[Corova pracovna: Elysion] ÚVODNÍ VLÁKNO
Moderátor: Cor
[Corova pracovna: Elysion] ÚVODNÍ VLÁKNO
Úvodem
Možná jsem jen ignorant, možná perfekcionista, možná směs obojího, ale k dnešnímu dni jsem nanšel produkt, který by "řešil" a zkoumal to, co chci zkoumat já, jakožto někdo s nadšením pro filosofii, historii, religionistiku, sociologii, antropologii, biologii a tak vůbec. Krom toho se mi zalíbilo prostředí klasického Řecka a myšlenka na propojení "swords & sandals" stylu s "typičtější fantasy", aby bylo prostředí stravitelné, lákavé, ale zároveň srozumitelné i pro někoho, kdo s ním obeznámený není...a aby nezískal zavádějící představu a nebyla to úplná πčovina.
V bodech:
Struktura sekce: (předběžná)
1) Úvodní premisa a témata
2) Svět, ze široka a obecně (geografie, biologie)
3) Rozumné bytosti (biologie, antropologie)
4) Kultury a národy, ze široka a obecně (sociologie, historie)
5) Náboženství a filosofie
6) Magie a její projevy
7) Technologie
...je toho dost, uvidíme, zda vůbec naplníme 10 stránek.
Ne každou popíšu dost (na první dobrou), je možné, že budu připisovat a editovat. Větší změny po vložení tématu budu sepisovat v changelogu.
Každopádně, pokud se mi nějaký nápad zalíbí, zařadím si ho vždy do svého příspěvku (a "do kánonu") s poznámkou, kdo s tím přišel.
Co a proč? aneb "Co nového to má přinést?"Cor píše:Už několik let mi v hlavě dozrává myšlenka/koncept settingu, jehož rozvíjení mě baví a naplňuje, ale zároveň mě skličuje poznání, že pokud budu nadále psát jen do šuplíku, zůstane se na ty myšlenky a koncepty prášit, dost dobře možná zůstanou skryty před větším světem. A to bych nerad. Během posledních deseti let nevznikly produkty/settingy, které by vyjadřovaly/ztělesňovaly to, co bych rád ve "svém settingu" zkoumal já (popíšu níže). Navíc věřím tomu, že když člověka něco baví, má tím i žít a ne jen o tom snít a přemýšlet.
Proto jsem se rozhodl požádat o založení tvůrčí sekce, kam bych mohl shromažďovat a zveřejňovat (kde jinde, než mezi "Peers") materiály, koncepty, myšlenky a pokud nějaká bude, sbírat zpětnou vazbu, návrhy nebo podněty.
Slibuju si od toho příliv nových myšlenek, nebo alespoň vypsání se a archivaci na místě, kde o ně někdo může zakopnout a použít ty části, které se mu zalíbí, případně se inspirovat ve svém projektu.
Pokud by někoho oslovila samotná myšlenka a koncept a chtěl se podílet víc, nebráním se ani užší spolupráci, ale to už je hodně vzdálená eventualita.
Možná jsem jen ignorant, možná perfekcionista, možná směs obojího, ale k dnešnímu dni jsem nanšel produkt, který by "řešil" a zkoumal to, co chci zkoumat já, jakožto někdo s nadšením pro filosofii, historii, religionistiku, sociologii, antropologii, biologii a tak vůbec. Krom toho se mi zalíbilo prostředí klasického Řecka a myšlenka na propojení "swords & sandals" stylu s "typičtější fantasy", aby bylo prostředí stravitelné, lákavé, ale zároveň srozumitelné i pro někoho, kdo s ním obeznámený není...a aby nezískal zavádějící představu a nebyla to úplná πčovina.
V bodech:
- přiblížit prostředí klasické antiky propojené s orientální mystikou
- zaměřit se na hloubku a detail zpracování kultur a společností
- přiblížit jiný pohled na hraní "klasických fantasy ras"
- přinést kvalitní zpracování polyteismu, filosofie, metafyziky
- setting, kde nelze na otázku "jsou Bohové?" odpovědět zcela jednoznačně a přitom mají dopad na hru
- magie jako integrální součást světa, včetně odpovídajících dopadů na společnost
- vytvořit systémově nazávislý, chytlavý a flavourful setting, který jde navnímat/nacítit a hrát bez nutnosti studia letopočtů, tabulek a map...(což nevylučuje, že budou k dispozici)
- dokázat historii podat jako logický a souvislý příběh a na kulturách ukazovat zajímavé aspekty, konflikty a témata
- mít pozadí pro hru, které vybází ke kladení otázek "A co kdyby...?"
Struktura sekce: (předběžná)
1) Úvodní premisa a témata
2) Svět, ze široka a obecně (geografie, biologie)
3) Rozumné bytosti (biologie, antropologie)
4) Kultury a národy, ze široka a obecně (sociologie, historie)
5) Náboženství a filosofie
6) Magie a její projevy
7) Technologie
Ne každou popíšu dost (na první dobrou), je možné, že budu připisovat a editovat. Větší změny po vložení tématu budu sepisovat v changelogu.
Každopádně, pokud se mi nějaký nápad zalíbí, zařadím si ho vždy do svého příspěvku (a "do kánonu") s poznámkou, kdo s tím přišel.
Naposledy upravil(a) Cor dne 27. 6. 2024, 14:49, celkem upraveno 4 x.
- Za tento příspěvek děkují uživateli Cor tito uživatelé (celkem 2):
- Selhan, MarkyParky
[Corova pracovna: Elysion] Úvodní premisa a témata
Záměr a záběr
Setting si klade za cíl dvě - částečně, ale jen maličko - protichůdné věci. Jednak má dýchat antikou a starým Řeckem, ale zároveň má řešit téma objevování, kolonizace, nedávného střetu odlišných civilizací. Migrace a přesuny kultur mě také fascinují, včetně podivuhovných případů, kdy dokázaly kultury překročit nesmírnou vzdálenost a začít jinde.
Svým způsobem může látka settingu být i meditací nad alternativně-historickým scénářem, kdy civilizace klasického Řecka nevyvrcholila obdobím Alexandra Makedonského, výbojem a Helenizací, ale namísto toho musela řešit...trochu jinou krizi...a to jí "udrželo v chodu déle", namísto vyčerpání (a převálcování Římem).
Premisa
Starý svět skončil s pádem nebes a vlnami, které zalily Patridu - domov lidí, půlčíků a trpaslíků. Hluboké síně z kamene, dávné chrámy stojící od dob První Říše, gigantické ruiny pamatující legendární čas Titánů a obrů. To vše zničil hněv bohů. Potomci Patridy se ale nevzdávají snadno.
Přeživší katastrofy biblických rozměrů (a nebylo jich málo), vedení mořeplavci, jejichž zlatá éra nedávno započala, dorazili ke břehům Nového světa, Elysia, odhodláni vybudovat si nový domov a obnovit slávu civilizace/í, která/é málem zanikly. Bez ohledu na to, zda je v novém domově někdo vítá, nebo ne. Od tajemných stříbřitých písků jižních pouští a rozeklaných kaňonů, obývaných temnými elfy, přes nekonečné smaragdové lesy protkané alabastrovými skalami a říčními kanály, kde vládnou Vznešení nad Šedými a nebo se ve stínech plíží Divocí až po hornatý a neprozkoumaný sever skrývající dávná tajemství, odkud se šíří zvěsti o návratu obrů.
Elysion už své obyvatele má a ne všichni se na nově příchozí dívají přátelsky a s pochopením.
Setting je zasazený do doby cca 1-2 generace po "Exodu", kdy už se stihlo napáchat dost křivd a příkoří a stačila vzniknout i první nová kamenná města a vznikají zárodky nových kultur, mísí se jazyky apod. Zároveň, zničení domoviny "mainstreamových národů" můžeme vyhodit (obrazně i doslovně) tisíce stránek o historii Patridy a jejím členění - už to zkrátka nehraje moc roli a tak má smysl detailněji popsat jen to, co má vliv doteď. A proč nemusíme mít tisíce stránek o Elysionu? Protože domorodci mají trochu jinou představu o životě, civilizaci a plynutí času, ne všechny zaznamenávají běh dějin a ty co ano mají jinou optiku nahlížení, než mají lidé...
Éra a technologie, analogy k pozemským civilizacím
Kultury Patridy budou vycházet z/přímo či nepřímo připomínat/odkazovat na pozemské kultury ( +/- do roku -300, což sebou nese i jistá specifika...
O Dracích zatím jen uvažuju v kontextu mytologie a dávných příběhů, ale pohrávám si s myšlenkou Elysejsko-patridského kontaktu v dávné minulosti a nějaké epické historie s dračími jezdci, ale zatím nemám nic konkrétního.
Co se metaplotu týče, samotné zápolení zajímavě nastavených kultur ve stylu sandboxu mi připadá dostatečně zajímavé, nicméně pohrávám si s myšlenkou "Hněvu bohů", hrozby, která má na svědomí zničení Patridy, klimatické změny v Elysionu i nebezpečí do budoucna pro celý svět.
Na Patridu zkrátka dopadlo vesmírné těleso a to tak (ne)šťastně, že došlo i na lámání tektonických desek. Prakticky "celý známý svět" se propadl do chaosu, tmy a zoufalství. Byl to opravdu trest Bohů? Přírodní úkaz? Nebo snad speciální asteroidová-loď vyslaná mimozemskou entitou, aby terraformovala nový svět pro bytosti, které si původní obyvatelé nedokážou představit ani v nejhorších nočních můrách?
Ať už to bylo jakkoliv, teprve po Pádu se začaly množit případy výskytu Sněti. Je to nemoc, prokletí nebo zvláštní stav, který napadá vše živé a otravuje neživé. Půda zasažená Snětí rudne, vysychá a neplodí nic, než podivné pulsující chapadlovité výhonky, rostliny napadené Snětí chřadnou a usychají, tvoří se na nich povlaky podobné pavučinám, kmeny stromů chřadnou a míza se mění v toxický sliz. Bytosti, které přijdou do kontaktu se snětí mohou onemocnět, chřadnout a zemřít. Z jejich seschlých těl buď začnou vyrůstat podivné "rostliny" (které svými spórami začnou zamořovat půdu). Nebo je čeká horší osud, proměna v monstra, sotva připomínající původní osobu, dohnaná k šílenství Snětí, ale přesto stále..."živá"...živá a hledající jiný život, který by mohli nakazit...
Setting si klade za cíl dvě - částečně, ale jen maličko - protichůdné věci. Jednak má dýchat antikou a starým Řeckem, ale zároveň má řešit téma objevování, kolonizace, nedávného střetu odlišných civilizací. Migrace a přesuny kultur mě také fascinují, včetně podivuhovných případů, kdy dokázaly kultury překročit nesmírnou vzdálenost a začít jinde.
Svým způsobem může látka settingu být i meditací nad alternativně-historickým scénářem, kdy civilizace klasického Řecka nevyvrcholila obdobím Alexandra Makedonského, výbojem a Helenizací, ale namísto toho musela řešit...trochu jinou krizi...a to jí "udrželo v chodu déle", namísto vyčerpání (a převálcování Římem).
Premisa
Starý svět skončil s pádem nebes a vlnami, které zalily Patridu - domov lidí, půlčíků a trpaslíků. Hluboké síně z kamene, dávné chrámy stojící od dob První Říše, gigantické ruiny pamatující legendární čas Titánů a obrů. To vše zničil hněv bohů. Potomci Patridy se ale nevzdávají snadno.
Přeživší katastrofy biblických rozměrů (a nebylo jich málo), vedení mořeplavci, jejichž zlatá éra nedávno započala, dorazili ke břehům Nového světa, Elysia, odhodláni vybudovat si nový domov a obnovit slávu civilizace/í, která/é málem zanikly. Bez ohledu na to, zda je v novém domově někdo vítá, nebo ne. Od tajemných stříbřitých písků jižních pouští a rozeklaných kaňonů, obývaných temnými elfy, přes nekonečné smaragdové lesy protkané alabastrovými skalami a říčními kanály, kde vládnou Vznešení nad Šedými a nebo se ve stínech plíží Divocí až po hornatý a neprozkoumaný sever skrývající dávná tajemství, odkud se šíří zvěsti o návratu obrů.
Elysion už své obyvatele má a ne všichni se na nově příchozí dívají přátelsky a s pochopením.
Setting je zasazený do doby cca 1-2 generace po "Exodu", kdy už se stihlo napáchat dost křivd a příkoří a stačila vzniknout i první nová kamenná města a vznikají zárodky nových kultur, mísí se jazyky apod. Zároveň, zničení domoviny "mainstreamových národů" můžeme vyhodit (obrazně i doslovně) tisíce stránek o historii Patridy a jejím členění - už to zkrátka nehraje moc roli a tak má smysl detailněji popsat jen to, co má vliv doteď. A proč nemusíme mít tisíce stránek o Elysionu? Protože domorodci mají trochu jinou představu o životě, civilizaci a plynutí času, ne všechny zaznamenávají běh dějin a ty co ano mají jinou optiku nahlížení, než mají lidé...
Éra a technologie, analogy k pozemským civilizacím
Kultury Patridy budou vycházet z/přímo či nepřímo připomínat/odkazovat na pozemské kultury ( +/- do roku -300, což sebou nese i jistá specifika...
- domorodé národy Elysionu budou pro kontrast připomínat některé ne-evropské kultury, což přinese kontrast témat
- národy původem z Patridy budou procházet zajímavým momentem "culture melting pot", protože různých etnik a kultur se zachovalo...po různu a různě - někde dominuje "pseudořecká" (která hrála na Patridě roli "sjednocující civilizace"), jinde vzniká na starých základech něco zcela nového
- (zatím) nepřišel vzestup monotheismu - o to více bude vykreslená filosofie a polytheismus
- "Alchymie" je v plenkách, resp. rodí se díky střetu Elysejského a Patridského poznání (zřejmě tedy nebude tolik připomínat tu, kterou známe z mainstreamu)
- Svět nestojí, ale hýbe se/je s ním hýbáno, proto se nebráním ani posunutí technologické úrovně (na správných místech) "antickému Archimédovskému steampunku"
- Magie ve světě musela umožnit vznik kultur, podobných starému Řecku, ergo, setting nebude High-Magic, ale protože ze světa antiky máme nejen historické nálezy, ale i báje a pověsti, nebude ani tak docela Low-Magic, budu se snažit zdržet tenké linie mezi tím, kdy se magie stává běžnou a kdy jako by nebyla, respektive vyjádřit nuanci toho, jak zdánlivě přirozené věci přecházejí v nadpřirozené
O Dracích zatím jen uvažuju v kontextu mytologie a dávných příběhů, ale pohrávám si s myšlenkou Elysejsko-patridského kontaktu v dávné minulosti a nějaké epické historie s dračími jezdci, ale zatím nemám nic konkrétního.
Co se metaplotu týče, samotné zápolení zajímavě nastavených kultur ve stylu sandboxu mi připadá dostatečně zajímavé, nicméně pohrávám si s myšlenkou "Hněvu bohů", hrozby, která má na svědomí zničení Patridy, klimatické změny v Elysionu i nebezpečí do budoucna pro celý svět.
Na Patridu zkrátka dopadlo vesmírné těleso a to tak (ne)šťastně, že došlo i na lámání tektonických desek. Prakticky "celý známý svět" se propadl do chaosu, tmy a zoufalství. Byl to opravdu trest Bohů? Přírodní úkaz? Nebo snad speciální asteroidová-loď vyslaná mimozemskou entitou, aby terraformovala nový svět pro bytosti, které si původní obyvatelé nedokážou představit ani v nejhorších nočních můrách?
Ať už to bylo jakkoliv, teprve po Pádu se začaly množit případy výskytu Sněti. Je to nemoc, prokletí nebo zvláštní stav, který napadá vše živé a otravuje neživé. Půda zasažená Snětí rudne, vysychá a neplodí nic, než podivné pulsující chapadlovité výhonky, rostliny napadené Snětí chřadnou a usychají, tvoří se na nich povlaky podobné pavučinám, kmeny stromů chřadnou a míza se mění v toxický sliz. Bytosti, které přijdou do kontaktu se snětí mohou onemocnět, chřadnout a zemřít. Z jejich seschlých těl buď začnou vyrůstat podivné "rostliny" (které svými spórami začnou zamořovat půdu). Nebo je čeká horší osud, proměna v monstra, sotva připomínající původní osobu, dohnaná k šílenství Snětí, ale přesto stále..."živá"...živá a hledající jiný život, který by mohli nakazit...
Naposledy upravil(a) Cor dne 27. 6. 2024, 14:49, celkem upraveno 1 x.
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 23755
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: [Corova pracovna: Elysion] Zakládací vlákno
Ehm... *nasazuje si placku Svědků Jehovových*Cor píše: ↑26. 6. 2024, 16:02 Co a proč? aneb "Co nového to má přinést?"
Možná jsem jen ignorant, možná perfekcionista, možná směs obojího, ale k dnešnímu dni jsem nanšel produkt, který by "řešil" a zkoumal to, co chci zkoumat já, jakožto někdo s nadšením pro filosofii, historii, religionistiku, sociologii, antropologii, biologii a tak vůbec...
... slyšel už jsi někdy o RuneQuestu a Glorantě?
(Což samozřejmě není důvod, abys netvořil něco, co tě baví, jen dávám inspirativní odkazy.)
Re: [Corova pracovna: Elysion] Zakládací vlákno
Slyšel, ale nečetl je. Na povrch mi to přišlo víc colorful a divoké a míň "při zemi" nebo spíš "nejednoznačně vykládatelné". Navíc jsem původně začal promýšlením zvláštností druhů a národů, svět okolo začal vznikat potom. Celkově mi připadá, že oba ty settingy mohou vařit z podobných výchozích surovin, ale mají tam spoustu přísad, kterým já se spíš vyhnu a naopak zkouším přidat jiné a pohrát si s očekáváním. 
Re: [Corova pracovna: Elysion] Zakládací vlákno
Máme dost podobnej cíl, takže mě to určitě zajímá. Já se teda k tomu ještě nějakej čas nedostanu, dotažení pravidel k vydání má přednost.
Re: [Corova pracovna: Elysion] Zakládací vlákno
To já zase systém neřeším a soustředit se chci na fluff, maximálně tak s někým zkušenějším vyladit DnD5/6 aplikaci pro forma.
Klidně se inspiruj nebo přebírej, jak je libo, nemám komerční úmysly.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů