vlkodlaků a jejich kapitán nařídil karanténu.
  • V posledním záznamu lékař přislíbil, že se pokusí muže chirurgicky zbavit jejich obtíží, další záznamy už nebyly.
Děti mraků přečkaly v pevnosti noc a následujícího rána se vydaly dál do kopců, k opuštěnému dwemeritovému dolu.
  • Dorazily ke spodní stanici lanovky (4), kde našly onen formanský vůz a dvojici hladových tažných koní.
  • Isolda nakrmila koně, zatímco Picovajs s Frankem spustili mechanismus lanovky do vyšší části dolu.
  • Spuštění mechanismu ovšem doprovázely varovné zvony. Pivocajs se pokusil větrným kouzlem je přerušit, podařilo se mu však jen utlumit pár z nich.
  • Chvilku po zvoncích se kdesi z mlhy nad družinou ozvaly výstřely.
Screenshot_20251007_183822_Drive.jpg


Děti mraků nasedly na lanovku a opatrně vystoupaly vzhůru do horní stanice (5)
  • Před výstupem se opatrně kryly, ale nenašly nic, než mrtvého vlkodlaka ležícího před ústím otevřeného tunelu. Byl zabit dvěma stříbrnými kulkami do zad.
  • Rychlá kontrola krku mrtvoly ukázala, že je také nakažený parazitem. Pokus parazita vyndat živého ale skončil neúspěšně.
Když Děti mraků vstoupily do tunelu, vystřelila na ně dvojice elfů a Kaňour byl zraněn.
  • Frank se rozeběhl s hrůzným řevem proti střelcům, a ti raději utekli za roh. Poslal tedy alespoň neviditelné služebníky, aby jim do hlavní nacpali kamínky.
  • Isolda mezitím ošetřila zraněného Kaňoura.
  • .
  • Děti mraků začaly opatrně postupovat tunelem, na první křižovatce se ukryly do odboček (6), které pomalu prozkoumaly.
  • Během průzkumu zaslechly část rozhovoru mezi elfem a vlkodlakem díky ozvěně. Většina rozhovoru byla nečitelná, ale z několika slov šlo pochopit, že elf vyčítal vlkodlakovi, že nechal zastřelit jiného utíkajícího vlkodlaka, protože to byl slibný exemplář experimentu s parazity.
Obě odbočky se ukázaly být prázdné, ale než byl průzkum dokončen, chodbou k družině přiběhla osamělá čarodějka.
  • Žádala o pomoc, vykládala, že byla držena v jeskyni násilím a že zmatek vyvolaný skupinou jí dovolil uniknout.
  • Wolf s Isoldou ji schválně zdržovali, aby se mezitím stihl vrátit Frank a Kaňour z průzkumu chodby, to se stalo čarodějce osudné.
  • Na konec chodby (7) se vrátili dva elfí střelci, vypálili. Jednomu kamínek roztrhl hlaveň a zpětný zášlech ho zabil, druhý ale čarodějku těžce postřelil.
  • Isolda ji stáhla do krytu a začala ošetřovat, zatímco Frank s Kaňourem se urychleně vrátili.
  • Frank vyvolal větrný štít, který má šanci odklánět kulky, a ten ve dwemeritovém poli začal jakš takš fungovat.
  • Chráněni štítem, vrhli se Frank s Kaňourem kupředu.
Elf, který přežil, zamířili na Franka. Ten v tu chvíli otevřel své medůzí oči a zkameněl ho.
  • Kaňour s Frankem doběhli k zatáčce a vstoupili do otevřené místností (8).
  • V té byli další dva elfí střelci, a pak vlkodlak a elf uprostřed hádky.
  • Frank se obával, že jeho zkameňující pohled by zničil případné trofeje, a tak se oba vrhli na střelce konvenčními prostředky - Frank mečem smrťákem a Kaňour trombónem.
  • Frankovi se dařilo o trochu líp, Kaňour bohužel naběhl přímo do výstřelu, který mu rozstřelil nohu a začal krvácet.
  • Naštěstí se těsně za nimi držela Isolda s Wolfem, kteří výboji ohně a ledu, ač nepřiliŠ spolehlivými, zabili oba střelce.
  • Frank se mezitím pustil do potyčky s elfem, a proti mrštnému bojovníkovi se mu s magickým (a tedy dwemeritem oslabeným) mečem moc nedařilo. Zároveň ale sledoval, jak vlkodlak začíná ve vzteku ztrácet kontrolu nad svým tělem.
  • Vlčím štěknutím nasměroval vztek a tedy první úder vlkodlaka proti elfovi.
  • To stačilo na to, aby Děti mraků získaly kontrolu nad situací a nejprve dorazili elfa, a poté přemohli vlkodlaka.
  • Ten, v krátkých záchvěvech příčetnosti mezi berserkovským běsněním žadonil o milosrdnou smrt a Frank mu ji dobřál stříbrnou dýkou.
Děti mraků doprozkoumaly zbytek podzemí a našli v bočníc chodbě (9) zajaté elfí kupce. U horní stranice lanovky (10) pak další mrtvé vlkodlaky s mrtvými parazity.
  • Také vyslechly čarodějku s pomocí jejích vlastních empatických náramků a zjistili, že jim lhala, že se celou dobu experimentů účastnila dobrovolně a zradila vlkodlaka s elfem až v posledních minutách.
  • Děti mraků se přesto rozhodly nechat ji jít - jen ji okradly o veškeré magické vybavení a vytáhly z ní informaci o tom, odkud pocházeli oni tajemní parazité.
Kaňour nechal osvobozené kupce naložit na vůz dvojici děl a trofeje.
  • Potom se oddělil od zbytku skupiny a odvezl vše k do civilizace.
  • Ostatní se vydali lesem k tajemné svatyni pavoučího kultu.
Poslední noc před vstupem do svatyně, v její bezprostřední blízkosti, se kdosi pokusil kouzlem celou družinu zabalit do pavučin.
  • Hlídka to zpozorovala včas, ale pokus ve tmě se přesunout jinam vyústil jen v to, že se Frank do pavučin zcela zamotal.
  • Problém s pavučinami nakonec vyřešil oheň a hrubá síla, celé údolí ale nyní vědělo, že Děti mraků přichází.
Pivocajs se nejprve pokusil provést na koštěti letecký průzkum
  • Když v černé střeše svatyně našel dýmníky, chtěl do jednoho vypálit ohnivou kouli
  • Ta se ale odrazila od střechy a sesmahla ho.
  • Děti mraků se tedy rozhodly jít hlavním vchodem (1).
Screenshot_20251007_190923_ChatGPT.jpg
Za branou, kterou Děti mraků rozvalily, už čekali čtyři kultisté.
  • Vrhli se kupředu na Děti mraků, ale s dýkami neměli proti kouzlům Dětí mraků šanci.
  • Do levé chodby (2) Isolda s Pivocajsem nastražili ochranné obrazce - jeden paralyzující a jeden vybuchující.
  • Děti mraků postupovaly pravou chodbou. Nejprve nahlédli do prázdné ubikace (3), a pak v dalších dveřích se střetli s o něco vyššími kultisty.
  • Frank statečně bojoval, ale v úzké chodbě mu chvíli trvalo oba posekat a zjistil, že pavoučí dýky v jejich rukou jsou opravdu o něco silnějšími zbraněmi, už utržil slabý škrábanec.
  • Do zad se mezitím Dětem mraků pokusili dostat další kultisté, vybuchující obrazec selhal, ale paralyzující se zastavil a tak Pivocajs s Isoldou neměli problém je sejmout.
Děti mraků minuly mříže, kde to smrdělo po zvířatech (4) a v další komnatě se Frank rozhodl, že si na pomoc přivolá pavoučiho démona s pomocí hole vyvolání.
  • To se podařilo, jenže pavoučí démon vypadal trochu jinak než si kultisté doposud vyobrazovali svého boha, takže dalšího, ještě vyššího kultistu, kterého družina potkala před spíží (5),to rozzuřilo a považoval to za rouhání.
  • V úzké chodbě se skupina nemohla rozvinout a v danou chvíli byl v čele Pivocajs. Díky asasínským drápům unikl útočícímu kultistovi a jeho tentorkát již téměř smrtící pavoučí dýce.
  • Pak se na něj vzhrnul démon za mohutného burácení Frankova hlasu. Kultista ho nedokázal zasáhnout, hněv se změnil v děs, ale když ukázal démonovi záda, ten ho zabil.
Bylo jasné, že touhle doubou už je celá svatyně na nohou, a tak Děti mraků vyrazili v před do ubikace velekněze (6).
  • Tam čekal nejen připravený velekněz, ale dalši dva vysoce postavení kultisté, kteří přispěchali na pomoc. Frank zaburácel hrozbu jménem pavoučího boha.
    "
  • Velekněz byl nakloněn tomu poklonit se novému bohu, ale jeho pobočníci byli podezřívaví. Až Pivocajsova iluze, která podpořila dojem ze scény, spolu s tím, že ""bůh"" ve hněvu jednoho z nich rozcupoval všechny přesvědčila, že mají sklonit hlavy a začít uctívat."
  • Děti mraků tentokrát ale nebyly milosrdné, využily tohoto okamžiku k útoku a všechny kultisty popravily.
Na konci výpravy:
  • Děti mraků vybraly lektvary z veleknězovy ubikace, obrali všechny mrtvé kultisty a prohledaly zbytek chrámu.
  • Poté se na cestě zpět setkaly s vozem naloženým děly a trofejemi a vrátily se k matce.
Magie zkrmená matce: (bez vybavení, co si postavy nechaly na příště)
  • 10x Pavoučí amulet (⅓)
  • 15x Pavoučí dýka (⅓)
  • 11x Vlkodlačí hlava (1)
  • 11x Rozřezaný parazit (⅓)
  • 6x pavoučí lektvar (⅓)
25 XP => Matka je nasycena na 25 let.

Ukořistěné vybavení:
  • 5x Pavoučí amulet (⅓)
  • 1x Stříbrná dýka s vlčí hlavou (⅓)
  • 2x Demikulverin (těžká)
  • 1x Náramky empatie (⅓)
  • 2x lektvar metamorfózy
  • 2x lektvar mlhovina
  • 1x lektvar vlády nad lykantropy
  • 3x lakmusový papírek


Zničené vybavení:
  • 3x Výměna koní: 5 koní + Spaní v hospodě celá družina = 3 st. tolary.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 18124
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Děti mraků] - Zápisy a komentáře kolemjdoucích

Příspěvek od MarkyParky »

Výprava LXX. - rok 711 ppm (po probuzení matky)

Účastníci:
@Isolda ta se čtyřma rukama
@Pivocajs ten se stínovýma rukama
@Wolf ten s kónickou hlavou
@Golem, Panoška
Moduly:
Anomalous Subsurface Envirnonment I. Odehráno: 29 %

Shrnutí TL;DR pro další výpravy, minimum spoilerů
"Děti mraků se vypravily zjistit, odkud elfové vzali podivné larvy. Cestou zjistili, že jejich přítomnost v Grauberku narušila pečeť pukliny do světa stínů. Poté pomohli lvím divochům od ""nemocného kamene"" a nalezli podivnou podzemní strukturu, připomínající Monarchovu věž. Na povrchovém patře pomohli ""vylepšeným"" konstruktům zbavit se rigidních původních konstruktů a také nestvůry, kterou omylem vytvořili při snaze se vylepšovat."

Průběh podrobný zápis, spoilery

Za prvních teplých jarních dnů se Děti mraků na koních vypravily přes Klarion a Grauberk na sever, do tajemné krajiny zvrásněné červotřesením.
  • Při zastávce v Grauberku měli dobrodruzi podivné sny o postavách, které nedávno postihlo nějaké neštěstí.
  • Ráno se dozvěděli, že původcem snů byla tajemná mlha, která pronikla pečetí pukliny do světa snů a bylo jim řečeno, že není možné aby zde znovu přespávali, dokud problém s puklinou nevyřeší.
  • Dalšího dne při cestě přes Igrikov do hostince Pod Jabloní zahlédli několik náhrobků a zjistili, že události, o kterým se jim zdálo, se skutečně před časem odehrály. Isolda z toho byla naměko a různě k náhrobkům přidávala kytky, symboly slunce a pod.
Screenshot_20251008_151817_Drive.jpg
Při obědě v hostinci Pod jabloní se objevili dva otrhaní žoldáci, kteří o sobě tvrdili, že karavanu, kterou měli chránit, obrali lví bandité z kopců.
  • Už když svou historku vyprávěli, Wolfovi se na ní nezdály některé detaily.
  • A když je žoldáci odvedli na místo přepadu, bylo jasné co se stalo. Karavana si zkrátila cestu přes území lvího kmene, protože něco pašovala a žoldáci při útoku zbaběle utekli.

Děti se vydaly po stopách lvích lidí. Přespali v kopcích a následujícího dne kolem poledního dorazili ke lvímu doupěti.
  • Ukázalo se, že lvi mají doupě v části nějaké podzemní konstukce, kterou kdysi červotřesení vyvrhlo na povrch.
  • Děti mraků opatrně vstoupily dovnitř. Pivocals s Wolfem se plížili na čele a tak si jako první všimli jak lvouna starajícího se o vlka v kotci (1), tak dvou nemocně vypadajících lvích lidí ve strážnici na opačné straně (2).
  • Wolf k nim vykročil, aby je přátelsky pozdravil, bohužel šlápl na propadlo, spadl do něj a zlomil si nohu.
  • Hluk upozornil na přítomnost Dětí mraků jak hlídku, tak lvího psovoda. Všichni se otočili.
  • Protože Pivocajs se přímo před jejich očima kamsi teleportoval (do stínu jejich stolu, ale to oni nevěděli) a Isolda si kouzlem vytvořila ochranné obrazy, všichni okamžitě tasili.
  • Jen Wolfův úpěnlivý hlas z propadla, a následně Isoldina nabídka, že vyléčí nemocné, situaci na poslední chvíli uklidnily.
Screenshot_20251008_152105_Drive.jpg

"Isolda opravdu s pomocí svých lékařských brýlí dokázala podivnou nemoc a popáleniny ošetřit a vrátit tak oběma lvím bojovníkům sílu. Ti se zaradovali: ""Vedle je skupina dalších našich přátel, které stihl stejný osud.""
  • "
  • Než za nimi ale vyrazili, Isolda se dovyptala na původ potíží.
  • Ukázalo se, že kontraband, který tajemný kupec převážel, byl kámen ve velké olověné bedně, který po vytažení všechny v místnosti popálil a způsobil jim tuto nemoc.
  • Náčelník skupiny Leo prý navíc zná o kameni nějakou legendu a ví, odkud pochází.
  • Když zjistili, co si ukradli, lví lidé prí odhodili kámen do hluboké jeskyně kde žijí krabopavouci a truhlu, ve které ho přitáhli, též.
Děti mraků postoupily do větší místnosti (3), kde si v hromadách haraburdí udělali lví lidé tábor.
  • S dalšími sedmi nemocnými tam byl přítomen i unesený kupec, taktéž stižený popáleninami a nemocí.
  • Isolda vyjednala s přeživšími, že je nemůže vyléčit teď hned, ale že jim poradí, jak postup nemoci zpomalit (jíst hodně tučných ryb) a že se za pár dnů vrátí a ty, co přežijí vyléčí. Výměnou za to si vymínila odvést kupce, kámen i truhlu.
  • Lví lidé prohlásili, že takovou věc musí schválit jejich náčelník.
Isolda tedy požádala o rozhovor s ním.
  • Lví lidé ji dovedli do jeho doupěte (4). Náčelník na tom byl nejhůře, protože byl k truhle nejblíže, když se otevírala.
  • Když se ho Isolda zeptala, zda si může odvést kupce, truhlu i kámen výměnou za vyléčení jeho mužů, náčelník si dal ještě jednu podmínku. Kámen je prý klíč od podzemního komplexu, ze kterého vylézají na povrch různé zrůdy, které jim napadají loviště. Pokud Děti mraků kámen odnesou, mají ho prý vrátit na místo, odkud byl vzat a podzemní komplex tak znovu zapečetit a uzavřít.
  • Isolda dá onen slib.
Lví lidé vypnuli pasti u vchodu do jeskyně, kam předtím hodili kámen a truhlu (5), a vpustili tam Děti mraků. Ty se zastavili hned u vchodu, aby se nevystavily záření z kamene.
  • Isolda poslala větrným kouzlem světélkující orb doprostřed místnoti, osvítila místo s kamene i truhlu, nad kterou vysoko pod stropem číhali dva krabopavoucí.
  • Pivocajs zkusil ze zbytků po jídle oživit nekromancií nemrtvého králíka a poslat ho pro kámen a nechat ho odnést kámen do truhly. Králík ale nevydržel záření a rozpadl se už když kamen vzal.
  • Wolf tedy poslal se stejným úkolem svého golema. Oživlé hromadě kamení kámen nijak neublížil a dokonce o něj nejevili zájem ani krabopavouci, takže golem kámen zavřel do truhly a tu přinesl.
  • Dětem mraků se ovšem zachtělo donést matce nějaké trofeje.
  • Nejprve Pivocajs zkusil přimět golemův stín, aby srazil stíny krabopavouků. Zaklínadlo se mu ovŠem nepovedlo a golemův stín se utekl schovat do temnoty jeskyně, odkud už nevylezl.
  • Potom Isolda zkusila krabopavouky sestřelit. U jednoho se to podařilo, ale druhý zmizel někde v temnéch skulinách pod stropem.
  • Wolf se ho vydal hledat, ale krabopavouk mu skočil přímo na hlavu. Škrábl ho lehce škvírou v krunýři svými kusadly a otrávil ho. Wolfovo tělo nepodlehlo hned, ale bylo viditelné, jak rychle chřadne.
  • Přiskočila Isolda, krabopavouka zabila a následně vysála Wolfovi smrtelný jed z rány, a tím mu zachránila život.
S kamenem v truhle i obchodníkem a příslibem, že kámen bude vrácen na své místo, opustily Děti mraků doupě lvích lidí a vydali se dál do kopců, ke skutečnému vchodu do tajemného podzemí.
  • Na místo dorazily se setměním.
  • Ve vstupní části jeskyně objevily opuštěný medvědí brloh (1), otevřené kruhové dveře do podzemí a schránku, kam kámen zjevně patřil.
  • Místo zavření se ovšem rozhodly truhlu nechat zarůst hustým keřem nedaleko vchodu a jít podzemí nejprve prozkoumat.
Screenshot_20251008_152533_Drive.jpg
Ve vstupní hale (2) nalezly dveře s nápisy a uvědomily si, že to jsou nápisy psané podobným jazykem, jaký kdysi četli v Monarchově věži, ale teď, po tolika letech, stejným slovům rozumí jinak.
  • Tam, kde dříve v Monarchově věži četli nápisy jako služebníci a otroci, dneska rozumí stejným slovům jako zaměstnanci a nevolníci. Tam, kde četli slova jako rituály a obřady, dnes čtou recepty a postupy, a podobně. Jako by se změnilo jejich porozumění tomu, co v těchto podivných konstrukcích neznámého původu nachází.
  • Dobrodruzi se rozhodli začít průzkumem kaséren. Prošli do shromaždiště (3), a protože stopy v prachu na zemi prozrazovaly, že někdo občas chodí chodbou na sever, zamířili tam.
  • Wolf nechával golema jít prvního a otevírat dveře. Neohrabaný golem spustil past v chodbě za severními dveřmi (4) - velký ingot ze zvláštního kovu, který golema, jinak nezranitelného obyčenými zbraněmi, trefil do hrudníku a lehce poškodil.
  • Děti mraků se nenechaly zatrašit a golem dál pokračoval do menší místnosti (5) se zrcadlem, o kterém Isolda při průzkumu usoudila, že je duté a skrývá tajný průchod dál.
  • Vedle zrcadla čnělo ze zdi několik různě označených drátů, ale experimentování s nimi nevedlo k žádným výsledkům.
Děti mraků se tedy začaly vracet a prozkoumaly důstojnické ubikace a záchody (6). Zde našly zlaté plukovnické insignie, ale záchody byly k Isoldině překvapení prázdné.
  • ;
  • Jako první vstoupili do velké ubikace (7), ve které byla barikáda z bývalých pryčen, za kterou se krčilo 8 stejných postav - na prvních pohled kostlivců, ale vyrobených z kovu a jen nahrubo připomínající lidské kostry.
  • Kovokostlivci, ozbrojení šavlemi, se začali vyptávat, kdo jsou Děti mraků, co tu dělají a zda patří k vylepšeným.
  • Když Isolda řekla, že nejen, že patří k Vylepšeným, ale že dokonce sami jsou nejlépe vylepšení a začala ukazovat své mutace, kostlivci se rozzuřili a vrhli kupředu.
  • Pivocajs je zmátl zduplikováním golema, Wolf zpomalil mrazivým kouzlem a Isolda s panoškou doráželi ledovými kuličkami, takže slabí protivníci neměli proti skupině moc velkou šanci.
Když skupina pobila kostlivce a prohledala barikádu z pryčen, zjistila, že tu také bylo na kostech také zpoustu vojenských insignií a odznáčků, nižší hodnosti než ony důstojnické. Našli ale i ovládací panel, který se podle symbolů dal připojit na dráty vedle zrcadla na severu.
  • Isolda se rozhodla jít prohledat ještě záchody a sprchy pro mužstvo (8). Když se hrabala v záchodě, strčila ruku do zeleného hlenu, který ji začal pohlcovat.
  • Wolf začal z dálky, velmi opatrně zeleného hlena opalovat kouzlem, aby Isoldu nezranil. V tu chvíli z jedné sprchové trubice nad Isoldou vylezl další hlen a zkusil jí spadnout na krk.
  • Tomu se naštěstí Isolda vyhnula kotoulem a Wolf poté dokončil záchranu s pomocí ohně.
Děti mraků se vrátily na sever k zrcadlu, připojily ovládací panel a otevřely ho.
  • V tajné sekci podzemí nejprve prohledaly zbrojnici (9), ale usoudily, že tamní muškety jsou příliš obyčejné, než aby je odnášely pryč, a poté si opět s pomocí ohně poradily se žlutou plísní v nouzové spižírně (10) a potěšil je nález balistického štítu, který se pod plísní válel.
Dalšími tajnými dveřmi prošli hrdinové do údržbářské místnosti (11), ve které povstalo několik prachových duchů.
  • Wolf poslal do čela opět golema, jeho pěsti ovšem duchům neubližovaly.
  • Pivocajs se pokusil zaútočit golemovým stínem na stíny duchů, ale stíny nehmotných duchů byly nezřetelné a stínová magie zde působila jen oslabeně.
  • Isolda zkusila nasadit mráz, to na chvíli zpomalilo postup prachových duchů, ale také to nevypadalo na vážné zranění.
  • Nakonec Wolf vyolal větrný vír, který prach rozfoukal i s duchy, a tím nepříjemou situaci vyřešil.
Děti mraků se nejprve rozhodly prozkoumat záložní zdroj síly pro tento komplex (12).
  • "
  • Když ale viděly ve válcovité místnosti všude odkapávat zelenou zářící tekutinu a vzpomněli si na účinky ""nemocného kamene"", zase dveře přibouchly a vrátily se zpět."
  • Prohledaly skladiště náhradních dílů (13), ze kterého vynesly hlavně náhradní hlavy pro kostlivce.
  • Poté si zkontrolovaly propojení chodeb zpět na začátek (14) a nalezly úzký tunel, kterým se dalo lézt jen po jednom.
Nechali golema hlídat místnost a začali se soukat tunelem.
  • Jako první šel Wolf, podlaha mu pod nohama povážlivě skřípala a cítil, že je dutá.
  • Došel až na konec chodby a tam nalezl malá zamčená dvířka (15).
  • Isolda se mu vydala podat paklíče, ale její váhu už podlaha úzké chodby nevydržela a Isolda se zřítila dolů, do klece nachystané asi v půlce výšky místnosti o patro níž (16). Při pádu si zvrknula kotník,
  • Začala se s Wolfem nahlas dohadovat o tom, jak se odtamtud dostane, a vypila u toho léčivý lektvar.
  • Přilákáni zvukem, do místnosti vtrhli další kovokostlivci, tentokrát ale byla jejich těla různě pokroucená, improvizovaně opravovaná a vylepšovaná, občas i s pomocí nesouvisejících součástek nebo lidských a zvířecích kostí.
  • Isolda si na čerstvě vyléčenou nohu zpět navlékla své boty schopné pohybovat se po nepřírodních površích a vyběhla z klece vzůru do úzkéc hodby.
  • Zespodu zaznělo několik výstřelů, ale vyvázla bez škrábnutí
Jen o pár okamžiků později se ozvala střelba z místnosti s goleme. Děti mraků se okamžitě začaly vracet úzkou chodbou.
  • "
  • Wolfovi se ale ulevilo, když zjistil, že to střílí pokroucení kovokostlivci a od golema se kulky jejich pistolí jen odráží, zatímco on netečně stojí v místnosti. ""Zaútoč na ně!"" vykřikl."
  • Golem se dal do pohybu a pokroucení kovostlivci se dali na ústup po východním schodišti (16).
  • Wolf nakázal golemovi, aby za nimi zavřel dvířka a následovala krátká porada.
Děti mraků se nakonec shodly na následujícím postupu. Vpředu půjde pomalu golem, za ním Wolf, který mu bude dávat insturkce, krytý balistickým štítem. Ostatní Děti mraků budou následovat.
  • Hned po otevření dveří byl vydět jeden kovokostlivec, který jako by čekal na objevení se družiny, a zmizel za rohem.
  • Děti mraků sestoupily na podestu schodiště a Wolf sledoval, jak za dalším rohem zase čekal ten samý kovokostlivec, a zmizel, jak seobjeviliy.
  • Wolf nechal golema otevřít dveře do místnosti s pokolopem a pákou (17), a pak ho postavil nad schody na podestě a ještě pro jistotu schody zledovatěl kouzlem. Poté Děti mraků začaly zkoumat otevřenou místnost.
"Nápis ""Obslužná šachta"" naznačoval, co se skrývá pod poklopem. Ve stejnou dobu se chodbami nesla jakási zpráva, která někoho v podzemí vítala a dávala mu instrukce, ale protože byla z daleka a rozbitá ozvěnou, nebylo jí moc dobře rozumět.
  • "
  • Na zdi také byla velká páka, ale Děti mraků nenašly odvahu s ní pohnout, dokud nevyřeší pokroucené kovokostlivce. Opustily tedy místnost a postupovaly dál po schodech.
  • U paty schodiště (18) se cesta dělila, a Wolf se rozhlížel, zda zase někde nečeká kovokostlivec, který je zjevně někam lákal. Byl na severu, za místností plnou haraburdí ze smíchaných náhradních dílů a kosterních ostatků.
  • Wolf poručil golemovi hlídat vstup do chodby z této místnosti, ale Děti mraků se vydaly opačným směrem, na jih.
Hrdinové vstoupili do velkého sálu plného střepů a drobných trosek (19), ale nenašly v něm nic užitečného.
  • Proto pokračovaly jižními dveřmi, až dorazili do dalšího, nepravidelného sálu s modrou světélkující koulí uprostřed (20) a kovovými kulatými dveřmi bez zjevné kliky na východní stěně.
  • Wolf přivovla golema, a ten přišel kratší, severní cestou. Bez odporu, kovokostlivec, který ho lákal, ustoupil na sever.
  • Děti se chvíli motaly kolem modré koule, přemýšleli, jak ji dopravit domů a zkrmit matce, když Isoldu napadlo, že zavolá onoho kovokostlivce, který družinu lákal.
  • Kovokostlivec opatrně, ostýchavě přišel a začal se vyptávat, co zde dělají s tak mocným tvorem, jako je golem.
Po krátkém rozhovoru se ukázalo, že kovokostlivec není úplně hloupý, ale je hrozně zmatený, roztěkaný a nedává si pozor na jazyk. Podařilo se z něj vytáhnout následující informace:
  • Vylepšení (tak si pokroucení kovokostlivci říkají) si zprvu mysleli, že si Isoldu i zbytek družiny rozeberou na díly, když jim spadla do pasti, ale golem je vyvedl z omylu.
  • Na svém území ale mají problém s jední z nich, který to přehnal se sebevylepšováním, ztratil nad sebou kontrolu a teď je z něj nestvůra.
  • Zkoušeli tedy nalákat golema a Děti mraků k té příšeře, aby ji skupina zničila.
  • Wolf vyzvídal další informace, například zda mají nějaké velení.
  • Kovokostlivec se prořekl, že jejich seržant je za velkým kruhovým kolem a že kolo není zajištěné (závoru si jako páteř urvala právě ona příšera) a stačí ho odtlačit stranou.
  • Pak zapřísáhal Děti mraků, ať seržantovi neříkají, že si tolik pustil hubu na špacír.
Děti mraků s golemem včele otevřely kruhovou bránu a prozkoumaly nejbližší místnost na jihu (21).
  • V ní čekal mohutný vylepšený kovokostlivec, který měl místo jedné ruky malý kanón.
  • Isolda na něj nastoupila zhurta, ukázala na své výložky a začala mu rozkazovat, jako by byl podřízený.
  • To ho naštvalo a vypálil se svým kanónem salvu sekaného olova do úzké chodby.
  • Pivocajs se stihl teleportovat do stínu za seržantem,.
  • Panoška hbitě uskočila dozadu.
  • Wolf zkoušel celou situaci uklidnit, což se mu nakonec podařilo, ale až po výstřelu ... a protože držel štít vysoko, sekané olovo mu strhalo kůži a kusy masa z kotníků.
  • Isolda využila přilnavých bod, vyběhla na strop, a tam sekané olovo nedosáhlo.
  • A golem sice dostal plnou dávku, ale od jeho kamenné podstaty se sekané olovo neškodně odrazilo.
Seržant, ohromený výdrží skupiny vstříc kanonádě začal naslouchat Dětem mraků - hlavně aby získal čas znovu nabít.
  • Wolf však byl velmi výmluvný, až než sežant dokončil nabíjení (a Pivocajs mu stínovým kouzlem nacpal do hlavně trochu nečistot), podařilo se mu nejen přesvědčit sežanta, že je lepší, když budou spolupracovat a že mu pomohou zabít příšeru, ale také že přátelé už jsou, protože sami jsou přece vylepšení (mají spousty mutací) a navíc pozabíjeli nevylepšené kovokostlivce ze západní části patra - seržantovy nepřátele - a ukázali mu jejich trofeje.
  • Seržant tedy souhlasil, že je dovede k nestvůře, a když ji zlikvidují, dokonce jim otevřístup do podzemních pater komplexu.
Děti mraků se v doprovodu seržanta protáhly útočištěm vylepšených (22) až k příšeře (23).
  • U doupěte příšery si krátce popletli směr a odbočili do chodbičky na sever, uvědomili se to na poslední chvíli, kdy jim příšera vpadla do zad.
  • Golem se na Wolfův příkaz prodral dopředu a roztrhl nestvůru - ve skutečnosit propletenec několika prorostlých kovokostlivců - vedví. Při tom se ale zamotal do jejich trosek.
  • Jenže roztržené zbytky neumřely, nýbrž se vrhly kupředu za zaútočily na družinu.
  • Děti mraků spustily kanonádu kouzel, a oba zbytky kostí a součástek rozprášily.
Jakmile byla příšera mrtvá, Seržant souhlasil s tím, že Děti mraků mohou prozkoumat zbytek jejich území.
  • V rozbité řídící místnosti (24) Isolda vykoušela, kam jsou zapojené poškozené dráty uprostřed. Našla a otevřela tím tajnou komnatu (25), byť ji u toho prstíky popálily elektrické jiskry. V tajné skrýšy se nacházely dva exempláře léčivé houby, která působí jako lektvar proti psychickým zraněním.
  • Děti mraků také vlezly do svatyně, kam předtím omylem odbočily (26). Ta byla stylizovaná překvapivě starobile, se dvěma křišťálovými sochami hlídajícími truhlu.
  • U truhly byl zjevně kouzelný mechanismus, ale Děti mraků nepřišly na to, jak funguje, místo to ho se Wolf rovnou pokusil rozebrat sochy kouzlem z grimoáru hmoty.
  • Sochy se daly do pohybu a do boje. Tentokrát měly malou chvíli poprvé v podzemí nestvůry na vrch. Křišťálové meče dokázaly poškrábat golemův kamenný pancíř a Isoldě jedna socha dokonce usekla nohu a nechala jí ležet v tratolišti krve.
  • Pivocajs skončil odhozený stranou silným úderem štítu s mnoha modřinami, pod svou zbrojí. Panošku před vážnými zraněními ochánila plátová zbroj, ale byla tak otřesená, že se do boje nedokázala vrátit.
  • Nakonec se křišťálové sochy ukázaly navzdrory své síle a bojovému umu být velmi křehké a situaci ve svatyni zachránilo Wolfovo drobící kouzlo. V truhle však nebylo víc, než zlatý ingot.
Po porážce soch ještě Děti mraků se svolením Seržanta prozkoumaly část zázemí vylepšených, kterou předtím jen proběhly (27), ale nalezly jen prázdnou truhlu zajišténou pastí s jedovatou jehlou, která pobodala Wolfa a nezbylo než opět ho vyléčit.
Na konci výpravy:
  • Děti mraků vyzvěděly od Seržanta, že vylepšení lezou na povrch hlavně kůvli tomu, že do spodních pater podzemí se bojí a na tomhle patře jim už docháźi náhradní díly.
  • Děti narvhly řešení tohoto problému - vrátí se ke lvím lidem, seznámí obě frakce a domluví, že lví lidé budou sem k jeskyni nosit kosti zvířat a nestvůr, co jim zbydou z lovu, a vylepšení se s nimi spokoji a přestanou jim lézt do jejich lovišť.
  • Protože Isolda i Picovajs se zároveň obětovali a vyléčili (s nasazením vlastního zdraví) přeživší nemocné lví lidi, dohoda byla z vděčnosti uzavřena.
  • Děti mraků si tak nemocný kámen mohli odvézt domů, byť se neodvážili ho kvůli jeho nestabilní povaze zkrmit Matce.


Magie zkrmená matce: (bez vybavení, co si postavy nechaly na příště)
  • 2x kusadla krabopavouka (⅓)
  • 19x plechová lebka (⅓)
  • 2x hlenový škvarek (⅓)
  • 7x duchový prach (⅓)
  • 2x jádro křišťálové sochy
  • 3x dílčí kousky vylepšené nestvůry (⅓)
13 XP => Matka je nasycena na 13 let.

Ukořistěné vybavení:
  • Velký protoniový ingot (5)
  • Insignie na uniformu - orlí křídla a 3 hvězdy, zlaté
  • 1x plísňový škvarek (⅓) < Nechat na suroviny
  • 1x balistický štít z argonia (2, chrání i před všemi palnými zbraněmi a výbušninami)
  • 2x modrá houbovitost - lektvar na léčení psychických zranění (⅓)
  • 1x zlatý ingot
Zničené vybavení:
  • 1,5x Výměna koní: 5 koní + Spaní v hospodě celá družina = 1,5 st. tolary.
    • 2x lektvar na pohmožděniny a zlomeniny
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 18124
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Děti mraků] - Zápisy a komentáře kolemjdoucích

Příspěvek od MarkyParky »

V zápisu jsou nějaké technické chyby, asi chybí některé řadky, rozbil se mi export do phpBB.

Opravím, až budu v civilizaci.
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 23755
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [Děti mraků] - Zápisy a komentáře kolemjdoucích

Příspěvek od Markus »

Prosím tě, to jste celý ten minidungeon z ASE + celé první patr fakt proletěli během jednoho sezení? Nebo ta „výprava“ značí sezení několik? Jinak by to byla šílená rychlost, my jsme jen tohle hráli asi... počkat, najdu to... devět sezení. :) (Byly tam myslím nějaké vedlejší odbočky, ale i tak.)
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 18124
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Děti mraků] - Zápisy a komentáře kolemjdoucích

Příspěvek od MarkyParky »

Ano, 42 místností (9+31) za jediné sezení.

Je to můj osobní rekord.

Důvody (IMHO):
- je to dobrodružství pro 1 level, takže postavy se schopnostmi Dětí mraků tím projely jako nůž máslem - třeba těch 7 prachových duchů OSR družina na 1. úrovni nemá šanci dát, když nemá magické zbraně. Děti mraků je sjely v prvním kole. Jediný úctyhodný soupeř, který jim zabral pár výměn, byly křišťálové sochy.
- Mám po těch 70. sezeních už pro Děti mraků vyladěný a vymazlený svižný systém na prolézání dungeonů, takže nás nezasekávají mouchy 50 let starého designu.
- Mám už asi hráče vycvičené na to, že dlouhé plánování je zbytečnost a hraje se to, co se momentálně děje.

Zítra jdeme zase hrát. Jde se na jedno dobrodružství z Mistrovství v DrD z gameconu. Původní rozsah 11,5 hodiny. Mám v plánu to dát za necelých 5.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 18124
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Děti mraků] - Zápisy a komentáře kolemjdoucích

Příspěvek od MarkyParky »

Offtopic: Jinak co se týká rychlosti, je to fakt osobní rekord, ale nebyl to nějaký zásadní skok kupředu.

Sesadilo to na druhé místo oneshot Gradient Descentu ve 2400, kde postavy stihly za 6h sezení ve variantě "Probouzím se v mrazáku" prolézt asi 10 lokací Maintenance zone, pochopit, o co v tom megadungeonu jde, prohledat celé Pseudoflesh farms (19 lokací) a nakonec odbachnout Monarcha nuklí (+1 lokace). Což je taky slušné tempo a v podstatě speedrun, hráči trefili asi nejrychleší způsob možného dohrání toho dungeonu vůbec.

No a čestné třetí místo drží "Incident in the dungeon", opět 2400, tentokrát ve zwestworldovaném Dungeon of Mad Mage. Nalezení všech pěti ztracených klientů (Fine Fellows of Daggerford) taky za nejakých cca 6-8 hodin, prolezeno necelých 30 místností.


2400 je fakt dobrej systém na rychlý dungeoncrawl. A Děti mraků jsou moje konvergence k němu, předtím, než jsem ho znal. A když jsem ho poznal, převzal jsem do Dětí mraků dost postupů z něj.
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 23755
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [Děti mraků] - Zápisy a komentáře kolemjdoucích

Příspěvek od Markus »

Díky. Jo, tím power levelem to asi bude dost. Pokud víš, že tě tohle dobrodružství neohrožuje, tak vlastně ani nemáš důvod hrát nějak extra opatrně. Plus samozřejmě možnost vyhodnotit souboj nějak zrychleně to taky zrychlí. (Byť třeba já jsem zvyklý, že spoustu času žerou nejen souboje, ale i klasický opatrný průzkum, plánování, vybírání z možností.)
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 18124
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Děti mraků] - Zápisy a komentáře kolemjdoucích

Příspěvek od MarkyParky »

Tak jsem měl to předsevzetí, že celé to 11,5h dobrodružství dohrajeme za 4 nebo 5 hodin.

Zrovna jsme dohráli. 5 hodin jsme hráli první scénu (která v původním bagrovaném scénáři měla zabrat hodinu a půl).

Holt sandbox má dvě strany mince, když hráči řeknou, že neutečou a budou osadu bránit, tak se hraje celý večer Tower Defense na jediné lokaci :).

A znovu musím pochválit Quentinovi Slangu - na dlouhou taktickou bitvu s vlnami nepřátel ze všech stran je to super prostředí.
Uživatelský avatar
Passingby
Příspěvky: 2225
Registrován: 13. 10. 2021, 16:41

Re: [Děti mraků] - Zápisy a komentáře kolemjdoucích

Příspěvek od Passingby »

MarkyParky píše: 13. 10. 2025, 23:43 Tak jsem měl to předsevzetí, že celé to 11,5h dobrodružství dohrajeme za 4 nebo 5 hodin.

Zrovna jsme dohráli. 5 hodin jsme hráli první scénu (která v původním bagrovaném scénáři měla zabrat hodinu a půl).
Klasika :D
Verify you are a human.
It's just an overreaction. In a few months, nobody will remember the drama.
Odpovědět

Zpět na „Vaše hraní - příprava, rady, zápisy a PbP“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů